eitaa logo
یادداشت های یک خمینیست (ماسک فراموش نشود)
31 دنبال‌کننده
56 عکس
1 ویدیو
0 فایل
لذات دغدغه
مشاهده در ایتا
دانلود
به نام خدا آنچه از امام آموخته ایم (۳۴۱) «خیر فرهنگی» عرصۀ «کارزار فرهنگی» بر کسی پوشیده نیست که کار فرهنگی پر هزینه، وقت گیر و طاقت فرساست و نتیجه اش، با گذشت زمان به دست می آید. امروز برای چاپ اطلاعیه دو مراسم نیاز به مبلغی داشتیم که در دست نبود. طراح محترم طرح ها رو زیبا و رنگی طراحی کرده بود که در صورت چاپ آن به مشکل مالی بر می خوردیم. دیشب مدیر مالی اندیشکده چند بار برای چگونگی چاپ برای من پیام داد و من هر بار در جواب گفتم: سیاه و سفید چاپ کنید. امروز یکی از عزیزان پیامی فرستاد مبنی بر اینکه: باید هزینه ای رو برای چاپ و تبلیغات در نظر بگیرید، یکی از اولویت های [مهم در ] هر کاری هست. و من در نوشتم: سلام. ضمن عرض تشکر و خسته نباشی بابت ارسالی تان. در خصوص هزینه کردن برای کار تبلیغی، در صورت داشتن درست می فرمایید. در اندیشکده چیزی نداریم و از طرفی چون اعتقاد بر اینه، برای کارهای فرهنگی از استفاده نشه... چون تأثیر معکوس میده... نمی تونیم به هر فردی رو بزنیم و ازش پول بخوایم. متاسفانه افراد خیر دغدغه مند در حوزه فرهنگی آنهم از جنس فعالیت های اندیشکده، پیدا نمی شن و اگر هم باشن، یافتن اونها برای ما، خیلی سخته؛ درنتیجه با کار رو پیش ببریم. به نظرم، حتی شدن به افراد هم، کار فرهنگی نیست. برای همینه که برخی از دوستان، کار فرهنگی را با و پیش می برند تا دین کسی به گردن شون، نباشه. @khomeinism 🍃🇮🇷
متن مهمان (۲۲) ✍ حجت الاسلام دکتر محمد میرزایی مقاومت یک اصل قرآنی (قسمت اول) شناسی_مقاومت در قرآن برداشت‌های مختلف از سبب شده است تا عده زیادی این مقوله را صرفاً در یک فضای سیاسی و به اقتضای زمان حاضر تجزیه و تحلیل کنند لذا همواره سعی می‌کنند به دنبال راه جایگزین برای آن باشند چرا که اساسا مقاومت با هزینه همراه است و گروهی هم نگاه راهبردی به آن دارند و آن را در عرصه‌هایی به جز عرصه سیاست نیز جاری و ساری می دانند. اما به درستی مقاومت یک تاکتیک موقتی فقط در عرصه سیاسی است یا اینکه می‌توان آن را در عرصه‌های دیگر هم به عنوان یک استراتژی پذیرفت؟ آیا قرآن ماهیت مقاومت را تبیین کرده یا واژه مقاومت صرفاً یک واژه ساختگی در عالم سیاست است؟ ⭕️🍃⭕️🍃⭕️ وقتی از صحبت می‌کنیم، اذهان فقط به سمت جریانات سیاسی خاصی در منطقه می‌رود. جریاناتی که در مقابل جبهه استکبار و زیاده‌خواهی های صیهونیست‌ها مقاومت می‌کنند. البته این فعالیت، به دور از مقاومتی که در قرآن آمده است نیست. این جریانات که به دفاع از جان، مال، ناموس و دین خود برخواسته‌اند، مبتنی بر همان فرهنگی است که از کتاب و سنت گرفته شده است. اما در باب اینکه قرآن ماهیت مقاومت را تبیین و تعریف کرده یا نه؟، باید گفت: _مقاومت در فراتر از یا است. در قرآن است. قرآن وقتی می‌خواهد را تبیین و توضیح دهد در مباحث گوناگون و در تجربه‌های عینی و زنده، از واژه‌های استقامت، صبر و ثابت‌قدمی استفاده می‌کند. خداوند خطاب به پیغمبرش فرموده است: «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصیرٌ» یعنی همان‌گونه که دستور یافته‌اى ایستادگى کن، و هر که با تو توبه کرده نیز چنین کند. در اینجا استقامت همان مقاومت است. ، ، ، از ماده‌ی «قوم» گرقته شده است. «قوم» به معنای قرار گرفتن یک شیء به شکلی است که تمامیِ آثار و منافع آن شیء مترتب بر آن حالت باشد. برای نمونه انسان در حالت قیام می‌تواند بیشترین کارایی را داشته باشد. در ، دوام، ثبات و انجام درستِ فعل مدنظر است. فَاستَقِم کَما أُمِرتَ یعنی در باب آنچه که به تو امر شده باید مقاومت کنی و این مقاومت باید مبتنی بر انجام درست فعل باشد. یعنی انسان کار را طوری انجام دهد که هیچ‌گونه خللی در فعل او راه پیدا نکند لذا در آیه 6 سوره فصلت آمده: «قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُکُمْ یُوحَى إِلَیَّ أَنَّمَا إِلَـهُکُمْ إِلَـهٌ وَاحِدٌ فَاسْتَقِیمُوا إِلَیْهِ» » یعنی: حق توحید را به درستی ادا کردن. پس «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ» یعنی دوام و ثبات داشته باش و نقشت را نیز به درستی ایفا کن. @khomeinism 🍃🇮🇷
متن مهمان (۲۳) ✍ حجت الاسلام دکتر محمد میرزایی مقاومت یک اصل قرآنی (قسمت دوم) در قرآن در برخی دیگر از آیات قرآن، با آمده است. در دو آیه از قرآن آمده است: «اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ» یعنی از شکیبایى و نماز یارى جویید. ماه رمضان نیز به سبب تحمل انسان در پرهیز از خوردنی‌ها، آشامیدنی‌ها و برخی دیگر از لذّتها، «شهر الصبر» نامیده شده است. صبر به معنای نگهداری و تحمل نفس در برابر امور سخت و بی‌تاب کننده، یکی از مفاهیم مقاومت در فرهنگ قرآنی است. واژه « » نیز در قرآن مفهوم مقاومت را در بردارد. این اصطلاح به مفهوم نیرومندی و پایداری در برابر دشمن در سه جای قرآن مطرح شده است. اول آنکه به عنوان یک اصل استوار در میان گروه مومن به خدا در طول روزگاران در سوره آل‌عمران از زبان قرآن این‌گونه بیان شده که: «وَ کَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ، ... رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ إِسْرافَنا فِی أَمْرِنا، وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا، وَ انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْکافِرِینَ» .. دیگری درسوره انفال آیه 45 است که خداوند خطاب به مومنین فرموده است: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذا لَقِیتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُوا، وَ ... ✅ نمونه‌ی عینی این مفهوم، در داستان و است. در این داستان، جبهه‌ی ضعیف و مؤمنِ طالوت با جبهه قوی و مستکبر جالوت مواجه می‌شود. در این رویارویی عده‌ای جا می‌زنند و خداوند متعال خطاب به آن عده قلیلی که سعی می‌کنند مقابل استکبار بایستند می‌فرماید: «کَم مِن فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کَثیرَةً بِإِذنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرینَ» بسا گروهى اندک که بر گروهى بسیار، به اذن خدا پیروز شدند، و خداوند با شکیبایان است. همین عده کوچک معتقد به خدا، وقتی در برابر لشکر جالوت قرار گرفتند دعا کردند:« قَالُواْ رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا» یعنی خداوندا! تمام وجود ما را مالامال از صبر کن و دل‌های ما را قوی گردان. وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا یعنی ما را با لطف خودت یاری کن تا گام‌هایمان در مسیر تو ثابت باشد. اصحاب حق از خدا خواستند دل‌های آن‌ها را قوی کند تا از معرکه جنگ فرار نکنند. طالوت که به عنوان یکی از فرماندهان الهی معرفی می‌شود، به دلیل مقاومتی که انجام داد پیروز شد. نقطه مقابل این گروه، جماعت ترسو و غیر مقاومی است که خداوند در آیه ۲۴۳ سوره بقره در باره‌ی آنها می‌فرماید: «لَمْ تَرَ‌ إِلَى الَّذِینَ خَرَ‌جُوا مِن دِیَارِ‌هِمْ وَهُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ‌ الْمَوْتِ فَقَالَ لَهُمُ اللَّـهُ مُوتُوا ثُمَّ أَحْیَاهُمْ» این گروه که عده‌شان فراوان بود باز هم از ترس مرگ فرار کردند اما این عدم مقاومت برایشان کارساز نشد و خداوند جانشان را گرفت. ⭕️ در قرآن، در چه عرصه‌هایی به کار رفته است؟ در عرصه‌های مختلف وجود دارد. گاهی می‌تواند در عرصه اندیشه و گاهی می‌تواند در عرصه عمل باشد.  انسان که به گواه آیه « فِطْرَتَ اللَّـهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَ» فطرت الهی دارد، اما در عین حال خواهش‌های نفسانی از درون و وسوسه‌های جنّی و انسی از بیرون تهدیدی برای انسان است. و لذا در خودِ این ساختار – که محل کشمکش است - مقاومت مفهوم و معنا پیدا می‌کند.  شهید بهشتی در جایی گفتند: « را به بها ‌دهند نه به »؛ یعنی هر چیزی که بها دارد باید برای آن هزینه شود و . اگر انسان بخواهد نفس خودش را تزکیه کند و انسانیت خودش را رشد و ارتقا دهد یا در عرصه سیاسی مستقل باشد نیاز به مقاومت دارد. حتی اگر انسان می‌خواهد به لحاظ مادی رشد کند و زندگیِ مرفهی داشته باشد، باز هم نیاز به تلاش و مقاومت دارد. پس عرصه‌های متفاوتی دارد. ... @khomeinism 🍃🇮🇷
  متن مهمان (۲۴) ✍ حجت الاسلام دکتر محمد میرزایی مقاومت یک اصل قرآنی (قسمت سوم) در قرآن برای نمونه، در متون روایی که یکی از مفاهیم مقاومت است، بر است: ⭕️ اول؛ در مقابل . البته مصیبت‌ها متفاوت است. قرآن کاستی‌هایی که در زندگی وجود دارد به عنوان مصیبت ذکر کرده است و انسان اگر بخواهد بر کاستی‌ها غلبه کند یقیناً نیازمند صبر و مقاومت است. ⭕️ دوم؛ در مقابل است؛ طاعت فقط کارهایی مثل نماز، روزه، حج و برخی مناسک خاص نیست. هر چیزی که خداوند متعال به آن دستور داده است طاعت الهی است. تمام واجباتی که در فقه از آن به واجب کفایی یاد شده و مورد نیاز جامعه است طاعت الهی محسوب می‌شود. یکی از دستوارات خداوند، «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ » است. یعنی شما باید قوی شوید. ما باید ببینیم دشمن از چه چیز هراس دارد یا ممکن است به واسطه چه چیزی بر ما غلبه کند و برای آن تمهیدات لازم را بیاندیشیم. این یکی از طاعات الهی است که اجابت آن نیاز به تلاش و مقاومت دارد. همچنین خداوند در آیه 41 سوره توبه می‌فرمایند:« وَجَاهِدُوا بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنفُسِکُمْ فِی سَبِیلِ اللَّـهِ» زمانی که به مخاطره می افتید، از جانتان و مالتان هزینه کنید. اجابت این طاعت نیازمند مقاومت در برابر حب مال و حب جان است.  قرآن درباره سفارش هر فرد به اهل بیت خودش در خانه و برادران دینی‌ فرموده است: وَ أْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلاةِ وَ اصْطَبِرْ عَلَیْها یعنی علاوه بر سفارش به نماز در این سفارش مقاومت کن و در این مسیر ثبات داشته باش. بنابر این تمام دستورات خداوند در قرآن هر یک مصداقی از طاعت الهی و عرصه‌های از عرصه‌های مقاومت در طاعت الهی است.  ⭕️سوم؛ در مقابل است. معصیت فقط اختصاص به دزدی، غیبت، دروغ و ... ندارد. هر چه را که خداوند نهی کرده است و آن را ناپسند می‌داند معصیت الهی است. اعتماد به دشمن، همراهی و تکیه بر دشمن و ظالم شدن و با ظالم بودن را معصیت می‌داند و به صراحت از آن منع نموده است. وَ لا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّار قرآن علاوه بر پرهیز از همراهی و همگامی با ظلم از طغیان و تجاوز نیز منع نموده از آن نهی می‌کند. از حسن بصری نقل شده است که: جعل اللّه الدّین بین لاءین وَ لا تَطْغَوْا وَ لا تَرْکَنُوا [هود: 113]. یعنی خداوند دین را بین دو «لا» قرار داده است که طغیان نکنید و به ظالمین نیز پناه نیاورده و اعتماد ننمایید.  تکیه بر ظلم و ظالم ممکن است با خواسته‌های نفسانی در دنیا همسویی داشته باشد اما به واقع نافرمانی خداوند است و نیازمند مقاومت در برابر خواهش‌های آغشته به آلودگی‌های دنیاست. ...   @khomeinism 🍃🇮🇷
متن مهمان (۲۵) ✍ حجت الاسلام دکتر محمد میرزایی ؛ یک اصل یا یک ؟ (قسمت چهارم) ⭕️ پیش نیاز های مقوله مقاومت چیست؟ آیا هر نوع ایستادگی را می‌توان مبتنی بر فرهنگ مقاومت در قرآن دانست؟ مقاومتی که مد نظر قرآن است مبتنی بر اندیشه صحیح و برنامه‌ریزی درست است. مقاومت بدون این دو پیش فرض، پوچ وبی‌معنا یا نافرجام است. یکی از لوازم مهم اندیشه صحیح، «التفقه فی الدین» است. یعنی برداشتی کامل و درست از دین داشته باشیم. گروه‌های انحرافی که در طول تاریخ وجود داشته اند - مانند خوارج یا گروه های تکفیری- سلفیِ داعش در روزگار ما و ... – مقاومتشان مبتنی بر اندیشه درست الهی نیست چون «تفقه» درستی از دین ندارند. از منظر قرآن چنین تحرکاتی به دلیل عاری بودن از اندیشه زلال نه تنها مقاومت نیست بلکه انحرافی است که در نهایت محکوم به شکست است. . ⭕️ قرآن هدف از مقاومت را چه می‌داند؟ وعده‌ی قرآن به صابرین و کسانی که مقاومت می‌کنند چیست؟ خدای متعال همه چیز، از جمله زمین و آسمان‌ها را برای انسان آفریده است که البته فقط به این دنیا خلاصه نمی‌شود. انسان اگر جز خداوند چیزی نخواهد، به جایی می‌رسد که خطاب این آیه قرار می گیرد: «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعی إِلى رَبِّکِ ... »[فجر۲۷,۳۰] یعنی پایان کار جوار و قرب الهی است. در آیات دیگر قرآنی خداوند می‌فرمایند که این جوار و قُرب، بدون مقاومت معنایی ندارد. در دیدگاه قرآن، مقاومت و صبر یک تاکتیک نیست بلکه یک فرهنگ است. خداوند در آیه 214 سوره بقره می فرماید: «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا یَأْتِکُمْ مَثَلُ الَّذینَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِکُمْ...»خداوند می فرماید، شما چطور فکر می‌کنید وارد بهشت می‌شوید اما سختی‌هایی که دیگران به آن دچار شده‌اند، شما دچار نشوید؟! بهشت از درون مقاومت بیرون می‌آید و اگر می‌خواهید وارد بهشت شوید باید از این مسیر حرکت کنید. همچنین خداوند انسان را آفریده است که به کمال برسد. و این جز از مسیر صبر نمی‌گذرد و جز در سایه مقاومت به دست نمی‌آید. در یک جامعه قرآنی، انسان‌ها زمانی می‌توانند به جامعه سالم برسند که اهل مقاومت باشند: «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ .... »[فصلت۳۰] در حقیقت، کسانى که گفتند: «پروردگار ما خداست»؛ سپس ایستادگى کردند، فرشتگان بر آنان فرود مى‌آیند و مى‌گویند: «هان، بیم مدارید و غمین مباشید، و به بهشتى که وعده یافته بودید شاد باشید.» در این آیه همه ابعاد زندگی اجتماعی انسان وجود دارد. امنیت جانی، امنیت روانی، رسیدن به بهشت الهی و همراهی خداوند در دنیا. پس آن چیزی که زمینه رشد درست انسانیت را فراهم و جامعه را سالم می کند، مقاومت مبتنی بر تفکر توحیدی و برنامه‌ریزی و مدیریت درست است. در آیه 7 سوره محمد نیز داریم: «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ» اگر شما خداوند را یاری کنید، خداوند نیز شما را یاری می کند. یعنی بعد از مقاومت یاری خدا شامل مومنان می شود. پس راه رسیدن به بهشت و امدادهای الهی در این دنیا نیز مقاومت است و بدون مقاومت، خداوند امدادهای خودش را نمی‌فرستد. در عرصه جهاد با دشمن نیز خداوند قدرت صابران با ایمان را ده برابر دیگران انگاشته و تکلیف مومنان را با جمعیتی معادل ده درصد دشمن معین نموده است. « إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ... » هرگاه بیست نفر با استقامت از شما باشند، بر 200 نفر غلبه میکنند؛ و اگر صد نفر باشند، بر هزار نفر از کسانی که کافر شدند، پیروز میگردند؛ چرا که آنها گروهی هستند که نمیفهمند. در این برهه زمانی که ما در آن زندگی می کنیم نیز، دو حادثه بسیار بزرگ در جهان اسلام روی داد که این وقایع نمونه ی بارز مقاومت بودند. اول جنگ تحمیلی، که تمامیِ استکبار در مقابل ملت مظلوم ایران قرار گرفت و دیگری، رویارویی جبهه مقاومت در برابر صهیونیست هاست که نشان داد خداوند چطور به وعده‌ی خودش عمل می‌کند. همچنین، قرآن سرنوشت کسانی که مقاومت نکردند را اینگونه توضیح می دهد. در آمده است، «أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ خَرَجُواْ مِن دِیَارِهِمْ وَهُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ الْمَوْتِ» [بقره۲۴۳] اینان از دیار خودشان به خاطر ترس از مرگ خارج شدند. «فَقَالَ لَهُمُ اللّهُ مُوتُواْ» و خداوند به آنها گفت تن به مرگ بسپارید. اگر فرد یا گروهی مقاومت از خود نشان ندهند، به این معنی است که به بردگی دیگران رضایت داده است. بندگیِ غیرِ خدا یعنی نابودی و شکست. نتیجه‌ی سستی، چه در زندگی شخصی، چه در اجتماع و چه در عرصه سیاست و بین‌الملل جز نابودی نیست. رهبر معظم انقلاب نیز در این باره گفتند: «اگر در دنیا قوی نباشیم به ما زور می‌گویند» این برگرفته از فرهنگ قرآنی است. @khomeinism 🍃🇮🇷
صبح که رفتم سراغ کانال ها تا اخبار روز را بخوانم، یه متن کوتاه (توئیت) از #احمد_بن_حسن، توجه مرا به خود جلب کرد؛ ابن الحسن در متن کوتاهی برای شیخ مخلوع اللباس شده، این شعر وزین #مرحوم_سعدی (ره) را آورد: تن آدمی شریف است به جان آدمیت/نه همین لباس زیباست، نشان آدمیت. بنده هم خواستم به این تازه به دوران رسیدۀ آقازاده بگم : «نه همین لباس زیباست، نشان #خمینیت!» @khomeinism 🍃🇮🇷
(۲۸) در کلام امام خامنه ای (بخش دوم) / این را نباید فراموش کرد که به توفیق الهی و به فضل الهی، در مقابل ظلم و زور، امروز در دنیا وجود دارد، متّکی به نام خدا و به اسلام. منطقۀ ما یک نمونه‌ی از آن است. امروز در منطقۀ ما روحیۀ بیداری اسلامی بر بسیاری از ملّتها و کشورها حاکم است. اینکه شما ملاحظه می کنید قدرتمندان مستکبر دنیا، در رأس آنها آمریکای جنایت‌کار -شیطان بزرگ- نسبت به این منطقه حسّاس هستند، به‌خاطر این است که در این منطقه روحیه‌ی گرایش به اسلام و اقبال به اسلام و بیداری اسلامی به‌طور واضح به چشم می خورد؛ اینها با بیداری ملّتهای مسلمان مخالفند، اینها از بیداری ملّتهای مسلمان می ترسند. در هرجایی که اسلام توانسته است بر دل و جانِ مردم مسلّط بشود، استکبار سیلی خورده و ما جدّاً معتقدیم که استکبار، بار دیگر از بیداری اسلامی در این منطقه سیلی خواهد خورد. عرض ما به برادران مسلمان، به ملّتهای مسلمان، به روشنفکران دنیای اسلام، به علمای محترم دینی در کشورهای اسلامی همین است؛ این حرکت اسلامی را هرچه می توانید تقویت کنید؛ راه نجات این منطقه تقویت بیداری اسلامی است، تقویت حرکت مقاومت اسلامی است. این وظیفه متوجّه عموم آحاد ملّتهای مسلمان است؛ به خصوص علمای اسلام، به خصوص روشنفکران، نویسندگان، شعرا، دانشمندان، هنرمندان، نخبگان سیاسی؛ اینها موّظفند، اینها مخاطبند به خطاب دعوت پیامبر اسلام و هدایت اسلامی. امروز این زمینه در دنیای اسلام پدید آمده است؛ به خصوص در این منطقه‌ی غرب آسیا زمینۀ بیداری اسلامی فراهم است؛ همه باید کمک کنند، این بیداری را به ثمر برسانند. 📅۱۳۹۷/۰۹/۰۴ بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی @khomeinism 🍃🇮🇷
(۲۹) در کلام امام خامنه ای (بخش سوم) / به وضوح امروز آمریکا، در این منطقه ضعیف‌تر از ده سال پیش و بیست سال پیش است؛ به وضوح رژیمِ صهیونیستیِ خبیث، امروز ضعیف‌تر از گذشته است. چند سال قبل از این، رژیم صهیونیستی در مقابل حزب‌الله لبنان شکست خورد؛ ۳۳ روز توانست مقاومت بکند و بعد شکست خورد؛ دو سال بعد از آن در مقابل فلسطینی‌ها ۲۲ روز توانست مقاومت کند و شکست خورد؛ چند سال بعد در مقابل مردم مظلوم غزّه ۸ روز توانست مقاومت بکند و شکست خورد؛ در همین هفته‌ی اخیر ۲ روز توانست مقاومت بکند و شکست خورد؛ این ضعف رژیم صهیونیستی است، ضعفِ روز‌افزون رژیم صهیونیستی است. ملّت هایی که فکری دارند، هویّتی دارند، انگیزه‌ای دارند، متّکی به خدا هستند، متوکّل علی‌الله هستند، می‌ایستند و خدای متعال به آنها کمک خواهد کرد. وَلَو قاتَلَکُمُ الَّذینَ کَفَروا لَوَلَّوُا الاَدبارَ ثُمَّ لایَجِدونَ وَلِیًّا وَلا نَصیرًا * سُنَّةَ اللهِ الَّتی قَدخَلَت مِن قَبلُ وَلَن تَجِـدَ لِسُنَّةِ اللهِ تَبدیلا؛(۱) این سنّت الهی است؛ اگر مسلمانها بِایستند، بر همه‌ی سازوبرگ قدرتهای طاغوتی و مستکبر پیروز خواهند شد. امروز مردم یمن سخت‌ترین شکنجه‌ها را دارند از ناحیه‌ی دولت سعودی و همراهانش و آمریکا -پشتیبانش- تحمّل میکنند لکن بدانید قطعاً ملّت یمن و انصارالله پیروز خواهند شد؛ آنها شکست نمیخورند؛ ملّت فلسطین شکست نمیخورند؛ تنها راه، مقاومت است و آن چیزی که امروز آمریکا را و متّحدینش را دستپاچه کرده که به حرفهای یاوه متوسّل میشوند، به کارهای غلط متوسّل میشوند، ایستادگی ملّتهای مسلمان است و این ایستادگی نتیجه خواهد داد. 📅۱۳۹۷/۰۹/۰۴ بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی @khomeinism 🍃🇮🇷
(۳۰) در کلام امام خامنه ای (بخش چهارم) جز در سایه «ایمان به خدا» ممکن نیست ملّت ایران چهل سال است که می کند. ما در روز اوّل مثل یک نهال باریکی بودیم، آسیب‌پذیر بودیم؛ به برکت نام مبارک پیامبر و به برکت هدایت امام بزرگوار، توانستیم ایستادگی کنیم؛ البتّه شهید دادیم، سختی کشیدیم، امّا کردیم. امروز ملّت ایران و کشور ایران یک درخت تناور است؛ امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی غلط میکنند که ملّت ایران را تهدید کنند؛ تهدیدهای آنها، حرکات آنها، خباثت های آنها تا امروز شکست خورده است، از این پس هم شکست خواهد خورد؛ تحریم هم شکست خواهد خورد، سیاست هایشان هم شکست خواهد خورد؛ به برکت . هم جز در سایه‌ی ایمان بالله و اتّکاء بالله و اعتماد به وعده‌ی الهی ممکن نیست؛ خدای متعال وعده فرموده است، با تأکید فرموده است: وَ لَیَنصُرَنَّ‌ اللهُ مَن یَنصُرُه؛(۱) با تأکید، وعده‌ی نصرت داده است؛ این وعده تحقّق پیدا خواهد کرد. اگر چنانچه ما خودمان را اصلاح کنیم، به وعده‌ی الهی با چشم حُسن‌ظن نگاه کنیم نه با سوء‌ظن، پیروز خواهیم شد. سوء‌ظنّ به وعده‌ی الهی مال کفّار است؛ الظّانّینَ بِاللهِ ظَنَّ السَّوءِ عَلَیهِم دائِرَةُ السَّوءِ‌ وَ غَضِبَ اللهُ عَلَیهِم وَ لَعَنَهُم؛(۲) این کسانی که به وعده‌ی الهی سوء‌ظن دارند، معلوم است که از وعده‌ی الهی سود نخواهند برد. ملّت ایران حسن‌ظنّ خود به وعده‌ی الهی را اثبات کرده است؛ ایستاده است. به ما حمله‌ی نظامی هم شد، تحریم هم شدیم، نفوذ عوامل جاسوسی هم اتّفاق افتاد، شهید هم دادیم، امّا ملّت ایران مثل کوه ایستاد و توانست خود را مستحکم و پایدار کند! امروز این شجره‌ی طیّبه -شجره‌ی طیّبه‌ی جمهوری اسلامی و ملّت ایران- شجره‌ی طیّبه‌ای است که «اَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِی السَّماء».(۳) روز‌به‌روز به فضل الهی ما پیشرفت کردیم، روز‌به‌روز قوی‌تر شدیم؛ بعد از این هم همین خواهد بود؛ و این نسخه‌ِی حرکت مسلمین و پیشرفت مسلمین در دنیای اسلام است. 📅۱۳۹۷/۰۹/۰۴ بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی @khomeinism 🍃🇮🇷
به نام خدا آنچه از امام آموخته ایم (۳۴۲) (۳۱) در یک گروه عضوم. راستش کمتر از فرهنگ و ادب درش گفته میشه. بیشتر افراد این گروه حامل اخبار از کانال ها و گروه های دیگر هستند و بنده هم ". امروز دوستی مطلبی را ارسال کرد که متعاقبش یک نظامی بازنشسته، جوابیه ای فرستاد که من احساس کردم، این دو مطلب در کنار هم می توانند بر ما بیفزایند. در اینجا این معنی را می دهد که هر چیزی را ذهن ما به راحتی نپذیرد. 🍃✅🍃✅🍃 👇 👈بخونید جالبه 🔹قیمت بویینگ ۷۰۷ حدود چهار میلیون دلار هست که میشه چهل میلیارد تومن حالا سی تن گوشت گوسفند یخی کیلویی پنجاه هزار تومن هم حساب کنیم میشه سه میلیارد تومن واقعا انقدر لاکچری شده ایران و ثروتمند که واسه سه میلیارد گوشت وسیله چهل میلیاردی با ۱۶ نفر خلبان و خدمه و سوخت و هزینه های دیگه میفرسته؟ انگار با پورشه از تهران بری بندر عباس واسه سه کیلو سیرترشی! 🔹حالا سی تن گوشت یخی میشد با تنها سه تریلی ساده در مدت یک هفته با سه تا راننده ترانزیت از قرقیزستان بیاد ایران چرا با بویینگ بیاد. اگر حتی هواپیما سالم هم فرود میامد این‌گوشت کیلویی بالای چندصدهزار تومان واسه ما آب میخوره؟! حالا واقعا چجوری مردم این خبر رو باور میکنند؟ 🔹هفتصد گوسفند تنها یه گله کوچیک‌ گوسفند در تمام روستاهای ایران هست. یعنی یک نفر خبرنگار نیست این سوال رو بپرسه شما بپرسید شاید مسئولین جواب بدن... 🔹ديشب داشتم اسامي و ميخوندم همه شون سرهنگ بودن داشتم تو خونه ميگفتم اينهمه سرهنگ چرا بايد برن گوشت بيارن؟! 🍃✅🍃✅🍃 در جواب این خبر شبهه برانگیز، نظامی بازنشسته نوشت👇 سلام بنده به عنوان یه نظامی بازنشسته جواب می دم تا حداقل ذهن شما باز شود. اینکه ما با برخی از کشورها ارتباط نظامی داریم، درش شکی نیست. اینکه چرا باید این افراد داخل یک هواپیمای حمل گوشت قرار بگیرند، جای تعجب نداره... کلا نظامی ها برای پایین آوردن هزینه و یا سرعت بخشیدن به ماموریت دست به چنین کارهایی می زنند. من خودم چند بار با هواپیمای حمل بار به ماموریت رفتم و برگشتم. و اما چرا این سوال برای برخی به وجود میآد: یک) ذهنشان دچار این شده هر چی را که تجربه و علمشان را ندارند، تحلیل کنند. دو) امروزه در فضای مجازی مد شده، یه چیزی بگی تا همگان بگن وااااای چقدر باهوشه. سه) خوشی امنیت زده به دل و سرشون... نشسته اند تو خونه خیال می کنند ، پشت تبلت و موبایل تأمین میشه. ⭕️ در پایان خواهشا" برای هر چی نظر میدین برای این دو قلم موضوع اصلا نظر ندین: یک) دو) چرا؟ چون این دو‌ موضوع با امنیت و ما سرکار دارند. 👈 البته در اینجا مقایسۀ قیمت هواپیما و قیمت گوشت اصلا درست نیست. گاهی سرعت عمل در انجام یک کار (مثل کنترل بازار و پایین آوردن فشار روانی مردم) ارزشش بالاتر از هر چیزی است. @khomeinism 🍃🇮🇷
(۳۲) به نظرم معلم ها همت کنند، بار عظیم مشکلات فرهنگی از دوش کشور برداشته می شود، به شرطی که همه جانبه حمایت شوند. ( ) 🍃🌸🍃🌸🍃 بسم الله. شنبه_۲۵دی ماه ۹۷ «ای وطن» از درس فارسی که تمام شد یک فعالیت داشتند که از حماسه سازان کشورشان داستانی بنویسنند. که مثل تمام پسران این سرزمین حُب الوَطن را نشانه ای از ایمان می داند، این داستانک را با محوریت شخصیت خودش تنظیم کرد و چگونگی دفاع و جانفشانی خویش از میهن را بر روی کاغذ اینگونه به نگارش در آورد. این قصه ی کوتاه ما، با پردازش به تخیل و رویاهایش، در واقع مسیر سالم از یک زندگی ایده آل را برای خود رقم زد و آرزوی سربلندی برای خود و میهن را در سر دارد که این بسیار قابل تحسین است. در پایان قصه اش، خود را شهید علی کوچکی خطاب کرد که مزار مطهرش را در بهشت زهرا در نظر گرفته بود.😊 روحیه ی مقاومت در فرزندان این سرزمین، جزء لاینفک نظام تعلیم و تربیت است. که باید مبنای اساسی کلاس های درس مان را تلاش برای ایجاد یک نگرش مثبت نسبت به ارزش های وطن که منجر به پر رنگ شدن حس امید و افتخار در تمام بخش های زندگی ست، در نظر گرفت. حس قهرمان در دانش آموز، یعنی او را بزرگ و جاویدان دیدن.😊 ! جور دیگر باید دید. قهرمان این قصه سلامتی و طول عمر با عزت به همراه موفقیت های چشمگیر از خدای متعال آرزو دارم. 😊 شنبه_۲۵دی_ماه_۹۷ «سواد مقاومت» 🌷⚘🌺🌻🌼 خط خطی های یک معلم @khat_khatihayeyekmoalem @khomeinism 🍃🇮🇷
به نام خدا آنچه از امام آموخته ایم (۳۴۴) (۳۸) رو به است. جمله ای کوتاه ولی آشنا. جملۀ آشنایی که این بار از زبان گفته شده است. اگر این جمله با هزاران دلیل و سند از سوی یک و یا یک بیان می شد، این قدر مورد توجه قرار نمی گرفت که این بار گرفته است. اخیرا" بنی موریس، مورخ اسرائیلی در گفتگو با روزنامه با بیان اینکه: « رو به افول خواهد رفت و یهودیان [صهیونیست‌ها] به عنوان یک اقلیت به ستوه می‌آیند و آن‌هایی که بتوانند به سوی آمریکا فرار خواهند کرد» را شوکه کرده است و جالب تر اینکه وی در ادامه می گوید: « تا میلیون یهودی در اسرائیل زندگی می‌کنند که تحت محاصره صد‌ها میلیون عرب قرار دارند. دلیلی وجود ندارد فلسطینی‌ها تسلیم شوند و از آرمانشان دست بکشند؛ زیرا دولت یهودی دوام نخواهد آورد؛ فلسطینی‌ها می‌خواهند پیروز شوند؛ طی تا سال آینده آن‌ها بر ما غالب خواهند شد.» این جملات که نوید بخش تحقق فرمایش حضرت آقاست، جدا از اینکه ما را نسبت به شرایط دور و بر ما و حتی وظایف انقلابی مان آشنا می کند؛ را نیز به ما به عنوان گوشزد می کند که در جملات ذیل آن را پی می جوییم: رژیم منحوس صهیونیستی، پس از توافقی که در سال ۲۰۱۵ بین ایران و گروه ۵+۱، انجام شد؛ اعلام کرد: «هیچ نگرانی در مورد جنگ بین ایران و اسرائیل نخواهد بود و برای #۲۵ سال آینده تضمین است.» در پاسخ به حرف های صهیونیست ها، در تاریخ ۱۸ شهریور ۹۴ فرمودند: «بعد از اتمام این مذاکراتِ هسته‌ای، شنیدم صهیونیست‌ها گفتند فعلاً با این مذاکراتی که شد، تا ۲۵ سال از دغدغه‌ی ایران آسوده‌ایم؛ بعد از ۲۵ سال فکرش را می کنیم. بنده در جواب عرض میکنم اوّلاً شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید. ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدّت هم و و ، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت؛ این را بدانند.» دوباره در ۲۴ آذر ۱۳۹۵ در دیدار با «دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین» این جمله را تکرار کردند و فرمودند: «رژیم صهیونیستی هم چنانکه قبلاً گفته‌ایم به «شرط» و فلسطینی‌ها و مسلمانان، در ۲۵ سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت. 👇 @khomeinism 🍃🇮🇷