eitaa logo
کتابخانه ادیان
713 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
283 ویدیو
69 فایل
انتشارات و کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب تلفن:. 02532803171 09127545778 🔹سایت انتشارات www.adyanpub.com 🔹سایت کتابخانه www.lib.urd.ac.ir ارتباط با ما: @m2shojaie 🔹کانال کتابخانه در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐 (چاپ اول) 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سفارش تلفنی : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🌐 (چاپ اول) 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌‌های ارتباط با کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ تلفن تماس : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
📺 (سی‌ و ششمین برنامه) 🔹بَلَىٰ قَادِرِينَ عَلَىٰ أَنْ نُسَوِّيَ بَنَانَهُ ﴿٤﴾ چرا در حالی که تواناییم که [خطوط] سر انگشتانش را درست و نیکو بازسازی کنیم، (۴) بَلْ يُرِيدُ الْإِنْسَانُ لِيَفْجُرَ أَمَامَهُ ﴿٥﴾ [نه اینکه به گمان او قیامتی در کار نباشد] بلکه انسان می خواهد [با دست و پا زدن در شک و تردید] فرارویش را [از اعتقاد به قیامت که بازدارنده ای قوی است] باز کند [تا برای ارتکاب هر گناهی آزاد باشد!] (۵) يَسْأَلُ أَيَّانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ ﴿٦﴾ [با حالتی آمیخته با تردید] می پرسد: روز قیامت چه وقت است؟ (۶) فَإِذَا بَرِقَ الْبَصَرُ ﴿٧﴾ پس هنگامی [است] که چشم [از سختی و هولناکی آن] خیره شود، (۷) وَخَسَفَ الْقَمَرُ ﴿٨﴾ و ماه تاریک و بی نور گردد، (۸) وَجُمِعَ الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ ﴿٩﴾ و خورشید و ماه به هم جمع شوند. (۹) يَقُولُ الْإِنْسَانُ يَوْمَئِذٍ أَيْنَ الْمَفَرُّ ﴿١٠﴾ آن روز انسان گوید: گریزگاه کجاست؟ (۱۰) ♦️ترجمه: ▫️ سور مبارکه: حاقه، معارج، قیامه، علق، حمد و بقره ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان👇👇 🔹محمد عکاشه (۱۸۸۲-۱۹۸۲م.) از مشهورترین و برترین قاریان نسل اول قراء مصر و از معدود معمرین قراء آن کشور است. وی که یک قرن عمر کرد، حدود ۹۰ سال به تلاوت اشتغال داشت. او از سوی اذاعه مصر به همراه علی محمود و محمد رفعت برای تلاوت در افتتاحیه رادیو قرآن مصر در ۱۹۳۴م. انتخاب شد. گرچه بعدها به دلايلی که معلوم نیست رادیو قرآن مصر از ضبط و پخش تلاوت‌های وی خودداری کرد و در عوض رادیو انگلستان به ضبط شماری از تلاوت های او اقدام کرد. 🔻 به سبب عمر طولانی با همه مشاهیر و نوابغ تلاوت مصر هم‌عصر بود و به همراه برخی از این بزرگان مثل محمد رفعت، عبدالفتاح شعشاعی، علی محمود، مصطفی اسماعیل، علی حزین، محمود رمضان، هاشم هیبه و غیر آنها محافلی مشترک برگزار کرده است. 🔻باآنکه از نوجوانی به قراءت اشتغال داشت و تا اواخر عمر طولانی خود و در دوران کهولت نیز تلاوت می‌کرد، شگفت آنکه صدای وی جوان مانده و جز در کم‌شدن نفس و گاهی اندک گرفتگی در صدا نشانه پیری در صدایش مشهود نبود و در سنین کهن نیز صدا منعطف، سریع و پرتحریر بود. 🔻شگفتی دیگر آن است که از نه دهه قرائت وی در محافل قاهره و دیگر مناطق مصر قرائات معدودی باقی مانده که غالبا کیفیت بالایی از جهت ضبط ندارند. 🔻باوصف این، همین قرائات باقیمانده نشان از سبک ابداعی، خلاقیت هنری، مهارت نغماتی، معناگرایی و خشوع و معنویت در تلاوت این قاری برجسته دارد. شاید بتوان را از جهت روانی تحریرهای ریز و سهولت در انجام تحریر همپای کسی چون رفعت قرار داد که در این موهبت کم نظیر است. 🔻استاد شاه میوه در کانال تلگرامی خود در مورد ویژگی های فنی قرائت وی دو مطلب را بیان می کند: «۱. با اینکه وی هم دوره مرحوم شیخ علی محمود است اما ازحیث اسلوب تلاوت ازوی تاثیرات فراوانی پذیرفته واز حیث سرعت، استفاده از ترکیبات زیاد، قفلات بعضا مشابه٬ بازی با درجات وموتیف سازی وانتقالات مکرر بین مقامات  شباهت های زیادی باوی دارد اما دو تفاوت عمده بین او وعلی محمود هست نخست استفاده زیادازتحریر است در حالی که علی محمود بسیار کم تحریرتر میخواند و دوم علاقه به استفاده از قرائات وروایات مختلف در تلاوت عکاشه  است. ۲. قاریان زیادی در نسلهای بعد مانند مصطفی اسماعیل و بهتیمی  ازایشان  اقتباس کرده اند.» 🔻اکنون تلاوت زیبای او را از سور حاقه، معارج، قیامه، علق، حمد و بقره استماع می کنیم که در گویا در ۱۹۶۵م.، یعنی در سن ۸۳ سالگی اجرا شده است. 🎼 به پیوست فایل کامل 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌‌های ارتباط با کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ تلفن تماس : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🌐 در دست انتشار (چاپ دوم) 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ➣ تلفن تماس : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ➣ سایت: 🌐 www.adyanpub.com ➣ ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🌐 شد (چاپ دوم) 🔹 درآمدی به آیین پروتستان: اصلاحات در مسیحیت / شهاب الدین وحیدی مهرجردی / قم: نشر ادیان، بهار ۱۴۰۳ 🛒خرید از فروشگاه اینترنتی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب 🔻🔻 http://B2n.ir/h25732 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سفارش تلفنی : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🔹انديشه اصلاح در دين از انديشه‌های فراگير بشريت است. كمتر دينی را سراغ داريم كه به نوعی شاهد جريان‌های اصلاحی نبوده باشد. مسیحيت نيز از اين قاعده مستثنا نيست. در قرن شانزدهم ميلادي مارتين لوتر، حركتی را براي اصـلاح دين آغاز كرد كه بعد‌ها نهضت پروتستـانتيسم نام گرفت. لوتر و ساير اصلاح‌گران معتقد بودند كليسای كاتوليك و پاپ‌ها از مسير حقيقی دين مسيح خارج شده‌اند، از اين رو در پي اصلاح ساختار كليسا و اعتقادات مسيحی و نيز احيای معنويت در كليسا بودند. اين حركت اعتراضی در نهايت منجر به پيدايش انشعابی مهم و ماندگار در تاریخ مسيحيت شد. كتاب درآمدی به آيين پروتستان (اصلاحات در مسحيت) به بيان خواستگاه، تاريخچه، آموزه‌ها، شعاير و عرفان پروتستان و نيز تبيين اختلافات آن با آيين‌های كاتوليك و ارتدوكس می‌پردازد. 🔹 درآمدی به آیین پروتستان: اصلاحات در مسیحیت / شهاب الدین وحیدی مهرجردی / قم: نشر ادیان، بهار ۱۴۰۳ 🛒خرید از فروشگاه اینترنتی با تخفیف 🔻🔻 http://B2n.ir/aeen-protestan-22 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سفارش تلفنی : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
📺 (سی‌ و هفتمین برنامه) ▫️ سور مبارکه: فصلت، قیامه و قدر ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان👇👇 🔹الشيخ محمد سلامة (1899 - 1982 از بزرگان نسل اول قراء مصر -الرعیل الأول- در قرن بیستم است. در خردسالی به حفظ قرآن موفق و به تحصیل دانش های قرآنی در الازهر موفق شد. 🔻در جنگ و قیام مصر علیه بریتانیا در 1919 شرکت کرد و پس از جنگ جهانی نخست، دهه سی را در فلسطین به سر برد. 🔻سلامه در نیمه نخست قرن بیستم در قرائت به شهرت و جایگاه والایی دست یافت. وی صدایی بسیار نیرومند و پرحجم داشت و بدون بلندگو تلاوت می کرد و گفته اند صدایش چنان قوی بود که صدایش از دوردست شنیده می شد. نیز نقل شده است که استفاده از بلندگو را خوش نداشت. 🔻در مورد قدرت صدا و نیز سبک او از ابوالعینین شعیشع  نقل شده است که: «شیخ محمد سلامه در محافل شبانه بدون میکروفون به تلاوت قرآن می پرداخت. او پیش از پیدایش رادیو یکی از مشهورترین مقرئان مصر به شمار می رفت و به علت برخورداری از قرار زیبا و همچنین اجرای سهل و آسان جواب و جواب الجواب که وی را بر دیگر قاریان برتری می داد جزو قاریان ممتاز به شمار می رفت.» 🔻نیز برخی از کارشناسان قرائت گفته اند: «طنین ویژه موجود در صدای شیخ خصوصیتی است که تحلیل گران در مورد آن به ارائه دیدگاه پرداخته اند. این طنین جلوه ای زکام آلود در صدای شیخ سلامه پدید آورده است. بدین علت صاحب نظران صدای وی را صوت بلغمی نامیده اند. صدای او اگرچه در سایه ویژگی یادشده از خشکی اندکی برخوردار است لکن با هیچ مانعی در زمینه ارتقاء به طبقات اوج و انتقال به پرده قرار و همچنین فقدان سلامت و بی تکلفی در این درجات، روبرو نیست.» 🔻سلامه براین باور بود که صدای قاری باید نیرومند باشد نه ظریف و لطیف. لذا با تلاوت قراء خوش سبک و صدایی چون عبدالباسط و مصطفی هیچگاه کنار نیامد و آن را مخفی نمی کرد. 🔻سلامه بر تلاوت قوی و تصویرگری معنایی قاری تأکید داشت. خود او استاد این فن بود. تلاوت های طولانی داشت. معمولا روی کلمات پایانی تحریر اندکی دارد یا تحریر نمی زند ولی تحریرهای ظریف وسریع را در اثنای تلاوت بسیار بهره می گیرد. گرفتگی مثبتی در صدای او هست که در صدای شماری ازنوابغ عرصه قرائت و انشاد دینی مصر وجود داشت. به فنون و موسیقای تلاوت تسلطی تام داشت و از آنها برای تنوع در قرائت و القای معانی بهره می گرفت. 🔻محمد سلامه تلاوت های طولانی داشت و نقل شده است در یک جلسه که ابتدا او و سپس مصطفی تلاوت کرده است به دلیل حضور شماری از بزرگان وصاحب منصبان در پایان جلسه اومجددا بر کرسی تلاوت نشسته و 7ساعت تلاوت کرده است، یعنی از سر شب تا اذان صبح و مستمعین میخ‌کوب نشسته و از هنر روحانی او خسته نمی شدند؛ مردمی که برای استماع تلاوتش کیلومترها پیاده می آمدند. 🔻گویا نیم قرن قاری تلاوت سوره کهف روزهای جمعه مسجد سید نفیسه در قاهره بود. به همین جهات او در نیمه نخست قرن بیستم بسیار مشهور شد وجایگاه رفیعی داشت. در نیمه نخست قرن بیستم یعنی تا 1948وارد اذاعه نشد و لذا تلاوت های ضبط شده چندانی از او باقی نمانده است. 🔻نقل است که تلاوت در اذاعه را حرام می‌دانست ولی بعدها از این نظر رجوع کرد و به اذاعه رفت گرچه دیگر طراوت صوتی لازم را نداشت. قراء نسل های پس از او که با أصوات افسانه ای ظهور کردند، أمثال سلامه با همه بزرگی و شهرت، تحت الشعاع قرار گرفتند، اما در تاریخ قرائت او بسان یک قله جاودانه شد. یکی از تلاوت های او را در این صبح جمعه استماع می کنیم. تلاوت او را از سور نورانی فصلت، قیامه و قدر مبارکه استماع می کنیم، سماعا طیبا. 🎼 به پیوست فایل کامل 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌‌های ارتباط با کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان  🔻🔻 ⏮  تلفن تماس : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮  | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🌐 در دست انتشار (چاپ اول) 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌‌های ارتباط با کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ تلفن تماس : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🌐 منتشر شد (چاپ سوم) 🔹معنای زندگی / گردآوری و ترجمه اعظم پویا / قم: نشر ادیان ( ۱۴۰۳) 🛒خرید اینترنتی از فروشگاه انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب 🔻🔻 http://B2n.ir/manaye-zendegi 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌‌های ارتباط با کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ تلفن تماس : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🔹مسألۀ معنای زندگی یکی از جدی‌ترین مسائلی است که توجه ذهن مدرن را به خود معطوف داشته است. پس از ظهور علم جدید رفته رفته جای بر معناداری و هدف‌داری زندگی تنگ شد و انسان مدرن از سویی در برابر خود علم تجربی را می‌دید که با عظمت و شکوهی بی‌مانند، بالهایش را بر فراز عالم معرفت و زوایای کوچک و بزرگ زندگی آدمی گشوده، و از دیگر سو شاهد زوال مبانی معرفت‌شناسی کهن بود. او با چشم خود می‌دید که این میهمانان ناخوانده عزیزان او را یـک یـک مـی‌ستـانـند و او را یله و رها تنها می‌گذارند. رهـاشدگی که نتیجه ضروری بی‌معنا دانستن زندگی است، یکی از آشناترین مفاهیم نزد انسان مدرن است. 🔻فیلسوفان جدید برای گشودن راز این معنا هر یک به راهی رفته‌اند و از منظری خاص به مسأله نگریسته‌اند. پـاره‌ای از آنان فـقدان مـعنا را در جـهان جـدید اجتنـاب‌ناپذیر دانـسته و آمـادة پذیرش تمامی لوازم آن شده‌اند. آنان با از دست دادن آنـچه از بـیـرون به زنـدگی‌شـان معـنا می‌بخشید آماده شده‌اند تا از درون آن را فراهم آورنـد. این دسته از متفکران آدمیان را دعوت می‌کنند تا با شجاعت با این حقیقت روبرو شده، خود وارد پروژه معناسازی شوند. والتر استیس از جمله این فیلسوفان است. اما فیلسوفانی چون هاپ واکر مساله معنای زندگی را با وجود خدا و حقانیت دین گره ‌زده‌اند و دین را حل کننده این مشکل می‌دانند. 🔸معنای زندگی / گردآوری و ترجمه اعظم پویا / قم: نشر ادیان (بهار ۱۴۰۳) 🛒خرید اینترنتی از فروشگاه انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب 🔻🔻 http://B2n.ir/manaye-zendegi-2 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌‌های ارتباط با کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ تلفن تماس : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🌐 سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» در تاریخ ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌‌های ارتباط با کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ تلفن تماس : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan