eitaa logo
لب المیزان
5.7هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
32 ویدیو
164 فایل
🔸 گروه فرهنگی المیزان 🔸استاد اصغر طاهرزاده 💎ارتباط با مدیر کانال @modir_lobolmizan 🔹سروش: Sapp.ir/lobolmizan 🔹ایتا:Eitaa.com/lobolmizan 🌐www.lobolmizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺شرح 🌺 🔺ما و جامِ جمِ دوران 💠https://lobolmizan.ir/leaflet/967 🔮استاد اصغر طاهرزاده کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 📱https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
🌺شرح 🌺 🔵استاداصغرطاهرزاده 🔺ما و جامِ جمِ دوران ✅بسم الله الرحمن الرحیم دلی که غیب نمای است و جام جم دارد           ز خاتمی که دمی گم شود چه غم دارد **** به خط و خال گدایان مده خزینه دل        به دست شاه وشی ده که محترم دارد ----- نه هر درخت تحمل کند جفای خزان         غلام همّت سروم که این قدم دارد ----- رسید موسم آن کز طرب چو نرگس مست     نهد به پای قدح هر که شش دِرم دارد ----- زر از بهای میّ اکنون، چو گُل دریغ مدار       که عقل کل به صدت عیب متهم دارد ----- دلم که لاف تجرّد زدی کنون صد شغل     به بوی زلف تو، با باد صبحدم دارد ----- مراد دل ز که پرسم که نیست دلداری    که جلوه نظر و شیوه کرم دارد ----- ز سرّ غیب، کس آگاه نیست، قصه مخوان    کدام محرم دل، ره در این حرم دارد؟ **** ز جیب خرقه حافظ چه طرف بتوان بست    که ما صمد طلبیدیم و او صنم دارد ********** 🌸دلی که غیب نمای است و جام جم دارد        🌸ز خاتمی که دمی گم شود چه غم دارد 🔻می‌فرماید: وقتی انسان در مسیر رجوع به حضرت حق دلی پیدا کرد که غیب نما شد و حقیقت را یافت و آن را نمایاند و به یک معنا دارای جام جم شد که نمایاننده و منعکس‌کننده همه حقایق است، حال چنین دلی اگر در مرحله‌ای از زندگی و سلوک خود انگشتری که هرچند مانند انگشتر حضرت سلیمان مشکل گشاست، گم شود، او را غمی نیست زیرا ارتباط جان او از مخزن غیب قطع نشده است. آری! مرحوم حاج آقا مصطفی«رحمت‌الله‌علیه» که حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» او را امید آینده می‌دانست، در راستای دفع بعضی مشکلات انگشتر ارزشمندی بود، ولی حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» که آسمان غیب و معنویت را در مقابل بشریت گشود؛ از رحلت آن مرد بزرگ و آن انگشتر مشکل گشا، از پای ننشست. دشمنان گمان نکنند که می‌توانند با مشکلاتی که پیش می‌آورند، دلی که راه توحید را پیدا کرده، گرفتار مشکلاتی بکنند که پیش می‌آورند. 🌸به خط و خال گدایان مده خزینه دل        🌸به دست شاه وشی ده که محترم دارد 🔻دل را نباید به هرکسی سپرد و راز آن را نباید برای هرکسی آشکار کرد. دل را باید در مواجه با کسی جلو برد که شاه‌وش ارزش و اهمیت آن را می‌شناسد و اهل دل باشد تا انعکاسی بین دل‌ها صورت گیرد. حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» در همین راستا راز دل خود را با مردم و بسیجیان و سرداران در میان گذارد و آن‌ها بودند که خریدار آن دل شدند و تا پای جان بر سرِ آن دلدادگی نسبت حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» ایستادند. 🌸نه هر درخت تحمل کند جفای خزان     🌸غلام همّت سروم که این قدم دارد 🔻هر درختی تحمل سختی‌هایی که در این مسیر پیش می‌آید را ندارد و در روبه‌روشدن با اولین مشکلات، خود را می‌بازد، مگر درخت سرو که همواره سرسبزی خود را حفظ می‌کند و ما بحمدلله ملاحظه کردیم که چگونه نسلی که شهید خرازی از آن نسل بود، اگر یک دست خود را هم از دست داد، دست از امامِ خود نکشید و در مسیر وفاداری به صاحبِ جام جمِ دوران تا وصول به شهادت جلو رفت. غلام همّت باکری‌ها و همّت‌ها و احمد کاظمی‌ها و حاج قاسم‌ها هستم که گام‌هایی آن‌چنانی داشتند و کم نیستند درختانی که امروزه سروگونه قدم در راه گذاشته‌اند تا در معرض انعکاسات جام جمِ دوران، یعنی رهبر معظم انقلاب«حفظه‌الله‌تعالی» دلِ خود را همواره زنده نگه می‌دارند. 🌸رسید موسم آن کز طرب چو نرگس مست    🌸نهد به پای قدح هر که شش دِرم دارد 🔻حال در این مسیر به جایی رسیدیم که هرکس با کم‌ترین بضاعت می‌تواند در شعف مستی احساس بودنِ متعالیِ خود را به دست آورد و همچون حاج قاسم در جهانی حاضر شود که جمهوری اسلامی برایش حرم گردد و نسبت او با نظام، نسبت نرگس مستی شود که در زیباترین حالت با خود به‌سر می‌برد و طربناک پای به سوی قدحِ شرابِ حضور در تاریخ انقلاب اسلامی بر می‌دارد که این بالاترین حضوری است که من می‌شناسم و در این رابطه عرض شد: «شخصیت شهدا که نماد آن را امروزه در حاج قاسم سلیمانی ملاحظه می‌کنید، حکایت از آن دارد که آن‌ها چیزی را در انقلاب اسلامی یافتند که برابر «هستیِ» آن‌ها بود و برای انقلاب اسلامی چنان ارزشی قائل بودند که برای فداشدن برای آن سر از پا نمی‌شناختند. بنده آن چیز را حضور در تاریخ انقلاب اسلامی می‌دانم، از آن جهت که آن نوع حضور، هستیِ ما را در بر می‌گیرد و ادامه آن انقلاب عبارت است از بسط وجود ما و فداشدن برای آن به معنای درک شدیدتر هستی خودمان است، تا در عین آن‌که در خدمت انقلاب اسلامی هستیم عملاً در خدمت خود باشیم.» 🌸زر از بهای میّ اکنون، چو گُل دریغ مدار       🌸که عقل کل به صدت عیب متهم دارد 🔻چرا نباید زر و آنچه داری را همانند گل در راه میّ و مستی و شعفِ حضورِ تاریخی، خرج نکنی و اگر چنین نکنی، نه‌تنها عقل من، بلکه عقلِ کلّ، تو را به صد عیب متهم می‌کند، زیرا در آن صورت مانند روش
نفکران غرب‌زده نسبت به انقلاب اسلامی گرفتار انواع نادانی‌ها خواهی بود. انقلابی که بستر طلوع آخرین انسان است تا آخرین شئونات الهی در نسبت با انسانِ آخرالزمانی به ظهور آید.   🌸دلم که لاف تجرّد زدی کنون صد شغل     🌸به بوی زلف تو، با باد صبحدم دارد 🔻می‌فرماید: دلم ادعای تجرد و رهایی و ناامیدی نسبت به آینده خود داشت، ولی همین‌که بوی زلف تو به مشامش خورد، از آن تجرد و ناامیدی عبور کرد و اشتغالی صد چندان پیدا کرد و با باد صبحدم که حکایت حضور در این تاریخ را با خود آورده، هزاران مشغولیت پیدا کرده و معنای زندگی را در هر جا که هست می‌شناسد و هماهنگ آن باد صبحدم گشته که چه خبرهایی از آینده توحیدی این انقلاب با خود آورده. 🌸مراد دل ز که پرسم که نیست دلداری  🌸که جلوه نظر و شیوه کرم دارد 🔻با این‌همه آنچه به دنبال آن هستم به قدری عظیم است که هنوز زمانه ظرفیت درک آنچه دل به دنبال آن است را پیدا نکرده. نمی‌دانم مراد دل را با چه کسی باید در میان گذارم که آن‌کس خودش صاحب‌نظر و جلوه نظر داشته باشد و شیوه او کریمانه باشد و به افق‌های بلند نظر کند و خود را به مشکلات کوچک مشغول ننماید. کجایند شهدایی که اگر می‌خواستند خود را مشغول این امور جزئی کنند هرگز پای در راهی که باید در آن وارد شوند، نمی‌گذاشتند، خوشا جلوه نظر و شیوه کرم آن‌هایی که امروز متوجه حقّانیت نگاه رهبر معظم انقلاب به امور هستند. 🌸ز سرّ غیب، کس آگاه نیست، قصه مخوان     🌸کدام محرم دل، ره در این حرم دارد؟ 🔻در فضای سیطره روح کمّیّت‌گرای غرب‌زدگی، کسی از اسرار غیب که در این تاریخ به ظهور آمده، آگاه نیست، پس نمی‌توان سخن را طولانی کرد. کدامند آن‌هایی که به حرم دل راه دارند، دلی که غیب‌نما است و جامِ جم دارد. حضوری است بس عظیم و بصیرتی می‌خواهد همچون بصیرت حاج قاسم که حامل «مِهر» بود و «امید».   🌸ز جیب خرقه حافظ چه طرف بتوان بست     🌸که ما صمد طلبیدیم و او صنم دارد 🔻این خرقه حافظ به عنوان مدعی سلوک، نیست که فایده در آن باشد و در جیب آن خرقه چیز ارزشمندی وجود ندارد که به آن دل ببندیم، زیرا این نسل به دنبال «صمد» است که جوابگوی همه ابعاد آخرالزمانی‌اش باشد در حالی‌که مدعیان سلوک در زیر این خرقه‌ها بُتی را پنهان کرده‌اند. جناب حافظ با طعنه به خود می‌خواهد ما را متذکر راهی نماید که راه شور ایمان است و توصیه می‌کند: «زرّ از بهای میّ اکنون چو گُل دریغ مدار» و در رسیدن به شور ایمانی از هیچ‌چیز فروگذار نکن زیرا آنچه بشر امروز به دنبال آن است «بودنی» است گشوده و گسترده در آغوش خدا تا خدا را نیز در آغوش داشته باشد که همان به سوی صمدبودن است زیر سایه جام جم دوران و نه دل دادن به «صنم» و سرگرمی‌های پوچ. والسلام 💠https://lobolmizan.ir/leaflet/967 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🔸 🔮استادطاهرزاده 💠اُفق تمدنی انقلاب اسلامی 🌐https://lobolmizan.ir/special-post/966 🔻 https://lobolmizan.ir/special-post/966#sound-row-4080 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan پیام رسان سروش 📱sapp.ir/lobolmizan پیام رسان ایتا 📱eitaa.com/lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐 https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
🔸 🔮استادطاهرزاده 💠اُفق تمدنی انقلاب اسلامی ✅باسمه تعالی 🔺1- با توجه به این‌که فرهنگ مدرنیته سعی داشت و دارد با طرح «تمدنی جهانی» همه‌ عناصر زندگی انسانی را با نگاهی که به عالم و آدم داشت، معنا کند و عملاً عموم بشر در آن واقع شدند ولی در دل توسعه‌یافتگی به معنای غربی آن، قناعت و نوع‌دوستی به معنای واقعی آن و حضورِ روح ایمان در جامعه، به حاشیه رفت و این بود که انقلاب اسلامی به عنوان تمدنی جهانی بدون نقص‌های آن تمدن، جایگاه تاریخی پیدا کرد و از این جهت می‌توان گفت رقابت انقلاب اسلامی با غربی است که غیر خود را برنمی‌تابد و حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌عليه» در این رابطه توصیه دارند جهان اسلام حدّاقل باید یک ابرقدرت شود. می‌فرمایند: «راستى اگر مسلمانان مسائل خود را به صورت جدّى با جهانخواران حل نكنند و لااقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند آسوده خواهند بود؟»  البته تقابل تمدن نوین اسلامی با فرهنگ مدرنیته مانند تقابل چین و روسیه با غرب نیست، بلکه تقابلی است در سطح «فرهنگ» و «حقیقت» که تقابل جدیدی است و البته باقی‌ماندن در این تقابل، جرأت و توکل خاص خود را می‌طلبد، جرأت و توکلی که در بنیان‌گذارِ انقلاب اسلامی بود و حکمت صدرایی آن را پشتیبانی می‌کند.  🔺2- به گفته فیلسوفان پُست‌مدرن، هرچه می خواهی جهان مدرن را حفظ کنی کم می‌آوری و با نیست‌انگاری یا نیهیلیسم روبه‌رو می‌شوی. این‌جا بود که باید به تاریخ دیگری فکر کرد که آن تاریخ می‌تواند حقیقت را در چشم‌انداز بشر قرار دهد و آن تاریخی است که با انقلاب اسلامی به ظهور آمده؛ زیرا بخواهیم یا نخواهیم بشر نمی‌تواند به آینده‌ای فکر کند که تاریخ مدرن مدّ نظرها آورده که آن عین بی‌آیندگی است، از آن جهت که بشر را با پوچی و نیست‌انگاری روبه‌رو می‌کند، که همان فراموشی «وجود» است و موجب گسیختگی انسان است با هستیِ خود که عین ربط به خداوند است، خداوندی که حقیقتِ هر مخلوقی و از جمله حقیقت انسان است. آیا با نظر به تفکری که انقلاب اسلامی بشر را متذکر هستی اصیل خود می‌کند ما خواهی نخواهی از تاریخ جهان مدرن عبور نخواهیم کرد و تمدنی دیگر در افق تاریخ ما به میان نمی‌آید؟ 🔺3-  وقتی متوجه باشیم معنای زندگی، فراتر از خودِ زندگی است، به راحتی به آن نوع از زندگی که ما را راکد می‌کند، قانع نمی‌شویم و از خطری که در بستر توحید پیش می‌آید نمی‌هراسیم، مدام عازم راهی تازه و پر مخاطره خواهیم بود، به سوی حقیقت، حقیقتی که البته هرگز نمی‌توان مالک آن شد، ولی با نظر به آن، می‌توانیم از آنِ آن حقیقت شویم و زندگی تنها در این حالت دوست‌داشتنی است، زیرا راهی است به سوی حقیقت. در این فضا است که اگر درست تبیین شود انسان حاضر است خطر کند به همان معنایی که حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» در وصیت‌نامه خود می‌فرمایند: «مگر بيش‏ از اين‏ است كه فرزندان عزيز اسلامِ ناب محمدى در سراسر جهان بر چوبه‏هاى دار مى‏روند؟ مگر بيش‏ از اين‏ است كه زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به اسارت گرفته مى‏شوند؟ بگذار دنياى پست ماديت با ما چنين كند ولى ما به وظيفه‏ ى اسلامى خود عمل كنيم.»  این به جهت آن است که حضور در افق تمدنی انقلاب اسلامی ارزش خطرکردن دارد. 🔺4- آیا می‌توان گفت ما در این موقعیتِ تاریخی در چه عهدی می‌توانیم قرار گیریم که جان خود را ضامن پاسداری از آن قرار دهیم؟ در این زمانه کدام عهد است که می‌تواند اعمال و اقوال ما را در بر گیرد و ما احساس کنیم در جای خود قرار داریم؟ آیا می‌توان با فرهنگ و تمدن غربی دارای عهدی آن‌چنانی شد، در حالی‌که در آن هیچ بنیان ثابتی نیست که در آن قرار گیریم و قرار یابیم؟ این مسلّم است که اگر عهدی در ما نسبت به امری نباشد هیچ حرکت بزرگی که بتوانیم خود را در آن معنا کنیم و به خود معنا ببخشیم، به‌وجود نمی‌‌آید. تجربه دفاع مقدس نشان داد در این تاریخ وقتی کسانی با انقلاب اسلامی و حضرت روح الله«رضوان‌الله تعالی‌عليه» عهد ببندند می‌توانند کارهای فوق‌العاده‌ای انجام دهند، کارهایی که هیچ واژه‌ای توان توصیف آن کارها را ندارد. اگر خداوند در خطاب به ما می‌فرماید: «أَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ كانَ مَسْؤُلاً»(إسراء/34) و از ما می‌خواهد به عهد خود وفا کنیم زیرا نسبت به آن مسئول هستیم و از آن سؤال می‌شویم، آیا این حکایت از آن ندارد که در هر زمانی بر عهدی هستیم که باید به آن فکر کنیم و آن عهد را که در این تاریخ بدان بسته‌ایم، به فعلیت آوریم؟ آیا می‌توان گفت آن عهد به فعلیت‌آوردن تمدن نوین اسلامی است تا در درون آن به خود آییم و به جای فرو افتادن در غربت و سرگردانی، وجودمان از اجمال به تفصیل در آید؟  🔺5- ما در مسیر حضور تاریخی خود از طریق انقلاب اسلامی در بعضی از مراحلِ این حضور، با گسست روبه‌رو شدیم و به این معنا می‌توان گفت انقلاب به سوی اهداف خود جلو نرفت ولی رشته
ارتباط آن، نه با گذشته و نه با آینده‌اش به‌کلّی قطع نشد و اهداف اصلی آن به حاشیه نرفت، زیرا تا وقتی که اصول و مبانیِ دوران تاریخی انقلاب اسلامی که همان مقابله با استکبار است، محکم و استوار می‌باشد، انقلاب در حضور تاریخی خود در صحنه است.  بی‌حساب نیست که رهبر معظم انقلاب«حفظه‌الله‌تعالی» در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی متذکر جریانی شدند که آن جریانِ ظاهراً فکری و باطناً سیاسی تأکید دارد، اسلام باید از دخالت در عرصه‌های مهم زندگی و مناسبات اجتماعی خارج شود و اسلام در تولید تمدن و ساخت تمدن بشری نقشی به عهده ندارد و اقتضای جامعه و مسائل گوناگون جامعه مربوط به اسلام نیست. می‌فرمایند:  «گاهی می‌شنوید گفته می‌شود که «دیپلماسی را ایدئولوژیک نکنید»، با ایدئولوژی مربوط [نکنید] یعنی اسلام در مسئله‌ سیاست خارجی و مسائل بین‌المللی بایستی اظهار نظری نکند؛ در مسئله‌ اشاعه‌ خیر، اقامه‌ عدل، مقابله‌ با شُرور، مقابله‌ با ظلم، جلوگیری از اَشرار عالم، در این زمینه‌ها، اسلام کاره‌ای نیست. در این عرصه‌های مهمّ زندگی بشری، اسلام نه مرجع فکری باشد، نه راهنمای عملی باشد؛ این اصراری است که دارند. حالا علّت این اصرار چیست، منشأ آن چیست، از کجا شروع شده...»  در حالی‌که به گفته ایشان:  «عرصه فعالیت این دین، تمام گستره زندگی بشر است، از اعماق قلب او تا مسائل اجتماعی، تا مسائل سیاسی، تا مسائل بین‌المللی، تا مسائلی که به مجموعه بشریت ارتباط دارد.»(بیانات در دیدار میهمانان کنفرانس اسلامی- 2/8/1400) و معنای افق تمدنی انقلاب اسلامی در همین رابطه است. 🔺6- با توجه به آنچه در این زمانه با آن روبه‌رو هستیم، تاریخ جدیدی، نرم نرم پا پیش می‌نهد و ابتدا روح‌ها را متوجه خود و آن‌ها را متوجه آینده‌ای می‌کند که در پیش دارند، چرا به سخن آنانی که متوجه طلوع تمدنی غیر از تمدن غربی شده‌اند، گوش فرا ندهیم؟ چرا به آن‌هایی که خبر از بازگشت خدا به زندگی را داده‌اند، توجه ننماییم؟  زیرا چاره کار عبور از تاریخ غیاب خداوند و رجوع به حقیقت است و این همان افق تمدن انقلاب اسلامی است. البته به نور اسمای الهی و ذیل حضور خداوند با رعایت احکام و آداب شرع؛ مگر نه آن‌که باید حضور خداوند را در زندگی و در مناسبات انسانی نهادینه کنیم تا انسان به حضور بیکرانه اکنونِ جاودانه خود که گوهر فراموش شده او است، باز گردد؟ آیا رسالت تاریخی انقلاب اسلامی حکایت از آن ندارد که می‌خواهد انقطاع زمین از آسمان را جبران کند و تاریخ دیگری غیر از تاریخ مدرن را به میان آورد؟ چرا به چشم‌انداز و افقی که در این راستا در پیش است که همان افق تمدنی انقلاب اسلامی است، توجه نکنیم؟ والسلام 🌐https://lobolmizan.ir/special-post/966 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
افق تمدنی انقلاب اسلامی.mp3
11.76M
🔸 🔮استادطاهرزاده 💠اُفق تمدنی انقلاب اسلامی کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🔸 🔮استادطاهرزاده 💠فرمانده های شهید نماد شروع تاریخی جدید 🌐https://lobolmizan.ir/special-post/965 🔻 https://lobolmizan.ir/special-post/965#sound-row-4080 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan پیام رسان سروش 📱sapp.ir/lobolmizan پیام رسان ایتا 📱eitaa.com/lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐 https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
🔸 🔮استادطاهرزاده 💠فرمانده های شهید نماد شروع تاریخی جدید ✅بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔻1- زمان‌شناسی به این معنا است که بفهمیم با نظر به شرایطی که در آن هستیم، خداوند در تاریخی که در پیش رو داریم؛ چه اراده‌ای کرده است و این همان «بصیرت تاریخی» یا «زمان‌شناسی» است که امام صادق«علیه‌السلام» در باره‌اش می‌فرمایند: «عَلَى الْعَاقِلِ أَنْ يَكُونَ بَصِيراً بِزَمَانِهِ مُقْبِلاً عَلَى شَأْنِهِ حَافِظاً لِلِسَانِه‏»، بر انسان عاقل است که نسبت به زمانه‌اش بصیر باشد و مطابق شأن زمانه با آن روبه‌رو شود و زبان خود را حفظ کند تا چیزی نگوید که در زمانه نمی‌گنجد. زمان‌شناسی منجر می‌شود تا انسان‌های بصیر متوجه شوند نیاز زمانه چیست و خداوند در جواب‌گویی به نیاز زمانه با چه شأنی به ظهور می‌آید. در این رابطه قرآن می‌فرماید: «يَسْئَلُهُ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الأرْضِ كُلَّ يَوْمٍ هُوَ في‏ شَأْن‏»(الرّحمن/29) و این یعنی هر آنچه در آسمان‌ها و در زمین است از خداوند تقاضای برآوردن نیازهای‌شان را دارند و خداوند هر روز و روزگاری در شأنی است مطابق طلب و تقاضای هر آنچه در آسمان‌ها و زمین هست. وقتی انسان متوجه شود خداوند در زمانه‌ای که آن انسان در آن زندگی می‌کند، چه امری را اراده کرده، آینده برایش روشن می‌شود و بر اساس حضوردر آن آینده شجاعت و همّت در آن انسان اوج می‌گیرد، به همان معنایی که امام صادق«علیه‌السلام» فرمودند: «وَ الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لا تَهْجُمُ عَلَيْهِ اللَّوَابِس‏» به کسی که زمانه خود را بشناسد، انحرافات و غفلت‌ها هجوم نمی‌آورد. اگر در رهبران بزرگ دینی مانند امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» و رهبر معظم انقلاب«حفظه‌الله‌تعالی» و پیرو آن، سرداران بزرگِ جبهه مقاومت متوجه آن نوع همت و شجاعت هستیم، باید ریشه آن را در بصیرت تاریخی و زمان‌شناسی آن‌ها دانست و اگر آن‌ها در خود چنین اراده‌‌هایی را احساس می‌کردند به جهت آن بود که خداوند آن‌ها را شایسته تحقق اراده خود یافته بود و چون آن اراده، اراده‌ای الهی برای تحقق تاریخ جدید بود، مردم نیز نسبت به آنچه در شخصیت سرداران و فرماندهان مقاومت ظهور می‌کرد، بیگانه نبودند و گویا خودِ گمشده‌شان را در آن‌ها جستجو می‌کردند و سعی می‌نمودند با پیروی از آن‌ها خود را در آن تاریخ و ذیل اراده الهی بسط دهند.  🔻2- با توجه به حضور تاریخی انقلاب اسلامی و بسط روحیه مقاومت در مقابل استکبار، آیا نمی‌توان گفت: اگر بخواهیم در مورد هر مسئله‌ای در این تاریخ بیندیشیم باید بر مبنای همان روحیه به آن بپردازیم و در غیر این‌صورت از نظر تفکر از زمانه خود عقب می‌مانیم؟ و آیا جز این است که معنای حضور در تاریخ را باید در سیره شهیدانی دنبال کرد که روحیه مقاومت را در این زمانه، عین حقیقت اسلام می‌دانستند؟ اسلامی که تنها راه رجوعِ بشر به خودِ راستین‌اش است و آن اسلام می تواند جواب اصیل‌ترین و بنیادین‌ترین طلب انسانِ آخرالزمانی باشد، زیرا فرشته وَحی آن را از آغازین‌ترین آغازها یعنی از مبدأ وجود، حضرت ربّ العالمین به بشریت عطا کرده تا بشریت در هر تاریخی که هست با تجلی اسماء الهی، در بستر اسلام بی‌مأوا نباشد و خود را در بهترین عالَم حاضر کند و با خطورات و نفحات قدسی به‌سر برد. 🔻3- آیا می‌توان گفت مسائلِ مسئله مقاومت در بستری که انقلاب اسلامی به میان آورده، مسائل انسان این دوران است تا با دغدغه‌هایی که نسبت به آن انقلاب دارد، به امکانات جدیدی برای ظهور تفکرات سیاسی اجتماعیِ مخصوص این دوران دست یابد؟ اگر چنین است، آیا حضرت امام و رهبری و فرمانده‌های مقاومت، متفکرترین متفکران این تاریخ نیستند؟ زیرا نسبت به مقاومت در مقابل استکبار، یعنی روشنی‌گاه اراده الهی در این زمانه، دغدغه‌مندترین بودند و می‌باشند؟  🔻4- آیا جز این است که هرکس شخصیت خود را ذیل متفکرترین متفکران شکل دهد از بیهودگی‌ها و پوچی‌ها رها می‌شود؟ و آیا آمدن به سوی حرکت ضد استکباری انقلاب اسلامی و همراهی با متفکرترین متفکران این دوران، تنها راهی نیست که باید طی کنیم تا «تفکر» نمیرد؟ همراهی با متفکرانی که در کار خود مردانی تمام بودند و نه انسان‌هایی میان‌مایه؛ انسان‌های شجاع بصیری که حفظ جان‌شان در نظرشان در بستر مبارزه با ظلم و استکبار، جُوِی ارزش نداشت.  🔻5- اگر عصر، عصر اراده الهی برای نفی استکبار است و تفکر در بستر حضور در تاریخی که به ظهور آمده ممکن است، آیا می‌توان گفت در حساس‌ترین شرایط نسبت به «تفکر» قرار دادیم و باید از خود بپرسیم تفکر در این زمانه ما را به چه می‌خواند که اگر متوجه آن نشویم گرفتار اکنون‌زدگی و سرگردانی می‌شویم؟  مهم آن است که بدانیم «تفکر»، آن فهم ظاهری و آن عقل جزئی نیست که تصور کنیم در عصر ارتباطات و توسعه اطلاعات به‌دست می‌آید بلکه تفکر حقیقی در این تاریخ، درک درست اراده الهی در این قرن است که قرن نابودی ابرقدرت‌ها است.
🔻6- باید از خود پرسید چگونه شهدا مورد خطاب اراده الهی قرار گرفتند و در راستاي پاس‌داشت از حرکتی که با انقلاب اسلامی شد تا مرز شهادت جلو رفتند؟ شهدا با گوش‌سپردن به ندايی که خداوند به گوش جان آن‌ها رساند به اين نتيجه رسيده‌اند که مي‌توانند ظرفيت خود را تا مرز شهادت بگشايند و از مبارزه با استکبار از پای ننشینند تا خداوند دوباره به تاریخ برگردد.  🔻7- تا زماني که ما نسبت به آن‌چه از طرف خداوند در اين تاريخ به ما روي آورده، نينديشيم؛ ياراي عبور از تنگناهاي موجود را نداريم مگر آن‌که بتوانيم تعلقِ ذاتي خود را در اين زمانه متوجه‌ انقلاب اسلامي و جبهه مقاومت و اهداف اصيل آن بنماييم و اجازه ندهيم با انواع کاهلي‌ها، اين عطاي الهي از ما روي برگرداند، در حالي‌که همه‌ ما متوجه هستيم ذات ما کششي دروني نسبت به آن دارد و به همين جهت راه شهدايي که براي تحقق و بقاي جبهه مقاومت آن‌طور فداکاري کردند را پاس مي‌داريم. 🔻8- ما همواره در همه‌جا در اين تاريخ با حضورِ تاريخي اراده‌ي الهي ارتباط داريم، هرچند همیشه به نداي آن گوش نمي‌دهيم ولی وقتی در مطابقت و موافقت با آن اراده قرار مي‌گيريم و مطابقِ آن اراده عمل مي‌کنيم، به معناي واقعي در راه حضور تاريخي خود قرار می‌گیريم، چيزي که شهداء به‌خوبي آن را تجربه کردند، آن‌ها به‌خوبی فهمیدند انقلاب اسلامي و جبهه مقاومت عطيه‌اي الهي است و برای حفظ آن تا مرز شهادت پیش رفتند تا تاریخی که شروع شده است ادامه یابد و این درست بر عکس انتحارهای کوری بود که تلاش داشتند تاریخ تحجّر و استکبار باقی بماند و به همین جهت آن انتحارها در بستر عدم بصیرت نسبت به تاریخی بود که شروع شده بود، انجام می‌گرفت و به جای آن‌که با دشمنان اسلام درگیر شوند چون از بصیرت و آگاهی لازم برخوردار نبودند؛ خود را به در و دیوار زدند تا بمیرند. بصیرتی که در شهدا به چشم می‌خورد آن‌چنان عمیق بود که نمی‌توان انتهایی برای آن در نظر گرفت ولی در انتحارهای کوری که پیش می‌‌آید آنچه وجود نداشت بصیرت و زمان‌شناسی بود و لذا تحجّر بر معنویت حاکم می‌شد در حالی‌که رهبر معظم انقلاب مي‌فرمايند: «شهدا مايه‌ي رونق حيات معنوي‌اند در کشور. حيات معنوي يعني روحيه، يعني احساس هويت، يعني هدفداري، يعني به سمت آرمان‌ها حرکت‌کردن و عدم توقّف؛ اين کار شهدا است؛ اين را هم قرآن به ما ياد مي‌دهد. شهدا تا هستند، با تن خودشان دفاع مي‌کنند، وقتي مي‌روند، با جان خودشان «وَ يَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ»(آل‌عمران/170) ببينيد اين استبشار، مال بعد از رفتن است. تا هستند، جان‌شان و تن‌شان و حرکت مادّي‌شان در خدمت اسلام و در خدمت جامعه‌ اسلامي است، وقتي مي‌روند، معنويت‌شان، صداي‌شان تازه بعد از رفتن بلند مي‌شود. نطق شهدا بعد از شهيدشدن باز مي‌شود، با مردم حرف مي‌زنند «بِالَّذينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ» با ماها دارند مي‌گويند؛ [بايد] ما گوش‌مان سنگين نباشد تا بشنويم اين صدا را... مهم اين است که ما بشنويم اين صدا را. و خداي متعال در اين صدا هم اثر گذاشته؛ واقعاً اثر گذاشته؛ جوري شده است که وقتي از شهيدي يک چيزي نقل مي‌شود، يک حرف دقيق و متيني نقل مي‌شود، اثر مي‌گذارد بر روي دل‌ها، دل‌ها را منقلب مي‌کند... ما گوش‌مان سنگين است، اين پيام‌ها را درست نمي‌شنويم؛ اگر به ما بشنوانند اين پيام‌ها را، ديگر اين گرايش به شرق و به غرب و به دشمن و به کفر و الحاد و مانند اين‌ها، از بين ما رخت بر خواهد بست... اگر اين پيام را بشنويم، روحيه‌ها قوي خواهد شد، حرکت، حرکت جدّي‌اي خواهد شد.» آري اين شهدا هستند که حقيقت دوران ما را آشکار کردند تا افق آينده درست تفسير شود و اين‌ها به خوبي متوجه شده‌اند خداوند در اين تاريخ چه کار عظيمي را اراده کرده و معلوم است اين کار بي‌هزينه نخواهد بود. به اين فکر کنيد که چرا بايد شهدا را آيات الهیِ این تاریخ بدانیم؟ بر آن‌ها چه گذشت که آن‌طور هوايي شدند، با اين‌که انسان‌هاي بزرگي بودند؟ سؤال بنده اين است که اين شهدا، اين آيات الهی این تاریخ، چه ندايي از حقيقتِ اين دوران شنيده‌اند که اين اندازه آسماني مي‌شدند؟ ما يا بايد نسبت‌مان را با اين حقيقت براي هميشه تعطيل کنيم مثل اين‌که دنياي مدرن چنين کرده است و يا بايد با حضور در ساحتي که ماوراء دنياي مدرن است، وارد تاریخی شویم که شهدا نماد شروع آن هستند و باید از خود پرسید چه نسبتی می‌توانیم با تاریخی که شروع شده برقرار کنیم تا بتوانیم ندایِ بی‌صدای آن را به گوش جان بشنویم؟ اگر با نظر به فرمانده‌های مقاومت در ساحت مخصوصِ تاریخِ پیش رو که تاریخ نفی استکبار است، قرار بگیریم، آن بصیرت به سراغ ما هم می‌آید. بعضي توانستند آن ندا را در نزد خود بیابند، ندایی که جز اشاره به سیره و سلوک سرداران مقاومت نیست.   برپا ‌نگاه‌داشتنِ تاریخی که با سرداران مقاومت و
با بصیرت خاص آن‌ها شروع شده، پاسداري از امر قدسي در اين تاريخ است و چون گشوده شود، گشايش حضرت حق در آن طلب مي‌گردد و اين است راهِ فهم رازي که شهداء در افق تفکر ما قرار دادند. اين نوعي ارج‌نهادن به درخشش خداوند است در آن حدّ که در تشييع بدن مبارک شهداء آن درخشش احساس مي‌شود، زيرا شهداء گوهر و ذات جبهه مقاومت را به صورتي تاريخي به ظهور آوردند، از آن جهت که معناي جبهه مقاومت آن است که مي‌خواهد عالَمي را بگشايد تا سرآغازِ تاريخي شود که بشر آخرالزمانی به دنبال آن است و جبهه استکبار گمان می‌کند با به‌کارگیری متحجّرینِ مقدس‌مآب مانع تحقق آن است، در حالی‌که این امر عامل جدایی و روشن شدن هرچه بیشتر تفاوت بصیرت شهدا و حماقت متحجّرین خواهد شد. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته   کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
فرمانده های جدید نمادشروع تاریخی جدید.mp3
19.68M
🔸 🔮استادطاهرزاده 💠فرمانده های شهید نماد شروع تاریخی جدید کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🔸 🔮استادطاهرزاده 💠معنای زمان شناسی وشناخت مخاطب 🌐https://lobolmizan.ir/special-post/964 🔻 https://lobolmizan.ir/special-post/964#sound-row-4080 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan پیام رسان سروش 📱sapp.ir/lobolmizan پیام رسان ایتا 📱eitaa.com/lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐 https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
🔸 🔮استادطاهرزاده 💠معنای زمان شناسی وشناخت مخاطب ✅باسمه تعالی 🔻1- زمان‌شناسی به این معنا است که بفهمیم با نظر به شرایطی که در آن هستیم، خداوند در تاریخی که در پیش رو داریم؛ چه اراده‌ای کرده است و این همان «بصیرت تاریخی» یا «زمان‌شناسی» است که امام صادق«علیه‌السلام» در باره‌اش می‌فرمایند: «عَلَى الْعَاقِلِ أَنْ يَكُونَ بَصِيراً بِزَمَانِهِ مُقْبِلاً عَلَى شَأْنِهِ حَافِظاً لِلِسَانِه‏»، بر انسان عاقل است که نسبت به زمانه‌اش بصیر باشد و مطابق شأن زمانه با زمانه و رخدادهای آن روبه‌رو شود و زبان خود را حفظ کند تا چیزی نگوید که در زمانه نمی‌گنجد و گرفتار زبان متافیزیکی گردد. زمان‌شناسی منجر می‌شود تا انسان‌های بصیر متوجه شوند نیاز زمانه چیست و خداوند در جواب‌گویی به نیاز زمانه با چه شأنی به ظهور می‌آید. در این رابطه قرآن می‌فرماید: «يَسْئَلُهُ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الأرْضِ كُلَّ يَوْمٍ هُوَ في‏ شَأْن‏»(الرّحمن/29) و این یعنی هر آنچه در آسمان‌ها و در زمین است از خداوند تقاضای برآوردن نیازهای‌شان را دارند و خداوند هر روز و روزگاری در شأنی است مطابق طلب و تقاضای هر آنچه در آسمان‌ها و زمین هست. 🔻2- وقتی انسان متوجه شود خداوند در زمانه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم، چه امری را اراده کرده، آینده برایش روشن می‌شود و بر اساس حضور در آینده، شجاعت و همّت در انسان اوج می‌گیرد، به همان معنایی که امام صادق«علیه‌السلام» فرمودند: «وَ الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لا تَهْجُمُ عَلَيْهِ اللَّوَابِس‏» به کسی که زمانه خود را بشناسد، انحرافات و غفلت‌ها بر او هجوم نمی‌آورند. اگر در رهبران بزرگ دینی مانند امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» و رهبر معظم انقلاب«حفظه‌الله‌تعالی» و پیرو آن، سرداران بزرگِ جبهه مقاومت متوجه آن نوع همت و شجاعت هستیم، باید ریشه آن را در بصیرت تاریخی و زمان‌شناسی آن‌ها دانست و اگر آن‌ها در خود چنین اراده‌‌هایی را احساس می‌کردند به جهت آن بود که خداوند آن‌ها را شایسته تحقق اراده خود یافته بود و چون آن اراده، اراده‌ای الهی برای تحقق تاریخ جدیدی بود، مردم نیز نسبت به آنچه حضرت امام و رهبر معظم انقلاب متذکر شدند و می‌شوند، بیگانه نیستند و گویا خودِ گمشده‌شان را در آن گفته‌ها و تذکرات جستجو می‌کنند و سعی می‌نمایند با پیروی از آن‌ها خود را در این تاریخ و ذیل اراده الهی بسط دهند.  🔻3- اگر عصر، عصر اراده الهی برای نفی استکبار است و تفکر در بستر حضور در تاریخی که به ظهور آمده ممکن است، آیا می‌توان گفت در حساس‌ترین شرایط نسبت به «تفکر» قرار دادیم و باید از خود بپرسیم تفکر در این زمانه ما را به چه می‌خواند که اگر متوجه آن نشویم گرفتار اکنون‌زدگی و سرگردانی می‌شویم؟  مهم آن است که بدانیم «تفکر»، آن فهم ظاهری و آن عقل جزئی نیست که تصور کنیم در عصر ارتباطات و توسعه اطلاعات به‌دست می‌آید، بلکه تفکر حقیقی در این تاریخ، درک درست اراده الهی در این قرن است که قرن نابودی ابرقدرت‌ها است و در این رابطه می‌توانید به آیه 44 سوره نحل فکر کنیم که می‌فرماید: «وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ» . 🔻4- مسئله و طلب بشر امروز در هویت اجتماعی‌اش برگشت به سیاست قدسی است، به همان معنایی که میشل فوکو در انقلاب اسلامی متوجه آن شد، تا انقلاب اسلامی حجتی باشد برای بشر امروز، در همان راستایی که امامان معصوم حجت بشریت‌اند تا هرکس که به دنبال راهی است برای عبور از سیطره سکولاریته و اومانیسم متوجه باشد راهی در میان است تا‌ بتواند خود را به وسعت جهان معنویت، احساس کند و در همین راستا در امور اجتماعی نیز خود را بسط دهد. 🔻5- به نظر می‌آید می‌توان گفت بشرِ جدید به نحوی با روحیه نیچه‌ای در صدد نوعی بازخوانی نسبت به ناکامی‌هایی است که مانع حضور او در جهان اُنس و اشراق شده‌اند، و دیگر نمی‌خواهد آن موانع را تحمل کند و به دنبال صدایی است که صدای دیروز نباشد، به دنبال صدایی است از جنس صدای انبیای الهی باشد و نه از جنس صدای مدعیان پیشرفت غربی که هر روز انسان را از ترس مرگ، می‌میرانند. 🔻6- امروز بشر می‌خواهد خود را در هستی و در جهان احساس کند، اباذروار به دنبال صدای حضرت محمد(ص) است که نیوشای صدای فرشتگان الهی بود، تا جهانی را آغاز کند. به دنبال خدایی است که بتواند به وسعت او و ذیل حضور او در عالم حاضر شود. آماده است به این خدا گوش فرا دهد، نه‌تنها منکر این خدا نیست، بلکه سخت به دنبال او می‌باشد، تا ربط خود به او را در خود احساس کند، احساسی بسیار بالاتر از آن بودنی که زندگی را از آنِ دنیاداران کرده، بشرِ دیگری متولّد شده که نسبت خود را با معنابخشیدن به جهان خود دنبال می‌کند، این نوع ارتباط با خود، اگر وسعت یابد طلیعه حضور در جهانی خواهد بود که از یک جهت، جهان خداوند است و از جهت دی
گر جهان انسان.  🔻7- مسلّم ما در شرایطی هستیم که انقلاب اسلامی و حضور تاریخی حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» دچار سوء فهم و سوء تعبیر شده، مثل آن‌که بعضاً آزادی و یا دینداری دچار سوء فهم و سوء تعبیر گشته و وظیفه ما است که در این شرایطِ تاریخی به بازخوانی آن انقلاب بزرگ دست بزنیم وگرنه با غفلت از حقیقت انقلاب اسلامی، در زندگی گرفتار افراط یا تفریط خواهیم شد. افراط در تجدد و تفریط در تحجّر. فریضه جهاد تبیین در این‌جا حرف‌‌‌ها دارد. 🔻8- حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» اراده کرده بودند تا در مقابل افراطِ متجددین سکولار و متحجّرینِ اسیر مناسک ، دیانت را به زندگی پیوند دهند، تا زندگی از شورمندی واقعی بهره‌مند گردد و معنا پیدا کند و بشرِ جدید از پوچی و نیهیلیسم عبور نماید، زیرا اسلام و مسلمانی هنر خوب زندگی‌کردن و خوب مردن است. 🔻9- رهبر معظم انقلاب«حفظه‌الله» در راستای تاریخی که با انقلاب اسلامی و در مواجهه با بشر جدید در دیدار با روحانیون خراسان شمالی می‌فرمایند:  «خودتان را مجهز کنید. مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهای فرهنگی - هنری بروید و پذیرای جوانها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبیّه»، که ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس» ؛ مدارا کنید. ممکن است ظاهر زننده‌ای داشته باشد؛ داشته باشد. بعضی از همینهائی که در استقبالِ امروز بودند و شما - هم جناب آقای مهمان‌نواز، هم بقیه‌ی آقایان - الان در این تریبون از آنها تعریف کردید، خانمهائی بودند که در عرف معمولی به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ی به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصی دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهای این حقیر باطن است؛ نمی‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئی هستم / آیا تو چنان که می‌نمائی هستی؟».  ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهی از منکر هم میکند؛ نهی از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید.»  بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی۱۳۹۱/۰۷/۱۹  🌐https://lobolmizan.ir/special-post/964 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
معنای زمان شناسی وشناخت مخاطب.mp3
12.91M
🔸 🔮استادطاهرزاده 💠معنای زمان شناسی وشناخت مخاطب کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
هدایت شده از لب المیزان
▪️پخش زنده 💎 جلسه تفسیر قرآن شنبه‌های استاد ▫️تفسیرسوره مبارکه ⏱ بعد از نماز مغرب و عشا ▫️به صورت زنده از طریق لینک https://dialog.sohasima.ir/ch/tafsir @soha_sima کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan پیام رسان سروش 📱sapp.ir/lobolmizan پیام رسان ایتا 📱eitaa.com/lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32406 💠گفتا که نيک بنگر شايد رسيده باشي ⁉️علت آنکه اهل بیت علیهم سلام در زمان حیاتشون اگر کسی خواسته ای از اونها داشت خواسته را حتی بیشتر می دادند اما بعد از شهدتشون و مرگ جسمی اهل بیت علیهم سلام، اگر خواسته ای از آنها داشته باشیم به راحتی زمان حیاتش دنیایی، خواسته برآورده نمی شود. ما که اعتقاد داریم اهل بیت علیهم سلام حیات و ممات ندارند و هستند. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: از کجا می‌دانیم که آن عزیزان در هر زیارتی راه‌هایی به سوی برآورده‌شدن حاجات‌مان در مقابل‌مان نمی‌گذارند؟ حتماً مکالمه جناب فیض کاشانی را با حضرت محبوب شنیده‌اید که چگونه جناب فیض به دنبال چیزی بود که مدت‌ها حضرت حق آن را برآورده کرده بودند به همان معنایی که در شعر خود از حضرت حق می‌پرسد:  «گفتم به کام وصلت خواهم رسيد روزي» و در جواب می‌شنود: «گفتا که نيک بنگر شايد رسيده باشي». این شما و آن مکالمه: موفق باشید گفتم رخت نديدم گفتا نديده باشي گفتم ز غم خميدم گفتا خميده باشي گفتم ز گلستانت گفتا که بوي بردي گفتم گلي نچيدم گفتا نچيده باشي گفتم ز خود بريدم آن باده تا چشيدم گفتا چه زان چشيدي از خود بريده باشي گفتم لباس تقوي در عشق خود بريدم گفتا به نيک نامي جامه دريده باشي گفتم که در فراقت بس خون دل که خوردم گفتا که سهل باشد جورم کشيده باشي گفتم جفات تا کي گفتا هميشه باشد از ما وفا نيايد شايد شنيده باشي گفتم شراب لطفت آيا چه طعم دارد گفتا گهي ز قهرم شايد مزيده باشي گفتم که طعم آن لب، گفتا ز حسرت آن جان بر لبت چه آيد شايد چشيده باشي گفتم به کام وصلت خواهم رسيد روزي گفتا که نيک بنگر شايد رسيده باشي خود را اگر نبيني از وصل گل بچيني کار تو (فيض) اينست خود را نديده باشي 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32406 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32407 ⁉️سلام علیکم. جهت تقویت اراده و عزم قوی و ثبات در ایمان مداومت بر کدام سور و آیات و اذکاری پیشنهاد میکنید؟ بنده بسیار بی اراده و سست ایمان شدم. با یک فوت عمارت ایمانم سقوط میکند. التماس دعا ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: چاره کار تقویت معارف توحیدیِ حضوری است. پیشنهاد می‌شود مباحث «معرفت نفس» مثل کتاب «آشتی با خدا» و کتاب «ده نکته در معرفت نفس» دنبال شود. هر دو کتاب در قسمت نوشتارهای سایت موجود است. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32407 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32408 ⁉️سلام علیکم آیا با دلیل یا دلایل صرفا عقلی میتوان وجود امام زمان علیه السلام را در عصر حاضر اثبات نمود با تشکر ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: چرا که نه؟! در این مورد خوب است به کتاب «مبانی معرفتی مهدویت» که روی سایت هست، رجوع شود. https://lobolmizan.ir/search?search=%D9%85%D9%87%D8%AF%D9%88%DB%8C%D8%AA&tab=posts&inner_tab=book در اثبات وجود حقیقت انسان کامل همین بس که هر نوع انسانیتی که در انسان‌ها در صحنه باشد به مبنای انسانیت که انسان کامل یا امام زمان است باید ختم شود و اگر او حیّ و حاضر نباشد هیچ انسانیتی در صحنه نمی‌ماند به همان معنایی که به ما فرمودند: «لَوْ لَا الْحُجَة لَسَاخَتِ‏ الْارْض‏ بِاهْلِهَا»[1] اگر حجت نباشد زمين و زمان به هم مى‏خورد. موفق باشید [1] -  سيد محمد حسينى همدانى، درخشان پرتوى از اصول كافى، ج 6، ص 100 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32408 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32409 ⁉️سلام علیکم و رحمه الله ، با آرزوی سلامتی برای استاد عزیزم، میخواستم تفاوت "واقعیت" را با "حقیقت" بدانم این دو چه فرقی با هم دارند؟ (در فلسفه) لطفا مثال هم بزنید استاد با تشکر فراوان ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: آنچه را که با آن روبه‌رو هستیم به اصطلاح آن را واقعیت می‌گویند که ممکن است آن واقعیت، باطنی داشته باشد و آن حقیقتِ آن واقعیت به حساب می‌آید مثل انقلاب اسلامی که واقعیتش همان چیزی است که امروز در تاریخ واقع شده، ولی حقیقت آن بسی بالاتر از آن است که فعلاً ما با آن روبه‌رو هستیم و آن حقیقت، اراده الهی است جهات نفی استکبار. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32409 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32410 💠ظرفیت گسترده انسانِ امروزی در جمع حوزه و دانشگاه ⁉️سلام: بنده فارغ التحصیل رشته مهندسی دانشگاه هستم و به شدت به مباحث برهانی و عقلی و معارف اسلامی به خصوص عرفان نظری تمایل دارم. همچنین قصد ورود به حوزه تعلیم و تربیت و شئون مختلف آن در تمدن اسلامی را دارم. آیا توصیه جناب طاهرزاده به بنده برای طی این مسیر ورود به حوزه علمیه است یا اینکه از طریق دانشگاه تحصیلات را ادامه دهم؟ مسئله اصلی بنده این است که چطور می‌توان فهمید که انگیزه خود از ورود به حوزه علمیه واقعا خدمت به انقلاب اسلامی است یا اینکه این تمایل ما از خدعه نفس است و ما را نهایتا دچار حجاب علوم حوزوی خواهد کرد؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: بحمدلله با نسلی روبه‌رو هستیم که ظرفیت حضور در علم جدید و معارف سنتی خودمان، هر دورادارند. به این فکر باشید که در عین حضور در دانشگاه و درک عمیق رشته دانشگاهی، با همّت کامل معارف مربوط به حضور در این تاریخ را در بستر آیات و روایات و معارف حِکمی و عرفانی را بیاموزید و در این بستر می‌توانید منشأ خدمات مفیدی باشید. عرایضی در جلسه چهارم بحث سوره «تین» شد که إن‌شاءالله در این رابطه مفید خواهد بود. https://eitaa.com/matalebevijeh/9794 خوب است به آن بحث رجوع شود. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32410 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🔸 🔸سوره ⏱زمان:شنبه ها-بعدازنماز مغرب وعشاء 🌸جلسه 4 🌸مکان:اصفهان-سه راه سیمین-مسجدانبیاء 🔮استادطاهرزاده 🌐https://lobolmizan.ir/sound/928 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan پیام رسان سروش 📱sapp.ir/lobolmizan پیام رسان ایتا 📱eitaa.com/lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐 https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
ج4_تفسیرسوره تین.mp3
12.43M
🔸 🔸سوره 🔮استاد اصغر طاهرزاده 💠معنای اجرغیرممنون و بودن اصیل انسان ⏰جلسه4 (1400/12/07) کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸🌸🌺🌸🌹 🌸🌺🌸🌹 🌺🌸🌹 🌸🌹 🌹 🔷مبعث صلی الله وعلیه وآله مبارک باد ⚪️معرفی استادطاهرزاده ⚪️باموضوع حضرت صلی الله علیه واله 🔴 : 🔺https://lobolmizan.ir/category/11?&tab=posts&inner_tab=leaflet 🔴 : 🔺https://lobolmizan.ir/category/11?tab=posts&inner_tab=book 🔴 🔺https://lobolmizan.ir/category/11?tab=posts&inner_tab=spost 🔴 : 🔺https://lobolmizan.ir/category/11?tab=media 🔵حضرت محمد (ص) https://lobolmizan.ir/sound/672 🔴 https://lobolmizan.ir/category/11?t 🌐www.lobolmizan.ir کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh