eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.2هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
298 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
برگزاری جلسات خاطره‌گویی و اردوهای جهادی مناطق بشاگرد توسط حاجی محمود برادر حاج عبدالله 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
هشت توصیه امام رضا علیه السلام برای روزهای آخر ماه مبارک شعبان 🔻 اباصلت می‌گوید: در آخرین جمعه خدمت امام رضا علیه‌السلام رسیدم. فرمود: 🔻 ای اباصلت، بیشترِ ماه شعبان سپری شده و امروز آخرین جمعه شعبان است، پس در روزهای باقیمانده کوتاهی‌های روزهای گذشته را جبران بکن و باید به آنچه برایت مهم است اقدام کنی: 1⃣ زیاد کن 2⃣ زیاد کن 3⃣ زیاد تلاوت کن 4⃣ از گناهانت به درگاه خدا کن تا خالصانه به ماه خدا وارد شوی 5⃣ هر که گردنت هست ادا کن 6⃣ تمام هایی که در دلت نسبت به مؤمنان داری، از دل بیرون کن 7⃣ هر که به آن مبتلا هستی از آن دست بکش و تقوای خدا پیشه کن و در آشکار و پنهان بر خدا توکل کن... 8⃣ و در روزهای باقیمانده این ماه بسیار بگو: 🔸 اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِیمَا مَضَی مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ 🔻 خداوندا اگر در روزهای گذشته شعبان ما را نیامرزیدی، پس در روزهای باقیمانده بیامرز 🗓 عیون اخبار الرضا علیه السلام ج۲ ص۵۱ 🗓 بحارالانوار ج ۹۴ ص۷۳ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
اکثریت قریب به اتفاق فقها در قم امام را قبول ندارند! 🔺 مسأله شدن با اجتماعی شدن طلاب حل نمی‌شود. سکولار‌های حوزه با اجتماعی شدن طلبه‌ها مشکلی ندارند احیاناً خودشان هم به می‌پردازند و طلاب را به این ورود اجتماعی تشویق می‌کنند. به نظر من نباید را از معنای اصلی‌اش خارج کنیم. وضعیتی است که دین محوریت اجتماعی ندارد، نه اینکه حضور اجتماعی ندارد. 🔺 دین در کشور‌های سکولار مانند آمریکا حضور دارد و خدمات اجتماعی هم دارد، ولی مناسبات اجتماعی آن کشور‌ها بر محوریت دین تنظیم نمی‌شود تمام مشکل ما با آقایان در حوزه و جا‌های تاثیرگذار این است که آن‌ها تقریری از دین ارائه می‌کنند که دین جایگاه محوری خود را در مناسبات اجتماعی از دست داده است. 🔺 مشکل ما این است که هنوز بخشی از حوزه علمیه مبانی دین شناختی امام را نپذیرفته است. که اگر مورد پذیرش قاطبه علمای بزرگ ما قرار می‌گرفت، حوزه وضعیت بسیار متفاوتی را پیدا می‌کرد. 🔺 درسهای ما بر محور حضرت امام صورت نمی‌گیرد. حوزه علمیه عمدتاً بر محور عروه مرحوم کاظم طباطبایی تنظیم می‌شود. مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی محور درس خارج خود را تحریر الوسیله قرار داده بود و باعث می‌شد در جای جای مباحث فقهی ایشان با مبنای امام روبرو بشوند، اظهار نظر بکنند، نقد کنند و بسط بدهند. تحریر باعث می‌شد طلبه به اقتضاء و دیدگاه امام در محور بحث فقه برسد. 🗓 حجت‌الاسلام ؛ در مصاحبه با صدای حوزه 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✳️ اطلاعیه جدید مدیریت پذیرش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ✅ به اطلاع داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی سال 1401 مؤسسه می‌رساند براساس مصوبه جدید هیئت محترم رئیسه مؤسسه اصلاحات ذیل در مراحل آزمون انجام شد: 1️⃣ از چند مرحله آزمون (کتبی؛ مصاحبه فقه و اصول و ادبیات عرب؛ سنجش استعداد تحصیلی) مرحله مصاحبه فقه و اصول و ادبیات عرب آن حذف شد؛ 2️⃣ از منابع آزمون کتبی ماده آزمونی زبان انگلیسی حذف شد؛ 3️⃣ معیار در پذیرش و قبولی داوطلبان، کسب حداکثر امتیاز در آزمون کتبی و تکمیل شدن ظرفیت مؤسسه می‌باشد. 🔶 پوستر ثبت نام 🌐 https://eitaa.com/iki_ac_ir/4440 🔷 دفترچه راهنمای ثبت نام 🌐 https://eitaa.com/iki_ac_ir/4442 🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir
عملکرد چهل‌ساله انقلاب 🔸 بسیاری از افراد، بررسی عملکرد چهل ساله انقلاب را معادل بررسی کار آمدی حاکمان گرفته اند. این تحلیل، ناشی از یک منظر و خاص است. ❗️کسانی که هویت انقلاب را به حکومت ها تقلیل می دهند، قطعا به راحتی نمی توانند تحلیل کنند که چرا حضرت امام ره در مبارزه با از روش کودتا یا مبارزه های مسلحانه استفاده نکرد. ❗️نمی توانند تحلیل کنند که علت همراهی با شورای انقلاب در انتخاب و همراهی با مردم در انتخاب چه بود؟ ❗️و نمی توانند تحلیل کنند که علت نوشیدن چه بود؟ ❗️بر این خیال اند که عده ای امام را فریب دادند و موفق شدند او را بازی دهند حال آنکه حقیقت آن استکه، آنچه برای رهبر الهی مهم است آن است که مردم مسیر را بپیمایند. او حاکمیت را با همه قداست و اهمیتش بروز و ظهور واقعه ای معنوی و تحولی درونی در امت می داند. 🗓 بخشی از کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت 💠 لینک خرید کتاب : 🌐 yun.ir/lj7zjd 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
5⃣ 🔹 باید ما به دنبال این باشیم كه را تبیین كنیم، تدوین كنیم و به شكل مطلوب اسلام تحقق ببخشیم. 🔹 البته اسلام بُن‌مایه‌های یك چنین فرهنگی را برای ما معین كرده است. بُن‌مایه‌های این فرهنگ عبارت است از: 🔸خردورزی 🔸اخلاق 🔸حقوق این‌ها را اسلام در اختیار ما قرار داده است. 🔹 اگر ما به این مقولات به طور جدی نپردازیم، پیشرفت اسلامی تحقق پیدا نخواهد كرد و شكل نخواهد گرفت. 🔹 هرچه ما در صنعت پیش برویم، هرچه اختراعات و اكتشافات زیاد شود، اگر این بخش را درست نكنیم، به معنای حقیقی كلمه نكرده‌ایم. باید برای این بخش، زیاد كار كنیم؛ زیاد تلاش كنیم. 🗓 ۱۳۹۱/۰۷/۲۳ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
"به مناسب ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی" 💠 از ۱۲ فروردین ۵۸ تا امروز 🔻 چرا جمهوری اسلامی حرم است؟! ⁉️ پس نقدها چه می شود؟ 🔰 در سالگرد رای قاطع مردم به یکبار دیگر جمله آن بزرگ را مرور کنیم: "جمهوری اسلامی حرم است". واقعا چرا؟ آیا این تعبیر ذوقی است؟ عاطفی و از سر شور و علاقه است؟ 🔰 ابتدا حرم؛ حرم کجاست؟ نقطه ای برای اتصال به که او ظهور و بروز حق است. زائرین گرد حرم جمع می شوند و زیارت و توسل می کنند تا هم نمک سفره‌شان را بگیرند و هم توشه سفرشان به ابدیت. 🔰 با این توضیح چه نسبتی میان جمهوری اسلامی با این همه خطا و نقص در گوشه وکنارش با حرم مقدس اهل بیت وجود دارد؟ چه آنکه از این نیز بالاتر و فرمود: "والله والله والله اگر این خیمه آسیب دید، بیت‌الله‌الحرام و مدینه و نجف و کربلا ....و قرآن آسیب می بیند." چرا؟ نسبت ایندو چیست؟ جمهوری اسلامی چیست که آنقدر مقدس است؟ جمهوری اسلامی مسئولین آن است؟ ساختارهاست؟ قانون اساسی است؟ رهبری است؟ چیست؟ 🔰 جمهوری اسلامی هیچ کدام از این نیست. جمهوری اسلامی به آدم‌ها و ساختارها و قوانین نیست. جمهوری اسلامی یعنی . 🔰 یعنی چی مردم؟ مردم چه هستند که جمع شان حرم می شود؟ جمهوری اسلامی حرم است چون مردمش مومن‌اند. مؤمن یعنی چی؟ یعنی صرفا تسبیح و چادر؟ خیر. یعنی حرکت به سمت . "حرکت و حرکت" این مردم. جمع‌شان حرم است. رهبری هم یک عضو در میان مردم است که نقش اتصال درونی و کانونی این مردم را برعهده دارد. 🔰 جمهوری اسلامی حرم است، چون تمام فضائلی که ما می شناسیم و در حریم مقدس اهل بیت استغاثه داریم که کسب کنیم، در جمهوری اسلامی هدف گذاری شده است. دقت کنیم هدف؛ نه تحقق. گوئی جمهوری اسلامی راه است. مسیر است. مقدمه تعالی توأمان مادی و معنوی است. خروجی چنین حرمی، همان انسان هائی است که جمهوری اسلامی برای ساختن آن ها برپا شده است. است. چنانچه یکی از خروجی های این حرم شهید بزرگواری است که به تعبیر رهبری خودش مکتب است. 🔰 قیمت جمهوری اسلامی به مردم معنوی و متحول آن است. مردمی در حال حرکت به سمت حق. با تمام سختی‌ها و حوادث. با همه کم کاری های داخلی و پرکاری های دشمنان. بودن در درون این جریان مردمی، خودش است؛ همچون حرم. 🔰 مردم ایمانی حرکت‌شان رو به جلو است. ممکن است در راه دچار وقفه درونی و بیرونی شوند، اما حرکت‌شان رو به جلو است. نقش تاریخی معصوم نیز همین است. حرم پرفروغ شان نیز: "بلند کردن و حرکت دادن". اینجاست که حرمت جمهوری اسلامی به تعبیر از حفظ جان امام زمان نیز بیشتر می شود. چرا؟ چون خود امام زمان نیز جانش را خرج حرکت ایمانی مردم می‌کند. خود را خرج می کند تا مردم بلند شوند. 🔰 حالا ۴۰ و اندی سال است این مردم بلند شدند و حرکت می‌کنند. آیا چنین قیام و حرکتی حریم نیست؟ حرم نیست؟ حرمت ندارد؟ هست؛ چون حرکت ساز است؛ همچون حرم. 🔰 و اما: پس نقدها و نقص ها و ضعف ها و آسیب ها چه؟ 🔰 آنچه از خطاهای جمهوری اسلامی می‌دانید، خطاهای مسئولين است؛ خطاهای این و آن است؛ حتی خطای بروکراسی و قوانین است. اما جمهوری اسلامی این نیست. جمهوری اسلامی هویت مؤمنانه مردم است. به همین دلیل است که رهبرانقلاب می‌فرمایند ممکن است کسی من را هم نقد داشته باشد اما پای نظام اسلامی بایستد.(۹۶/۱۱/۲۹) 🔰 نقص ها و آسیب ها هست؛ نه قائل به عصمت مسولینیم و نه عصمت قواینن. جمهوری اسلامی با دولت اسلامی متفاوت است. از جمهوری اسلامی تا دولت اسلامی راه بسیار است. نقص ها را بگوئیم. فریاد هم بزنیم. با محافظه کاری نیز از آنها عبور نکنیم. اما بدانیم اصل و فرع چیست و به چه فخر می‌کنیم و به چه نقد داریم. 🔰 نیز یک هدف بیشتر ندارد؛ بهم زدن همین نسبت ساده. او می خواهد خطای دولت‌ها(یعنی مسئولین و قوانین و بروکراسی) را به حساب جمهوری اسلامی بگذاریم. نه دلش برای حجاب سوخته و نه ورزش و نه اقتصاد و نه هیچ. او هر درز دیواری را نشانه‌ی ترک بر جداره جمهوری اسلامی می‌داند. همین تفکیک را بدانیم، نقشه دیوان و ددان نقش بر آب است. ✏️ نویسنده: 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔻تجمع مردم انقلابی قم در پی آتش‌زدن تندیس امام‌ در میدان مرجعیت قم! 🔹 رسانه‌های فارسی‌زبان در آستانه روز جمهوری اسلامی که از پربرکت‌ترین روزهای تاریخ ماست، فیلمی از آتش‌زدن تصویر امام خمینی در میدان مرجعیت قم منتشر کردند که موجب جریحه‌دارشدن احساسات مردم قم شده است. 🔹 جمعی از گروه‌های مردمی قم اعلام کردند که امروز در محکومیت این اقدام رذیلانه در این شهر تجمع می‌کنند. 🔹 پ.ن: این تیر در تاریکی رها کردن منافقین و ضدانقلاب و اپوزیسیون، ناشی از عدم توفیق در حاشیه سازی‌های اخیری است که پیرامون موضوعات ریز و درشت، ساخته و پرداخته کردند. 🔸 تمثال امام را در تاریکی آتش زدن، اتفاقا قلب های همراه ولی خاموش انقلاب را روشن تر و نزدیک تر می کند و چیزی جز آب در هاون کوبیدن عاید منافقین داخلی و خارجی نمی‌شود. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
2⃣ "به مناسبت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی" 💠 آزادِ آزاد 1⃣ دست کم برای همۀ پیروان ، یک زندگی دنیایی مترقی به همراه حضور و به شکل ویژه حضور خدا در زندگی همواره یک آرزو بوده است. 2⃣ سال‌ها تلاش کرد که یک ترکیب انضمامی از دین و دنیا را در قالب پاپ و پادشاه ارائه بدهد. گاهی پادشاه سایۀ خدا شد و گاهی پاپ نمایندۀ خدا. گاهی پادشاه نمایندۀ پاپ شد و گاهی پاپ نمایندۀ پادشاه. همۀ این ها برای همان نکتۀ فطری بود که انسانیت به دنبال آن بود. 3⃣ اما اگر مسیحیت تحریف هم نمی‌شد، برای بشر امروز کافی نبود. به خاطر این که طرح روشنی برای آن خواستۀ فطری انسان نداشت. و تلاش‌هایش برای ترکیب دنیا و آخرت در قالب‌های پیش گفته نتیجه نداد. و در نهایت این شد که دنیا و آخرت جدا شدند و هر کس متولی سهم خود شد. 4⃣ دستگاه ابلیس در این میدان مدعی شد که اساسا در دنیا امکان حضور دین وجود ندارد. و بهترین روش برای ادارۀ یک دنیای بهتر، انسان است و حاکمیت خود او بر خودش. آزادی از همه چیز و همه کس. بنابراین خدای زمین، انسان است و خواسته های او. 5⃣ خواستۀ فطری انسان، اما! هنوز پابرجا بود. هر چند آزادی هم هدیه‌ای غیر قابل چشم پوشی برای انسان باشد. 6⃣ گفته اند؛ الاسلام یَعلو و لا یُعلی علیه! تمام مفاهیم اصیل را و تمام خواسته‌های فطری بشر را به رسمیت می‌شناسد و آن‌ها را ارتقا می‌دهد. اسلام عزیز هم طرحی برای آزادی دارد و هم طرحی شگرف برای آن خواستۀ فطری تاریخی انسان. 7⃣ به ما فرمود که ای انسان تو آزاد آفریده شده‌ای. پس بندۀ هیچ کس نباش. حتی بندۀ خودت. آزادی آن است که در بند خودت هم نباشی. آزادِ آزاد. 8⃣ بعد گفت از قضا روی دیگر همان آزادی است. تنها با توحید می‌توان آزادِ آزاد بود. 9⃣ توحید یعنی رو به خدای متعال آوردن در دنیا، یعنی همان که فطرتت در تاریخ انسانیت دنبالش بود! و این همان آزادی محض است. ✏️ نویسنده: 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab