eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.4هزار عکس
29.1هزار ویدیو
35.1هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
🎤 | نگاه نیروی هوایی به علوم برترساز و شالوده‌شکن است 🎤گزارش امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار صبح امروز فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش با رهبر انقلاب 🔹 نیروی هوایی وفادار و پای‌کارِ انقلاب با جوانان درس‌آموخته مکتبِ اخلاصِ بابایی‌ها و نواندیشیِ ستاری‌ها در مسیر تمدن‌سازی اسلامی، خود را متعهد به ساختن نیروی هوایی تراز نظام می‌داند. 👈 در سالی که گذشت اقدامات متعددی در نیروی هوایی صورت گرفت از جمله: 🔹 احصاء نظام مسائل نهاجا و تعیین اولویت‌های این نیرو با استفاده از ظرفیت نخبگان در اتاق فکر راهبردی. 🔹 تشکیل قرارگاه پهپادی نهاجا با کارگروه‌های عملیاتی، ساختِ موتور و آموزش. 🔹 اجرای ۵۲ طرح تحقیقاتی با مشارکت دانشجویان دانشگاه هوایی با نگاه ویژه به علوم برترساز و شالوده‌شکن. 🔹 احراز آمادگی جنگِ شبکه‌محور با معماری نوین فرماندهی کنترل نهاجا، راه‌اندازی آلرت پهپادهای شناسایی و رزمی. 🔍 ادامه را بخوانید: khl.ink/f/55157
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 روایت قرآنی صبح امروز رهبرانقلاب درباره وظیفه خواص ✍ بسته‌ی خط دیدار 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ 🏴تشکیل دولت موقت بازرگان 🏴و آغاز نفوذ جریان لیبرال 📲۱۰ پست درکانال جهادتبیینی ⚠️توجه؛ 📌مطالعه از تصویر پیوست! @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۳ ماه رجب سال ۴۱ قمری 🏴سوء قصد به امام حسن‌مجتبی 🏴توسط‌ جرّاح بن سنان خوارجی 🏴در اردوگاه شهر ساباط مدائن 🏴بدنبال تصمیم امام‌حسن جهت 🏴پایان جنگ و صلح با معاویه‌ 💠امام حسن(ع) ‼️والله اگر بامعاویه صلح نمیکردم هیچ شیعه‌ای بر زمین نمیماند مگر آنکه کشته میشد! بحار ۴۴/۱ ‼️والله من حکومت را تسلیم معاویه نکردم جز آنکه یارانی نیافتم، میگویند دلشان با ماست لکن شمشیرشان بر ماست! بحار۴۴/۱۴۷ ‼️والله معاویه برایم بهتر ازشیعیان است،چراکه اگربا او بجنگم همینان مرا کتف بسته تحویل او میدهند پس در عزت صلح کنم بهتر است تا در اسارت مرا بکشد! بحار ۴۴/۲۰ 💠رهبرانقلاب ‼️امام مجتبی شجاعترین چهره تاریخ اسلام است، میپرسید حتی از پدرش علی و برادرش حسین شجاعتر است؟! بله، شجاعت واقعی اینستکه انسان بر طبق آنچه مصلحت فکر و ایدئولوژی او است اقدام بکند، اگر چه کسی نفهمد. و امام حسن حاضر شد خود را و نام خود را و وجهه خود را و محبوبیت خود در میان دوستان خود را فدای مصلحت واقعی بکند، حاضر شد که او را نشناسند تا دیگران اسلام بشناسند و اسلام بماند، اما سند تاریخی هم وجود دارد بر شجاعت امام مجتبی، شجاعت امام مجتبی در چند واقعه تاریخی و معروف نشان داده شده است، از جمله در همین واقعه ساباط مدائن که به او حمله کردند، شجاعت امام معلوم میشود! ۵۱/۱/۲۴ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۴ ماه رجب سال ۷ق 🏳غزوه یهودستیز خیبر 💠رهبرانقلاب ‼️پیامبر دشمنان را یکسان نمی‌دانست. این از نکات مهم زندگی پیامبر است. بعضی از دشمنان، دشمنانی بودند که دشمنیشان عمیق بود؛ اما پیامبر اگر می‌دید خطر عمده‌ای ندارند، کاری به کارشان نداشت و نسبت به آنها آسانگیر بود. بعضی دشمنان هم بودند که خطر داشتند، اما پیامبر آنها را مراقبت می‌کرد و زیر نظر داشت؛ مثل عبداللَّه‌بن‌اُبی. عبداللَّه‌بن‌اُبی - منافق درجه یک - علیه پیامبر توطئه هم می‌کرد؛ لیکن پیامبر فقط او را زیر نظر داشت، کاری به کار او نداشت و تا اواخر عمر پیامبر هم بود. اندکی قبل از وفات پیامبر، عبداللَّه اُبی از دنیا رفت؛ اما پیامبر او را تحمّل می‌کرد. اینها دشمنانی بودند که از ناحیه آنها حکومت و نظام اسلامی و جامعه اسلامی مورد تهدید جدّی واقع نمی‌شد. اما پیامبر با دشمنانی که از ناحیه آنها خطر وجود داشت، به‌شدّت سختگیر بود. همان آدم مهربان، همان آدم دلرحم، همان آدم پرگذشت و با اغماض، دستور داد که خائنان بنی‌قریظه را - که چند صد نفر می‌شدند - در یک روز به قتل رساندند و بنی‌نضیر و بنی‌قینقاع را بیرون راندند. و خیبر را فتح کردند؛ چون اینها دشمنان خطرناکی بودند. ۷۹/۲/۲۳ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۴رجب سال ۷ق 🏳فتح قلعه‌ی خیبر 🏳توسط امیرالمومنین 💠رهبرانقلاب ‼️گاهی بنای حقیقت، با شجاع نبودن انسانها - بخصوص اگر دارای منزلت و مرتبه‌ای در جامعه باشند - فرو میریزد. به عبارت دیگر، گاهی حقّی به‌خاطر شجاع نبودن یک انسان در اظهارنظرش، ناحق میشود و باطلی به کسوت حق درمی‌آید. این‌جا اگر شجاعت اخلاقی، شجاعت اجتماعی و شجاعت در عرصه زندگی - که بالاتر از شجاعت در میدان جنگ است - وجود داشته باشد، چنین مسائلی پیش نمی‌آید. امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام که بزرگترینِ شجاعان بود، در میدان جنگ هرگز به هیچ دشمنی پشت نکرد. این، ارزش کمی نیست. شما در داستان جنگهای صدر اسلام - در جنگ خندق که همه به خود لرزیدند و علی جلو رفت؛ در فتح خیبر، در احد، در بدر و در حُنین - شجاعت امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام را میبینید. آن حضرت در بعضی از این جنگها، بیست‌وچهار ساله بوده، در بعضی جنگها بیست‌وپنج ساله بوده و در بعضی جنگها سی سال بیشتر نداشته است. یک جوان بیست و هفت، هشت ساله، با شجاعت خود در میدان جنگ، اسلام را پیروز کرد و آن عظمتها را آفرید! ۷۴/۱۱/۲۰ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۴ ماه رجب سال ۱۲۱۲ق 🏴رحلت مرجع مجاهد بصیر 🏴علامه سیدمهدی بحرالعلوم/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️ایشان بعد از مرحوم بهبهانی مرجع شدند؛ یعنی مرحوم بحرالعلوم مثل کاشف‌الغطا مورد قبول بقیّه‌ی علمای بزرگ و شاگردان بزرگ مرحوم بهبهانی قرار گرفتند؛ و دیگران همه تسلیم شدند در مقابل ایشان و با طوع و رغبت ایشان را به‌عنوان رئیس انتخاب کردند. عالمی مثل بحرالعلوم که از لحاظ فقهی سرآمد است، از لحاظ معنوی سرآمد است‌ -میدانید بحرالعلوم از لحاظ معنوی فوق‌العاده است و همان جنبه‌ی معنوی او هم شاید بود که موجب شد همه‌ی فقهای بزرگ که شاگردهای مرحوم بهبهانی بودند، در مقابل ایشان تسلیم شدند- با آن مقامات معنوی، با آن حالت عرفانی، با آن چیزهایی که از ملاقات ایشان با حضرت و از این چیزها نقل میکنند! ۹۴/۷/۱۳ ‼️حوزه یک موجود زنده است. یعنی رشد دارد، نُکس دارد، تحرک و نشاط دارد، جمود و رکود دارد، حیات دارد، ممات دارد؛ یک موجود زنده است. دلیلش هم تاریخ حوزه‌های علمیه است. یک حوزه‌ی علمیه‌ای - مثلاً فرض کنید - حوزه‌ی نجف یک روزی بود که بعد از آن رونق اولیه، رکود پیدا کرد. آدم معروفی، شخص برجسته‌ای در حوزه‌ی نجف نبود؛ بعد شاگردان وحید بهبهانی مثل بحرالعلوم و کاشف الغطاء و امثال اینها آمدند آن حوزه را آنچنان به رونق آوردند که به نظر من دویست سال است که ضرب دست آنها دارد حوزه‌ی نجف را پیش می‌برد. هنر فقهی و عمق کار آنها، حوزه را با نشاط کرد و زنده کرد و همینطور زنده ماند بحمداللَّه تا دوران اخیر ۸۶/۹/۸ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۴ ماه رجب سال ۱۲۱۲ق 🏴رحلت مرجع مجاهد بصیر 🏴علامه سیدمهدی بحرالعلوم/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️در بین فقهای و علمای بزرگ شیعه آن کسانی که شاعر بودند و بعضی‌شان شاعران برجسته‌ای هم بودند، کم نیستند؛ مثل محقق حلّی، مثل پدر علّامه و مرحوم میرداماد، مرحوم فیّاض، حزین لاهیجی و دیگران و دیگران؛ در نجف هم همین‌جور، مرحوم بحرالعلوم. خاطره‌ی بحرالعلوم را عرض بکنیم که جالب است و نشان‌دهنده‌ی روحیّه و فضای نجف در دوران بحرالعلوم است؛ مرحوم بحرالعلوم اوّلِ ریاستش یک سفر پیاده از نجف حرکت کرد به طرف کربلا. در یکی از منازل اوایل راه خسته شدند و نشستند؛ مرحوم بحرالعلوم گفت من ضعیفم و امشب از اینجا نمیتوانم حرکت کنم. بعضی‌ها گفتند برویم؛ ایشان گفت نه، من میمانم؛ بعد این بیت را خواند: از ضعف به هرجا که نشستیم وطن شد وز گریه به هر سو که گذشتیم چمن شد این بیت از طالب آملی است‌. شعرای عرب همراه ایشان بودند، به نظر من نکته‌ی خیلی جالبش اینجا است؛ اینکه حالا بحرالعلوم یک بیت شعر طالب آملی را بخواند، این خیلی عجیب نیست امّا اینکه ایشان در سفر زیارتی کربلا، از نجف تعدادی شاعر با خودش همراه کرده و میبرد، به نظر من مهم است؛ شعرای عرب گفتند که سیّدنا! شِنو معنی‌ هذا البیت؟ اینکه شما خواندید، چه بود؟ ایشان برایشان شرح داد، معنا کرد برایشان که اینکه خواندم معنایش این است و گفت حالا شما بسازید، و شعرای عرب شروع کردند نظیر این بیت را ساختن. این قضیه را من به نظرم در کتاب مرحوم حرزالدّین دیده باشم! این نشان‌دهنده‌ی اهمّیّت حوزه‌ها به مقوله‌ی شعر است! ۹۴/۷/۱۳ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۴ ماه رجب سال ۱۲۱۲ق 🏴رحلت مرجع مجاهد بصیر 🏴علامه سیدمهدی بحرالعلوم/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️از پیغمبر اکرم نقل شده است که فرمود: «ان لکل حق حقیقتاً» هر چیزی دارای حقیقتی است و یک روح و یک معنا حقیقت دارد. «و ما بلغ عبد حقیقة الاخلاص.» بنده به حقیقت اخلاص نمیرسد «حتی لایحب ان یحمد علی شیء من عمل لله.» مگر این‌که دوست نداشته باشد که مردم او را برای هیچ یک از کارهایی که برای خدا انجام میدهد، ستایش کنند، کاری به کار مردم نداشته باشد! میخواهند بدانند، میخواهد ندانند. میخواهد خوششان بیاید، میخواهد خوششان نیاید. نگاه کند ببیند خدا از او چه خواسته است و دقیقاً آن را انجام دهد. من، این صفت و این روحیه را در بسیاری از موارد از امام راحل مشاهده کردم. کاری نداشت که کسی خوشش می‌آید یا خوشش نمی‌آید. تکلیفش را انجام میداد. وقتیکه کار سنگین و خطرناک است، اخلاص بیشتر به کار می‌آید. مثل امروز که وضع جمهوری اسلامی این چنین است. اگر ما اخلاص ورزیدیم، بنده‌ی مخلص میشویم. مرحوم سید بحرالعلوم، در رساله‌ای که در سیر و سلوک به ایشان منسوب است، بین مخلِص و مخلَص فرق میگذارد. میگوید مخلِص کسی است که عملی را فقط برای خدا انجام میدهد و کاری به کار دیگران ندارد. اما مخلَص آن است که همه‌ی وجود خود را خالصاً و مخلصاً برای خدا قرار میدهد. همه‌ی هستی او فقط برای خداست. این، مرتبه بسیار والایی است که واقعاً دور از دسترس است. البته برای امثال ما مشکل و خیلی دشوار است. ما خیلی دوریم! اما جوانان مؤمن و پاک و خالص، میتوانند به این‌جا برسند! ۷۱/۱۲/۴ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۵ ماه رجب سال ۱۸۳ق 🏴شهادت امام کاظم (ع) 💠رهبرانقلاب ‼️ما خیال میکنیم موسی بن جعفر، یک آقاى مظلوم بى سر و صداى سر به زیرى در مدینه بودیک آدمى که فقط مسأله مى‌گوید، کارى به حکومت و مبارزه‌ى سیاسى ندارد که زیر چنین فشارهایى قرار نمى‌گیرد بخاطر مساله گویی رفتند او را زندانى کردند و بعد مسموم کردند، از دنیا رفت، همین و بس، قضیه این نبود. قضیه یک مبارزه‌ى طولانى تشکیلاتى، یک مبارزه‌اى با داشتن افراد زیاد در تمام آفاق اسلامى بود! ۶۴/۱/۲۳ ‼️یکوقتی هارون به موسی بن جعفر گفت که میخواهم فدک را به شما برگردانم،‌ بگو حدود فدک چقدرست؟ خب معلوم است که این یک فریب است، حضرت هم بنا کرد حدود فدک را معین کردن بطوریکه تمام کشور اسلامی آن روز را در بر میگرفت؛ مسئله نخلستان فدک نبود، مسئله خلافت پیغمبر بود؛ مسئله حکومت اسلامی بود، حضرت میخواست به هارون بفهماند که حکومت مال ماست و تو آنرا گرفته‌ای، اینرا هارون فهمید اما اینرا امروز هم شیعه موسی بن جعفر بعداز ۱۴۰۰سال نمیفهمد و باید به زور به او فهماند، لذا هارون این موضوع را فهمید و در همان مجلس تصمیم به قتل حضرت گرفت! ۵۱/۱۱/۲۴ @Jahade_tabeini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ مساوات امیر المؤمنین صلوات الله علیه در تقسیم بیت المال 🔸 برگرفته از قسمت چهارم فصل اول برنامه تلویزیونی "ماه من"؛ جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ مَردِ خیبر 🔸 برگرفته از قسمت اول فصل سوم برنامه تلویزیونی "ماه من"؛ چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ آقاییِ امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در خیبر 🔸 برگرفته از قسمت سی و پنجم موضوع "سیر تکوّن عقاید شیعه"؛ پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت
‍ ♥️ فضائل امیرالمؤمنين علیه السلام 💠«اسماعيل بن قاسم بن اسماعيل ابوالقاسم حلبي» از محدثان اهل سنّت در قرن چهارم هجری قمری به اسناد خود از انس بن مالک چنین نقل می‌کند: هرگاه رسول خدا_صلّی الله علیه و آله و سلّم_ می‌خواست علی _علیه السلام_را معرّفی کند و جایگاه او را به مردم بشناساند، او را روی شتر خود بالا می‌برد و به مردم دستور می داد که در جایگاهی پایین‌تر از وی قرار بگیرند، ایشان در روز خیبر علی _علیه السلام_ را این چنین توصیف فرمودند: ای مردم! کسی که می‌خواهد به خلقت آدم، خلق و خوی من، مقام خلیل اللهی ابراهیم، مناجات موسی، زهد یحیی و سیره و منش عیسی_علیهم السلام_بنگرد، پس به علی بن ابی‌طالب نگاه کند. او کسی است که در مواقع حساس و پرمخاطره بسان بازِ شکاری حاضر می‌شود. ای مردم! فرزندانتان را با محبّت علی بیازمایید؛ چرا که علی دعوت به گمراهی نمی‌کند و هیچ‌گاه از هدایت دور نمی‌شود. پس هر کس او را دوست بدارد، از شما [فرزند شماست] و هر که بغض او در سینه داشته باشد، از شما [فرزند شما] نیست ! انس بن مالک می‌گوید: پس از این کلام رسول خدا_صلّی الله علیه و آله و سلّم_ در روز خیبر، اوضاع به گونه ای بود که پدر فرزندش را روی دوش خود می‌نشاند و سر راه علی علیه السلام می ایستاد، زمانی که علی را می‌دید، صورت فرزندش را به سمت علی می‌گرداند و با انگشت او را به فرزندش نشان می‌داد و می‌پرسید: فرزندم این شخصی که در حال آمدن است را دوست می‌داری؟ اگر پاسخ مثبت می‌داد، او را می‌بوسید. ولی اگر می‌گفت: نه، او را روی زمین می‌انداخت و به او می‌گفت: برو به مادرت ملحق شو ! مادرت نیز باید به اهلش ملحق شود ! مرا با کسی که علی بن ابی طالب را دوست نمیدارد، کاری نیست. ✅ ... عَنْ أَنَسٍ , قَالَ: كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا أَرَادَ أَنْ يَشْهَر عَلِيًّا فِي مَوْطِنٍ أَوْ مشهد، علا عَلَى رَاحِلَتِهِ وأَمَرَ النَّاسَ أَنْ يَنْخَفِضُوا دُونَهُ , وَأَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ شهر عَلِيًّا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ يَوْمَ خَيْبَرَ، فَقَالَ: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ مَنْ أَحَبَّ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى آدَمَ فِي خَلْقِهِ، وَأَنَا فِي خُلْقِي، وَإِلَى إِبْرَاهِيمَ فِي خَلّتهِ، وَإِلَى مُوسَى فِي مُنَاجَاتِهِ وَإِلَى يَحْيَى فِي زُهْدِهِ، وَإِلَى عِيسَى فِي سُنَنِهِ فَلْيَنْظُرْ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ، إِذَا خَطَرَ مِثْلَ الصَّقْرِ كَأَنَّمَا يَنْقَلِعُ مِنْ صَخْر أَوْ يَنْحَدِرُ مِنْ صَبَبٍ، يَا أَيُّهَا النَّاسُ امْتَحِنُوا بِحُبِّهِ أوْلادَكُمْ؛ فَإِنَّ عَلِيًّا لا يَدْعُو إِلَى ضَلالَةٍ , وَلا يَبْعُدُ عَنْ هُدًى، فَمَنْ أَحَبَّهُ فَهُوَ مِنْكُمْ , وَمِنْ أَبْغَضَهُ فَلَيْسَ مِنْكُمْ» . قَالَ أَنَسُ بْنُ مَالِكٍ: فَكَانَ الرَّجُلُ مِنْ بَعْدِ يَوْمِ خَيْبَرَ يَحْمِلُ وَلَدَهُ عَلَى عَاتِقِهِ، ثُمَّ يَقِفُ عَلَى طَرِيقِ عَلِيٍّ , فَإِذَا نَظَرَ إِلَيْهِ تَوَجَّهَ بِوَجْهِهِ تِلْقَاءَهُ , وَأَوْمَأَ بِإِصْبَعِهِ أيْ بُنَيَّ تُحِبُّ هَذَا الرَّجُلَ الْمُقْبِلَ؟ فَإِنْ قَالَ الْغُلامُ: نَعَمْ، قَبَّلَهُ وَإِنْ قَالَ: لا، خَرَقَ بِهِ الأَرْضَ وَقَالَ لَهُ: الْحَقْ بِأُمِّكَ، وَلْتَلْحَقْ أُمُّكَ بِأَهْلِهَا، وَلا حَاجَةَ لِي فِيمَنْ لا يُحِبُّ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ. 📜 مشخصات نسخه خطی: الجزء فيه من حديث أبي القاسم الحلبي تأليف: إسماعيل بن القاسم بن إسماعيل أبوالقاسم الحلبي الخياط المؤدب(قرن ٤)، کتابت شده در قرن ششم هجری به خط حافظ ابن عساکر، نگه‌داری شده در کتابخانه‌ی ظاهریه_ دمشق، مجموعه شماره ۲۴ ورق ۱۰۸ _ ۱۱۵ @kashani1395
43.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ توجّه به سلبی بودنِ فضیلتِ خیبر 🔸 برگرفته از قسمت سی و چهارم موضوع "سیر تکوّن عقاید شیعه"؛ چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت
✔️ نواده‌ی سندی بن شاهک، شاعر اهل بیت علیهم‌السلام 🔸 یکی از مصادیق بارز آیه‌ی شریفه‌ی "يُخرِجُ الحَيَّ مِنَ المَيِّتِ" شاعر بزرگ شیعه جناب أبو الفتح محمود بن الحسين الرملي معروف به کُشاجم است که در اواسط قرن چهارم هجری وفات یافته است. او نواده‌ی سندی بن شاهک زندان‌بانِ سنگدل و خبیث حضرت موسی بن جعفر سلام‌الله علیهما است. 🖌 از یادگارهای این شاعر بزرگ قصیده‌ی لامیه‌ی او در مناقب امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه و مطاعن دشمنان حضرت می‌باشد. و از غُرر ابیات این لامیه این بیت است: وَقَد عَلِموا أنَّ يَومَ الغَديـــ/  رِ بِغَـدرِهِم جَـرَّ يَومَ الجَمَل انکار روز غدیر مصیبت‌های زیادی در پی داشت که یکی از آنها واقعه‌ی تلخ جنگ جمل بود که باعث کشته شدن هزاران نفر شد.(ترجمه مفهومی) 📜تصویر فوق: نسخه‌ی خطی دیوان کُشاجم، نگه‌داری شده در کتابخانه‌ی فاضل احمد پاشا_ترکیه، شماره ۱۲۶۱ کتابت: ربیع الأول سال ۱۰۷۳ ق شرح حال و نسب کشاجم هم در ابتدای نسخه قابل مشاهده است. @kashani1395
صلوات بر امام موسی بن جعفر علیهما السلام این هدیه‌ از جانب امام عسکری علیه السلام به ما رسیده است. اللهُمَّ صَلِّ عَلَى الْأَمِینِ الْمُؤْتَمَنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ الْبَرِّ الْوَفِیِّ الطَّاهِرِ الزَّکِیِّ النُّورِ الْمُبِینِ [الْمُنِیرِ] الْمُجْتَهِدِ الْمُحْتَسِبِ الصَّابِرِ عَلَى الْأَذَى فِیکَ اللهُمَّ وَ کَمَا بَلَّغَ عَنْ آبَائِهِ مَا اسْتُودِعَ مِنْ أَمْرِکَ وَ نَهْیِکَ وَ حَمَلَ عَلَى الْمَحَجَّةِ وَ کَابَدَ أَهْلَ الْعِزَّةِ وَ الشِّدَّةِ فِیمَا کَانَ یَلْقَى مِنْ جُهَّالِ قَوْمِهِ رَبِّ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ وَ أَکْمَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِمَّنْ أَطَاعَکَ وَ نَصَحَ لِعِبَادِکَ إِنَّکَ غَفُورٌ رَحِیمٌ کتاب مصباح المتهجد شیخ طوسی @kashani1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ حرفایی که فکر نمیکردم رو آنتن زنده پخش کنن! بسیار بسیار عالی 👌👌💪💪
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا