eitaa logo
کنشگران
231 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
2.3هزار ویدیو
509 فایل
@Mojtabatabesh1371 جهت انتقاد ، پیشنهاد و ارتباط بیشتر در خدمتم
مشاهده در ایتا
دانلود
از ســــــال ۸۸ تـــا به الان! یه نفر تاثیر خیلی زیادی در مسیر زندگی این پسر ایجاد کرد اونم آقای علیـــــخـــانی (مجری و تهیه کننده برنامه ماه عسل)بود که استعدادش رو دید و کشف کرد و بهش یادآوری کرد که چقدرد بدرد بخوره ...🙂
1.13M
شاید روزی برسه شما اون آدم تاثیرگـذار در زندگی یک نوجــــــوان باشید ...🏆 پیشنهادم اینه ویسُ از دست ندید! .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیل زبان بدن آقای پزشکیان در اقلیم کردستان ... حقیقتا ایشان دوره های آموزشی را باید طی کنند 🔸🔹🔸🔹 ☑️ کانال پویش سواد رسانه ای ➡️ @resanehedu
اطلاعیه شرایط همکاری جهت اطلاع از شرایط ای دی: @Miayad110 🔸🔹🔸🔹 ☑️ کانال پویش سواد رسانه ای ➡️ @resanehedu
داشتم زندگی شیخ صدوق را می‌خواندم. از علمای شیعه، استاد شیخ مفید و سید مرتضی... بیش از ۲۰۰ اثر علمی و حدود هفتاد و چند سال عمر‌‌‌... ۲۰۰ اثر علمی! چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند و عمرشان را به چه شکل مدیریت می‌کردند؟ تا امروز چند دستاورد شخصی داشته‌ایم؟ چند اثر از خود بجا گذاشته‌ایم؟ ✅ کانال آموزش برنامه‌ریزی استراتژیک و مدیریت زمان و رشد مهارت‌های فردی 📚⏰ @manebabarname
💢 عزت کفار را القاء نکنید! از گناهان بسيار بزرگ، ايجاد شايعه‌ای است كه دل مسلمين را سرد كند. اگر دل مسلمين از کارآمدی قدرت سياسی، فرهنگی و اقتصادی تضعيف شود، معنايش اين است كه عزت كفار در خانه مسلمين آورده شود. 🔰 مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی ۷۳‌/۳/‌۱۹ ☑️ @AndisheMonir
26.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 طرح ژنومی جمهوری اسلامی خلاصه ای از بیانات حجت الاسلام قنبریان بعنوان "اسلامی که انقلاب کرد" در برنامه راز (قسمت اول) تاریخ ۲۱مرداد۱۴۰۳ • نقشه امام خمینی بنای مدنیت اجتماعی سیاسی بر اساس عقلانیت اسلامی بود دو رکن اصلی آن: سپردن کارها به دست مردم و حرکت در چارچوبه شریعت اسلامی • یک نقشه ژنومی -که ۱۲ ضلعش را بیان می کنم- می شود از فرمایشان رهبران انقلاب داد که هر ضلع دو دیگری (تجدد و تحجر) را بیرون می کند؛ این اضلاعِ مکتب امام و حرف نوی انقلاب اسلامی است: ۱. تقدیر الهی _ همت مردمی ۲. توحید _ کرامت انسان ۳. معنویت _ عقلانیت ۴. اجرای احکام الهی _ رعایت اقضائات و مصلحت های عمومی ۵. آراء عمومی _ افکار اسلامی ۶. حکمرانی بشری _ هدف های الهی ۷. عدالت اقتصادی _ پیشرفت و تولید ثروت ۸. وحدت _ خلوص ۹. مشروعیت _ کارآمدی ۱۰. تقویت علم و اقتصاد _ تقویت بنیه دفاعی ۱۱. استقلال _ آزادی ۱۲. نگاه ملی _ نگاه امتی 🎧 صوت کامل این برنامه را اینجا بشنوید! • پ.ن: این دو مجموعه فیش را ببینید: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1710 https://farsi.khamenei.ir/keyword-content?id=2601 ☑️ @m_ghanbarian
مکتب دلواری و ضرورت فهم الگوهای هویتی ✍علی دبیری 🔸️چرا ما که دستمان پر است از الگوهای تاریخی در معرفی آن‌ها، به زبان امروزی به نسل جوان و نوجوان حاضر ضعیف عمل می‌کنیم؟!! 🔸️سردار شهید «رئیس‌علی دلواری»، سردار مبارزی که برای بوشهری‌ها نماد مبارزه با استعمارگری بریتانیا است، و نسل امروز ما برای پشتوانه های هویتی خودش لازم دارد تا او و زندگی مبارزاتی‌اش را بهتر بشناسد تا مسیر جاودانگی را در این جهان پرآشوب گم نکند. رئیس علی دلواری اگر چه برای بوشهری‌ها به اسم و نام، نامی آشناست ولی هنوز آنگونه که باید در خود استان بوشهر هم شناخته شده نیست تا چه رسد به همه‌ی مردم ایران، و این می‌طلبد که همانگونه که عده‌ای همت کردند تا مقبره‌ی رئیس علی در وادی السلام نجف را سامان دهند، جماعتی آگاه و با دانش شخصیت مبارزاتی رئیس علی را برای جوانان ما بسازند و بخوانند و جهانی کنند. 🔸️ کاری که اگر در دست اندیشه‌ی مادی‌گرایی غرب بود برای هویت نداشته‌اشان هزاران اثر هنری و رسانه‌ای تولید می‌کردند تا برای خودشان هویت بخشی نمایند. و ما که دستمان پر است در معرفی و ایجاد هویت بین نسلی فوق العاده ضعیف عمل می‌کنیم. اینکه چرا ما به این شخصیت‌ها به میزان عظمت و بزرگی‌اشان توجه نمی‌کنیم دلایل متعددی دارد اما یک دلیل آن این است که درک این موضوع که پرداختن به شخصیت‌های مبارز تاریخی چگونه می‌تواند فرهنگ حماسه را در جامعه ایجاد نماید تا برای آن هزینه‌ها شود از کسانی که منابع در دست دارند ساخته نیست و می‌بینیم که چقدر دستانمان از کار فرهنگی و هنری ماندگار در تولید آثار فاخر در این زمینه خالیست. 🔸️و آنان که این درک را دارند و با عمق جان باور دارند به این اهمیت، منابعی در دست ندارند تا تولید فاخر نمایند و این می‌شود که رئیس علی دلواری‌ها در جامعه در حد یک عکس و نام باقی می‌مانند و تبدیل به یک ساخت فرهنگی و هنری و الگوی هویت ساز نمی‌شوند. در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که صرف گرامیداشت نام و یاد نمی‌تواند نسل پریشان و تشنه‌ی معرفت امروز را قانع نماید.رئیس علی را باید دوباره بشناسیم و او را بر سر دست بگیریم و حمایت‌ها و مظلومیت‌های او را به هر زبانی بگوییم،تا جامعه خودش را در آیینه‌ای رئیس علی ها بیافریند، جامعه‌ای امروز ما برای مبارزه ای که از سال ۴۲ با امام بزرگوار و همراهی مردم شروع کرد نیاز دارد مدام مخزن را پر کند و نگذارد در جنگ تمام قد استعمار و استکبار، جامعه دستش از میراث‌های جاودانه، همچون رئیس علی دلواری‌ها خالی باشد. 🔸️و این رسالت امروز و فردای همه‌ی دغدغه مندان هویت ایرانی و اسلامی این سرزمین است. روز مبارزه با استعمار انگلیس سالروز شهادت رئیسعلی دلواری گرامی باد. به کانال علی دبیری در ایتا بپیوندید: http://eitaa.com/dabiriali_ir
💎 جریان شناسی 💎 🔻 دوره جریان شناسی حوزه و روحانیت در فتنه 🔥 رمزگشایی از معماهای فتنه مهسا امینی 🔥 بررسی مواضع حوزویان دگراندیش در ماجرای 🔥 واکاوی مواضع حوزویان لیبرال در فتنه 🎙 مدرس: دکتر هادی معتقدی 📑 همراه با اعطای مدرک معتبر ❣️شرایط شرکت در دوره رایگان: ➖بنر دوره را برای ده نفر از دوستانتون ارسال کنید ➖و ده تا صلوات برای سلامتی امام زمان(عج) بفرستید. جهت ثبتنام به لینک زیر مراجعه فرمایید: ⬇️-⬇️-⬇️-⬇️-⬇️-⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3502047246Cda14933e66 https://eitaa.com/joinchat/3502047246Cda14933e66
🔹روایتگری ترکیبی 🔸 در بیان رهبری حوادث و فتنه های امروز، محصول "جنگ ترکیبی" دشمن است مهمترین ویژگی جنگ ترکیبی قدرت "پیچیدگی" حوادث بخاطر حجم بالای "متغیرها" در عین "سرعت جابجایی بالای" آنهاست به گونه ای که تشخیص مسائل برای مواجه درست را سخت میکند به همین میزان روایت درست یا به عبارت دقیق تبین مساله برای عموم را نیز، بسیار دشوار میکند. 🔸روایتگری ترکیبی با استفاده از گروه های تخصصی متعهد به دست میاید. تجمیع هماهنگ داده ها همراه با تحلیل ها جهتمند و عمیق از مسائل در این گروه های تخصصی شکلی از "روایتگری فرا تخصصی" را ایجاد میکند 🔸بر خلاف روایتگری تخصصی که نگاهی "تک بعدی" به مسایل و مشکلات را ایجاد میکند ، "روایتگری فرا تخصصی" محصول نگاه "کل گرایانه" در "ترکیب هماهنگ" همه تخصص های مرتبط است. 🔸مهمترین نمونه جنگ ترکیبی به فتنه ای دشمن در سالهای اخیر بر میگردد که رهبری دست به تحسین ان زدند در این حادثه همه عناصر( منغییرهای) اصلی فتنه سازی یعنی عناصر سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی اجتماعی ،رسانه ای، نظامی و... به شکل هماهنگ و با سرعت بالا تغییر میکرد به گونه ای که مواجه با آن را به خاطر پیچیدگی و سرعت بالای تغییرات سخت کرده بود. 🔸لذا "روایت صحیح" از آن نیازمند شکل گیری گروه های تخصصی با موضوعات درگیر است تا در این آگاهی بخشی کلی ، بتوان جامعه را به موضع گیری شفاف و منسجم دعوت کرد.البته مطلوب روایتگری خروج همشیگی از حالت پدافندی به حالت آفندی با قدرت ترکیب تخصص ها در "خلق" اتفاقات "پیش دستانه" است تنها در این صورت است که "روایت اول و برتر" از آن ما خواهد بود زمانی که خالق و طراح اتفاقات خود ما باشیم اتفاقاتی که بتواند نظام سلطه را درگیر کند همانند اتفاق بزرگ طوفان الاقصی. ▪️مقام معظم رهبری(دامه ظله) ‌ [اغتشاشات ۱۴۰۱] صرفاً یک اغتشاش خیابانی نبود؛ [پشت] این، برنامه‌های خیلی عمیق‌تری بود. دشمن یک جنگ ترکیبی را ‌شروع کرد؛ یک جنگ ترکیبی؛ این را بنده از روی اطّلاع به شما عرض میکنم. دشمن یعنی آمریکا، اسرائیل، بعضی از قدرتهای ‌اروپاییِ موذی و خبیث، بعضی از گروه‌ها و گروهکها، همه‌ی امکاناتشان را وارد میدان کردند. همه‌ی امکانات یعنی چه؟ یعنی ‌دستگاه‌های اطّلاعاتی‌شان را، دستگاه‌های رسانه‌ای‌شان را، ظرفیّت فضای مجازی‌شان را، استفاده از تجربه‌های گذشته‌شان را. خب ‌اینها در ایران تجربه دارند؛ از سال ۷۸ تجربه دارند، از ۸۸ تجربه دارند، از سالهای بعدی تجربه دارند، آنجاها شکست خوردند، از ‌آن تجربه‌ها استفاده میکنند؛ آن تجربه‌ها را هم به میدان آوردند. در کشورهای دیگر هم این کارها را کرده‌اند، یک ضربه‌هایی ‌خورده‌اند، یک موفّقیّتهایی پیدا کرده‌اند، از آن تجربه‌ها هم استفاده میکنند. دشمن همه‌ی این ظرفیّتها را در این چند هفته وارد ‌میدان کرد برای اینکه بتواند بر ملّت ایران فائق بیاید... که به معنای واقعی کلمه، ملّت توی دهنشان زد؛ ملّت ایران به معنای ‌واقعی کلمه ناکامشان کرد.‌ ✍️مختاررضائیان 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
5.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌐 *"رابرت اف کندی"، برادرزاده «جان اف کندی»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و حقوقدان که سخنانی از پشت پرده جنگ اوکراین می گوید ...* ➖ *شنیدن این تحلیل و نظر به دور از هرگونه ارزش گذاری مفید به نظر می آید ...* 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔰، روش مطلوب تربیت دینی 🔻کاربرد ، هماهنگی همه متغییرهای اصلی و فرعی بر محور ثابت نظام فکری هر مکتب تربیتی است تا در این هماهنگی عناصر مرتبط، فضای انتقال محتوا فراهم و عمل و محقق شود به دیگر بیان برای انتقال یک ، یا به دانش آموز باید همه عوامل مرتبط با موضوع از عوامل محیطی ، عوامل درونی متربی و عوامل موثر در مربی به شکل هماهنگ شود تا بستر انتقال سالم و امن فراهم شود . 🔺هر مکتب تربیتی با توجه به مبانی ثابت فکری خود سعی میکند با طراحی روش های متناسب با ، متغییرهای اصلی و فرعی را تعین و نسبت آنها را با محور ثابت فکری خود هماهنگ کند برای نمونه یک با توجه به معنای ثابت فکری خود یعنی اصالت درنسبت با سعی مکند عوامل ذهنی ـ معنوی را اصلی و عوامل مادی را به شکل فرعی و تبعی تنظیم کند در این هماهنگی فضای معنوی را ایجاد و بستر انتقال مفاهیم عالی خود را فراهم کند یا در نگاه عکس آن یعنی نقش عوامل مادی اصلی و معنوی فرعی شده تا در هماهنگی با اصالت این فضای ایجاد و فرایند یادگیری کامل شود 🔻در دیگر مکاتب نیز با توجه به مبانی ثابت فکری سعی میشود عوامل مرتبط را احصاء و بر محور فکری خود آنها را دسته بندی و تنظیم کند تادر این هماهنگی فضای یا بستر «مناسب» ، «متناسب» و «امن» انتقال فراهم شود 🔺در مکتب محور را ، مکتب جامعه گرایی اصالت را به ، مکاتب ملی گرایی یا قوم گرایی به و ،مکتب و ، مکتب پست مدرن اصالت را به نفی اطلاق نگری یا همان ، مکتب به و...با توجه به مبانی ثابت روشهای درک متغیرهای و تنظیم انها را طراحی و فضای امن جهت تربیت و انتقال مفاهیم کلیدی خود را ایجاد میکنند 🔻روش های هماهنگی در تعین عوامل و تنظیم آنها با توجه به مبانی فکری در هر مکتب کاملا متفاوت خواهد بود . در نگاه دینی نیز بخاطر مبانی متفاوت از دیگر مبانی فکری روش متناسب با خود را دارد 🔺در رویکرد دینی همه عوامل محیطی ، درونی بر محور یا همان تنظیم میشود که اگر اراده الهی به امری تعلق نگیرد هر گز محقق نمیشود . در این نگاه حرکت به سمت قرب به عنوان غایت تربیت دینی جز با امداد الهی ممکن نیست لذا ماباید به دنبال روشی باشیم که بتواند قوای اخیتاری فردی،اجتماعی، محیطی را به شکل حداکثری هماهنگ و در جهت کسب توفیق الهی تنظیم شود. که کاربرد و رسالت روش تربیتی مطلوب در دین به نظر می آید همین باشد« هماهنگی همه اراده ها (مربی ، متربی، محیط) در جهت اراده الهی» 🔻لذا تلاش های فردی ، عواملی محیطی و نقش مربی در نسبت مستقیم با قابل تنظیم است به بیان ساده زمانی مفاهیم عالی دینی قابل انتقال به غیر است که توفیق الهی با آن همراه باشد 🔺لذا محور هماهنگی همه متغییرهای دینی در شکل گیر فضای انتقال تربیتی ، اراده الهی است. اراده های ، و نیازمند هماهنگی تام با اراده الهی است تا بتواند فضای انتقال سالم را فراهم کرد تا نیل به اهداف دینی(قرب الی الله) محقق شود 🔻حال کلان پرسش ما اینجاست، کدام مفهوم دینی میتواند این هماهنگی اراده ها و متغیرهای تربیتی را با اراده رب را به شکل حداکثری ایجاد کند و ان چیزی نیست جز مفهوم دعا . در فضای دعاست که همه عوامل اصلی و فرعی با اراده رب به هماهنگی می رسد در فضای دعاست که همه متغییرهای رشد بر محور خواست الهی حاضر و هماهنگ میشود. 🔻از این روست که در روایات ما آمده که نمک غذای خود را هم از ما بخواهید چرا که در نگاه دینی هر حول و قوه ای از خداوند است و معرفت به این اصل میتواند بستر رشد را حتی برای کوچکتر فعل متربی فراهم کند . ما از هر فعل اختیاری خود در بستر دعا میتوانیم بهره حداکثری برای رشد دینی ایجاد کنیم. لذا شکل گیری فضای دعا در همه موضوعات تربیتی به معنای فراهم کردن بستر رشد برای همه افعال اختیاری کوچک و بزرگ متربی است که کاربرد غیر از هماهنگی همه عوامل در جهت رشد نیست. زمانی که روش تربیت، تلاش متربی با کمک عوامل محیطی وهدایت مربی بر محور توفیق الهی بستر رشد دینی یا همان را فراهم میکند. 🔺لذا دعا روش مطلوب دینی درهماهنگی کامل برای همه متغییرهای دینی برای رشد دینی است . دعا کلان روش تربیتی دینی برای ایجاد «فضای رشد دینی» است . دعا عملی در عرض دیگر اعمال دینی نیست بلکه مخ عبادت و عامل محوری در هماهنگی همه اعمال دینی است(الدُّعاءُ مُخُّ العِبادَةِ) ، دعا نخ تسبیح یا به دیگر بیان عامل محوری در و قبولی همه اعمال دینی است چگونگی شکل گیری فضای دعا و قدرت هماهنگی همه عوامل مرتبط با تربیت دینی بحثی دیگر است که به آن خواهیم پرداخت. ✍️مختاررضائیان @rezaeyan_mokhta