eitaa logo
گوشه‌گیر
100 دنبال‌کننده
96 عکس
66 ویدیو
13 فایل
کاغذپاره‌های یک ذهن گوشه‌گیر طلبه هنردوستِ سیاست‌ندوست @Alamdar_Ali
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از وحید یامین پور
۱. دیدین که بزنید، می‌خورید. هرچند مثل سگ پاسوخته از تیررس ما فرار کرده بودید. ۲. اندازه‌تون همین چندتا بود، لازم باشه بعدا بیشتر خرج‌تون می‌کنیم. ۳. ما حواسمون از اسرائیل پرت نمیشه. عملیات اصلی شخم و بذرپاشی اونجاس. ۴. شیخ‌نشین‌ها هم حالیشون باشه ما در این موارد رفاقت و همسایگی سرمون نمیشه. تا بعد... ➕️ @Yaminpour
بشارتش رو امشب دادن؛ ان شاء الله فتح به زودی.
مساله ما با آمریکا در حال حاضر، مساله بازدارندگی یا جواب مناسب دادن نیست؛ بلکه صرفا جواب دادن است. قرار نیست با آمریکا وارد جنگ بشویم. آمریکا قدرت موشکی ما را چند روز است دیده و چیز مبهمی برایش نمانده؛ پس قرار نیست قدرت موشکی‌مان را به رخ آمریکا بکشیم و بترسانیم‌ش. قرار است بگوییم اگر دخالت کنی در زدنت تعلل نمیکنیم و مراعات همسایه را هم نخواهیم کرد. قرار است فقط شر آمریکا از این بازی کنده شود تا بدون مزاحم به حساب اسرائیل برسیم.
با آتش‌بس چه کنیم؟ فارغ از اینکه چرا آتش‌بس را پذیرفتیم و تحلیل‌مان چیست، درست‌ترین رویکرد، همراهی با تصمیم مسئولین امر و حفظ یک‌پارچگی به‌دست‌آمده است. تقابل ما با اسرائیل ادامه دارد. تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم. اگرچه ممکن است مبارزه فقط شکل موشکی نداشته باشد ما در این جنگ، جدای از چهره قدرت‌مندی که از خودمان نشان دادیم و هیمنه‌ای که از دشمن شکستیم، نقاط قوت و ضعف‌مان را پیدا کردیم. دستاوردهایی داشتیم بی‌نظیر. فهمیدیم دشمن اصلی‌مان کیست و باید درمقابلش متحد باشیم. فهمیدیم وقتی دشمن داریم، دو صدایی و اختلاف سم است. این مغتنم است. افکار عمومی مردم‌مان، دل‌های مردم‌مان طوری همراه ما و علیه دشمن است که تا الان نبوده. ما باید این‌ها را حفظ کنیم، همراه‌تر و آماده‌تر کنیم. سخنرانی‌های ماه‌های پیش آقا را که ببینید انگاری آقا دارند مردم و نهادها را برای ساختن دوران جدیدی آماده می‌کنند. مرور‌شان کنیم. باید به خودمان برگردیم و خودمان را بسازیم. توان نظامی‌مان را بهبود ببخشیم. مردم‌مان را بسازیم و برای نبرد جدی که - قطع به یقین - دور نخواهد بود آماده باشیم. این آتش‌بس میتواند بخشی از پازل محو اسرائیل و به‌نحوی عقب‌نشینی باشد؛عقب‌نشینی تاکتیکی.
هدایت شده از محسن قنبریان
🔅 آیه مهادنه (آتش بس) ...وَاعْلَمُوا أَنَّكُمْ غَيْرُ مُعْجِزِي اللَّهِ ۙ وَأَنَّ اللَّهَ مُخْزِي الْكَافِرِينَ(۲توبه) ۱. خداوند جنگ شما را جنگ خود می داند و اینجا بعد از چند ماه مهلت، به دشمن اعلام می کند: "بدانید که نمی توانید خداوند را عاجز و ناتوان کنید". پس شما هم به اتکاء او عجز و القاء آنرا نپذیرید! ۲. خداوند در فاعلیت خویش بر خِزی و خواری دشمنِ کافر باقیست: "خداوند حتما خوارکننده کافرین است". خداوند با دستان و تدبیر مومنان چنین می کند؛ شما دست و تدبیرش بمانید! پ.ن: هم ایران در پی محو رژیم غاصب است و هم او در پی زوال ج.ا و تجزیه ایران. تجاوزات و وعده های صادق قبل و آتش بس اخیر روشن می کند، هر دو -به هردلیل- "تدریج" را در این کار پذیرفته اند. حالا بیاندیشید در این تدریج چه حرف و اقدامی موثرتر است؟! آنچه کمک به است را انجام ندهید! برای زوال اسرائیل را کامل فهم کنیم تا نقش و اندازه موشک در آن معلوم شود و هربار فکر نکنیم با این وعده صادق، اسرائیل محو می شود و با نشدن اینقدر به هم بریزیم! در آرامش و شرایط عادی میشود بیشتر از نقصان هایمان گفت و ترمیم کرد! ✍🏻 محسن قنبریان ۳تیر۱۴۰۴ 📎مطلب مرتبط: الزامات مقاومت مردم پایه ☑️ @m_ghanbarian
روایت غلط، در فقدان روایت درست شکل میگیرد. این‌که ما باید متحد بمانیم درست است ولی باید روایت و نگاه درست به آتش‌بس ارائه بدهیم تا بزدل‌هایی که در وسط جنگ هم ساز نه به جنگ میزدند، فرصت نکنند نگاه غلط خود را به خورد افکار جامعه بدهند سکوت و «سکوت کنید» راه‌برد درستی نیست
هدایت شده از نظر سوم
42.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅نه روایت شکست نه روایت پیروزی ، روایت توانستن! جنگ تمام نشده است! ‼️مهمترین نگرانی از آتش بس، از بین رفتن بزرگترین دستاورد این دفاع مقدس: عزم عمومی ملت ایران برای ایستادگی روبروی دشمن و دفع همیشگی شر آن ⛔️خطر جا افتادن این تصویر که جنگ تمام شد، درحالیکه این جنگ تمام نشده است، چند روز یا دو هفته یا یک ماه بعد دشمن این آتش بس در جنگ وجودی را نقض خواهد کرد 💯اگر این عزم عمومی با تصویر غیر دقیق پیروزی و اتمام جنگ، یا افسردگی و تحمیل صلح بشکند دشمن این دفعه بدتر از ابتدای جنگ ما را غافلگیر می‌کند ✅چه باید کرد؟ دانشگاهیان، طلاب، گروه هایی که متوجهند جنگ تمام نشده، سازماندهی های ناظر به محلات، دفاع مدنی، بازسازی امنیتی و شبکه سازی های گسترده لازم برای حضور مردم در میدان جنگ را ادامه دهند. از فرصت برای شتاب در ایجاد زیرساخت و شبکه هر کار لازم در حوزه های تهاجم به دشمن چه در میدان دفاع، چه مسائل فنی، چه کمک به پدافند، چه آفند، چه میدان روایت که ذهن مردم ما با توییت های رییس جمهور آمریکا نباید جابجا شود 🔆یک نکته قرآنی از سوره حشر و آیاتی راجع به جنگ همزمان منافقین نفوذی و یهود با حکومت و جامعه اسلامی و توجهی راهگشا به راهبرد قرآن: { ۞ أَلَمۡ تَرَ إِلَى ٱلَّذِینَ نَافَقُوا۟ یَقُولُونَ لِإِخۡوَ ٰ⁠نِهِمُ ٱلَّذِینَ كَفَرُوا۟ مِنۡ أَهۡلِ ٱلۡكِتَـٰبِ لَىِٕنۡ أُخۡرِجۡتُمۡ لَنَخۡرُجَنَّ مَعَكُمۡ وَلَا نُطِیعُ فِیكُمۡ أَحَدًا أَبَدࣰا وَإِن قُوتِلۡتُمۡ لَنَنصُرَنَّكُمۡ وَٱللَّهُ یَشۡهَدُ إِنَّهُمۡ لَكَـٰذِبُونَ } [سوره الحشر: ۱۱]
تصویرش پَخ شده ولی حرفش خوبه
هدایت شده از وحید یامین پور
حالا که یک روز از هیجان آتش‌بس گذشته با عذر خواهی از رفقا این مطلب کوتاه تحذیری را به خودم تذکر میدهم: به گمان من ترامپ و اسرائیل فقط وقتی خود را پیروز می‌دانند که عمود خیمه ایران را بزنند. همانطور که عرض شد، "آتش‌بس، قسمتی از جنگ است، نه صلح"؛ و فریبکاری ترامپ و نتانیاهو هم بی‌انتهاست جز به یک ایران ازهم گسیخته بدون توان دفاعی و آفندی، که همواره امکان ترور و تخریب را در آن داشته باشند، راضی نمی‌شوند. طبیعتا قوای امنیتی و اطلاعاتی صدبار بیشتر از امثال ما متوجه این معنا هستند. این تذکری به خود ما باشد تا دست از دعا و توسل برای سلامتی و حفظ رهبر انقلاب بر نداریم و از جهات فرهنگی و رسانه‌ای به جای پررنگ کردن معنای جشن، هوشیاری جنگی مردم را حفظ کنیم. اللهم اجعل قائدنا في درعك الحصينة التي تجعل فيها من تريد
هدایت شده از قـــلم‌دار
اگر جنگ ادامه دارد پس جشن‌مان برای چیست؟ به نظر می‌رسد امت حزب الله (و مردم عادی به طریق اولی) گرفتار یک سردرگمی ناگهانی شده و نمیداند با جنگ چند جند است عده‌ای مارش پیروزی میزنند و جشن میگیرند و از آن‌طرف به کسانیکه می‌گویند "چرا صلح کردیم؟" میگویند "صلح نکردیم. جنگ هنوز ادامه دارد". اگر جنگ هنور ادامه دارد جش پیروزی‌مان برای چیست؟ وقتی مردم ١٢ روز است به طرز غیرقابل تصوری همراه ما هستند، به راحتی داریم مردم را از دست میدهیم و بلاتکلیف‌شان میگذاریم که بالاخره جنگ هست یا تمام شده؟ پای‌ کار جنگ بمانیم یا برویم؟ اگر انقدر پیروز میدان بودیم چرا از دو قدمی خیمه دشمن برگشتیم و آتش‌بس کردیم؟ چرا از وسط میدان جنگ میکشانیم‌شان وسط جشن پیروزی و برگشت‌شان به میدان جنگی که هنوز تمام نشده را سخت‌تر میکنیم. ادعای‌مان این است آماده تعرض دشمنیم ولی آماده‌ترین مردم‌مان در این چند دهه را داریم دستی دستی از دست میدهیم. در شرایطی که چند روز بود اتحاد غیرقابل وصفی بین‌مان شکل گرفته بود، چرا این اتحاد را مصرفِ گیجی خودمان می‌کنیم؟ چرا کسی توضیحی درمورد آتش‌بس نمی‌دهد و می‌گذارد افکار عمومی مردم و جامعه حزب الله به هر طرف که خواست برود و این و آن را متهم کند و اختلاف بیاندازد؟ عزیزانِ دست‌اندرکار! عزیزان مطلع! عزیزان تریبون‌دار! افکار عمومی را رها نکنید. رها بشوند خودشان دنبال جواب میگردند و جواب‌های احتمالی جواب‌های خوبی نیست.