هدایت شده از مستضعفین تیوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انقلابیها چطور ضدانقلابی میشوند؟!
🔹تاریخ را که ورق بزنی، میبینی بسیارند کسانی که روزگاری داغتر از همه بودند، اما در مصاف با موانع، یکباره یا به مرور،سرد شدند،از حرکت ایستادند،یا از مسیر آمده بازگشتند؛ حتی داغتر از قبل!
🔸از صدر اسلام بگیر تا همین سالها و روزهای اخیر نمونههایش را میشود دید.
▶️ اما چرا این #چرخشها اتفاق میافتد؟! #علی_صفائی_حائری، که خودش آماج سنگها و تیر تهمتها بوده، به این سوال پاسخ میدهد:
💬در عمل #انگیزهها را مستمراً بازیابی کنید. آدم به خاطر حرفها یا شرایط حرکت کرده باشد یکجایی خواهد ماند. اما اگر بخاطر #تکلیف حرکت کرده باشد، هرجا یاران کمتر شدند تکلیف شدیدتر میشود. هرچه تاریکتر شد، نورباران کردن ضرورت بیشتری پیدا میکند.
💬آنها که از #برخوردها میگویند، با تکالیف حرکت نکردهاند! میخواهند با داد و ستدها به نتیجه برسند. آن کسی که تکالیفش او را به حرکت انداخته چطور میتواند با داد و ستدها حرکتش را کم و زیاد کند.
🔺پ.ن:این کلیپ برشی از مستند دیدنی «برای پس از مرگم» به کارگردانی عبدالرضا نعمتاللهی است که هماکنون در سایت هاشور در حال اکران است.
🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از 🔸️راهبری فرهنگ🔸️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰پناهگاه انسان
🎙 استاد علی صفایی (عینصاد)
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید.
@rahbariefarhang
هدایت شده از روش شناسی اجتهاد | روشنا
✅ استاد #غنوی: سه سطح اجتهاد: استظهار، علی القواعد، مستحدثات
🔹ما در فقه با سه دسته از مسائل روبهرو هستیم که طلبه باید به طور جداگانه، روش برخورد با این مسائل و استنباط را بیاموزد: فقه استظهاری، فقه علیالقواعد و فقه مستحدثات.
🔹فقه #استظهاری در مواردی که روایات متنوعتر و مفصلتر و برخورد بین روایات بیشتر باشد، پرکاربردتر میشود.
🔹مهارتهای مورد نیاز در فقه استظهاری، عبارتند از مهارت تحلیل سؤال، مهارت تجمیع ادله، مهارت تحلیل محتوای آیات و روایات و مهارت جمعبندی محتویات به دست آمده
🔹ابواب خاصی برای فقه استظهاری مناسبتر است، مثل قسمتهایی از طهارت، بخشهای عمده صلاه، حج، نکاح، حدود و… .
🔹فقه #علیالقاعده بعد از فقه استظهاری است،وقتی با یک مسئله روبهرو میشوید، تجزیه مسئله به مسائل بسیط و تطبیق هر قاعده بر بخش مربوط به خودش، فقه علیالقاعده است. از این رو، به روندی که در آن از قاعدهها، مسائلی را مییابید که مستقیم با واقعه مرتبط است، فقه علیالقاعده میگویند.
🔹کاربرد مهارت تفریع بیشتر در فقه #معاملات است. مسائل بیع، اجاره و عمده مسائل نکاح، مباحث علیالقواعدشان خیلی بیشتر است. بحث طهارت و بحثهایی از صلاه، مانند بحث خلل صلاه نیز اینگونه هستند.
متن کامل در: http://ravesh-ejtehad.blog.ir/post/64
🔸روششناسی اجتهاد (روشنا)
@Ravesh_ejtehad
هدایت شده از 🔸️راهبری فرهنگ🔸️
🔸یک روز به آن گرامی [شیخ علی صفایی حائری] گفتم: من وقتی از بعضی افراد گستاخ در کوچه و خیابان، حرفی می شنوم، پاسخ می دهم. شما چطور؟
🔹فرمود: من پاسخ نمی دهم؛ چون آدم ها انگیزه های گوناگون دارند؛ یا نمیدانند یا از نفرتهایی انباشته اند یا بدبین اند. من یا می گذرم «مرّوا کراما» یا با آنها حرف می زنم.
🔸و تعریف کرد: روزی در خیابان هاشمی تهران می رفتم. جوان موتور سواری به همراه سواری بر ترک، اشاره ای کردند که فهمیدم می خواهند زیر عمامه ام بزنند. برای همین به پیاده رو رفتم. وقتی به کنارم رسیدند، از کارشان مأیوس شدند. توقف کوتاهی کردند و یکی از آن دو حرفی گفت که مفهوم آن تغوّط به عمامه ام بود!
🔹دستی به عمامه ام کشیده و گفتم: خبری نشد؟!
🔸ناگهان ایستادند و موتور را روی جک گذاشته و به طرفم آمدند. سرها را پایین گرفته و با شرم گفتند: آقا! عفو کنید.
🔹با آن دو صحبت هایی شد... بعد نگاهش را به من دوخت و با تأتي فرمود: یکی از آنها به حوزه آمده و طلبه شد و یکی به جبهه رفت و میانبر زد.
📚کتاب مشهور آسمان
#استاد_علی_صفایی
#عین_صاد
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید.
@rahbariefarhang
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 جایی برای علی علیهالسلام هست؟
🎙 عینصاد
#⃣ #ویدیو #کلیپ #امامت
تهیه بسته «ویژه دهه ولایت» 👉🏻
👤: @ad_einsad | 📥: download
هدایت شده از مباحث تربیتی
🌿مبارزه ميان متقى و كافر است به خاطر ناهماهنگى اين دو خصلت رونده و ايستاست. يكى در راه ايستاده و صدّ راه كرده و ديگر مى خواهد حركت كند. «قتال فى سبيل اللَّه» اين نكته را دارد. اينها كه در راهند و در صراطند با آنها كه ايستاده اند درگيرند؛ كه ايستادن در اين كاروان پويا، كمتر از عقب گرد نيست.
انسان در دو فصل، ص: 75
https://eitaa.com/tarbeit
هدایت شده از سید بهاءالدین ضیایی
2.21M
بسمه تبارک و تعالی
چله تا عاشورا
مروری بر زیارت عاشورا
روز دوم:السلام علیک یا بن رسول الله
-حقیقت ابن بودن
-اطاعت و اتباع از رسول
-شهادت قبل از شهادت
-رسالت ششگانه ی حضرت
#چله_تا_عاشورا
@sbziyaee
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ میمون حریص
✍حکایت کسانی که اشتهای سیری ناپذیر دارند ولی فرصت لذت از طعم زندگی را ندارند؛ و هیچ عذابی بالاتر از این نیست، گرچه نمیفهمند!
🖋محمد جوانی
✨امام علی(عليه السلام) از كنار مزبله اى گذشت، فرمودند: وَقَدْ مَرَّ بِقَذَر عَلَى مَزْبَلَة:هَذَا مَا بَخِلَ بِهِ الْبَاخِلُونَ. وَرُوِيَ فِي خَبَر آخَرَ أَنَّهُ قَالَ:هَذَا مَا كُنْتُمْ تَتَنَافَسُونَ فِيهِ بِالاَْمْسِ.
📗حکمت ۱۹۵
🔺 اين همان است كه بخيلان به آن بخل مى ورزيدند. و در روايت ديگرى چنين نقل شده كه امام(عليه السلام) پس از مشاهده مزبله فرمود: اين همان چيزى است كه ديروز شما بر سر تصاحب آن با هم رقابت داشتيد.
#غریزه_خالص
🌷🇮🇷🌷
مرحوم صفایی به شوخی تعبیر می کرد: مادری که زیاد می زاید همین که بتواند بچه هایش را زنده نگاه دارد وظیفه اش را به انجام رسانده و دیگر فرصت ندارد همانند مادران دیگر به رخت و لباس و زیبایی های ظاهری بچه بیندیشد!
ایشان در مرحله طرح یک اندیشه و برای انجام مفاهمه ذکر حداقلی مستندات را کافی می دانست و مستند سازی های بیشتر را کاری مفید ولی در این مرحله غیر ضروری می پنداشت.
🌷
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📼 کو بار من؟
#️⃣ #اکولایزر
#استوری
#کو_بار_من ؟
⏳ ۱۵ ثانیه
⬇️ ۲ مگابایت
|اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
برای دانلود نسخه با کیفیت به آپارات ما بروید👇🏻
https://www.aparat.com/v/C7nT9
╭✤ @Einsad ✤╮
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📼 حضور تو پیداست. من غایبم!
#️⃣ #اکولایزر
#استوری
#حضورتوپیداست #من_غایبم
⏳ ۱۵ ثانیه
⬇️ ۳ مگابایت
|اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
برای دانلود نسخه با کیفیت به آپارات ما بروید👇🏻
https://www.aparat.com/v/q5LQC
╭✤ @Einsad ✤╮
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
جلوه خدا در داستانهای قرآن.pdf
339.9K
✨نمايشهايى كه در كمال وضوح، قدرت و رحمت و عظمت و كمال و زيبايى را براى تو تصوير مىكند و اگر دلى داشته باشى، اگر دل فارغ و سينهى روشنى داشته باشى، تو را عاشق و بىقرار و مطيع و فرمانبردار او مىسازد. 👌🌷
هدایت شده از کانال مالک حسنی
بخواهيم يا نخواهيم حركتها و گذشت زمانه از ما میكاهد و زمين ما را به گند میرساند، مگر اين كه خودمان را قبل از اين كه زمان بگيرد، قبل از اين كه زمين بگنداند، #ذبح كنيم.
(حقیقت حج، استاد علی صفایی)
#عید_قربان بر همه رهروان راه ابراهیم نبی (ع) مبارکباد.💐
@malek_hasanii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویژگی یاران علی (ع)
عین صاد
هدایت شده از فضائل 🌙ماهمن علي علیهالسلام
41.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بزرگترین فیلسوف تاریخ بشریت
🔺سهیل اسعد:
من در یکی از دانشگاه های شهر کالی کلمبیا ...
🔺معلم و مربی باید عبد باشد. "عبد، آزادهاى است كه شكل گرفته" برای عبد شدن "معلم قبل از هر چيز بايد حُرّ شود و به آزادى برسد؛ آزادى از خويش، آزادى از غير و حتى آزادى از آزادى. و در اين مرحله است كه به عبوديت مىرسد. (حريت عبوديت رسالت). 📗تربيت كودك ؛ ص ۱۳.
كه أميرالمؤمنين فرمودند:
«ما عَبَدْتُكَ خَوْفاً مِنْ نارِكَ وَ لا طَمَعاً فى جَنَّتِكَ بَلْ وَجَدْتُكَ اهلًا لِلْعِبادَةِ فَعَبَدْتُكَ». 🔺راستى مگر دل من و خلق و دنيا و شيطان چه به من داده اند؟
🔺چه بهشت و جهنمى دارند كه حاضرم آنها را بپرستم و از تو دست بشويم؟
و اين عبادت احرار و آزاد مردان است نه عبادت تجّار و سوداگران و يا عبادت عبيد و بنده ها.
📗نهج الحق، علامهى حلى، ص ۲۴۸.
📗مسئوليت و سازندگى. ص ۷۷.
#أميرالمؤمنين
#علی_بن_ابیطالب
#آزادی
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
🔺جملهای از یکی از منابع آزمون آموزشپرورش 👌
📗مسئوليت و سازندگى ؛ ص۷۶:
🔺ما كه در اين عالم خود را خرج مىكنيم، خرج چه كسى شويم كه سزاوارتر باشد؟
🔺ما اگر اينگونه آزاد شويم و اينگونه آزاد فكر كنيم و مقايسه كنيم به نتيجه خواهيم رسيد. بگذر از اين كه نفس و خلق و دنيا و شيطان اينها فقط مصرف كننده هستند و هيچ سودى نخواهند آورد و فقط استعدادهاى ما را خواهند بلعيد.
اينها چيزى ندارند و چيزى نمىدهند و بر فرض كه بدهند بيش از آن كه مىدهند پس مىگيرند و باز مىستانند.
✨اينها سراسر نيازند.
✨بر فرض هم كه نخواهند ما اسير نيازهايشان خواهيم شد و در يكى از سوراخهايشان مدفون خواهيم گرديد.
ولى،
اللَّه
🔺نيازى ندارد و
🔺چيزى نمىخواهد تا ما را در راه آن فدا كند و به بازى بگيرد.
⚡️بر فرض كه ما به
ثروتها و
لذتها برسيم و از اوناسيس هم بگذرانيم و در هر دقيقه چند ميليون تومان به چنگ بياوريم،
⚡️آيا اين همه ثروت و لذت در ما چه استعدادى را زياد مىكند؟
اين ما هستيم كه ثروتها را زياد كردهايم اما ثروتها، چه؟
⚡️فقط نيروى ما را مصرف كردهاند و روى هم جمع شدهاند.
⚡️و بر فرض اين كه به ما رفاه و آسايشى بدهند بيشتر از اينها از ما گرفتهاند .
🔺ما براى رفاه به اين همه استعداد نياز نداشتيم.
🔺ما براى رفاه به انسان بودن نياز نداشتيم.
⚡️ يك بزغاله 🐐، يك گوسفند 🐑و يا يك زنبور عسل 🐝 به رفاه در سطح عالىترى رسيده بدون اين كه اين همه استعداد داشته باشد.
بدون اين كه از فكر، عقل، اختيار، وجدان و فرقان برخوردار باشد.
آنها لباسشان همراهشان است و خوراكشان دم دستشان و هيچ گاه خودكشى هم نكردهاند، زيرا خودآگاهى نداشتهاند.
#خودآگاهی
#خودیابی
#خدایابی
📕صفايى حائرى، على، مسئوليت و سازندگى، جلد، ليلة القدر - قم، چاپ: اول، ۱۳۸۵ ه.ش.
🌷🇮🇷🌷
📕 بشنو از نى، ص: 124
«خداى من! مرا از رزق گستردهى خود بهرهمند كن و بدىها را از من بگردان. بدهكارىها و ستمهايى كه در نزد من مانده تو عهدهدار باش تا من صدمه نبينم و گرفتار نشوم. من خود با تمام نيرو مىكوشم و يكى از نيروهاى من تويى كه خداوند قدرتها و گشايشگر بنبستها هستى. تويى كه مىتوان بر تو تكيه كرد و مىتوان با تكيهى بر تو با دشمنهاى بزرگ درگير شد و موسى صفت، در برابر فرعون قدرت ايستاد و ابراهيموار، در برابر آتش نمرود و يوسف گونه، در برابر زيبايى زنها و عيسىمنش، در برابر تجملها و بدعتها و محمد كردار، در برابر تمامى آنچه كه جز توست و براى غير توست.
چون تويى كه دلها و چشمها در دست توست و فرعون، صاحب دلش نيست و نمرود، صاحب آتش و عزيز، صاحب خواب و رؤيايش و يهود، صاحب و پاسدار مرزها و بتخانههاشان نيستند، كه اينها پيش از آنكه در دست آنها باشد در دست تو هستند و به فرمان تو، كه تو حتى پيوند علّيّت و وابستگى را در تمام هستى ريختهاى و علتها را به معلولها ربط دادهاى و مقهور نيستى و دست بسته ندارى.»
«آنها كه راه نيفتادهاند و بىتفاوت هستند، درگيرى ندارند؛ كه همچون آب هر چيزى را به خود راه مىدهند و اما آنها كه راه افتادهاند و با تو همراهند ديگر از درگيرى نمىترسند و در درگيرىها گرفتارى ندارند و از دشمنها وحشتى به خود راه نمىدهند، كه تو تكيهگاهشان هستى.
وَ خُذْ عَنّى بِأَسْماعِ و أَبْصارِ أَعْدائى؛
تو گوشهاى دشمن و چشمهاى مخالف و كينه توزان و ستمگران را بگير، كه نه خيرى بدست بياورند و نه چيزى ببينند و غافلگير شوند و من به پيروزى برسم.
اين درس است براى آنها كه مىخواهند به نصرى و پيروزى برسند، چگونه كار كنند و چگونه چشم و گوش دشمن را ببندند و از كجا بر او بشورند و در چه قسمتى نفوذ كنند تا به پيروزى برسند. دشمنى كه اطلاعات ندارد و در تو ديدگاه ندارد، نمىتواند با تو بجنگد و اگر شروع كرد ناچار ضربهپذير خواهد شد و چشم تو روشن و دل تو شاد و غم تو مرتفع خواهد گرديد؛ چون دشمن در موضع پايينترى قرار خواهد گرفت و تو از درد و رنج جدا خواهى شد.» 📕 بشنو از نى، ص: 125.
🔸أَقِرَّ عَيْنى وَ فَرِّح قَلْبى؛
تو مرا شاد كن و مرا از آنچه كه مرا به خود مشغول داشته به گشايش برسان.
خلق تو، اگر چه اينها كشتزار مرا نگرفتهاند و اگر چه گندم هم به من دادهاند و اگر چه نان برايم پختهاند، ولى از نيرويم مىخواهند استفاده ببرند و مرا براى خود مىخواهند و از من سوء استفاده مىكنند.
اينها دشمنهاى پيچيدهتر و پنهانترى هستند.
📕بشنو از نى، ص: 126