eitaa logo
فلسفه زبان اسلامی
1.1هزار دنبال‌کننده
567 عکس
50 ویدیو
148 فایل
#فلسفه_زبان_متعارف #فلسفه_زبان_اسلامی #نظریه_فعل #Islamic_philosophy ارتباط با ادمین @projectsystem مجتبی رستمی کیا، دکتری مبانی نظری اسلام
مشاهده در ایتا
دانلود
🎥 🔻 فیلم گفتارها و ارائه های جلسه‌ی مرور انتقادی بر اندیشه ایرانشهری ———————— 🖇 روایتی از اندیشه های سید جواد طباطبایی: آقای اشکان شاه محمدی 🖇 گفتار : جناب آقای مهدی افراز 🖇 گفتار : حجت الاسلام ابوذر مظاهری 🖇 گفتار : حجت الاسلام امیر آقاجانلو 🖇 گفتار : حجت الاسلام حسین مهدی زاده 🖇 گفتار : حجت الاسلام علی محمدی 🖇 گفتار : حجت الاسلام مجتبی کاظمی 🖇 گفتار : حجت الاسلام امین اسد پور 🖇 گفتار : دکتر حمید ابدی 🖇 گفتار : دکتر مجتبی رستمی کیا ———————— "برای مشاهده هر بخش روی لینک مشخص شده کلیک کنید" 🔸دبیرخانه هم‎اندیشی هویت ایرانی - اسلامی 🔰مرکز علوم نوین اسلامی ـ معنا ———————— 🌐 https://eitaa.com/maana_hamandishi
📷 🔹جلسه مروری انتقادی بر اندیشه ایرانشهری ▪️درآمدی بر نحوه مواجهه جبهه فکری انقلاب اسلامی با اندیشه سید جواد طباطبایی 🗓 شنبه 1401/12/20 📌 مرکز علوم نوین اسلامی - موسسه معنا 🌐 https://eitaa.com/maana_hamandishi
فرصت های و چالش های ChatGPT با حضور: ⏰ پنجشنبه 25 اسفند ماه، ساعت14
movafaqat.mp3
22.2M
🔸 نشست علمی موافقت معنایی 🔰 صوت نشست 🎙 با حضور: ⏰ سه شنبه 23 اسفندماه1401، ساعت 19 👈 به ما بپیوندید 🆔 @FalsafeDin_ir
1_3865396808.docx_1678948452118.pdf
113.5K
متن کامل ارائه روش شناسی انتقادی ایرانشهری 👤 دکتر مجتبی رستمی کیا ▪️درآمدی بر نحوه مواجهه جبهه فکری انقلاب اسلامی با اندیشه سید جواد طباطبایی 🕰 زمان:شنبه 1401/12/20 از ساعت 15 الی 18 --- ✍در این نوشته که مبنای ارائه بود سعی کرده ام نحوه تاثیرگذاری جریان های زبان شناسی معاصر بر تفکر ایرانشهری و اثر گذاری پساساختارگرایی بر شخصیت های زیر را ارائه دهم: 💠متاثرین از فارغ التحصیلان ایرانی: علی شریعتی، سید جواد طباطبایی، رامین جهانبگلو، احسان شریعتی، سارا شریعتی، احسان نراقی. 💠متأثرین از فارغ التحصیلان آفریقایی: عابد الجابری، امین الخولی، عایشه بنت عبدالرحمن، نصر حامد ابوزید، محمد آرکون. 💠متأثرین دیگر: هانری کربن. ———— 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
✍مقام معظم رهبری ▪️ایرانیِ زیرکِ مسلمان، نوروز باستانی را با عقیده‌ی خود و به شکل دلخواه خود، تغییر داد؛ قالب نوروز و صورت نوروز را نگه داشت، محتوای آن را عوض کرد. نوروز باستانی، نوروز پادشاهان بود؛ فرصتی برای سلاطین و حکّام مستبد بود؛ برای اینکه شکوه خود و عظمت ظاهری خود را به رخ ملّتها بکشانند و بنشینند از آنها هدیه بپذیرند... امّا ایرانیِ مسلمان، این نظم را، این قالب را به‌نفع خود تغییر داد... نوروز بهانه‌ای و وسیله‌ای است برای ارتباط قلبی میان مردم و میان مبدأ عظمت و عزّت، یعنی ذات مقدّس باری‌تعالی. در نوروز ایرانی، حقیقت نوروز یک حقیقت مردمی است؛... بنابراین این نوروزی که امروز ما داریم، نوروز باستانی نیست، نوروز ایرانی است؛ نوروز ملّت مسلمانی است. ▪️ ________ ____ __ رهبری یکی از موفق ترین متفکران معاصر است که با روش های جدید حقیقت بسیاری از دو گانه های تاریخی را به وحدت رسانده هست. در متن بالا به روش را در کلام رهبری می بینید از کرمان شهر مقاومت و از کنار مزار مطهر شهید سلیمانی نوروز را به شما تبریک عرض می کنم. تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن را به فال نیک می گیرم 🌹🌹 _ https://virasty.com/rostamikia/1679324818872826840
✍دکتر علی شریعتی ▪️اسلام که همه رنگ های قومیت را زدود و سنت ها را دگرگون کرد، نوروز را جلال بیشتر داد، شیرازه بست و آن را با پشتوانه ای استوار از خطر زوال در دوران مسلمانی ایرانیان، مصون داشت. ▫️ انتخاب علی به خلاف و نیز انتخاب علی به وصایت، در غدیر خم هر دو در این هنگام بوده است و چه تصادف شگفتی آن همه خلوص و ایمان و عشقی که ایرانیان در اسلام به علی و حکومت علی داشتند پشتوانه نوروز شد. نوروز که با جان ملیت زنده بود، روح مذهب نیز گرفت: سنت ملی و نژادی، با ایمان مذهبی و عشق نیرومند تازه ای که در دل های مردم این سرزمین بر پا شده بود پیوند خورد و محکم گشت، مقدس شد و در دوران صفویه، رسماً یک شعار شیعی گردید، مملو از اخلاص و ایمان و همراه با دعاها و اوراد ویژه خویش، آنچنان که یک سال نوروز و عاشورا در یک روز افتاد و پادشاه صفوی آن روز را عاشورا گرفت و روز بعد را نوروز. ◽️ این پیری که غبار قرن های بسیار بر چهره اش نشسته است، در طول تاریخ کهن خویش، روزگاری در کنار مغان، اوراد مهر پرستان را خطاب به خویش می شنیده است پس از آن در کنار آتشکده های زردشتی، سرود مقدس موبدان و زمزمه اوستا و سروش اهورامزدا را به گوشش می خوانده اند از آن پس با آیات قرآن و زبان الله از او تجلیل می کرده اند و اکنون علاوه بر آن با نماز و دعای تشیع و عشق به حقیقت علی و حکومت علی او را جان می بخشند و در همه این چهره های گوناگونش این پیر روزگار آلود، که در همه قرن ها و با همه نسل ها و همه اجداد ما، از اکنون تا روزگار افسانه ای جمشید باستانی، زیسته است و با همه مان بوده است ، رسالت بزرگ خویش را همه وقت با قدرت و عشق و وفاداری و صمیمیت انجام داده است ▫️و آن، زدودن رنگ پژمردگی و اندوه از سیمای این ملت نومید و مجروح است و در آمیختن روح مردم این سرزمین بلاخیز با روح شاد و جانبخش طبیعت و عظیم تر از همه پیوند دادن نسل های متوالی این قوم که بر سر چهار راه حوادث تاریخ نشسته و همواره تیغ جلادان و غارتگران و سازندگان کله منارها بند بندش را از هم می گسسته است و نیز پیمان یگانگی بستن میان همه دل های خویشاوندی که دیوار عبوس و بیگانه دوران ها در میانه شان حایل می گشته و دره عمیق فراموشی میانشان جدایی می افکنده است. _____________ 👈دکتر شریعتی کوشیده است با بسط روش فوکو و دریدا و تا اندازه ای نفی طبقه آلترسو، نوروز را با فرهنگ انقلابی شیعی گره بزند، در این تفکر است که قرآن در قلب سفره هفت سین می نشیند ———— 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
1_3899588633.pdf
379.6K
♨️امارت اسلامی طالبان: نوروز رسمی غیر اسلامی و از رسوم جاهلیت است!!! 🔻آمریت امر بالمعروف و سمع شکایات طالبان امروز در اطلاعیه ای اظهار کرد که تجلیل از نوروز رسمی خرافه و رواج فرهنگ جاهلیت و بیگانگان و هدیه و تحفه در نوروز صحیح نست. 💠 در این اطلاعیه آمده است که هر گونه برگزاری مراسم نوروز غیر قانونی و با برگزار کنندگان برخورد قانونی خواهد شد. 💠 بنا به این گزارش طالبان با دو قطبی سازی کاذب بین مناسک اسلامی (عیدین فطر و قربان) در برابر مراسمات میهنی (نوروز و عید مرجانی) با استناد به حدیثی آن را رواج فرهنگ کفر دانست. این در حالی است که سایر نسخه های اسلامی این گونه برخورد با فرهنگ های بومی را نمی پسندند و سعی در پیوند و آشتی دادن میان دو فرهنگ اسلامی و میهنی دارند. این گونه پیام ها رگه های سلفی - تکفیری طالبان در حوزه فرهنگ را تقویت می کند. 🖇 متن سخنان خطبه های روز جمعه ۲۴ شعبان ۱۴۴۲ که توسط وزارت ارشاد، حج و اوقاف امارات اسلامی طالبان تهیه شده تقدیم می شود. در این متن دلایل و مستندات دینی خلاف شریعت بودن نوروز تقریر شده است. ________________ ✍ساخت نوروز و تبدیل آن به گفتمان و محور یکپارچگی فارسی زبانان مسلمان از جمله محورهای مشترک نوآوران و مصلحان اجتماعی شیعه بوده است. در متن طالبان این ساخت جهان اجتماعی دیده نمی شود، فرق بین زبان انقلاب اسلامی و زبان امارت اسلامی را می شود در این چند صفحه دید @kiamojtabaphd
به فضل الهی در ماه مبارک رمضان سعی خواهم کرد تا در قالب تدریس با زبانی روان برای و و دستاوردهای زبان شناسی ، ، و در مطالعات قرآن کریم را نشان دهم آفلاین، کانال ایتا https://virasty.com/rostamikia/1679554900949166212
هدایت شده از خانه علم و مهارت طه
🔰خانه علم و مهارت طه برگزار می‌کند: 📚 تدریس کتاب موافقت معنایی 💠 اثر استاد: دکتر علیرضا قائمی‌نیا 💠 مدرس دوره: دکتر رستمی‌کیا ❇️ در این دوره سعی خواهد شد با تدریس کتاب موافقت معنایی، با زبانی روان برای طلاب و دانشجویان و علاقمندان دستاوردهای زبان شناسی ساختارگرا، زایشی، نقش_گرا و شناختی در مطالعات قرآن کریم تبیین گردد. 📅 زمان برگزاری: ۶ فروردین ۱۴۰۱ 📌 دوره به صورت آفلاین ( ارائه صوت و متن) برگزار می‌شود. 🔹مدت دوره: ۲۰ جلسه ❌ دوره به صورت رایگان برگزار می‌گردد لینک ثبت نام: https://app.epoll.pro/e/ثبت-نام-کلاس-موافقت-معنایی/MDQyNjY5 📞 جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۹۰۱۶۷۶۵۴۵ تماس حاصل فرمائید. چشم‌ انداز آفاق اندیشه https://eitaa.com/joinchat/3280928965C37d1129dcb
بارها عرض کرده ام برنامه فاقد حجیت لازم در حیطه است و به دلیل فقدان در توده مؤمنین در شناخت حد و مرز ، منجر به نوعی خرافه باوری و خواهد شد 👇 در آمریکا سالی 9 میلیون نفر تجربه گر معنوی اند https://virasty.com/rostamikia/1679966989291244784
فهم فلسفه آدم های بزرگ، نیازمند دقت و تلاش گسترده است؛ ملاصدرا، شیخ اشراق و یا کانت و هایدگر و ویتگنشتاین در این مسئله اشتراک دارند؛ من تاریخ اندیشه غرب را با امتدادهایش می بینم و به گزاره ها و وجه نظری آن ها در پرتو پیامد آن ها توجه می کنم. از این رو لازم میدانم برای هر گونه نقد یا اصلاح بیشتر بخوانم، کلاس ببینم و بدانم؛ همانطور که در فلسفه اسلامی کوشش کردیم استادها و متون زیادی را درس بگیریم، شرط اول نقد یک فیلسوف، فهم آراء و پیامدهای فلسفی اوست. و به نظرم از این جهت فرقی بین کانت و ملاصدرا نیست.