eitaa logo
کوثر ولایت( #همه‌ماخادم‌الرضائیم )
54 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.3هزار ویدیو
48 فایل
حضرت امام رضا(ع): خدا رحمت كند كسى را كه امر ما را احياء كند، يكى از اصحاب سؤال كرد چگونه امر شما زنده میگردد؟ فرمود: دانش ما را میآموزد و به مردمان تعليم میدهد بدرستى اگر دانسته‏‌هاى زيباى ما را دريابند از ما پيروى میكنند. معانى الاخبار، ج 1، ص 174.
مشاهده در ایتا
دانلود
هر نهضت و مکتب و هر پیامی برای اینکه از امواج تـحریفها و دشـمنی ها در امـان باشد و بتواند به نسلهای بعد منتقل شود، احتیاج به حفاظت از یـاد و آثـار و پیامهایش دارد که در غیر این صورت بزرگ ترین نهضتها و اصیل ترین پیامها نیز در دل تاریخ به فراموشی سپرده می شوند؛ بـنابراین یـکی دیـگر از اهداف اربعین حسینی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری جاودانه نگاه داشتن مـکتب حـسینی اسـت
سرور و سالار شهیدان تسلیت باد. می‌میرم از دلشوره‌های اربعینی از حسرت و دلتنگی و غربت‌نشینی بالی برای پر زدن سویت ندارم حتی زمین‌گیرم در این مرز زمینی «یا مونسَ کلِ غریبِ» اهل عالم امکان ندارد حال و روزم را نبینی تو با خبر از حال و روز دردمندان تو با یتیمان و غریبان هم‌نشینی حالا یتیمی آمده با دل‌پریشی حالا غریبی آمده با دل‌غمینی بشنو صدای از نفس افتاده‌ای را جز تو ندارم من امیرالمؤمنینی امروز ببر دل را به پابوس ضریحت عاشق چه می‌خواهد به غیر از خوشه‌چینی امروز خبرهایی‌ست در صحن و سرایت امروز حسن‌زاده‌ست مهمان امینی
💢امام خامنه‌ای عزیز: ارزش و عظمت زينب كبرى‌، بخاطر موضع و حركت عظيم انسانى و اسلامى او بر اساس تكليف الهى است. كار او، تصميم او، نوع حركت او، به او اينطور عظمت بخشيد. هر كس چنين كارى كند، ولو دختر اميرالمؤمنين عليه‌السّلام هم نباشد، عظمت پیدا می‌کند. بخش عمده‌ى اين عظمت(حضرت زینب س) از اينجاست كه اولاً موقعيت را شناخت؛هم موقعيت قبل از رفتن امام حسين(ع) به كربلا،هم موقعيت لحظات بحرانى روز عاشورا،هم موقعيت حوادث كشنده‌ى بعد از شهادت امام حسين را؛ و ثانياً طبق هر موقعيت،يك انتخاب كرد.اين انتخاب ها زينب را ساخت. ۲۲/آبان/۱۳۷۰
🌴چهل شب است که پای غم تو سوخته‌ایم به اشک خویش و نگاه تو چشم دوخته‌ایم چهل شب است نفس‌هایمان همه آه است پر از سکوت، پر از گریه‌های ناگاه است چهل شب است که مات غروب صحراییم چهل شب است که محو طلوع سرهاییم چهل شب است ز دیدار آب می‌سوزیم به یاد هق‌هق طفل رباب می‌سوزیم چهل شب است خدایا و نیست باورمان سری به نیزه بلند است در برابرمان سرت ستاره دنباله‌دار صحراهاست همیشه در شب تاریخ شعله‌ات برپاست زمین مزار شهیدان توست سرتاسر زمانه شام غریبان توست تا محشر مرا دلی‌ست که چله‌نشین ماتم توست پیاده‌ای به ره ماتم توست امید هست مرانی ز خویش ما را هم رِعایتی کنی إبن‌السبیل‌ها را هم قبول کن تو دلم را که زائر آمده است ببین کنار قدم‌های جابر آمده است تو گویی از قفس سینه خارج است دلم میان گرد و غبار طویرج است دلم نهاده سر به بیابان شور و عشق و جنون دویده است به شوق فرج ستون به ستون ولایت است و شهادت شروع و مقصد ما مسیر زندگی ما: نجف به کرب‌وبلا ز جای‌جای جهان گِرد دوست جمع شدیم به لطف زلف پریشان اوست جمع شدیم
امام خامنه‌ای عزیز: بنده بارها در طول این سال ها این جمله‌ى امیرالمؤمنین(ع) را عرض كرده‌ام كه فرمود: «ألا لا یحمل هذا العلم إلّا أهل البصر والصّبر»؛ این پرچم - پرچم انسانیت،اسلام، توحید - را آن كسانى كه داراى این دو خصوصیتند،میتوانند بر دست بگیرند و بلند نگه دارند؛ «البصر والصّبر»؛ و . امام حسین علیه السّلام مظهر بصیرت و استقامت است. ۱۹/دی/۱۳۸۶
امام خامنه‌ای عزیز: جهت گیرى در عزادارى امام حسین به این نحو باید باشد: ، بیان، آگاه سازى، محكم كردن ایمان مردم، روح تدیّن را در مردم گسترشِ دادن، روح شجاعت و غیرت دینى را در مردم زیاد كردن، حالت بى تفاوتى و سكر و بى‌حالى را از مردم گرفتن؛ اینهاست معناى قیام حسینى و بزرگداشت عزادارى امام حسین(ع) در زمان ما. ۱۹/دی/۱۳۸۶
✅ یک خبر یک تحلیل 🌀 خبر: در دیدار تصویری مقام معظم رهبری با حضوری جمعی از نمایندگان هیئت‌های دانشجویی در دانشگاه تهران به مناسبت اربعین حسینی، ایشان خطاب به حضار فرمودند: به مسأله تبیین اهمیت بدهید خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود ... حرکت تبیین خنثی کننده توطئه دشمنان که می تواند باعث گمراه شدن افکار عمومی شود. ❌ گزاره‌ تحلیلی: حضرت آقا در جایی اشاره می کنند: هم اکنون هم ابرقدرت‌ها و دشمنان اسلام صدا در صدا انداخته‌اند تا صدای ما بلند نشود و در این راه پول‌های گزافی خرج می کنند تا دنیا نفهمد که وقایعی همچون جنگ تحمیلی و... با چه انگیزه ای، با دست چه کسی و با تحریک چه کسی بوجود آمده است. 🔹 همین اتفاق بعد از واقعه کربلا توسط دشمنان اهل بیت صورت گرفت که دستگاه ظالم و جبار یزیدی با تبلیغات خود می خواست حرکت امام حسین (ع) را محکوم نماید و در نزد افکار عمومی امام حسین را کسی معرفی کند که بر ضد دستگاه عدل و حکومت اسلامی و برای دنیا قیام نموده، و از طرفی تبیینی از واقعه عاشورا بین مردم صورت نگیرد. 🌀 نکته پایانی: مقام معظم رهبری با اشاره به مسأله تبیین در روز اربعین حسینی این نکته را می خواهند بفهمانند، مهمترین درس در این است که اگر صورت نگیرد دشمن در میدان غالب خواهد شد و این بسیار خطرناک خواهد بود و می تواند در تغییر باورها و ارزشها اثر گذار باشد. ✍ حسين رحیمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت سقوط هواپیما C-130 هرکولس ارتش در ۷ مهر ۱۳۶۰؛ سانحه‌ای که منجر به شهادت ۵ فرمانده اثرگذار در حساس‌ترین روزهای جنگ تحمیلی شد. راه شهیدان ادامه دارد ...✌🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌺 ۷ مهرماه و شهادت سرداران اسلام: فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا ( ۱۳۶۰ ه.ش) گرامی و راهشان پر رهرو باد.
🌀 یادداشت کوتاه | باوری که ارمغان اربعین است‼️ 🔻از عاشورا تا اربعین منشور بشریت تبلور پیدا کرد و «كُلُّكُم راعٍ وَ كُلُّكُم مسؤول عَنْ رَعيتِه» گردید. 🔸 حضرت زینب کبری سلام الله علیها بر مبنای عقلانیت، حماسه و عاطفه تابلویی را ترسیم کرد که افق چشم اندازش نقش "ما رایت الا جمیلا " بود. 🔹 مکتبی که سید الشهدا آن را با خون خود برای رهانیدن بشریت از جهالت بنا نهاده بود، حضرت زينب سلام الله علیها به همراه امام زمان خویش حضرت سجاد علیه السلام در چهل روز آن را بارور و شکوفا کرد و ثمره چهل روز مجاهدت و مبارزه بر مبنای عقلانیت، حماسه و عاطفه تبدیل به قیامی بی بدیل و شگفت آوری در مقیاس عاشورا گشت که از برکات و ثمره های اين مجاهدت زیبا و ثمر بخش، جوانه زدن قیام هایی برای احیاء دین در طول تاریخ گردید که یک نمونه بارز و پویا از آن، انقلاب اسلامی ایران است که در امتداد عاشورا و ، رشد و نمو کرد و به یک درختی تنومند تبدیل شد که در قلب تمام آزادیخواهان جهان ریشه دوانید. ✍ محمد نظریانی
🎙 | قیام علیه‌السلام 🔻 بررسی قیام حسنی براساس تحلیل حضرت امام خامنه‌ای، برگرفته از کتاب دو امام مجاهد؛ 🔹 در اذهان عامّه‌ی مردم کمتر کسی از واژه‌ی و قیام حسنی برای این حرکت سیاسی (علیه‌السّلام) استفاده می‌کند، ولی با دقّت در متون و اسناد تاریخی بارقه‌های در این رویداد تاریخی چشم اندیشمندان را خیره و زوایایی از یک حقیقت نامکشوف را عیان می‌سازد. 🔸 رفتار سیاسی علیه‌السلام و تقابل ایشان با معاویه یکی از پر چالش‌ترین و ابهام انگیزترین حرکات سیاسی امامان معصوم شیعه است. حضرت امام خامنه‌ای در سخنرانی‌های خود به سال ۵۱، بخشی از این زوایای پنهان را رونمایی کرده‌اند. ایشان براساس آیات قرآن و مدارک متقن تاریخی • اولاً صلح را به آتش‌بس معنا می‌کنند، • ثانیاً ماهیت این آتش‌بس را قیام و جهاد تحلیل می‌کنند. 🔹 بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این یادداشت، قرائت حضرت امام خامنه‌ای از جنبش سیاسی امام حسن (علیه‌السّلام) را براساس کتاب «دو امام مجاهد» تبیین می‌کند. 🔍 مطالعه متن کامل یادداشت: farsi.khamenei.ir/others-note?id=43836
💢بی‌شک آنچه بین و معاویه رخ داد، اگر نه دشوارترین، دست‌کم یکی از سخت‌ترین این آزمون‌های الهی برای شیعیان بود. همواره این حرکت سیاسی محلّ پرسش‌های دوست و دشمن بوده و هست و حکمت‌های آن پیوسته مورد بحث و نظر اندیشمندان اسلامی و شیعی قرار گرفته است. با تألیف کتاب «صلح الحسن» مرحوم شیخ راضی آل‌یاسین، زوایای مختلفی از این رویداد تحت عنوان صلح با معاویه روشن شد. ولی به مرور و با مداقّه و کنکاش‌های موشکافانه‌ی محقّقین این حرکت سیاسی ابعاد تازه‌ای از خود نشان داد که چه بسا نتوان نام صلح را بر آن نهاد. یکی از نکات حائز اهمّیّت در این مسأله اینکه دو مورخ، محدّث و مولّف شیعی، • یک ابراهیم بن محمد ثقفی، که با شجاعتی مثال زدنی یکی از حساس‌ترین کتاب‌های خود را در شهری که دورترین فاصله‌ی اعتقادی را با شیعه داشتند به کرسی تدریس نشاند، • و دیگری هشام بن محمد کلبی که به کرامت امام صادق (علیه‌السّلام) دانش فراموش شده‌اش را بازیافت، هر دو کتابی درباره‌ی امام مجتبی (علیه‌السّلام) نوشته‌اند و نام هر دو کتاب « » است. برداشت این دو عالم شیعه از این حرکت عظیم و پرتلاطم سیاسی، قیام بود. امام خامنه‌ای با اشاره به این دو کتاب می‌فرمایند: «مى‌بینیم در قرن سوّم هجرى، دو کتاب از دو نویسنده‌ى مسلمان و مورّخ شیعه صادر میشود و نوشته میشود به نام «قیام‌الحسن» ؛ صلح را به معنى قیام و با ماهیّت قیام شناخته‌اند.»
●جامعه امروز ما فاقد عدالت اقتصادی است لذا مردم باید از درس گرفته و به افرادی که درآمد و توان مالی کمتری دارند، کمک کنند، تا بتوانند خود را اداره نمایند. ●انفاق بسیار زیادِ (ع)، از مهمترین شاخصه های زندگی ایشان بود بطوری که بارها بخش اعظمی از ثروت خود را انفاق کردند و به این جهت (ع) نامیده شدند. 🏴 پیشاپیش شهادت ، علیه‌السلام تسلیت باد.
●در زمان (ع)، مرز اسلام اُموی و علوی جدا نشده بود؛ امام با مشاهده این شرایط، صلح کردند تا با آن زمینه قیام امام حسین(ع) را فراهم کنند اما این صلح برای ایشان بسیار دشوار بود زیرا باید صلح با افرادی را می پذیرفتند که می دانستند فاسد هستند، لذا بجهت آنکه بتوانند چهره فاسد آنان را نمایان کنند، این صلح را انجام دادند.   ●نرمش حکیمانه و حساب شده، اما همراه با غصّه و دردِ (ع)، بسترساز قیام عاشورای امام حسین(ع) شد؛ این صلح چهره بنی امیه را فاش کرد تا جاییکه خود مسلمانان و کوفیانی که روزی (ع) را بخاطر تصمیم به قیام رها کرده بودند، از برادرش خواستند تا قیام کند! و این برای ما عبرت است.
🔴 جهاد تبیین، آخرین حکم رهبری در نبرد تن به تن مجازی 👤 سیدمحسن هاشمی 🔹️ بررسی مواضع و بیانات مقام معظم رهبری در سالهای اخیر ما را با در کلام ایشان آشنا می کند، اهمیتی که در جدیدترین سخنرانی ایشان با نام «جهاد تبیین» مطرح گردید. 1️⃣ جهاد تبیین ابعاد و ویژگی هایی دارد که آنرا به یک نبرد تن به تن در فضای مجازی شبیه می کند. اشاره به هر کدام از شما و اینکه پیرامون خود را روشن دارید، نشان از وظیفه شخصی هر فرد در این زمینه و توجه به محیط پیرامونی خویش بدون نگاه دراز مدت در اثر گذاری دارد. یعنی هدف را خود قرار دهیم نه حتما جامعه مخاطبی گسترده. 2️⃣ دومین نکته مهم در سخنان ایشان وظیفه انتشار است، یعنی اینکه نیازی نیست صرفا تولید کننده باشیم، همین که مطالب خوب و تبیین کننده را مطالعه و سپس انتشار دهیم خود یک جهاد است، جهادی که می طلبد از کپی پیست کردن های مرسوم خودداری کرده و بر اساس آنچه نیازست به پرداخت. 3️⃣ نکته سوم ناظر به وارد شدن به فضای ابهام و اشکال است، باید در این فضا تلاش کرد و به آنچه در این فضای مسموم منتشر می شود پاسخ داد، پاسخی که می طلبد ما به دنبال باشیم، نه اینکه در فضای بدون ابهام و اشکال به فعالیت پرداخته و در جمع دوستان ارزشی خود منتشر کننده مطلبی باشیم و اسم آنرا جهاد مجازی بگذاریم و یا صرفا از شبکه هایی استفاده کنیم که اصلا دشمن و در آن وجود ندارد. 4️⃣ نکته بسیار زیبا و تاثیر گذار بعدی مربوط به درج احساسات و عواطف در بیان حقایق و تبیین آنست، یعنی اینکه با شیوه های اخلاقی اما با زینت عاطفه و عواطف انسانی به نشر پرداخت که به زبان ساده یعنی ، ارسال مطالب با شکل و فرمت های زیبا، استفاده از امکانات مجازی اپلیکشن ها و حتی حرمت ارسال کننده مطالب دارای افترا و اشکال را نگه نداشته کاری که متاسفانه بسیاری از ما با ارسال مطالب دارای غلط های املایی و نگارشی و بعضاً تند و بی روح این نکته بسیار ظریف رهبری را رعایت نمی کنیم. 5️⃣ نکته نهایی مربوط به امکانات و تجهیزات کار فرهنگی در فضای مجازی می باشد. رهبری تجهیزات مورد نیاز را آگاهی، فکر و عقلانیت دانستند، تجهیزی که اگر باشد نیازی به دستگاه ها و بودجه های کلان برای کار فرهنگی نمی باشد، بگونه ای که این جهاد تبیین در هر عرصه ای از جمله دیگر نیازی به اعتبارات و ابزار پیچیده نخواهدداشت، با همین تلفن همراه می توان بهترین و با کیفیت ترین کارهایی را تولید نمود که با سیستم های پیشرفته ساخته می شود. 💢 حال ما هستیم با دستوری بنام ، جهادی که می توان با همین اطرافیان خود آغاز کرد، می توان در کمترین حالت فقط بود، می توان بجای سخن نازیبا از زینت عاطفه استفاده کرد و در نهایت با همین دستگاه تلفن همراه کار ده ها سیستم پیشرفته رایانه ای را انجام داد.
کوثر ولایت( #همه‌ماخادم‌الرضائیم )
💢بی‌شک آنچه بین #امام_مجتبی و معاویه رخ داد، اگر نه دشوارترین، دست‌کم یکی از سخت‌ترین این آزمون‌های
🔴جنگ حق علیه باطل، پیکاری همیشگی و تعطیل‌ناپذیر؛ نگاه دقیق به یک رویداد تاریخی وقتی به واقعیت نزدیک‌تر خواهد شد که  مناشی آن، که در گذشته ریشه دوانده و نتایج آن، که در آینده بار داده، محل نظر قرار بگیرد. تقابل (ع) با معاویه ریشه در تقابل رسول‌الله(ص) با قریش دارد. حرکت امامان شیعه بعنوان وارثان علم و حکمت وحیانی رسول خدا(ص) و اوصیای آن بزرگوار(ع) نیز چیزی جز پیکار با جبهه‌ی باطل نبوده است. بر این مبناست که امیرالمؤمنین(ع) فرمود: «قریش همانطور که بر جنگ با رسول خدا هم‌دست و متّحد شدند، در برابر من نیز یکپارچه ایستادند.» و به فرموده‌ی امام صادق(ع) ۵ نفر از قریش، علی(ع) را همراهی می‌کردند و مابقی در جبهه‌ی معاویه بودند. (ع) نیز با همان جبهه‌ای رودررو بود که در برابر امیرالمؤمنین(ع) و رسول خدا(ص) سالیان سال صف‌آرائی و منازعه کرده بودند و حکم تقابل با چنین سپاهی بی‌شک جهاد فی سبیل‌الله است. در قرآن کریم حکم جهاد با کافران اینگونه آمده: «ای مؤمنان! هرگاه در جنگ با کافران روبرو شدید، به آنها پشت نکنید(از معرکه نگریزید) و هرکه پشت کند، مگر آنکه برای جنگی دیگر یا الحاق به گروهی دیگر باشد، بازگشتش به خشم الهی است و جایگاهش دوزخ که چه بد جایگاهی است.» سوره‌ی انفال، آیات ۱۵و۱۶
کوثر ولایت( #همه‌ماخادم‌الرضائیم )
🔴جنگ حق علیه باطل، پیکاری همیشگی و تعطیل‌ناپذیر؛ نگاه دقیق به یک رویداد تاریخی وقتی به واقعیت نزدیک
💢صلح حدیبیه در واقع تدارک و تجدید قوایی بود برای مواجهه‌ای پر قدرت در برابر جبهه‌ی باطل؛ این سیره‌ی رسول خدا(ص) اسوه‌ای شد برای امامان شیعه از جمله (ع)که اگر در شرایط و تنگناهایی، ظاهراً مجبور به عقب‌نشینی شدند، جهاد ادامه یابد و تدارک قوا صورت بگیرد. با توجه به این حکم الهی دست کشیدن از جنگ تنها در دو صورت جایز است، • الحاق به گروه دیگر برای جنگیدن، یا • آمادگی برای پیکاری دیگر. بی‌شک امامان معصوم شیعه(ع) که سیره‌ی سیاسی و مدیریتی‌شان عمل به قرآن و احیای سنّت نبوی(ص) است، در پیکار با کافران که گاهی زیر لوای اسلام خود را پنهان می‌سازند و با نقاب مسلمانی قدم به معرکه می‌گذارند، همین شیوه را در پیش گرفته‌اند. بر همین مبناست که رسول خدا(ص)با کافران و مشرکین قریش در حدیبیه صلح نامه‌ای را امضا می‌نماید که برخی صحابه نه تنها زبان به اعتراض گشوده بلکه در اصل نبوّت خاتم الانبیاء(ص) تردید می‌کنند. این صلح که خداوند در قرآن کریم از آن بعنوان فتح مبین یاد می‌کند(سوره فتح، آیه ۱)،در واقع تدارک و تجدید قوایی بود برای مواجهه‌ای پر قدرت در برابر جبهه‌ی باطل.
کوثر ولایت( #همه‌ماخادم‌الرضائیم )
💢صلح حدیبیه در واقع تدارک و تجدید قوایی بود برای مواجهه‌ای پر قدرت در برابر جبهه‌ی باطل؛ این سیره‌ی
💢سیره‌ی رسول خدا اسوه‌ای شد برای امامان شیعه از جمله (ع) که اگر در شرایط و تنگناهایی ظاهراً مجبور به عقب‌نشینی شدند، جهاد ادامه یابد و تدارک قوا صورت بگیرد تا ضربه‌ای مهلک بر پیکره‌ی شجره‌ی خبیثه وارد آید. امام خامنه‌ای با انتقاد به کسانی که معنای صلح را سازش و تسلیم درک نموده‌اند ماهیت این واقعه‌ی پیچیده‌ی تاریخی را این‌چنین بیان می‌دارد: «صلح به‌معناى سازش و تسلیم نیست؛ صلح به‌معناى متارکه‌ى موقّت جنگ است براى آمادگى جهت ضربت زدن قاطع‌تر... مسئله میان امام و معاویه مسئله‌ى منازعه‌ى میان دو مدّعى سلطنت و حکومت نبود؛ منازعه‌ى دو فکر بود... این مبارزه مال سال چهلم هجرى نبود، عبارت بود از همین صف‌بندى میان پیغمبر و میان کفّار و مشرکین، که رأسشان و مهم‌ترین رکنشان کفّار قریش بودند و در رأس آنها ابوسفیان. این همان مبارزه است.» (ع)
کوثر ولایت( #همه‌ماخادم‌الرضائیم )
💢سیره‌ی رسول خدا اسوه‌ای شد برای امامان شیعه از جمله #امام_حسن_مجتبی (ع) که اگر در شرایط و تنگناهایی
💢از این نگاه که صلح همان جهاد است برای تجدید قوا یا...، امامان شیعه همواره در حال جهاد بودند، چه آنجا که سیدالساجدین(ع) در برابر یزید، سرافرازانه و عزتمندانه می‌سُراید: طمع نکنید که اگر چنانچه به ما اهانت کردید ما شما را اکرام کنیم و چنانچه به آزار ما همّت گمارید، ما آزارتان ندهیم. خدا می‌داند که شما را دوست نداریم و شما را ملامت نمی‌کنیم که ما را دوست نداشته باشید. و چه آنجا که باقرالعلوم(ع) در قلب سیاه حکومت اُموی، دمشق و در کاخ خلیفه‌ی وقت و در زندان آن سامان از فضائل اهل‌بیت رسول خدا(ص) دادِ سخن سر می‌دهد، و چه آنجا که موسی‌بن‌جعفر(ع) از حدود فدک که اقطار اقلیم اسلامی را در بر می‌گیرد،می‌گوید، همه در راستای جهاد جبهه‌ی حق با جبهه‌ی کفر و باطل است. با همین رویکرد امام خامنه‌ای نظریه‌ی «انسان ۲۵۰ ساله» را ارائه می‌نماید: «[زندگی] ائمّه را جدا جدا نباید حساب کرد... بنده این ۲۵۰ سال را، عمر یازده نفر نمیدانم؛ اینها را عمر یک انسانِ ۲۵۰ ساله فرض میکنم. یک انسانى را در نظر بگیرید با یک فکر و یک هدف مشخّص... یک شاخص قوّى‌اى در زندگى این انسان ۲۵۰ ساله وجود داشته است که نگذارده و اجازه نداده است که این انسان در تمام طول این دو و نیم قرن، یک لحظه و یک سر مو از این هدف منحرف بشود.» (ع)
30.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥این چهره نورانی که میبینید، "عباس کیشوانه" است که خاندان او حدود ۴۵۰ سال است نسل در نسل، کليددار حرم حضرت ابوالفضل العباس سلام الله عليه بوده اند؛ او در این فیلم با لهجه شیرین خود به زبان فارسی فقط ۲ توصیه به شیعیان دارد! اما ۲ توصیه ای که در صورت اجرا، خیر دنیا و آخرت ما را تضمین خواهد کرد!!! ببینیم ...👆 🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ رجزخوانی زیبای افسر ارتش؛ 🔻 رجزخوانی زیبای افسر ارتش در مقابل امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران: ما همه شیرِ نَریم و نوه‌ی عبّاسیم، گفته بودیم که ما روی وطن حساسیم... تو نفهمیده‌ای، این خاک خراسان دارد، زود تعظیم کن، این طایفه سلطان دارد...  
کوثر ولایت( #همه‌ماخادم‌الرضائیم )
💢از این نگاه که صلح همان جهاد است برای تجدید قوا یا...، امامان شیعه همواره در حال جهاد بودند، چه آن
💢جهاد علیه‌السلام؛ ■در شرایط دشواری که معاویه برای جبهه‌ی حق ایجاد کرده بود، (ع) همچون رسول خدا(ص)تصمیم بر آتش‌بس می‌گیرد. عبارت آتش‌بس که در فقه با عنوان «مهادنه» شناخته می‌شود بمعنای ترک پیکار برای مدّتی موقّت است. ■ (ع) در حکمت و علت این آتش‌بس به موقتی بودن آن تصریح فرمودند: تا زمانیکه معاویه زنده است، مانند فرش خانه‌هایتان، ملازم خانه‌هایتان باشید. ●معاویه همان کسی است که سودای دفن نام پیامبر(ص) را در سر می پرورانَد، و با رشوه و وعده‌های فریبنده، توانسته فرماندهان پیش قراولان سپاه (ع)، و فرمانده‌ی «شرطة الخمیس(جان‌نثاران و فداییان امام(ع)»، عبیدالله‌بن‌عباس را از جنگ منصرف کند. عبیدالله با اینکه دو فرزندش توسط فرمانده‌ی سفّاک اُموی، بسربن‌ارطاة، بطور وحشیانه‌ای در آغوش مادر به شهادت می‌رسند، ولی در برابر یک میلیون درهم معاویه سست شده و تن به دنیاخواهی و عافیت‌طلبی می‌دهد. ●از طرفی دیگر معاویه خود را در جامه‌ی یک خلیفه‌ی صلح‌طلب چنان جا زده و امام مجتبی (ع) را جنگ‌طلب معرفی کرده که اگر امام حسن(ع) به این پیکار بر حق ادامه دهد، آن‌هم با یاران سست و ضعیفی که دورش را گرفتند، مسلّماً هم در جبهه‌ی جنگ و هم در جبهه‌ی تبلیغاتی بُرد را از آن معاویه کرده است. لذا پذیرش آتش‌بسی که مفادّ آن به دست خود امام است و زیرکانه در بندهای آن خلافت از معاویه خلع شده، مفیدتر از جنگی است که حظّ آن را معاویه می‌برد. 🔻جنبه‌های مختلف این آتش‌بس را می‌توان از بیانات خود امام(ع) که به برخی از معترضین بیان داشتند و برخی واکنش‌های جامعه، چنین یافت: ۱) زنده ماندن شیعیان   ۲) حفظ آثار نبوی و فضائل علوی ۳) ایجاد تشکیلات سری و زیرزمینی شیعه ۴) علت آتش بس همان علت صلح حدیبیه
کوثر ولایت( #همه‌ماخادم‌الرضائیم )
💢جهاد #امام_حسن علیه‌السلام؛ ■در شرایط دشواری که معاویه برای جبهه‌ی حق ایجاد کرده بود، #کریم_اهل_ب
●یکی از جنبه‌های مختلفِ آتش‌بس، از بیانات خود (ع)، که به برخی از معترضین بیان داشتند؛ ۱) زنده ماندن شیعیان:  با توجه به تحریفات گسترده‌ای که پس از رسول خدا(ص) دامن‌گیر عالم اسلام شده بود، حفظ جان افرادی که مبانی اسلام را از سرچشمه‌ی پاک نبوی(ص) و علوی(ع) دریافت کرده بودند، از اولویّت‌های مهمّ بشمار می‌رفت. معاویه بنا داشت این باقی ماندگان دوران محمّدی(ص) و وارثان تعالیم علوی(ع) را در جنگی نابرابر، از دم تیغ بگذراند و قبول آتش‌بس، این حربه را از او گرفت. ■امام خامنه‌ای با تطبیق شرایط، بنا بر فرضی که (ع)، فرمان جهاد صادر می‌کرد، به عواقب ناگوارِ این تصمیم می‌پردازد و می‌فرماید: «[در صورت جهاد] حسین کشته میشد، برادرهایش کشته میشدند، اصحاب وفادارش همه به قتل میرسیدند، و امام حسن هم در این بین کشته میشد. بعد معاویه میماند با یک عدّه مردمى که بیست سال، آنها را تمرین داده بود در خلاف جهت اسلام و بر خلاف روح اسلام.» (ع)
🔰 اهم محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح؛ ❌بخش اول 🔻 معرفی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان و سپر دفاعی کشور در برابر تهدیدهای سخت دشمنان بیرونی و درونی 🔹اشاره به حدیث حضرت امیرالمومنین (ع) برای توصیف نیروهای مسلح کشور مبنی بر اینکه: «فَالْجُنُودُ بِإِذْنِ‏ اللَّهِ‏ حُصُونُ‏ الرَّعِيَّة» 🔸تاکید بر امنیت به عنوان زیرساخت اساسی پیشرفت کشور و لزوم تمرکز نیروهای مسلح بر این امنیت کشور 🔹هشدار در خصوص توهمات پیرامون امکان تامین با تکیه به دیگران و تاکید بر سیلی خوردن آن ها در آینده نزدیک 🔸سخن گفتن از اینکه صلاح منطقه ما، وجود کشورها و ارتش های مستقل، متکی به ملت ها و هم افزایی با همسایگان است 🔹مایه‌ی ویرانی و جنگ افروزی بودن حضور ارتش آمریکا در منطقه
🔰 اهم محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح؛ ❌ بخش دوم و پایانی 🔻یادآوری خروج آمریکا از افغانستان و تحویل حکومت به طالبان پس از بیست سال کشتار و جنایت در افغانستان. 🔹شکست آمریکا در افغانستان علیرغم مجهز بودن به انواع تجهیزات گوناگون، متعارف و فوق متعارف. 🔸افشای اقدامات آمریکا برای ترویج مواد مخدر در آمریکا. 🔹تاکید بر لزوم حل حوادث اخیر در شمال غربی کشور بدون دخالت و حضور نظامی ارتش های بیگانه. 🔸دعوت کشورهای منطقه شمال غرب ایران به رعایت اصل عقلانیت برای حل مسائل. 🔹افشای غیرواقعی بودن تصاویر هالیوودی از ارتش آمریکا و تاکید بر وجود نداشتن عنصر اساسی و حیاتی معنوی، روحیه اخلاقی و توجه به خدال متعال و معنویات در ارتش ایالات متحده. 🔺کنایه رهبر معظم انقلاب به ترکیه و جمهوری باکو مبنی بر اینکه کسانی که برای برادران خود چاه می کنند، اول خودشان در چاه می‌افتند.
کوثر ولایت( #همه‌ماخادم‌الرضائیم )
●یکی از جنبه‌های مختلفِ آتش‌بس، از بیانات خود #امام_حسن_مجتبی (ع)، که به برخی از معترضین بیان داشتند
●یکی دیگر از جنبه‌های مختلفِ آتش‌بس، از بیانات خود (ع)، که به برخی از معترضین بیان داشتند؛ ۲) حفظ آثار نبوی و فضائل علوی:  به سال ۵۸ یعنی دو سال مانده به هلاکت معاویه، امام حسین(علیه‌السّلام) در ایام حج در منا خطبه‌ی مفصلی در فضائل امیرالمؤمنین(ع) ایراد فرموده و یاران پیامبر(ص) را شاهد صدق خطبه‌ی خویش گرفتند. این در حالی است که معاویه اقلیم گسترده‌ی اسلامی را مالامال از لعن و نفرین امیرالمؤمنین(ع) کرده بود. خود (ع) نیز هرجا فرصتی می‌یافت از فضائل علی‌بن‌ابیطالب(ع) می‌گفت تا خفتگان و فریب‌خوردگان شامی را انتباه دهد و اسلام حقیقی را به آنان بنماید تا جاییکه یکی از علت‌های توطئه معاویه برای شهادت امام(ع) را همین مراودات و سفرهای (ع) به شام ذکر کرده‌اند.  امام خامنه‌ای درباره‌ی تقابل اسلام علوی(ع) و اُموی و جراحات سهمگینی که با شهادت (ع) در جنگ بر پیکره‌ی جامعه‌ی اسلامی وارد می‌آمد می‌فرماید: «اگر امام مجتبىٰ کشته میشد، امروز از اسلام، یا نامى نبود، یا اگر نامى بود، شخصیّت اوّل اسلام، معاویةبن ‌ابى‌سفیان بود. و شما میدانید اسلامى که شخصیّت اوّلش و مرد اوّل یا دوّمش معاویةبن ‌ابى‌سفیان باشد، یعنى آن اسلامى که، پشتوانه‌ى ظلم است، آن اسلامى که، پشتوانه‌ى قدرتهاى جبّار و طاغى و غاصب است؛ آن‌چنان اسلامى، براى بشریّت باقى میماند.»