❓ما لازم است بدانیم که علیها چگونه کشته می شوند و به دست کهها کشته میشوند؟ امروز زمانی است که ما این را باید بیشتر و بهتر از همیشه بدانیم.
🔰 #علی یعنی #اسلام_مجسم، یعنی قرآن ناطق، یعنی بزرگترین شاگرد اسلام، به دست ابن ملجم کشته شد. ابن ملجم کیست؟
🔰 ابن ملجم یکی از #خوارج است. چند تا ویژگی دارد؛
- اولاً به ظاهر مسلمان است، آن هم مسلمان بسیار متعبّد؛ مسلمانی که قرآن را هم از بر و به خوبی میخواند؛ خیلی هم در اسلامِ خود، متعصب و پایبند است.
- ویژگی دومش این است که هیچکس را قبول ندارد، حتی علی را! علی را هم مسلمان نمیدانست.
🔰 او معتقد است که علی #سازش_کار است، او معتقد است که علی یک عنصر #غیر_انقلابی است! او به خاطر اینکه علی با معاویه، در لحظهای بسیار حساس و خطیر و بهخاطر ضرورتی بزرگ، جنگ را به آتشبس کشانید، مخالفت می کند.
🗓 ۲۴ مرداد ۱۳۵۸
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#سی_روز_سی_گفتار 2⃣1⃣
🔹 برای اینکه از #امیرالمؤمنین درس بگیریم، یک بُعد از ابعاد فعالیت همهجانبه امیرالمؤمنین را عرض میکنم و آن بُعد #تربیت_اخلاقی است.
🔹 آن روزی که امیرالمؤمنین ع در جامعه اسلامىِ آن روز بر سر کار آمد، وضع #امت_مسلمان با آن روزی که پیغمبر اکرم از دنیا رفت، تفاوت زیادی کرده بود. این بیست و پنج سال فاصله بین رحلت پیغمبر اکرم و آمدن امیرالمؤمنین بر سر کار، حوادث زیادی اتفاق افتاده بود که این حوادث بر روی ذهن و فکر و اخلاق و عمل جامعه اسلامی اثر گذاشته بود و بعد، این نظام و این جامعه را امیرالمؤمنین تحویل گرفت.
🔹 نزدیک پنج سال امیرالمؤمنین در آن کشور بزرگ اسلامی #حکومت کرد. این پنج سال، هر روزش حاوی یک درس است. یکی از کارهای مستمر امیرالمؤمنین پرداختن به تربیت اخلاقی آن مردم است. همه انحرافهائی که در جامعه پیش میآید، برگشتش و ریشهاش در اخلاقیات ماست. اخلاق انسان، خصوصیات و خصال اخلاقی انسانها، عمل آنها را جهت میدهد و ترسیم میکند. اگر ما در یک جامعهای یا در سطح دنیا کجرفتاریهائی را مشاهده میکنیم، باید ریشه آنها را در خُلقیات ناپسند ملاحظه کنیم. این حقیقت، امیرالمؤمنین را به بیان یک حقیقت مهمتری وادار میکند و آن حقیقتِ بالاتر این است که اغلب این خصال باطل و مضر در انسانها، برمیگردد به #دنیاطلبی. لذا امیرالمؤمنین میفرماید: «الدّنیا رأس کلّ خطیئة»؛ دنیاطلبی ریشه و مرکز اصلی همه خطاهای ماست که در زندگی جمعی ما، در زندگی فردی ما، این خطاها اثر میگذارد.
❓خوب، معنای دنیاطلبی چیست؟ دنیا چیست؟
🔹 #دنیا عبارت است از همین طبیعت عظیمی که خدای متعال خلق کرده است و در اختیار انسانها قرار داده است؛ همه این مواهبی که خدای متعال در عرصه گیتی آفریده است، مجموعه چیزهائی هستند که دنیا را تشکیل میدهند. اولش عمر خود ماست. درآمدهای دنیوی و حاصل تلاشهای دنیوی، اینها همه دنیاست؛ فرزند، دنیاست؛ مال، دنیاست؛ علم، دنیاست؛ منابع طبیعی، دنیاست؛ این آبها، این ذخائر معدنی، همه این چیزهائی که در عالم طبیعت انسان ملاحظه میکند، اینها همین دنیا هستند؛ یعنی چیزهائی که اجزاء زندگىِ این جهانىِ ما را تشکیل میدهد.
🔹 خوب، کجای این بد است. یک دسته از آثار شرعی و اسلامی و معارفی به ما میگوید که دنیا را آباد کنید: «خلق لکم ما فی الأرض جمیعاً»؛ بروید دنیا را تحقق ببخشید، آباد کنید، بهرهبرداری از نعم طبیعی را برای خودتان، برای مردم آماده کنید. یک دسته از روایات اینهاست: «الدّنیا مزرعة الآخرة»، «متجر عباداللَّه»؛ از این قبیل تعبیرات وجود دارد که اینها همه نگاه مثبت به دنیا را نشان میدهد.
🔹 یک دسته از بیانات اسلامی و معارفی ما هم، دنیا را رأس خطایا و ریشه گناهان بهحساب میآورد.
🔹 ماحصل مطلبی که از این دو مجموعه معارفی بهدست میآید، حرف روشنی است -البته بحثهای تحلیلی و عمیق برای این کارها باید بشود و لازم است و شده؛ بحثهای خوبی هم انجام گرفته است- اما خلاصه مطلب این است که خدای متعال این سفره طبیعت را برای افراد انسان گسترده است و همه آحاد انسان را سفارش کرده است، دستور داده است که این مائده طبیعی الهی را هرچه میتوانند بالفعلتر، آمادهتر، رنگینتر در اختیار افراد بشر قرار بدهند و خودشان هم بهره ببرند؛ لکن یک حدود و ضوابط و قواعدی بر این حاکم است؛ یک منطقه ممنوعهای وجود دارد.
🔹 دنیای ممدوح این است که انسان این سفره طبیعی الهی، این موهبت الهی را آنچنانی که ضوابط و قواعد الهی دستور داده است، بر طبق او رفتار کند، از حدود و ضوابط تخطی نکند، در مناطق ممنوعه قدم نگذارد.
🔹 دنیای مذموم آن است که انسان این متاعی را که خدای متعال برای افراد بشر قرار داده است، برای خود بخواهد، سهم خود را افزونتر از دیگران بخواهد، به سهم دیگران دستاندازی کند، دلبستگی پیدا کند که این دلبستگی به مقتضای «حبّ الشّیء یعمی و یصمّ»، انسان را کر و کور میکند؛ تا آنجا که در راه بهدست آوردن چیزی که عاشق و دلبسته آن هست، هیچ خط قرمزی و هیچ حد و حدودی را رعایت نمیکند؛ این میشود دنیای مذموم.
🗓 خطبههای نماز جمعه تهران؛ ۱۳۸۷/۰۶/۳۰
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شب قدر، در بیان حاجآقا مجتبی تهرانی
🔰 پیرامون #شب_قدر، پیغمبر اکرم(ص) میفرمایند: «تُفَتَّحُ ابوابُ السَّماءِ فِی لَیلَۀِ القَدرِ»؛ تمام درهای آسمان در شب قدر گشوده میشود؛ یعنی تمام حجابها برطرف میشود.
🔰 در شب قدر هیچ حجابی بین عبد و ربّش نیست. البته این رفع حجاب از ناحیه ربّ است؛ به این معنا که از طرف پروردگار، هیچ مانعی وجود ندارد؛ بنابراین از خصوصیّات لیالی قدر این است که هیچ حجابی در کار نیست و اگر بنده بخواهد با پروردگارش سخن بگوید، هیچ مانعی وجود ندارد؛ بنابراین عبد در شب قدر باید در راز و نیاز کوشش کند و دردها و مشکلاتش را با ربّش مطرح کند و از او هم بخواهد که مشکلاتش را حل کند.
⁉️ امشب از خدا چه بخواهیم؟
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
❗️خط خوارج امروز...
▫️ #على، یعنى اسلام مجسّم، یعنى قرآن ناطق، یعنى بزرگترین شاگرد اسلام، به دست #ابنملجم کشته شد؛
▫️ ابنملجم کیست؟ ابنملجم یکى از خوارج است و چند ویژگى دارد:
1⃣ اوّلاً بظاهر مسلمان است، آن هم مسلمان بسیار متعبّدى که قرآن را هم از بَر و بخوبى میخوانَد و خیلى هم در اسلامِ خود متعصّب و پایبند است؛
2⃣ ویژگى دومّش این است که هیچ کس را قبول ندارد، حتّى على را! على را هم مسلمان نمیداند! او معتقد است که على سازشکار است؛ او معتقد است که على یک عنصر غیر انقلابى است؛ او به خاطر اینکه على با معاویه در لحظهاى بسیار حسّاس و خطیر و به خاطر ضرورتى بزرگ جنگ را به آتشبس کشانید، [با علی] مخالفت میکند.
❓آیا انگیزهى واقعى او هم دفاع از اسلام است؟ #تردید باید داشت، امّا ظاهراً به نام اسلام بزرگترینِ مسلمانها را متّهم به سازشکارى میکند، متّهم به ارتجاع میکند؛ چون على را مرتجع میداند، پس خود مدّعىِ ترقّىخواهى و انقلابیگرى است. با نام اسلام، با نام قرآن، با نام انقلابى بودن، با نام پارسایى و پایبندی به اسلام و اخلاق اسلامى، با نام قاطعیّت، مسلمانترین، پارساترین، قاطعترین، مفیدترین، ارزندهترین و بزرگترین پیروان اسلام را به خاک و خون میکشد.
▫️ خوارج نهروان یک چنین گره مشکل و معضلى بودند در زمان على، و این خط همیشه باقى است و #امروز هم هست. در تمام دورانهاى صدر اوّل اسلام تا قرن دوّم و سوّم که ردّ پاى خوارج پیدا است، آنها را با همین چهره، با همین نما، مىبینیم؛ با ادّعاى اسلام، با متّهم کردن فرزندان راستین اسلام، با دشمنى کردن با مغزها و لُبهاى اسلام و قرآن.
🗓 بیانات رهبر انقلاب به مناسبت شب بیستویکم ماه مبارک رمضان؛ ۱۳۵۸/۰۵/۲۴
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#نشر_حداکثری
⏰ #جلسه_ششم،#امشب منتشر میشود...
✅ دوره آموزشی #جهاد_تبیین
"در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنهای"
(تدریس کتاب جهاد تبیین)
🎙 با تدریس استاد #صلح_میرزایی
📝 همراه با ارائه #مدرک_پایاندوره به شرکت کنندگان
🎁 و اهداء #هدایای نفرات برتر
🔺 این جلسات #روزهای_زوج در کانال خانه طلاب جوان منتشر خواهد شد.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
49.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 #جهاد_تبیین
🔊 #جلسه_ششم
⏳ زمان: ۲۸ دقیقه
🎙 استاد: صلحمیرزایی
❓مقابله با تحریف موقعیّت دشمن
❓انواع شیوهها و ابزارهای جهاد تبیین
❓جهاد تبیین عملی
❓تخاطب مستقیم یا غیرمستقیم و مجازی؟
❓اولویت جهاد تبیین برای دانشجویان یا تودههای مردمی؟
❓آسیبها در جهاد تبیین
- توقف در مرحله تبیین جهاد تبیین
- فراموش کردن جهاد تبیین
- تکرار عنوان بدون بیان راهکار
- تحریف معنوی
- اختصاص دادن به یک طیف خاص
- فازبندی نکردن
- برخورد احساسی
- اقدام انفرادی
- منحصر دانستن برای نخبگان
- حاکمیتی شدن
- عجله در نتیجه گرفتن
- اجبار بدون اقناع
🔺 عزیزانی که این جلسات رو گوش داده و هر جلسه را #تقریرنویسی کرده و برای ادمین ارسال کنند، در پایان به تقریرات برتر هدایایی از طرف خانه طلاب تقدیم میگردد.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔰 فراخوان دوره جامع حکمت و عرفان، مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام
با عنایات حضرت حق برای ششمین سال متوالی، مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام از بین افراد واجد شرایط، در دو مقطع، ویژه خواهران، اقدام به پذیرش مینماید.
این دوره با اشراف اساتید معظم برگزار میشود:
🔹حجتالاسلام و المسلمین یزدانپناه
🔸حجت الاسلام و المسلین امینی نژاد
🔹حجت الاسلام و المسلین فلاح شیروانی
📚مقاطع تحصیلی:
📍تمهیدی (با محوریت کتاب بدایه الحکمه)
📍عمومی ( در دو سطح: سطح اول با محوریت کتاب نهایهالحکمه/ سطح دوم با محوریت کتاب اشارات)
لازم به ذکر است برای بهرهمندی خواهران غیرقمی، این مقاطع به دو صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.
👈 ثبت نام از طریق سایت: www.baqerain.ir
⏱مهلت ثبت نام: ۱۴۰۱/۲/۵ تا۱۴۰۱/۳/۵
🔎 جهت کسب اطلاع بیشتر به آیدی زیر در ایتا پیام دهید:
🆔 @hekmat_bagherain
📳تلفن تماس فقط برای بانوان ⬅️
📞 ۰۹۲۱۳۱۴۰۳۱۰
⌚️ زمان پاسخگویی: ساعت ۱۴ تا ۱۶
____________________________
🕌 مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چرا از کنار آمار حیرت انگیز استقبال مردم از شبهای قدر براحتی رد می شویم؟!
🔹 فرض کنید اگر ۱۰۰ نفر در یکی از پارکهای تهران قرار میگذاشتند برای برگزاری یک پارتی عمومی، یا مثلا ۵ نفر با هم قرار میگذاشتند که هر کدام در گوشهای از تهران روی سکویی بروند برای #کشف_حجاب، یا ۱۰۰۰ نفر در مراسم تشییع یک خواننده جمع شوند، یکدفعه چطور اهالی #رسانه همگی جامعهشناس میشوند و تمام صفحات مجازی پر میشود از تحلیلهای فوق تخصصی که ببینید جامعه به کدامین سو در حرکت است و مسیر گذشته و حال و آینده کشور را بر اساس همان یک رویداد چند نفره تحلیل میکردند.
🔹 اما حالا فرض کنید که چند هزار نفر از مردم خودشان را به سختی بیاندازند و سحرگاه برای مراسم شبهای قدر راهی قطعه_شهدا شوند؛ آن هم مراسمی که بدون هرگونه تبلیغ و اطلاع رسانیای برگزار شده... آیا درباره این پدیده و پدیدههای مشابه بسیار هم اهالی رسانه و جامعه شناسانِ افتخاری و تحلیلگرانِ متخصصِ در همه امور چند خط مینویسند؟!
🔹 یا وقتی نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر درباره علاقه اکثریت مردم برای حضور در مراسم #شب_قدر منتشر میشود، این موضوع هم محور تحلیلمان میشود یا بی توجه از کنارش رد میشویم؟! نمیدانم این چه مرضی است که همهمان را دچار کرده... که آن ۵ نفر و ۱۰۰ و ۱۰۰۰ نفر به سرعت به چشممان میآید و تبدیل میشود به مبنای تحلیل ما درباره همه اتفاقات جامعه، اما اینگونه اتفاقات معنادار بزرگ که کم هم نیستند را نمیبینیم و از کنارش به سادگی گذر میکنیم!
✍ نویسنده: علی صدری نیا
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#سی_روز_سی_گفتار 3⃣1⃣
🔻 ما نباید #قیامت را فراموش کنیم؛ قیامت واقعه عظیمی است. ما باید همیشه یاد قیامت را در ذهن خود داشته باشیم و از قیامت بترسیم.
🔻 آیهی شریفه دربارهی قیامت میفرماید: «یستعجل بها الّذین لا یؤمنون بها و الذین آمنوا مشفقون منها و یعلمون انّها الحق». کفار قریش به پیغمبر میگفتند قیامت و جهنمی که ما را از آن میترسانی، کجاست؟ قرآن میفرماید: «و الّذین آمنوا مشفقون منها»؛ کسانیکه ایمان دارند، از قیامت بیمناکند. قیامت حقیقتاً اینگونه است. باید از قیامت ترسناک بود، باید قیامت را از یاد نبرد؛ این ضامن حفظ ماست.
🔻 قیامت، روز عرضه شدن بر خداست؛ «و عرضوا علی ربّک صفّاً». انسان با حقیقت خود، با باطن قلب خود، با ملکات راسخه نفس خود، در مقابل خدای متعال آشکار میشود. اینجا هم خدای متعال باطن ما را میبیند، اما آنجا دیگر هیچ پردهپوشیای وجود ندارد؛ خود ما هم میفهمیم و میبینیم؛ خود ما هم خود را محکوم میکنیم.
🔻 #روز_جزا، روز #پاسخگویی است؛ پاسخگویی به معنای واقعی کلمه؛ پاسخگویی بدون امکان رفع و رجوع بیمورد؛ اصلاً نمیشود انسان عذر دروغین و بیخودی بیاورد. انسان در مقابل خدای متعال است؛ او گریبان انسان را میگیرد. قیامت، روز محاسبه بیاغماض است؛ همه ما محاسبه میشویم. قیامت، روز بسته شدن زبان است. زبانبازیهایی که اینجا میتوان کرد، آنجا دیگر نیست؛ «هذا یوم لا ینطقون و لا یؤذن لهم فیعتذرون». زبان، بسته میشود؛ آنگاه باطن و ملکات و اعضا و جوارح انسان حرف میزنند. اگر در دلمان حقد، حسد، بدبینی، بدخواهی، امراض گوناگون قلبی، کینورزی نسبت به صالحان و شوق و عشق نسبت به گناهان پنهان کرده باشیم، آنجا همه آشکار میشود.
🔻 قیامت، واقعه عجیبی است؛ «الیوم نختم علی أفواههم و تکلّمنا أیدیهم و تشهد أرجلهم بما کانوا یکسبون».
🔻 آیات مربوط به قیامت خیلی تکاندهنده است. من پیشنهاد میکنم هر کدام به تنهایی آیات قیامت را مرور کنیم؛ چون به آن احتیاج داریم. این دیگر از چیزهایی نیست که انسان بتواند آن را ثبت کند و آمار بدهد.
🔻 صدها آیه در قرآن درباره قیامت وجود دارد؛ هم بشارتهای قیامت هست، هم تهدیدهای آن؛ هر دو تکاندهنده است. بشارتهای قرآن هم تکاندهنده و جذاب و شوقآفرین است؛ تهدیدهای قرآنی هم تکاندهنده است و دل انسان را آب میکند. «یبصّرونهم یودّ المجرم لو یفتدی من عذاب یومئذ ببنیه و صاحبته و أخیه و فصیلته الّتی تؤویه و من فی الأرض جمیعاً ثمّ ینجیه»؛ مجرم از شدت عذاب الهی آرزو میکند که بتواند فرزند خودش را فدا کند تا نجات پیدا کند؛ عزیزان خودش و همه انسانهای روی زمین را قربانی کند تا از عذاب نجات پیدا کند اما نمیتواند. عذاب الهی است، شوخی که نیست؛ «کلّا إنّها لظی. نزّاعة للشوی. تدعو من أدبر و تولّی. و جمع فاوعی».
🗓 سخنرانی در دیدار مسؤولان نظام؛ ۱۳۸۳/۰۸/۰۶
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
#یادداشت #جهاد_تبیین 1⃣2⃣ ✅ تولد نظمی نوین در جهان؛ #جهاد_تبیین، شرط موفّقیّت 🔰 رهبر انقلاب در پ
#جهاد_تبیین 2⃣2⃣
✅ فرمان جهاد تبیین حضرت امام
🔸 در هر صورت، ما الآن مبتلا هستيم در داخل و خارج به يك نِقهاى زياد. آنجا با اسلحه، داخل هم با اسلحه و بىاسلحه. و كارهاى بىاسلحه مشكلتر است جواب دادنش تا اسلحه. اسلحه را معلوم است كه بايد با اسلحه جواب داد، اما اين خردهريزهايى كه #تزريق مىشود و به گوش هم گفته مىشود، اين به او مىگويد و او به آن مىگويد و او چه مىشود، اينها كارها را مشكلتر مىكند.
🔸 و آقايان بايد در #منابرشان، در #مساجدشان، در خطبههايشان به اين مسائل رسيدگى بكنند و كارهايى كه اين انقلاب كرده گوشزد كنند به مردم. در هر -فرض كنيد- جمعهاى يك بحثش را اطلاع پيدا كنند و گوشزد كنند كه تا حالا چه شده است.
🗓 ۲۲ مهر ۱۳۶۱
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ خیانت کاران...
🔻 سهیمان در مظلومیت #فلسطین
▫️ کسانیکه چشمروی هم گذاشتند...
▫️ کسانیکه دستروی دست گذاشتند...
▫️ کسانیکه به نام مردم فلسطین حرف زدند...
▫️ کسانیکه سازش کردند...
▫️ کسانیکه آمادگی خودشان را برای ارتباط با خائنان به آرمان فلسطین اعلان کردند...
🗓 ۱۳۶۳/۰۹/۰۹
#فلسطین
#روز_قدس
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔰 تا رژیم غاصب هست؛ همه روزهای سال روز قدس است
🔺 #رهبر_انقلاب_اسلامی در سخنرانی روز قدس: بار دیگر روز قدس فرارسید. قدس شریف همهی مسلمانان جهان را فرامیخواند. حقیقت آن است که تا رژیم غاصب و جنایتکار #صهیونیست بر #قدس مسلط است، همهی روزهای سال را باید روز قدس دانست.
🗓 ۱۴۰۱/۲/۹
#روز_قدس
@Khamenei_ir
هدایت شده از نشریه خط
فلسطین .mp3
7.67M
🎧| نکاتی پیرامون مسئله #فلسطین؛
📻| اقای علی نجاتی مهر؛ پژوهشگر نظام حکمرانی، سیاست و فرهنگ
🗓تاریخ: ۱۴۰۱/۰۲/۹
1⃣قسمت اول
💠هر فرد یا مجموعه ای در ایران یا هر نقطهای از عالم، هر گونه شعار ارزشی هم که داشته باشد، یکی از مهمترین شروط لازمِ صحت آن شعارها و مقبول شدن آن فرد یا مجموعه، نسبت صحیح داشتن با مسئله فلسطین است.
💠ما برای قضیه فلسطین استدلال ها و پشتوانههای بسیاری داریم.
و اگر از جهاد تبیین در این زمینه بهره ببریم، امید هست که با جریان سازی درست حول آن، نه تنها در ایران بلکه در فضای بین الملل هم، مسئله فلسطین تبدیل بشود به یک امر عمومی و اجتماعی.
◻️به این دلیل که قضیه فلسطین نه فقط یک قضیه اسلامی بلکه یک قضیه انسانی هست و با فطرت انسانها سر وکار دارد.
💠مسئله فلسطین مورد توجه تمام علما و فقهای بیدار اسلامی بوده. به خصوص پس از نهضت احیاگر انقلاب اسلامی.
👈برای نمونه آیة الله خوئی (ره) در کتاب لمحات من حیات الامام المجدد اورده اند که: نیروهای نظامی کفر به غارت سرزمین های اسلامی که مسجدالاقصی شریف جزئی از ان است روی اورده اند،وظیفه دینی بر ما لازم میسازد یکپارچه و متحد شده و با تمام توان به یاری مدافعان سرزمین های اسلامی بشتابیم.
◽️نظرات دیگر مراجع هم که مؤکد و مصرّح و مکرّر در دسترس است؛
هدایت شده از نشریه خط
2⃣قسمت دوم؛
⭕️پس هیچ مسلمان و شیعهای با ظواهر اسلامی و شعارهای ارزشی نسبت به مسئله فلسطین نمیتواند حتی بی اعتنا باشد ، چه برسد به اینکه ندایی سر بدهد یا حرکتی بکند که در تقابل با این مسئله باشد.
🔻کما اینکه متاسفانه بنده خودم دیدم در برخی هیئات مذهبی، نداهایی سر داده میشود در راستای نفی حمایت و کمک به جریان مقاومت؛ با شعارهایی مثل اینکه ما خودمان به آن لقمه نیاز داریم، و ناخواسته نقشه ی دشمن را در زمین زدن نهضت حسینی پیاده میکنند؛
🔘در صورتی که ما با اینکه در قبال فلسطین موظف ترین ملت هستیم و آزادهترین سوابق هم در کارنامه داریم، با این وجود ما نسبت به کشورهای در جریان و ذیل جبهه استکبار، کمترین کمکها را به فلسطین کردهایم، حتی نسبت به اتحادیه اروپا.
👈ولی تفاوت کمک ما با آنها در این است که کمک ما در راستای آرمان فلسطین است و در خدمت جریان مقاومت اسلامی، و کمک آنها در جهت سازش و انفعال جریان مقاومت.
💠این نکته هم اضافه کنیم که حتی اگر تمام موازین و تکالیف دینی و شرف و وجدان انسانی را کنار بگذاریم و کاملا هواپرستانه و منفعت پرستانه به قضیه نگاه کنیم، طبق اعتراف جبهه استکبار و نهادهای تحقیقاتی و آماری امریکایی میزان هزینه کرد ما در منطقه، یک سیصدم هزینه انها بوده. یعنی اگر ما یک سال هزینه کردیم انها سیصد سال هزینه کردند. حدود ۵ تریلیون دلار.
🔻پس ما توجه داشته باشیم که طبق اعتراف خودشان که: برنده کلان و قطعی این ماجرا، جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی بوده، با کمترین هزینه، بیشترین آوردههای بین المللی، امنیتی و منطقه ای را برای خودمان اوردهایم. که در حالت عادی و روش های عادی با هزاران و میلیونها برابر هزینه هم نمیتوانیم انها را کسب کنیم.
⭕️پس اگر چنین نداهایی سر داده شود در برخی محافل، این فاجعه است، و فاجعه عظمی این است که در هیئات و تحت لوای شیعی این اتفاق رخ دهد...
#فلسطین #جهاد_تبیین
📢 لطفا رسانه ما باشید
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
#نشر_حداکثری
⏰ #جلسه_هفتم(آخرین جلسه)،#امشب منتشر میشود...
✅ دوره آموزشی #جهاد_تبیین
"در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنهای"
(تدریس کتاب جهاد تبیین)
🎙 با تدریس استاد #صلح_میرزایی
📝 همراه با ارائه #مدرک_پایاندوره به شرکت کنندگان
🎁 و اهداء #هدایای نفرات برتر
🔺 این جلسات #روزهای_زوج در کانال خانه طلاب جوان منتشر خواهد شد.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
39.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 #جهاد_تبیین
🔊 #جلسه_هفتم
⏳ زمان: ۲۷ دقیقه
🎙 استاد: صلحمیرزایی
❓موانع جهاد تبیین
- ترس
- بیخیالی نسبت به اتفاقات پیرامونی
- تنبلی
- جهل و بی اطلاعی
- انزوا
- آرمانگرایی افراطی
❓گامهای عملیاتی جهاد تبیین
- غلبه بر موانع
- اطلاعات کامل (میدان دشمن، دستهای دشمن در داخل، اولویت سنجی)
- امکانسنجی از خود
- شبکه شدن(ایجاد تشکیلات)
- مطالبه از حلقههای میانی
- مطالبه از حاکمیت
❓منابع ارتقاء بینش
❓وظایف حلقههای میانی
- گفتمانسازی در میان آحاد مردم
- تشکیلات و جریانسازی
❓وظایف نهادهای حکومتی
🔺 عزیزانی که این جلسات رو گوش داده و هر جلسه را #تقریرنویسی کرده و برای ادمین ارسال کنند، در پایان به تقریرات برتر هدایایی از طرف خانه طلاب تقدیم میگردد.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏰ ساعات پایانی ماه میهمانی خدا
▫️ مَن لم یُغفر له فی شهر رمضان، لم یُغفر له الی مِن قابل الّا ان یشهر عَرَفَة
🎥 حاجآقا مجتبی تهرانی
#عالم_عامل
#ماه_رمضان
#عید_فطر
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#سی_روز_سی_گفتار 4⃣1⃣
🔹 شما سی روز #روزه گرفتید و نماز باتوجه خواندید و دعا کردید. این قطعاً در وجود شما دارای محصولی است. همت ما باید این باشد که این محصول را حفظ کنیم. این، محصول باارزشی هم است.
🔹 اگر نماز و روزه باتوجه و ذکرِ آگاهگر و هشیارگر انسان برای ما وجود داشته باشد، آنوقت مسلمانی خواهیم بود که روزبهروز به سمت هدفهای #اسلام پیش میرویم. اگر میبینید که در جوامعی مسلمانانی بودند یا هستند که به هدفهای اسلام نزدیک نشدهاند و دور شدهاند، یکی از عیوب کارشان اینجاست. شاید عیبهای متعددی باشد که این، یکی از آنهاست.
🔹 اگر در حال عبادت، توجه نبود و روح عبادت -که همان عبودیت و انس به خدا و تسلیم در مقابل اوست- مورد توجه قرار نگرفت، آنوقت خطرهای گوناگونی در سر راه انسان قرار میگیرد، که #تحجر یکی از آنهاست.
🗓 سخنرانی در وز سیاُم ماه مبارک رمضان؛ ۱۳۶۹/۰۲/۰۶
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✅ موعظهای از سوی رهبَر امّت...
▫️ موعظهای که من امروز میخواهم عرض بکنم، این آیهی #سوره_مریم است که جزو آیات تکاندهندهی قرآن است که واقعاً هر وقت انسان این آیه را یادش میآید، انسان را تکان میدهد. میفرماید: "وَ اَنذِرهُم یَومَ الحَسرَةِ اِذ قُضِیَ الاَمرُ وَ هُم فی غَفلَة"؛ یعنی پیغمبر ما! به این کسانی که در غفلت فرو رفتهاند، بگو و بیم بده اینها را از «#روز_حسرت»؛ روز حسرت، روز قیامت است که تعبیر شده به روز حسرت.
▫️ «اِذ قُضِیَ الاَمر» یعنی هنگامی که کار از کار گذشته و هیچ کاری نمیشود کرد؛ «قُضِیَ الاَمر» یعنی این. [میفرماید] اینها را از آن روز بترسان، بیمناک کن. انسان در #قیامت میبیند که گاهی میشد با یک کار کوچک، یک پاداش بزرگ را اینجا به دست بیاورد؛ یک حرکت کوچک در دنیا میتوانست اینجا آثار ماندگار عظیمِ پُرسود و پُرمنفعتی داشته باشد، و این کار را نکرده؛ انسان حسرت میخورد. [یا] در دنیا میتوانست با یک پرهیز، با اجتناب از یک حرکت، اجتناب از یک حرف و از یک فعل عذاب دردناکی را از خودش دور کند؛ نکرد، همّت نکرد.
▫️ تصمیم بگیریم درست کار کنیم، تصمیم بگیریم درست عمل کنیم، درست حرف بزنیم، درست برنامه بریزیم؛ تصمیم بگیریم؛ روز حسرت، روز سختی است. و این کارها، این تصمیمگیریها در #جوانی ممکن است؛ آسانتر از دوران عمر بنده و زندگی امثال بنده است.
🗓 دیدار دانشجویان؛ ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🌙 عیدی پروردگار
🔹 امام خمینی(ره) : ما در ماه رمضان هرچه قصور کرده باشیم، تقصیر کرده باشیم، در این روز مبارک از او #عیدی میخواهیم، او به فضل خودش با ما رفتار کند، نه به عدلش.
📆 عید سعید فطر
✅ @EMAM_COM
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
📌سلسله جلسات
♦️زمان و مکان در اجتهاد (با تکیه بر آراء حضرت امام خمینی) ♦️
با تدریس:
🎙 استاد حسینی نسب
🕙 پنجشنبه ها ساعت 12
🏢 خانه طلاب جوان
❇️ شرکت برای عموم طلاب آزاد است.
#زمان_و_مکان_در_اجتهاد
#استاد_حسینی_نسب
🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان:
https://eitaa.com/elmikhane
✅ سلسه جلسات تبیین مبانی رجالی امام خمینی (ره)
🎙 توسط استاد #حسینی_نسب
1⃣ جلسه اول
2⃣ جلسه دوم
3⃣ جلسه سوم
4⃣ جلسه چهارم
⏪ پرسش و پاسخ جلسه چهارم
5⃣ جلسه پنجم
⏪ پرسش و پاسخ جلسه پنجم
6⃣ جلسه ششم
⏪ پرسش و پاسخ جلسه ششم
7⃣ جلسه هفتم
8⃣ جلسه هشتم
9⃣ جلسه نهم
🔟 جلسه دهم
1⃣1⃣ جلسه یازدهم
2⃣1⃣ جلسه دوازدهم
3⃣1⃣ جلسه سیزدهم
4⃣1⃣ جلسه چهاردهم
♦️ جهت دانلود هر جلسه، روی لینک آن کلیک کنید.
#مبانی_رجالی_امام_خمینی
#استاد_حسینی_نسب
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
✅ سلسه جلسات تبیین مبانی رجالی امام خمینی (ره) 🎙 توسط استاد #حسینی_نسب 1⃣ جلسه اول 2⃣ جلسه دوم 3⃣ ج
✅ معرفی سلسله جلسات تبیین مبانی رجالی امام توسط استاد حسینینسب
🔻 در این جلسات یک دوره #مبانی_رجالی حضرت #امام بحث و گفتگو می شود.
🔻 هدف از برگزاری این دوره برداشت مبانی رجالی امام از آرای فقهی ایشان و بیان آن دسته از مبانی است که قبل از ما برداشت شده است.
🔻 همچنین در این مورد که از چه قسمت از نظرات امام این مبنا اخذ شده است و تاثیر آن در استنباط نهایی امام چگونه بوده صحبت میشود.
🔻 در بین مبانی اجتهاد دو مبنا مهمتر از بقیه است. و از بقیه تأثیرگذارتر است؛
۱. رجال
۲. اصول فقه
اختلاف فتاوایی که ریشه در حوزه صدور روایات دارد تاثیر گسترده ای دارد.
🔻 به عنوان مثال اختلاف در #سهل_بن_زیاد از این موارد است. فقهایی مثل آقای #خوئی سهل را ثقه نمیدانند، یا فقهایی مثل #امام و آقای #تبریزی ثقه میدانند، از همینجا میتوان حدس زد که چه تعداد فتاوایی پیش خواهد آمد که یکسان نخواهند بود.
🔻 مثلاً قضیه #مشروعیت_نوروز روایاتی دارد که #معلی_بن_خنیس در این روایات تکرار میشود. معلی بن خنیس یک راوی اختلافی است. فقهایی همانند آقای #تبریزی معلی بن خنیس را ثقه نمیدانند و فقیهی همچون آقای #خوئی طبیعی است که نمیتواند زیر بار مشروعیت نوروز برود، چون این لحاظ را نمیپذیرد. از آن طرف امثال #امام و آقای #خامنهای و آقای #شبیری با ثقه دانستن معلی بن خنیس مشروعیت نوروز را به دست میآورند. این تفاوت، ریشه در رجال دارد و از این نمونهها بسیار است.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✅ نظم جدید جهانی
🔸 برادران و خواهران، تحولاتی که در جهان رخ میدهد تنها یک #نشانه است و همچنین این افق را برابر ما روشن میکند که #شکست_آمریکا در افغانستان #رژیم_صهیونیستی را نگران کرد.
🔸 اظهارات مسئولان این رژیم را به یاد بیاورید که متحدان آمریکا را در منطقه نگران کرد. امروز نیز جنگ #روسیه و #اوکراین و نتایجی که ممکن است داشته باشد، رژیم صهیونیستی را نگران کرده است و شاید جهان را برابر یک #نظم_جدید_جهانی و #چندقطبی که به سیطره یک قطب یعنی قطب آمریکایی پایان میدهد، قرار دهد. این مسئله نیز افقهای زیادی را برابر ما قرار میدهد.
🗓 سخنان سید حسن نصرالله در روز قدس
#نظم_نوین_جهانی
#سید_حسن_نصرالله
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f