🎙 #سخن_ولی | مسئلۀ عمدۀ ما امروز مسئلۀ آموزش و پرورش است.
مسئلۀ عمدۀ ما امروز مسئلۀ آموزش و پرورش است؛ مسئلهای که برای بنده مهم است. علّت هم این است که آموزش و پرورش در واقع آن کانون اساسی برای خلق دنیای آینده است. بالاخره ما فردایی خواهیم داشت، ۲۰ سال دیگر، ۲۵ سال دیگر، نسلی روی کار خواهند آمد که امروز این نسل مشغول تولید شدن است، در حال بهوجود آمدن است؛ مولّد آن هم معلّم و آموزش و پرورش است. شما دارید یک نسل را تولید میکنید؛ چگونه آن را تولید خواهید کرد؟ این خیلی اهمّیّت دارد. آیندۀ کشور، آیندۀ دنیای ما به تلاش امروز آموزش و پرورش وابسته است؛ این کمچیزی نیست. ما هیچ دستگاه دیگری را نداریم که اینقدر حائز اهمّیّت باشد.
|رهبر انقلاب اسلامی|
۱۶اردیبهشت ۱۴۰۳
⚖ مدرسه دادخواهی
تلگرام | اینستاگرام | ایتا | بله
5.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙این صدای شهید ابراهیم عقیل است.
📌عمق نگاه، افق نگاه و #تکلیفگرایی
همه و همه در یک دقیقه قابل مشاهده است ...
🔘چند بار ببینیم!
🔻نمو | پایگاه تزکیهای، علمی، بصیرتی و مهارتی
🆔 @nomov_ir
74.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 هر میوه، فصلِ خودشو داره...!
#نامیرا
#مدرسه
#تبعیض
🔥 قسمت اول از ویژه برنامه «کتاب بحث» نامیرا!
🔶 یک چهارچوب محدود، برای رشد نبوغهای مختلف انسانی محاله...!
🔶 کمی از نویسنده و رویکرد کتاب گفتیم و از درسهای پنهانی که ساختار مدرسه ناخودآگاه درون دانش آموز نهادینه میکنه!
⛔️ و هفت درس پنهانی که در کلیپ بعد شروع میشه...!
💠 فایل با کیفیت را در آپارات ببینید...!
🔰@namyraa
🔰@book_eat
20.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸مجموعه فرهنگی محیا تقدیم می کند...
📌پسری ۷ ساله با چشمانی پر از سوال، داستانی را می بیند که فراتر از سن و سال اوست، چه داستانی در دل این کودک نهفته است که سالیان درازیست او را آزار می دهد⁉️
🎦کلیپ «پسر هفت ساله» تقدیم نگاهتان🌱
┄┄┄┄┄❅✾❅┄┄┄┄┄
#مجموعه_فرهنگی_محیا
#محیا #حضرت_زهرا #حضرت_ام_البنین
#امام_حسن #پسر_هفت_ساله
┄┄┄┄┄❅✾❅┄┄┄┄┄
https://eitaa.com/joinchat/2427192081Cdd9e9b553c
#یادداشت
دوگانه فهم من و فهم ما
کاش اصحاب فرهنگ و تربیت اصل را بر عدم فهم خویشتن بگذارند!!
▫️ چند روز پیش در جلسه ای دعوت شدم تا در خصوص ترم «جهاد تبیین» نظراتم را بیان کنم. مفهومی که در سپهر فرهنگی کشور در چند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته و به عنوان ماموریت اصلی برخی نهادها و دستگاه های فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی قلمداد می شود. گوش فرادادن به دیدگاه مدعوین بیانگر این بود که برداشت اولیه آنها از مفهوم، کاملاً با یکدیگر متمایز بود و مبتنی بر آن، توصیف آنها از یک نهاد عامل به جهاد تبین نیز متفاوت می شد و در نتیجه تجویز و توصیه های مختلفی را نیز بیان می کردند. از تقلیل جهاد تبیین به یک «فعالیت تبلیغی» تا «تبیین به مثابه امر تربیتی» و یا «تبیین در ساحت رسانه جمعی» فهم متفاوت اعضا بود. اما جالب این بود که در جای که قصد داشتم تا با صورت بندی دیدگاه ها، دعوای نظری خلق کنم که این برداشت ها مورد نقد و برسی قرار گیرد، اعضا به نرمی از کنار آن گذر نموده و انگیزه برای بهبود یا تغییر برداشت خود نداشتند! چنین ضایع تاسف باری در انبوهی از بنیادی ترین مفاهیم فرهنگی و تربیتی وجود دارد و کنشگر معاصر، با پرهیز از واکاوی فهم خود، آن را معادل با حقیقت عینی قلمداد کرده و به گونهای تقدس گرایانه به فهم خویش پایبند است.
🔆 در ادبیات فلسفی برای جداسازی مفهوم از فهم عامه، دو کلیدواژه Concept و Conception مد نظر قرار می گیرد. گرچه هر دو این واژگان به معنای فهم ترجمه می شود اما به تعبیر کانت، Concept به معنای یک ایده یا تصوری عمومی و انتزاعی تعریف میشود که میتواند برای دستهبندی تجربیات و اشیاء مورد استفاده قرار گیرد اما Conception ݡبه فرآیند شکلگیری و درک این مفاهیم اشاره دارد. این فرآیند شامل تصورات ذهنی و خلاقیت است که منجر به ایجاد ایدههای جدید میشود. در حقیقت انسان به صورت ناخودگاه بر اساس پیش فرض ها و تجارب زیسته خود است که به درک از مفاهیم و انگاره های مختلف نائل می شود. لذاست که یک فعال تربیتی، جهاد تبیین را همان کنش خود می داند و یک مبلغ هم جهاد تبین را تبلیغ!
🛑 با فرض چنین اتفاقی، یک مدیر فرهنگی نمی تواند فهم خود را به عنوان فهم معیار قرار دهد - به دلیل عدم موجه بودن این انگاره - و تمام سیاست ها و تحلیل ها را بر اساس آن صورت بندی کند چرا که حداقل آسیب این رویکرد، عدم توجه به انگاره ها و فهم بازوان اجرایی و کنشگران میدانی اوست و همین است که نتیجه برخی از فعالیت های فرهنگی مصداق «بره کلاه بیاره سر را با کلاه می آورد» می شود. نمونه این موضوع را می توان در عمل به مفاهیمی مانند امر به معروف و نهی از منکر، تربیت نوجوان و ... مشاهده نمود. علاوه بر کنشگران، فهم مردم نیز در این دست از اتفاقات بسیار با اهمیت است و عدم توجه به گونههای مختلف فهم اجتماعی و بدیهی انگاری فهم معیار سازمانی و فردی، منجر به شکاف اجتماعی بیشینه می شود.
☘️ فقط برای مثال میتوانیم نگاهی کوتاه به Concept عدالت بیندازیم. این مفهوم را میتوان چنین توضیح داد: «وضعیت عدالت وضعیتی است که در آن همه وظایف خود را انجام میدهند و همه استحقاق خود را دریافت میکنند». چه کسی مخالف است؟ برای یافتن Conceptions از عدالت، تنها باید به دو سوی مختلف اقیانوس اطلس نگاه کنیم. بهویژه در اکثر کشورهای اروپای شمالی، مفهوم فعلی عدالت مشخص میکند که بخش بزرگی، گاهی حتی بیش از 50 درصد از درآمد افراد ممکن است توسط دولت گرفته شود. ما به این مالیات می گوییم و با استفاده از آن برای ارائه تسهیلات مشترک مانند مراقبت های بهداشتی، آموزش و پرورش و طرح های بازنشستگی جمعی توجیه می شود. برعکس، در ایالات متحده، نرخ مالیات به طور قابل توجهی پایین تر است. در آنجا اعتقاد بر این است که دولت حق ندارد آنچه را که با کار سخت به دست آورده اند از شهروندانش بگیرد. از دید آمریکایی ها، بسیاری از سیستم های اروپایی دزدی آشکار هستند. از دید اروپایی ها، سیستم آمریکا نمیتواند مواد اولیه ای را که نیازمندان است، ارائه دهد. اما به راستی کدام عدالت است؟
🌐 در چنین موقعیتی، بهترین روش برای بهبود Conceptions، ایجاد دیالکتیک و گفتگو بین گونه های مختلف از افراد معقول و بدون سوگیری ارزشی و صنفی است. نقطه مقابل تحمیق و تکفیر فهم دیگری و بداهت پنداری از فهم خویشتن! کافی است که در نسبت با پایه ترین مفاهیم مانند عدالت آموزشی، تربیت دینی، حجاب، مهندسی فرهنگی و ... سیاستگذار فرهنگی در گام اول به نزدیک سازی مسیر فهم و برداشت از Concept مبادرت ورزیده و ضمن بهبود فهم خود، به یک همگرایی در کنش میدان نیز نزدیک شود. چنانچه عقلانیت یکی از شروط اصلی در نظام حکمرانی دینی است و رشد عقلانیت در مقابل نگاه دانای کل و بالا به پایین، در بستر اقناع و گفتگو و با رعایت خضوع نظری و بی طرفی شکل می گیرد.
@m_rahmani_g
41.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 این سه دقیقه را حتما ببینید
تا متوجه بشوید ریشه بزرگترین سردمداران داعش از کجا آب میخورد و در کدام کمپ های دنیا آموزش میبینند.
⭕️ بوبکر البغدادی
⭕️ جولانی
⭕️ و....
💎 فیلم، صوت و پاورپوینت ۹ کارگاه اول دوره MPA حکمرانی مردمی:
1️⃣ کارگاه اول: بررسی اقتصاد ایران از سه زاویه (دکتر محسن خاکی)
🎙 https://eitaa.com/shipaa/778
🎥 https://eitaa.com/shipaa/723
🗂 https://eitaa.com/shipaa/1002
2️⃣ کارگاه دوم: بازگشت قدرت به مردم (استاد احسان دادخواه)
🎙 https://eitaa.com/shipaa/784
🎥 https://eitaa.com/shipaa/860
🗂 https://eitaa.com/shipaa/741
3️⃣ کارگاه سوم: مدل ورود و نقشآفرینی مردم در اقتصاد (استاد احسان دادخواه)
🎙 https://eitaa.com/shipaa/831
🎥 https://eitaa.com/shipaa/879
🗂 https://eitaa.com/shipaa/741
4️⃣ کارگاه چهارم: حکمرانی مردمپایه در قرآن (دکتر علیرضا شاکری)
🎙 https://eitaa.com/shipaa/857
🎥 https://eitaa.com/shipaa/904
🗂 https://eitaa.com/shipaa/839
5️⃣ کارگاه پنجم: بررسی ورود موجهای سرمایهداری به ایران (دکتر حمیدرضا مقصودی)
🎙 https://eitaa.com/shipaa/881
🎥 https://eitaa.com/shipaa/920
🗂 https://eitaa.com/shipaa/869
6️⃣ کارگاه ششم: مسئله مسکن و شهرسازی و راهکار انقلاب اسلامی (دکتر عباس جهانبخش)
🎙 https://eitaa.com/shipaa/898
🎥 https://eitaa.com/shipaa/947
🗂 https://eitaa.com/shipaa/905
7️⃣ کارگاه هفتم: مردم و تولید، این همه ماجراست (دکتر روح الله ایزدخواه)
🎙 https://eitaa.com/shipaa/1004
🎥 https://eitaa.com/shipaa/979
8️⃣ کارگاه هشتم: مشارکت مردم شرط لازم برای تحول در نظام سلامت (استاد موسی شیرالی)
🎙 https://eitaa.com/shipaa/1006
🎥 https://eitaa.com/shipaa/1009
🗂 https://eitaa.com/shipaa/975
9️⃣ کارگاه نهم: "مشارکت مردم در مبارزهی سیستماتیک با فساد (استاد میلاد گودرزی)
🎙 https://eitaa.com/shipaa/1013
🎥 https://eitaa.com/shipaa/1015
🗂 https://eitaa.com/shipaa/1003
🔹کانال شیپا (شبکه پیشرفت):
https://eitaa.com/shipaa
61.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سردرگمی،
محصول ساختارِ مدرسه...!؟
#نامیرا
#مدرسه
#تبعیض
🔥 قسمت دوم از ویژه برنامه «کتاب بحث» نامیرا!
🔶 تاکید رهبری روی تولید درس و کتابهای نافع برای زندگی و گلایه ایشان از کتابهای غیر نافعی که عمر دانش آموز را تلف میکند!
🔶 یکی از خلقهایی که مدرسه ناخودآگاه در دانش آموز نهادینه میکند سردرگمی است!
🔶 تنوع کتابها چون پیوست میدانی و واقعی در زندگی ندارند بچه را گیج میکنند!
🔶 بیرونِ مدرسه ارتباط علوم، به عینه مشاهده میشود ارتباط نزدیکی که شیمی فیزیک زیست و پزشکی و... دارند،
اما در مدرسه هیچ نخ تسبیحی میان دروس کلاس نیست!
💠 فایل با کیفیت را در آپارات ببینید...!
🔰@namyraa
🔰@ali_samimi71
🔰@book_eat
🟩 ما خودمون کتاب میخونیم چرا باید عضو گروه محدثه بشیم؟!
1.توی گروه محدثه مادران و همسرانی دور هم جمع شدند که شرایط یکسان دارند و همدیگر رو درک میکنند
پس میشه توی گروه گفتگو کرد
2. هرروز مقرری های کوتاهی (مقرری=تعداد صفحات مشخص) در گروه
گذاشته میشه و هر روز ولی مقدار کم مطالعه میکنیم که عادت های کوچیک منجر به عادت های همیشگی میشه
3.کتاب هارو با تخفیف میتونید تهیه کنید که این تخفیف ها مخصوص اعضای محدثه است . توی چالش ها شرکت کنید و جایزه بگیرید.
4.میتونید اگر راجع به قسمت های مطالعه شده سوال، تجربه و یا نکته ای داشتید توی گروه به اشتراک بگذارید.
5.نقدتون به کتاب رو بیان کنید
6.این امکان براتون فراهم میشه که با نویسندهی کتاب صحبت کنید
7. وبا توضیح کتاب برای همسرتون
خلأ های رفتاری بین شما و همسرتون پر میشه
محدثه بهانه ای است برای ارتباط بین زوجین، ایجاد ارتباط مؤثر و مفید
ایجاد صمیمیت و اشتراکات ذهنی
بازکردن ذهن و رشد ذهن
والبته با گذشت زمان تاثیر ♡محدثه♡ رو در ارتباطات تون با همسر و البته تاثیرش رو در تربیت فرزندان تون میبیند.
#معرفی_محدثه
گروه کتابخوانی محدثه ویژه بانوان متأهل
https://eitaa.com/joinchat/3316580866C82d43d3027
🔹 مردم چکاره مقاومت اند؟!
✔️ اول سه تابلوی تاریخی ببینیم:
1⃣ سقوط بشار اسد و قبلش صدام حسین!
بشار، به پایگاه روسیه فرار کرده بود اما هنوز برخی در ایران، به اطلاعیه های ارتش اعتماد داشتند! عقب نشینی ها را تاکتیکی می خواندند و منتظر بودند ورق برگردد!
در عراق هم ارتشی که تا هفته قبل کویت را چند ساعته گرفته بود، مثل ارتش بشار شد!
سقوط بغداد همه را غافلگیر کرد.
بی مردم و نامردمی بودن، عامل شکست است! جنگ بشار یا صدام مساله مردم نبود و بالتبع جریان اخبار و راهبردها و یاری اش از آنها نمی گذشت؛ گرچه آنها قربانی اشغال و هرج و مرجش شدند!
2⃣ فرار سپاه حضرت امیر(ع) در صفین!
معاویه بر تیری نوشت: "از بنده خیرخواه خدا! شما را آگاه کنم که معاویه می خواهد بند فرات را بر شما بگشاید تا همه غرق شوید! پس مراقب باشید"! و پرتاب کرد.
تیر را یک نفر دید و دست به دست چرخید، شایع شد و جان گرفت. همزمان معاویه ۲۰۰کارگر را به کمرگاه رود فرات فرستاد تا با بیلها و زنبیل ها برای فریب حفاری کنند!
تیر به حضرت امیر(ع) رسید فرمود: "هشیار باشید این حیله ای که معاویه بدان پرداخته نه درست است نه قابل انجام؛ او می خواهد شما را از جای [استراتژیک تان] براند! نادیده اش انگارید!"
سپاه فریب صدای حفاری خورد و موقعیت را رها کرد؛ طوری که امیر(ع) هم ناگزیر شد با آخرین دسته به جای مرتفع برود! "(وقعه صفین ص۱۹۰)
نظام علوی، مردم پایه بود؛ اما به تعبیر خود حضرت: "كَأَنَّنِي الْمَقُودُ وَ هُمُ الْقَادَةُ" (گویی من پیرو و آنها پیشوایند)!
در این فضا مرجفون برنده اند! اتفاقی که در لیلة الهریر و فردایش قرآن بر نیزه زدن بیشتر کارگر شد!
3⃣ شیرینی بدر صغری و مرجفون مدینه!
مشرکان پس از پیروزی در اُحد با مسلمانها قرار جنگی دیگر کنار بازاری فصلی گذاشتند که بدر صغری نام گرفت. مسلمانها در حال آماده شدن بودند اما ابوسفیان آماده نبود. خشکسالی را بهانه کرد و بخاطری که مسلمانان جسور نشوند خروجی دو سه روزه از مکه کرد. نُعیم بن مسعود اشجعی را ۲۰شتر جایزه داد تا مسلمانان را منصرف کند. او با رجفه و شایعه آمد و به اصحاب گفت ابوسفیان همه را جمع کرده و اینبار متفاوت از قبل سراغتان می آید! خارج نشوید که جز فراری کسی نجات نمی یابد ! خانواده هایتان کشته می شوند و...
بین یاران گشت و گفت تا رعب و وحشت افتاد و آنان از رفتن اکراه یافتند !(المغازی ج۱ص۳۸۶)
رسول الله تهدید را خنثی کرد که: حتی اگر تنها باشد می رود!
تهدیدها و رجفه ها با ازدیاد ایمان مومنان جواب گرفت(۱۷۳آل عمران) در مقابل شبکه مرجفون تهدید شدند(۶۰احزاب)
خروج شیرین مسلمانان بدون جنگ، ۸روز در بازار فصلی به تجارت گذشت!
❓ چگونه الگوی سوم ساخته شد؟!
✔️عناصرش در این دو آیه است:
1⃣ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ...!(۷۱نساء)
آیه خطاب به همه مردم است نه فقط فرماندهان و اولی الامر.
حِذْر، بیداری و آماده باش و مراقبت همه جانبه در برابر خطر است. گاه برای ابزارِ برحذر شدن(اسلحه) هم به کار می رود؛ اما خودش بمعنای اسلحه نیست؛ چنانچه در آیه۱۰۲ همین سوره باز دستور می دهد: جایی(مثل نماز) که اسلحه زمین می گذارید هم حذرتان را داشته باشید! (...أَنْ تَضَعُوا أَسْلِحَتَكُمْ وَخُذُوا حِذْرَكُمْ...).
از خبر دیده بانی تا ارائه تحلیل از آرایش صحنه، بیان درس و عبرتها تا پیشنهاد راهبرد مقابله درست و هرچه مثل اینهاست "اگر در مسیر ماندن و مقاومت" باشد، همه از مصادیق خُذُوا حِذْرَكُمْ است؛ و #مقاومت_مردم_پایه می سازد؛ لذا پیامبر می شنید، در راهبردها مشورت می گرفت که: در شهر بجگنیم یا بیرون؟! مسلمان عادی مشورت می داد که: خندق بکنیم! و...
نمونه اول این را ندارد! کنار نهادن مردم از اینجا شروع می شود!
2⃣ وَإِذا جاءَهُم أَمرٌ مِنَ الأَمنِ أَوِ الخَوفِ أَذاعوا بِهِ ۖ وَلَو رَدّوهُ إِلَى الرَّسولِ وَإِلىٰ أُولِي الأَمرِ مِنهُم لَعَلِمَهُ الَّذينَ يَستَنبِطونَهُ مِنهُم ...﴿۸۳ نساء﴾
و هنگامی که خبری از امن یا ترس به آنها برسد، آن را شایع میسازند؛ در حالی که اگر آن را به پیامبر و پیشوایان -که قدرت تشخیص کافی دارند- بازگردانند، از ریشههای مسائل آگاه خواهند شد...
در مذمت منافقین و ضعاف مومنین است که خبری(خوب یا بد) از میدان را پیروزی یا شکست تلقی و ترویج می کنند و "قصد تضعیف روحیه دارند". ترویج اخبار اثبات نشده، اتهام پراکنی بی اساس، بزرگ نمایی توان دشمن، تحقیر خودی و رد نکردن به اولوالامر، تابلوی دوم را می سازد.
پیروزی یا شکست به جمع بندی میدان و راهبردهاست که کار اولی الامر است.
کار اولی الامر در این حوزه، استنباط است. "نَبَط" اولین آب استخراج شده از چاه است و استنباط یعنی خارج کردن قول از حالت ابهام و رساندن به مرحله تمییز و تعیین.
ولیّ امر و مردم، مدار مقاومت اند؛ هردو!
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۹/۲۶
☑️ @m_ghanbarian
.
📝لیستی از آموزشهای صوتی و تصویری
🏆 هفت مهارت جهاد تبیین
🗣 هفت اهرم تاثیرگذاری
🌱 هفت کلیپ کوتاه کنشگری
🧑🏻🏫 هفت وبینار مهارتی ویژه فرهنگیان
🚨 لیست صوت لایوهای آژیر خطر
🔖 لیست برخی از لایوهای کاربردی
🎥 لیست کلیپ های تصویری کوتاه
⁉️ لیست پاسخ به سوالات کاربردی
مهارتافزایی با 👈 هادی صائبی
.