وفا در آثار استاد صفایی .pdf
514K
#وفا در آثار استاد #صفایی
✨حسين ياران خود را آزمود و همه در وفا جام سرشار را نوشيدند.
🔸مگر ابوالفضل نبود كه پناه شمر را با نفرين رد كرد و براى حسين تا رمق داشت كوشيد و هنگاميكه دستها و چشمها و فرق سرش را گرفتند و دوختند و شكستند و با نيزهاى بر تن نشسته، او را به زمين انداختند و با صورت به زمين انداختند و برادر همچون عقاب به سوى او پر كشيد؟!
🔸مگر ابوالفضل جز اينكه خونها را از چشمانش كنار بزند خواهشى ديگر داشت؟!
🔸مگر اين چشم پاك را جز براى ديدار دوست مىخواست؟!
🔸مگر از دوست جز دوست تمنايى داشت؟
🌷بابى انتم و امّى طبتم و طابت الارض التى فيها دفنتم و فزتم فوزاً عظيماً🌷
🏴🏴🏴
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
#وفا در آثار استاد #صفایی ✨حسين ياران خود را آزمود و همه در وفا جام سرشار را نوشيدند. 🔸مگر ابوالفضل
تا حدودی جمعبندی صوتی این متن در ۲۰ دقیقه 👇
هدایت شده از حسینیه شهید محسن
وفا_تاسوعا 1401.mp3
9.61M
✨حسين ياران خود را آزمود و همه در وفا جام سرشار را نوشيدند.
🔸مگر ابوالفضل نبود كه پناه شمر را با نفرين رد كرد و براى حسين تا رمق داشت كوشيد و هنگاميكه دستها و چشمها و فرق سرش را گرفتند و دوختند و شكستند و با نيزهاى بر تن نشسته، او را به زمين انداختند و با صورت به زمين انداختند و برادر همچون عقاب به سوى او پر كشيد؟!
🔸مگر ابوالفضل جز اينكه خونها را از چشمانش كنار بزند خواهشى ديگر داشت؟!
🔸مگر اين چشم پاك را جز براى ديدار دوست مىخواست؟!
🔸مگر از دوست جز دوست تمنايى داشت؟
🌷بابى انتم و امّى طبتم و طابت الارض التى فيها دفنتم و فزتم فوزاً عظيماً🌷
🏴🏴🏴
هدایت شده از موسسه اندیشه شهید آوینی
💎فضایل کمتر شنیده شده از قمر منیر بنی هاشم
1⃣ امام صادق (ع) در توصیف منزلت ولایی حضرت عباس (ع) فرمودند:
🔰كانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِيٍّ نافِذَ البَصيرَةِ صُلبَ الإيمانِ جاهَدَ مَعَ أبي عَبدِاللَّهِ و أبلي بَلاءً حَسَناً و مَضي شَهيدَاً
💠عموي ما؛ عبّاس بن علی، داراي بصیرتی نافذ و ايماني راسخ بود ؛ همراه با امام حسين عليه السلام جهاد كرد و نيك آزمايش داد و به شهادت رسيد.
📖عمدة الطّالب، ص ۳۵۶
2⃣ در معالی السّبطین آمده است که امام علی(ع) در بستر شهادت به حضرت عباس فرمودند:
🔰وَلَدی وَ سَتَقرّ ُبک فی یوم القیامة
💠فرزندم؛ بزودی چشمم در قیامت به وسیله ی تو روشن خواهد شد.
👌صد البته؛ فضیلت حضرت اباالفضل نه به قامت رعنایش بود و نه جمال دلربایش، بلکه ایشان را ادب و معرفت و ایمان استوار و اطاعت محض از اوامر الهی، به این مقام عظمی رساند. لذا آنچه که از حضرت عباس برای اهل البیت مایه ی زینت و مباهات؛ و برای امیرالمومنین موجب روشنی چشم شد، قامت نیکو و چهره ی زیبای قمر بنی هاشم نبود بلکه سنگینی ایمان و وزانت تقوایی ایشان بود.
❤️در همین ارتباط، اميرالمؤمنين(ع) میفرمایند:
🔰وَ اللَّهِ مَا سَأَلْتُ رَبِّي وَلَداً نَضِيرَ الْوَجْهِ وَ لَا سَأَلْتُهُ وَلَداً حَسَنَ الْقَامَةِ وَ لَكِنْ سَأَلْتُ رَبِّي وُلْداً مُطِيعِينَ لِلَّهِ خَائِفِينَ وَجِلِينَ مِنْهُ حَتَّى إِذَا نَظَرْتُ إِلَيْهِ وَ هُوَ مُطِيعٌ لِلَّهِ قَرَّتْ بِهِ عَيْنِي
💠به خدا قسم، من از پرودگارم نه فرزند زيبا رو خواسته ام و نه فرزندی نيكو قامت، بلکه از خدايم فرزندانی خواستم که مطيع فرمان خداوند باشند، خداترس باشند، تا هروقت ديدگانم به آنها افتاد که در حال اطاعت خداوند هستند، چشمم روشن شود.
📖بحار، ج ۴۳، ص۲۷۹
✅پس مداحان مستحضر باشند که قسم جلاله امامشان این بوده که هرگز برای جمال زیبای فرزندان خود دغدغه و مسالت نداشته اند(هر چند جمال نیکو یک فضیلت و نعمت خدادادی است که کسی حتی امام نمیخواهد از آن برای فرزندانش بی بهره باشد لکن منظور این است که برای امام آن چیزی که دغدغه و تمنای اصلی او از رب العالمین است؛ داشتن فرزند صالح میباشد) لذا شایسته نیست در مقام مدح اباالفضل العباس؛ بیشتر شعر و مناقب خوانی در مرثیه یا مولودی را به قامت زیبا و جمال نیکوی ایشان معطوف کنند و از آن شاکله ی ایمانی و تقوایی ایشان خود و دیگران را مغفول نمایند.
3⃣ روایت شده که: «وقتی روز قیامت بر پا می شود ، پیامبر صلوات الله علیه و آله به مولا علی می فرمایند که به زهرا بگو ، برای شفاعت و نجات امت چه داری؟ ایشان در پاسخ می فرمایند:
🔰یا امیر المؤمنین ! کفانا لاجل ِ هذا المقام ِ الیدان ِ المَقطوعتان ِ مـِـن ابنی العباس “
💠 یا امیر المؤمنین ! در این جایگاه شفاعت، دو دست بریده پسرم عباس برایمان کفایت میکند.
📖معالی السبطین ، ج۱، صفحه۴۵۲
4⃣ امام سجاد(ع) عموی خود عباس را چنین توصیف میفرماید:
🔰رَحِمَ اللَّهُ عَمِیَّ الْعَبَّاسَ فَلَقَدْ آثَرَ وأَبْلی وفَدی أَخاهُ بِنَفْسِهِ حَتَّی قُطِعَتْ یَداهُ فَأَبْدَلَهُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ مِنْهُما جِناحَیْن یَطیرُ بِهِما مَعَ الْمَلائِکَةِ فی الْجَنَّةِ کَما جُعِلَ لِجَعْفَرِ بْنِ أَبی طالِبْ علیه السلام؛ وَإنَّ لِلْعَبّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبارَکَ وَتَعالی مَنْزِلَةٌ یَغبِطَهُ بِها جَمیعَ الشُّهدَاءِ یَوْمَ القِیامَة.
💠خدا عمویم عباس را رحمت کند که ایثار کرد و خود را به سختی افکند و در راه برادرش جانبازی کرد، تا آنکه دستهایش از پیکر جدا گردید. آنگاه خداوند به جای آنها دو بال به وی عنایت فرمود که در بهشت همراه فرشتگان پرواز کند؛ همانسان که برای جعفر طیار قرار داد.(کنایه از عروج گرفتن ایشان در فضای عالم قدس است)عباس نزد خداوند مقامی دارد که همه شهدا در قیامت بدان غبطه میخورند.
📖بحار الانوار ,ج۴۴ص۲۹۸
5⃣ همچنین در فرازی از زیارت نامه ایشان از لسان مبارک امام صادق چنین آمده است:
💠گواهی میدهم که تو در خیر خواهی امّت، نهایت سعی و تلاش را کردی و تا آخرین توان خود برای پیروزی دین اهتمام ورزیدی تا اینکه خداوند تو را در مقام رفیع شهیدان برانگیخت و روح تو را با ارواح سعادتمندان پیشگاه خدا محشور کرد و خداوند از بهشتش عالیترین وشکوهمندترین جایگاهش را به تو عنایت فرمود و نام تو را در بلندترین و باشکوه ترین جایگاههای عالم بلند کرد و تو را با پیامبران، صادقان و صالحان که برترین رفیقان هستند، محشور فرمود.
📖بطل العلقمی، ج ٢، ص ٣١١
🇮🇷 @Sh_Aviny
مصاحبه با مرحوم صفایی در کتاب کنگره.pdf
1.29M
مصاحبه با مرحوم صفایی در کتاب کنگره
مصاحبه کوتاه با استاد غنوی در باب نظریه ایشان در مورد نظام اخلاقی اسلامی و مراحل سلوک.pdf
286.1K
مصاحبه کوتاه با استاد #غنوی در باب نظریه ایشان در مورد نظام اخلاقی اسلامی و مراحل سلوک
انسان شناسی ۱۱۷.mp3
11.51M
#انسان_شناسی ۱۱۷
#استاد_شجاعی
#استاد_صفائی_حائری
- تعریف شما از بهشت و جهنم چیست؟
- آیا تعریفِ شما با تعریف خداوند و ائمه علیهمالسلام مطابقت دارد؟
- آیا این دو واژه در جریان زندگیِ شما موضوعیت دارد؟
⚡️پاسخ به سؤالاتِ بالا، تعیین کنندهی میزان شادی، آرامش و قدرت شما در زندگی است.
@Ostad_Shojae
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
سلوک سالم مربی – تفاوت سلوک تربیتی رسول ص با سلوک تربیتی ما؟!docx.pdf
417.8K
✨سلوک سالم مربی – تفاوت سلوک تربیتی رسول ص با سلوک تربیتی ما؟! 🔸رسول بزرگ و مربى آگاه اين گونه ( درمتن میدانِ زندگی نه سر کلاس و نشست و ....) خلق را رهبرى مىنمود و پيش مىبرد.... #استاد_مرحوم_علی_صفایی
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
استاد امیر غنوی- مراحل فقهآموزی.pdf
245.1K
استاد امیر غنوی- مراحل فقهآموزی
مشکلات مطالعه و فهم کتاب مسولیت و سازندگی استاد هادیزاده.pdf
283.8K
مشکلات مطالعه و فهم کتاب مسولیت و سازندگی استاد هادیزاده زید عزه
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
✨مرحوم امام خمینی در 5 بهمن 1365 در سخنرانى ای در جمع شوراى مدیریت حوزه علمیه قم می فرماید: «من چن
حالا كه اين دردها در اجتماع ما هست و اين درمان هم در دسترس ما هست، بايد افرادى را از ميان خود آماده كنيم تا در دين، تفقه بگيرند و درمانها را بشناسند و راهها را بيابند.
ما براى اصلاح اجتماع خود، به اصلاح روحانيت نيازمنديم و اصلاح روحانيت به اين نيست كه با بدها روبهرو شويم و به مبارزه برخيزيم؛ چون اين مبارزهها فساد را زيادتر مىكند و اختلاف را بالاتر مىبرد و اين چوب وَر كردنها در لجن زار، عَفَن و گند را بالاتر مىآورد.
بلكه بايد خوبهايى تهيّه كنيم و آنها را زياد كنيم و همين كه خوبها رو آمدند، در دلها جا باز مىكنند و همين كه نور آمد، تاريكى مىرمد. و در نتيجه بدها هم مجبور مىشوند تغيير مسير بدهند و يا اينكه فرار كنند.
ما امروز به فكر تهيّه متفقه آگاه نيستيم، حداكثر اينكه تخطئه كنيم و نفى كنيم و بگوييم ولشان كن، خودشان هم گند گرفتهاند. در حالى كه با اين منطق، وظيفه ما سنگينتر مىشود؛ چون وقتى كه مرض اينقدر شيوع يافت و گسترده شد كه حتى طبيبها آلوده شدند، بدگويى از وبازدگان مرا نجات نمىدهد؛ چه بسا كه در همان مجلسِ گفت و شنود به سراغ من هم بيايد و حلق و حنجره مرا هم در بياورد.
وظيفه اين است كه با شتاب، از اين وبازدهها كناره بگيرم و خودم راه مبارزه و درمان را بيابم و فرزند و خويش و نزديك و دور را وادار كنم كه درمان را بيابند و به درمان برخيزند. 📕روحانيت و حوزه: مشكلات و راهكارها، ص: 174
هنگامى كه من وارد حوزه شده بودم، افرادى كه دلسوزى مىكردند و استعداد مرا مىشناختند، مىگفتند: «پسرم! آخر آخوندى چه فايدهاى دارد؟ اصلًا آخوندى دورهاش گذشته».
و گاهى مىگفتند: «ببين آخوندها چقدر بد هستند و چه كارها كه نكردهاند!» و شروع مىكردند دادِ سخن دادن در اين زمينهها- و چقدر براى من خوب بود كه مسائل و گرفتارىها را از اول برايم مىشمردند تا با آگاهى و آمادگى شروع كنم- و هنگامى كه خطابه طولانى آنها تمام مىشد، مىگفتم:
«اين حرفها را قبول دارم و بهتر از شما هم مىدانم و چون اينها را دانستهام مجبور شدم كه در اين راه بيايم. اگر به اندازه احتياج، آخوند و روحانى داشتيم، كه به من احتياج نبود. اما حالا شما هم بايد بياييد تا اين زمينه پر شود و به اندازه احتياج و نياز اجتماع، فقيه در دين تهيّه شود و آنگاه به كارهاى ديگر بپردازيم؛ چون اجتماعى كه مغز و قلبش گرفتار است، فكر و روحش عليل است، نمىتوان برايش لباس قشنگ و وسايل قشنگ و مدرن و تكنيك پيشرفته درست كرد؛ چون اين تكنيك پيشرفته با اين فكر مسموم و قلب آلوده، جز به نابودى و هلاكت ما خدمت نمىكند، جز تيغ دادن در كف زنگى مست نيست!»
و در اينجا بود كه همان خطابهسرايان زبردست، با بيچارگى مىگفتند: «آخر ما كار داريم و بار داريم و فلان داريم و بَهمان داريم». و من مىگفتم: «وقتى كه انسان كارهاى زيادى پيش رو دارد، بايد به ترتيب «الأَهَمُّ فَالأَهَم» شروع كند و با ملاك اهميت جلو بيايد. مگر اين تربيتها و آدمسازىها و درمان دردها، بيكارى است؟! اين بزرگترين نياز و بزرگترين احتياج و در نتيجه بالاترين كار است».
«آخر آدمهايى كه از درون پوك و فاسد شدهاند، طبيب و مهندس مىخواهند چه كار؟! يا مربّى مىخواهند و يا جلّاد. و تازه اينقدر داوطلب در آنطرف هست كه هر سال پشت ديوار كنكور روى هم كپك مىزنند و گند مىگيرند. پس براى اين طرف هم بايد كارى كرد و با اين توجه شروع به كار كرد، كه همه فاسد و بد هستند و همانطور كه مىگوييد فلان و بَهمان هستند».
و در اينجا بود كه مىگفتند: «آخر اين كارها هم نتيجه ندارد. اين همه آخوند، مگر چه كردهاند؟!» و در اينجا بود كه مشتشان باز مىشد، مىگفتم: «تا به حال مىگفتيد همه بد هستند و فلان و بيسار هستند. خب، از بدها چه توقع داريد و چه كارى مىخواهيد؟!»
و مىگفتم: «بر فرض اينها كارى نكرده باشند، اين وسيله تبرئه شما نمىشود و دليل نشدنِ كار نمىشود. شما دستها را بالا بزنيد و مريضها را درمان كنيد و از غرق شدهها دستگيرى نماييد و لااقل دارو و درمان را در دسترس بگذاريد تا هر كس بخواهد نجات بيابد و هر كس نخواست و از روى نخوت و عناد درمان نپذيرفت، با حجت تمام جان بكند و بميرد». 📕روحانيت و حوزه: مشكلات و راهكارها، ص: 177
هدایت شده از 🔸️راهبری فرهنگ🔸️
🔰 بايد حق آن گونه مطرح شود كه باطل بهره نگيرد.
استاد علی صفایی حائری (عینصاد)
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید.
@rahbariefarhang
هدایت شده از قرارگاه فرهنگی
✅ تفکّراسلامی.
ما با #ذهنها مواجهیم، با دلها مواجهیم؛ باید #دلها قانع بشود. اگر دلها قانع نشد، بدنها به راه نمیافتد، جسمها به کار نمیافتد. این فرقِ بین #تفکّراسلامی و تفکّرات غیر اسلامیاست.۱۳۹۵/۱۱/۹
📡فرهنگ و کار فرهنگی
🆔 eitaa.com/joinchat/896729092C87611175bc
هدایت شده از 🔸️راهبری فرهنگ🔸️
🔰اگر آرام نگرفتیم
رنج ها غالبا مربوط به هواى نفس است. در واقع ما اگر عمل به تكليف كرده باشيم همان ما را آرام مى كند.
اگر امر حق محرك ما باشد، امتثال آن امر بايد ما را آرام كند، اگر امتثال كرديم و آرام نگرفتيم و هنوز بحرانى هستيم، هنوز در رنجيم، نشان مى دهد محرك ها چيزهاى ديگر بوده است. عبادت صحت مى آورد. چيزى تحريك نشده و ارضاء و اغناء نشده در ما باقى نمى گذارد كه اعصاب ما را خرد كند و ما را از بين ببرد.
📚شرح دعای مکارم الاخلاق | ص ۱۳۷
استاد #علی_صفایی (عین-صاد)
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید.
@rahbariefarhang
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🔰 حجم عمل مهم نيست، مهم ريشه هاى عمل و توجه ها و عنايت هايى است كه يك عمل را همراهى مى کنند.
❞ عینصاد
📚 #قیام
#️⃣ #جمله_کوتاه
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ قدمی برداریم ﮺
🎙 عینصاد
#⃣ #استوری #قدمی_برداریم
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🔗 لینک دانلود کیفیتهای مختلف از آپارات:
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://www.aparat.com/v/3UHNG
🌐سایت انتشارات لیله القدر
WWW.EINSAD.IR
╭✤ @Einsad ✤╮