eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
بیانیه مشترک مدارس و اساتید حوزه علمیه قم بسم رب الشهداء و الصدیقین (مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلاً) (احزاب:23) شهادت دانشمند «شهید محسن فخری‌زاده» نامی دیگر بر لوح زرین شیعه ثبت کرد که نشان از مجاهدت های علمی در عرصه‌ی جهاد فی سبیل الله دارد. این افتخار و فیض عظمای شهادت که حُسن‌ختام پرونده‌ی مجاهدت های او شد، پرده از صفای باطن و اخلاص این مجاهد خستگی‌ناپذیر برداشت و بار دیگر باطن ننگین استکبار جهانی را نمایان ساخت و حجّت را برهمگان تمام کرد. حوزه علمیه‌ی قم، مدیران و اساتید انقلابی آن، مصیبت وارده را به حضرت بقیة الله الأعظم امام عصر (عجل الله فرجه و جعلنا له الفداء)، رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، امت اسلامی و ملت ایران خصوصاً خانواده و شاگردان آن شهید والامقام تسلیت عرض می‌نماید. ترور شهید فخری‌زاده نشان دهنده ی عمق خباثت و دشمنی طواغیت و استکبار جهانی و درعین‌حال بیانگر بزدلی و عجز دشمنان جمهوری اسلامی است، لذا حوزه علمیه قم، این جنایت را شدیدا محکوم نموده و تنها به صدور بیانیه اکتفا نکرده و مطالبات خویش را بدین شرح اعلام و بصورت مجدانه پیگیری می‌نمایند: 1- انتقام از عاملان ترور شهید حاج محسن فخری‌زاده 2- برخورد جدی با عوامل داخلی و خارجی این جنایت و محاکمه‌ی آنان توسط قوه قضائیه 3- اقدام قاطع مجلس شورای اسلامی و دولت در مقابل پیمان‌شکنی‌های مکرر دشمنان و تجدیدنظر اساسی در نوع همکاری با آژانس انرژی اتمی بر اساس «عزّت، حکمت و مصلحت» ، قطع همه همکاری های منفعلانه و فعال سازی مجدد تمام برنامه های هسته ای و الحمد لله قاصم الجبارین و مبیر الظالمین شنبه ۸اذرماه۱۳۹۹ مدرسه فقهی الامام علی بن موسی الرضا علیه السلام مدرسه شمس الشموس علیه السلام مدرسه امام حسن عسکری علیه السلام مدرسه کریم اهل بیت علیهم السلام مدرسه امام حسین علیه السلام مرکز هدایت تحصیلی خانه طلاب جوان مدرسه حجتیه مدرسه کرمانی ها مدرسه آل یاسین علیه السلام مدرسه امام حسن مجتبی علیه السلام مدرسه علمیه معصومیه مدرسه علمیه حقانی مدرسه جوادالائمه علیه السلام درحال بروزرسانی... @khanetolab
📸 📚قبل از ظهور دنیا به یک رسیده. 📘 کتاب 《نبوت ها در نهج البلاغه》 #-نبوت ها _در _نهج البلاغه (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 📒📒 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 روایت کرونا - قسمت دوم - مسابقه 📋روایت سبقت نیروهای جهادی برای حضور در صحنه ی خدمت به بیماران کرونایی و کادر درمان است. 📋روایت طلاب جهادی که حال و هوای دفاع مقدس را بازآفرینی کردند. رادیو روایت در سایت شنوتو : 💡https://shenoto.com/channel/radiorevayat رادیو روایت در اینستاگرام : 💡https://www.instagram.com/radio.revayat خانه طلاب جوان در اینستاگرام : 💡https://www.instagram.com/khanetolab_ir/ 📻رادیو روایت – صدای خانه ی طلاب جوان 🌕🌕 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
پیشنهاد دانلود
🖋کلام ولایت 🔸تفاوت ما با دیگران ◽️ما در فرا گرفته بودیم و در کتابهای هم نوشته‌اند که وقتی انسان درس میخواند، باید برای مقام نخواند. برای یک ، این ننگ است که برای رسیدن به مقام مادی بخواند؛ اما در محافل دیگر و در مجامع معمولی، دنبال پول و مقام رفتن، هیچ عیبی نیست؛ یک ارزش هم محسوب میشود... فرق بین جامعه علمی ما و جوامع علمی و غیر علمی دیگر، این است. ۱۳۶۶/۰۹/۱۱ @khanetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽نماهنگ 📙طرح کلی اندیشه اسلامی 🔹جلسه نهم 🔸آزاد بودن مردم در جامعه اسلامی🔸 @khanetolab
🖋کلام ولایت ⚠️| روحانیت؛ آماج حملات دشمنان امروز یکی از آماج‌های حملات بلاشک روحانیت است. را با کلیتش می‌خواهند از بین ببرند؛ در این هیچ تردید نکنید. درست است که در بین کسانی را برای آماج قرار دادن، هدف قرار می‌دهند و برایش اولویت قائل می‌شوند؛ اما در نهایت، از نظر دشمن، کلیت روحانیت مخل و مضر و مزاحم است؛ ۱۳۸۴/۰۲/۱۱ @khanetolab
🔸«امام خمینی در سال های قبل از وقوع انقلاب»🔸 🔻معرفی نویسنده: استاد مطالعات اسلامی و زبان فارسی در دانشگاه برکلی است. زمینه تخصصی الگار تاریخ در ایران و تصوف است. الگار بعدها به دین اسلام و سپس به مذهب تشیع گرویده‌است. وی همچنین آثاری از متفکران سیاسی شیعه از جمله کتاب ولایت فقیه اثر امام خمینی و آثاری از علی شریعتی، مرتضی مطهری، سید محمود طالقانی را به انگلیسی ترجمه کرد. مهمترین اثر او کتاب دین و دولت در ایران: نقش علما در دوره قاجار است، که پایان نامه دکتری اوست. 📃 گوشه ای از مقاله حامد الگار، ترجمه عادله حاجی میرزایی: ✍️ اهمیت [کتاب] (از آثار عرفانی امام ) به خاطر معرفت گسترده ای كه در آن آمده نیست، بلكه به خاطر تبحر عملی كاملی است كه در هنر عرفان نهفته در آن وجود دارد؛ این اثر برای درك اندیشه ها و قواعد رسیده از گذشته نیست بلكه جلوه و ثمره نگاهی توانمند و اصیل است. سید فهری (آیت‌الله سید احمد فهری زنجانی) در این باره گفته است: «روشن است كه [امام خمینی] درباره هر آنچه كه نوشته است، دانش عملی داشته است.» ✍️ با وجود آن كه مشخص شده امام خمینی آثار دیگری با ماهیت عرفانی و شهودی نگاشته است، لكن گونه متفاوتی از دغدغه ها پس زمینه زندگی او را اشغال كرده بود. به هر حال این تربیت اولیه و عمیق در و نباید به عنوان دوره ای گذرا تلقی شود، زیرا این مسئله به شدت در شكل گیری اجتماعی كامل او به عنوان یك رهبر سیاسی و مذهبی نقش به سزایی داشت. وسعت و جامعیت آموزش و علایق او به عنوان یك عالم، او را قادر ساخت تا فراتر از علایق محدود یك فقیه متعارف عمل كند. در حقیقت تعداد عالمانی كه به طور یكسان در فقه و عرفان مسلط بودند، كسانی كه از لقب سنتی ذوالجناحین استفاده می كنند به ویژه در دوره معاصر بسیار كم است. هنگامی كه استادی در تعالیم باطنی و ظاهری و علایق انقلابی و شدید امام خمینی با فضای سیاسی همراه شد، قابل درك خواهد بود كه چرا بسیاری از ایرانی ها، وی را به عنوان چهرها ی منحصر به فرد و بی نظیر تلقی می كنند، كسی كه به طور ایده آل در وجود خویش ویژگی های یك معلم، عالم و مبارز و متفكر را داراست. ✍️ از این رو است كه تلفیق ساده عرفان با فعالیت های بعدی او چون تعلیم فقه و مبارزه فعالانه علیه سلطنت كه از ۱۹۶۲ به بعد آغاز شد، محل سئوال نیستند؛ زیرا این فعالیتها به طور بارزی با گرایش روحانی و معنوی امام خمینی در هم آمیخته بودند. یكی از مواردی كه باعث می شد تا جلسات درس وی برای طلاب جذابتر و پویاتر از استادان دیگر باشد توانایی او برای ایجاد ارتباط میان جزئیات تخصصی شرع با دغدغه های مابعدالطبیعه و معنوی امام بود؛ یا به عبارت دیگر «توانایی او در نشان دادن مطابقت شریعت با منطق عرفان و نیز مطابقت عرفان با منطق شریعت بود.» گفته می شود كه امام خمینی باعث به وجود آمدن « انقلابی در فقه » شد و این انقلاب به واسطه دیدگاه او یعنی آنچه را كه میتوان در معنایی خاص، نسبیت در فقه نامید امكان پذیر شده است. ✍️ به نظر می رسد خالص سازی نگاه و اراده ای كه در عرفان وجود دارد، همانند فعالیت سیاسی، به عنوان نوعی انقلاب درونی كه در طول زمان به طور طبیعی همتای بیرونی خود را به وجود آورده است در خدمت امام خمینی بوده است. در این رابطه شایسته توجه است كه او بیان ارزش معیار را به علی ابن ابی طالب می دهد كه او آن را در آستانه حركت به سوی نبرد با معاویه در معنای درونی بیان داشت؛ و شاهد این امر به این شرح است: وقتی كه یك انسانی آدم شد به این مسائل عمل می كند، زراعت هم می كند، لكن زراعتی كه برای خداست، جنگ هم می كند. همه این جنگهایی كه در مقابل كفار و در مقابل ستمگرها شده از اصحاب توحید و از این دعاخوانها بوده[است]. خانه طلاب جوان @khaneTolab
🖋کلام ولایت مانند انقلابش را با تحول روحی افراد شروع کرد. 🔻 امام مِیدانی وارد مسئله‌ی شدند، نه فقط گفتاری و دستوری؛ از تحوّل‌آفرینی روحی در یک مجموعه‌ای از در تا تحوّل‌آفرینی وسیع در عموم ملّت ایران. این همان روش پیغمبران است؛ هم آغاز همه‌ی حرکتهای خودشان را از انقلاب روحی افراد شروع کردند. ۹۹/۳/۱۴ سی و یکمین سالگرد رحلت امام (ره) 💻 @khanetolab
دوره مقدماتی آشنایی با فضای مجازی 🔸نشست اول: رهنگاشت فضای مجازی 🔸نشست دوم: الهیات سایبری 🔸نشست سوم: بررسی تحولات فرهنگی ده سال اخیر جامعه ایران 🕐مهلت ثبتنام : 11 آذرماه 1399 جهت ثبتنام به آی دی @davat_ravabet در پیام رسان بله مشخصات خود را بفرستید.
🌱 سلسله جلسات مکتب فقهی امام خمینی(ره)؛ در مکتب امام 1️⃣ جلسه اول ⏰ پنج شنبه؛ 6/9/99 🎙 با ارائه استاد حسین موضوع جلسه: تاریخ 💎 خلاصه جلسه اول: 🔻 برای ورود به مساله ولایت فقیه از منظر امام خمینی می بایست با یک نگاه تاریخی کلان و گذرا به این مساله در ادوار مختلف فقهی شیعه پرداخت تا جایگاه حرکت علمی حضرت امام در این مساله روشن تر شود. در این نگاه تاریخی اجمالا با حرکت کلی فقه هم آشنا خواهیم شد. 🔸 بر این اساس و بر مبنای مکاتب مختلف فقهی که ما محور این مکاتب را مدارس و حوزه های علمیه شیعه قرار میدهیم، تاریخ فقه حکومتی و مساله ولایت فقیه را بررسی می کنیم. مدارس و مکاتبی مثل ، ، ، ، و . ۱. مکتب بغداد شخصیت محوری این مکتب ( متوفای ۴۱۳ ق) است که اول کسی است که اساسا در شیعه مکتب فقهی و کلامی شیعه را تاسیس می کند. ایشان صراحتا اندیشه مشروعیت حکومت و اختیارات نائبان امام(ع) در دوران را در کتاب المقنعه مطرح می کند و پایه گذار روشنی برای فقه سیاسی شیعه است. البته در کلام فقهای قبل ایشان مثل و هم در ابواب مختلف به صورت پراکنده از اختیارات فقیه و حاکم اسلامی سخن به میان آمده است. (متوفای ۴۶۰) نیز ادامه دهنده مکتب فقهی بغداد و شیخ مفید محسوب می شود. 📚📚 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f