eitaa logo
حمیدرضا خاندوزی
2هزار دنبال‌کننده
713 عکس
338 ویدیو
101 فایل
ادمین @khandozi315
مشاهده در ایتا
دانلود
🤔در سقیفه بنی ساعده چه گذشت؟ واکاوی صبر سیاسی امیرالمومنین (ع) صحیفه👈غدیر👈سقیفه👈 خلافت 🗣 مدرسه طلوع نهایی برگزار میکند دوره " " سخنران حمیدرضا خاندوزی در ۶ جلسه ارائه گردید. 🔻 برای دسترسی آسان و استماع روی موضوع بزنید👇 سقیفه چرخش سیاسی۱ سقیفه چرخش سیاسی۲ سقیفه چرخش سیاسی۳ سقیفه چرخش سیاسی۴ سقیفه چرخش سیاسی۵ سقیفه چرخش سیاسی۶ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1427308558C63a1b115ab 🆔 @khandozi_ir
محفلی با نوجوانان(۱).mp3
29.16M
✳️ (۱) 🔊با موضوعِ * بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَهِ وَ حَیْرَهِ الضَّلَالَهِ * جهالت ما با کربلا سازگاری ندارد. * میمون و یک هفته عزای عمومی * نماز جمعه‌ایی که چهارشنبه بود. * خون شهید، شفافیت می‌آورد. * چرا باید روضه هفتگی رفت؟ * بررسی دوگانه آزادی/ جهالت * دعوت مردم به جهالت به سبک آزادی در این تاریخ * پیشرفت و قدرت همراه با جنایت * خروج از جهالت و افزایش آگاهی * خمینی نگذاشت سر ما کلاه برود. * مروری به عملیات وعده صادق * رفتن رهبری به نمایشگاه کتاب * شما طرف درست تاریخ ایستاده‌اید. * کسب بیشترین آگاهی با قرآن * انتخابی که برات انتخاب کردند. * دربی عالم، تو با کی هستی؟! * آزادی واقعی در قدرت داشتن است. * قدرت، ساختنی‌ست نه خریدنی 📆 جلسه اول | ۱۴۰۳/۰۳/۲۱ ⌚️مدت زمان ۳۰:۱۶ 🕌 مسجد سیدالشهدا علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
💢 👇 🔻 علامه مصباح و وحدت انتخاباتی [یکم]. اینکه چند نفر در مجلسی خصوصی تصمیم بگیرند و بعد بگویند هر کس مخالفت کند، «وحدت‌شکنی» کرده است، نه روشی دینی است و نه عقلائی، بلکه نوعی «فریب‌کاری» است. هیچ دلیلی هم وجود ندارد که اگر بنده تشخیص دادم یکی اصلح است، بايد حتماً «زمينۀ رأی‌آوری» هم داشته باشد، چراکه اگر چنين شرطی وجود داشت، سلمان و ابوذر نیز نباید از اميرالمؤمنين پشتیبانی می‌کردند چون رأی نداشت! گاهی باید فرد اصلح – ولو رأی‌آوری نداشته باشد - مطرح شود تا حداقل مشخص شود هنوز بین مردم، اعتقاد و ایمان به اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد. آیا خوب بود از ميان کاندیداهای ریاست‌جمهوری هیچ‌کس حرفی از اسلام و انقلاب نزند و همه به فکر ارزانی اجناس و رفع تحریم‌ها باشند؟ آيا نبايد از كسی كه ولو رأی‌آوری ندارد، اما دغدغۀ انقلاب و اسلام را دارد، حمايت كرد؟ گاه اگر از چنين فردی حمايت نشود، اين پيام به دنيا صادر می‌شود كه مردم از انقلاب و ارزش‌های انقلاب‌شان خسته شده‌اند. لذا در چنين مواقعی كه هيچ‌كسی دغدغۀ انقلاب و اسلام را مطرح نمی‌كند، باید از کسی که از انقلاب حمایت می‌کند، طرفداری کرد، ولو «يقين» داشته باشيم كه رأی نمی‌آورد. http://qabas.iki.ac.ir/node/4616 [دوّم]. بايد توجه داشت تعداد نقايص، مهم نيست، بلكه كمبودها را بايد از لحاظ كيفيّت و تأثيرش در سرنوشت انقلاب ارزيابی كرد. كسی كه نسبت به «تفكر انقلاب اسلامی»، نقص داشته باشد، برای رياست‌جمهوری صلاحيت ندارد ... فتنۀ اخير، خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی بود؛ برخی نه‌تنها در مقابل فتنه، موضع نگرفتند، بلكه با فتنه‌گران رابطه داشتند، لذا اين‌ها نقص‌های بسيار بزرگی است كه نمی‌توان آن را در انتخابات ناديده انگاشت. اگر قرار باشد به خاطر «وحدت»، نيروهای حزب‌اللهی و مخلص، فدای نيروهايی شوند كه دارای «نقص‌هاي مختلف» به ويژه «فكری» هستند، چنين وحدتی بی‌فايده است. http://qabas.iki.ac.ir/node/3890 [سوّم]. اگر نتيجۀ مطلوب، حاصل نشد، حتّی به‌صورت مکرّر، اين ناكامی برای «ترك وظيفه» در دفعات بعد، حجّت نیست، بلکه مؤمن بايد طبق موازين شرعی دریابد که چه تکليفی متوجّه او است، و همان را انجام دهد. اين سخن يعنی در انتخابات بعدی هم بايد همان کاري را انجام بدهيم که در انتخابات سال نود و دو انجام دادیم. ما وظيفه دانستيم که بايد به شخصی که به نظر ما «اصلح» است رأی بدهيم و به ديگران هم توصيه کنيم؛ نه این‌که مانند بعضی به خاطر انگيزه‌های مادّی و دنيوی رأی دهیم. ما با تحمّل همۀ «سختی‌ها» و «ملامت‌ها» و شنيدن همۀ «ناسزاها»، به وظيفه‌مان عمل کرديم و خدا را هم شكر مي‌كنيم و اگر فردا هم چنين تكليفی پيش بيايد، باز همان کار را «تكرار» می‌کنيم(سخنرانی در جمع اعضای هيأت علمی مؤسسه امام خمینی، ۲۶ خرداد ۱۳۹۲). [چهارم]. اگر ورود در انتخابات را با نگاه دنیاگرایانه ببینیم، ما شکست خوردیم، ولی ما تنها برای «برنده‌شدن ظاهری» در انتخابات، وارد کار سیاسی نشدیم، بلکه هدف اصلی ما، پیروزی ارزش‌های اسلامی است. اگر همۀ نامزدها فقط روی مسألۀ تحریم تکیه می‌کردند، تمام عالم می‌گفتند آمریکا پیروز شد؛ چون اینها از انقلاب‌شان دست برداشتند، و دیگر اسمی از «اسلام» و «انقلاب» و «ارزش‌های انقلابی»، از جمله «مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌ها» نمی‌برند. ما احساس می‌کردیم در چنین شرایطی باید نامزدی هم باشد که از ارزش‌های انقلابی سخن بگوید. حال اگر رأی آورد، چه بهتر، و اگر رأی نیاورد، دست‌کم در عالم مطرح شود که هنوز هم کسانی از «ارزش‌های اسلامی» دفاع می‌کنند. از موضع‌گیری خویش در انتخابات، هیچ احساس پشیمانی نمی‌کنم؛ خدا را شکر می‌کنیم که فهمیدیم و عمل کردیم و تحت تأثیر «جوسازی‌ها» و «فشارها» و «تهمت‌ها» واقع نشدیم. ازاین‌رو، اگر در انتخابات بعدی این جریان تکرار شود، رفتار ما هم «تکرار» خواهد شد؛ یعنی ‌باز هم ما نامزدی را معرفی می‌کنیم که از «ارزش‌های انقلابی» حمایت کند؛ حال پیروز شود، یا نشود، چون این خودش، «نتیجه» است(هفته‌نامۀ نُه دی، آذرماه ۱۳۹۲، ص۷_۱۰). [پنجم]. شاید برای انتخابات پیش‌رو از سوی برخی كسانی‌كه برنامه‌ای برای شناسايی افراد مورد نظر خود دارند، پيشنهاد «ائتلاف» برای ارائۀ لیست انتخاباتی مطرح شود؛ در برابر اين پيشنهاد می‌توان گفت ما هم طرفدار ائتلاف هستیم؛ امّا در صورتی که نتيجۀ اين ائتلاف، همفکری برای شناختن افراد «اصلح» باشد. در اين صورت اگر احیاناً در موردی، اختلاف سلیقه وجود داشت، تابع نظر اکثریّت هستیم؛ امّا نه این‌که به خاطر در اقلیّت‌بودن يک گروه، از افراد اصلح آنها دست بکشیم و بر اساس «سهم‌خواهی» عمل کنیم(در دیدار شورای مرکزی جبهۀ پایداری، ۳۱ تير ۱۳۹۸). 🆔 @khandozi_ir
❓طلبه‌ ای در دیدارش از شهید صدر می‌پرسد: «خیلی وقت‌ها دچار بی‌حوصلگی می‌شوم و درس و مطالعه و تألیف را کلاً رها می‌کنم. چه کنم ؟» پاسخ می‌دهد: «کسی که توطئه‌ها و دسیسه‌ها و تبانی‌ها بر ضد اسلام و تهمت‌ها و دروغ‌پردازی‌هایی که نسبت به مبانی اسلامی می‌شود را می‌بیند چگونه دلش می‌آید که مطالعه و کار جدی و بی‌وقفه را رها کند!؟» 📚السيرة والمسيرة، ج‏٢، ص٢٨٩ 🆔 @khandozi_ir
نقطه زنی تربیتی(5).mp3
24.36M
👇 🎙‌‌ (۵) • نقطه زنی طوفان الاقصیطوفان الاقصی، نیاز منطقه بود‌. • طوفان الاقصی ابطال طرحی جامع وسیع بر علیه جبهه مقاومت بود. • طوفان الاقصی تربیتی چیست؟ • شاه تونل‌ها و ۱۷سال محاصره غزهنگاه‌تربیتی، برای یک دهه بعد باشد • ابطال نقشه‌جهانی‌دشمن در تربیتامام المتقین در امر تربیت باید شد. 🤔بقیه‌ مساجد و مدارس پس چی؟! • کار تربیتی طوفان الاقصی می‌خواهدرئیس جمهور عزیز و مغتنمصفر و صد در حال و هوای تربیت 📆جلسه پنجم | ۱۴۰۳/۰۳/۱۶ ⌚️مدت زمان ۲۵:۱۶ 🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
🗓 اینکه در عالم رؤیا و حال تنویم و احتضار، حقایقی به انسان روی می‌آورند، حاصل انصراف او از «نشئه‌ی عنصری» و «تعلقات این‌سویی» است. اگر این انصراف، در بیداری هم پیش آید، همان نتایج به دست خواهند آمد(علامه حسن حسن‌زاده‌، هزار و یک کلمه، ص۷۴) 🆔 @khandozi_ir
42.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 🔹 مرور اجمالی از گزارش خدمت سال ۱۴۰۲ «مرکز نیکوکاری حضرت خدیجه سلام الله علیها» 🆔 @khandozi_ir
🗓از منطق سیاسی علامه مصباح آموختیم که وحدت، «ارزش عرضی» دارد نه «ارزش ذاتی»؛ یعنی اصل و اساس نیست، بلکه باید تابع تفکر و هویت باشد. وحدت، لغیره است نه لنفسه. به تعبیر شهید بهشتی، ما موافق «وحدت مکتبی» هستیم نه «وحدت منفعتی». وحدت مشروع، وحدت معطوف به حقیقت است نه قدرت. 🆔 @khandozi_ir
«پوست‌اندازی‌مذهبی‌انتخاباتی» برای انتخابات پیش‌رو «حکمت‌سیاسی» می‌خواهیم. ولایت، «مطیع‌نفهم» نمیخواهد بلکه اطاعتی از سر «تفکر» و «حکمت» میخواهد. خدایا «غم» شهید رئیسی را با «هدایت‌خودت» در کام ملّت ایران «شیرین» کن.🤲 🆔 @khandozi_ir
کلبهٔ توکل(1).mp3
40.34M
🔊 (۱) * عدم باور به «قدرت‌الهی» بویژه در «نسل جدید» * مزه فوق‌العاده «توکل» در این تاریخ * «قدرت اولیاء خدا» ریشه در «توکل» * یکی از «ریشه‌های گناهان» عدم توکل به خدا است. * امام جواد(ع): کسی که به «غیر خدا» توکل کند به آن «غیر واگذار» می‌شود * به ابزار و افراد «دل نبندیم». * توکل به معنای «انجام ندادن وظیفه» نیست. * چرا فکر می‌کنیم «خدا مرده» است؟ * خدا، «خدای‌ساعت‌ساز» نیست. * «عیار» آدم‌ها به «توکل» است، «نه» صرفاً ریش و انگشتر و.... * «روایتی فوق‌العاده» از این مبحث * «فرمولی‌ساده» برای «مقام‌توکل» * «عصرشناخت»، عصر «ضریب‌دادن» به «نداشته‌ها» * امام جواد (علیه السلام): نِعْمَةٌ لاَ تُشْكَرُ كَسَيِّئَةٍ لاَ تُغْفَرُ 🏴 شب شهادت امام جواد (ع) 📆 جلسه اول | ۱۴۰۳/۰۳/۱۷ ⌚️مدت زمان ۴۱:۵۵ 🕌هیئت حسن‌ابن‌علی علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
مدرسه تشکیلات(8).mp3
26.93M
🎧‌‌ (۸) 🎤 کار تشکیلاتی باید با «کلان‌نگری»، اتصال به جامعه (سیستم) داشته باشد تا بتواند «جریان‌سازی» کند. 📆جلسه هشتم / ۱۴۰۳/۰۳/۱۶ ⌚️مدت زمان ۲۷:۵۶ 🕌 تهران محفل طلوع نهایی 🆔 @khandozi_ir
درنگی در تفسیر تسنیم(30).mp3
35.73M
📚 (۳۰) 📌"هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُمْ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ اسْتَوَىٰ إِلَى السَّمَاءِ..." • نعمت‌های خداوند برای «بهره‌وری مادی» و« تعالی‌معنوی» • «توحید» و «تهذیب»، دلیل تبیین «آیات‌آفاقی» در قرآن • «خودشکوفایی» در «هرم مازلو»ثُمَّ؛«ترتیب‌ذکری» نه «ترتیب‌واقعی» • مأخوذ بودن دو کلمه «توسط» و «اعتدال» در واژه «اِستویٰ» • «کمال» نعمت‌های زمینی و آسمانی در «خدمت انسان» و انسان برای «عبادت» • انسان و «تسخیرِِ» «عام و خاص» • «خلقت» زمین و آسمان و آنچه بین این دو است در «شش‌مرحله» • «اشقی‌الاشقیاء» دو نفر در تاریخ • یکی استقرار نظم علّی و معلولی، دومی حصر ناظم در «اراده الهی» • جمله فوق العاده «علامه» در مورد عوالم • علامه وکیل پایه یک خدا در دفاع از توحید در المیزان است. 📆 جلسه سی‌ام | ۱۴۰۳/۳/۲۱ ⌚️ مدت زمان: ۳۷:۰۷ 🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه السلام 🆔 @khandozi_ir