eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.2هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
300 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴نقطه درخشان زندگی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)🔴 🌿 در زندگی معمولی این بزرگوار(حضرت زهرای مرضیه)، یک نکته مهم است و آن بین زندگى یک زن مسلمان در رفتارش با شوهر و فرزندان و انجام وظایفش در خانه از یک طرف، و بین وظایف یک انسان مجاهدِ غیورِ خستگى‌ناپذیر در برخوردش با حوادثِ سیاسىِ مهم بعد از رحلت رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌واله‌وسلم) که به مسجد مى‌آید و سخنرانى و موضع‌گیرى و دفاع مى‌کند و حرف مى‌زند؛ ⭕️و یک به تمام معنا و خستگى‌ناپذیر و مِحنت‌پذیر و سختى‌تحمل‌کن است، از طرف دیگر. ✳️همچنین از جهت سوم، یک و بپادارنده نماز در شب‌هاى تار و قیام‌کننده لِله و خاضع و خاشع براى پروردگار است و در محراب عبادت، این زن جوان مانند اولیاى کهن الهى، با خدا راز و نیاز و عبادت مى‌کند. ✴️ این سه بُعد را با هم جمع کردن، زندگى فاطمه زهراعلیهاالسلام است. آن حضرت، این سه جهت را از هم جدا نکرد. بعضى خیال مى‌کنند انسانى که مشغول مى‌باشد، یک عابد و متضرّع و اهل دعا و ذکر است و نمى‌تواند یک باشد. یا بعضى خیال مى‌کنند کسى که اهل سیاست است ‌ـ چه زن و چه مرد‌ ـ‌ و در میدان جهاد فى‌سبیل‌الله حضور فعال دارد، اگر زن است، نمى‌تواند یک زنِ خانه با وظایف مادرى و همسرى و کدبانویى باشد و اگر مرد است، نمى‌تواند یک مرد خانه و دکان و زندگى باشد. خیال مى‌کنند اینها با هم منافات دارد؛ درحالی‌که از نظر اسلام، این سه چیز با یکدیگر منافات و ضدّیت که ندارد، در شخصیت انسانِ کامل، کمک‌کننده هم است. 🔈۱۳۶۸/۰۹/۲۲ 🌿🌿🌿🌿کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔴 مردم سالاری دینی در عرفان نظری 🔴 ✴️بررسی ریشه‌های #تحول_مردم در انقلاب از منظر امام خمینی رحمه‌الله علیه در گفت‌و‌گو با #استاد_امینی‌نژاد،استاد سطوح عالی فلسفه و عرفان اسلامی🔰🔰🔰🔰🔰 http://www.khanetolab.ir/content/9647 🔆🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆👆سخنرانی #پخش_نشده حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ✅لطفا مطالب رو باذکر منبع منتشر گردانید. http://eitaa.com/joinchat/70057984Cca1b147a1d
📚حوزه علمیه مرکز پرورش رهبران فکری است📙 💠 قم کرد، ملت قیام کرد، ملت در قم متبلور بود، روحانیت نهاد سمبلیک ملت است هر جا روحانیت حرکت می کند ملت هم حرکت می کند. در هر جهتی که روحانیت مترقی و محبوب گام می گذارد ملت گام می گذارد. ✴️ این واحدی که بنام در شهر طیّب قم پا برجاست فقط یک نیست او را فقط یک دانشگاه ندانید، مجمع پرورشگاه فکری و مذهبی و اسلامی این امت است. ✅ هر طلبه کوچکی، هر طلبه کم سن و سالی که در مدرسه ای درس می خواند برای اینکه فقیهی بشود بر طبق بافت اصیل جامعه ی ایرانی و اسلامی و شیعی، بالقوه یک است، اینجا مرکز پرورش است، مجموعه ای است از آن کسانی که در راه گام برمی دارند. مجموعه ای است از کسانی که می خواهند ((العُلَماء ورثه الانبیاء)) بشوند. هرجا که حوزه علمیه قم می رود در حقیقت ملت ایران می رود. این هم یک محاسبه است یک محاسبه دقیق که باز با فرمولهای عادی جامعه شناسان مادی تطبیق نمی کند. ✳️ آنچه می گوییم و نیست این دیدن یک است. یک طلبه در یک شهر، در یک دِه، در یک مملکت، در یک استان چه می کند. این ، این ، این ، این موجودی که به کم قانع است، برای اینکه بار زیادی را بر دوش بگیرد او در اینجا چه می کند؟ او می آموزد، چه می آموزد؟ ، دین چیست؟ اصیل ترین نهادی که بر روح و بر ذهن انسانها در این مملکت بحمدالله همچنان حاکم است و البته حاکم خواهد بود. 💠 وقتی قم می کند یعنی ملت می کند، قم را یک شهر کوچک صدهزار نفری و دویست هزار نفری ندانید، حوزه علمیه را یک دانشگاه ده هزار نفری و پانزده هزار نفری ندانید او جامِ است که همه ملت را باید در آن ببینید. 🔆سخنرانی منتشرنشده آیت الله خامنه ای در دومین سالگرد شهیدمصطفی خمینی در حضور امام خمینی... ۱۳۵۸/۰۸/۲۷ 🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔴آفات راه طلبگی🔴 💠 اگر طلبه‌ی امروز ما به بی اعتنایی کند، یا به و و خود بی اعتنا بماند، یا خود را به کار نیندازد، یا خود را گم کند - مثل کسی که به طرف مقصدی در حال حرکت است، اما وقتی وسط راه به قهوه‌خانه‌ی خوش‌آب‌وهوایی رسید، همان‌جا پیاده بشود و لنگر بیندازد و همان‌جا بماند و هدف را فراموش کند - یا اگر در اثنای راه منظره‌یی به چشمش خورد، نشناخته و ندانسته به سمت آن راه بیفتد و از هدف غافل بشود، همه‌ی اینها راه ماست.   ✅ طلبه باید راه را با و و انتخاب کند و با معرفت و علم و یقین هم آن را ادامه دهد؛ آنچه که مربوط به فرد طلبه است، اینهاست. البته مسؤولیتهای دیگری هم هست که به‌طور طبیعی کار کسان دیگری است؛ کار مدیران و کار استادان و بزرگان است - که آن هم داستان دیگری دارد - کار طلبه‌ها نیست. 🔆۱۳۷۰/۱۲/۰۱ 🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان🔰⬇️🔰⬇️ @khaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 #معجزه_انقلاب 🔆 #امام_خامنه_ای ♨️♨️خانه طلاب جوان🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔴 (۱) 🔴 💢❌ اگر مردم حکومتی را نخواهند پایه ی خودش را از دست می دهد... مردم یک رکن مشروعیتند🔴 1⃣ در تفکّر دینى، حاکمیّت دین و نفوذ دین و ، تکیه‌ى به است. تا مردم نخواهند، تا ایمان نداشته باشند، تا اعتقاد نداشته باشند، دین حاکم نمیشود. ... در قانون اساسى،... همه‌ى مراکز قدرت هم، مستقیم یا غیر مستقیم با آراءِ مردم ارتباط دارند و مردم و هستند و اگر مردم حکومتى را نخواهند، این حکومت در واقع پایه‌ى خودش را از دست داده است. ۱۳۷۷/۱۲/۴  2⃣ در اسلام مردم‌ ، نه همه‌ى پایه‌ى مشروعیّت‌. نظام سیاسى در اسلام علاوه بر رأى و ، بر پایه‌ى اساسىِ دیگرى هم که و نامیده میشود، استوار است. اگر کسى که براى حکومت انتخاب میشود، از تقوا و عدالت برخوردار نبود، همه‌ى مردم هم که بر او اتّفاق کنند، از نظر اسلام این حکومت، حکومت نامشروعى است. ۱۳۸۲/۹/۲۶  بنابراین، پایه‌ى مشروعیّت حکومت فقط رأى مردم نیست؛ تقوا و عدالت است؛ منتها تقوا و عدالت هم رأى و کارایى ندارد؛ لذا رأى مردم هم لازم است. ۱۳۸۲/۹/۲۶  دادن به رأی مردم و بیعت مردم، این یک است. ۱۳۶۶/۳/۲۲  3⃣ در اسلام به نظر مردم اعتبار داده شده است؛ رأی مردم در انتخاب حاکم و در کاری که حاکم انجام میدهد، مورد پذیرش قرار گرفته است. لذا شما می‌بینید که امیرالمؤمنین (علیه‌الصّلاةوالسّلام) با اینکه خود را از لحاظ واقع منصوب پیغمبر و صاحب حق واقعی برای زمامداری میداند، آن وقتی که کار به رأی مردم و انتخاب مردم میکشد، روی نظر مردم و رأی مردم تکیه میکند؛ یعنی آن را معتبر میشمارد و در نظام اسلامی یک شرط برای حقانیت زمامدارىِ زمامدار است. اگر یک زمامداری بود که مردم با او بیعت نکردند، یعنی آن را قبول نکردند، آن زمامدار خواهد شد و ولایت و حکومت به وابسته است یا بگوئیم زمامداری و حکومت به بیعت مردم وابسته است. ۱۳۶۶/۳/۲۲  🔴🔴🔴🔴کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔴محتاج به تربیت معنوی🔴 📿 ، با هیچ بار و تکلیفی قابل مقایسه نیست. حقیقتا انقلاب را سالم نگه داشتن و سالم جلو بردن، کار سنگینی است. انقلاب و حکومت ما، مثل انقلاب ها و حکومت های دیگر نیست. 💠 خدای متعال به رسول اکرم خطاب فرمود: (( یا ایّهاالمزّمِّل🔅قُم الّیلَ الّا قلیلا🔅نِصفَهُ اَو انقُص منهُ قلیلا🔅اَو زِد علیه و رتّل القرآن ترتیلا🔅انّا سَنُلقی علیک قولا ثقیلا🔅نحل/۱۲۰)) این سخن و بار سنگین، حتی بر دوش پیامبر آن چنان سنگین است که او را محتاج به و و می کند. و ما افراد ضعیف در مقابل آن چشمه های جوشانِ قدرت و نیروی الهی، جای خود داریم. 📕قرارگاه های فرهنگی/ص۴۳ 🔖🔖🔖🔖کانال خانه طلاب جوان💎💎💎💎 @khaneTolab
🔴روایت یک دیدار ویژه در اوج #فتنه 🔴 🎙 دیدار خصوصی جمعی از فضلای حوزه علمیه با رهبر انقلاب به روایت #استاد_پارسانیا 🎙 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=38593 ☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️ 🔴انتشار برای اولین بار🔴 📖روایت یک دیدار ویژه در اوج فتنه📖 🔈اشاره:  سی‌ام تیرماه ۱۳۸۸ کشور همچنان از التهابات پس از انتخابات ریاست‌‌جمهوری رنج می‌برد. رسانه‌های بیگانه و بلندگوهای داخلی‌شان همچنان مشغول تردیدافکنی در اعتماد مردم و مشروعیت نظام هستند. در این شرایط، جمعی از دیداری با رهبر انقلاب دارند تا دیدگاه‌های خود در مورد انتخابات و مسائل کشور را بی‌پرده با ایشان در میان بگذارند. برای آنکه سخنان حضار صریح مطرح شود، جلسه از حضور دیگران خلوت شده بود. مشروح دیدار نیز در آن ایام منتشر نگردید و حتی خبر رسمی نیز از آن به بیرون درز نکرد. نظر به اهمیت این موضوع، مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، در کتابی تحلیلی-روایی درباره‌ی فتنه ۸۸ که حاوی بخش‌هایی از بیانات و مواضع منتشر نشده‌ی رهبر انقلاب اسلامی درباره فتنه است ، با یکی از حاضران در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ، گفت‌وگویی انجام داده است که بخش‌هایی از آن تقدیم مخاطبین محترم می گردد 📗📚📗📚کانال خانه طلاب جوان⬇️⬇️⬇️⬇️ @khaneTolab