eitaa logo
مدرسه زبان و فرهنگ کره
1هزار دنبال‌کننده
367 عکس
196 ویدیو
51 فایل
معتبرترین مرکز آموزش زبان و فرهنگ کره جنوبی در کشور با بیش از شش سال سابقه فعالیت ارتباط با ادمین @Isk313 https://korean-school.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
29.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ منتظر اتمام سریال هستیم 👀 انشالله پس از اتمام سریال قاضی جهنمی قراره این سریال پر سرو صدا رو نقد کنیم .✋ قاضی جهنمی یک مجموعه تلویزیونی محصول کره جنوبی با بازی پارک شین هه و کیم جه یونگه.🙇 🟢 این مجموعه در سپتامبر ۲۰۲۴ از اس‌بی‌اس در حال پخش است. مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
🔺سریال شیطان من بارها در نشست‌های اساتید مجموعمون نقد شده و مفصل در خصوص این سریال محبوب صحبت شده. 🔺متاسفانه غالب نقدهایی که صورت گرفته خیلی سطحیه و مخاطب رو قانع نمی کنه . 🔺این سریال به وضوح مبانی دینی رو زیر سوال برده و تصویر متفاوت از خدا رو به نمایش گذاشته . چیزی که جریانش در فیلم و سریال و موسیقی کره ای پر رنگ شده تفکر خطرناک مکاتب التقاطیه. 🔺مکاتبی که به جای پرداخته شدن بهش کنار گذاشته شدن و فقط شیطان پرستی رو مد نظر قرار دادن 🔺 سریال شیطان من رو از یک زاویه دیگه هم میشه نگاه کرد...... مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺نقدی بر سریال شیطان من ⬅️ سریال شیطان من از مضامین گنوسی استفاده می کند، به ویژه در به تصویر کشیدن شخصیت ها و انگیزه های آنها. به برخی از جنبه های کلیدی منعکس کننده افکار عرفانی در روایت داستان اشاره می کنیم : 🔸ثنویت : گنوسیسم اغلب بر جهان بینی دوگانه تأکید می کند و در تقابل قلمرو مادی و معنوی است. در شیطان من ، تنش بین دیو (نماینده هرج و مرج و تاریکی) و قهرمانان انسانی (نماد نور و نظم) این دیدگاه دوگانه را منعکس می کند و مبارزه بین خیر و شر را برجسته می کند. 🔹دانش و روشنگری : محور اعتقاد گنوسی این ایده است که رستگاری از طریق دانش (گنوسیس) حاصل می شود. شخصیت گو وون، شیطانی که بینش ها و قدرت هایی را برای دو دو هی فراهم می کند، مظهر این مفهوم از روشنگری است. ▪️رابطه او با دو دو هی را می توان استعاره ای برای جستجوی حقایق عمیق تر فراتر از درک متعارف دانست. 🔹شورش علیه اقتدار : گنوسیسم اغلب چهره هایی مانند لوسیفر را به عنوان شورشیان علیه خدای خالق ظالم (دمیورژ) به تصویر می کشد. 🔸 در شیطان من، شخصیت گو وون این کهن الگو را منعکس می‌کند، زیرا او وجود خود را در دنیایی که توسط قدرت های بالاتر اداره می شود هدایت می کند در حالی که هنجارهای ثابت را به چالش می‌کشد و به دنبال خودمختاری است. مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
🔹 رستگاری و دگرگونی : این مجموعه چگونگی به دست یافت رستگاری را به تصویر می کشد، به ویژه از طریق تعاملات گو وون با دو دوهی. این با روایت‌های گنوسی که اغلب سفری از جهل به روشنگری را به تصویر می‌کشند، همسو می‌شود، جایی که شخصیت‌ها از طریق عشق دستخوش دگرگونی می‌شوند و در نهایت به دنبال اتحاد مجدد با حقیقت معنوی بالاتر هستند. 🔸 ابهام خیر و شر : متون عرفانی غالباً خطوط بین خیر و شر را محو می کنند و نشان می دهد که هر دو می توانند در درون افراد وجود داشته باشند. پیچیدگی شخصیت گو وون - که هم ویژگی‌های اهریمنی و هم انسان واقعی را در خود دارد این ابهام را منعکس می‌کند و بینندگان را به بازنگری در دوتایی‌های اخلاق سنتی و ضد اخلاق به چالش می‌کشد. 🔹در «شیطان من »، افکار گنوسی از طریق کاوش در ثنویت، معرفت به عنوان راهی برای رستگاری، شورش علیه قدرت، مضامین رستگاری، و ابهام پیرامون خیر و شر تبیین می گردد. این عناصر روایت را غنی می کنند و بینندگان را به درگیر شدن با پرسش های فلسفی عمیق تر درباره هستی و اخلاق به چالش می کشاند. ◀️این اثر مضامین عرفانی عمیقی را بررسی می‌کند که اخلاق، عدالت و روان انسان را در هم آمیخته است. این روایت‌ها به پیچیدگی‌های انتقام و ماهیت شر می‌پردازند و اغلب مرزهای بین قهرمانی و شرارت را محو می‌کنند. مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
موسسه بین‌المللی هاتف شرق با همکاری مدرسه رسانه‌ای استاد فرج نژاد برگزار می‌کند: درس‌گفتار . کتاب دین در سینمای شرق و غرب بررسی. تعامل آیین های شرقی و سینما . جلسه سوم : بررسی تائوتیسم و کنفوسیوس در سینمای شرق استاد: سرکار خانم حیدری (سردبیر فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی) زمان: چهارشنبه 1403/07/11 ساعت 15 مکان: قم، خ بسیج، مدرسه رسانه‌ای استاد فرج نژاد پخش زنده از کانال موسسه بین‌المللی هاتف شرق ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ موسسه بین‌المللی هاتف شرق؛ اولین و تخصصی‌ترین مرجع نقد در کشور 🆔 @islam_4_all
🌟 لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ 🌟 لَقَدْ نَصَرَكُمُ اللَّهُ فِي مَوَاطِنَ كَثِيرَةٍ ۙ 🌟يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ 🌟وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلَٰكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَعْلَمُونَ
🔅انشالله قراره مطالب تخصصی در موضوع کیپاپ بگذاریم منتظر تحلیل های ما باشید🔅
✅در خصوص نسل سوم کیپاپ نقد و تحلیل هایی صورت گرفته ، تحلیل های که بعضاً توجه ویژه به متن و ظاهر موزیک ویدیو ها شده و کمتر توجهی به زیرمتن آنها صورت گرفته.(قبلا اشاره کرده بودیم) ✅دلیلش هم مشخصه ولی الان مورد بحث ما نیست . ✅چون سعیمون تا الان این بوده نقد منصاف داشته باشیم و اگر هم کسی تو این حوزه نقد جدی داره و براساس مبنای درست و پایه ی علمیه بپذیریم . ✅کلی مقاله و یادداشت برای فصلنامه مطالعاتمون ارسال میشه که اونایی که مبنای درست و علمی دارند رو حتما منتشر می کنیم . ✅نقد محصولات رسانه ای کیپاپ باید اصولی و دقیق صورت بگیره : ✅چون ما چند سطح از مخاطب رو داریم . که قراره امروز به اون بپردازیم ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
طرفداران کیپاپ .aac
5.78M
♦️طرفداران کیپاپ چه کسانی هستند؟؟ ♦️ منتقدین کیپاپ چه چیزی را توجه کنند؟؟ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 ما به سوی میدان جنگ، پرواز می‌کنیم! 🎙استاد سیدعلی خامنه ای ▫️این صدای آقاسیدعلی خامنه‌ای است که در اولین نمازجمعه پس از آغاز جنگ تحمیلی، فریاد شهادت‌طلبی سر می‌داد: «شنیدم دستگاه تبلیغاتی مزدور عراق پیغام داده است و سخن پراکنده است که چرا آنها که میگویند خودشان به میدان نمی‌آیند و شنیدم اسم مرا آورده است. ما میدان آمدنمان مانند میدان آمدن خائن و کافری چون صدام نیست؛ ما به سوی میدان جنگ پرواز می‌کنیم.» ۱۳۵۹/۰۷/۰۴ مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
نیشتری بر جریان نقد موج کره‌ای در کشور اینکه ما اصرار داریم اگر کسی میخواهد موج کره‌ای را نقد کند باید حداقل به تاریخ، سیاست، جامعه‌شناسی، فرهنگ، زبان و... کره در صد سال گذشته مسلط باشد دلایل متعددی دارد که در برخی نوشته‌ها توضیح داده‌ایم. اگر هالیو یا موج کره‌ای را پدیده‌ای سیاسی، با اهداف عمدتا اقتصادی و با استفاده از ابزار فرهنگی بدانیم که در واقع هم همین‌گونه است، آن را خیلی عمیق‌تر از آنچه در کشور به عنوان «نقد موج کره‌ای» رواج پیدا کرده باید دید و نقد کرد تا به صواب نزدیکتر باشد. صرف معرفی چند گروه موسیقی و نقد ظاهری، آن هم با چند کلیشه پرتکرار مانند همجنس‌گرا بودن، شیطان‌پرستی و... را نمی‌توان نقد موج کره‌ای نامید و دوره نقد موج کره‌ای برگزار نمود. به‌عنوان نمونه، برخی از کسانی که خود را ناقد موج کره‌ای می‌پندارند به گروهی مانند بی‌تی‌اس از جهت اینکه آرایش می‌کنند و آرایش برای مردان در فرهنگ ما قبیح است، ایراد می‌گیرند. برخی دیگر نیز که خود را عالم‌تر می‌پندارند و به قول خودشان با هزاران دخترِ طرفدار گفتگو داشته‌اند و خیلی می‌دانند که موج کره‌ای چیست! با ژشتی روشنفکرانه و همه چیز دان، این رفتار را توجیه می‌کنند که آرایش کردن برای مردان کره امری عادی است و مردان کره‌ای بیشترین میزان استفاده از لوازم ارایشی در جهان را دارند. گرچه این اطلاعات درست است، اما این باعث می‌شود قبح و زشتی این کار از بین برود؟ آیا عادی پنداری این رفتار باعث نمی‌شود تا توسط نوجوانان و جوانان کشور ما الگوبرداری شود و سال‌ها بعد آرایش کردن مردان در ایران هم عادی جلوه داده شود؟ این اساتید ناقد! آیا تاکنون به این فکر کرده‌اند که آرایش کردن مردان از چه زمانی در کره باب شده و از چه زمانی قبح آن از بین رفته است؟ آیا آرایشی که بین مردان در کره مرسوم است، همان آرایشی است که مثلا گروه بی‌تی‌اس از آن استفاده می‌کند؟ یا این‌گونه آرایش حتی در کره نیز امری عادی محسوب نشده و تابو شمرده می‌شود؟ تنها در ظرف تقریبا سه دهه کره از موقعیت سابق به‌عنوان «میگو در میان نهنگ‌ها» و یک کشور «جهان سومی» و عضو جدایی‌ناپذیر جنگ سرد به یکی از پیشرفته‌ترین دموکراسی‌های اقتصادی در جهان تبدیل شد. ملی‌گرایی، جهانی شدن، جنبش‌های ضد استعماری و سیاست‌های مستبدانه و دموکراتیزاسیون به شیوه‌های منحصر به‌فرد و پیچیده، سیاست‌های عصر مدرن کره جنوبی در قرن بیستم را تحت تاثیر قرار داده‌اند. کره به شکل فزاینده‌ای توسعه و رشد پرسرعتی را تجربه کره که برخی از جامعه‌شناسان کره‌ای آن را «مدرنیته فشرده» توصیف کرده و این اتفاق بدون پیامدهای اخلاقی و اجتماعی نبوده است. یکی از این پیامدها که به‌ویژه پس از بحران IMF و شکاف‌های اجتماعی و اقتصادی رو به گسترش ناشی از بیکاری آن نمود پیدا کرد علاقه روز افزون به «بدن» در بین کره‌ای‌ها بود. زمانی که جامعه کره‌ای پس بحران IMF در تلاش بود تا به سرعت خود را به شکلی بهینه شده برای سیستم نئولیبرال سازماندهی کند، علاقه به بدن شروع به رشد کرد. از مدها و استایل‌های پوشش گرفته تا غذاهای رژیمی، تناسب اندام گرفته تا مراقبت از بدن و جراحی‌های زیبایی و استفاده بی‌اندازه از لوازم آرایشی و هر آنچه پیرامون بدن تعریف می‌شد، تبدیل به علاقه و گفتمان رایج بین مردم شد. پس از IMF است که در آن زنان و مردان به شکل فزاینده‌ای در معرض رقابت اجتماعی و گرفتن تاییدیه براساس داشتن یک چهره «درست» قرار می‌گیرند و منبع خودتوانمندسازی دیگر مبتنی بر فضایل اخلاق سنتی نیست، بلکه بر اساس عوامل قابل اندازه گیری و کمی مانند قد، وزن و شاخص BMI است. شروع پدیده «بدن» در کره را می‌توان از این زمان در نظر گرفت اما اینکه سیاست‌های حکومتی مانند سیاست‌ها و هدف‌گذاری‌هایی که «کیم دای جونگ» آن را پیگری می‌نمود چه تاثیری در افزایش آرایش مردان داشته و سرریز آن در صنعت فرهنگی کره مانند آنچه در گروه‌های موسیقی همچون بی‌تی‌اس مشاهده می‌کنیم، چگونه بوده است نیاز به فرصتی دیگر دارد که ان شاء الله به آن نیزخواهیم پرداخت. موج کره‌ای پدیده‌ای صرفا فرهنگی نیست که آن را فقط با ابزار فرهنگی بسنجیم و نقد کنیم، گرچه حتی برای نقد با شاخص‌های فرهنگی نیز نیاز داریم تا سنجه‌هایی با توجه به ویژگی‌های هالیو داشته باشیم و مطابق با آن و با توجه به اقلیم و زیست‌بوم فرهنگی کشور خودمان، هالیو را نقد نماییم. در انتها باز هم فرمایش پیامبر اکرم (ص) را متذکر می‌شوم که فرمودند: مَنْ عَمِلَ عَلَى غَيْرِ عِلْمٍ كَانَ مَا يُفْسِدُ أَكْثَرَ مِمَّا يُصْلِحُ؛ اگر كسي بدون علم كاري انجام دهد، تباه سازي اش بيشتر از سازندگي اش خواهد بود. ✍️ منصوری‌خواه، مدیر مسئول فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ موسسه بین‌المللی هاتف شرق؛ اولین و تخصصی‌ترین مرجع نقد در کشور 🆔 @islam_4_all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺این صحبت هیچ وقت قدیمی نمیشه . 🌟حرف از تاریخ سازی شد زمانی که اوج استقبال به این سبک ثابت کرد که خیلی میشه کار کرد ...... اما متاسفانه این حرف همون جا موند...... ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺رسانه چگونه روایت می کند؟ 🔺کره جنوبی کشور رویاهاست؟ 🔺 رویاسازی چگونه صورت می گیرید؟ 🔺آیا واقعیت ها هم بیان می شود؟ مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
🌟جشن جوگیه به حمایت بودائیان درکره 🔹بزرگترین فرقه بودایی در کره، یک میلیون دلار به دانشگاه ییل برای ترویج آیین بودیسم کره اهدا خواهد کرد این اولین هدیه، به یک دانشگاه بزرگ خارجی محسوب می‌شود. 🔸برای اولین بار، یک دانشگاه ایالات متحده کمک مالی برای ادامه مطالعات بودیسم کره و پرورش آنها دریافت کرد. یک منبع از دانشگاه ییل در مورد هدیه جوگی گفت و افزود که تبادلات آکادمیک ییل-دونگگوک ادامه خواهد داشت. 🔹یکی دیگر از منابع دانشگاه ییل گفت: مرکز مطالعات بین المللی و منطقه ای ویتنی و بتی مک میلان یک بازوی تحقیقاتی ییل که مدارک تحصیلی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز ارائه می دهد دریافت کننده این هدیه خواهد بود که این هدیه 1 میلیون دلاری به پیشبرد ابتکار مطالعات بودایی کمک می کند. 🔸کیم هوان سو، یک راهب بودایی کره ای الاصل، یکی از اساتیدی است که بودیسم و فرهنگ کره ای را در دانشگاه ییل تدریس می کند. 🔹جین وو از زمان روی کار آمدن در سپتامبر 2022، به دنبال ارتقاء وجهه جهانی سئون بوده است. اجلاس سراسری مدیتیشن سئون در سراسر کشور 35000 نفر را به میدان گوانگوامون در سئول کشاند. مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟کار و تلاش مضاعف یکی از علل موفقیت کشوری چون کره👆 مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ورزش زورخانه ای ایرانی در برنامه ی کره ای فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اینقدر اصیله که با افتخار به کل دنیا صادر می کنیم👆 مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بچه به این سمجی دیده بودید؟🤣 کره_جنوبی مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
♦️فصل دوم عازم به جهنم Hellbound ، قرار است در 25 اکتبر 2024 در نتفلیکس پخش شود. 🔺این فصل هم مانند فصل اول به بررسی مضامین موجودات ماوراء طبیعی که افراد را به جهنم محکوم می کنند و موجب هرج و مرج در میان جناح های مختلف مذهبی اند می‌شود . 🔺خط داستانی از جایی که فصل اول متوقف شد شروع می‌شود و عمیق‌تر به مبارزات شخصیت‌ها و پیامدهای محکومیت‌هایی که با آن‌ها مواجه می‌شوند می‌پردازد. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
🌟اجلاس مدیتیشن سئون که توسط جوگیه بودیسم کره سازماندهی شده است ، آموزه های بودایی را در کره از طریق چندین ابتکار کلیدی ترویج می کند: ♦️پرداختن به چالش‌های جهانی : این اجلاس تاکید می‌کند که درونی‌سازی آموزه‌های بودایی می‌تواند به افراد و جوامع کمک کند تا مسائل پیچیده جهانی را که از آن به عنوان «چند بحران» یاد می‌شود، هدایت کنند. تمرین‌کنندگان استدلال می‌کنند که مدیتیشن می‌تواند انعطاف‌پذیری را تقویت کند و ابزارهایی برای مقابله با تهدیدات متعدد ایمنی و امنیت فراهم کند. ♦️تمرکز بر مراقبه سئون : این اجلاس اهمیت مراقبه سئون را که شکل غالب بودیسم در کره است، برجسته می کند. این تمرین مراقبه شرکت کنندگان را تشویق می کند تا از طریق تکنیک هایی مانند روشنایی خاموش و زازن (مدیتیشن نشسته) به حالت روشنگری دست یابند. این شیوه ها برای کمک به افراد در ارتباط با طبیعت واقعی خود و جهان طراحی شده اند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
♦️تعامل فرهنگی : با میزبانی رویدادهایی که هم تمرین‌کنندگان و هم عموم مردم را به خود جذب می‌کند، هدف این اجلاس افزایش آگاهی و درک آیین بودیسم سون است. این تعامل جامعه ای را پیرامون شیوه های مدیتیشن تقویت می کند و آنها را برای مخاطبان وسیع تری قابل دسترس تر می کند. ♦️فرصت‌های آموزشی : این اجلاس کارگاه‌ها و بحث‌هایی را ارائه می‌کند که توسط تمرین‌کنندگان با تجربه رهبری می‌شود و به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا درک خود را از فلسفه بودایی و تکنیک‌های مراقبه عمیق‌تر کنند. این جنبه آموزشی برای حفظ علاقه به شیوه های بودایی در میان نسل های جوان بسیار مهم است. ♦️از طریق این تلاش‌ها، اجلاس مدیتیشن سون نه تنها به دنبال ارتقای رفاه فردی است، بلکه به دنبال کمک مثبت به هماهنگی اجتماعی با ادغام اصول بودایی در زندگی روزمره است. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
هدایت شده از 💠 فیلموسوفی 💠
30.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠مصیبتی به نام مدیر فرهنگی! 🔹کلیپ پاسخیه از استاد عباسی به اینکه: «چرا فیلم و سریال و انیمه و انیمیشن و بازی‌های شرق و غرب بدون کم‌ترین نظارتی (حتی بدون در نظر گرفتن رده سنی) از بسترهای مختلف داخلی در حال پخشه؟» 🔹پ.ن: هفت گناه کبیره و شخصیت‌سازی بر اون اساس در باب اسفنجی و غیره، با هدف اون گناهان صورت می‌گیره. یعنی شخصیت‌های اصلی هر کدوم به تنبلی و شهوت و طمع و... مبتلان، اما سعی می‌کنن این «خودِ ناقص» رو بپذیرن و باهاش کنار بیان 🔹جلسهٔ کامل: https://ammaryar.ir/m/ur9p9 🖌️فیلموسوفی نقد عمیق فیلم @Filmosophy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الحمدالله در صدور فرهنگ ایرانی _اسلامی موفق عمل کردیم💪🏻 وقتی کره ای ها هم زورخونه دارن و میل باستانی می زنن😂 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
بزرگانی چون رهبر معظم انقلاب و امام خمینی، نگاه کاملی در بحث تمدن سازی دارند. در سخنرانی های متعدد در موضوع صدور فرهنگ اسلامی با نمونه و الگوی ایرانی بیاناتی داشتند . آنچه مد نظر این عزیزان است برگرفته از فرهنگ اصیل و ناب ایرانی براساس سنت و سیره ی اهل بیت است . تلاشمون اینه که منظومه ی فکریمون براساس سخنان بزرگان، اندیشمندان و علما باشه . نه کسانی که با مطالعه ی اندک و سوگیری مغرضانه نظام فکری درست رو خدشه دار می کنند.( آن هم با دغدغه ی کار فرهنگی) 🔺توجه به فرهنگ اصیل و زنده نگاه داشتن اون در بین ایرانی ها و صدور انقلاب اسلامی ایران بارها و بارها در بیانات رهبری تبیین شده . کمی تامل در بیانیه گام دوم انقلاب❗️❗️❗️❗️
🌟دیدار نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با رهبر انقلاب 🔺حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با ایشان طی سخنانی از اشاعه فرهنگ مقدس اسلام و قرآن به عنوان سنگین ترین و ارزشمندترین مسؤولیتهای نظام اسلامی یاد کردند و کیفیت برخورد سیاسی با این مسأله را در دنیا بسیار حائز اهمیت دانستند. 🔺مقام معظم رهبری تشخیص دقیق و صحیح اهداف و شکل مطلوب انجام هر کار را لازمه به سامان رسیدن آن کار توصیف کردند و فرمودند: سفرای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای موفقیت در انجام وظایف خود باید با ماهیت، اهمیت و ارزش کار فرهنگی و نیز چگونگی به انجام رساندن این مسؤولیت سنگین دقیقا آشنا باشند تا براساس آن شتاب و جهتگیری حرکت خود را تنظیم، تصحیح و تکمیل کنند. 🔺حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضرورت توجه نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را به محتوای فرهنگ ایران اسلامی و نیز ابزار انتقال آن مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: فرهنگ ایران اسلامی نمایشگر آن روح و محتوایی است که انقلاب اسلامی به ارمغان آورد و ملت ایران آن را با دل و جان پذیرفت و برای آن تلاش کرد. 🔺 این مجموعه را باید فرهنگ قابل انتقال و تبیین و تبلیغ به حساب آورد و در ارائه و انتقال آن حتی ابزارها را نیز مورد توجه قرار داد. 🔺رهبر معظم انقلاب اسلامی از ترویج زبان فارسی در هر نقطه ای از دنیا به عنوان یک کار بسیار مهم فرهنگی نام بردند و خطاب به نمایندگان فرهنگی ایران در خارج از کشور فرمودند: در هر جای دنیا که هستید باید نسبت به ترویج زبان فارسی اهتمام کنید زیرا برای رساندن پیام انقلاب و تفکر اسلام انقلابی کار برد زبان فارسی در حال حاضر بیشتر از کاربرد هر زبان دیگر است. گسترش زبان فارسی به هیچ وجه به مفهوم ناسیونالیسم ایرانی نیست و کسی که در هر نقطه ای از جهان زبان فارسی را فرابگیرد قادر به درک صحیح و دقیق مفاهیم برجسته، قوی و عمیق انقلابی در ایران اسلامی خواهد بود و به این ترتیب محتوا و قالب پیام انقلاب اسلامی ایران به ذهن مخاطبان خود منتقل خواهد شد. 🔺مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان به علل به وجود آمدن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره کردند و فرمودند: این سازمان با هدف ایجاد تمرکز در فعالیتهای فرهنگی و تبلیغاتی و گسترش دایره تبلیغ در خارج از کشور به وجود آمد بنا بر این آنچه که امروز این سازمان در خارج از کشور انجام می دهد باید از لحاظ حجم و کیفیت نسبت به گذشته برتری داشته باشد زیرا در این صورت است که این سازمان حقانیت و ضرورت خود و صحت فکر پدید آمدنش را اثبات خواهد کرد. 🔺حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وجود یک مجموعه متفکر و طراح در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را برای ایجاد یک روال منظم و ساماندهی به امور محوله را ضروری خواندند و فرمودند: در این سازمان کارهای بسیار خوب و با ارزشی به انجام رسیده است اما در عین حال لازم است مرکز متفکری در آن به وجود آید که مسؤولیت هدایت کلی و تغذیه فکری نمایندگان فرهنگی را در خارج از کشور بر عهده داشته باشد و ابتکارات شخصی را نیز تشویق کند. رهبر معظم انقلاب اسلامی ظرافت کار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را در انجام وظایف تبلیغی دستگاههای تلفیق شده با رعایت اهداف این دستگاهها یادآور شدند و در پایان سخنانشان اظهار امیدواری کردند که این سازمان بتواند وظایف بزرگی را که بر عهده گرفته است به نحو مطلوب به انجام برساند. 🔺بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری آقای میرسلیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وجوه مختلف فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با خارج از کشور را برشمرد و سپس حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی تسخیری رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گزارش کوتاهی از برگزاری گردهمایی نمایندگان فرهنگی ایران در 63 کشور جهان را ارائه کرد.
نمونه ای از بیانات رهبری در صدور فرهنگ اسلامی ایرانی👆