eitaa logo
بیداری طلاب
66.2هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.6هزار ویدیو
85 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @akhbarhowzeh 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
مزایای فعالیت در سامانه اشراق معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی چیست؟ 1- ثبت سابقه فعالیت تبلیغی در مرکز خدمات حوزه و بهره مندی از امتیازات خدمات هدفمند مرکز خدمات حوزه 2- دریافت گواهی سوابق فعالیت تبلیغی از دفتر تبلیغات اسلامی 3- برخور داری از حمایت های مالی و معنوی معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی 4- برخورداری از سابقه تبلیغی رسمی در دفتر تبلیغات اسلامی 5- فعال شدن پرونده مرکز خدمات حوزه آن دسته از عزیزانی که پرونده شان در مرکز خدمات حوزه غیر فعال است جهت اطلاع از چگونگی فعالیت در سامانه اشراق به کانال آشنایی با سامانه های حوزوی بپیوندید https://eitaa.com/gettingtoknowsystemseminary
♨️اعتراض رسمی دفتر آیت الله مظاهری به دروغگویی جماران و خبرآنلاین 🔹شب گذشته برخی از خبرگزاری‌ها، خبری در خصوص دیدار ریاست محترم جمهور با حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری«مدّظلّه» منتشر نمودند. در این خصوص تذکر دو نکته برای تنویر افکار عمومی و اصحاب رسانه را لازم می‌داند: 1️⃣ اولاً: چنان‌که پیش از این نیز مکرّراً اعلام شده است کلیۀ اخبار مربوط به آیت‌الله العظمی مظاهری صرفاً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر معظّم‌له، منعکس و منتشر می‌شود و هر خبر دیگری به غیر از این طریق، به هیچ عنوان مورد تأیید نیست. 2️⃣ ثانیاً: اقدام خودسرانۀ خبرگزاری‌های مزبور در تنظیم و نشر خبر دیداری خصوصی که بیش از ۷۰ روز پیش انجام شده، آن‌هم به شکل نادرست، علاوه بر اینکه خلاف اصول اخلاق حرفه‌ای و مغایر با رعایت تقوای در گفتار است، حاکی از دامن زدن به تنازع‌ها و اختلافات بی‌حاصل سیاسی است، که هیچ ربطی به نهاد مرجعیّت ندارد و مناسب است رسانه‌های خبری و کنشگران سیاسی، به این نکتۀ مهم، توجه و التزام داشته باشند. 🔹بدیهی است حق پیگیری قانونی در این زمینه برای این پايگاه اطلاع‌رسانی محفوظ است. پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری ۱۴۰۲/۹/۲۰ 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
✍شیخ فرهاد فتحی 🔻پاسخ به چند شبهه تکراری ۱ ✔️ چند شبهه تکراری که اخیرا باز یک عده در قالب دیگری بیان میکنند را میخوام جواب بدیم، چون بحث دقیق علمی است لطفا اگر حوصله ندارید نخونید، باید با دقت بخونید متوجه بشید، چون این مطلب چندساعت توضیح میخواد و در رسانه هم نمیشه چندساعت بیای حرف بزنی کسی گوش نمیکنه، شبهه یک کلمه است. میگی اصلا خدا نیست، برای اثباتش باید چندساعت استدلال کنی. پس با صبر و دقت بخوانید یا کلا اگر دغدغه ندارید نخونید. چون برخی درخواست کردند جواب میدم. مسئله اول در مورد تشکیل حکومت توسط فقیه در زمان غیبت است؛ اینجا دو تا نظر هست و هر دو نظر هم بزرگانی از شیعه قائل به اون هستند و بحث علمی است و مثل مسائل فقهی دیگر که اختلاف نظره، اینجا هم اختلاف نظر است، مثلا یک فقیه طبق برداشت خودش از آیات و روایات میگه با غسل جمعه میشه نماز خوند، یک فقیه دیگر میگوید باید وضو هم بگیری و غسل کفایت میکند، هر دو فقیه هستند و عندالله حجتی دارند، مساله تشکیل حکومت هم از مسائل اختلافی بین فقها است، برخی بزرگان میگویند حکومت فقط مختص امام معصوم است و فقیه فقط میتواند قاضی و مرجع تقلید باشد برخی دیگر میگویند میتواند حکومت هم تشکیل بدهد، اختلاف نظر هم بخاطر مبانی علما است، مثلا برخی یک روایت را قبول دارند برخی همان روایت را ضعیف میدانند، هر دو هم از نظر خودشان مستدل است. امام خمینی از علمایی هست که قائل است فقیه میتواند حکومت تشکیل بدهد، کتاب نوشته و دلایلش هم مشخص است، علمای متعدد دیگر هم که کسی در علمیت آنها شکی ندارد، به این نظر قائل هستند، مثلا در علمای معاصر آیت الله فاضل لنکرانی که در مسائل علمی خیلی قوی بودند نظرشان مثل امام است، یا حتی آیت الله سیدمحمد شیرازی بزرگ این شیرازی ها که الان این همه شیطنت میکنند هم میگوید تشکیل حکومت در زمان غیبت از اوجب واجبات است که کلیپش و اسنادش پست قبلی گذاشتیم پس طبق نظر برخی علما که ما هم طبق تحقیق همین نظر را قبول داریم تشکیل حکومت توسط فقیه جایز است و هر وقت امکان تشکیل حکومت باشد این کار را انجام میدهد، حالا یکی میاد میگه فلان آیت الله مخالف انقلاب امام بود، خب چیکار کنیم؟ امام فقیه است او هم فقیه است، اگر فرض محال همه علما هم با حرکت امام مخالف باشند باز از لحاظ شرعی امام باید به حجت خودش عمل کند چون امام مقلد اون عزیزان نیست و خودش فقیه است، مثل این میمونه یک فقیه بگوید با غسل جمعه میتونی نماز بخونی یکی بیاد بگه فلان آیت الله میگه نمیشه، نظر فلان آیت الله برای خودش و مقلدینش حجت است نه فقیه دیگر، پس مقوله تشکیل حکومت اسلامی در زمان غیبت توسط فقیه اختلافی است ولی این اختلاف موجب نمیشود امام به حجت خودش عمل نکند، شما قائل نیستی کمک نمیکنی و حکومت تشکیل نمیدی ولی نمیتونی جلوی فقیه دیگر که قائل است را هم بگیری و این را هر بچه طلبه ای میداند که امام موافقین و مخالفینی بین علما داشت و اگر کسی تازه اینا رو فهمیده به نظرم به عقل خودش باید شک کند. مسئله دوم: اینکه برخی میگویند بله تشکیل حکومت اشکالی ندارد ولی سال ۵۷ هنوز زود بود و باید امام صبر میکرد، اینجا دوتا جواب میشه داد؛ ۱. الان که ۴۴ سال گذشته وضعیت بهتر شده؟ امام هزارسالم صبر میکرد وضعیت همینه و هر روز بدتر هم میشه و اگر کسی منتظر باشه که همه چی اوکی باشد تا کاری کند هیچ وقت نباید کاری بکنی، خب میگن انقلاب نمیکرد، بله نظر شما اینه ولی نظر امام به عنوان فقیه این نبود و امام مقلد شما نیست ۲. امام به عنوان فقیه، شرعا باید به تشخیص خودش عمل میکرد و مقلد شما نیست که به تشخیص شما عمل کند و همه آنهایی که به امام اشکال کردند از لحاظ علمی بالاتر از امام نبودند و اتفاقا علمیت امام نسبت به برخی بالاتر هم است. ۳. به نظر ما اگر انقلاب نمیشد هم تشیع در ایران از بین می رفت یا منزوی میشد هم ایران تجزیه میشد که دلالیش را بارها گفتیم نه اینکه امروز ایران مرکز تشیع باشد و امثال شما هم به برکت انقلاب کار دینی بکنید. آرزوی همه ی فقها بود فاطمیه ایجاد کنند ولی ۱۴۰۰ سال نتونستند و این ها در بستر انقلاب اتفاق افتاد، بیشترین زائر اربعین از ایران است، اگر انقلاب نمیشد امروز جمعیت میلیونی عاشق رفتن به اربعین نبودند و صدها کار معنوی دیگر که بعد انقلاب ایجاد شد،پس تشکیل حکومت و زمان انقلاب با تشخیص یک فقیه جامع الشرایط انجام شده است و برای خودش حجت است و اتفاقا کارهای مهمی هم انجام شده است که بارها ذکر کردیم. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
✍شیخ فرهاد فتحی 🔻پاسخ به چند شبهه تکراری ۲ مسئله سوم: یک عده میگن خب مگه امام معصوم است که هر کاری کرده باشد را بگیم درسته؟! نه خود امام ادعای عصمت داشت گرچه عصمت خاصه برای حضرات معصومین است ولی یک کشاورز هم میتونه با مراقبت به مرحله عصمت برسد ولی قطعا کسی امام خمینی را مثل امام حسین نمیداند، یکی امام معصوم است و یکی فقیه عادل که با مراقبت میتونه به مرحله ای برسد که عصمت هم داشته باشد ولی نه اون عصمت خاصه اهلبیت که مختص خودشان است. مسئله چهارم: خب اگر معصوم نیست پس میتونه اشتباه کنه و ما انتقاد کنیم؟ در مورد انتقاد که رهبری بارها فرمودند از من هم میتونید انتقاد کنید و بارها هم از ایشون پیش خودشون انتقاد کردند و ایشون هم جواب دادند ولی نکته ای که اینجا است بحث شما انتقاد نیست، اگر ما انتقاد نمیکنیم به معنای عصمت نیست، چون اولا نظرات رهبری را کارشناسی میدانیم و ایشان در هر حوزه ای با کارشناسان مشورت میکند ثانیا او را به عنوان فقیه حجت میدانیم، مالک اشتر مگر معصوم بود؟ یا حتی حضرت ابوالفضل مگر مثل امامان است؟ سلمان و ابوذر مگر امام معصوم هستند؟ استانداران حضرت علی مگر معصوم بودند؟ هیچکدام مثل امام معصوم نیستند ولی چون از طرف امام منصوب شدند، با نصب امام حجیت پیدا میکند، فقیه هم چون نصب عام از طرف امام معصوم دارد و طبق ادله ای که ما قبول داریم، در زمان غیبت باید به حرف فقیه گوش کنیم، او برای ما حجت است نه اینکه او را معصوم بدانیم و امام سیزدهم و چهاردم ایجاد کنیم، بارها امام و آقا فرمودند که ما کجا حضرات معصومین کجا؟ بله هر کسی یک عده طرفدار دارد که شاید او را خدا هم بدانند، مهم نظر خود اون شخص است وگرنه در مورد خود بنده که یک طلبه عادی هستم برخی یه چیزایی میگن که آدم هنگ میکند، مهم خود شخص است که جایگاه خودش را بداند و به آن اقرار کند که بارها امامین انقلاب فرمودند ما با حضرات معصومین قابل قیاس نیستیم. مسئله پنجم؛ برخی نسبت به عملکردها انتقاد دارند مثلا میگویند کاش امام مثل پیامبر در فتح مکه عمل میکرد و همه را میبخشید و کسی اعدام نمیشد یا میگن کاش اول انقلاب تنش زدایی میکرد و برای خودش دشمن درست نمیکرد؛ خب این هم از ساده لوحی و عدم اشراف به مسائل است، اولا پیامبر در همان فتح مکه همه را نبخشید ثانیا همان پیامبر در جنگ های مختلف آدم های مختلفی را کشت که الان مخالفین اسلام مثل شما میگویند میتونست اینجا ببخشد ثالثا خود پیامبر و حضرت امیر هم تنش زدایی نکردند، پیامبر هنوز در اطرافیان خودش هم دشمن داشت ولی به سران کشورها نامه مینوشت و به اسلام دعوت میکرد و مثل شما نگفتند بذارید اول پایه های حکومتم محکم شود بعدا نامه بنویسم و دنیا را عصبی نکنم، یا امیرالمومنین میتونستند یه سهمی به مخالفین بدهند و چندسال درگیر جنگ نباشند، احتمالا اینجا بگویید او از نظر ما معصوم است پس فعلش حجت است، خب فقیه هم از نظر ما منصوب عام امام معصوم است و کارهایی که استدلال دینی داشته باشد حجت است، که به نظر ما همه این ها استدلال دینی دارد نه اینکه او را امام معصوم بدانیم یا نگاه قدسی به او داشته باشیم، رابعا انقلاب اسلامی هرکاری میکرد یک عده دشمن او بودند و تنش زدایی معنا نداشت، یک نفر بساط ۲۵۰۰ سال پادشاهی را بهم زده است و دست یک عده از منافع میلیون دلاری قطع شده است خب طبیعی است قاطی کنند و کودتای نوژه تا اغتشاشات اخیر را راه بندارند، یا در مورد تسخیر سفارت میگویند که باز از ساده لوحی است که اطلاع ندارد در کشورهای دیگر هم همین اتفاق می افتد و اگر سفارت آمریکا را نمیگرفتند انقلاب در همان مرحله اول براندازی میشد، واسه همون هم گفتند انقلاب دوم بود، حالا شما باز شاید بگی خب براندازی میشد، خب این نظر شماست و امام همچنان مقلد شما نبود و به تشخیص خودش باید عمل میکرد. امیدوارم بخاطر اینکه به کسی به هر دلیلی بی مهری میشود تبدیل به ضدانقلاب نشود و جانب انصاف را رعایت کند. سعی کردم ساده بنویسم همه بفهمند وگرنه این مسائل دقیق علمی است و ساعتها باید درموردش دقیق صحبت کرد گرچه قائلم این حرفها بی فایده است، ما باید الان تلاش کنیم اندازه خودمان به بهتر شدن وضعیت کمک کنیم وگرنه این حرفها تهش بی فایده است. یاعلی... 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
نمایشگاه پوشاک طلاب فدک بزرگترین مرکز فروش لباس طلاب 💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢 💥نگران هزینه های خرید لباس هستید😔دیگر نگران نباشید😳😳 فروش لباس طلاب فقط بایک فقره چک از2تا4ماه. 💥بدون افزایش قیمت 💥بدون پیش پرداخت 💥لذت خرید در فروشگاهی به وسعت 250متر با تنوع بینظیر ✔انواع عبا قبا لباده در 100 مدل ✔انواع پیراهن دیپلمات و دشداشه ✔انواع پیراهن رنگی طرح دار ✔️انواع کت شلوار زیر قیمت 🔵اینم لینک کانال پوشاک فدک 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3008757785Cc6a3f91f38 تخفیف تخفیف تخفیف تخفیف تخفیف ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ تخفیف ویژه در خرید نقدی 🌐قم بلوار عمار یاسر روبروی پارکینگ شرقی حرم مجتمع تجاری زمزم وروری یک واحدهای 67و68و69و70 09107537544 09121520897 زاهدی
♨️نقد حرکتهای اخیر ضدانقلابی در حوزه ۱ ✍️ شیخ فرهاد فتحی یکی از طلاب که مدتی در حوزه سروصدا کرده بود و دم از تحول حوزه و مطالبات رهبری می‌زد، طولی نکشید که از طرف بدنهٔ حوزوی طرد شد و همه فهمیدند که ایشان خواسته یا ناخواسته، به بزرگان و استوانه‌های علمی حمله می‌کند و گویا تحوّلی در کار نیست. دلیل مُدّعای بنده این‌است‌که اگر ایشان دغدغه دین و حوزه و نظام و رهبری را داشتند، در یک‌سال اخیر که رکیک‌ترین فحش‌ها را به دین و رهبری نظام دادند، ایشان سکوت نمی‌کردند. اما حالا پس‌از یک‌سال سکوت، به بهانه دفاع از استاد علیدوست، یادداشتی را منتشر کرده است و گرچه مثل سابق کسی به یادداشت او اعتنا نمی‌کند؛ ولی بخاطر اهمیت موضوعی که بدان پرداخته شده، مطالبی را عرض می‌کنم: مُدّعای یادداشت آن آقا این‌است که “مردم حس می‌کنند جمهوری اسلامی به‌جای مبارزه با فساد، راه آسان‌تر که توجیه‌کردن است را انتخاب کرده است” و این را مستند به أمری وجدانی، آن‌هم نه وجدان خودش، بل‌که «وجدان اجتماعی» می‌کند و می‌گوید “وجدان اجتماعی، معیار داوری میان حکومت علوی و جمهوری اسلامی است و باور وجدان جامعه ایرانی، بر نبود مبارزه با فساد است؛ ولی باور مردم در حکومت علوی چنین نبود و بعد می‌گوید صیانت و مراقبت از جمهوری اسلامی، رسالت همه ماست و نقد عالمانه و دلسوزانه، راه‌کار آن است.” خب سؤال: ملاک در نگاه تشیع، مطابقت اعمال ما با ثقلین است؛ اما بر فرض که «وجدان اجتماعی» ملاک و معیارِ سنجش حقیقت باشد که نیست اگر همه مردم بگویند “نماز واجب نیست”، نماز در حقیقت واجب است؛ ولی با پذیرش مقدمهٔ غلط عرض می‌کنم: {اولا} چگونه این «وجدان عمومی» را در حکومت علوی و حکومت فعلی به‌دست آورده‌اید؟! متد(روش) علمی شما در سنجش «وجدان عمومی» چیست؟ به‌عبارت دیگر با کدام نظرسنجیِ علمی ادعا می‌کنید که مردم چنان حسّی دارند و اگر این حس را دارند، مقصر را هم اصل حکومت می‌دانند؛ نه مسئولین و دستگاه‌های مختلف؟! {ثانیا} اگر «وجدان عمومی» ملاک سنجش باشد که گفتیم نیست آیا وجدان عمومی مردمِ زمان حضرت علی، نگاه‌شان به امام، مثبت بود؟! یا رسانه‌های معاویه کاری کرده‌بودند که حضرت را بی‌نماز می‌دانستند؟ در جنگ صفین، شخصی از لشکر معاویه به‌سمت سپاه امام حمله کرد و یکی‌از دلایل شرکت خود در نبرد با امام علی‹علیه‌السلام› را، بی‌نماز بودن امام‹علیه‌السلام› و یارانش بیان ‌کرد‌ «…فَإِنِّی أُقَاتِلُکُمْ لِأَنَّ صَاحِبَکُمْ لَا یُصَلِّی کَمَا ذُکِرَ لِی وَ أَنَّکُمْ لَا تُصَلُّون‏…». وجدان اجتماعی، به‌قدری علیه حضرت بود که هنوز ۱.۵ قرن پس‌از شهادت او، وقتی احمدبن‌حنبل در اصول‌السنه او را چهارمین خلیفه معرفی می‌کند که از آن به نظریه تربیع یاد می‌شود و می‌گوید “اگر کسی علی را چهارمین خلیفه بداند هم مسلمان است”، به احمد حمله می‌کنند! ببینید! وجدان عمومی در سال ۲۰۰، او را خلیفه چهارم هم نمی‌داند، چه رسد این‌که خلیفهٔ بلافصل و امام عدل و فسادستیز بداند! وجدان عمومی در سال ۶۱، پسرش را به‌خاطر بغض علی شهید می‌کنند و در شام، بلایی بر سر دخترش آوردند که تاریخ از نوشتنش شرم می‌کند و همه این‌ها به‌خاطر این بود که وجدان عمومی، بر علیه حضرت امیر ‹علیه‌السلام› بود. اگر به تعبیر سیوطی و زمخشری، رسانه‌های معاویه در قالب ‹۷۰›هزار منبر می‌تواند کاری کند که وجدان عمومی، علی را بی‌نماز بداند و مردم به‌خاطر بغض او، پسرش را به آن‌صورتِ عجیب شهید کنند، طبعاً امروز با رسانه‌های متکثر، از منبر تا مجازی، با شیوه‌های مختلف، با هزاران تریبون، به‌راحتی می‌تواند کاری کند که شما هم که ادعای تحلیل و فضل دارید، فکر کنید در این ۴۴سال، با هیچ فسادی برخورد نشده است؛ درحالی‌که با تمام نقدهایی که وارد است، مبارزه با فساد و‌ مفسد هم قابل توجه است. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️نقد حرکتهای اخیر ضدانقلابی در حوزه ۲ ✍شیخ فرهاد فتحی و اما مدّعی شدید “باید از جمهوری اسلامی دفاع کنیم”؛ سؤال این‌است که دقیقاً در یک‌سال اخیر که همه دشمنان علیه نظام متحد شدند و جنگ احزاب معاصر را شکل دادند شما چه نقشی در دفاع از نظام داشتید؟ یک خط روشنگری کردید؟ یک دقیقه صحبت کردید؟ دفاع از نظام نشانه‌هایی دارد که متاسفانه ما در یک‌سال اخیر در امثال شما ندیدیم و الآن شمایی که یک‌سال در خواب بودید گویا یک‌دفعه بیدار شدید و به فکر فساد، وجدان اجتماعی و دفاع از نظام افتادید؟! بارها عرض شد که افعال «امام معصوم» قابل قیاس با «فقیه عادل» نیست؛ ولی اجازه هم نمی‌دهیم حقیقت وارونه شود. اولاً در این نظام، با فسادهای مختلف، چه برادر رئیس‌جمهور و چه بسیاری شخصیت‌های مهم، برخورد شده است. ثانیاً جاهایی که برخورد نشده، ربطی به اصل نظام و رهبری ندارد و مشکل از دستگاه‌ها و مسئولین است. ثالثاً اگر وجدان اجتماعی، مطلبی را غلط فهمید، من‌وشما باید مطلب را به‌درستی برای مردم تبیین کنیم، نه‌این‌که خودمان هم گرفتار جوّ مسموم رسانه‌ای علیه نظام شویم. رسانه‌ها می‌گویند نظام با فساد برخورد نمی‌کند که عرض شد بارها برخورد شده است و می‌شود و البته خیلی جاها (که در مجموع درصد کمی است) هم برخورد نشده است؛ اما این‌که بگوییم “نظام قصد مبارزه ندارد”، این دروغ است! چون در جاهای مختلف این کار را کرده و اتفاقا دنبال مبارزه با فساد بوده‌است، بنابراین هرجایی که برخورد نشده، ربطی به نظام ندارد؛ بلکه افرادی در سیستم، کارشکنی می‌کنند تا مردم نسبت به نظام بدبین شوند. امیدوارم ما طلاب، حقیقت را تبیین کنیم، نه‌این‌که خودمان هم مرعوب فضای رسانه‌ای دشمن شویم. یاعلی… 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️روی عکس بزنید و‌کاملشو ببینید☝️ خب حتما شما هم شنیدید که فساد چای دبش را داماد رهبری انجام داده است؟ خب این دروغ از کجا شروع شد؟ این توییت را امیر فرشاد ابراهیمی یک هفته قبل منتشر کرد، او در ایران محاکمه شد و نهایتا به خارج پناهنده و تبدیل به ضد انقلاب شد ، اینکه این شخص کیست و چه سابقه ی خرابی دارد بماند ولی این دروغ از طریق این فرد شروع شد و سرحلقه ی این دروغ این شخص بود. به قدری این شخص دروغگو هست که فخراور که سلطان چاخان بین برانداز است به ایشون میگه کمتر خالی ببند😂 خب پاراگراف اول که فقط یک ادعا است و ما باید عادت کنیم هیچ حرفی را بدون سند قبول نکنیم وگرنه منم میگم حلقه های درون سازمان منافقین ایشون رو اجیر کردند، ادعا که کاری نداره‌‌. خب قسمت دوم بخوانید؛ ایشون میگه ارز ۴۲۰۰ گرفته و ۵۰ فروخته و یک عکس هم گذاشته میگه داماد آقاست، مثل خسن و خسین سه دخترای مغاویه است که همش غلطه، این عکس اصلا پسر آقای گلپایگانی نیست و پسر ایشان معمم هستند، دلار هم زمانی که ارز دولتی ۴۲۰۰ بود ۵۰ هزارتومان نبود😄 ولی همین توییت دوهزار و دویست نفر لایک کردند، یعنی سواد رسانه نیست ، عقل هم نیست. ما هم در مورد چای دبش مطالبه داریم ولی اینکه جریان ضدانقلاب بعد از رسوایی های اخیر تلاش میکند بدون ارائه سند هرچیزی را به رهبری نسبت دهند روش نخ نمایی است که بارها شکست خورده است. 🔻شیخ 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
📌بمناسبت ایام شهادت خانم حضرت زهرا (س) وششمین سالگردشهادت شهید محمد حسین حدادیان وسه پرسنل مظلوم فراجا 📌ایستگاه صلواتی فرهنگی در محل "قتلگاه" شهدای خیابان پاسداران. از روز جمعه الی شنبه ازساعت 17الی21 وروزیکشنبه شهادت خانم حضرت زهرا (س) از ساعت10صبح الی15 برگزار میگردد 📌شهید محمد حسین حدادیان و سه پرسنل مظلوم فراجا شب شهادت خانم حضرت زهرا سلام الله علیها یکم اسفند ۹۶ توسط فرقه ضاله صوفیه (دراویش گنابادی) در خیابان پاسداران تهران توسط اعضای این فرقه‌ داعشی صفت به شهادت رسیدند و بیش از ۸۰ نفر مجروح گردیدند. https://eitaa.com/joinchat/2122383386C93164d6ab3 @shahidhadadian74
🟩برای‌ تبلیغات‌ در‌ بزرگترین‌‌ ⬜️کانال‌خبری‌تحلیلی‌حوزه‌با 🟥۷۵۰۰۰جمعیت‌روی‌‌کلمه‌‌تبلیغات‌ بزنید ❌تبلیغات‌ ۱۰صبح‌‌تمام‌خواهد‌‌شد
خلط پشت حلق یا بلغم این عارضه و خلط پشت حلق همون دلیل سفیدی زبان، کمکاری تیرویید نفخ معده،سردی پروستات، سردی روده و یبوست شدید، درد مفاصل، دیابت ، حتی کبدچرب😱 و بزرگی شکم و سردی رحم هست.یعنی با رفع این خلط کل مشکلات بدن ازبین میره، فرم زیر رو پر کنید بهتون کمک میکنم رفعش کنید 👇👇👇👇👇 https://formafzar.com/form/kwyl0 https://formafzar.com/form/kwyl0
⚡️آف آخر هفته روسری دل آرا شروع شد😍 شال مجلسی کپرا فقط ۱۸۸ فقط ببین مدلهاشو شال بافت طرحدار مگه داریم انقد؟😱 😳😳فقط ۶۸/۰۰۰ تومن😱❌ برای آخرین بار با این قیمت شارژ شد ✅️شال و روسری یلدایی قیمت بینظیر ✅️روسری نخی ژاکارد فقط ۱۳۸ تومن ✅️شال مخمل فقط ۸۸ تومن ✅️شال پلیسه فقط ۸۸تومن و... کلییییی کارهای دیگه با قیمت باورنکردنی😍 …..فقط امروز و فردا فرصت داری😲... بیا تو کانالم از این تخفیفات واقعی استفاده کن 🛍️ثبت سفارش بصورت آنلاین همشهری ها حضوری هم میتونید تشریف بیارین😉 🛒آدرس:بلوار صدوقی(زنبیل آباد)نبش کوچه ۱۶ فروشگاه دل آرا ♨️منتظر حضور گرمتون هستیم ساعت کاری فروشگاه ۱۱صبح تا ۱۴ و ۱۶:۳۰ عصر تا ۲۳ میزبان شما عزیزان هستیم❤️ 🛍 سوالی داشتی اینجا بپرس👇👇 👩🏻‍💻 @delarascarfadmin …. پست رو بفرست برای دوستات از تخفیف استفاده کنن🥰 ☎️تلفن تماس: ۰۹۳۸۹۷۱۰۱۲۱ 🌐لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/3630039042Ce1d45b4823
♨️سیر ایجاد تذبذب در یک استاد جوان حوزوی 🔻یکی از شاگردان سابق قسمت اول بنده از ابتدای دهه نود وارد مؤسسه‌ای شدم که با نام و شعار تمدن‌سازی خود را معرفی می‌کرد و داعیه فقاهت و تمدن‌سازی داشت؛ بسیار ایده‌آل‌گرایانه در اندیشه پرورش مجتهد تمدنی -نه مجتهد صرفا احکام فردی- طی ۵ یا نهایت ۶ سال بود؛ در مذمت علمای سلف و کوتاهی ایشان در مبارزه با طاغوت -طی سالیان متمادی مخصوصا دو قرن اخیر- سخن‌فرسایی می‌کرد؛ کتب فقهی و اصولی رایج را مصداق تضییع عمر طلبه می‌دانست و با اینکه بسیار در مؤسسه گفته می‌شد کلاسهای متداول فقهی-اصولی را هم ببینید و با دروس خود مقایسه کنید، اما آنچنان جو منفی نسبت به دروس و اساتید حوزه در آن مؤسسه بود که کمتر کسی رغبت حضور در دروس مرسوم را داشت. اکثر طلابی که جذب مؤسسه می‌شدند با این نگاه وارد می‌شدند که اینجا داعیه تحول مطلوب حوزوی که مد نظر امامین انقلاب هست را دارد؛ اصلا تبلیغات مؤسسه بر همین مبنا و منوال بود. مدیر مؤسسه جوانی حوزوی و خوشفکر و تا حدی تیزهوش بود که خالصانه و مجاهدانه می‌خواست به اهداف خویش برسد؛ اما برخی ویژگی‌های شخصیتی باعث شد آرام‌آرام طلابی که گرد او جمع آمده بودند یکی‌یکی و بعدتر گروه‌گروه از اطراف وی متفرق شوند و او را با اندیشه‌های خویش تنها بگذارند. این ویژگی‌ها بر اساس شناخت چندساله از ایشان که مورد تأیید دیگر دوستانم نیز هست عبارتند از: 1⃣ عجول‌بودن بر اساس روحیه پردغدغه‌ای که می‌خواست به انقلاب خدمت کند، سرمایه‌ها و فرصت‌های زیادی را تلف‌شده می‌دید و تحمل ازدست‌رفتن بیش از اینِ فرصت‌ها را نداشت. می‌خواست هرچه زودتر حوزه متحول شود، نظامات فقهی اصولی طراحی شود، علوم انسانی اسلامی شود و حتی یک روز هم بعد از این ۴۰ سال تلف نشود؛ ولی این حلم را نداشت که حتی علوم انسانی مسموم و پرمفسده‌ی غرب آرام‌آرام و به تدریج طی چهارصدسال شکل گرفت؛ نه دفعتا و دستوری. 2⃣ ضعف در مبانی از همان ابتدا ایشان شبهات متعددی به رهبری و انقلاب و نظام داشت؛ شبهاتی که با مطالعه برخی کتب سودار و مستندهایی مثل بی‌بی‌سی و بعدها همنشینی با امثال مهدی نصیری و ... روزبروز تقویت و ریشه‌دارتر هم شد. اما در دوگانگی بین انقلابی‌ماندن یا مغلوب شبهات شدن، آن روز چهره انقلابی وی غلبه داشت و امروز بعکس.... 3⃣ ورود در مسائل متنوع سیاسی مسائل سیاسی را بسیار بسیط و خطی می‌دید و تحلیل می‌کرد، همین باعث می‌شد با توهم فهم مسائل سیاسی، به تحلیل وقایع بپردازد؛ و با انضمام روحیه عجولانه‌ای که داشت درنتیجه در مسائل و وقایع گوناگون سیاسی اجتماعی ابراز نظر یا انتشار بیانیه‌های سیاسی داشت. 4⃣ عدم انتقاد‌پذیری شاگردان حلقه اول او که در کارهای فکری و اجرایی مؤسسه به او کمک می‌کردند، بزرگترین و بهترین حامیان دلسوز وی بودند؛ که اتفاقا همان‌ها زمینه‌های مطرح‌شدن وی در قم و تهران و فضای مجازی را مطرح کردند و فضا را مهیا ساختند برای تبدیل‌شدن او به یک چهره علمی رسانه‌ای حوزوی. غالبا همین حلقه نزدیک وی مانع انتشار بسیاری از واکنش‌های «عجولانه، احساسی، رنگارنگ سیاسی، عدالتخواهانه‌ و در عین حال ناپخته یا غیرمربوط به وظیفه او» بودند. کم‌کم وزن انتقادات از وی که بین همین حلقه شاگردانش بالاتر گرفت و شنیدن این حرف برای ایشان سنگین بود که: «شما اصلا شناخت دقیق و درستی از فضای پیچیده سیاسی ندارید و جریان‌های سیاسی اجتماعی را خیلی بسیط و سطحی می‌بینید و از عمق و پیچیدگی آنها بهره‌ای ندارید و مطالعه‌ای هم نداشته‌اید» بر همین اساس عذر افراد دلسوز و نزدیک خود را خواست؛ برای اینکه به تعبیر خودش دیگر با این حرف‌ها (انتقادات) تحقیر نشود. 5⃣ روحیه فردی و تشکیلات‌گریز انضمام موارد فوق باعث شد تا این روحیه در وی جلوه کند که ایشان در مؤسسه و اقداماتِ حوزوی-اجتماعی و سیاسی خویش صرفا می‌خواهد فکر و سلیقه‌ی خودش حاکم باشد و دیگران فقط اجراکننده‌ی افکار و عقاید وی باشند؛ همین امر هم روز بروز وی را بین دوست‌دارانش منزوی‌تر کرد تا جایی که بازوان قوی خویش را برای همیشه از دست داد! 6⃣ نخبگی نارِس وی خود را نخبه می‌دید؛ هوش بدی هم نداشت؛ اما آفت مهمی که مبتلابه نخبگان هست و در بسیاری از نخبگان -اگر علاج نکنند- محسوس است این است که چیزی که می‌فهمند را خیال می‌کنند حرف آخر و حقِ مطلق است. همین هم منجر به بروز آفات دیگری در فرد می‌شود... 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️سیر ایجاد تذبذب در یک مدرّس جوان حوزوی 🔻یکی از شاگردان سابق قسمت دوم 7⃣ استادنداشتن اگر نگاهی به زندگی خودنوشت ایشان -که تا این لحظه به تیغ حذف و سانسور ایشان مبتلا نشده است- بیاندازید؛ در کل حیات تحصیلیِ خویش استاد حاذق و قابلی نداشته است. شش سال مقدمات را در کمتر از دو سال خوانده است و دروس سطح را هم به نحوی دیگر... اینجاست که ترکیب نخبگی و حس فهمیدن همه‌چیز و عجول‌بودن موجب احساس استغناء در افراد می‌شود؛ مخصوصا وقتی که مطالعه دروس مرسوم آن هم به شکل رایج را عبث و مصداق اتلاف عمر بدانی. در صورتی که اگر استاد و بزرگتری برای خود قائل بود، حتما در بسیاری از لغزش‌های فکری و اجتماعی یا هجوم شبهاتی که بر وی عارض شد دستش را می‌گرفت و از این مهلکه شوم نجاتش می‌داد؛ هرچند امیدوارم هنوز هم که هنوز است متوجه اشتباهاتش شود و بیش از این خود را و آینده خویش را تباه نسازد. 8⃣ خود بزرگ‌بینی گاه برخی طلاب دلسوز به وی توصیه می‌کردند در اوان جوانی محاسن بسیار بلند علمایی نگذارد یا مرتبه خاصی برای خود قائل نباشد؛ اما نمی‌پذیرفت. برای مثال از این ناراحت می‌شد که چرا اساتید مطرح حوزه حاضر به مناظره با وی نمی‌شوند؛ اما اگر فردی از اساتید گمنام یا معمولیِ سطوح عالی می‌خواست با وی مناظره کند، نمی‌پذیرفت و خود را خیلی بالاتر از اساتید سطوح عالی می‌دانست؛ با این توجیه که چند کتاب تألیف کرده است پس بسیار برتر از اساتید معمولی است. برای مثال یکی از اساتید مطرح کفایه قبول کرده بود با ایشان مناظره کند، به شرط اینکه فرد سومی از بین حوزویان را به عنوان داور مناظره قرار دهند، داور هم هرکسی به میل خودشان قبول داشتند باشد، اما ایشان هیچ‌کسی را درون حوزه و بیرون از مؤسسه‌اش اصلا قبول نداشت!! 9⃣ امید به حمایت‌های خاص باتوجه به شعارها و تألیفاتی که داشت بسیار امیدوار بود مورد حمایت‌های خاص مادی و معنوی رهبری قرار بگیرد. حتی برای انتخابات خبرگان در سال ۹۴ کاندید شد و امید داشت بگونه‌ای اجتهاد وی تأیید شود؛ چرا که به امتحان اجتهاد نمی‌خواست تن بدهد و تا آخر هم تن نداد. حال آنکه وی اخیرا مطلبی منتشر کرد و با عوام‌فریبی عدم حضورش در انتخابات خبرگان را این عنوان کرد که فرایند انتخابات خبرگان کانالیزه است و دست‌پرورده‌ها فقط انتخاب می‌شوند!! عجیب اینکه کسی که خودش می‌خواست کانالیزه وارد شود و نتوانست، چنین تهمت ناروایی را به نظام اسلامی می‌زند! با کدام حجت شرعی؟!! 🔟 بی‌تجربگی و خامی همه موارد فوق، در کنار بی‌تجربگی و خامی در مسائل اجرایی و مطالبه‌گری‌های حوزوی اجتماعی، برخی مشکلات شخصی، به همراه طرد دوستان دلسوز، کم‌کم هویتی جدید را از وی در حوزه بروز داد؛ آن هم بود؛ چیزی که به شدت از جانب امامین حوزه نهی شده بود. تحریم انتخابات مجمع نمایندگان، تحریم امتحانات مرکز مدیریت، بی‌حرمتی نسبت به برخی بزرگان حوزه و بی‌حرمتی به حوزه و تمثیل آن به پیرزن و بسیاری موارد دیگر که در ادبیات جدید وی عیان شد، شاهدی بر چهره جدید رادیکال وی بود. چهره‌ای که فکر می‌کرد مرجعیت اجتماعی بین طلاب پیدا کرده و با اهرم تحریم‌هایی که إعمال کرد، حوزه را فلج خواهد ساخت تا به خواست او تن دهد؛ اما خیلی زود عیان شد وی مورد اعتنای بدنه حوزوی نیست و در طراحی حرکات اجتماعی بسیار خام و بی‌تجربه‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کند. جالب و عجیب اینکه یک روز در گعده خصوصی دوستان مؤسسه، یکی از رفقا پیش‌بینی‌ای با این مضمون داشت که: «ایشان اگر به تهران برود و عظمت مدرنیته را ببیند خودش را خواهد باخت!» پیش‌بینی‌ای که خیلی زود محقق شد و ایشان از یک مصلح حوزوی تبدیل به چهره‌ای رادیکال و آرام‌آرام غیرانقلابی شد. همه این موارد که در روحیات و عملکرد وی به مرور بروز کرد باعث شد همه طلابی که با دغدغه‌های ولایی و انقلابی گرد او جمع شده بودند به مرور او را با توهمات و تخیلات و شبهات و انگاره‌هایش تنها گذاشتند؛ گرچه ریشه‌های خالصانه و دغدغه‌مندی در او بسیار دیده می‌شد، اما اینها کافی نبود؛ چراکه به این سادگی کسی در این تراز خامی و ضعف مبانی، صلاحیت ورود به عرصه‌های اجتماعی -آن هم به عنوان مصلح و راهبر- را ندارد. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️ مشکلات آقایان زمینه ساز 70 درصد طلاق ها‼️📢 درمان قطعی و ریشه ای تمامی اختلالات آقایان،دیابت،اعتیاد و... ✅برترین و پراعتبارترین حکیم تخصصی کانال ایتا در حوزه ی مشکلات آقایان و مشکلات غیر... (حکیم جعفری) ✅دارای پشتیبانی 24 ساعته ✅دارای تاییده سازمان غذا و دارو و سیب سلامت🍏 https://eitaa.com/joinchat/3954180466C597a90e5ec 📞۰۹۹٢٢۸۵۸۵۲۰ حکیم جعفری @hakim_adine ✅جهت درمان اختلالات آقایان و مشاوره فرم زیر را پر کنید👇🏻 https://formafzar.com/form/exgar ✅جهت درمان دیابت 👇🏻: https://formafzar.com/form/vmych
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تمجید ویژه بهرام مشیری یکی از سران مخالفین اسلام و انقلاب، از دستاوردهای شگفت انگیز حکومت جمهوری اسلامی ایران: ۱. آمریکا با تمام قدرت نظامی اش، به شدت از آخوندها میترسد و رویکرد سید علی خامنه ای در قبال آنها کاملا درست و موفقیت آمیز بوده. ۲. دستاوردهای آخوندها در پیشرفت علم، فناوری، اتمی، راه سازی و غیره به حدی زیاد است که چهره ایران زمین دگرگون شده و باید قدردان آنها باشیم. ۳. روحانیون صد برابر رضا شاه پهلوی به ایران زمین خدمت کردند، چرا اینا رو نمیگیم و فقط توهین میکنیم 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
💠 به مناسبت ایام فاطمیه، برنامه ماجرا با موضوع «ماجرای نهضت فاطمی(س)» در پنج قسمت پخش خواهد شد. 🔹عناوین و میهمانان هر قسمت عبارتند از: ۱. نعمت‌الله صفری فروشانی با موضوع: «ماجرای فدک» ۲. سید محمد طباطبایی یزدی با موضوع: «از غدیر تا شهادت» ۳.محمد الله اکبری با موضوع: «رنج‌های روحی حضرت فاطمه زهرا(س)» ۴. محمدرضا جباری با موضوع: «سیره اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س)» ۵. اصغر منتظر القائم با موضوع: «گامهای مبارزاتی حضرت فاطمه زهرا(س)» 🔸 همچنین در این ویژه‌برنامه، بیانات آیت‌الله حسین غیب‌غلامی در قالب میان‌برنامه در پنج قسمت پخش خواهد شد. ⏰📆 «ماجرای نهضت فاطمی»، شنبه ۲۵ آذر لغایت چهارشنبه ۲۹ آذر حوالی ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه ۴ سیما خواهد رفت. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
اگر سیاست جمهوری اسلامی «نه شرقی، نه غربی است» چرا فقط با دشمنی می‌کنیم و چشم بر خیانت‌های تاریخی روسیه می‌بندیم؟ ✅ این شبهه‌ی ظاهر فریب در حالی مطرح می‌شود که شعار «نه شرقی، نه غربی» در شرایطی مطرح شد که دنیای دو قطبی دوره برقرار بود، در مقابل ابرقدرت غرب و در رأس آن آمریکا، ابرقدرت استعمارگر شرق و در رأس آن شوروی قرار داشت، اتحاد جماهیر شوروی آن چنان که امام امت در نامه تاریخی به آخرین صدر هیئت رئیسه اتحاد جماهیر شوروی پیش بینی کرده بودند، ۲۵ دسامبر ۱۹۹۱ به صورت رسمی از هم پاشیده شد و جهان دو قطبی دوره جنگ سرد به دوران چند قطبی کنونی رسید. 🔸 «جمهوری اسلامی» از ابتدا با شوروی به عنوان ابرقدرت شرق زاویه داشت، دی ماه ۱۳۵۸ پس از اشغال افغانستان توسط شوروی به شدت این تهاجم وحشیانه را محکوم و المپیک مسکو را تحریم کرد، در طول نیز شوروی از جمله تأمین‌کنندگان سلاح برای صدام بود و همزمان نیز حزب توده به عنوان متحد شوروی در داخل که به «حزب جاسوسان» مشهور بود، دست به تهیه اخبار از نهادهای سیاسی و نظامی کشور و مخابره آن به مسکو می‌زد، از سال ۱۳۶۱ به بعد نظام اسلامی به شدت با این حزب دست ساخته شوروی برخورد و سران این حزب دستگیر، محاکمه و زندانی شدند. 🔸 (ره) در نامه به گورباچف آخرین صدر هیئت رئیسه اتحاد شوروی تصریح کردند: «جناب آقای گورباچف، برای همه روشن است که از این پس را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد؛ چرا که مارکسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست؛ چرا که مکتبی است مادی و با مادیت نمی‌توان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به معنویت، که اساسی‌ترین درد جامعه بشری در غرب و شرق است، به درآورد». 🔸این موارد و موارد متعدد دیگر به خوبی نشان می‌دهند که ایران همانند ابرقدرت غرب، با نیز زاویه و دشمنی آشتی‌ناپذیر داشت. پس آنچه روشن است زاویه غیر قابل کتمان نظام اسلامی و رهبری آن با شوروی به عنوان ابرقدرت استعمارگر شرق در کنار آمریکا به عنوان ابرقدرت استعمار غرب است. اما پس از فروپاشی شوروی و تشکیل نظام تک قطبی، دیگر ابرقدرت شرق وجود خارجی نداشته و ندارد و ایران با کامل با هر کشوری که بخواهد رابطه سیاسی، اقتصادی و ... برقرار می‌نماید. 🔸 به طور خلاصه می‌توان گفت منظور از نه شرقی و نه غربی نفی وابستگی به شرق و غرب بود و نه صرف هرگونه ارتباط و انعقاد قرارداد تجاری. لذا شبهه برخی غربگرایان درباره «شعار نه شرقی، نه غربی» و هجمه به روابط ایران با در شرایط کنونی مغالطه‌ای بیش نیست. 💠 اندیشکده راهبردی حوزوی 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
چرا رهبری را حل نمی‌کند؟ و چرا برخی مسئولینی که توسط رهبری گذاشته می‌شوند بد عمل می‌کنند؟ ✅ وظایف ، قوای سه گانه، سازمان‌ها و نهادها و ...، همه در قانون اساسی تبیین شده است. آیا انتظار می‌رود رهبری تمامی ساختار اداره کشور را به هم بزنند، قوانین را ملغی کنند و خودشان از رئیس جمهور، نمایندگان و رئیس مجلس، تا تمامی مسئولان و کارمندان را عزل و نصب نمایند؟! آیا تمامی مشکلات و انحرافات، با عزل و نصب‌ها برطرف می‌شود؟! 1. کار رهبری در ، این است که رئیس یا مسئولی متناسب با مقتضیات و امکانات برای یک مجموعه‌ای انتخاب و منصوب نماید و کار اجرایی با ایشان نیست. 🔸 بدیهی است که اگر قرار باشد برای هر نهاد یا مجموعه‌‌ای مسئولی بگمارند و سپس خودشان وارد عملیات اجرایی گردند، نه آن انتصاب معنا و مفهومی دارد و نه این کار شدنی است. این توقع، مثل این است که گفته شود: چون رئیس صدا و سیما را ایشان منصوب می‌کنند، پس تمامی مدیران، کارگردانان، بازیگران، فیلم‌نامه نویسان، مجریان اخبار و گزارشگران ورزشی و ... را نیز ایشان انتخاب کنند و در مقابل کوچکترین کارهای این مجموعه هم باید رهبری پاسخگو باشد! فقط عزل و نصب برخی نهادها را بر عهده رهبری گذاشته است. تنها موردی که علاوه بر عزل و نصب مدیران، فرماندهی آن نیز به عهده رهبری است، امور می‌باشد، زیرا ایشان در قانون اساسی فرمانده کل قواست. لذا می‌توان و نقاط ضعف نیروهای نظامی را با دستاوردهای کلیه امور غیر نظامی مقایسه کرد تا تفاوت مدیریت رهبر انقلاب با سایرین مشخص شود. 2. بازوان اجرایی ولیّ فقیه، چه کسانی هستند؟ آیا به جز ، نهادها و سازمان‌های رسمی و مردم که هر کدام وظایف مشخصی دارند؟! آیا می‌تواند از آسمان نیرو بیاورد، یا باید با همین‌ها کار کند؟ همه نهادهای انتصابی و انتخابی به عنوان بازوهای رهبری به شمار می‌روند. بنابراین اگر ضعیف عمل کنند، رهبری نمی‌تواند حکومت دیگر و مستقلی ایجاد نموده و شخصاً وارد امور اجرایی گردد. 🔸 گاهی مدیریت‌ها، از رهبری گرفته تا منصوبین یا منتخبین، همه عالی هستند، اما بدنه ضعیف است، حال یا ضعف ناشی از کمبود است، یا ضعف برنامه‌ریزی، یا ضعف نیروی اجرایی، یا ضعف بودجه و به طور کلی ضعف بدنه! حال رهبری چه کند؟! 3. ولی فقیه، در بالاترین افق و قلّۀ «رصد» قرار دارند؛ به لطف الهی به خاطر ، تقوا، دانش، بینش، شجاعت و سایر کمالات، دوست و دشمن، خیر و شر، راه‌کارهای کلّی برای عبور از مشکلات، مسیر صحیح رشد و را می‌شناسند و می‌شناسانند. اما توجه، دقت و عمل، کار امّت است، چه نهادها و مسئولان و چه مردم. 🔸 اصلی‌ترین و مهم‌ترین کار در جلوگیری از انحرافات، آنها و تذکر به آنها و روشن کردن راهکارها و تلاش برای مساعد نمودن شرایط جهت هدایت در صراط مستقیم و جلوگیری از انحرافات می‌باشد که در تبیین سیاست‌های کلّی نظام محقق می‌گردد. لذا نه وظیفه دارد و نه اصلاً می‌تواند که در اجرا، از تمامی انحرافات جلوگیری نماید. 4. ولی فقیه، خود بارها به پرسش دربارۀ پاسخ داده‌اند: «من هم بارها قبلاً گفته‌ام که رهبری نمی‌تواند در تصمیم‌گیری‌های موردیِ دستگاه‌های گوناگون دولتی مدام وارد بشود و مدام بگوید این باشد، این نباشد؛ این نمی‌شود. نه قانون این اجازه را می‌دهد، نه منطق این اجازه را می‌دهد.» (12/4/1395). رهبر انقلاب، این موضوع را اینگونه تبیین می‌نمایند: در واقع رهبری، یک مدیریت کلان ارزشی است. همین طور که اشاره کردم، گاهی اوقات فشارها، مضیقه‌ها و ضرورتها، مدیریت‌های گوناگون را به بعضی از انعطاف‌های غیر لازم یا غیر جائز وادار می‌کند؛ رهبری بایستی مراقب باشد، نگذارد چنین اتفاقی بیفتد. این مسئولیتِ بسیار سنگینی است. این مسئولیت، مسئولیت اجرائی نیست؛ دخالت در کارها هم نیست. حالا بعضی‌ها دوست می‌دارند همین طور بگویند؛ فلان تصمیم‌ها بدون نظر رهبری گرفته نمی‌شود. نه، اینطور نیست. ... دستگاه‌های گوناگون - قوه‌ی قضائیه، قوه‌ی مجریه، قوه‌ی مقننه - مثل همه‌ی دنیا، کارهای موظف قانونی خودشان را دارند انجام می‌دهند، با اختیارات کاملی که در معین شده؛ اما حرکت کلان و کلی به سمت آن آرمان‌ها باید منحرف نشود؛ اگر منحرف شد، باید گریبان رهبری را گرفت، او را بایستی مسئول دانست؛ او مسئول است که نگذارد. (24/7/1390) 💠 اندیشکده راهبردی حوزوی 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️جدال فلسفه با سلفیه در خاستگاه محمدبن عبدالوهاب 🔻به بهانه برگزاری سومین کنگره فلسفه در عربستان ✍️سیّدعلی بطحائی 🔹ریاض پایتخت عربستان، برای سومین بار در روزهای اخیر شاهد برگزاری کنگره بین المللی فلسفه با رویکرد «فلسفه در جهان چند قطبی» با حضور چهره های سرشناس فلسفی جهان بود. به همین مناسبت در یادداشت پیش رو به نکاتی در مورد این همایش و جایگاه فلسفه ورزی در عربستان پساسلفیه خواهیم پرداخت. 1⃣ یکم: این همایش، با عنوان «مؤتمر الرياض الدولی للفلسفه ۲۰۲۳» درتاریخ هفتم تا نهم دسامبر ۲۰۲۳ میلادی و با مشارکت «کتابخانه ملی ملک فهد» در ریاض برگزار شد. رویدادِ فرهنگی که برخی از فلاسفه ی عرب در آن شرکت کردند. اهتمام عربستانی ها با وجود سیطره تفکر سلفی - که مخالفت جدی به فلسفه ورزی دارد - قابل توجّه و حکایت از تحوّلات فکری – فرهنگی عربستان پساسلفیه دارد که به جاست به صورت مستقل بررسی شود. 2⃣ دوم: حضور و سخنرانی «سایمون کریچلی» [از بریتانیا و متخصص در فلسفه قاره ای که در باب فلسفه کاربردی و مضاف از نیهیلیسم و مرگ گرفته تا سینما، طنز و فوتبال دست به قلم شده] به عنوان سخنران اصلی حائز اهمیت بود. جالب اینکه کریچلی در عربستانی که ضد تصوف است، از مزایای تصوف و ارتباط آن با فلسفه گفت و در مهد تفکر آنتی تصوف، از ضرورت توجه عربستان به تصوف سخن راند. «روبرت برناسکونی» که سارتر خوان قهاری است در زمینه «آینده فلسفه وزری در جزیره العرب» پرداخت و تلاقی فرهنگ عرب و فلسفه مدرن در عربستان را به فال نیک گرفت. «حسام نایل» برنده جائزه اتحاد الكُتاب فی الترجمه در سال ۲۰۱۹ و مترجم اصلی آثار فلاسفه غرب به زبان عربی درمورد ضرورت «توجه به اخلاق نسبیت در مواجه با جهان مدرن» پرداخت و ضرورت توجه به فکر فلسفی عربستان را نوید داد. یکی از مهمترین سخنرانی این همایش با موضوع «عدالت و قانونگذاری در جهان چندفرهنگی: بررسی موردی حقوق و اخلاق» بود که توسط دکتر فهد الدبیان ارائه شد. همچنین دکتر عبدالرحیم الدقون، فاطمه نورا و دکتر ولید الزمیل در مورد «نقش قانون در شکل گیری اندیشه، اخلاق و سنت های اخلاقی»، «عدالت بین ارزش های حق و خیر و رابطه آن با اخلاق» و «نقش حاکمیت در شکل‌دهی اندیشه و سنت‌های اخلاقی» سخنرانی کردند. «هانا آرنت و عبور فرهنگی» ملک الجهانی از سخنرانی های پر مخاطب بود. 3⃣ سوم: از مباحث حاشیه ای این همایش بخش فلسفه برای کودک و ایده های جدید برای کاربردی کردن فلسفه بود. توجه ویژه دست اندرکاران مؤتمر ریاض به نماد «سیزیف» و افسانه معروف او در مورد اینکه پیروزی در فلسفه ورزی و کنار زدن راز خدایگان است را نمی توان به تعریض آنها به سلفی ها بی ارتباط دانست. با این حساب، سیزیف و افسانه او که آلبر کامو فرانسوی نوشته، بسان سرّ مگویی است که در نسخه ی عربستانی این مؤتمر، به رویارویی فلسفه با سلفیه منتج خواهد شد. 4⃣ چهارم: به طور کلّی کشورهای ثروتمندِ حاشیهٔ خلیج فارس در مقایسه با سایر کشورهای جهان اسلام، از جهت فلسفی بسیار فقیرند. کم برگ و بار بودن میراث فلسفی در این خطّه و قلّت اندیشوران متعمّق در فلسفه، در این منطقه شاهد خوبی بر این مدعاست. در حالی که قرن هاست که غرب جهان اسلام، ایران، شبه قاره هند و... سیراب از فلسفه ورزی شده است و موضوعاتی دربارهٔ جامعه، سیاست، دین و همه چیز مورد مداقّه متفکّران فیلسوف قرار گرفته است؛ امّا سهم کشورهای حاشیهٔ خلیج فارس و بویژه عربستان در این روند بسیار ناچیز است. 5⃣ پنجم: اهمّ مباحث عالمان این خطّه، آکنده از مباحثی است که هیچ ارتباطی با فلسفه یا حتّی ضد آن ندارد. در این منطقه، موضوعاتی پیرامون ایمان و قلمرو آن به وفور بحث و بررسی شده است؛ ولی عقلانیّت علمی یا تفکّر فلسفی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در حالی که تمدّن‌ها تنها بر دو رکن فکری استوارند؛ علم و ایمان یا به عبارتی دین و فلسفه. ریاض دریافته است تا زمانی که تنور فلسفه ورزی رونق جدّی نگیرد، خمیر ایمان و نان دینداری نمی تواند جان تازه ای ببخشد و تا مادامی که چراغِ فلسفه کم سو است؛ مشعلِ ایمان پرفروغ نخواهد بود. 6⃣ ششم: ارزیابی خیزش فلسفی کشورهای حاشیه خلیج و به ویژه عربستان در این رویداد فکری بسیار زود است. تا زمانی که جرقهٔ فلسفی اخیر به جریانِ فلسفی پایدار تبدیل نشود و متن های سخنرانی های این همایش مورد بررسی دقیق قرار نگیرد، نمی توان از یک جهش فلسفی برای جبران عقب ماندگی ها سخن در عربستان سکولار پساسلفیه سخن گفت. هر چند که نقش فیلسوف های اجاره ای و دو تابعیتی در فلسفه ورزی عربستان را نمی توان به استقرار یک نظام فلسفی منسجم در عربستان منتج کرد. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻پادکست «انقلاب فاطمی» 🎧 خلاصه کتاب «فدک در تاریخ» 🖋 تألیف آیت الله شهید سید محمدباقر صدر 🎙عطا یاوری ♨️ آنچه خواهید شنید: 🔻معرفی نویسنده و ماجرای کتاب 🔻ماجرای فدک و وضعیت مالکیت آن 🔻ابعاد عاطفی، سیاسی و تاریخی سقیفه 🔻ماهیت واقعی فدک 🔻مخالفین سقیفه و سرنوشت‌شان 🔻چرا علی علیه السلام دست به قیام مسلحانه نزد؟ 📻 رادیو مناهج👇🏻 @Manahejj_Radio 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️شعار مرگ بر صهیونیسم برای اولین بار در اروپا 🔻این ویدیو از تظاهرات سوئد نکات خیلی جالبی دارد. 🔹در ثانیه های آخر، در این شعار شعرگونه و حزن انگین، مردم خسته و عصبانی استکهلم شعار مرگ بر صهیونیسم می دهند. 🔸برای منی که سالهای سال در اسکاندیناوی زندگی کرده ام و فضای راهپیمایی های اروپایی در حمایت از فلسطین را دیده ام، این نقطه عطف و شگرفی است. 🔹این اولین بار است که در این گونه تظاهرات ها شعار مرگ بر صهیونیسم و مرگ بر اسرائیل سر داده می شود. 🔸مرزهای روشن بینی مردم اروپا جابجا شده و به درستی فهمیده اند که مساله، دیگر تنها مساله آزادی یا زنده باد فلسطین نیست. مساله نابودی موجودیتی است ضدانسانی که تمامی ارزش های بشری از ابتدای تاریخ را زیر سوال برده است. 🔹مساله، مساله نابودی توحش نژادی و خودبرتر بینی بیمارگونه یک قوم به غایت کثیف و درنده خو است. هاتف خالدی 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺همسر علامه طباطبایی درگذشت ▫️خانم منصوره روزبه، همسر مرحوم علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان به رحمت الهی پیوست. 🔻مراسم تشییع آن مرحومه امروز دوشنبه ۲۷ آذرماه ساعت ۱۱ در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد. 🔻مرحومه روزبه متولد ۱۳۱۱ و از نوادگان شیخ‌الاسلام عبدالوهاب تبریزی بود که در سال ۱۳۴۴ با علامه طباطبایی ازدواج کرد و علامه همیشه نسیت به فداکاریهای ایشان قدردانی داشتند. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️وحدت حوزه و دانشگاه یا شبیه‌شدن حوزه به دانشگاه؟! ✍️هادی مصری‌پور 🔸 در ایام سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، برخی اساتید ابراز گلایه کرده بودند که همچنان پس از چند دهه، حوزه برای «وحدت حوزه و دانشگاه» برنامه‌ای ندارد. ‼️ اما می‌خواهم بگویم اتفاقا امروز پس از سی سال، به همت شورای عالی و مرکز مدیریت، «حوزه» از هرروز دیگری به دانشگاه شبیه‌تر شده است و بجای حفظ سنن حوزوی و تعامل با دانشگاه، دچار اتحاد حوزه با برنامه دانشگاه شدیم: 1️⃣ چه به لحاظ آموزشی و سیستم سرطانیِ ترمی واحدی؛ 2️⃣ چه به لحاظ مدرکی که دیگر خروجی حوزه‌ها آیت الله و حجت‌الاسلام نیستند (یادداشت «دکتر بوشهری و دکتر اعرافی»)؛ 3️⃣ چه به لحاظ هویت حوزوی و طلبگی که کاری کرده‌ایم که طلاب حس کنند برای اینکه هویت و بها پیدا کنند لاجرم از داشتن مدرک دانشگاه هم هستند؛ چون وقتی هویت تحصیلی و مدرکی ذیل سیستم دانشگاهی تعریف شد، همه اصالت‌ها هم به ظاهر با دانشگاه خواهد بود و خودبخود حوزه را در سایه‌‌ی دانشگاه، هویت‌بخشی کرده‌ایم. ♨️ استمرار همین روند خسارت‌بارِ خالی از ایده و برنامه، کم‌کم باعث بدبینی بسیاری از بزرگان و فضلای سنتی حوزه به رهبری شد؛ چراکه اساسا شورای عالی و مرکز مدیریت به فرمایش رهبری ایجاد شدند برای ارتقای حوزه‌های علمیه، اما آنچه در عمل رخ داد ترقی معکوس یا به تعبیر رهبری ارتجاع بود (عقبگرد و ارتجاع حوزه در آموزش). ⛔️ خناسان و یاوه‌گویان (متحجرینی که خون‌کردن دل امام را به ارث برده‌اند و فقط وقتی آرام می‌گیرند که حوزه را برای همیشه به قهقرا برده باشند) نیز از این مجالِ کم‌کاری و ترک فعل شورای عالی و مرکز مدیریت، نهایت سوءاستفاده را داشتند در جهت بدنام‌ساختن و بی‌اعتبار جلوه‌دادن رهبری بین علما و فضلایی که روزبروز نگران ازدست‌رفتن سنن حوزوی و بی‌مایه و سردشدن فضای حوزه بودند، فضایی که کم‌کم تبعات خسرانش در کمیت و کیفیت حوزه نمایان شد. 🔺 فضایی که در آن دیوان‌سالاری اداری و بی‌اعتمادی شدید و غلیظ نسبت به استاد و طلبه حاکم شد؛ تا جایی که استاد را مثابه یک رباتی دید که بیاید درسی بگوید و برود، لذا حتی امتحان و نمره استاد را ارجی نمی‌نهند و سیستم دیوان‌سالارانه خودش باید امتحان کتبی و شفاهی (آن هم به بی‌کیفیتی که همگان مطلع‌اند) برگزار کند. 🔻 ساختاری که همه‌چیز را متمرکز تعریف کرد؛ جالب اینکه همه‌چیز را دانشگاهی کرد الا نقاط قوتی که دانشگاه داشت و حوزه خیلی پیش‌تر داشت: «اعتماد به استاد» و یا حتی برخی اختیارات در تعیین سرفصل و گرفتن امتحانات و ارزشیابی غیر متمرکز و بطور کلی «هویت استاد» که در دانشگاه وجود دارد را از «استاد حوزه» دریغ کردیم. حال بعد از سی‌سال باید ببینیم آثار مثبت این روند بیشتر بوده یا خسارت‌هایش؟! 🔴 بی‌انگیزه‌شدن طلبه برای حاضرشدن در دروس را با حضور و غیاب اجباری بدون هرگونه ایده خلاقانه‌ای اجرا کردیم، ساختار متمرکز برای امتحانات شفاهی و پایان‌نامه تعریف کردیم، حال بعد از سی‌سال باید ببینیم آثار مثبت این روند بیشتر بوده یا خسارت‌هایش؟! (یادداشت «جذب و ماندگاری در حوزه و دو مانع بزرگ!) ❇️ امروز رهبری، تمامی مراجع و علما و فضلای حوزه انتظار دارند این روند اشتباه سی‌ساله «در دانشگاهی‌کردن حوزه» هرچه زودتر خاتمه داده شود و توضیح داده شود، با چه مجوزی این طور سریع‌السیر سنت‌های حوزوی را منسوخ ساختیم. @Manahejj 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب