eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 گعده با موضوع "اولویت‌های نقش‌آفرینی طلاب برای جامعه‌پردازی" در کلاب هاوس برگزار می شود 🔻 مهمانان: - آقای عباسی؛ مدیر خانه طلاب جوان - آقای مناقبی؛ مدیر گروه بررسی‌های راهبردی میراث - آقای زارعیان: مستندساز و فعال اجتماعی - آقای آقانوری؛ معاون محتوایی بنیاد نهضت ⏰ زمان: چهارشنبه 23 تیر ساعت 22 در شبکه اجتماعی کلاب هاوس ♨️ پیش از شروع گفت‌وگو لینک اتاق در کانال بارگذاری می‌شود. 🌐 مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا @mobtada 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقا روح الله 5️⃣ 🔴 علم نورانی و ظلمانی ❓چه علمی ظلمت و چه علمی نور است؟ 🔸 (ره) 📻 کاری از رادیو توحید 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🎙خدمت رسانی به مردم، فلسفهٔ بودن ما... مقام معظم رهبری: 💠 ما که مسئولیم، باید در همه ی لحظات و ساعات زندگیِ مسئولیتِ خود به فکر به مردم باشیم؛ بودن بنده و امثال بنده فلسفه ی دیگری ندارد. 🔆 اگر نخواهیم به مردم خدمت کنیم، پس چرا اینجا نشسته ایم؟ هدف و فلسفه ی بودن ما این است که بتوانیم به خلق خدا کنیم. چه کسانی بیشتر از همه محتاج خدمت هستند؟ معلوم است، . 📍 کتاب صهبای اردوی جهادی/ص۷۲ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🌐 https://chat.whatsapp.com/EukZkudE0Vj9wsjFFBH93T 🌐 https://instagram.com/khanetolab_ir 🌐 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏱ لحظاتی با کلام آسمانی سردار آسمانی‌مان شهید حاج قاسم سلیمانی در مورد شهداء 🌹 🌓 شب جمعه و شب زیارتی حضرت سیدالشهدا علیه السلام است. شهدا را یاد کنیم، امیدواریم شهدا هم، ما را نزد ارباب‌شان یاد کنند. هدیه به ارواح طیّبه شهداء و امام شهداء قرائت سوره فاتحه و صلوات.🌷🌹 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
1⃣ ✅ برداشت‌ها از انتظار فرج ⏪ آنچه که امروز می‌خواهم به عرضتان برسانم برداشتهایی که از  شده است؛ بعضی‌اش را من عرض می‌کنم. 1⃣ بعضیها انتظار فرج را به این می‌دانند که در مسجد، در حسینیه، در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان- سلام الله علیه- را از خدا بخواهند. اینها مردم صالحی هستند که یک همچو اعتقادی دارند. بلکه بعضی از آنها را که من سابقاً می‌شناختم بسیار مرد صالحی بود، یک اسبی هم خریده بود، یک شمشیری هم داشت و منتظر حضرت صاحب- سلام الله علیه- بود. اینها به تکالیف شرعی خودشان هم عمل می‌کردند و نهی از منکر هم می‌کردند و امر به معروف هم می‌کردند، لکن همین، دیگر غیر از این کاری ازشان نمی‌آمد و فکر این مهم که یک کاری بکنند، نبودند. 🗓 ۱۴ فروردین ۱۳۶۷ مصادف با نیمه شعبان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🌐 https://chat.whatsapp.com/EukZkudE0Vj9wsjFFBH93T 🌐 https://instagram.com/khanetolab_ir 🌐 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
2⃣ ✅ برداشت‌ها از انتظار فرج 2⃣ یک دسته دیگری بودند که انتظار فرج را می‌گفتند این است که ما کار نداشته باشیم به اینکه در جهان چه می‌گذرد، بر ملت‌ها چه می‌گذرد، بر ملت ما چه می‌گذرد؛ به این چیزها ما کار نداشته باشیم، ما تکلیف‌های خودمان را عمل می‌کنیم، برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیایند ان شاء الله، درست می‌کنند؛ دیگر ما تکلیفی نداریم. تکلیف ما همین است که دعا کنیم ایشان بیایند و کاری به کار آنچه در دنیا می‌گذرد یا در مملکت خودمان می‌گذرد، نداشته باشیم. اینها هم یک دسته‌ای، مردمی بودند که صالح بودند. 3⃣ یک دسته‌ای می‌گفتند که خوب، باید عالم پر [از] معصیت بشود تا حضرت بیاید؛ ما باید نهی از منکر نکنیم، امر به معروف هم نکنیم تا مردم هر کاری می‌خواهند بکنند؛ گناه‌ها زیاد بشود که فرج نزدیک بشود. 🗓 ۱۴ فروردین ۱۳۶۶ مصادف با نیمه شعبان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🌐 https://chat.whatsapp.com/EukZkudE0Vj9wsjFFBH93T 🌐 https://instagram.com/khanetolab_ir 🌐 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
معنای آزادی؟ به معنای رها بودن از هر قید و بند و ندیدن مانع بر سر راه خود و اینکه هر کسی هر کاری که مایل هست و دوست می دارد، آن را بتواند انجام بدهد، این در هیچ یک از ها و فرهنگ ها و نظرات فلسفی و اجتماعی، به صورت یک ارزش ذکر نشده. آزادی بی بندوبار و مطلق را هیج کس در دنیا طرفداری نکرده و ممکن هم نیست. ❗️در جامعه ی بشری اگر ما فرض کنیم که یک انسان در هر کاری که مایل است انجام بدهد آزاد باشد و هیچ مانعی بر سر راه او نباشد، نفس این آزادی، طبیعی است که آزادی بسیاری از مردم دیگر را محدود خواد کرد؛ امنیت و آزادی آنها را سلب خواهد کرد. ⭕️ حتی هایی که در قرن 19 و 20 در اروپا شعار آزادی از تمام قوانین و قیود اجتماعی را سر دادند، آنها هم باز به یک حدود و قیودی پایبند بودند. 🗓 برشی از کتاب آزادی یعنی آزادی - رهبر معظم انقلاب 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
1⃣ " وَ مِنْهُمُ الَّذينَ يُؤْذُونَ النَّبِيَّ وَ يَقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ قُلْ أُذُنُ خَيْرٍ لَكُمْ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ يُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنينَ وَ رَحْمَةٌ لِلَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ " (برائت/۶۱) 🔹 «يُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ‌»: به‌نظر بعضى، لام در آيه به‌معناى نفع است؛ يعنى ايمان پيامبر (صلى الله عليه و آله) براى مؤمنان و به نفع آنان است، و مراد از مؤمنان هم جامعه‌ى اسلامى است. به اين معنا كه پيامبر ص آنچه را به سود جامعه‌ى اسلامى است، باور ميكند، و در همه‌جا آنچه را به نفع آنها است، قبول ميكند. ⏪ دليل اين نظر آن است كه ميگويند مادّه‌ى «آمَنَ‌» و «ايمان» به «باء» متعدّى ميشود: مثلاً ميگويند: «يؤمن بالله و بالرسول و بالقرآن»؛ نه «يؤمن لله و للرسول و للقرآن»؛ پس «يُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ‌» به اين معنا نيست كه «او به مؤمنان هم ايمان دارد»؛ زيرا اگر اين مراد بود، بايد آن را با حرف «باء» مى‌آورد. ✅ گرچه اين معنا براى آيه قابل پذيرش است و اصل حرف اشكالى ندارد، امّا استدلال آن درست نيست؛ چرا كه مادّه‌ى «آمَنَ‌» كه به‌معناى «گرويدن» است، با حرف «لام» هم متعدّى ميشود، و «يؤمن للرسول» نيز به‌معناى «يؤمن بالرسول» است؛ همان‌طور كه قرآن در قضيه‌ى حضرت ابراهيم (عليه السلام) ميفرمايد: "فَآمَنَ لَهُ لُوطٌ"؛ لوط، خواهرزاده‌ى ابراهيم به او ايمان آورد. در نتيجه لازم نيست «لام» در «يُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ‌» را به‌معناى «نفع» يا «عاقبت» معنا كنيم. بنابراين آيه ميگويد پيامبر ص به مؤمنان هم ايمان دارد و آنان را قبول دارد، كه اين هم يكى از نشانه‌هاى عالى يك جامعه‌ى اسلامى است. 🗓
تفسیر سوره برائت ص ۴۰۲
🔊 بنده عمرم با علما و بزرگان و قشرهاى مختلف روحانى گذشته است؛ امّا احدى را نديده‌ام كه اين قدر به مردم خوشبين باشد و در مردم مايه‌ها و جوهر رشد سراغ داشته باشد. آن ايمانش به خدا بود و آن ايمانش به مردم يُؤْمِنُ بِاللّٰهِ وَ يُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ‌ ؛ 🗓
بيانات در جمع علما و روحانيون تبريز ۷۵/۵/۵
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🏴 باقر العلوم بالاترین شخصیت تاریخ است 🔸 «کسی جز خدای تعالی و رسول-صلی‌الله‌علیه‌و‌آله- و ائمه معصومین-علیهم‌السلام- مقام او را درک نکرده و نتوانند درک کرد...» 🏴 شهادت علیه‌السلام را تسلیت عرض میکنیم. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔰 آغاز ثبت‌نام دوره فشرده عرفان اسلامی ▫️ثبت‌نام دوره فشرده عرفان اسلامی آغاز شد. علاقه‌مندان به شرکت در این دوره مجازی یک‌ساله می‌توانند تا تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۰ به سامانه نفحات به آدرس ذیل مراجعه نمایند؛ Elearn.Nafahat-eri.ir ▫️برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سامانه نفحات مراجعه نمایید. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
باقر العلوم یعنی ... 🔅 اینکه امام باقر "باقرالعلم" است یعنی حقایق و مفاهیم اسلامی را که در قشری از دروغ و فریب و ریا و یا تحریف پیچیده شده بود، می‌شکافد و آن لبّ و مغز را می‌اندازد در کام مشتاقان حقیقت؛ این یک گوشه دیگری است از مبارزه ائمه ما. 🗓 کتاب همرزمان حسین ع ص۱۴۲ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 جلوه‌های خداشناسی در زندگی 🔸 جلوه‌های مباحث در تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی بنیان‌گذار کبیر انقلاب، (ره) 🔸 ما هیچیم چنانچه از ازل هم هیچ بودیم 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🌐 https://chat.whatsapp.com/EukZkudE0Vj9wsjFFBH93T 🌐 https://instagram.com/khanetolab_ir 🌐 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
ع دوران سازندگی فکری و تشکیلاتی 🔻 دوران زندگی امام پنجم، امام باقر علیه السلام به‌طور کامل ادامه‌ی منطقی دوران زندگی امام سجاد ع است. 🔻 اکنون دیگر، جمعی گرد آمده‌اند و شیعه دوباره احساس وجود و شخصیت می‌کند. 🔻 دعوت شیعی که چند سالی بر اثر حادثه کربلا و حوادث خونین پس‌ از آن -مانند حادثه حرّه و حادثه‌ی توّابین- و سخت‌گیری‌های خلفا، متوقف مانده بود و جز در پوشش‌های بسیار ضخیم ارائه نمی‌شد، اکنون در بسیاری از اقطار کشورهای اسلامی مخصوصاً در عراق و حجاز و خراسان، ریشه دوانیده و قشر وسیعی را به خود متوجه ساخته و حتی در دایره‌ای محدودتر به‌صورت یک پیوند فکری و عملی که می‌توان از آن به یک تشکیلات حزبی تعبیر کرد درآمده است. 🔻 آن روز که امام سجاد می‌فرمود: "در همه حجاز، دوستان و علاقه‌مندان ما به بیست نفر نمی‌رسند" سپری‌ شده و اکنون هنگامی‌ که امام باقر به مسجد پیامبر در مدینه وارد می‌شود، جماعت انبوهی از مردم خراسان و مناطق دیگر، گرد او را می‌گیرند و از مسائل فقهی سوال می‌کنند. 🗓
بخشی از کتاب انسان ۲۵۰ ساله
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
1⃣ ✅ همین دعای امام حسین ع در روز را که شما نگاه کنید، خواهید دید حقیقتاً مثل زبور اهل بیت، پر از نغمه‌های شیوا و عشق و شور معرفتی است. 🔹 حتی بعضی از دعاهای امام سجّاد ع را که انسان میبیند و مقایسه میکند، گویا که دعای این پسر، شرح و توضیح و بیانِ متن دعای پدر است؛ یعنی آن اصل است و این فرع. دعای عجیب و شریف عرفه و کلمات این بزرگوار در حول و حوش عاشورا و خطبه‌هایش در غیر عاشورا، معنا و روح عجیبی دارد و بحر زخّاری از معارف عالی و رقیق و حقایق ملکوتی است که در آثار اهل بیت علیهم السّلام کم نظیر است. 🗓
 ۱۳۷۴/۱۰/۰۵
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
1⃣ ✅ نوشیدن جام زهر هم عاقلانه بود 🌷 دفاع مقدّس یکی از عقلانی‌ترین حوادث ملّت ایران بود. بعضی‌ها با استناد به یک خطایی که در یک بخشی انجام گرفته یا یک جمعی انجام داده‌اند، مجموعه‌ی دفاع مقدّس را به بی‌تدبیری متّهم میکنند؛ ابداً این جور نیست؛ دفاع مقدّس از اوّل تا آخر مدبّرانه و عُقلائی بود. 📜 حتّی قبول قطعنامه هم در پایان کار، در آن شرایط که امام از آن تعبیر کردند به «نوشیدن »، این هم مدبّرانه بود. در آن مقطع، این کار، کار مدبّرانه‌ای بود، باید انجام میگرفت. اگر مدبّرانه نبود، اگر عاقلانه نبود، امام انجام نمیداد. ما از نزدیک شاهد بودیم و میدیدیم که چه دارد میگذرد؛ کار، بسیار عاقلانه بود. بنابر‌این، از اوّل تا آخر، مسئله‌ی‌ دفاع مقدّس یک پدیده‌ی عُقلایی و یکی از عقلانی‌ترین حرکات ملّت ایران بود و تحریفها را در این مورد بایستی مراقب بود. 🗓 ۱۳۹۹/۰۶/۳۱ 💠
بمناسبت ۲۷ تیر[دیروز]، سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
2⃣ ✅ امروز، روز شروع جنگ فقر و غنا است! 🔻 امروز ، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ #‎‏پابرهنه ها و مرفهین بی درد شروع شده است. و من دست و بازوی همۀ عزیزانی که در‏‎ ‎‏سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفته اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزت‏‎ ‎‏مسلمین را نموده اند می بوسم؛ 🔻 و به ملت عزیز و دلاور ایران هم عرض می کنم: خداوند آثار‏‎ ‎‏و برکات معنویت شما را به جهان صادر نموده است؛ و قلبها و چشمان پرفروغ شما کانون‏‎ ‎‏حمایت از محرومان شده است و شرارۀ کینۀ انقلابی تان، جهانخواران چپ و راست را به‏‎ ‎‏وحشت انداخته است. البته همه می دانیم که کشور ما در حال جنگ و انقلاب، سختیها و‏‎ ‎‏مشکلاتی را تحمل کرده و کسی مدعی آن نیست که طبقات محروم و ضعیف و‏‎ ‎‏کم درآمد و خصوصاً اقشار کارمند و اداری، در تنگنای مسائل اقتصادی نیستند؛ ولی آن‏‎ ‎‏چیزی که همۀ مردم ما فراتر از آن را فکر می کنند مسئلۀ حفظ اسلام و اصول انقلاب‏‎ ‎‏است. مردم ایران ثابت کرده اند که تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند، ولی تحمل شکست انقلاب و ضربه به آن را هرگز نخواهند داشت.   🗓 ‏‏پیام حضرت امام خمینی در پذیرش قطعنامه؛ ۱۳۶۷/۰۴/۲۹ ‏‎ ‎ 💠
بمناسبت ۲۷ تیر[دیروز]، سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
2⃣ ✅ روز را قدر بدانید. در روایتی دیدم که «عرفه و عرفات را بدین خاطر چنین اسمی داده‌اند که در این روز و آن مکان، موقعیّتی برای اعتراف به گناه در نزد پروردگار پیش می‌آید.» ⏪ اسلام، اعتراف به گناه را در پیش بندگان، مجاز نمیداند. کسی نباید گناهی را که انجام داده است بر زبان آورد و پیش کسی به آن اعتراف کند. اما پیش خدا، چرا. بین خودتان و خدا، بین خودمان و خدا، خلوت کنیم و به قصورهایمان، به تقصیرهایمان، به خطاهایمان و به گناهانمان که مایه روسیاهی ما، مایه بسته شدن پروبال ما و مانع پرواز ماست، اعتراف نماییم و از آنها کنیم. ⏪ اگر فردی بخواهد اصلاح شود، باید گناه و عیب خود را بپذیرد و در پیش خود و خدا، به آن عیب و گناه اعتراف کند. کسانی که برای خودشان هیچ عیب و خطایی قائل نیستند، هرگز اصلاح نخواهند شد. ♦️ یک ملت هم، اگر بخواهد به راه راست برود، باید بفهمد که کجاها اشتباه کرده است و خطاهای او چیست و به گناه خود اعتراف کند. 🗓 ۱۳۷۳/۰۲/۲۸ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
3⃣ 🔊 یا اَسْمَعَ السّامِعینَ یا اَبْصَرَ النّاظِرینَ ▪️فراز هایی از با نوای حجةالاسلام استــاد میرزامحمدی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
4⃣ ✅ گریه‌ی کشیش‌‌ها و اسقف ها 🔸️در یکی از کشورهای آمریکای جنوبی، برزیل، مجلس بزرگی از کشیش‌ها و اسقف‌های کاتولیک تشکیل شده بود و از ما دعوت کرده بودند در این مجلس سخنرانی کنیم. همه به اصطلاح از رجال دینی بودند. 🔹️من درباره محبت و معرفت خدا صحبت کردم و به مناسبت، چند قسمت از دعای را برایشان خواندم. دیدم این کشیش‌ها و اسقف‌های مسیحی از کنار چشمشان اشک جاری شده است. 🔹️آنها (ع) را نمی‌شناختند، و اسلام را قبول نداشتند، اما آن قدر مضامین دعای عرفه بلند است که برای کسانی که اسلام را نمی‏شناسند هم چنین اثری را می‏تواند ببخشد. آن وقت حیف نیست که ما از مضامین این دعا بهره‏‌مند نشویم و فقط به خواندن الفاظش اکتفا کنیم؟ 🗓
مرحوم آیت الله مصباح یزدی؛ ۱۳۸۰/۱۲/۰۲
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
5⃣ ✅ روز است؛ روزِ دعا و ذکر و تضرع و ابتهال و راز و نیاز است؛ بخصوص شما جوان‌ها قدر این روزهای بزرگ و این ساعات باارزش را بدانید. همین رابطه‌ی با خداست که سینه‌ها و دل‌ها را منشرح میکند؛ راه را برای انسان باز میکند؛ عزم و اخلاص به انسان میدهد؛ به کارها برکت میبخشد؛ توفیق الهی را بر سر انسان سایه‌گستر میکند و نتیجه‌ی آن، پیشرفت در خط اصیل ارزش‌های اسلامی است. ❎ این روزها و این ساعات باارزش را هرگز از دست ندهید. 🗓 ۱۳۸۴/۱۰/۱۹ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
1⃣ ♻️ در بررسی تلازم میان نهی از معامله و فساد آن (بعد از اینکه اقوالی را در عدم تلازم میان نهی از معامله و فساد آن نقل می کنند) آنچه به نظر ما می‌رسد، این است که: ⏪ تفکیک این دو اعتبار از یکدیگر و احتمال این معنا که در یک معامله‌ای نهی تکلیفی یعنی مبغوضیت برای مقنّن و شارع باشد و در عین حال این معامله صحیح و ممضی و نافذ باشد، گرایش به این فکر اساساً ناشی از عدم التفات به حکم فقهی اسلامی به عنوان یک قانون جامعه و نگاه به فقه به عنوان یک دستور حکومتی است. ❌ بله، اگر فقه برکنار از جریانات زندگی دانسته شود -همان‌طور که در زمانهای گذشته بوده است، استاد بزرگوار ما[مرحوم امام ره] هم آن روز که این مطالب را مرقوم می‌فرمودند، سی یا چهل سال قبل از انقلاب بوده و آن‌وقت هم همین جریان موجود بوده- و گفته شود که فقه برکنار از مسائل حکومتی می‌باشد، آن وقت نگاه به فقه، نگاه غیر حکومتی است. لذا به ملزومات قانونگذاری فقهی، آن وقتی که می‌خواهد جامعه را اداره کند توجّه نمی‌شود. ⏪ اين دقّت‌های باریک‌بینانه، این تفکیک اعتبارات از یکدیگر، اینها هم طبعاً به ذهن مبارکشان می‌رسد. در حالی که وقتی ما فقه را قاعده و مبنای قانونگذاری در جامعه می‌دانیم، دیگر این حرف معنی ندارد. ⏪ وقتی قانونگذار به یک معامله‌ای که می‌خواهد انجام بگیرد، نگاه می‌کند و می‌بیند وقتی اثر این معامله که همان نقل و انتقال است، تحقّق پیدا بکند، زیان‌هایی متوجه جامعه می‌شود و جامعه ضربه می‌خورد، در اینجا می‌گوید: این معامله ممنوعٌ (مثل همۀ ممنوعات و محرّمات)، می‌گوید: این کار ممنوع است. اينكه ما بگوئیم: معامله ممنوع و حرام است و مجازات دارد، لکن در عین حال همان اثری که مفسده ناشی از آن می‌شد، آن اثر هم در خارج تحقّق دارد! این قانونگذاری عقلائی نیست. این، مطلقاً قابل قبول نیست. علّت حکم تحریمی، وجود مفسده‌ای است که در این معامله است، بما لها من الأثر، بما لها من المحتوی. از این جهت این معامله را تحریم کرده‌اند. ✅ بنابراین، تفکیک بین تحریم معامله و در عین حال مجازبودن محتوای این معامله و اثر این معامله، معقول نیست. 🗓
مکاسب محرمه - جلسه ششم
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
⚠️ توجه توجه 🔻🔻 ✅ از واجد شرایط زیر، جهت همکاری با مجموعه خانه طلاب و نشریه خط دعوت به عمل می آید : 1️⃣ توانایی و سابقه کارهای پژوهشی 2️⃣ حضور حداقل سه ساعت در خانه طلاب جوان 3️⃣ ساکن قم 🎁 مزایا: 🔹 دریافت حقوق ماهیانه ♦️ بهره مندی از امکانات موسسه خانه طلاب جوان ♦️ امکان انتخاب موسسه خانه طلاب جوان به عنوان مرکز هدایت علمی تربیتی در سایت نجاح ⏪ برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @gohari_67 پیام بدهید. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 پادکست - قسمت اول 🔻 شب عملیات 🔻 روایت نامه‌ای که باعث تشکیل قرارگاه جهادگران سلامت در قم شد. •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
🔴 روزی که سه بار تا مرز پیش رفت 🔻 شهید دربارهٔ یک روز از زندگی شهید حاج‌قاسم چنین میگوید: ⏪ ای‌ کاش وقت داشتیم، می‌نشستم تعریف می‌کردم... یک روز رفتیم عراق که آنجا آمده بود. مردم خانه ها را خالی کرده و رفته بودند. توی یک خانه مستقر شدیم. صبحانه خوردیم. حاج‌ قاسم‌ دوربین را برداشت و در منطقه راه افتادیم. روی پشت‌بام یک خانه، لب بالکن، دوربین را گذاشت و شروع کرد منطقه را شناسایی کردن. ⏪ من دیدم یه بلوک آن کنار افتاده. این بلوک را برداشتم و گذاشتم روی سر بالکن تا ایشون از سوراخ های بلوک دید بزنه، که تک‌تیراندازهای داعش ما را نزنند. هنوز بلوک را نگذاشته بودم روی سر بالکن، تک‌تیرانداز زد و خورده های بلوک روی سر و صورت من و حاجی پاشید. ⏪ از این خانه به پشت‌بام خانهٔ دیگری برای شناسایی رفتیم. آنجا هم تیری بغل گوش حاج‌قاسم زدند و تیر توی دیوار رفت. ⏪ دوباره از این جا رفتیم. حاجی به من گفت: حسین برو ببین این جا سرویس ‌بهداشتی کجا هست، جای تمیزی باشه که وضویی بگیریم و آبی به صورت بزنیم. رفتم گشتم تمیز نبود، به حاجی گفتم بریم بغداد، اینجا تمیز نیست. حاجی گفت: تا بغداد ۱۸۰ کیلومتر راه هست. می رویم خانه‌ای که امروز صبحانه خوردیم. گفتم بریم. وقتی رسیدیم، من نشستم و ایشون رفت وضو بگیرد؛ دیدم دلم داره شور می زنه و استرس دارم. رفتم دنبالش ببینم کجا رفت. دیدم وضو گرفته و اورکتش روی دست راستش و جوراب‌هایش هم توی دست چپش، دارد می‌آید. گفتم: حاجی از این جا برویم. گفت: حسین تو امروز چِت شده! گفتم بریم بریم. گفت: بزار جوراب‌هامو بپوشم! گفتم توی ماشین بپوش. با زحمت ایشان را سوار ماشین کردم و در را بستم و راه افتادیم. صد متر که از آن خانه فاصله گرفتیم، تمام خانه با ۱۷ نفر از نیروهای خودی که داخلش بودند، رفت هوا. ⏪ در زمان دیگری برای شناسایی و ارتباط با بچه‌ها و دوستان رفتیم ، سوار ماشین بودیم که یک مرتبه شنیدیم، بچه‌ها داد زدند: وایسا وایسا جلوتر نیا...! ایستادیم. یک بمب کار گذاشته بودند، توی جاده که چاشنی کششی داشت، ۲۰ سانت دیگر مانده بود که ماشینمون برود روی آن و منفجر بشود. 🔹 شب که بغداد برای استراحت رفتیم ، فقط حاجی یک کلام گفت: عجب امروز دو سه بار می‌خواستیم شهید بشیم، نشدیم. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f