جلسه صد و یازدهم _ در راستای بنیان های حکمت حضور در جهانی میان دو جهان.mp3
47.68M
📅15 آذرماه 1402
📍خانه طلاب
🎵#فایل_صوتی
#جلسه_صد_و_یازدهم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
👤باحضورآقایان
#استاد_طاهرزاده
متقی
مرکزی
موسویان
انصاری
@khanehtolab
⚜️ معرفی کتاب تیپ ۸۳
💠 متن تقریظ مقام معظم رهبری:
« شرح خاطرات طلاب رزمنده جوان که ضمناً شرح گوشههایی هرچند کوتاه ازمجاهدات معصومانه آنان نیز هست، در این کتاب با قلمی و تقریری شیوا به نگارش آمده است. این شیوهی نو است که روایت از کسی و تقریر از کس دیگری باشد. این قلم اگر پختهتر شود بسی شیواتر خواهد شد. خیلی ازخواندن این کتاب محظوظ شدم، چون روحانی در این کتاب درس دین و معرفت را در خطرناکترین جاها میدهد و در آزمایشهای دشوار زندگی با مردم شریک میگردد. این طلبههای جوان و خوش روحیهاند که اگرمدارج تحصیل را طی کنند رهبران برجسته باب انقلاب و جمهوری اسلامی خواهند شد و روحانیون پرچمدار دین زندگیساز. حوزهی علمیه بیشک از پرورش چنین طلاّب و روحانیونی به خود میبالدو احساس رضایت از انجام وظیفهی تاریخی خود که همواره بحمدالله بدان موفق بوده است میکند. تصادف جالبی بود که توفیق مطالعه این کتاب در ایام 15شعبان و مابعد آن که بهزیارت قم رفته بودم، دست داد.»
🔸 معرفی کتاب:
مبارزه روحانیون در جبهههای هشت ساله ما مردانه بود. یکدست و یکرنگ، درست مثل دل بسیجیها؛ بسیجیهایی که رو به دل امام خویش «قنوت عشق» میگرفتند. این کتاب، دومین مجموعه از خاطرات روحانیون رزمنده است. تمام مطالب کتاب بر اساس گفته راویان نگاشته شده است. سید محمدعلی دیباچی آن را تقریر کرده.
@khanehtolab
ما و جهانی میان دو جهان
گفت و گو پیرامون کتاب
100 پرسش از حکمت های
حضور در جهانی میان دو جهان
🗓 دوشنبه 20 آذرماه
⏰ ساعت 14
📍خانه طلاب
@khanehtolab
ما و جهانی میان دو جهان
گفت و گو پیرامون کتاب
100 پرسش از حکمت های
حضور در جهانی میان دو جهان
🗓 امروز سه شنبه 21 آذرماه
⏰ ساعت 14
📍خانه طلاب
@khanehtolab
.
...راز طلوع بشر جدید...
و نسبت آن با اصالت وجود در حکمت متعالیه
با حضور #استاد_طاهرزاده
📆 سهشنبهها؛ ساعت ۱۵:۰۰
🔹 جلسه دوم، امروز ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲
پخش زنده از طريق لينك زير
https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom
#مدرسه_سیاست
#وارستگی
@soha_sima
هدایت شده از اشارت
کوره راه آینده.mp3
3.25M
#بشنوید
#ندای_بی_صدای_آینده
#شهدای انقلاب اسلامی که حقیقت انقلاب را مافوق گفت و گو یافتند سلوک دیگری را در قرب به انقلاب انتخاب کردند که آن #خموشی بود!
و حاصل آن عطابخشی نوری بود که جهت فهم انقلاب اسلامی به سراغ آن ها آمد.
خموشی و فقط تامل کردند آن هم در حضور انقلاب اسلامی، گوش دادن به ندایی که او با ما سخن بگوید...
+شبهای غزه، شب چهلم
#طوفان_الاقصی
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
@esharat
هدایت شده از اشارت
شب های غزه شب چهلم.MP3
23.96M
#طوفان_الاقصی
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
ادامه راهی که فقط راه است و باز راه و تفکر به نحوه حضور شهادت و نظر به کوره راه گشوده شده در دل تاریخ انقلاب اسلامی و باز غزه و باز آینده.
#استاد_طاهرزاده
غَزِّه...شب چهلم
دوشنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۲
گلستان شهدا
@esharat
شرح و گفت و گو کتاب
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
با حضور #استاد_طاهرزاده
⏱یکشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰
📍جامعة المهدی(عج)
📌حضورمجازی درجلسه از طریق لینک زیر
https://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir
@khanehtolab
جلسه صد و دوازدهم_در راستا ی بنیان های حکمت حضور در جهانی میان دو جهان.mp3
48.96M
📅10 دیماه 1402
📍خانه طلاب
🎵#فایل_صوتی
#جلسه_صد_و_دوازدهم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
👤باحضورآقایان
#استاد_طاهرزاده
متقی
موسویان
نحات بخش
@khanehtolab
هدایت شده از اشارت
«چند قدم تا حجله».mp3
1.88M
«چند قدم تا حجله»
و خون ایران
دوباره کرمان
و باز قاسم که شد علمدارِ بزم یاران
چه بزم عشقی
شده عروسی
شده عروسیِ سربداران
و لاله باران، عروسیِ شان
و آی ای غم
دوباره ماندم
دوباره ماندم از ین عروسی
عروسی آری چه بزمگاهی
عروس این بزم
شهادت است آه
که داده ام من وِ را ز دست آه
چقدر داماد،
به حجلگاه عروس بردند
اگرچه ماندم من از عروسی
ولی همینکه ز دور دیدم عروس را واااای
چه ناز ها که
از او ندیدم
و از همان دور
چه ها چشیدم
و از فراقش چه ها کشیدم
ببین چگونه حنا کشیده
حنای سرخ بلا کشیده
چه رقص و جولان کند شهادت
چقدر خونین
چقدر رنگین
چه دست افشان کند شهادت
و کی شودکه مرا پذیرد
برای دامادیش شهادت
به حجله ی خود بَرَد مرا هم
بَرَد به آغوش مرگ خونین
#کرمان
#حاج_قاسم
#خون_ایران
#بزم_عاشقانه
۱۴/دی/۱۴۰۲
@eshareNakhana
@esharat
#رهبر_انقلاب:
🔹عن عطاء بن یَسار، عن عائشة قالَت: قال رسولُ الله«صلیاللهعلیهوآله»: ما خُیِّرَ عمّارُ بن یاسر بین أمرَین الّا اِختارَ أشدَّهما.(امالی، صفحۀ ۴۹۰).
🔸این، روایتی است از پیغمبر در مدح و تمجید از جناب عمّار یاسر. راوی هم جناب عایشه، زوجۀ پیغمبر اکرم است. تقریباً یک معیاری را دست میدهد.
🔹میفرماید: هرگز عمّار بین دو کار مخیّر نشد یعنی دو کارِ نیک، دو کارِ خیر، مگر اینکه سختترینِ آن دو کار را انتخاب کرد.
🔸فرض بفرمایید انسان میخواهد مالی را صدقه بدهد، یک طور صدقه دادن کارِ آسانی است، مثلاً در صندوق صدقات یک پولی میاندازد. یک طور هم کارِ سختتری است، و آن اینکه انسان میگردد، آن مستحِقِّ حقیقی را پیدا میکند و پول را به دست او میرساند. این، سختتر است. اگر جناب عمّار بین این دو کار مخیّر میشد، کار سخت را انتخاب میکرد. یا فرض بفرمایید جناب عمّار هم در زمان پیغمبر که جوان بود، هم در زمان امیرالمؤمنین که پیرمردی شده بود، در جهاد شرکت میکرد. به دو صورت میشود در جبهه کار انجام داد؛ بعضی کارها آسان است، بعضی کارها سخت، او سختتر را انتخاب میکرد. لذا در جنگ صفّین، جناب عمّار سختترین کار را انتخاب کرده بود یعنی هم میجنگید، شمشیر میزد، هم آن کسانی را که دچار وسوسه و تردید میشدند، با استدلال، با بیان وافی و شافی، آنها را هدایت میکرد و این، از جملۀ کارهای مهمی بود که جناب عمّار انجام میداد.
🔹 این، یک #ضابطۀ_تقریباً_کلّی است که: انسان بالطبع، سهلگرا است، کارِ آسانتر را ترجیح میدهد. اگر از لحاظ زمانی هم دو کار در طول یکدیگر قرار داشته باشند، ما اوّل سراغِ آن کارِ آسان میرویم و آن را انتخاب میکنیم! امروز در مواجهۀ با جبهۀ عظیمی از دشمن که با انواع و اقسام ترفندها و ابزارها، ابزارهای سخت، ابزارهای نرم، در مواجهۀ با نظام اسلامی و با اسلام در واقع، با پرچم برافراشتۀ اسلام قرار گرفته است، بعضی از کارها کار آسانی است، بعضی از کارها سخت است، فکرکردن لازم دارد، مطالعه کردن و دقت کردن لازم دارد، فحص لازم دارد، پیدا کردن یاران و همکاران لازم دارد. اینها کارهای سخت است که ما معمولاً میرویم سراغ آسانترها! آن کاری که آسان است، آنرا انجام میدهیم. اگر رسیدیم به کار سخت، آنها را هم یا انجام میدهیم، گاهی هم انجام نمیدهیم. اما ترجیح میدهیم کارِ سهل را! یعنی سهلگرائی، آسانگرائی، دنبال کارهای آسان بودن. و این، غیر از سهلانگاری است، آسانگیری است.
🔸آسانگیری حرف دیگری است، کاری را که پیچیده است، انسان به پیچیدگیِ آن توجه نکند، آنرا با نگاه سطحی نگاه کند. این، سهلانگاری است. سهلگرائی این است که انسان دنبال کار آسان برود، کار سخت را رها کند!
🔹واقعاً امروز حوزههای علمیه بخصوص حوزۀ علمیۀ قم وظائف سنگینی دارند که کارهای سختی است. اینکه انسان مطالعه کند، درس بدهد، یک عدۀ شاگرد از او استفاده کنند؛ کار خوبی است اما از جمله کارهای آسانی است. در کنار این، کارهای سختی هم وجود دارد.
من توصیه نمیکنم درسها را تعطیل کنند، مدرّسین درس نگویند و طلبهها را محروم بگذارند!. نه، این هم کارِ لازمی است اما از کارهای سخت غفلت نباید کرد! نگاه کنیم، ببینیم امروز ابزار دشمن برای تغییر باورها چیست؟ این، یکی از کارهای مهم است.
🔸برویم سراغ اینکه در مقابل ابزار دشمن، چه ابزار سختِ او، چه ابزارِ نرم او، برای تغییر باورها، ما چکار میتوانیم انجام بدهیم؟ این کار سخت را همه موظفند انجام بدهند. انجام دادنش هم به این نیست که ما بگوییم یا یک کتابی بنویسیم مثلاً در باب ولایت فقیه یا در باب لزوم جهاد؛ اینها آن کارهای آسان است.
🔹کار سخت این است که: شیوۀ دشمن را بشناسیم، حیلههای او را بفهمیم، راههای نفوذ دشمن را پیدا کنیم.
🔸امروز در کشور چند میلیون دانشجو داریم، علاوه بر دانشجویانی که در کشورهای اسلامی هستند، همۀ اینها مشتاقاند حرف درستی را از یک جایی بشنوند! از اسلام، یک تعریف درستی، یک بیان درستی را بشنوند. این کار، کار کیست؟ چه کسی باید این کارها را بکند؟ جناب عمّار اکتفاء به این کارهای معمولی و عادی و آسان نمیکرد، نگاه میکرد اگر میدید جمع بین کار آسان و سخت ممکن است، هر دو را انجام میداد، اما اگر میدید که ناگزیر باید یکی را انتخاب بکند، او سختترین را انتخاب میکرد. این، شد ضابطه، شد درس، معیار، اینگونه باید حرکت کرد.
📌 درس خارج فقه صلوة مسافر جلسۀ ۱۳۹؛ تاریخ ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
@skybook
@khanehtolab
سلسله گفت و گوها
پیرامون کتاب صد پرسش از حکمت حضور در جهانی بین دو جهان
امروز دوشنبه 18 دی ماه ،
با ارائـــــــــه : یاسر مرکزی
مدرسه جامعه المهدی
خانه طلاب
@khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
سلسله گفت و گوها پیرامون کتاب صد پرسش از حکمت حضور در جهانی بین دو جهان امروز دوشنبه 18 دی ماه ، با
صد پرسش از حکمت های حضور در جهانی بین دو جهان.pdf
739.9K
کتاب صد پرسش از حکمت های حضور در جهانی بین دو جهان
امروز دوشنبه 18 دی ماه ،
با ارائـــــــــه : یاسر مرکزی
@khanehtolab
May 11
جلسه اول_گفت و گو صد پرسش از حکمت های حضور جهانی بین دو جهان.mp3
46.75M
سلسله گفت و گوها
پیرامون کتاب صد پرسش از حکمت حضور در جهانی بین دو جهان
جلسه اول
دوشنبه 18 دی ماه
مدرسه جامعه المهدی
خانه طلاب
@khanehtolab
گفت و گو پیرامون
بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم قم
در روز نوزدهم دی ماه
🗓 فردا چهارشنبه ۲۰ دی ماه
⏰ ساعت ۱۴
📍خانه طلاب
@khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
گفت و گو پیرامون بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم قم در روز نوزدهم دی ماه 🗓 فردا چهارشنبه ۲۰ دی ماه
حضور مردم _ گفت و گو پیرامون بیانات رهبری با مردم قم.mp3
51.38M
گفت و گو پیرامون
بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم قم
در روز نوزدهم دی ماه
چهارشنبه 20دی ماه
خانه طلاب
@khanehtolab
انقلاب ِ زبان
پیرامون بیانات رهبر انقلاب
در دیدار با مداحان
می خواستم در باب جلسه ای که با دوستان ِخانه طلاب برقرار شد چند جمله ای بنویسم. جلسه با محوریت بیانات اقا با مداحان در سالروز میلاد حضرت زهرا «سلام علیها» بود.
اما حقیقتا نوشتن سخت است. چون ما وقتی می نویسیم غالبا قصد داریم چیزی را توضیح داده و از ابهام بیرون آوریم. حال آنکه این سخنرانی در نهایت وضوح و آشکارگی بود. پس می توان به نوع دیگری از نوشتن فکر کرد. گاهی باید نوشت تا ببینیم چه نسبتی و چه فهمی از متن روبرو داریم. من آنچه که در مواجهه با این سخنرانی برایم رخ داده است را در چند جمله خلاصه می کنم؛
@khanehtolab
🖌 انقلاب امام در واقع انقلاب در زبان ِ دین بود. نه اینکه امام دین جدیدی آورده باشد اما او توانست زبان دین را به صحنه بیاورد. شاید اینکه در برخی روایات در باب حضرت ولی عصر (عج) گفته شده : "یَاتِی بِدِینٍ جَدید" به همین معنای زبانی مراد باشد.
🖌زبان ابزار و وسیله ای نیست که ما بخواهیم با آن معانی را منتقل کنیم. اساساً آدمی چیزی غیر از زبان نیست. و در زبان است که هست و شدنش رخ می دهد. به معنایی دیگر در زبان است که انسان با همه چیز نسبت می گیرد و جهان خویش را می سازد.
وقتی زبان پریشان و بی بنیاد باشد ، آدمی آواره است و راهی به آینده برای رفتن نمی یابد.
🖌تکلیف ما روشن است. مساله ما زبان است. و اینکه چگونه می توان زبان انقلاب اسلامی را جستجو و به صحنه آورد. به مدد زبان است که می توان مسائل مان را طرح کنیم و امکان گفت و گو و تفکر را فراهم آوریم.
بار دیگر فرازی از این بیانات رهبری را با هم مرور کنیم :
« در زمان ما، بزرگترین کسی که «جهاد تبیین» کرد امام راحل بود، و بزرگترین کاری که با «جهاد تبیین» انجام گرفت، کاری بود که امام بزرگوار ما انجام داد. امام راحل با «جهاد تبیین» کاری کرد که دیگران با هیچ وسیلهی سختافزاری و نرمافزاریِ دیگری، نه می توانستند بکنند، نه امیدش را داشتند که بکنند؛ امام با زبان و با منطق [این کار را کرد]؛ «جهاد تبیین» این است. [امام] از روز اوّل نهضت شروع کرد به حرف زدن، تا روزی که آمد اینجا در بهشت زهرا گفت من تو دهن این دولت میزنم و دولت تعیین می کنم؛ همه با «جهاد تبیین» بود. با «جهاد تبیین» چه کار کرد؟ با «جهاد تبیین» حکومت دیرپای فاسد ننگین دیکتاتوری و مستبدّانهی سلطنتی ارثی را ازاله کرد و حکومت مردمسالاری اسلامی و دینی را سر کار آورد؛ مسئلهی «جهاد تبیین» این است، اهمّیّتش این است. خب این درس فاطمهی زهرا «سلام الله علیها» است که در طول زمان ادامه پیدا کرد و رسید به امام بزرگوار.
در زمان مبارزات روحانیّت و نهضت روحانیّت، جریان های دیگری بودند که تلاش می کردند، کار می کردند، دوندگی می کردند، با سلاح وارد میدان می شدند، [امّا] هیچ کار نتوانستند بکنند؛ یا سرکوب شدند یا منحرف شدند.»
یاسر مرکزی
@khanehtolab
May 11
گفت و گو پیرامون
بیانات رهبر انقلاب در دیدار با ائمه جمعه
26 دی ماه
#جلسه_دوم
دوشنبه 2 بهمن ماه 1402
ساعت 14
خانه طلاب
@khanehtolab