eitaa logo
لب المیزان
5.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
32 ویدیو
170 فایل
🔸 گروه فرهنگی المیزان 🔸استاد اصغر طاهرزاده 💎ارتباط با مدیر کانال @modir_lobolmizan 🔹سروش: Sapp.ir/lobolmizan 🔹ایتا:Eitaa.com/lobolmizan 🌐www.lobolmizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۶۸ 💠نمادی از در آغوش‌گرفتن هزاران هزار انسان ⁉️آن استقبال گرم رهبری از دور با آغوش باز آن در آغوش گرفتن یک عالم شیعی و یک مجاهد و عالم سنی آن نگاه ها و لبخند ها، ریشه اش عمق همدلی ! «هرگاه بزرگی از میان ما رفت بزرگ دیگری جای او را خواهد گرفت» حرف هایی که اسماعیل قبل از قربانی شدن گویی در مورد خود می گفت و برای التیام دل های پر درد بعد از شهادتش همه چیز آن دیدار بوی شهادت می داد! همانند دیدارها و لحظات واپسین حاج قاسم عزیز و چه زیبا شهادت هایی در شگفت تاریخی زیبا به اعتبار «ما رأیت الا جمیلا» !!! ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: ای زندگی! ای زندگی! چه اندازه چهره خوبی از خود در این زمانه به ما نشان داده‌ای. چه کسی باور می‌کرد که در این آخرین زمان، این‌همه در میدان انسانیت با هر مذهب و مرامی که هستند، به همدیگر نزدیک و نزدیک‌تر باشند. حکایت قرارگرفتن شهید اسماعیل هنیه در آغوش رهبر معظم انقلاب، حکایت در آغوش‌گرفتن هزاران هزار انسان است که زمانه خود را درست تشخیص داده‌اند. حکایت عبور از همه تقدس‌های احمقانه‌ای است که دشمنان انسانیت در قالب وهابی‌گری به ما تحمیل کرده بودند و ما به لطف الهی از آن عبور کردیم تا آن‌جایی که به گفته رهبر معظم انقلاب حتی آن‌هایی که ظاهراً رعایت احکام فقهی را نمی‌کنند چه اندازه نسبت به انسانیتی که در مردم غزه به ظهور آمده است؛ نزدیکند. این‌جا است که در آن هم‌آغوشی، ما به تاریخی فکر می‌کنیم که همه انسانیت و حقیقت در حال طلوع است به حکم «الیس الصبح بقریب» وقتی انسان‌ها به حقیقت انسانی و معنویت الهی خود نظر داشته باشند. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/38168 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۶۹ ⁉️با سلام و احترام تفاوتها زمانی موجب بن بست است چگونه راهی که آنرا جامعه کور میخوانند به تمام سرشاخه ها متصل میشود ولی در شیوه ظاهری رعایت مدارا نکند ،ما اینجا بهر تغییر آمده ایم تاچه حد ؟این تلخیها قراراست تا کجا بجوشد ؟ لازم دیده شد که آفتی باید رخ دهد یا این اشتباه اختیار است؟ مشاهده میکنم که روز به روز عمر این پیوند در حال غروب است اینکه چقدر کدام بنیاد درآن موثر است را نمیدانم این طی طریق صحیح است یا غلط؟ نتیجه فرآیند به خودی خود کافیست! مگر میشودپس عشق چه چیز میسراید؟! این آزارها از کدام جهت است درمان چیست چه باید کرد همراهی نونهالان را؟اکل میته در جهالت هم جایز است؟ چه شد که دعا به عکس واقع شد؟! هجویری عارف تبعیت عیسی کرد ولی برای هرکسی راهی نمود آیا خودش را نشان داد یا قطعه ایی از حقیقت؟اما او این شیرینی را دور نمی نمایاند پس چه چیز در جای خود قرار نگرفت یا نگرفته؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: این ماییم که باید در جای خود قرار گیریم تا در دل تقدیر الهی، احساس کنیم چه اندازه افقی که تقدیرات الهی می‌گشاید، زندگی‌ساز است. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/38169 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌺شرح 🌺 🔺شورایمانی دیگر مسدود نیست 💠https://lobolmizan.ir/leaflet/1532 🔮استاد اصغر طاهرزاده کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 📱https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh آدرس آپارات 🌐https://www.aparat.com/asghar_taherzadeh
🌺شرح 🌺 🔺شورایمانی دیگر مسدود نیست 🔮استاد اصغر طاهرزاده صبابه تهنیتِ پیرِ مِی‌فروش     آمد          که موسمِ طرب و عیش و ناز و نوش آمد هوا مسیح‌نفس  گشت  و  باد،  نافه‌گشای      درخت سبز  شد و مرغ دَر خروش آمد تنورِلاله چنان برفروخت بادِ    بهار        که غنچه، غرقِ عرق گشت و گل، به جوش آمد به گوشِ هوش نیوش از من و به عشرت کوش     که این سخن سَحَر ازهاتفم به گوش آمد زفکرِتفرقه باز آی تا شوی  مجموع       به حکمِ  آن که چو شد اهرمن سروش آمد ز مرغِ صبح  ندانم که  سوسنِ آزاد      چه گوش کرد؟که با دَه زبان خموش آمد چه جایِ صحبتِ نامحرم است مجلسِ اُنس؟ سرِ پیاله بپوشان که  خرقه‌پوش  آمد زخانقاه به میخانه می‌رود حافظ        مگرز مستیِ  زهدِ ریا به  هوش  آمد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🌸صبابه تهنیتِ پیرِ مِی‌فروش آمد     🌸که موسمِ طرب و عیش ونازونوش آمد 🔺در راستای افقی که بر جناب حافظ گشوده شده و حضوری که ایشان را فرا گرفته، چنین گزارش می‌دهد که صبا آن حالت معنوی همانند روحانیت جناب جبرائیل، برای پیر میّ فروش خبری شاد آورده و به پیر میّ فروش که جان‌ها را با کلام و رفتار خود شور و شعف می‌بخشد، تهنیت گفت، از آن جهت که زمانه تغییر کرده و همان‌طور که در بیت آخر متذکر می‌شود، حضور میخانه‌ای به جای حضوری که تا دیروز، حضور مسجد و مدرسه بود، به میان آمده و این همه سخن حافظ است در توصیف حضوری که به جای زهدِ ریا، حیات معنوی دیگری پیش آمده. 🌸هوا مسیح‌ نفس گشت و باد ،  نافه‌گشای      🌸درخت سبزشدو مرغ دَرخروش آمد 🔺در وصف حضوری که حضور زهدِ ریا نیست و قربی را با خود به میان آورده، می‌فرماید: هوا همانند مسیح«علیه‌السلام» که مرده زنده می‌کردند، حیات‌بخش شده و باد طوری وزیدن گرفته که عطرافشان و نافه‌گشا گشته و درخت با سبزی خود در غایت لطافت قرار گرفته و مرغ در سر زندگی کامل در کمال شادی است. این یعنی حضور در «اصالت وجود» و درک حضوری که انسان می‌تواند در نسبت وجود خود با حضرت حق داشته باشد، به همان درک عین الربط بودن نسبت به حق. 🌸تنورِلاله چنان برفروخت بادِ    بهار         🌸که غنچه، غرقِ عرق گشت و گل، به جوش آمد 🔺باد بهار با وزیدن صبح‌گاهان‌اش فضای لاله‌گون را گرم کرد و آن را آن‌چنان برافروخت که غنچه از سر غیرت که بنا دارد بیشتر بشکفد، غرق عرق گشت و گل به جوش آمد و شیدایی خود را نمایان ساخت، به این معنا که در این مسیری که گشوده شده ابواب شور ایمانی دیگر مسدود نیست که باز گرفتار تاریخی باشیم که زهد، خودنمایی کند و ما همچنان بدون شور ایمانی، در ظاهر عبادات متوقف شویم.  🌸به گوشِ هوش نیوش از من و به عشرت کوش  🌸که این سخن سَحَر از هاتفم به گوش آمد 🔺حال جناب حافظ در راستای شرایطی که پیش آمده متذکر درک زمانه‌ای می‌شود که هاتف غیبی ذیل وحی الهی، به جان او القا نموده، و با توجه به آنچه از زمانه درک کرده می‌فرماید با تمام وجود از من بپذیر که زمانه، زمانه شور و شعف ایمان و عیش الهی است و این سخنی است که سحرگاهان بر قلب حافظ جاری شده تا از آن به شما خبر دهد. خبر از حضوری که جناب حافظ از طلوع آن خبر داد و جناب صدرالمتألهین، میدانِ آخرالزمانی آن را گشود.[1] 🌸ز فکرِ تفرقه بازآی تا شوی  مجموع     🌸به حکمِ آن که  چو شد  اهرمن  سروش آمد 🔺در چنین شرایطی که شرایط حضور هرچه بیشتر غلبه ایمان است و نه محدودشدن در آداب، از تفرقه و تعلق به کثرات و غفلت از وسعت انسانی، باز آی و از آن دوری کن تا یگانگی که به دنبال آن بودی پیش آید، به همان معنایی که هرگاه شیطان را از صحنه‌های جان بیرون کردی، متوجه حضور فرشتگان خواهی شد. این یعنی حضور در تاریخی که از «اصالت ماهیت» که مبنای کثرت است، عبور کرده‌ایم و به «اصالت وجود» که یگانگی در آن حاضر است ، در عین شدت و ضعف، وارد شده‌ایم، امری که حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» متذکر آن بودند و بدون آن‌که از واژه‌های صدرایی استفاده کنند، تفکر صدرایی را در مردم به‌خصوص در بسیجیان حاضر کردند. 🌸ز مرغِ صبح  ندانم که سوسنِ  آزاد    🌸چه گوش  کرد؟ که  با دَه  زبان  خموش  آمد 🔺سوسن این جانِ شنو ای مردان حق، از بلبل صبحگاهان که همان نفحات رحمانی است که در تاریخ توحیدی دمیده می‌شود، چه شنید که با آن همه گفتار، تمام وجودش یک سخن شده و آن حضور در تاریخی که بشر با هوشیاری تمام متوجه ضعف زهدِ ریا شده و به جای ادامه دیروز و باز سخن‌گفتن، زندگی معنای دیگری پیدا کرده که آن حضور از صد زبان رساتر و گفتنی‌تر است.  🌸چه جایِ صحبتِ نامحرم است مجلسِ اُنس؟     🌸سرِ پیاله بپوشان که خرقه‌پوش آمد
🔺آنچه هست آن حضور قابل توصیف با کلمات نیست. اساساً چنین حضوری که در تاریخ پیش می‌آید، گفتنی نیست، مجلس انسی است که جای صحبت نامحرم نمی‌باشد، قصه حضور و شعفی است ذیل اراده الهی. پس در مقابل زاهد خرقه‌پوش همین بس که از آن شور ایمانی چیزی نگویی و سر پیاله بپوشانی، زیرا او را همّت درک تاریخی نیست. حال تو هر چه می‌خواهی بگویی، او را چه سود؟! همان بهتر  که راه سوسن را برگیری که با دَه زبان خاموشی برگزید. حضوری تاریخی نزد خود، حضور در خراباتی که همه جهان را شامل می‌شود و این یعنی انسان آخرالزمانی که در عین حضور نزد خود، خود را وسعت جهان می‌یابد و در جهان با ظرفیتی گشوده حاضر است.  🌸ز خانقاه به میخانه می‌رود   حافظ           🌸مگر ز مستیِ  زهدِ  ریا به هوش   آمد 🔺در راستای حضوری که پیش آمده جناب حافظ با درک شرایط پیش آمده و آزادشدن از نگاه متافیزیکی به عالم که مدرسه و آموختن‌های آن در میان بود، به سوی میخانه رهسپار شده، به امید آن‌که از سرمست‌شدن در ظاهر دینداری به هوش آید. به گفته خود او «حدیث مدرسه و خانقه مگوی که باز / فتاد در سر حافظ هوای میخانه». به همان معنایی که حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» راهی را گشودند که حتی نوجوانان ما ره صدساله را یک شبه طی کردند، آن‌جا که فرمودند: «بگذارید که از میکده یادی بکنم / که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم» و این یعنی باید به ایمانی دیگر حاضر شد، به همان معنایی که فرمود: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا»(نساء/136) ایمان دیروزین به خدا و رسول کافی نیست، به جوانان خبر دهید اگر شما ایمان دیروزین را انکار می‌کنید، حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» نیز بدان کفر ورزیده. بنابراین ما نیز به آن ایمان کافریم تا در ایمانی دیگر حاضر باشیم که به تعبیر جناب حافظ: «هوا مسیح‌نَفَس گشت و باد نافه گشا» حیاتی عطر افشان در پیش است. زهدِ ریا تا آن‌جا انسان را بی‌بصیرت می‌کند که افراد به ظاهر مذهبی تا شهیدکردن امام حسین«علیه‌السلام» به نام دین جلو می‌آیند که به تعبیر حضرت سجاد«علیه‌السلام»: «کُلٌّ یَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بدَمِهِ» همگی به قصد تقرب به خداوند امام را شهید کردند، و انقلاب اسلامی عبور از آن نوع دینداری است که اگر جوانان ما متوجه آن شوند به خوبی از آن استقبال می‌کنند. کافی است بدانند: «ز خانقاه به میخانه می‌رود حافظ /  مگر ز مستیِ زهدِ ریا به هوش آمد» در این حالت انسان با خداوند قرب دیگری پیدا می‌کند و کار او با رخ ساقی و لب جام می‌افتد به همان معنایی که که گفت: «آن شد ای خواجه که در صومعه بازم بینی / کار ما با رخ ساقی و لب جام افتاد». رخ ساقی اسماء لطف خداوند است و لب جام همان حضور قلب ایمانی است که انسان، بودن خود را عین ربط به حضرت حق احساس می‌کند و این با حضور در خانقاه که جایگاه مسکنت و زهد و ریا است نمی‌خواند که نوعی همراهی با نفس امّاره است و بیگانگی از حق و حقیقت. حال مائیم و آینده‌ای که با طلوع انقلاب اسلامی در پیش است با نظر به حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» و تاریخی که با انقلاب اسلامی شروع شد و عبور از زهدِ ریایی که حضرت امام در موردش فرمودند: «ما از شرّ مقدسان احمق به خدا پناه می‌بریم». باید از خود پرسید چه ایمانی در پیش است که جوانان ما را ایمانِ دیروزین قانع نمی‌کند؟ جناب حافظ و حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» به کدام ایمان اشاره می‌کنند که از میخانه سخن می‌گویند؟ والسلام [1] - در این رابطه خوب است به بحث «راز طلوع بشر جدید و نسبت آن با اصالت وجود در حکمت متعالیه» https://lobolmizan.ir/sound/1398?mark=%D8%B7%D9%84%D9%88%D8%B9 رجوع شود. 💠https://lobolmizan.ir/leaflet/1532 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۷۰ ⁉️سلام و نور: امیدوارم حال استاد گرامی خوب باشد. سوالی دارم: وقتی بررسی می‌کنم احوال خودم رو در نماز، اخیرا در نماز خیلی در خودم هستم، غرق در افکار خودم هستم، دارم نماز میخونم اما هیچ اتصالی با خداوند و بیرون از خودم ندارم. دائما درون خودمم، در افکار خودمم، زبان به اذکار می‌چرخد و بدن حرکات نماز را انجام می‌دهد اما هیچ اتصالی بین خودم و بیرون از خودم و توجه به خدا نیست حال بدی دارم. حس می‌کنم این نماز اول وقت، هیچ فایده‌ای نداره وقتی خدا رو حس نمی‌کنم در نماز. خودم رو در حضور او حاضر نمی‌بینم. من در خودم حاضرم همانطور که در حال غیر نماز و دور از دیگران در افکار خودم هستم، در نماز هم همانطور هستم لطفا بفرمایید علت چیست و درمان چیست؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: آیت الله بهجت فرموده بودند در این رابطه روغن چراغ کم است یعنی قبل از نماز در امورات زندگی باید مواظب بود طوری وارد شویم که همواره حضور ما و خداوند در میان باشد تا در نماز آن حضور، با گشایش بیشتر پیش آید. کتاب «آداب الصلواۀ» حضرت امام خمینی نکات ظریفی دارد. شرح کتاب روی سایت هست. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/38170 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۷۲ ⁉️سلام علیکم: به حکم آیه «لم یلد و لم یولد» خداوند از آنجایی که زایش ندارد و غم قصه خنده عصبانیت خشنودی و این قبیل احساسات در او راه ندارد چون نوعی زایش است پس این تعابیری که در روایت و قرآن هست که خداوند با فلان کار عصبانی می شود خشم می گیرد یا خشنود می شود راضی می شود بنده تا آنموقع خوب بوده بعد گناه کرده خدا عصبانی می‌شود پس این چیزا ها با توجه به روایت امام حسین در جواب تفسیر الصمد به مردم بصره در خدا نیست پس منظور این احساساتی که خداوند در اثر اعمال بندگان پیدا می کند چیست؟ خودم در نظرم این است که منظور این است انسان با اعمالش جوری رفتار می کند که شایسته چیزی که ما نام آن را خشم یا خشنودی و رضایت می گذاریم از طرف خدا می کند و این خشنودی و عصبانیت ها در ذات او نیست بلکه عدالت او ایجاب می کند با ما آنطور که رفتار کردیم رفتار کند به علاوه فضلش که ما نام آن را حال خشنودی یا عصبانیت می گذاریم حال اگر شما نقدی یا حرفی در تکمیل دارید ممنون می شم بفرمایید با تشکر از شما. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: آری! به گفته حکما، خداوند محل حوادث نیست ولی همین‌که بنده‌ای از بندگان او طوری عمل کنند که دیگر شایسته رحمت او نباشند و او از رحمت خود دریغ کند؛ به معنای غضب است. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/38172 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۷۳ ⁉️با سلام و تحییت خدمت شما استاد طاهرزاده: چگونه بنده می‌توانم از فایلها و صوت های داخل تلگرام تون حالا که تلگرام فیلتره استفاده کنم؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: همه آنچه حفظ شده است در سایت هست و آنچه در تلگرام از طریق مطالب ویژه عرضه می‌شود به طور کامل در کانال «مطالب ویژه» در پیام رسان ایتا موجود است. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/38173 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۷۴ ⁉️با سلام: آیا همان گونه که بینایی عین نفس است، می‌توان گفت که تصاویری که در خواب می‌بینیم عین نفس است؟ با تشکر! ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: آری! همان‌طور که می‌فرمایید تصاویری که در نفس ظهور می‌کند، در درون نفس اتحاداً با نفس موجود است. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/38174 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۷۵ ⁉️ببخشید حال خوبی ندارم. خیلی گرفتارم و بشدت بشدت نگران دوتا فرزندم و از عاقبت بخیری شون می‌ترسم خیلی حرف شنوی از من ندارند. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: با آن‌ها باید با مدارا و رفاقت رفتار کرد تا محبت شما را احساس کنند. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/38175 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۷۶ ⁉️با سلام! با توجه به سوال ۳۸۱۷۴ ،پس چرا ما موجود اتی که در خواب میبینیم احساسم این است که این موجودات قائم به ذات خودشان و مستقل از وجود من هستند. چرا باانها احساس یگانگی و اتحاد ندارم. با تشکر! ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در دنیا هم صورت‌هایی که در ذهن هست، ابداع نفس می‌باشد و آنچه در خارج هست، علت معدّه است و نه علت حقیقی. بنابراین ما همیشه در نفس خود با صورت‌هایی که ذاتیِ آن نفس می‌باشند به‌سر می‌بریم. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/38176 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۷۷ ⁉️با سلام! آیا شناخت اسمای خداوند بدون مظاهر ممکن هست یانه ؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: نه! در این مورد خوب است به کتاب «اسماء حسنی دریچه های نظر به حق» که روی سایت هست رجوع فرمایید. موفق باشید    🌐http://lobolmizan.ir/quest/38177 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۷۸ ⁉️ سلام وقت بخیر. یکی ازسوالاتی که سالهاست درذهن من است این است که همه ازنمازظهرعاشورای امام حسین ع میگن،ولی گفته نشده که آیا نمازعصر راهم خواندندوبه شهادت رسیدندیا آن زمان طبق روشی که الان اهل سنت دارند نمازعصر بافاصله خوانده میشده وهنوز زمان آن فرانرسیده بوده است؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در آن زمان شیعه و سنی عموماً نماز ظهر و عصر را جدا می‌خواندند هرچند که رخصتِ جمع آن نیز بود. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/38178 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۷۹ ⁉️ بنام خداوند بخشنده و بخشایشگر سلام و درود و نور و رحمت الهی تقدیم به پیشگاه حضرت حجت ارواحنا له الفدا و استاد مهربان آقای طاهرزاده. حضرتعالی در مباحث «درک حضور تاریخی اصحاب امام حسین علیه السلام» جلسه سوم در دقیقه ۴۳ فرمودید: که حضرت حسین علیه السلام در شب عاشورا به اصحاب خود فرمودند: « اگر کسی بدهی دارد از جمع ما برود چون حضور چنین فردی در بین ما باعث میشود که ....»، آیا همه اصحاب می‌دانستند از قبل که برای شهادت میروند و باید بدهی هاشون رو مثلا همچون زهیر پرداخت کرده باشند؟ یا اینکه اون لحظه شب عاشورا که فرصت ادا کردن دین و پرداخت بدهی ها نبوده؟ پس چطور آقا امام حسین علیه السلام چنین خواستن ای از اصحاب داشتند؟ ممنونم میشم توضیح بفرمایید. یاعلی ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: ظاهراً شرایط آن زمان طوری بود که عموماً افراد بدهی بر گردن خود نمیگذاشتند مگر موارد استثناء و حضرت متذکر همان موارد استثناء بودند . موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/38179 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۸۱ ⁉️ همه عمرم تلاش کردم پوچیه زندگیه مردمو بهشون گوشزد کنم، با وجودم با حضورم با اعمالم. خیر خواه بودم ولی باهام بد شدن. عزیزانم انسانهای خوب تنها هستند در حالی که بیشترین شوقو به ما دارند. آدمهای خوب تا زمانی خوبند که با بهتر از خودشون برخورد نکنند، ازین رو سرداران صدر اسلام در برخورد با وجهه های انسانی اعلا تر حضرات معصوم، تازه فهمیدند چقدر بدند. قلب من متوجه مردی شده که از همه بهتره، ازین رو همه باهاش دشمنی دارند. نمی‌دونم حدود هزارسال تنهایی در روی کره زمین، با وجود دشمنی همه مردم کره زمین، و غربت و تنهایی در میان مردمان چه رنج بزرگیه؟. بیایید اورا هم ببینیم و دوست بداریم، او سرشار از زندگی است. او حضرت حجت ابن الحسن، معشوق خداست او همان زندگی است، که بدون پوچی در جاودانگی، شور، عزت و عشق منتظر ماست. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: آنچه منجر می‌شود تا انسان به زندگی خود معنا ببخشد در بستر احترام به انسانیت انسان‌ها در عین تواضع و خوش‌بینی می‌باشد. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/38181 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۸۲ ⁉️ باز قرآن را باز می‌کنم کمی می‌خوانم. چرا گنگم نمی‌دانم. آری درست است که باید با مسئله به قرآن رجوع کرد تا بتوان آن را خواند و نوشید‌. ولی چه کنم که نمی‌دانم مسئله چیست؟ خیلی برنامه ریختم، روزانه و چگونه و چگونه و حتی المیزان را خریدم و چه و چه. توان توضیح زیاد را ندارم. فقط به من بگویید چه کنم که سخت خود را برای ادامه راه محتاج خواندنش می‌دانم اما نمی‌توانم بخوانمش، بی‌حضورم. بگویید چگونه بخوانمش.... ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: پیشنهاد میشود به جزوه « جایگاه تفسیر المیزان و روش استفاده از آن» که روی سایت هست رجوع شود. با انس به قرآن از طریقی که المیزان پیش می آورد خود به خود انگیزه دنبال کردن مباحث قرآنی در ما ایجاد می شود. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/38182 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🔸 🔸سوره ⏱زمان:شنبه ها ساعت۱۸ 🌸جلسه ۴ 🌸مکان:اصفهان-سه راه سیمین-مسجدانبیاء 🔮استادطاهرزاده 🌐https://lobolmizan.ir/sound/1514 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan پیام رسان سروش 📱sapp.ir/lobolmizan پیام رسان ایتا 📱eitaa.com/lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐 https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh آدرس آپارات 🌐https://www.aparat.com/asghar_taherzadeh
ج۴_تفسیرسوره تغابن.mp3
14.86M
🔸 🔸سوره 💠 معنی حقیقی ایمان و تفاوت آن با باورهای دینی 🔮استاداصغرطاهرزاده 🔻فیلم جلسه https://lobolmizan.ir/get-file/5180/?item=1 ⏰جلسه4 (1403/05/13) کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
هدایت شده از مطالب ویژه
🖤🏴عنوان: باز «کربلا» و باز «غزه» و باز «جابر» و باز «اربعین» و «نابودیِ صهیونیسم.» 🍃 سخنرانی 📆 تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۲۰ 🕌سه راه سیمین مسجدالانبیا https://nshn.ir/21_bZlKJQxl2Nb 🔻 اطلاعیه🔻🎤🎤🎤🎤🎤🔻 اطلاعیه🔻 ⏱زمان: جلسه امروزساعت ۶ بعدازظهر ان شاالله برقرار می‌گردد. 📚متن موردبحث https://eitaa.com/matalebevijeh/17392 پخش زنده مجازی از طریق کانال https://eitaa.com/soha_sima 🌿@matalebevijeh🌿 ┈‌┈•✾🕊🌷🕊✾•┈
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۸۳ ⁉️ با سلام! شما می‌فرمایید: انسان فقط هست. انسان تن نیست. سوال اگر ما بگوییم که انسان خیال هست، انسان عقل است، انسان بینایی است، آیا درست گفته ایم؟ با تشکر! ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: این از مبنایی‌ترین مبناهای مطرح شده در «برهان صدیقین» است. اساساً مخاطب ما در این نوع بحث‌ها عزیزانی هستند که مباحث «برهان صدیقین» را همراه با شرح صوتی آن دنبال فرمایند. موفق باشید   🌐http://lobolmizan.ir/quest/38183 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۸۴ 💠«جایگاه اشک بر امام حسین (ع)» ⁉️با سلام و رحمت: از چه بُعدی اشک برای اباعبدالله ارزشمند هست که با یه قطره ی آن غوغا می‌کند؟ هر چی فکر می‌کنم می‌بینم که صحنه ی کربلا همه اش زیبایی هست و حسین در اوج قرار دارد. و باید برای خود اشک بریزیم که از حسین دوریم ولی گفته اند در مجلس روضه فقط برای اباعبدالله اشک بریزید. امام حسین در کربلا در اوج عزت، پس گریه برای کدام بُعد؟ امام حسینی که تمام خود را برای خدا داد و مورد رضایت خداوند قرار گرفت، و فرزندانش یکی از دیگری برتر، پس گریه برای چی؟ گریه باید برای خودمان باشد که نه خودمان آنگونه هستیم و نه فرزندانمان که در این زمانه از دین و حسین فاصله گرفته اند. باید بگیم که ای حسین تو که گریه نداری چون همه چیزت در اوج بود، خوش بسعادتت! پس باید، برای خودم و فرزندان جامعه ام گریه کنم که از شما دوریم پس اشک خالص فقط برای حسین در مجلس روضه برای چی میشه؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در این مورد خوب است به بحث «جایگاه اشک بر حسین (ع)» که روی سایت هست، رجوع فرمایید. موفق باشید  https://lobolmizan.ir/quest/27738?mark=%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%D8%A7%D8%B4%DA%A9%20%D8%A8%D8%B1%20%D8%AD%D8%B3%D9%8A%D9%86     🌐http://lobolmizan.ir/quest/38184 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۸۵ ⁉️  سلام علیکم: آیا روح قدرت تاثیر روی مغز را دارد؟ اگر بله با توجه به اینکه در این دنیا روح در زندان بدن گیر کرده است باعث نمی‌شود برای آزادی و به کمال رسیدن موجب تاثیر گذاشتن بر روی مغز شود و دستوراتی داده شود مبنی بر مرگ زودرس؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در این مورد خوب است به موضوع «معرفت نفس» و تدبیر نفس نسبت به بدن رجوع فرمایید. موفق باشید  🌐http://lobolmizan.ir/quest/38185 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۸۶ ⁉️   سلام علیکم استاد: با توجه به آیه «ان من شئ الا عندنا خزانه» که در حکمت اسلامی هم توضیح داده شده، خزینه نفس انسان چیست و ارتباطش با نفس حضرات معصومین علیهم السلام چیست؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: آری! در آیه مذکور بحث در حضور همه مخلوقات است در مقام علمِ الهی. به همین جهت فرمود: «عندنا». موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/38186 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۸۷ ⁉️« السّلامُ عَلَى الْمُغَسَّلِ بِدَمِ الْجِراحِ» در رابطه با شرکت در راهپیمایی اربعین امسال با اضطراب خاصی تفألی به جناب حافظ زدم غزل ذیل آمد. نظر مبارک استاد را خواستارم: خُرَّم آن روز کز این منزلِ ویران بروم / راحتِ جان طلبم و از پِیِ جانان بروم / گرچه دانم که به جایی نَبَرد راه غریب / من به بویِ سرِ آن زلفِ پریشان بروم / دلم از وحشتِ زندانِ سِکَندَر بگرفت / رخت بربندم و تا مُلکِ سلیمان بروم / چون صبا با تنِ بیمار و دلِ بی‌طاقت / به هواداریِ آن سروِ خِرامان بروم / در رهِ او چو قلم گر به سرم باید رفت / با دلِ زخم‌کَش و دیدهٔ گریان بروم / نذر کردم گر از این غم به درآیم روزی / تا درِ میکده شادان و غزل‌خوان بروم / به هواداری او ذَرِّه صفت، رقص‌کنان / تا لبِ چشمه‌ی خورشیدِ درخشان بروم / تازیان را غمِ احوالِ گران‌باران نیست / پارسایان مددی تا خوش و آسان بروم / ور چو حافظ ز نبرم رَه بیرون / همرهِ کوکبهٔ آصفِ دوران بروم ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: آری! این غزل مبارک همچون دیگر غزل‌های آن عارف دل‌زنده، حرف‌ها دارد که در محدوده پرسش و پاسخ سایت نمی گنجد. همه حرف در آن است که راهی است گشوده به سوی حقیقت. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/38187 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استـــاد اصغـــر طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۸۸ ⁉️با سلام و تحییت خدمت شما استاد طاهرزاده: طبق تفسیر سوره ی يوسف تان رابطه ی بین اعتیاد و نزدیکی کردن با کسی چیست؟ و خداوند چرا ماجرای نزدیکی زلیخا به يوسف را در قرآن آورد؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در آن سوره مبارک حرفها هست بسی بلند و بلندتر، بخصوص در آیه ۲۳ سوره مبارک یوسف که می‌فرماید: « وَغَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ وَقَالَتْ هَيْتَ لَكَ ۚ قَالَ مَعَاذَ اللَّهِ ۖ إِنَّهُ رَبِّي أَحْسَنَ مَثْوَايَ ۖ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ».در آن آیه می یابید عظمت حضرت یوسف (ع) را و احساس حضوری که در محضر حضرت حق دارند.  کشمکش میان حب الهی و عشق حیوانی اتفاق افتاد و سرانجام یوسف (ع) در جذبه‌ الهی واقع شد. زلیخا یوسف (ع) را از نفسش مراوده می‌کرد یعنی از رأیش با مراوده با او، او را می‌خواست برگرداند و درها را بست و گفت: بیا، یوسف (ع) فقط خدا را در نظر داشت و بس، گفت: پناه می‌برم به خدا که پروردگار من است، تمام مراعات‌ها را از او می‌بینم که نیکو گردانید جای و شرایط مرا و سپس ادامه داد: ظالمان رستگار نمی‌شوند یعنی این دعوت تو ظلم است و ظالمان رستگار نمی‌شوند و از ولایت حق محروم می‌مانند. شرایط را در نظر داشته باشید که یوسف (ع) در خانه‌ی زلیخا، در عنفوان جوانی، زلیخا ملکه‌ی زیبای عزیزِ مصر، یوسف (ع) غرق نعمت و آسایش که خود شهوت‌انگیز است، درها بسته، پرده‌ها افتاده، در یک ساختمانی دور از دسترس، کشیدن زلیخا یوسف (ع) را در حدّی که پیراهنش پاره شده، هیچ خطری در بین نیست و خطر فهمیدن عزیز هم نبود، چون وقتی هم که فهمید زلیخا چنین قصدی را داشته چیزی نشد، و فقط توحید مانع بود و بس یا بگو محبت الهی که وجود او را پر و قلب او را مشغول کرده بود که هر چه می‌دید قبل از آن خدا را و اطاعت الهی را می‌دید لذا یوسف (ع) به ولی خود که روزها با او در راز و نیاز بود پناه برد «قَالَ مَعَاذَ اللّهِ» و در چنین صحنه‌ای محبوب خود را می‌دید و دعوت او را می شنید و نه دعوت زلیخا را.  «وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا لَوْلا أَن رَّأَى بُرْهَانَ رَبِّهِ  كَذَلِكَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَالْفَحْشَاء إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُخْلَصِينَ».  سوگند که زلیخا قصد او را کرد و سوگند که اگر یوسف (ع) برهان پروردگارش را ندیده بود او هم قصد زلیخا را می‌کرد. از طریق برهان رب، فحشاء و قصد به آن را از او برگرداندیم و در واقع یوسف (ع) را از آن برنگرداند بلکه آن‌ها را از یوسف (ع) برگرداند زیرا یوسف (ع) بنده‌ی مخلَص بود و توجهی به این‌ها نداشت تا خدا او را بگرداند.   موفق باشید  🌐http://lobolmizan.ir/quest/38188 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan