eitaa logo
خوشه چین
153 دنبال‌کننده
352 عکس
47 ویدیو
1 فایل
■امام علی علیه السلام: «انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال» بنگر که چه گفته می‌شود نه این که چه کسی می‌گوید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹انگ🔹 ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹خلاف شرع🔹 ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹پذیرش بی دلیل، خروج از فطرت انسانی است🔹 ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹مسائل اساسی🔹 ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹نماز شب خوان واقعی🔹 ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹در محضر خدا🔹 ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹افراط در عزاداری ها به تفریط می انجامد🔹 ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹در اینجا جهاد، نجنگیدن است🔹 ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹گفتگو چیست؟🔹 گفت‌وگو جزو ذات انسان است. انسان موجود اجتماعی است و گفت‌وگو مهمترين وجه اين مدنیت است. گفت‏‌وگو در نگاه اول امری بدیهی به نظر می‌‏رسد که همیشه در زندگی اجتماعی خود از آن بهره برده‌‏ایم. مثل نفس کشیدن است که از لوازم حیات بشر به شمار می‌‏رود. نفس می‌‏کشیم بدون آنكه از ساز و کار آن اطلاعی داشته و نسبت به آن آگاهی و توجه خاصی داشته باشیم، اما همین ‏که نفس کشیدنمان دشوار شد و دچار خفقان شدیم، به نقش ریه و ساز و کار تنفس و هوای مورد نیاز برای ادامه حیات توجه و دقت می‌‏کنیم، در صحبت با دیگران هم نسبت به آنچه در این هم‏صحبتی و ارتباط ایجاد می‏‌شود یا نمی‌‏شود، تأمل نمی‌‏کنیم. در جریان گفت‏‌وگو تنها اطلاعات رد و بدل نمی‌‏شود بلکه اتفاقی پیش ‏می‏‌آید که انسان‌‏ها با اندیشه و ذهن یکدیگر آشنا می‌شوند و از این رهگذر شعور یا خرد جمعی شکل می‌‏گیرد. در آینه گفت‌‏وگو با دیگران است كه می‏‌توان ذهن و اندیشه خود را مشاهده کرد. گفت‌‏وگو دو جنبه بیرونی و درونی دارد که راه دسترسی به درون و گفت‌‏وگوی واقعی با خود، از رهگذر گفت‌‏وگوی بیرونی میسر می‌‏شود. در کنجی نشستن و با خود حرف زدن و در صدد فهم درون برآمدن راه به جایی نمی‌‏برد. بنابراین مهارت‌‏های گفت‏‌وگو در ارتباط انسان با خودش، دیگران، طبیعت و با خداوند، اهمیت و ارزش پیدا می‏‌کنند و اکنون که تفاهم بین انسان‏‌ها رنگ باخته، تجدید حیات گفت‏‌و‏گو و بازآفرینی مهارت‌‏های آن نیاز اساسی به‌‏شمار می‏‌رود. 📚 وبسایت کانون گفتگو ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹علل ظهور متکلمان اسلامی🔹 ✍ متفکر شهید استاد مرتضی مطهری پیوستن اقوام و ملل مختلف به اسلام با یک سلسله افکار و اندیشه‏ ها، و همزیستی مسلمین با ارباب دیانات دیگر از قبیل یهودیان و مسیحیان و مجوسیان و صابئین، و مجادلات مذهبی که میان مسلمین و آن فرقه‏ ها رخ می‏ داد، و خصوصاً پیدایش گروهی به نام «زنادقه» در جهان اسلام که به طور کلّی ضدّ دین بودند با توجّه به آزادی‏ ای که خلفای عبّاسی - در حدودی که با سیاست برخورد نداشت - داده بودند، و پیدایش فلسفه در عالم اسلامی که به نوبه خود شکوک و شبهاتی بر می‏ انگیخت، موجب شد که بیش از پیش ضرورت تحقیق در مبانی ایمانی اسلامی و دفاع از آنها در میان مسلمین احساس شود و موجب ظهور متکلّمان برجسته‏ ای در قرن های دوم و سوم و چهارم گردید. 📚 کلیات علوم اسلامی، ج ۲، ص ۱۱۶ ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹می بیند و می پوشد🔹 ✍ شیخ اجل سعدی شیرازی حق جل و علا می‌بیند و می‌پوشد و همسایه نمی‌بیند و می‌خروشد. ◽️نعوذ بالله اگر خلق غیب دان بودی ◾️کسی به حال خود از دست کس نیاسودی 📚 گلستان سعدی ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹تواضع🔹 ✍ شیخ اجل سعدی شیرازی ◽️یکی قطره باران ز ابری چکید ◾️خجل شد چو پهنای دریا بدید ◽️که جایی که دریاست من کیستم؟ ◾️گر او هست حقا که من نیستم ◽️چو خود را به چشم حقارت بدید ◾️صدف در کنارش به جان پرورید ◽️سپهرش به جایی رسانید کار ◾️که شد نامور لؤلؤ شاهوار ◽️بلندی از آن یافت کاو پست شد ◾️در نیستی کوفت تا هست شد ◽️تواضع کند هوشمند گزین ◾️نهد شاخ پر میوه سر بر زمین 📚 بوستان سعدی ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin
🔹جزای عدل🔹 ✍ شیخ محمود شبستری گرت امروز سوی ظلم میل است بدان کان میل فردا چاه ویل است چو فردا نیک و بد اندر شمار است جزای عدل نور و ظلم نار است شنیدستی که خود بد ز مردم بود فردا به صورت مار و کژدم برو ای دوست ترک خوی بد کن ز من بشنو دوای جان خود کن خوی نیکو گزین کان دلپذیر است که فردا شهد و خمر و آب و شیر است بساز امروز نیکو کار خود را بسوز ار می‌توانی تخم بد را چو دانی مزرعه دنیاست انبار چو دادت مزرعه تخم نکو کار تو تخم نیک کاری بد نباشد جزایش جز یکی هفتصد نباشد اگر خار است اگر خرماست بارت همان باشد قیامت در کنارت درین معنی که گفتم نیست نقصان حقیقت همچنین باشد یقین دان 📚 کنز الحقایق ❇️ به ما بپیوندید: https://eitaa.com/koshechin