eitaa logo
خطورات | حجت عبدالهی
22 دنبال‌کننده
70 عکس
11 ویدیو
5 فایل
طلبه سطح ۳ حوزه علمیه قم کارشناس ارشد فلسفه علوم اجتماعی کارشناس ارشد فلسفه دین خط خطی هایی رو در این کانال قرار میدهم . ارتباط : @abdolahi_h
مشاهده در ایتا
دانلود
الهیات مردم نسبت ارزش های اسلامی و جمهوریت نوشته ای از حجت الاسلام قنبریان
📌 امام خمینی (ره): خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده از هیچ فشار و سختی دیگر نخورده است. ⭕️بازخوانی منشور روحانیت با حضور حجت الاسلام قنبریان ⏰ ۵ و ۶ خرداد ۱۴۰۳ (شنبه و یکشنبه) ساعت ۱۸ 🏫 قم، خ صفاییه، ک ۳۷، بن‌بست شهید افتخاری، دفتر امت واحده 💢جلسه ویژه برادران است💢    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
‏من با جرأت مدعى هستم که ملت ایران و توده میلیونى آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله- صلى الله علیه و آله- و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن على- صلوات الله و سلامه علیهما- مى باشند...در صورتى که نه در محضر مبارک رسول اکرم- صلى الله علیه و آله و سلم- هستند، و نه در محضر امام معصوم- صلوات الله علیه. و انگیزه آنان ایمان و اطمینان به غیب است. و این رمز موفقیت و پیروزى در ابعاد مختلف است. و اسلام باید افتخار کند که چنین فرزندانى تربیت نموده، و ما همه مفتخریم که در چنین عصرى و در پیشگاه چنین ملتى مى باشیم.‏‏ وصیت نامه امام خمینی ره خطورات | حجت عبدالهی https://eitaa.com/khotourat
حساب شهید رییسی را از دولت رییسی باید جدا کرد. 🔺مسلما شهید رییسی شخصیتی کم‌نظیر و چهره ای مخلص و خستگی ناپذیر بود و رمز محبوبیتی که در تشییع حماسی‌اش متجلی شد همین بود. 🔺اما دولت ایشان با همه خوبیها، ضعفها ‌و ایرادات اساسی متعددی هم داشت که البته محصول نوع جهت‌گیری ها و ترکیب مدیران و نحوه کار جمعی دولت بود و همچنان قابل نقد و بررسی است و نباید از کنار آن گذشت. 🔺آنچه از بحث رایج "ادامه راه شهید رییسی" قابل قبول است تداوم روحیه خدمت مخلصانه و مردم‌گرایی واضح و دوری از عادات خودکامگی دولتمردان است که البته باید به کدهای رفتاری در انتخابات‌ها هم تبدیل شود. 🔺اما تداوم سیاست‌های تجربه‌شده‌ی ناکارامد بویژه در حوزه اقتصادی ‌ بالاخص عدم تحقق اقتصاد مردمی قابل اغماض نیست و دولت بعدی باید در این زمینه راهبرد و عملکرد متمایزی از خود نشان دهد. @dr_izadkhah
زمانه ی نهج البلاغه آیین نامه انقلاب اسلامی امروز موقعیتی مشابه موقعیت دوران حکومت امیر المؤمنين حکم فرماست، پس روزگار نهج البلاغه است. امروز میشود از دیدگاه دقیق و نافذ امير المؤمنين على به واقعیتهای جامعه و واقعیت های جهان نگاه کرد و بسیاری از حقایق را دید و شناخت و علاج آنها را پیدا کرد.۱ نهج البلاغه ، کتاب تدوین شده انقلاب اسلامی است و می توان آن را آیین نامه این انقلاب به حساب آورد.۲ برای ادامه دادن انقلاب اسلامی یعنی آنچه به معنای واقعی کلمه انقلاب اسلامی است باید همه ابعاد اسلام مراعات شود و نهج البلاغه که در بردارنده جنگ ،سیاست دیپلماسی ارتباطات و سیاست خارجی، اخلاق، عبادت، زهد و جز این هاست و چند بعدی و نموداری از اسلام چند بعدی است برای انقلاب اسلامی و ساختن انسان چند لازم است.۳ ۱)رهبر انقلاب ۲۵ دی ۱۳۸۵ ۲) رهبر انقلاب ۱شهریور ۱۳۸۸ ۳) رهبر انقلاب ۲۶ فروردین ۱۳۶۳ خطورات | حجت عبدالهی https://eitaa.com/khotourat
هدایت شده از مهدی عسگری 🇮🇷⁩
▪️ویراست درباره ترکیب هیأت رئیسه مجلس میزان آرای نامزدهای هیأت رئیسه و افراد منتخب، نشان می‌دهد نه تنها اثری از تحول مدنظر برخی از فعالان سیاسی در انتخابات گذشته خبری نیست، بلکه حضور برخی افراد از طیف اصلاح‌طلب و... گویای نکات بسیاری است برای آنان‌که می‌اندیشند. مرز باریکی است بین سیاست‌ورزی با سیاست‌بازی. 🆔 @mahdiasgari133
هدایت شده از محسن قنبریان
📿رجال مذهبی از دید شورای نگهبان! درابلاغ جدیدش رجال مذهبی را چنین تعریف کرده است:"رجالی هستند که آگاهی لازم به دین اسلام و مذهب تشیع داشته و تدین و تقیدشان به انجام شعائر و مناسک دینی در زندگی فردی و اجتماعی از برجستگی ویژه ای برخوردار باشد به گونه ای که در میان مردم به این خصوصیت شناخته و مشهور باشند"(ماده۱ بند۱) در ماده۲ هم معیار ارزیابی را "فعالیت های مذهبی" "از قبیل مکتوبات، سخنرانی ها و اعلام مواضع" شمرده است. ⬅️خلاصه اینکه: رجال مذهبی(مناسب ریاست جمهوری) بنظر این شورا: ۱.در ساحت نظری: داشتن آگاهی های مذهبی است که در مکتوبات و سخنرانی ها و اعلام مواضع بروز می کند. ۲.در ساحت عملی: تقید به شعائر و مناسک دینی در زندگی فردی و اجتماعی است به گونه ای که در میان مردم به اینها مشهور باشد! البته این تعریف مکنون همه این سالها از رجل مذهبی بوده که الان اعلان شده است. ❓آیا خود مذهب و مفسر بی نظیر آن دردوره معاصر -یعنی امام خمینی- همین تفسیر را دارد؟! ❓تعریف به تقید به مناسک و شعائر و اشتهار به آنها برای مذهبی بودن کافیست؟! این تراز مذهبی است که انقلاب، زنده اش کرد؟! ❗️مناسک و شعائر، تعریف و مصادیق روشنی دارند. عدالتخواهی، مواسات و همدردی با مردم، مساوات و شراکت در درد مردم و مانند اینها در تعاریف سنتی و متداول نه مناسکند و نه شعائر! ❓اما آیا بدون اینها فرد نسبت صدق با مذهب دارد؟! ❓آیا مسأله دهه های اخیر ما کاهش مناسک و شعائر در رجال سیاسی است یا فاصله طبقاتی با مردم و به تعبیر روایات "تجبّر" و"غمص الناس"[=مردم را چیزی حساب نکردن]؟! ❗️با همین تعریف است که تایید مکرر مرفهین با تظاهر به اشرافیت و خوی بالانشینی، خلاف معیار تلقی نشده است؛ چون تألیفات مذهبی دارند، احیانا جلسه روضه دارند و بعضا در جمعه و عید فطر به نماز مسلمین حاضر میشوند! 🔅تفسیر امام خمینی: امام بعض تجملات کاخهای موجود را از محرمات و کاخ نشینی را ناسازگار با ادعای مسلمانی می دید: "این تزییناتی که الان در این کاخ ها موجود است علاوه بر اینکه بسیاری اش یا بعضی اش از محرمات است و حتما باید دولت توجه کند به آن؛ دولتی که می گوید اسلامی است -وهستند- نباید تحت تاثیر واقع بشود و هرطوری سابق بوده... حالا هم همان فرم باشد پس شما چکاره اید؟! تو که می گویی مسلمان هستم!"(۵۷/۱۲/۱۵)(دقت کنید) 🔺امام خوی کاخ نشینی را موجب انحطاط فرد می دانست:"آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد،آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم...آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا میشود!"(۶۲/۱/۱) ❓چگونه عامل انحطاط فرد و مرتبطین، نزد شورای نگهبان مخل به رجل مذهبی بودن تلقی نشده است؟! ❗️مسأله این دهه های ج.ا اشرافیت مذهبی است که موجب انحطاط شده است و متاسفانه هیچ جایی در تعریف شورای نگهبان ندارد! 🔸امام شاید به این روایات نظر داشت: *امیرالمومنین در مذمت والی اش که فقط یک بار بر سفره رنگین اشراف نشسته بود نوشت:"هیهات که هوای نفس برمن چیره شود و آزمندیم مرا به انتخاب طعام های لذیذ بکشد در حالیکه که شاید در حجاز و یمامه کسی باشد که هیچ امیدی به یک قرص نان ندارد و طعم سیری را نچشیده باشد.چگونه شب را با شکم سیر بخوابم در حالیکه در اطرافم شکم های گرسنه و جگرهای تشنه باشد...آیا به این خشنود باشم که امیر مومنانم خوانند، ولی در سختی های روزگار شریک مردم نباشم؟!"(نامه ۴۵) *وقتی شهروند معمولی(عاصم بن زیاد) را به استفاده از حلالها و طیبات سفارش کرد، درباره مثل خود فرمود:"خداوند بر پیشوایان عادل واجب کرده که زندگی خود را در سطح مردم ضعیف و تهیدست قرار دهند،تا فقر مستمندان آنان را دچار اندوهی هلاکتبار نکند"(خطبه۲۰۹) ❓چرا این معیار های محکم، مستحبی و به انتخاب مردم گذاشته شده اما مکتوبات و سخنرانی ها نشانه رجل مذهبی بودن قلمداد شده است؟! 🔺امام برای شرایط اعضای شورای انقلاب از این هم بالاتر رفته است. به آیت الله نوری همدانی از جمله شرایط می نویسد: "۵.از سرمایه داران و معروف به سرمایه داری نباشند"!(آذر۵۷/صحیفه امام ج۵ص۱۵۱) احتمالا اینجا هم نظر مبارکشان به مثل این روایات بوده است: *امام باقر(ع):"از شیعیان ما نیست کسی که ۱۰۰هزار، نه ۵۰هزار، نه ۴۰هزار[درهم] جمع کند..."(سرائر ج۳ص۵۶۵) *امام صادق(ع):"مال ۴۰۰۰درهم است،۱۲۰۰۰درهم کنز وگنج است. ۲۰هزار از حلال جمع نمیشود. صاحب ۳۰هزار، هلاک شده و از شیعیان ما نیست کسی که ۱۰۰هزاردرهم جمع کند"(تحف العقول ص۳۷۷) این روایات را اقلا در انباشت ثروت نه ثروت در گردش و تولید ملاحظه کنید. سالهاست کسی جرات خواندن این روایات را ندارد! ❗️اینها را در رجل مذهبی لحاظ نکردیم که کاندیدهای میلیارد دار خلاف معیار دانسته نشدند! 📝محسن قنبریان ۱۴۰۰/۲/۱۹ ☑️ @m_ghanbarian
فلسطین (غزه و‌ رفح) یعنی تردید نسبت به تمام ارزش هایی که در رسانه های دنیا، بخورد بشریت می دهند .... آزادی ، حقوق بشر ، انسانیت ، حق ، صلح و .... فلسطین( غزه و رفح )، سند رسوایی تمدن و ارزش های پوشالی غرب خطورات| حجت عبدالهی https://eitaa.com/khotourat
عدل و ظلم؛ ملاک و معیار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی : با ضوابط شما من هیچ نمی دانم و بهتر که ندانم‏! ‏‏سؤال خبرنگار : ‏‏[‏‏شما زندگی خیلی منزوی داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط‏‎ ‎‏بین المللی را مطالعه نکرده اید. تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در‏‎ ‎‏سیاست و گرفتن و دادن یک زندگی اجتماعی درگیر نبوده اید. آیا این در ذهن شما این‏‎ ‎‏شک را به وجود نمی آورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمی توانید‏‎ ‎‏درک کنید؟‏‏]‏ ‏‏جواب امام : ما معادلۀ جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی ای که تا به حال به واسطۀ آن‏‎ ‎‏تمام مسائل جهان سنجیده می شده است را شکسته ایم. ما خود چارچوب جدیدی‏‎ ‎‏ساخته ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته ایم. از هر عادلی دفاع‏‎ ‎‏می کنیم و بر هر ظالمی می تازیم، حال شما اسمش را هرچه می خواهید بگذارید. ما این‏‎ ‎‏سنگ را بنا خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان‏‎ ‎‏ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایۀ نفوذ‏‎ ‎‏سرمایه داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هرکسی را محکوم کنند، بلافاصله‏‎ ‎‏محکوم نمایند. آری با ضوابط شما من هیچ نمی دانم و بهتر است که ندانم.‏ صحیفه امام؛ ج 11، ص 160 خطورات| حجت عبدالهی https://eitaa.com/khotourat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غزه ، چالش آرمان های تمدن غرب و دروازه آشنایی با مکتب و مرام اهلبیت علیهم السلام .... سخنان جناب آقای تیجانی در مورد نگاه جهان اسلام به تشیع بعد از طوفان الأقصی نحن شیعة علي بن ابي طالب نفتخر خطورات| حجت عبدالهی https://eitaa.com/khotourat
نقش و جایگاه مردم نزد حاکم امام جواد علیه السلام می فرماید: مَنْ أَصْغَى إِلَى نَاطِقٍ فَقَدْ عَبَدَهُ هر كس به سخن سخنرانى گوش فرا دهد( أَصْغَی) ، او را پرستش كرده است. (کافی ج ‏6، ص 434) در عرب ، سه تعبیر برای شنیدن به کار می رود: (سماع / استماع / أصغی ) سماع = گوش دادن بدون توجه استماع = گوش دادن به همراه توجه أصغی = گوش دادن با توجه به همراه متمایل شدن به آن و همراهی و اطاعت کردن آن (تاج العروس ج ۳۸ ص ۴۲۳) امام جواد در این حدیث از تعبیر ، «أصغی» استفاده کرده است . که چنین گوش دادنی با متمایل شدن و اطاعت کردن، در حد پرستش آن فرد و گوینده است. از طرفی حضرت امیرمومنان در نامه ۵۳ نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر در سفارش به جمهور مردم می‌فرماید: إنّما عِمادُ الدِّينِ و جِماعُ المسلمينَ و العُدَّةُ للأعداءِ العامَّةُ مِنَ الاُمَّةِ ، فليَكُن صَغْوُكَ لَهُم ، و مَيلُكَ مَعَهُم ستون دين و جماعت مسلمانان و ساز و برگ در برابر دشمنان ، توده مردم اند ؛ پس ، لازم است بر تو میل پیدا کردن و گوش دادن به همراه اطاعت از توده مردم . یعنی حضرت امیر بر مالک اشتر چنین گوش دادن به جمهور مردم را لازم میکند بر مالک اشتر که تنه به تنه پرستش می زند . وای اگر خدایی ناکرده «استماع» درخواست مردم نشود! و بدترش جوری فاصله بیفتد که به گوش حاکمان هم نرسد! «سماع» شهادت حضرت جواد تسلیت باد خطورات | حجت عبدالهی https://eitaa.com/khotourat
امشب شب تغییر در ضرب المثل هاست قدر زر زرگر شناسد، قدر زهرا را علی سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهماالسلام مبارک
جزوه محتوایی مبلغین ستاد روحانیت.pdf
884.4K
🔰محتوای جامع تبلیغی ویژه ستاد دکتر جلیلی آن چه در این می خوانید: ۱.شایستگی‌های جلیلی ۲. کارنامه اجرایی ۳. شبهات @Setadrohaniat_jalili
هدایت شده از حافظه تاریخی ایرانی
4_6008201218906658088.mp3
33.7M
چرا جلیلی؟ اگر به هر علت امکان مشاهده فیلم کامل قسمت ۹۶ برنامه حافظه تاریخی ایرانی را ندارید حتما صوت آن را گوش کنید. اگرچه حق بعضی فیلمها و تصاویر بکار رفته در این قسمت، فقط با دیدن آن ادا میشود. @Hafezeh_tarikhi_irani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ از بین نامزدهای موجود فقط جلیلی موافق بود حجت عبدالملکی وزیر سابق کار: 🔸آخر سال ۱۴۰۰ که دستمزد کارگری در سال ۱۴۰۱ تعیین می‌شد که چه باشد ، بنده افتخار داشتم به عنوان وزیر کار که ریاست شورای عالی کار را برعهده داشتم ، برای حداقل دستمزد ۵۷ درصد تصویب شد که در واقع بی نظیر بود. 🔸جزو معدود رجال کشور که موافق بودن با این تصمیم ما ، دکتر جلیلی بود. 🔸خیلی ها که نمیخواهم اسم ببرم و الان هم حاضر هستند در رقابت ها ، مخالف بودن! 🔸تنها نفری که مطمئنم از این جمع ۶ بزرگوار که موافق بودن ، دکتر جلیلی بود. و موافقتشون هم موافقت اصولی بود. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فراموش نکنیم ....!!!! دولت آقای روحانی و آقای ظریف را فراموش نمی‌کنیم !!!! با پزشکیان به آن دوران برمیگردیم خطورات https://eitaa.com/khotourat
🔺پزشکیان: این دروغ است که من حزب هستم، من حزبی نیستم و این را همه میدانند! ( مناظره ۱۲ تیرماه ) تمامی احزاب اصلاح طلبی در دور اول از آقای پزشکیان حمایت کردند تمامی احزاب اصول گرایی در دور اول انتخابات از آقای قالیباف حمایت کردند تمام آرای آقای جلیلی در دور اول ، رای فرا حزبی بود . نه اصول گرا حمایت کرد و نه اصلاح طلب ... خودتون قضاوت کنید ، که جلیلی ، حزبی نیست یا آقای پزشکیان ... مردم از این دوگانه ها خسته شده اند ، آدم پا کار و توانمند می‌خواهند نه اینکه یک نفر با تَکرار ، یک ناکارآمد را به ما قالب کنند ... خطورات https://eitaa.com/khotourat
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍🏻 به استاد عالی: 1⃣ حکومت ولایی -اقلا در اندیشه رهبری- با مردمسالاری دینی مطابق و فقط همین حکومت، شرعی است. حکومت ولایی یک "جعل الهی" و یک "بیعت آزادانه و رضایت عمومی" دارد؛ پس ولائی بودن یا نبودن با توجه به هردو عنصر باید سنجیده شود. اقلا در اندیشه رهبری دو جا انتخاب مردم مطرح است: - زمان غیبت - جایی که به نص عمل نشده، مثل حکومت علوی (بخوانید) چنان بیعتی با امیر(ع) در آن روزگار قطعاً بی نظیر بود؛ حالا انتخاب مستقیم و عمومیِ امام خمینی بدان شبیه است. 2⃣ فرق ولایت معصوم و فقیه در این است که لحاظ عنوانِ "از طرف خدا بودن" ، برای معصوم در قبول و صحت اعمال، "موضوعیت" دارد؛ اما این لحاظ در فقیه "طریقیت" دارد. یعنی همه احکام باید با لحاظ پذیرش ولایت معصوم انجام شود تا مقبول باشد اما درباره فقیه، "صرف مطابقت اعمال با فتوای ایشان" و "عدم تخلف عملی از احکام ولایی ایشان" کفایت می کند و اعتقاد به ولایتِ از جانب خدا در قبول، شرط نیست. 3⃣ طبق آیه۴۱ نحل، مجتمع اسلامیِ بر اساس ولایت و پرستش خداوند وقتی متعهد به "عدالت و احسان" باشد، "حسنه دنیا" [بهترین نعمت] است (بخوانید). ❗️سابقا "عدالتخواهی" از سوی برخی وعاظ محترم به "ولایت خواهی" تأویل برده و دوگانه ولایت-عدالت ساخته می شد، اخیرا ولایت به حیثیت عنوانی و اعتقادی تأویل برده می شود و حیثیت ظاهری (بیعت عمومی و آزادانه مردم) و کارکردی (ساخت مجتمع صالحه مبتنی بر عدل و احسان) مغفول می ماند. در حالیکه اعتقاد در ولایت فقیه شرط نیست اما رضایت مردم(۷۷/۱۲/۱۴) و کارآمدی(۸۳/۶/۳۱) شرط است. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian