eitaa logo
بصیرت خوشاب - پایگاه خبری دیار سربداران( سبزوار -جوین -خوشاب -ششتمد - جغتای- داورزن)
469 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
22 فایل
علی اکبر ملکی-تماس با ما @malekpor
مشاهده در ایتا
دانلود
کودکی ده ساله که در یک حادثه رانندگی دست چپش از بازو قطع شده بود، براي تعلیم فنون رزمی ورزش جودو به یک استاد سپرده شد. پدر کودک اصرار داشت از فرزندش یک قهرمان جودو بسازد! استاد کمی فکر کرد و پذیرفت و به پدر کودک قول داد که یک سال بعد فرزندش را در مقام قهرمانی کل باشگاه ها ببیند! در طول شش ماه استاد فقط روی بدن سازی کودک کار کرد و حتی یک فن جودو هم یاد نداد. بعد از شش ماه خبر رسید که مسابقات محلی در شهری برگزار می‌شود استاد به کودک ده‌ساله فقط یک فن آموزش داد و کودک توانست در میان اعجاب همگان نفر اول مسابقات شود! وقتی مسابقات به پایان رسید کودک راز موفقیت خود را از استاد پرسید. استاد گفت: دلیل پیروزی تو این بود که تنها راه مقابله با این فنی که به تو یاد دادم گرفتن دست چپ تو بود، که تو چنین دستی نداشتی.! @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
📮 ⭕️ مهدی قاسم زاده با اشاره به اینفوگرافیک اعتمادآنلاین: 🔹همین‌که روزنامه اعتماد تورم ۲سال اول دولت رئیسی را با تورم ۸سال جنگ مقایسه کرده یعنی فهمیده‌اند که در ۸سال دولت روحانی چه بر سر کشور آورده‌اند و چه زمین سوخته‌ای را تحویل داده‌اند؛ وگرنه ۲سال اول این دولت را نسبت به آنچه تحویلش داده‌اند، مقایسه میکردند! @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
در نقطه ای که خیال میکنید همه چیز به آخر رسیده و جهان در تاریکی غرق شده است.ناگهان خورشید طلوع می‌کند . در نقطه ای که تصور میکنید سردترین لحظه ی زندگی توست،خانه ات شروع می‌کند به گرم شدن در آن آخرین گام امید که هرچه داشتی از سرمایه ی امید و انتظار به باد رفته ست ناگهان یک امید نو سر راهت می نشیند حتی تا آخرین لحظه ی سیاهی و سرما  از نور و گرما نا امید نشو چون تو نمیدانی طلوع کی رخ خواهد داد! ع. زمانی @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
دوباره طعم اربعین/۲ اندیمشک شهر خادمان حسینی ✍علی اکبر ملکی بعد از صرف صبحانه در منزل مرادیان در خرم‌آباد در حالی به سمت مهران از سمت اندیمشک حرکت می‌کنیم که یکی از خودروها را در تعمیرگاه گذاشته‌ایم و‌ همه وسایل ‌و نفرات را در دو سواری جا داده‌ایم. برای رفتن به مرز مهران جاده اندیمشک را انتخاب می‌کنیم. تقریبا از نظر زمانی، همه محاسبات زمان رسیدن از سمت ایلام، همدان و اندیمشک یکسان است. جاده خرم‌آباد-اندیمشک به دلیل اینکه ترافیک جاده‌ای ندارد و به برکت انقلاب بزرگراه‌های خیلی خوبی ساخته شده و با داشتن طبیعت خیلی زیبا با جنگلها و کوهستانها زیبا کمتر خسته‌کننده است و زمان رسیدن را از نظر ذهنی کوتاه‌تر کرده و راننده را کمتر خسته می‌کند. وجود طبیعت زیبا در کنار جاده روان و دارا بودن امکانات خوب در مسیر اما دمای هوا را نمی‌تواند کم کند و در سمت خوزستان خیلی زود ما را با هوای گرم ۵۰‌درجه عراق آشنا می‌کند. با عبور از جنگل‌های زیبای کوهستانی خرم‌آباد و پل‌های پشت سر هم در جاده اندیمشک با رسیدن به شهر نماز ظهر را در جوار شهدای گمنام شهر اندیمشک اقامه می‌کنیم. شهری که با ۵۴ فروند هواپیمای عراقی در سال ۶۵ زیر آتش بود و... کلیک کنید...👇 http://nemz.ir/?p=1476 @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
⭕️ چند واکنش توییتری به توقیف پایگاه خبری انتخاب 👤 سید محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده وین: 🔹در کشورهای غربی مورد علاقه انتخاب، رسانه ها اجازه ندارند در این حد بی صداقتی کنند و یا علیه کشور خودشان جنگ روانی کنند. بنده شکایتی نکردم و واکنش تندی هم نداشتم، ولی در مورد عرایض بنده در طول مذاکرات وین حتی یک مرتبه ندیدم تحریف نکنند یا با حسن نیت منعکس کنند. خدا انصاف دهد. 👤 عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب: 🔹توقیف پایگاه خبری انتخاب، گامی دیگر بسوی تقویت رسانه‌های فرامرزی و انتقال مرجعیت رسانه‌ای از داخل به خارج است. 👤 علی علیزاده، تحلیلگر مسائل سیاسی: 🔹انتخاب در چند ماه گذشته دروغ‌هایی منتشر کرده که اینترنشنال و BBC منتشر نمی‌کردند. در موارد بسیاری اصلا سورس اخبار جعلی برای رسانه‌های خارجی بوده. در یکسال گذشته، رسما اتاق جنگ روانی نه فقط علیه دولت رییسی بلکه علیه کل دولت‌-ملت‌ ایرانی بوده‌. یک «ایران‌اینترنشنال داخلی» تمام عیار. توقیف کافی نیست. باید مشخص شود «اسپانسر مالی» انتخاب کیست و چه شخصیت‌های سیاسی دُم‌کلفت و دارای مصونیتی پشت‌پرده‌‌اش هستند. @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
📌شرایط معاوضه خانه فرسوده با واحد نوساز 🔻طرح «کلید به کلید»، با هدف معاوضه خانه‌های فرسوده واقع در بافت‌های فرسوده یا آپارتمان نوساز، در قالب بسته تشویقی وزارت راه و شهرسازی، به مرحله اجرا درآمده است. 🔻شهروندان برای این‌که بدانند واحد آنها در بافت فرسوده قرار دارد یا خیر، باید به سامانه تسهیلات بازآفرینی شهری به نشانی facility.udrc.ir مراجعه کرده و کد پستی منزل خود را وارد کنند. 🔻در سبزوار، محلات کلاته سیفر، صالح آباد، قلعه نو، غرب نیروگاه (بهاران)، عیدگاه (شهید باهنر) و بخشی از بافت مرکزی شهر، بافت فرسوده محسوب می شوند. 🆔 @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
🌸🍃🌸🍃 شخصی تعریف می کرد: توی رستوران نشسته بودم که یک دفعه یه مرد که با تلفن صحبت می کرد فریاد کشید و خیلی خوشحالی کرد و بعد از تمام شدن تلفن، رو به گارسون گفت: همه کسانی که در رستورانند، مهمان من هستن به باقالی پلو و ماهیچه. بعد از 18 سال دارم بابا میشم. چند روز بعد تو صف سینما، همون مرد رو دیدم که دست بچۀ 3یا 4 ساله ای را گرفته بود که به او بابا می گفت. پیش مرد رفتم و علت کار اون روزشو پرسیدم. مرد با شرمندگی زیاد گفت: آن روز در میز بغل دست من، پیرمردی با همسرش نشسته بودند پیرزن با دیدن منوی غذاها گفت: ای کاش می شد امروز باقالی پلو با ماهیچه می خوردیم، شوهرش با شرمندگی ازش عذر خواهی کرد و خواست به خاطر پول کمشان، فقط سوپ بخورند، من هم با آن تلفن ساختگی خواستم که همه مهمان من باشند تا اون پیرمرد بتونه بدون شرمندگی، غذای دلخواه همسرش را فراهم کنه. انسانها را در زیستن بشناس نه در گفتن؛ در گفتار همه آراسته اند. @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
زیارت اربعین بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ السَّلامُ عَلَی وَلِیِّ اللَّهِ وَ حَبِیبِهِ السَّلامُ عَلَی خَلِیلِ اللَّهِ وَ نَجِیبِهِ السَّلامُ عَلَی صَفِیِّ اللَّهِ وَ ابْنِ صَفِیِّهِ السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ السَّلامُ عَلَی أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ وَ قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ اللَّهُمَّ إِنِّی أَشْهَدُ أَنَّهُ وَلِیُّکَ وَ ابْنُ وَلِیِّکَ وَ صَفِیُّکَ وَ ابْنُ صَفِیِّکَ الْفَائِزُ بِکَرَامَتِکَ أَکْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ وَ اجْتَبَیْتَهُ بِطِیبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَیِّدا مِنَ السَّادَةِ وَ قَائِدا مِنَ الْقَادَةِ وَ ذَائِدا مِنَ الذَّادَةِ وَ أَعْطَیْتَهُ مَوَارِیثَ الْأَنْبِیَاءِ وَ جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَی خَلْقِکَ مِنَ الْأَوْصِیَاءِ فَأَعْذَرَ فِی الدُّعَاءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیْرَةِ الضَّلالَةِ وَ قَدْ تَوَازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیَا وَ بَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنَی *و شَرَی آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْکَسِ وَ تَغَطْرَسَ وَ تَرَدَّی فِی هَوَاهُ وَ أَسْخَطَکَ وَ أَسْخَطَ نَبِیَّکَ*  *وَ أَطَاعَ مِنْ عِبَادِکَ أَهْلَ الشِّقَاقِ وَ النِّفَاقِ وَ حَمَلَةَ الْأَوْزَارِ الْمُسْتَوْجِبِینَ النَّارَ* *فَجَاهَدَهُمْ فِیکَ صَابِرا مُحْتَسِبا حَتَّی سُفِکَ فِی طَاعَتِکَ دَمُهُ وَ اسْتُبِیحَ حَرِیمُهُ اللَّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْنا وَبِیلا وَ عَذِّبْهُمْ عَذَابا أَلِیما السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ سَیِّدِ الْأَوْصِیَاءِ أَشْهَدُ أَنَّکَ أَمِینُ اللَّهِ وَ ابْنُ أَمِینِهِ عِشْتَ سَعِیدا وَ مَضَیْتَ حَمِیدا وَ مُتَّ فَقِیدا مَظْلُوما شَهِیدا وَ أَشْهَدُ أَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَکَ وَ مُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ وَ مُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَ جَاهَدْتَ فِی سَبِیلِهِ حَتَّی أَتَاکَ الْیَقِینُ فَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَکَ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ ظَلَمَکَ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ *اللَّهُمَّ إِنِّی أُشْهِدُکَ أَنِّی وَلِیٌّ لِمَنْ وَالاهُ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاهُ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّکَ کُنْتَ نُورا فِی الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ وَ الْأَرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ [الطَّاهِرَةِ] لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجَاهِلِیَّةُ بِأَنْجَاسِهَا وَ لَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِیَابِهَا وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ مِنْ دَعَائِمِ الدِّینِ وَ أَرْکَانِ الْمُسْلِمِینَ وَ مَعْقِلِ الْمُؤْمِنِینَ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ الْإِمَامُ الْبَرُّ التَّقِیُّ الرَّضِیُّ الزَّکِیُّ الْهَادِی الْمَهْدِی وَ أَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوَی وَ أَعْلامُ الْهُدَی وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَی وَ الْحُجَّةُ عَلَی أَهْلِ الدُّنْیَا وَ أَشْهَدُ أَنِّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِیَابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرَائِعِ دِینِی وَ خَوَاتِیمِ عَمَلِی وَ قَلْبِی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَ أَمْرِی لِأَمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَ نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّی یَأْذَنَ اللَّهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لا مَعَ عَدُوِّکُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَ عَلَی أَرْوَاحِکُمْ وَ أَجْسَادِکُمْ أَجْسَامِکُمْ وَ شَاهِدِکُمْ وَ غَائِبِکُمْ وَ ظَاهِرِکُمْ وَ بَاطِنِکُمْ آمِینَ رَبَّ الْعَالَمِینَ یاعلی مدد التماس دعای فراوان 🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نتیجه یک کار خوب👆 سلام و عرض ادب خدمت خیرین عزیز، ما همیشه برحسب وظیفه سعی داریم اگر مبلغی از خیرین در بحث محرومیت زدایی جمع آوری میکنیم این عزیزان رو جهت شفاف سازی در جریان کار خود قرار بدیم. اگر یادتون باشه حدود 1 سال‌گذشته توسط شما خیرین عزیز مبلغی برای پای پسر کودک جنت آبادی که از ناحیه پای راست مشکل داشت جمع آوری گردید. الحمدالله باتوجه به پیگیری هایی که انجام شد به نتیجه رسیدیم و توانستیم با کمک های مادی و دعای خیر شما عزیزان این کودک معصوم رو راهی بیمارستان جهت جراحی و عمل کنیم و سرنوشت یک پسر بچه تغییر کند. خدا را شکر بعداز یکسال پای پسر بچه بهبود و رشد پیدا کرده. خدا ان شالله از همه خیرین عزیز قبول کند و همه را عاقبت بخیر کند که با کمک‌های مالی هرچند اندک باعث خوشحالی دل پدر و مادر این پسر بچه 4ساله شدند. 🌹🌹🌹🙏🙏🙏🙏 طی تماسی که امروز خانواده محترم با بنده داشتند راهی مشهد هستند تا پای بچه رو جراحی کنند و پلاتین هایی که تو پای بچه بود را بردارند 😍😍😍 خدا میداند چقدر پدر و مادر این طفل معصوم خوشحال هستند. اونی که بچه داره میتونه این حس رو درک کنه👌👌🌹🌹. البته پای پسر بچه حدود 3سانت دیگه جا برای رشد داره که طبق گفته دکتر چون پای بچه پلاتین داره بعد از اینکه برداریم رشد میکنه وبه حالت عادی میرسه🤲🤲🌹🌹 با تشکر و سپاس از تمام خیرین عزیز
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همسفران خورشید ۸ میزبانی و پذیرایی از زائران پیاده امام رضا(ع) در سلطان‌آباد مرکز همراه با برپایی ایستگاه سلامت و استقرار نیروهای هلال احمر برای خدمات رسانی ۲۴ ساعته به زائرین پیاده @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
💎 مردی در راه بازگشت به خانه بود. در خیابان کودک فقیری را دید که غذایش را با سگی گرسنه تقسیم میکند! نزدیک رفت و پرسید : چرا غذایت را به این حیوان نجس میدهی؟ کودک گفت: این سگ نه خانه دارد، نه غذا. اگر کمکش نکنم میمیرد... مرد گفت: سگ بی خانمان در همه جا وجود دارد، آیا تو میتوانی همه آنها را از مرگ نجات دهی؟ آیا تو میتوانی جهان را تغییر دهی؟ پسر نگاهی به سگ کرد و گفت: کاری که من برای این سگ میکنم، تمام جهانش را تغییر میدهد... @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
آقای مهربانم سلام... اللَّهُمَّ أَرِنِي الطَّلْعَةَ الرَّشِيدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَمِيدَةَ وَ اكْحُلْ نَاظِرِي بِنَظْرَةٍ مِنِّي إِلَيْهِ‏ خداوندا بنما به من [آن] درخشیدن هدایت کننده و [آن] سفیدی پیشانی ستوده شده را. و سرمه فرما، چشم نظر کننده مرا به نظری از من به سوی او.» از دست غیبت تو شکایت نمی­کنم تا نیست غیبتی نبود لذت حضور گر دیگران به عیش و طرب خرم­ اند و شاد ما را غم نگار بود مایه سرور حافظ!! شکایت از «غم هجران» چه می­کنی؟!! در هِجر، وصل باشد و در ظلمت است نور `تعجیل در امر فرج زمزمه می کنیم اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن... راهبُرد (مرتضی تیجانی) @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
🌹🌼🌼🌼🌼🌹 👈پرندگان ✨به برکه‌های آرام پناه می‌برند 👈و انسانها ✨به دل‌های پاک 🌹 💫خوش به حال آنها که 💫مایه آرامش دیگرانند. 🌹🌼🌼🌼🌼🌹 سلام✋ صبحتون بخیر🌼 زندگیتون توأم با آرامش🤲 @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
🌸🍃🌸🍃 خواجه ای غلامش را به بازار فرستاد که انگور و انار و انجیر بخرد و زود بیاید. غلام رفت و دیر آمد و انگور تنها آورد... خواجه او را بسیار زد و گفت: چون تو را پی کاری می فرستم باید چند کار کنی و زود بیایی، نه آنکه پی چند کار می روی، دیر بیایی و یک کار کنی. غلام گفت: به چشم، از این به بعد... پس از چند روز اتفاقا خواجه مریض شد و او را پی طبیب فرستاد. غلام رفت و زود برگشت و چند نفر همراه خود آورد. خواجه گفت: اینها چه کسانی هستند؟ گفت: تو با من گفتی چون پی کارت فرستم، چند کار بکن و زود بیا. اکنون این طبیب است که جهت معالجه آورده ام، این غسال است که اگر مردی غسلت دهد، این پیش نماز است که بر تو نماز خواند، این تلقین خوان است، این قبر کن است و این قرآن خوان‌!!! @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵حجت‌الاسلام مرتضی تیجانی،امام جمعه‌ خوشاب: 🔵یک عده به قول رهبری به نام گروه‌های فشار قلم فرسایی می کنند برای دیده نشدن ۴ میلیون زائر اربعین حسینی و خدمت رسانی مردم در اربعین حسینی... 🔵ما از مردم نخواستیم ولی وسط میدان آمدند و با جان و دل برای عزاداران حسینی موکب زدند و خدمت کردند و در عراق موکبی به نام شهرستان خوشاب بر پا کردند و از زائران پیاده امام رضا(ع) با برپایی موکب پذیرایی کردند ولی از برخی مسولان شهرستان برای شهرستان خوشاب و اجرای برنامه های فرهنگی درخواست کردیم، پیگیری کردیم ، نامه نوشتیم، مسولان شهرستان مصوب کردند ولی بعضی مسولان اجرا نکردند! آخر سر وقتی پیگیری و مطالبه گری داریم برخی می گویند:" حاج آقا چرا ما را توبیخ می کنید؟" 🔵در کنار دیدن و نشر خوبی های شهرداری مانند ساخت المان شهدا حواسمان به مشکلات مردم هست و مطالبه گری می کنیم. 🔵چرا شهرداری سلطان‌آباد ۶۰ نفر نیرو استخدام کرده که به فکر تعدیل نیرو بیافتد؟ 🔵چرا حقوق کارگران زحمت کش شهرداری چند ماهه عقب افتاده ؟ 🔵 امید آفرینی و مطالبه گری دو موضوع جدا هستند و در کنار دیدن خوبی ها حواسمان به مشکلات مردم و کم کاری برخی مسولان هست. 🔵چرا جایگاه CNG سلطان‌آباد مدت هاست تعطیل شده و برخی مدعی هستند بودجه نداریم. به نام شهرستان خوشاب بزرگ فعالیت مي کنند و خدمات کوچک به مردم ارائه می دهند. @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
🔻حجاب در گذار از عهد نهضت به نهاد 🖊 مهدی جمشیدی کسانی معتقدند همچنان که در جریان «انقلاب»، امام خمینی وارد جزئیات ظاهری و رفتاری نشدند و یک جبهۀ مشترک بر ضد پهلوی تشکیل دادند و حتی از زنان بی‌حجاب نیز برای مبارزه، استقبال کردند، باید در روند «حکومت» نیز همان تجربه در پیش گرفته می‌شد و حاکمیت، جامعه را از این نظر، گرفتار شکاف و اختلاف نمی‌کرد و بخش‌هایی از جامعه را در مقابل خودش قرار نمی‌داد. اگر در آن دورۀ تاریخی، حجاب یک امر فرعی بوده است، امروز نیز باید منزلتی بیش از گذشته نیابد و ملاک جبهه‌بندی و صف‌آرایی قرار نگیرد؛ چنان‌که انقلاب بر اساس همین منطق عام و تکثّرگرایانه به پیروزی رسید. این منطق، خاص انقلاب‌کردن نیست، بلکه حکومت‌کردن نیز باید بر مدار آن باشد و حکومت در مقام تدبیر جامعه، از ارزش‌های آغازین انقلاب فاصله نگیرد. در این باره باید به نکاتی پرداخت. ۱. نباید انتظار داشت که در دورۀ نهضت، امام خمینی بگویند حجاب، الزامی است؛ چون ایشان در آن دوره، «فقیه مبسوط‌الید» نبوده است و نمی‌توانسته جامعه را تدبیر کند. ساختارهای رسمی و قانون و تصمیم‌گیری حاکمیتی در اختیار دیگران بود و ایشان از این نظر در حاشیه بوده است. عزم به سوی ایجاد انقلاب نیز به همین سبب بود که چرخش ایجاد شود و نگاه دینی، صدرنشین گردد. سبک دین‌داری مردم و تعریف آن در اختیار امام خمینی نبوده که بتوان وضع آن دوره را به تصمیم امام نسبت داد. ازاین‎‌‌رو، نمی‌توان همۀ احکام و اوصاف «دورۀ نهضت» را به «دورۀ نهاد»، نسبت داد و از هر دو، توقع یکسان داشت. رسول اکرم در «مکه»، سخنی از منع برهنگی و شراب و ... نگفت اما در «مدینه»، شرع را جرعه‌جرعه به کام جامعه ریخت. امام خمینی نیز پس از تحقق انقلاب، اجرای احکام شرع را طلبید و از آن جمله، حجاب را. مسألۀ اصلی در دورۀ نهضت، تحقق انقلاب است؛ چراکه اگر انقلاب پیروی شود، هدف‌ها و آرمان‌های اسلامی نیز در قالب ساختارهای رسمی و حاکمیتی، واقعیت عینی خواهند یافت. بدین‌جهت، باید در این دورۀ خاص که هنوز بسترها و مقدمات فراهم نشده است، زمینۀ انقلاب را آماده کرد و اجرای ارزش‌ها را به دورۀ بعدی واگذار نمود. ۲. اینکه امام خمینی، آشکارا در همان دوران به کشف حجاب و ولنگاری در مناسبات و پوشش زنان اعتراض می‌کند، چه معنایی دارد؟ جز این است که موضع امام حتی در همان دوران نیز، پذیرش کشف حجاب و برهنگی نیست؟! یکی از قوی‌ترین دلایل امام خمینی برای راه‌اندازی نهضت، همین سبک زندگیِ تجددی بود که ایشان به صراحت از آن به فساد و فحشا و برهنگی تعبیر می‌کرد. بنابراین امام خمینی، این سبک از دینداریِ آغشته به تجدد را برنتافت و به رسمیّت نشناخت، بلکه در گفتارها و بیانیه‌های انقلابی خویش، آن را محکوم کرد و یکی از ریشه‌های نهضت برشمرد. تعارض امام خمینی با حکومت پهلوی، تعارض سیاسیِ محض نبود که معطوف به شخص شاه یا نوع حکومت باشد، بلکه ایشان به این امور به عنوان مقدمه‌ای برای برپایی جامعۀ توحیدی می‌نگریست. هدف امام خمینی از کسب قدرت سیاسی، ایجاد تحول قدسی در جامعه بود. ۳. جریان تجددی در زمینۀ سبک زندگی - که از جمله ظهوراتش در دورۀ پیشاانقلابی، کشف حجاب بود - چاره‌ای جز «همراهی با نهضت امام» نداشت؛ چون پیرامون هیچ‌یک از شخصیت‌ها و دعوت‌ها و رویدادهایش، راهپیمایی شکل نمی‌گرفت. این جریان از نظر سیاسی با حکومت پهلوی سرِ سازگاری نداشت، اما در عین حال، نه شخصیتی داشت که بتواند پرچم رهبری را به دست بگیرد و نه بدنۀ اجتماعیِ جدی و گسترده‌ای. ازاین‌رو، همواره در حاشیۀ راهپیمایی‌ها بود. آمدن‌ و پیوستن اینان به جریان نهضت و انقلاب، به معنی تأیید و حمایت امام نبود، و اگر هم پس از استقرار نهاد و آغاز اجرای شریعت، سرخورده شدند و روی برتافتند، نباید اعتراض و اعراض‌شان را برآمده از خطای انقلاب دانست. واضح است که با گذار از «نهضت» به «نهاد» و کنار گذاشته‌شدن دشمن مشترک، اختلاف‌ها سر بر می‌آورند و «فاصله‌های فکری» نمایان می‌شوند. این امر، خصوصیت ذاتیِ انقلاب اجتماعی است. انقلاب از آغاز، آرمان‌های خود را با صراحت اعلام کرد و همۀ خواسته‌های خویش را در سایۀ دین، معنا نمود. این تصور که انقلاب اسلامی، اجرای شریعت را در عرصۀ عمومی نخواهد طلبید و سبک زندگیِ تجددی را به رسمیت خواهد شناخت، توهم خودساختۀ نیروهای تجددی و بدنۀ اجتماعی‌شان بود./ایرنا @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
دوباره طعم اربعین/۴ اسکان زائران حسینی در صحن‌های حرم امامین عسکرین  ✍علی اکبر ملکی به گزارش بصیرت خوشاب در اولین روز ورود به عراق در سامرا کنار امامین عسکریین با زیارت و دعا روز را به شب می گذراندیم. سامرایی که به دلیل مسائل امنیتی، زائران آن امکان بیرون رفتن از محدوده حرم و محدوده امنیتی تعیین شده با توجه به حوادث تلخ و اقدامات وحشیانه داعش درگذشته و اقدام برخی دشمنان اسلام حق خروج ندارند. کلیک کنید👇 http://nemz.ir/?p=1482 @khoshab1 Basiratkhoshab.ir