eitaa logo
کتابخانه ادیان
670 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
237 ویدیو
45 فایل
انتشارات و کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب تلفن:. 02532803171 09127545778 🔹سایت انتشارات www.adyanpub.com 🔹سایت کتابخانه www.lib.urd.ac.ir ارتباط با ما: @m2shojaie 🔹کانال کتابخانه در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹هدف اصلی کتاب آشنايی ملموس‌تر خوانندگان با فلسفه است. مباحث کتاب را می‌توان به دو بخش عمدة فرافلسفه و فلسفه تقسيم کرد. در بخش نخست مباحثی مطرح می‌شود، مثل فلسفه چيست؟ فيلسوف کيست و چه می‌کند؟ فلسفه چه شباهت‌ها و تفاوت‌هايی با ديگر حوزه‌های معرفت مثل دين، علم، تاريخ و رياضيات دارد؟ روش‌ فلسفه چيست؟ اما در بخش دوم به طور مستقيم به مباحث سه حوزه فلسفی پرداخته می‌شود: معرفت‌شناسی، نظرية ارزش و مابعدالطبيعه. در معرفت‌شناسی مباحثی مانند چيستی صدق، چيستی معرفت و استدلال منطقی؛ در نظريه ارزش، عمدتاً مباحث حوزه اخلاق و نظريه‌های اخلاقی؛ و در مابعدالطبيعه مباحثی مانند جبر و اختيار، مسئله ذهن/ بدن، خداباوری،‌ ماده‌باوری و ايده‌آليسم مورد توجه قرار گرفته است. 📚 بیایید فلسفه بورزیم: درآمدی بر تامل انتقادی و گفتگوی عقلانی/ نویسنده: ریچارد کریل / ترجمه: دکتر محمد کیوانفر / قم: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب، بهار ۱۴۰۳ 🛒خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی با تخفیف 🔻🔻 http://B2n.ir/falsafe-bevarzim-2 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌‌های ارتباط با کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ تلفن تماس : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🌐 (چاپ اول) 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سفارش تلفنی : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🌐 (چاپ اول) 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌‌های ارتباط با کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ تلفن تماس : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
📺 (سی‌ و ششمین برنامه) 🔹بَلَىٰ قَادِرِينَ عَلَىٰ أَنْ نُسَوِّيَ بَنَانَهُ ﴿٤﴾ چرا در حالی که تواناییم که [خطوط] سر انگشتانش را درست و نیکو بازسازی کنیم، (۴) بَلْ يُرِيدُ الْإِنْسَانُ لِيَفْجُرَ أَمَامَهُ ﴿٥﴾ [نه اینکه به گمان او قیامتی در کار نباشد] بلکه انسان می خواهد [با دست و پا زدن در شک و تردید] فرارویش را [از اعتقاد به قیامت که بازدارنده ای قوی است] باز کند [تا برای ارتکاب هر گناهی آزاد باشد!] (۵) يَسْأَلُ أَيَّانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ ﴿٦﴾ [با حالتی آمیخته با تردید] می پرسد: روز قیامت چه وقت است؟ (۶) فَإِذَا بَرِقَ الْبَصَرُ ﴿٧﴾ پس هنگامی [است] که چشم [از سختی و هولناکی آن] خیره شود، (۷) وَخَسَفَ الْقَمَرُ ﴿٨﴾ و ماه تاریک و بی نور گردد، (۸) وَجُمِعَ الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ ﴿٩﴾ و خورشید و ماه به هم جمع شوند. (۹) يَقُولُ الْإِنْسَانُ يَوْمَئِذٍ أَيْنَ الْمَفَرُّ ﴿١٠﴾ آن روز انسان گوید: گریزگاه کجاست؟ (۱۰) ♦️ترجمه: ▫️ سور مبارکه: حاقه، معارج، قیامه، علق، حمد و بقره ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان👇👇 🔹محمد عکاشه (۱۸۸۲-۱۹۸۲م.) از مشهورترین و برترین قاریان نسل اول قراء مصر و از معدود معمرین قراء آن کشور است. وی که یک قرن عمر کرد، حدود ۹۰ سال به تلاوت اشتغال داشت. او از سوی اذاعه مصر به همراه علی محمود و محمد رفعت برای تلاوت در افتتاحیه رادیو قرآن مصر در ۱۹۳۴م. انتخاب شد. گرچه بعدها به دلايلی که معلوم نیست رادیو قرآن مصر از ضبط و پخش تلاوت‌های وی خودداری کرد و در عوض رادیو انگلستان به ضبط شماری از تلاوت های او اقدام کرد. 🔻 به سبب عمر طولانی با همه مشاهیر و نوابغ تلاوت مصر هم‌عصر بود و به همراه برخی از این بزرگان مثل محمد رفعت، عبدالفتاح شعشاعی، علی محمود، مصطفی اسماعیل، علی حزین، محمود رمضان، هاشم هیبه و غیر آنها محافلی مشترک برگزار کرده است. 🔻باآنکه از نوجوانی به قراءت اشتغال داشت و تا اواخر عمر طولانی خود و در دوران کهولت نیز تلاوت می‌کرد، شگفت آنکه صدای وی جوان مانده و جز در کم‌شدن نفس و گاهی اندک گرفتگی در صدا نشانه پیری در صدایش مشهود نبود و در سنین کهن نیز صدا منعطف، سریع و پرتحریر بود. 🔻شگفتی دیگر آن است که از نه دهه قرائت وی در محافل قاهره و دیگر مناطق مصر قرائات معدودی باقی مانده که غالبا کیفیت بالایی از جهت ضبط ندارند. 🔻باوصف این، همین قرائات باقیمانده نشان از سبک ابداعی، خلاقیت هنری، مهارت نغماتی، معناگرایی و خشوع و معنویت در تلاوت این قاری برجسته دارد. شاید بتوان را از جهت روانی تحریرهای ریز و سهولت در انجام تحریر همپای کسی چون رفعت قرار داد که در این موهبت کم نظیر است. 🔻استاد شاه میوه در کانال تلگرامی خود در مورد ویژگی های فنی قرائت وی دو مطلب را بیان می کند: «۱. با اینکه وی هم دوره مرحوم شیخ علی محمود است اما ازحیث اسلوب تلاوت ازوی تاثیرات فراوانی پذیرفته واز حیث سرعت، استفاده از ترکیبات زیاد، قفلات بعضا مشابه٬ بازی با درجات وموتیف سازی وانتقالات مکرر بین مقامات  شباهت های زیادی باوی دارد اما دو تفاوت عمده بین او وعلی محمود هست نخست استفاده زیادازتحریر است در حالی که علی محمود بسیار کم تحریرتر میخواند و دوم علاقه به استفاده از قرائات وروایات مختلف در تلاوت عکاشه  است. ۲. قاریان زیادی در نسلهای بعد مانند مصطفی اسماعیل و بهتیمی  ازایشان  اقتباس کرده اند.» 🔻اکنون تلاوت زیبای او را از سور حاقه، معارج، قیامه، علق، حمد و بقره استماع می کنیم که در گویا در ۱۹۶۵م.، یعنی در سن ۸۳ سالگی اجرا شده است. 🎼 به پیوست فایل کامل 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌‌های ارتباط با کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ تلفن تماس : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 در دست انتشار (چاپ دوم) 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ➣ تلفن تماس : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ➣ سایت: 🌐 www.adyanpub.com ➣ ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan