eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.1هزار عکس
28.7هزار ویدیو
34.9هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
💠کرونا و علوم انسانی۳ 🔹آینده پژوهی جهان پس از کرونا (یک از دو) 🖋محسن قنبریان 🔺آینده پژوهی جایگاه بالایی در دنیای کنونی پیدا کرده، از صنایع بزرگ تا پیشرفتهای آتی علم گرفته تا برنامه های توسعه و بالاتر نظم جهانی را مورد کاوش قرار می دهد. آینده پژوهی های علمی و دینی همکاری هایی باهم یافته اند و از کرسی ای بین رشته ای به رشته ای علمی یا فرارشته بدل شده است. ❓سؤال اساسی این است آینده پژوهی در موضوع پاندمی کرونا چگونه خواهد بود؟! آیا پس از کرونا شاهد جهانی متفاوت، نظم جدیدی در دنیا خواهیم بود؟ یا پساکرونا یک تعبیر مسامحی است و پسی متمایز از نظم موجود نداریم؟! ✅تقسیم اولی: 🔺۱⋅کسانی که کرونا را درحد پیشران یک تغییر بنیادین و پیدایش نظمی جدید نمی شمارند: اگر رهبری انقلاب بر همان نظر ۱۳اسفند۹۸ باشند، که فرمودند:"یک مسٲله گذراست، یک چیز فوق العاده نیست. نمی خواهم مسٲله را خیلی کوچک بگیرم اما خیلی هم بزرگش نکنیم مساله را"؛ به این دیدگاه نزدیکند. گرچه این سخنان قبل از پاندمیک شدن کرونا و گرفتار شدن همه کشورها با آن بوده و احتمالا در وضعیت جدید ایشان هم به گروه دوم بپیوندند. 🔺۲.گروه دوم کسانی اند که به پسا کرونا معتقدند.(مثل آنچه در ویدئوی ضمیمه از سیدحسن نصرالله میبینید) این گروه خود دو دسته میشوند: 🔻الف)دیدگاه پروژه نگر: که فاعلیتی انسانی و مراحلی تعیین شده را برای رساندن جهان از نظم کنونی به نظمی دلخواه قائلند. تقریرهای ۱و۲و۳آتی از این قبیل اند. 🔻دیدگاه پروسه نگر: که تغییر نظم موجود را فرایندی طبیعی، تکوینی می دانند که در ظرف این پاندمیک اتفاق می افتد و الزاما اتاق فکر و عملیات با مراحل تعیین شده ای ندارد. بودن در تقدیر الهی و سرشت اختیاری انسانها و جوامع و مددهای الهی یا توازن اراده های انسانی، همه قابل جمع با این دیدگاه است. تقریرهای ۴و۵و۶ آتی از این قبیل است. 🔺توجه: دودیدگاه درباره منشٲ ویروس الزاما یک نظر معین ندارند. یعنی ممکن است کسی قائل به "حمله بیولوژیکی" باشد، اما روند تغییر نظم کنونی در ظرف کرونا را یک پروسه بداند(مثل نظر ۵) یا بالعکس، با وجود "منشٲ طبیعی داشتن" هم، آنرا در خدمت پروژه نظم نوین بداند(نظر۳). ✅ تقریرهایی از پسا کرونا: 1⃣ آیت الله میرباقری ایشان گرچه احتمال تحت تٲثیر هدایت های الهی و تحت تدبیر ولی الله اعظم راهم طرح می کند؛ که جامعه جهانی را به سمت یک نظم معنوی سیر دهد؛ لکن احتمال دوم- که با مهلت یافتن شیاطین انس و دستگاه ابلیس طرحش می کند- را مبسوط تر می پردازد: عبور دادن ملتها از نظم فعلی تمدنی به سمت حکمرانی بلامنازع مجازی! "فضای ناامن کنونی می تواند جامعه جهانی را برای پذیرش یک پیشنهاد جدید برای تحقق یک نظم مادی و "ایجاد حکمرانی مجازی" مهیا کند. این دورکاری ها و این تعطیل کردن تجمعات حقیقی و عبور از جامعه حقیقی به جامعه مجازی و ایجاد بستر برای پذیرش حل وفصل امور(تحصیل، اشتغال و سایر ارتباطات اجتماعی)در فضای مجازی و قرائن فراوان دیگر به ویژه قرار گرفتن در شرایط یک رزمایش بزرگ زیست در فضای مجازی که آخرین مقاومت ها در برابر آن در حال فروریختن است و... مویداتی براین احتمال است" (۱) 2⃣اسماعیل سروستانی(مؤسسه موعود). ایشان کرونا را ساخت شرکتهای وابسته به مجامع مخفی ماسونی، و شیوع جهانی آنرا فازی از نظم نوین جهانی آن مجامع مخفی وایلومیناتی می شمرد. فاز اول و دوم این نظم نوین(تٲسیس دولت جهانی) در جنگهای اول و دوم جهانی برداشته شد که طی آن اختیارات ملل مستقل به سازمانهای بین المللی سپرده شد و به مرور تکمیل شد. این سازمانها در ظاهر مستقل اما در باطن وابسته به مجامع مخفی ماسونی و ایلومیناتی مستقر در اروپا وآمریکا بودند. شیوع کرونا را فاز سوم این پروژه می دانند:"طی بیست سال اخیر ایلومیناتی ها به آشوبی در ابعاد جهانی می اندیشیدند تا از میانه آن ضرورت ایجاد نظم نوین جهانی را به دیگران بفهمانند(نظم از میان آشوب). ناامنی، ترس وبیقراری حاصل از کرونا خود مراحلی از مراحل پایانی تٲسیس دولت جهانی است". ایشان از جمله شواهدی از گزارش گاردین می آورد(۲) از جمله سخن گوردون براون نخست وزیر اسبق انگلیس از ضرورت حکومت جهانی ای موقت برای مبارزه با کرونا و هم گزارش مجازی گروه ۲۰ در اینباره.(۳) 👇👇👇 @daghdagheha
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
👆👆👆 3⃣بیل گیتس(میلیاردر آمریکائی وسرمایه گذار در بهداشت ودرمان): اخیرا مقاله ای در واشنگتن پست در مورد سیاست آمریکا در مورد مقابله با کرونا نوشت وبه هشدارهایش در ۲۰۱۵توجه داد. کنفرانس ٨دقیقه ای او در ۲۰۱۵که در تی ای دی وبه دنبال شیوع بیماری ابولا ایراد شده وبه ۱۱۰زبان ترجمه شده بود این روزها زیاد مورد توجه و هم یادآوری خود او واقع شده بود. گیتس در آن کنفرانس بیماری های عفونی واگیر را جای بمب اتم، بزرگترین خطر می شمارد. مثل آنفولانزای اسپانیا در ۱۹۱٨که ۳۰میلیون انسان را کشت. بعد ریشه کنی فلج اطفال با مواجه پزشکان بدون مرز با ابولا را مقایسه می کند که با وجود هماهنگ کردن بسیار عالی داوطلبان باز کُندی زیاد و شکست ناشی از عدم آمادگی بوده است وهشدار می دهد اپیدمی بعدی(طبیعی یا حمله میکروبی) میتواند بسیار شدیدتر از ابولا نابود کننده باشد. گیتس سپس چند مزیت را بر می شمرد: -مزایای علم و فناوری -تلفن همراه برای دریافت اطلاعات از عموم -نقشه های ماهواره ای که میتوان موقعیت وحرکت مردم را شناسایی کرد -پیشرفت در زیست شناسی وکشف داروها و واکسن ها اما می گوید: "اما این ابزارها بایستی در یک سیستم کامل سلامت جهانی گذارده شوند" توضیح این سیستم کامل جهانی به خوبی نظم نوین جهانی دلخواه او معلوم می کند: پیوندی بین ارتش(مثل ناتو) و بهداشت جهانی و پزشکان بدون مرز! "بزرگترین درس به عقیده من درباره چگونگی آماده سازی همان چیزی است که برای جنگ انجام می دهیم در تمامی لحظات سربازانی داریم که منتظر عملیاتند. نیروهای ذخیره ای که می توانند با تعداد زیاد مارا پشتیبانی کنند. ناتو واحدهای سیاری دارد که به سرعت استقرار می یابند. ما سیستمی قوی برای سلامت در کشورهای فقیر لازم داریم. مانیاز به نیروهای ذخیره درمان داریم. لازم است نیم درمان با ارتش همکاری کند. از مزایای قابلیت های نظامی برای جابجائی سریع و لجستیک بهره ببرد". در آخر از خسارت اقتصادی اپیدمی آنفولانزا برای ثروت جهانی(۳تریلیون دلار) می گوید. از مزایای سرمایه گذاری اخیررا این می شمارد:"یک سیستم مقدماتی تحقیق وتوسعه که عدم تساوی در سلامت جهانی را کاهش داده و دنیا را جائی منصفانه و امن تر خواهد کرد".(۴) 4⃣محمدباقر قالیباف ایشان در یادداشتی به نوعی بازگشت به نظم سابق قدرت گیری دوباره دولتها را نظم پسا کرونا می شمارد. "بنظر می رسد در جهان پسا کرونا دولت، قوی تر و مداخله گرتر خواهد شد و بخشی از مسئولیت های پیشین خود را بازیابی خواهد کرد"[مقابل نظر ۱و۲]. "نباید جهانی شدن را تنها فرآیندی از بالابه پایین دید ویروس کووید-۱۹ نشان داد که هرچند جهانی شدن یکی از مهمترین واقعیتهای دوران حاضر است اما همچنان باید بر اهمیت محیطهای جفرافیایی محلی برای تعامل یا تقابل با فرآیند جهانی شدن نیز تٲکید کرد. این پدیده را به عبارت "جهان محلی شدن" هم می توان توصیف کرد". اولویت یابی هویت های ملی در دولت-ملتها موجب تغییرات مهمی در اتحادیه هایی مثل اتحادیه اروپا می شود. ایشان خصوصیت دخالت حداقلی دولتها در نظام سیاسی لیبرال دموکراسی را با شیوع کرونا و موفقیت نظام سیاسی چین موجب دخالت های مثبت و حداکثری دولتها به منظور افزایش کارآمدی در پسا کرونا می شمارد.(۵) 5⃣الکساندر دوگین فیلسوف ضد کاپیتالیسم روسی: او که شواهدی برای منشٲ آمریکائی کرونا می شمارد؛ اما نتیجه را معکوس شمرده که باعث شرایط عینی برای تحقق جهان چند قطبی می شود. "بدیهی است که ویروس کرونا با استفاده از فناوری در غرب ایجاد شده اما شاید این ویروس به شکلی درز پیدا کرده ویا شاید مشیت الهی متفاوت بوده است زیرا انسان همیشه تعیین کننده نهائی نیست"(۶) *⃣محمود احمدی نژاد ایشان هم در این نظرگاه مشترک است که ویروس را سلاح بیولوژیک می داند که علیه سازندگانش شده است.(۷) 6⃣حمیدرضا مقدم فر کارشناس سیاسی و رسانه ای: ایشان در یادداشتی باعنوان "کرونا چگونه نظم غربی جهان را متزلزل می کند؟" تصریح می کند:"پیش بینی نگارنده این است که کرونا روند انتقال قدرت از غرب به شرق که در گذشته هم از آن سخن گفته می شد را به میزان بسیار زیادی تشدید خواهد کرد اما با یک تفاوت که اینبار نزول قدرت در غرب، برخلاف آنچه پیشتر افرادی مانند آقای جوزف نای پیش بینی می کردند با حفظ و ثبات تمدن غربی همراه نخواهد بود بلکه غرب جایگاه تمدنی خود را کاملا در مخاطره خواهد دید". سپس به چهار جنبه از افول نظم غربی پرداخته و برخی شبهات را پاسخ می دهند.(۸) فرق این دیدگاه با دیدگاه ۴و۵ این است که پسا کرونا جهان چند قطبی نخواهد بود، جهانی با افول غرب و سربرآوردن تمدن اسلامی خواهد بود. 🔻🔻🔻🔻 ☑️ @m_ghanbarian @daghdagheha
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
هابرماس- لوموند.pdf
356.7K
💠ویروس کرونا بر آگاهی انسان نسبت به «نادانی» خود افزود! 🔸مصاحبۀ نشریۀ فرانسوی‌ لوموند با یورگن هابرماس، مشهورترین فیلسوف زندۀ جهان دربارۀ پیامدهای فکری و اخلاقی شیوع ویروس کرونا 🔸آنچه که هابرماس در این مصاحبه بر آن تاکید می‌ورزد «نادانی» و ضعف دانش انسانی است. 🔻🔻🔻🔻 🆔@daghdagheha
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
1_5494688533790588932.pdf
2.85M
🔸متن کتاب "عصر حیرت" به قلم مهدی نصیری منتشر شد 🔸ادعای اساسی کتاب عصر حیرت این است که غیبت امام معصوم (ع) به ویژه وقتی که با تمدن فراگیر و مُسَیْطر جدید همراه می‌شود، مانع تحقق دولت و جامعه و تمدن تراز دین است و حتی در صورت استقرار یک حکومت دینی با محوریت ولایت فقیه، امکان تحقق چنان تمدنی در حد مطلوب وجود ندارد و تنها نسبت محدودی از آن مقدور است. 🔸این ادعا به هیچ وجه نافی وظیفه اصلاح‌گری در عصر غیبت و تلاش برای به دست گرفتن قدرت سیاسی در صورت امکان نیست؛ اما مسئله این است که امر اصلاح و تلاش برای تحقق احکام و آرمان‌های دینی در روزگار عدم دسترسی به امام معصوم، به ویژه در شرایط سیطرۀ تمدن ماتریالیستی و اومانیستی مدرن، با موانعی مواجه است که دایرۀ مقدور و ممکن آن را محدود می‌کند و عدم توجه به این محدودیت می‌تواند نتایج زیان‌باری، هم برای دین و هم نظام دینی، داشته باشد. (از مقدمه کتاب) -به نقل از: @asrehairat 🔻🔻🔻🔻 🆔@daghdagheha
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
💠تاثیر بحران شیوع کرونا بر اعتقادات مذهبی مردم 🔹گزارشی از مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ایسپا 🔸 48.4 درصد پاسخگویان اظهار داشته اند در این ایام که کرونا شیوع پیدا کرده اهمیت دین و خداوند برای آنها نسبت به قبل تغییری نکرده است. 🔸47 درصد مردم گفته اند در ایام کرونا، اهمیت دین و خداوند برای آنها نسبت به قبل بیشتر شده است. 🔸فقط 3.5 درصد گفته اند این اهمیت نسبت به گذشته کمتر شده است. 1.1 هم به این سوال پاسخ ندادند. 🔸یافته‌های مقایسه‌ای نشان می دهد، تفاوت معناداری بین متغیرهای زمینه ای و میزان تغییر اهمیت دین و خدا در دوران کرونا وجود دارد. یعنی اهمیت دین و خدا در دوران کرونا برای زنان در مقایسه با مردان بیشتر از قبل شده است. بیشتر شدن اهمیت دین و خدا نسبت به قبل در میان افراد بالای 50 سال بیشتر از سایر افراد و برای افراد دارای تحصیلات غیر دانشگاهی بیشتر از افراد دانشگاهی مشاهده می‌شود. 🔸نظرسنجی حاضر به صورت تلفنی و با جامعه آماری افراد بزرگسال (بالای 18 سال) در سطح ملی و حجم نمونه 1563 در تاریخ 24 تا 27 فروردین 1399 اجرا شده است. 🔻🔻🔻🔻 @daghdagheha
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
سبک زندگی جدید شهرنشینی در دوران پساکرونا – پسا کرونا-2.pdf
1.34M
💠سبک زندگی جدید شهرنشینی در دوران پساکرونا 🔸در دوران پساکرونا، سبک زندگی از یک سبک شهر محور که در آن استفاده از امکانات شهری مورد توجه قرار می گیرد، به سبک زندگی «در خانه بمانیم» تغییر خواهد کرد. هر چند الزامات در خانه بمانیم ناشی از شیوع کرونا، پس از مدتی برداشته می شود، ولی احتمال بالای مواجهه دوباره با موج بعدی کرونا و یا کروناهای بعدی، شهروندان را ترغیب می کند، امکانات شخصی برای حضور و بقاء بلندمدت تر در خانه را فراهم کنند. این برخلاف سبک زندگی مدرن شهری است که شهروندان از راهکار شراکتی در استفاده از امکانات شهری بهره می برند. 🔸انسان پساکرونا، تفریح خود در خرید را به جای گشتن در میان مغازه ها و مال ها، در پرسه زدن در صفحات فروش مجازی جستجو می کند. 🔸همانطور فناوری ماشین لباسشویی، لباس شستن را از بیرون خانه به درون خانه منتقل کرده است، فناوری های دیگر نیز در آینده می توانند انواع نیاز های انسان را از بیرون به درون خانه منتقل کنند. 🔸خانه باید از سرپناه (house) به خانه (home) تبدیل شود. و کرونا می تواند مقدمه ای برای این تغییر باشد. 🔻🔻🔻🔻 @daghdagheha
هدایت شده از حوزه انقلابی
⚠️معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: *معدوم سازی این جوجه‌ها یک روال طبیعی در صنعت مرغداری در تمام دنیا است.* ⭕ آقای مهندس؛ در تمام دنیا برای مرده هاشون سکوت می کنند، چون فاتحه ندارند، چون قرآن ندارند، چون مسلمان نیستند. *هر کاری تو دنیای نامسلمان می کنند شما هم باید بکنید!؟* ملت این یک روال طبیعی است؛ متوجه شدید؟ روال طبیعی سازی جوجه یکروزه ناکارآمد لیبرالی جهش تولید لینک خبر: https://b2n.ir/060209 @howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
بایسته های فعالیت در فضای مجازی.pdf
689.7K
🔹بایسته های فعالیت در فضای مجازی به قلم حجه الاسلام حسین عندلیب 🔹 حجه الاسلام حسین عندلیب در مقاله ای تحت عنوان «باسته های فقهی-حقوقی و اخلاقی زیست در فضای مجازی» ، ضمن تقسیم احکام به مباح، مستحب و واجب، فعالیت‌های حرام را در مواردی مانند حرمت قول به غیرعلم، شایعه پراکنی، تضعیف ارزش‌های دینی و نظام اسلامی، اضرار به مسلمین، هرزه نگاری واشاعه فحشا، اعانه بر اثم، افشای سر، دروغ، افترا، غیبت، هجو، قذف، توهین به مقدسات ادیان، ورود به حریم خصوصی و سرقت حقوق معنوی بخشی از محرمات در فضای مجازی است. 🖋یکی از پایه های فعالیت درست و موثر در فضای مجازی، پژوهش های فقهی قوی درباره محتوا و روش فعالیت در این فضا است. حوزه های علمیه، موسسه امام، دفترتبلیغات و ..، بسم الله👏 @darseenghelab @howzehenghelabi
هدایت شده از انصارالقرآن
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
📚ره توشه راهیان نور 🌙رمضان ۱۴۴۱ ه-ق ، ۱۳۹۸ ه-ش ➕ فایل PDF 🆔 @balagh_ir
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
rahtooshe_ramezan99.01.30_0.pdf
8.6M
📚ره توشه راهیان نور 🌒رمضان ۱۴۴۱ ه-ق ، ۱۳۹۸ ه-ش 📥 قالب فایل: PDF 🆔 @balagh_ir
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
📚ره توشه راهیان نور (ویژه خانواده) 🌙رمضان ۱۴۴۱ ه-ق ، ۱۳۹۸ ه-ش ➕ فایل PDF 🆔 @balagh_ir
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
rahtushe_khaharan_1399.1.30_0.pdf
5.02M
📚ره توشه راهیان نور 🔹ویژه خانواده 🌒رمضان ۱۴۴۱ ه-ق ، ۱۳۹۸ ه-ش 📥 قالب فایل: PDF 🆔 @balagh_ir
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
📱 🔶 نرم افزار اندروید ره توشه راهیان نور 🆔 @balagh_ir 👇👇👇
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
samta_0.apk
7.44M
📱 اندروید ره توشه ☑️ پایگاه اطلاع رسانی بلاغ 🆔 @balagh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ آثار آخرتی خوش اخلاقی در زندگی 🎙حجت الاسلام محمدی ✅کانال مراسم حرم امام رضا علیه السلام @Razavi_Marasem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ده توصیه امام رضا علیه السلام به اباصلت برای آخر ماه شعبان 🎙حجت الاسلام و المسلمین رفیعی 1397/2/22🕰 🌸کانال مراسم حرم امام رضا علیه السلام ✅ @Razavi_Marasem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 چه زمانی باید کفاره روزه را پرداخت کنیم ؟ 🎙حجت الاسلام و المسلمین موسوی کانال مراسم حرم امام رضا علیه السلام ✅ @Razavi_Marasem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👀 نگاه به نامحرم مقدمۀ گناهان بزرگتر و بدتر 🎙حجت الاسلام و المسلمین عبدخدایی کانال مراسم حرم امام رضا علیه السلام ✅ @Razavi_Marasem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 من کی‌ام ریزه‌خور سفره احسان رضا (ع) آمدم پشت در بسته ایوان رضا (ع) تا که بشوم زائر و مهمان رضا(ع) 🎙 مدیحه سرائی زیبای آقای مهدی نیکبخت واحدی ✅کانال مراسم حرم امام رضا علیه السلام @Razavi_Marasem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ چرا نماز میخوانیم ذکر می گوییم اما آرامش نداریم؟ 💚 نکند دلهای ما مهدوی نیست؟ 🎙فرازی از سخنرانی حجت الاسلام داودی نژاد کانال مراسم حرم امام رضا علیه السلام ✅ @Razavi_Marasem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 مربوط به طلبکار و بدهکار با توجه به تعطیلی خیلی از مشاغل در این روزها 🎙حجت الاسلام و المسلمین بُرسلانی کانال مراسم حرم امام رضا علیه السلام ✅ @Razavi_Marasem