eitaa logo
کانال کمیل
235 دنبال‌کننده
27 عکس
17 ویدیو
1 فایل
کانال کمیل نماد مقاومت تا پای جان است اینجا محلی است برای طرح دغدغه هایم حسین کمیلی. فعال فرهنگی. مشهد
مشاهده در ایتا
دانلود
کدام سیاسیون مشهد باید عذرخواهی کنند؟ 🌀در اولویت اول؛ آن دسته از سیاسیونی که متاسفانه در قصه مهندسی آرا ذیل شورای ائتلاف (دور قبل) همکاری داشتند! یعنی دروغ گفتند و آنچه که در ظاهر به مردم و متدینین گفته و اعلام‌ میشد چیز دیگری بود! نه تنها به مردم، که به بخشی ازبدنه دست اندرکار خود شورای ائتلاف هم دروغ گفتند!! 👈👈 آن بخش بزرگی از جمع که با هم، هماهنگ بودید، نمره دهی ها را مدیریت می‌کردید! تعداد افراد را مدیریت می کردید! چینش ها و ترکیب ها را مدیریت می کردید! لیست را خارج از قواعد اعلامی می بستید و... شما باید توبه کنید و از مردم مشهد عذرخواهی کنید! (حتی اگر نهایتا از لیستی که به شورا فرستادید هم راضی باشید) اما بواسطه این بی صداقتی در جریان منتسب به اصول گرایی، باید توبه و علنا عذرخواهی کنید. 🌀در اولویت دوم؛ آن کسانی که دست اندرکار شورای ائتلاف بودند و دور خوردند و اواخر کار فهمیدند ولی، نه استعفا دادند و نه علنی کردند و نه عذرخواهی! اکثرا سکوت کردند و برخی حتی دفاع!!! 👈👈شما هم باید از مردم بواسطه حضور در این ترکیبی که به مردم دروغ گفته است، و سکوتتان و غفلت تان، عذرخواهی کنید. عذاب وجدان این عدم صداقت با مردم را با خودتان تا ابد حمل نکنید. عزت دست خداست. البته این توبه و عذرخواهی، هیچ بخشی از ظلمی که به نظام اسلامی و اعتماد مردم شده است را و لطماتی که به بدنه فعالین خورده است و سایر عرصه هایی که بنا به فهرست کردن آن ندارم را، جبران نمی کند. شخصا نمیدانم با آن بخش چه خواهید کرد اما برای بازگشت به کنشگری سیاسی، این حداقل کاریست که باید برای آن شجاعت داشته باشید... @komeilihosein
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ایستاده را معنایی از «قائم» گرفتیم، یعنی انسان مستقلی که برای حقیقت به پا می خیزد و میدان داری می‌کند. خلاصه ایده پیشرفت محله هم همین است؛ که نه تنها افراد، بلکه محله، روی پای خودش بایستد و تشخیص بدهد که چه کند و توان اقدام بر اساس تشخیصش را نیز داشته باشد. آنچه که خمینی کبیر برای ملت ایران اراده کرد همین بود. منتظر فرصت مناسبی بودیم تا مستند خلاصه رویداد «ماه امت» را منتشر کنیم، چه زمانی بهتر از دهه فجر که یادآور آغاز استقلال و اراده یک ملت برای ایستادن و مقاومت است. @ghale_khiaboon
برنامه مناظرات انتخاباتی شبکه خراسان رضوی، 15 بهمن 1402 را در تلوبیون ببینید http://www.telewebion.com/episode/0xb4185b8 @komeilihosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از برنامه مناظره «دیدگاه» سیمای خراسان رضوی 15 بهمن ۱۴۰۲ تولید شده توسط یکی از بزرگواران مخاطب صفحه @komeilihosein
حزب اللهی کوکی میخواستید حالا جمع کنید!! آن روزی که فریاد می زدیم، شما «حزب اللهی ای کوکی» میخواهید! که بیشتر «تابع» و «حرف گوش کن» باشد و کمتر «فکر» کند! و گفتیم این رأی، «سرد» خواهد شد! گوش نکردید! حالا جمع کنید!! خلاف «اصل» بود و اسم شما اصولگرا!!! خودم هم باورم نمی شود که این روز رسیده است!!! و دارم در مساجد و حوزه علمیه و جمع فعالین و... بعضاً (ولو اندک) با برخی حزب اللهی هایی مواجه می شوم که تصمیم گرفته اند «رای سفید» بدهند!!😯😮😔😔 یعنی دیگر «انتخاب» برایشان بی اهمیت شده است!! چون انتخابی نبوده است! شاید نوعی «رونویسی» بوده! انتخاب کردن، فهم میخواهد، آگاهی میخواهد، قدرت تشخیص میخواهد، تحقیق می خواهد، همه را حذف کردید و گفتید انجام شده!! حتی گاهی تشخیص هم می‌داده که یک جای کار می لنگد! ولی به شما!! «اعتماد» می‌کرده و می‌گفته، لابد «مصلحت» بالاتری هست که آدمهای «شایسته» به مدیریت ها نروند!! «هوالمطلوب»!!!! خدا نگذرد از شما! که به مهمترین سرمایه مملکت، با حماقت یا خیانت تان، آسیب زدید!! البته می بینم و مطمئنم که از دل این خرابکاری شما، انشاالله رویش های تازه ای خواهیم داشت. این صحنه، با همه تلخی اش، همزمان پر از نشانه های امید، «استفراغ گذشته» و اراده «تغییر» است. در مشهد، شبکه رأی لیستی هست به نام هوالمطلوب که از همین الگو تبعیت می کرده است.... @komeilihosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از برنامه مناظره «دیدگاه» سیمای خراسان رضوی 15 بهمن ۱۴۰۲ تولید شده توسط یکی از بزرگواران مخاطب صفحه @komeilihosein
در دو جلسه پیاپی شاهد این بودم که افراد درباره راز موفقیت شیخ زکزکی پرسیدند. شیخ و همسر وی هر دو، اولین پاسخ شان این بود که این از جانب خداست. وقتی افراد اصرار کردند که خب بالاخره خداوند هم اسبابی را برای تحقق خواسته اش میخواهد؛ شیخ گفت: او مسبب الاسباب است. وقتی پرسیدند چرا خب یکی می‌تواند یکی نمی تواند؟! تاکید کردند بر اینکه کار باید برای خدا باشد و این آسان نیست. شیاطین عالم مانع هستند. همسر شیخ گفت: من به عنوان یک پیرو در این نهضت، به نظرم بجز آن عامل اصلی که لطف خداست، دو عامل دیگر، در موفقیت شیخ اهمیت داشته است: یک عامل کلان و یک عامل خرد. عامل کلان احتمالا این است که دعوت شیخ برای مردم نیجریه یادآور تجربه انقلاب «عثمان ابن فودیو» بود که او هم در پی حکومت اسلامی و مبارزه با ظلم بوده است و لذا یادآور آن دوران خوشایند تاریخی برای ایشان بوده است. دوم هم اینکه، شیخ، کسی است که قبل از دعوت مردم به چیزی، خودش به آن چیز عمل میکند، و این عمق باور و اعتقاد مردم به شیخ را تشکیل می‌دهد. دلیل گرایش مردم به مکتب اهل بیت (ع) عمل به آن توسط شیخ بود. شیخ نیز این پاسخ را داد که دعوت باید با حکمت باشد، نمی شود به عقاید دیگران حمله کرد و انتظار پاسخ مناسب داشت. در دعوت باید اول خودت اهل عمل باشی. ایشان خاطره ای گفت از ۳۳ سال قبل که جمعی از علمای سلفی به دیدار شیخ رفتند و گفتند ما در سیره انبیا دیده ایم که هیچ گاه با حکام ظالم زمان خود، سر صلح نداشته اند و دیدیم که بزرگان ما چنین ویژگی ای ندارند ولی هر حاکمی در نیجریه آمده، اول تو را به زندان انداخته است لذا پیش تو آمدیم. @komeilihosein
▫️سلسله جلسات شهید جلسه ششم 🔰با موضوع: روایت کنش‌های انتخاباتی مجموعه‌های مردمی 🔻با حضور آقایان: 🔸 محمد امینی زاده عضو شورای شهر کرمان و هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر 💢 گزارش عملکرد "جمعیت مردمی میثاق کرمان" 🔹 حسین کمیلی عضو شورای مرکزی جبهه عدالتخواه مشهد مقدس 💢 گزارش عملکرد "ائتلاف مردمی عدالت مشهد" 🔸 علی سنبلی فعال عدالتخواه 💢 گزارش عملکرد "ائتلاف مردمی دادشهر تبریز" ⏰زمان: جمعه، ۴ اسفند، ١٠ صبح ↙️ لینک جلسه: https://room.gharar.ir/ab71e4ba-146f-4ce3-99df-62bd0581029f 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جالبه کارهای ایرانی زود تقلید میشه این هم نمونه عربی کارهای گروه سرود نجم الثاقب که توسط گروه سرود قائم‌ تقلید و اجرا شده... @komeilihosein
سلام و ارادت دوستان دو هفته دیگه ماه مبارک رمضان فرامی رسد، سعی می‌کنیم سبد غذایی تهیه کنیم، هم ثواب افطار الصائم زیاده، هم دغدغه گشتن روزانه دنبال غذا رو برای مردم کم میکنیم. ان شاءالله از همتون قبول باشه
5029087001597700
کانون فرهنگي تبليغي شهيدالقدس (برای کپی رو شماره کارت کلیک کنید) نحوه ارسال پول : به کمک دانشجویان فلسطینی مقیم ایران از طریق خانواده هاشون در غزه آیا شما هم شریک میشوید؟ اگر سوالی بود میتوانید به این آیدی پیام دهید : @a_balllll 🇵🇸@shahideqods
انتخابات و معرکه امتحان های اخلاقی هیجان های ناشی از رقابت در انتخابات، حقیقتا عرصه جذابی را به خصوص برای خود نامزدها و طرفداران ایشان می‌سازد که میزان‌تسلط افراد به خودشان را نشان میدهد. مهمترین خطاها و لغزش های اخلاق فردی که من مشاهده کردم اینها بودند: ۱. چون سرعت تصمیمات در ایام انتخابات زیاد است، حرفهای سست و تحقیق نشده، به راحتی نقل می شوند! گاهی درباره افراد حرفهایی گفته می شود و به منبع حرف، اعتماد شده و حتی یکبار از خود فرد پرسیده نمی شود! به خصوص چون گاهی گزارش یک خلاف هست، افراد نمی‌توانند از خود فرد بپرسند و لذا امکان لغزش خیلی زیاد است. امان از نقل «شنیدم ها»... ۲. برخی از مشکلات، بخاطر بگو‌ مگوهایی است که طرفداران انجام می دهند، بسط دادن عمل فردی از جریان به همه جریان یا عمل‌یک طرفدار به نامزد، یکی از زمینه های لغزش است. خود من هم، یک بار به این قصه مبتلا شدم و با تذکر اصلاح کردم. هرچند واقعا وقتی حرف زده شد دیگر به راحتی، اصلاح و جبران نمی شود. 😔 ۳. منظورخوانی و نیت‌خوانی یکی دیگر از لغزشگاه های رایج این ایام است! که با گرم شدن رقابت ها، افزایش می یابد، «فکر کردم منظورت اینه»، «هدفت از فلان کار این بوده»‌ و.... یعنی افراد برای تفوق بر مخالف شأن به این دچار نمی شوند و زحمت پرسش از افراد به خودشان نمی دهند... ۴. جبران نکردن و عذرخواهی نکردن هم در ایام شور انتخابات بیشتر اتفاق می افتد و لغزش در این زمینه بیشتر است چون فرد می‌گوید حتما به جریانم لطمه می‌خورد لذا فعلا سکوت کنم کافیست!! این حرفها از دهن‌من گنده تر است باید آدمهای ذیصلاحی بگویند. من مقدمه‌ای گفتم تا بقیه شایستگان ادامه بدهند... به خصوص برای جوان‌ترها دلم می‌سوزد ما جوان‌ترها باید هوای هم را داشته باشیم. این واقعا مصداق هوای هم را داشتن است چون تواصی به حق و صبر است و جلوگیری از خراب شدن آخرت مان است ... مشهد علی بن موسی الرضا علیه السلام باید الگوی رقابت اخلاقی در کشور باشد... @komeilihosein
گزارش نهایی بر اساس ارزیابی28 مرداد.pdf
5.16M
نتایج پژوهش ارزیابی نظرات شرکت کنندگان در رویداد ماه امت قلعه خیابان بر تصور آنها از محله پژوهش با عنوان ارزیابی تأثیر رویداد ماه امت بر میزان احساس تعلق به قلعه خیابان (شهرک شهید باهنر) بهار1402 @ghale_khiaboon
از کانال خودجوش مرتضی فیروز‌آبادی: 🟢‏نکات مغفول در مشارکت مردم در اقتصاد 🔸یادداشتی در تبیین شعار سال 🔹مردمی‌سازی اقتصاد، ذاتا مفهومی برخاسته از اندیشه انقلاب است؛ لیکن این مفهوم در ذهن و عمل متولیان امر در مفاهیم وارداتی از غرب تفسیر یافته و در نتیجه «‎» به «دارندگان سرمایه‌ی قابل‌توجه» تقلیل یافتند و بقیه آحاد جامعه هم طفیلی این قشر قرار گرفتند. 🔹علاوه بر آن «‎» صرفا از عینک سبک کردن بار ‎ و جبران ‎ از طریق ‎ و اخیراً فروش دارایی با نام ‎ نگریسته شد که عمده خطاهای خصوصی‌سازی نیز از اینجا نشأت گرفت؛ چرا که قبل از صلاحیت و انگیزه تولید، صرفا سرمایه‌داری ملاک واگذاری قرار گرفت. 🔹لیکن در مردمی‌سازی، علاوه بر ‎، انتظار است نرخ ‎ و شاخص‌های ‎ هم ارتقا یابد و چنین هدفی مستلزم ساختاری از اقتصاد است که در آن زمینه ‎ آحاد مردم تسهیل و سهم‌‌بری از عوامل تولید عادلانه باشد. برای این منظور توجه به نکات زیر هم مهم و ضروری است: 1⃣ باید کمک کرد تا سرمایه‌ی صاحبان سرمایه در مسیر ‎ قرار بگیرد. مهمترین کار برای این قشر برداشتن بوروکراسی‌های خودساخته دستگاه‌های حاکمیتی و رفع تعارض منافع دستگاه‌ها با این قشر است. باید کاری کرد که سود اصلی سرمایه‌دار در ‎ تعریف شود و نه سایر مسیرهای کسب سود!!! 2⃣ به جای محدود کردن مردمی‌سازی به حل کسر ‎(از طریق کسب درآمد با فروش شرکت‌ها و دارایی‌ها و املاک و خصوصی سازی آموزش و بهداشت و...)، به ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و فعال‌سازی ظرفیت‌های معطل مانده با قابلیت‌های سرمایه‌‌گذاران اقدام شود.عملا ‎ اینگونه محقق می‌شود. 3⃣ مردم محدود به دارندگان سرمایه نیستند. باید برای مشارکت مردمی که فکر و توان کار دارند و سرمایه ندارند و مردمی که سرمایه اندک دارند هم فکر شود. فراتر از اینکه افراد بی‌سرمایه، کارگر سرمایه‌داران شوند و افراد با سرمایه خرد، منفعلانه پولشان را در بورس سرمایه‌گذاری کنند. 🔹 دقت داشته باشیم که نسخه مطلوب ‎ نمی‌تواند تعداد کمی از آحاد جامعه را عناصر فعال و اکثریت جامعه را منفعل تعریف نماید. چنین اقتصادی حتما مردمی نیست و قرابت بیشتری با همان اقتصاد سرمایه داری دارد. بند دو اصل۴۳ ‎ در این زمینه مسیرهای مشخصی را معلوم کرده است. 4⃣ باید به سیاست‌گذاری برای رفع موانع کسب و کارهای خرد، پایداری، شبکه‌سازی و اتصال آن‌ها به کسب و کارهای بزرگ توجه کرد. علی‌رغم سهم ۷۰درصدی در ‎ و قابلیت بالا برای توسعه مشارکت مردم، کشور نهایتا برای ایجاد ‎ وام می‌دهد و سیاست دیگری برای آن‌ها ندارد. 5⃣ باید در تعریف مفهوم مهم ‎ و مصادیق آن بازنگری شود. تعاونی یکی از مهمترین مفاهیم دینی با مختصات دقیقی است که متاسفانه عمده اصول تشکیل و اداره آن به فراموشی سپرده شده است. مفهوم ‎ را با تعبیر مرسوم شرکت مخلوط و تعبیر نامأنوس و متناقض «شرکت تعاونی» رایج شده است که در آن نه «شراکت در سرمایه» رخ می‌دهد و نه «تعاون در کار»‌. لذا امروز تعاونی تجربه‌ای شکست خورده است. حال آنکه تعاونی با ویژگی‌های اصیل آن، امری ضروری، لازم و پیش‌برنده خواهد بود. @khodjoosh
بسم الله الرحمن الرحیم 💢 یادداشت تحلیلی دبیرخانه انسجام [ائتلاف نیروهای سیاسی‌-مدنی جبهه انقلاب و مقاومت] 🔸 مشارکت مردم در تولید و آینده اقتصاد سیاسی ایران یکم. شعار سال، چیزی درباره یک لحظه از دوران کلی حرکت یک ملت است. حکمی است از سر زمان‌شناسی؛ و هر که دیده به سیاست گشوده یا باید از عهده انکار این زمان‌شناسی بر آید و یا مسئولیت تفسیر آن را بپذیرد. این‌که رهبر انقلاب چاره ضعف اساسی کشور، یعنی مساله اقتصاد، و راه حل مشکلات را مساله تولید می‌خوانند، چیزی بیش از اداره ساده امور است. ما باید بتوانیم مسئولیت چنین تفسیری را بر عهده بگیریم. دوم. نگاهی به شیوه‌های اداره در کشورهای منطقه و حتی جهان و نحوه مواجهه‌شان با مشکلات‌شان این ارادهٔ افزون را روشن‌تر می‌سازد. بسیاری از کشورهای منطقه برای رسیدگی به مشکلات‌شان، غیر از اتکا به خام‌فروشی و خصوصا فروش نفت و گاز، بر جذب سرمایه خارجی و ترانزیت و تجارت و خدمات گردشگری تکیه کرده اند. یعنی اگر چه سعی دارند رفاه مردمشان را تامین کنند اما عزمی برای ایجاد یک اقتصاد ملی ندارند. بلکه به بیشینه‌سازی و هموار کردن حضورشان در مدارهای موجود اقتصاد جهان تمرکز کرده اند. این وضعیت درباره بسياری از کشورهای جهان و حتی کشورهای اروپایی صادق است. بزرگترین اقتصادهای صنعتی در اروپا این روزها گرفتار سستی و ضعف در تولید اند. در واقع کشورهای اندکی هستند که هنوز مساله تولید را به عنوان کانون قدرت اقتصادی خود پاس داشته اند. و این‌ها همان کشورهایی اند که یا قطب‌های قدرت در آرایش سیاسی جهان اند و یا تقویت‌کننده این قطب‌ها. سوم. پس معلوم می‌شود اراده به تولید به عنوان کانون تحرک اقتصادی و پیشران یک اقتصاد ملی، پیش از هر چیز یک عزم سیاسی است. اراده به تولید به معنی نفی اقتصاد خدماتی و بهره گرفتن از کریدور ها و استحصال منابع طبیعی نیست، بلکه اراده به تولید یعنی همه این‌ها بخشی از یک زنجیره مکمل اند که از تولید آغاز می‌شوند و به تولید می‌انجامند. آغاز و انجامی که درون یک اقتصاد ملی تعریف شده است. عزم به تولید در یک کشور به معنی آن است که آن کشور نمی‌خواهد مصرف‌کننده نیروی تولیدی باشد که بیرون از اقتصاد آن کشور و درون مرزهای دیگری به حرکت درآمده است. و درباره ما، عزمی که با وجود مخاطرات و دشواری‌های بسیار نمی‌خواهد اداره کشور به توزیع خدمات و دولت به پنجره خدمات عمومی فروکاسته شود. عزمی که توجهی عمیق به تغییر جایگاه ایران در آرایش نظم بین الملل دارد. چهارم. اما خصلت سیاسی این عزم وقتی به مساله مشارکت نظر می‌کند آشکارتر می‌گردد. همان اراده انقلابی که حضور در انتخابات را نه حق مردم که وظیفه ایشان می‌داند، امروز از مشارکت مردم در تولید می‌گوید. اگر حضور واقعی در انتخابات مقتضی قبول استقلال و بلوغ آحاد مردم در تشخیص سیاسی و تعیین نمایندگان است، مشارکت مردم در تولید هم به معنی استقلال و برابری ذاتی ایشان در اقتصاد است. پیگیری این دلالت‌ها، آشکارا شکلی متفاوت از آرایش اقتصاد سیاسی ملی را هدف گرفته است. شکلی از اقتصاد سیاسی که تبعا پیامدهای منطقه‌ای و جهانی گسترده‌ای دارد. به همان نحو که دعوت به مشارکت سیاسی نمی‌تواند بی‌اعتنا به مشارکت و همراهی گروه‌های سیاسی باشد، ما در این‌جا، احتمالا، به جای آن‌که منتظر توده‌ای پراکنده از مردم باشیم، چشم به راه گروه‌های متشکلی هستیم که از سر اراده به تولید، تغییرات اقتصاد سیاسی را نشانه رفته اند. با هسته‌های سیاسی مولدی مواجهیم که به فرمان این و آن نیستند اما عمیقاً تعهدی ملّی و چشم‌اندازی فراملّی دارند. 🇮🇷@Ensejam_iri
پنجم. دعوت به مشارکت مردم در تولید، به کیفیتی عمیقاً انسانی هم نظر دارد. وقتی از مردم سخن می‌رود، خصوصا درچارچوب دعوت به همدلی و وحدت ملی، از مردمی با همه گونه‌گونی‌ها و تفاوت‌ها سخن رفته است. پس در این‌جا از مردم سخن گفتن، به وضع اساسی انسان در هستی نزدیک می‌شود. چون نظر به چنان اساسی اجازه طرح وحدت در میان همه گونه‌گونی‌ها را می‌دهد. مشارکت مردم در تولید، از چنین اساسی نیرو می‌گیرد. این نشان می‌دهد در این‌جا تولید، دیگر چاره‌جویی صرف برای رفاه بیشتر نیست، بلکه حکمی درباره نحوهٔ حضور انسان است. به همین دلیل دعوت به مشارکت در تولید دعوتی صمیمانه و راستین از انسان می‌تواند باشد. به همین دلیل حکم به همدلی و وحدت ملی، حکمی صرفا آشتی‌جویانه نیست، بلکه انذاری برای یادآوری آن اساس است. آیا این انذار را می‌توان سبک گرفت و بار دیگر ابزار تاخت و تاز قرار داد؟ ششم. دستگاه اداری حاکمه در ایران عموماً قادر نیست شعارهای اعلامی توسط رهبر انقلاب را جذب فرایندهای واقعی خود کند و عمدتاً از گرامی‌داشت آن شعارها در سردرها و سربرگ‌ها و قاب‌ها و تابلوها فراتر نمی‌رود. اما وقتی رهبر انقلاب از وظایف مجلس و دولت و قوه قضائیه و مجلس خبرگان در آستانه سال جدید می‌گویند، معلوم می‌شود انتظاری از یک تحول و تکانه در این شاکله دستگاه حاکمه می‌رود. چه پیداست که این تحول مقارن دعوت به مشارکت مردم در تولید است. هفتم. مشارکت مردم در تولید تنها مقتضی تحول شاکله دستگاه حاکمه نیست. بلکه روابط موجود تولیدی را هم باید در معرض تغییر قرار دهد. نمی‌توان انتظار داشت روابط سازمان کار به همان شکل همیشگی تعارض منافع کارفرما و کارگر باقی بماند و بتوان از مشارکت مردم در تولید سخن گفت. دیگر نمی‌توان حضور کارگر در سازمان کار را به افزایش یا سرکوب دستمزدها تقلیل داد. بلکه باید به شکلی از سازمان کار اهتمام داشت که در آن کارگر دیگر صرفا فروشنده نیروی کار نیست، بلکه نیروی مولّدی است که مشارکتی معنادار و حقیقی در خود کار و نتایج آن در سازمان کار دارد. هشتم. ما گمان می‌کنیم قدرت‌های بزرگ اقتصادی در جهان را کار و تلاش و خلاقیت بیشتر پدید آورده است. اما توجه نمی‌کنیم که در بسیاری از کشورها همین کار و تلاش و خلاقیت بیشتر هست، و این‌ها آن کشورها را به کشورهای توسعه‌یافته‌ای بدل ساخته، اما به آن‌ها قدرت تعیین‌کنندگی نداده است. تاریخ ظهور قدرت‌های بزرگ حاکی از مقارنت بازاندیشی درباره مشارکت و حضور مردم در اقتصاد و تغییرات عمیق سیاسی و اقتصادی و دگرگونی وضعیت آن‌ها در نظم بین الملل است. با اندکی مداقه و گذر از مشهورات، این مساله درباره امریکا و شوروی و روسیه و چین قابل تبیین است. این به معنای آن نیست که ابرقدرت‌ها راه درست مشارکت را طی کرده اند. اما آن‌ها با هر تجربه‌ای خود را در معرض پرسش از این مشارکت گذارده‌اند. پس ما این‌جا با پرسش‌های عمیقا علمی‌ای مواجهیم که سرنوشت تاریخی ما را رقم می‌توانند زد. نهم. ما در برابر دعوتی قرار گرفته‌ایم که تغییر اساسی وضعیت ما را تصویر می‌کند. اگر رهبر خردمند ایران از مشارکت مردم در تولید می‌گوید، اراده‌ای پرنشاط و جوانانه و امیدوار به آینده ایران در پس این دعوت وجود دارد. دعوتی که مخاطبان خود را از درون دولت و مردم باز فرامی‌خواند. ائتلاف انسجام بنا به طبیعت خود، منتظر پاسخ‌های رسمی و اداری به این فراخوان نمی‌ماند. بلکه می‌باید با تفسیر عمیق و عینی این فراخوان آن را به برنامه عمل خود مبدل سازد. دبیرخانه ائتلاف انسجام ۳ فروردین ۱۴۰۳ 🇮🇷 @Ensejam_iri
یک نفر داد زد: چرا غزه؟ نان ما واجب است یا غزه؟ جنگ آنها به ما چه مربوط است؟ خاک ایران کجا؟ کجا غزه؟ خودمان بدتر از فلسطینیم چقدر هی عزا، عزا غزه؟ حاج قاسم بلند شو از جا بگو از اصل ماجرا، غزه حاج قاسم‌ بگو هدف ماییم خورده موشک به جای ما غزه همه‌ی کفر یک‌طرف هستند تک‌و‌تنهاست با خدا غزه می‌زنندش به جرم آزادی از زمین غزه، از هوا غزه بسکه هشتاد سال ناله زده در گلویش نمانده نا، غزه همه‌ی ملت امام حسین با تو هستیم هم صدا غزه! مرگ‌‌بر واژه‌ی حقوق بشر مرگ‌ بر هر چه ادعا، غزه بی‌طرف‌ها همیشه بی‌شرفند ای شهید سکوت‌ها غزه! بدنش مثل حاجیان منا له شده زیر دست و پا غزه السلامُ علیک یا مظلوم السلامُ علیک یا غزه! شرم‌ بر ما که زنده‌ایم هنوز شده امروز کربلا غزه غزه را سر برید اسرائیل یا امام زمان! بیا غزه مرز را وا کنید تا برویم بخدا می‌دویم تا غزه فتح غزه است، فتح خرمشهر غم نخور می‌شوی رها غزه! خون مظلوم‌میکَند از جا ریشه‌ی هر چه ظلم را غزه! شعری از حسین خزایی @komeilihosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عذرا رمضان یک کار غمناک از صالح الجعفراوی خبرنگار و خواننده ساکن غزه مضمون شعر عذرخواهی از رمضان است که بخاطر شرایط نتوانسته اند آنچنان که در خور اوست به استقبالش بروند.... @komeilihosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیوار لبخند اهالی محله قلعه خیابان مشهد یک ایده ساده و محصول این دغدغه بود که اصل برای ما هویت محله است، مهارت افزایی نوجوانان محله در زمینه عکاسی باید به احساس تعلق محله ای اهالی ختم بشود. به طرح های دیگری هم رسیدیم منتظر باشید... @ghale_khiaboon
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ حزب الله برای دویست روز مقابله با اسراییل از ۸ اکتبر با شعار «بیننا و بینکم المیدان و الایام...» @komeilihosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کلیپ 🔻" معلمي که طعمه شیر شد " میدونید چرا بعضیا میگن رضا شاه، روحت شاد؟ .       ┄┅═✧☫ سیاسی معنوی ☫✧═┅┄ 🇮🇷_تحلیل_سیاسی_معنوی👇👇👇 🔸eitaa.com/tahliliciyaci 🔸ble.ir/join/Av22dDbLeo
🔥اعلام خبر ساختگی "شهادت یک دختر جوان ژاپنی" و تحلیلی پیرامون آن 📝احمد کوثری 🔹مدیرگروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام) 📅روز8 اردیبهشت توسط (ع.ش) که ید طولایی در تنازع مذهبی دارد، خبری همراه با تصویری از یک قبر در فضای مجازی منتشر شد با این عنوان: "اعلام شهادت خانم پرنیا ماتسوشیما در شب چهلم این شهیده" ⛔️(ع.ش) سعی کرده بود تا با انتشار تصویری از قبر تحت عنوان یک مستبصر 17 ساله ژاپنی و اعلام شهادت وی از این فرصت استفاده کرده و با جریحه دار کردن ذهن جوانان متدین و مذهبی از احساسات پاک آنها استفاده کرده و مساله را تبدیل به اختلافات شیعه-سنی کند. 📆اما در تاریخ 12 اردیبهشت دانش آموختگان ایرانی مقیم ژاپن در فضای مجازی خودشان با نام "ژاپنیکا" با آدرس: instagram.com/japonica.ir eitaa.com/japonica_ir twitter.com/japonica_ir https://t.me/japonica_ir 👈به بررسی این مساله پرداختند و اعلام نمودند اسم روی قبر فتوشاپ است و دختری با نام «پرنیا ماتسوشیما» واقعیت خارجی در ژاپن ندارد و عکس منتشر شده توسط (ع.ش) هم مربوط به «صبریه انواری» یک دختر افغانستانی مقیم شهر دهلی‌نو پایتخت هند است. ❌بعد از این خبر (ع.ش) ابتدا نپذیرفت و در 12 اردیبهشت بر روی حرف خود اصرار ورزید، اما ایشان در 13 اردیبهشت در صفحه اینستاگرام خودشان ضمن عنوان کردن این مساله که شماره ای که بعنوان پدر این دختر خبر شهادتش را داده بود، خاموش است، چنین نوشتند: " عده ای از دوستان معتقدند که این جریان یک طراحی و دسیسه ای بوده برای بدنام کردن شیعیان...بنده با ذکر این نکته که چنین برنامه ای بعید نیست..." 💥که حکایت از این داشت که (ع.ش) پذیرفته که در بازی دشمنان شیعه و دشمنان وحدت اسلامی و احتمالا سرویسهای بیگانه افتاده است. ✍️لذا چند نکته ای را عرض می کنم: 1️⃣دشمنان اسلام و ایران اسلامی بارها بیان داشته اند که نقشه آنها برای تخریب وجهه اسلام و ایران از راه نزاع و اختلاف افکنی شیعه و اهل سنت می باشد و اینکه فردی را بعنوان تور عملیاتی خود در اختلاف افکنی انتخاب کنند یعنی به جریان و خط او برای ایجاد اختلافات مذهبی امید بسته اند. 2️⃣بعد از عملیات غرورآفرین که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فروریخت، نماینده رژیم صهیونیستی برای عدم همراهی جهان اسلام با این عملیات برخاسته از متن قرآن و اسلام، با شیعه-سنی کردن قضیه، در سازمان ملل عنوان کرد: "رهبر ایران بدنبال برپایی امپراطوری ایرانِ شیعه در جهان است." 3️⃣رییس برنامه امنیت ملی در دانشگاه حیفای اسرائیل بعد از عملیات وعده صادق، راهکار خودش را برای مهار ایران در جهان اسلام و منطقه، طی مصاحبه ای چنین اعلام می دارد: " حرکت به سمت آشتی با سنی ها به رهبری آمریکایی ها و تلاش برای حرکت به سمت وضعیتی که به توانایی ایران در منطقه پایان دهد، به نظر من این راهکار واقعی است" 📛و این یعنی این رژیم خبیث، قدرت ایران را که برگرفته از عمل به اسلام ناب است را می خواهد با شیعه-سنی کردن مساله نزد کشورهای اسلامی و عربی تخریب کند. 4️⃣مقام معظم رهبری که در عملیات وعده صادق و شکسته شدن هیمنه رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن بعنوان ولی امر مسلمین و فرمانده کل قوا نقش اصلی را داشتند و با راهبری این عملیات غرورآفرین سبب عزت ایران اسلامی در جهان شدند، بارها بر پرهیز از نزاع مذهبی هشدار داده اند و اختلاف مذهبی را نکوهش کرده و بنفع آمریکا و رژیم صهیونیستی دانسته اند که بعنوان حسن ختام به دو فرمایش از ایشان اشاره می شود: ✳️" (دشمنان) خوب فهمیدند که اگر در دنیای اسلام مذاهب اسلامی گریبان یکدیگر را بگیرند و کشمکش با همدیگر را شروع کنند، نفس راحتی خواهد کشید؛ از آن طرف هم یک عدّه را به راه بیندازند که برای این آتش هیمه فراهم کنند، بنزین روی آتش بریزند؛ که می‏ بینید، می ‏شنوید، یا خبر دارید." 📚بیانات در دیدار کارگزاران حج در تاریخ 20 شهریور 1392 ✳️ "اینجور نباشد که کسی از یک گوشه‌ای خیال کند دارد از شیعه دفاع می کند و تصور کند دفاع از شیعه به این است که بتواند آتش دشمنی ضد شیعه و غیر شیعه را برانگیزد. این دفاع از شیعه نیست؛ این دفاع از ولایت نیست. اگر باطنش را بخواهید، این دفاع از ؛ این دفاع از . 📚دیدار جمعی از مردم در روز عید غدیر ۲۷آذر۱۳۸۷ •••••✾•🌿🌺🌺🌿•✾•••• @meftahgolestan
وعده صادق و لحظه اطمینان به قدرت وحدت آفرینی ایران قوی ویژه نامه روزنامه ایران @komeilihosein
به نام خدا وعده صادق و لحظه اطمینان به قدرت وحدت آفرینی ایران قوی چند سال قبل، رهبر معظم انقلاب در جمعی، نشانه پیشرفت ایران را اینگونه بیان کرده بودند که برخی موضوعات مهم مورد گفتگوی جامعه محدود نخبگانی اول انقلاب، امروز مورد گفتگوی عموم جوانان فعال کشور در فضاهای دانشجویی و... شده است. مساله مقاومت هم برای کسانی که تحولات منطقه را دنبال می کنند دقیقا چنین وضعیتی دارد. از یک سو، میدان منطقه و وضعیتی که توسط نیروهای مقاومت رقم خورده است، بیش از آنکه شبیه به آرزوهای خام آمریکایی ها با عنوان «خاورمیانه جدید» باشد، شبیه اراده ها و تصمیماتی است که توسط رهبران جبهه مقاومت به خصوص با محوریت ایران، اعلام و اتخاذ می شد. و از سوی دیگر، اتفاق مهمتر، پیشروی این باور از سطح تحولات نظامی میدانی به لایه های مختلف افکار عمومی جهان اسلام و چه بسا آزادیخواهان جهان است. دنبال کنندگان فضای افکار عمومی جهان اسلام، خوب می دانند که به دلیل برتری برخی رسانه های موثر در جهان اسلام و سم پاشی های دايمی ای که توسط آنها علیه ایران و محبین اهل بیت علیهم السلام انجام می شود، همواره یک نوع بدبینی در بخش قابل توجهی از مردم در کشورهای اسلامی به خصوص جهان عرب نسبت به ایران و شیعه وجود داشته است و دارد؛ عملیات وعده صادق را باید نقطه عطفی در این وضعیت دانست. هرچند شروع بروز عمومی تر باورمندی به ایده مقاومت را باید از عملیات 7 اکتبر حماس دانست اما عملیات وعده صادق با محوریت ایران، حقیقتا مصداق کوچکی از سوره مبارکه فتح است؛ به طور مشهود، در صفحات مجازی پرطرفدار جریانات منتقد ایران در جهان عرب، بعد از عملیات وعده صادق، ورق برگشت؛ «و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا...» علیرغم اینکه حتی در لحظه شروع عملیات و با شروع حرکت پهبادهای ایرانی، اسم رمزی با عنوان «مسرحیه» به معنی نمایش را در فضای مجازی گسترش دادند، اما با انتشار تصاویر پهبادها و فرود موشک ها بر زمین های اشغالی، جریان مخالف ساکت شد و موج پاسخ ها آغاز گردید. از طرفداران شیعی کشورهایی مثل عراق که بعضا منتقدین شدید ایران هم بودند و بعد از تهدیدهای ایران و بر اساس تجربه های قبلی، خودشان و اقلیم کردستان را مقصد انتقام گیری ایران می دانستند! بگیرید که اکنون به این وضعیت، افتخار می کردند و فرزندان علی بن ابیطالب علیه السلام را به عنوان قهرمان و پیروز صحنه معرفی می کردند و خودشان را در کنار و شریک در این افتخار می دانستند؛ تا اکثریت مطلق فضای مجازی که اهل سنت کشورهای مختلف عربی بودند و به این اقدام افتخار می کردند و معمولا ضمن افتخار، پیکان انتقادهای تندشان را به سمت حکام کشورهای عربی به خصوص اردن می بردند؛ تا غزاوی ها که جشن به پا کردند و گفتند این تنها شبی است که ما از بمباران در امان بودیم؛ همه اینها با تحقق وعده صادق، نمایان شد. انگار یک باور به توانمندی های ایران وجود داشت ولی لحظه «اطمینان قلبی» فرا نرسیده بود. این رنگین کمان یک صدا، دیگر جایی برای صداهای عربی-عجمی، شیعی-سنی باقی نگذاشت و اندک صداهای ارتش سایبری نفاق هم مورد تمسخر کاربران شبکه های اجتماعی قرار می گرفت؛ تا جایی که پاسخ دادند: «اگر این یک نمایش است، به سران کشورهایتان بگویید شما هم یک نمایش اینگونه اجرا کنید تا مساله غزه حل بشود!» بعد دیگر و پر اهمیت وعده صادق، اتحاد داخلی بود. ایران قوی، خواسته محبوب هر ایرانی با هر فکری است و اینگونه مواقع است که به شکل نمایان تری، بروز داده می شود. این احساس افتخار به ایران قوی که مدافع مظلوم و مقابل ظالم است و مشخصا باور به وعده های رهبری نظام، به خصوص با دریافت واکنش های گسترده از سراسر جهان، تثبیت شد. دشمنان ایران در شبکه های فارسی زبان با همه سانسورها بارها مجبور به اعتراف به این موفقیت شدند و این خودش باطل السحر جریان رسانه ای یأس و تحقیر ایرانی بود. @komeilihosein
🔰 تجمع مشهدی ها در فراق خادم الرضا (علیه السلام) و یارانش 📆 دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۶ 📌 مشهد مقدس میدان بسیج @yaran_khorasan