#توئیت
دوستانی که به حکم محسن شکاری معترضید من خدا را شکر میکنم در آن لحظه که #محسن_شکاری کوچه را بسته بود و قمه به دست مردم را تهدید میکرد مادر، دختر یا خواهرتان آنجا نبودند تا خدای نکرده به آنها اهاتنی شود یا جراحتی بردارند تا دنیا روی سرتان خراب شود....
🔻کلیپ اعترافات محسن شکاری
b2n.ir/h26897
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
📚حلقه مطالعاتی افق اندیشه جوان مسلمان
[کتب عمومی شهید صدر]
#مخصوص_برادران
طلبه و دانشجو
🔹جلسه به صورت حضوری در قم و مجازی برگزار می شود.
🔻برای ثبت نام به آیدی @ketab_j در ایتا و بله پیام دهید.
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔻هم سفیر چین احضار شد هم در سطح وزارت خارجه موضع گیری شد اما ظاهرا لگد زدن مُد شده و دوستان گمان میکنند اگر در هر مساله یک لگد به جمهوری اسلامی نزنند وجهه آزادی خواهی شان ارضا نشده و روزشان شب نمیشود! آن روز که "خودتحقیری" بخواهد از جریان غرب زده به گفتمان عدالت خواهی نیز سرایت کند حتما باید مقابل آن ایستاد. مرز باریکی است بین #خود_انتقادی با #خود_تحقیری که بعضی دوستان دچارش شدند...
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/m_amin_rezai/2884
🔴 درباره "همایش ملی ارتقای #شفافیت" در روزهای اخیر
🔹سال۹۳، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی از رهبر انقلاب خواسته بود که به مناسبت "همایش ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد" پیامی ارسال کنند.
🔻رهبر انقلاب در جواب نوشت:
"نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین میکنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزهای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمیگیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظهای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید.»"
🔹طی آن سالها جناب جهانگیری یک قدم هم برای سلامت اداری و مبارزه با فساد برنداشت و شاخص فساد در پایان دولت روحانی در تاریخ کشور رکورد زد!
🔸حالا آقایان سران سه قوه همایش ارتقای شفافیت میگیرند؛ عزیزان، شفافیت همایش نمیخواهد، اراده اجرا میخواهد! جناب قالیباف چه خبر #شفافیت_آرای_نمایندگان؛ جناب اژهای، چه خبر از دادگاههای شفاف و علنی؛ جناب رئیسی، چه خبر انتصابات شفاف و بودجه شفاف؛ چرا لایحه بودجه ۱۴۰۱ از ۱۴۰۰ غیرشفافتر بود؟!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
#توییت
🔻جناب آقای رئیسی فرصت شما رو به پایان است و متاسفانه باید گفت:مردم هر روز ناراضی تر میشوند!
هر چه دلسوزان گفتند گوش ندادید و امروز نتیجه سیاست های تعدیل اقتصادی را در جامعه می بینیم. افزایش کالاهای اساسی وخودرو، وضعیت بلا تکلیف مسکن و...کابینه تان را تریمیم کنید قبل از آنکه دیر شود.
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/m_amin_rezai/2884
🔻مشاور وزیر مسکن درجلسه ای به بنده گفت:تلاش ما برای ویلایی سازی در خراسان جنوبی بود اما مسئولین همکاری نکردند.در صحبت بامسئولین استان مشخص شد بعضی نهادها، مشخصا #بنیاد_مستضعفان زمینها را احتکار کرده و برای مسکن مردم اختصاص نمیدهد! یک نفر نیست که "حق مستضعفان" را از این "مستکبران" بگیرد؟
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/m_amin_rezai/2884
🔹وقتی در همه این سالها کارهارا سازمانی کرده و #نهاد_اجتماعی را لاغر کردیم "رخوت و سستی نیروها" و " گره خوردن و به ثمر ننشستن کارها" امری کاملا طبیعی است. آنچه کاشتیم حالا درو می کنیم.
🔻این مطلب یک آسیب شناسی بنیادین است که ساعت ها نیاز به بحث و گفتگو دارد. فعلا حوصله شرح قصه نیست...
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/m_amin_rezai/2884
▪️این روزها یکی از علاقه مندی های من تورق کتب فقهی علمای بزرگ است. رجوع به تراث فقهی به من شوق و استقامت جدی میدهد برای حرکت در این راه پر برکت، به مناسبت رحلت فقیه عالیقدر آیت الله روحانی ره چند جلد از کتاب گرانسنگ فقه الصادق را تورق کردم، من که طفل نوپای این راهم و بی نظر اما دیدم که اهل فضل و علم این اثر را در فقه شیعه بسیار مهم و ارزشمند می دانند. فقه الصادق شرح تبصره المتعلمین علامه حلی است که موجزترین کتاب فقهی شیعه به حساب می آید. بدون قصد قبلی این صفحه آمد، بحث تشکیل حکومت توسط فقها که این روزها هم پیرامونش بحث بسیار است.
🔻 آیت الله روحانی ره تشکیل حکومت توسط فقها را بدون هیچ شکی وظیفه مجتهد و از مسلمات میدانند و معتقدند اگر این امر نباشد بخش قابل توجهی از احکام اجتماعی اسلام اصلا امکان تحقق پیدا نمیکند و در این صورت عملا صدور این احکام از سمت شارع حکیم لغو بوده که این امر ناصحیح است. این روزها که با چالش ناکارآمدی در حکمرانی مواجهیم باید به این مهم توجه داشته باشیم که مسیر و عملکردمان را باید نقد و آسیب شناسی کنیم نه اینکه اصل این مساله را از اساس خطا بدانیم. شرایط حال نباید بین ما و مبنا جدایی افکند ضمن اینکه نباید بخاطر این استدلال های نظری به میدان واقعیت ها بی توجهی کنیم، همه میدانیم که اوضاع مردم اصلا خوب نیست و باید فکری عاجل برداشت و الا نه تنها جمهوری اسلامی که اسلام سیاسی دچار چالش های جدی خواهند شد.
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔻توی قطر مثلا مدرن هم آخوندا کار خودشون را کردند و مسی را عبا پوش کردند :))
خلاصه ما همه جا هستیم😉
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔻این را صریح مینویسم
در دوگانه مردم-مسئولین ما بدون شک سمت مردم هستیم. تاریخ گواهی میدهد چه در ایامی که بخشی از "حکمرانی" در دست روحانیت بوده چه در ایامی که فقط در "نهاد اجتماعی" بودیم، مردم همیشه فصل مقوم روحانیت شیعه بودند.
اعتقاد من این است #ما بدون #مردم هیچیم.
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️غریبه آشنا!
▪️دختری که قهرمانی می آموزد...
🔻در اینباره یادداشت...سطح منازعه را نیز بخوانید
eitaa.com/m_amin_rezai/2879
@m_amin_rezai
🏴 السَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ رَسُولِ الله 🏴
🕯 ویژه مراسم عزاداری فاطمیه
👳🏻♂ سخنران : حجت الاسلام رضایی
💡«فاطمه ؛ زنِ زندگی ، زنِ انقلاب»
🎤 با مداحی ذاکران اهل بیت
📆 از پنجشنبه ۱ دی ماه به مدت ۵ شب ؛ همزمان با شروع نماز مغرب تا ساعت ۱۸:۴۵
🔸️مکان : انتهای مدرس ۴ ، حسینیه هنر
#کارگروه_تربیتی
#کانون_فکری
#کانون_فکری_یاسین
#فاطمیه
@kf_yasin
💫 انجمن یاس
🆔 @Anjoman_YAS
@m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
🏴 السَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ رَسُولِ الله 🏴 🕯 ویژه مراسم عزاداری فاطمیه 👳🏻♂ سخنران : حجت الاسلا
ان شاءالله صوت و خلاصه سخنرانی ها داخل کانال گذاشته خواهد. به لطف خدا این موضوع برای فعالین اجتماعی به ویژه بانوان بسیار مبنایی و کاربردی خواهد بود.
● مخصوص کتابخوارها ●
دوستان زیادی به کرّات درخواست داشتند سیر مطالعاتی مشخصی در موضوع اقتصاد به آنها معرفی کنیم.
هرچند به خاطر اعتقادم به "استقلال فکریِ" افراد اساسا با این کار مخالفم و اعتقاد دارم باید همیشه، همه چیز را خواند و همیشه پرسشگر ماند و هیچ چیز جز "وحی و کلام معصوم" را به صورت ابدی نپذیرفت! ولی فقط از باب پیشنهاد برای شروع مطالعه چند منبع را خدمتتان معرفی میکنم. کتابهای مرسوم و متعارف دانشگاهی را معرفی نمیکنم زیرا آنها را اساسا علمی نمیدانم! ضمن اینکه دیگران آنقدر معرفی کردهاند، که نیازی هم نیست!
منابع زیر عموما در سه دسته تقسیمبندی میشوند: اقتصاد اسلامی، نقد سرمایهداری و عدالت.
۱. اقتصادنا؛ علامه شهید صدر
۲. نظری به نظام اقتصادی اسلام؛ شهید مطهری
۳. جلد ۳۳ مجموعه آثار یا درآمدی بر اقتصاد تطبیقی؛ شهید مطهری
۴. ربا در اسلام و دو جلد اقتصاد اسلامی (مباحث نظری و مباحث کاربردی)؛ آیتالله شهید بهشتی
۵. ۲۳ راز سرمایهداری؛ پرفسور ها جون چانگ
۶. نیکوکاران نابکار؛ پرفسور چانگ
۷. دکترین شوک؛ نائومی کلاین
۸. آثار و سخنرانیهای پرفسور مسعود درخشان (به ویژه ۸ جلسه اقتصاد اسلامی، مقدمه کتاب دستبرد ناپیدا و مقدمه کتاب کاپیتالیسم)
۹. عدالت؛ مایکل سندل
۱۰. اقتصاد سیاسی جهانی؛ رابرت گیلپین
۱۱. اقتصاد ایران در دوره تعدیل ساختاری؛ فرشاد مومنی
۱۲. دولت و بازار؛ جبرائیلی
۱۳. لیبرالیسم غرب، ظهور و سقوط؛ آنتونی آربلاستر
۱۴. اقتصاد کاربردی؛ ها جون چانگ
۱۵. بهای نابرابری؛ جوزف استیگلیتز
۱۶. دگرگونی بزرگ؛ کارل پولانی
۱۷. استراتژیهای رشد و توسعه اقتصادی؛ محمدقلی یوسفی
۱۸. ژئوپلتیک گرسنگی (جغرافیای گرسنگی)، اثر رئیس اسبق فائو و برندهء نوبل ادبیات، خوزوئه دو کاسترو
۱۹. ابرطبقه، اثر استاد دانشگاه نیو اسکول آمریکا، دیوید راتکاف
۲۰. انسان بدهکار، لاتزارتو
۲۱. خاکریز اقتصادی؛ دکتر توکلی
۲۲. درسنامه اقتصاد مقاومتی؛ احمدعلی یوسفی
۲۳. نظام اقتصادی اسلام؛ میرمعزی
۲۴. حرفهایی با دخترم درباره اقتصاد؛
یانیس واروفاکیس
۲۵. روش شناسی اقتصاد دکتر زریباف
۲۶. تحول نهادها و ایدئولوژی های اقتصاد، دایانا هانت
۲۷. یهودیان و حیات اقتصادی مدرن، زومبارت
۲۸. سرمایه داری و اخلاق پروتستان، وبر
۲۹. فلسفه اخلاق و تحلیل اقتصادی؛ هاسمن
۳۰. مجموعه مقالات عدالت که دکتر محمد نعمتی جمعآوری کرده
۳۱. کتاب ماهیت و علل بحران مالی ۲۰۰۸، گردآوری دکتر نعمتی و دکتر سلیمانی
۳۲. اقتصاد مقاومتی تفسیر جهاد کبیر؛ ابدالی
بقیهاش بماند برای بعد...
هر کدام را خواندید خوشحال میشوم نظرتان را در مورد کتاب برای حقیر ارسال کنید.
#معرفی_منابع_اقتصادی
⭕️ جنگ شناختیاقتصادی: 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
#توییت
🔹متاسفانه باید گفت: در نگاه بسیاری از نهادهای حاکمیتی آخوند خوب یعنی آن کسی که خوب بلد است وضع موجود را #توجیه کند و ماله بکشد! تمام تلاشم این بوده ضمن انقلابی بودن، اینگونه نباشم.
🔻امروز بیش از هر زمان لازم است برای اصلاح با خود #آرمانهای۵۷ عملکرد #نظام را نقد بنیادین کرد
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
فاطمه س زن زندگی، زن انقلاب ج1.mp3
11.37M
فاطمه س زن زندگی، زن انقلاب
#جلسه اول
🔹مشهد، هیئت نخبگانی آل یاسین، دی ۱۴۰۱
-الزامات خوانش سنتی از زن زندگی
-الزامات خوانش زن اجتماعی از زن زندگی
-الگوی سوم، جمع بین زندگی و فعالیت اجتماعی
-دو مبنای فلسفی در این بحث
۱: اصالت با نفس( روح) است نه بدن
۲: نفس نه مذکر است نه مونث
-منشا و جایگاه تولید ارزش ها و ضد ارزش ها در انسان مذکر و مونث نیست
-نقدی بر تحلیل "جنبش بدن مندی" در اتفاقات اخیر
-چرخه مصرف و تولید در عالم مدرن و نسبت آن با بدن مندی
-کالا شدن بدن و موضوعیت پیدا کردن بدن زن در مصرف گرایی
🔻خلاصه متن سخنرانی
eitaa.com/m_amin_rezai/2904
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینید
📽🎬مروری گذرا بر شب اول هیئت فاطمیه
📌 ارائه حجت الاسلام رضایی: فاطمه س؛ زنِ زندگی، زنِ انقلاب
🔸️همراه با میزبانی از پیکر مطهر شهید گمنام
#کانون_فکری_یاسین
#فاطمیه
🆔️@kf_yasin
@m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
فاطمه س زن زندگی، زن انقلاب #جلسه اول 🔹مشهد، هیئت نخبگانی آل یاسین، دی ۱۴۰۱ -الزامات خوانش سنتی از
#خلاصه_سخنرانی
#الگوی_سوم_زن
فاطمه س زن زندگی، زن انقلاب
#جلسه اول
🔹مشهد، هیئت نخبگانی یاسین، دی ۱۴۰۱
🔹ما سه خوانش از معنای زنِ زندگی داریم
🔻۱: خوانش سنتی از زن زندگی
که یک سری الزامات دارد مثل نوع تربیت دختر برای خانه داری صرف، تحصیل و کار اجتماعی از موضوعیت می افتد، انتخاب پسر دختری است که خوب میتواند بچه داری کند و زندگی را جمع کند
🔻۲: زن روز و اجتماعی و خروج و عصیان علیه معنای سنتی زنِ زندگی
از الزامات این نگاه اصالت پیدا کردن فعالیت اجتماعی و به حاشیه رفتن خانواده و حتی حجاب است! این نگاه یک نوع انقلاب علیه خوانش مرسوم سنتی است که "زنِ پستو به زنِ عرصه" تبدیل میشود
🔻۳: قرائت اسلام ناب جمع بین زنِ زندگی بودن و زنِ انقلاب بودن( فعالیت اجتماعی)
🔹چند مقدمه و اصل مبنایی
🔻۱: در منابع روایی و فلسفی ما حقیقت انسان به نفس( روح) اوست.
در نگاه اومانیستی انسان در بدن خلاصه میشود، این بدن یا زن هست و یا مرد و بعد بحث تساوی طرح میشود
در نگاه اسلام، انسان موجودی مرکب از روح و بدن است، این نفس و روح نه مذکر است و نه موئنث، البته بعدا در کالبد مرد و زن گذارده میشود.
🔻۲: نفس انسان نه مذکر است نه موئنث!
ارزش های مرتبط با انسان نه مذکر است و نه موئنث مثل عقل، قلب، علم، عقل عملی، فضیلت های اخلاقی صادره از انسان
جایگاه ارزش ها و ضد ارزش ها در انسان چون نفس است مذکر و موئنث نیست
🔻۳: وقتی نفس اصل شد، بدن فرع و ابزار است
🔸نگاه مکاتب نسبت به بدن
۱: نگاه افراطی: مکاتب اومانیستی که انسان در بدن خلاصه میشود
۲: نگاه تفریطی: عرفانهای هندویی که حتی حاضرند به بدن آسیب بزنند تا روح ارتقا بیابد
۳: نگاه معتدل: در اسلام بدن اصالت ندارد لذا طریقیت دارد نه موضوعیت اما اضرار به بدن حرمت دارد و تلاش برای صحت جسم بسیار تاکید شده است.
✔️در جامعه سرمایه داری کالایی شدن یک اصل هست، مصرف پیشران تولید است و مصارف لوکس پیشران مصرف. لذا به چند عنصر نیاز دارد
۱: سلبریتی ها به عنوان الگو
۲: پلتفرم
۳: تبلیغات
بهترین محمل برای ترویج مصرف گرایی بدن انسان است و بهترین بدن، بدن زنان چون جذابیت بصری برای تبلیغات را دارد
⬅️ در نگاه اسلامی اساسا بدن فرعیت دارد و روح اصالت و مساله ما انسان است نه زن و مرد؛ اما در جامعه مصرفی سرمایه داری چون مساله مصرف اصل هست و مصرف با تبليغات گره خورده لذا زن با وجه زنانه خود یعنی بدن موضوعیت دارد.
🔻تفصیل مباحث را در صوت گوش کنید
eitaa.com/m_amin_rezai/2902
🎙 #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
فاطمه س زن زندگی، زن انقلاب ج2mp3.mp3
9.83M
فاطمه س، زن زندگی، زن انقلاب
#جلسه دوم
مشهد، هیئت نخبگانی یاسین، دی ۱۴۰۱
-وظیفه اجتماعی، امر مشترک بین زن و مرد
-الزامات تبیین الگوی سوم زن مسلمان
-موضوعیت پیدا کردن بدن زن در جامعه مصرفی
-سه نقش زنان در ترویج نظام سرمایه داری
۱: مصرف کننده حرفه ای
۲: مروّج و عامل تبلیغات
۳:نیروی کار ارزان
-مساله کالایی شدن در جهان امروز
-قاعده فقهی حرمت اخذ اجرت بر واجبات اصلی در جهت مبارزه با کالایی شدن
-تبدیل زن از "کالای غارتی" به "کالای مصرفی" و برده سفید در جهان امروز
-نتایج تفاوت های بین زن و مرد
🔻خلاصه متن سخنرانی
eitaa.com/m_amin_rezai/2906
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
#خلاصه_سخنرانی
#الگوی_سوم_زن
فاطمه س، زن زندگی، زن انقلاب
#جلسه دوم
مشهد، هیئت نخبگانی یاسین، دی۱۴۰۱
✅ مقدمه: در الگوی سوم جمع بین زندگی و وظیفه اسلامی-اجتماعی فقط مخصوص زنان نیست بلکه مساله بین زن و مرد مشترک است. در بین مردان نیز این نکته وجود دارد که به خاطر مسئولیت خانوادگی وظايف اجتماعی خود را کنار میگذارند!
هر جوان مسلمان باید زمان خود را در سه بخش تنظیم کند: ۱. بخشی برای علم و تحصیل و پیشرفت شغلی ۲. بخشی برای تفریح و لذت از زندگی ۳. بخشی سومی هم برای انجام وظایف اسلامی و اجتماعی
الزامات تببین الگوی سوم زن
🔹یک: اصالت نفس( روح) و فرعیت و ابزاری بودن بدن ( توضیح جلسه قبل)
🔹دو: نفس مرد و زن ندارد( توضیح جلسه قبل)
🔹سه: جامعه مصرفی خروجی بدن مندی انسان است. بدن زن به دلیل زیبایی و جذابیت های بصری، بدن بهتر و بهترین محمل برای ترویج مصرف گرایی، کالا شدن و کالایی کردن است.
مسئله حجاب در حقیقت پررنگ کردن وجه انسانی و نفی بدن مندی زن و جلوگیری از کالایی شدن اوست
♦️زن با وجه زنانگی و نه انسان بودگی در نظام سرمایه داری سه نقش دارد
۱: مصرف کننده حرفه ای:
زنان جدای از اینکه مصرف بیشتری نسبت به مردان دارند مدیریت مصرف خانه را نیز برعهده دارند.
۲.عامل ترویج مصرف گرایی
وقتی بدن اصالت دارد به این دلیل که بدن خانم ها جذابیت بیشتری دارد نقش زن اینجا در تبلیغات حائز اهمیت می شود
۳. نیروی کار ارزان برای کارخانه ها در جهت مصرف گرایی
✔️ نتیجه فروکاست انسان به بدن توهین به انسان و بازی کردن در نظام سرمایه داری و مساله کالایی شدن انسان و کالایی سازی سایر امور است
◀️مساله کالایی شدن
مایکل سندل در مقدمه کتاب چه چیز را با پول میتوان خرید مینویسد در این روزگار منطق خرید و فروش( کالایی سازی) نه فقط به کالاهای مادی که به کل زندگی ما حاکم شده است این کالایی شدن دو ضرر دارد.
۱- گسترش نابرابری و فساد، وقتی برای همه چیز حتی خدمات عمومی را بتوان با پول خرید و فروش کنیم عملا به گسترش بی عدالتی و فاصله طبقاتی کمک کردیم
۲- از بین رفتن ارزش بعضی مسائل که ذاتا مادی و کالا نیستند
🔻قاعده حرمت اخذ اجرت از واجبات در فقه یک قاعده مبنایی برای مبارزه با کالایی شدن امور است
۱)واجبات عبادیه، اموری قصد قربت در آن لازم است و طبق فتوای عموم فقها گرفتن پول برای آنها حرام است
۲)واجبات نظامیه، اموری که نظام معیشت بر آنها استوار است
در نگاه شیخ انصاری بخشی از واجبات نظامیه مثل قضاوت و آموزش و... چون حق مخلوق بر گردن سایر افراد است برای آن نمیتوان اجرت دریافت کرد و فاعل آن کارها باید از بيت المال رزق بگیرند
مساله آموزش، درمان، امنیت در قانون اساسی ما مبتنی بر این نگاه هست
مسئله سرمایه داری از مهم ترین و پیچیده ترین مسائل عصر ماست که اگر فهم نکنیم به اسم کار تربیتی و فرهنگی با کارهایی مثل ترویج مدرسه های غیر انتفاعی به کالایی شدن آموزش کمک می کنیم و در پازل نظام سرمایه داری بازی می کنیم.
✔️ دیدگاه اسلام درباره زن نه زن پستو است که زن به "کالای غارتی" تبدیل شود نه اصالت بدن که زن تبدیل به "کالای مصرفی" و برده سفید شود.
🔹چهار: تفاوت بین زن و مرد
۱:تفاوت بین زن مرد یک امر حقیقی است البته این تفاوت بما هو هو ارزش خلق نمی کند
۲: تفاوت های حقیقی منجر به تفاوت حقوقی می شود
۳: تفاوت ها لازمه نظام احسن خلقت و تسخیر دو طرف زن و مرد و منشا شکل گیری ارزش بزرگی به نام "خانواده" است
🔻تفصیل مطالب را در صوت بشنوید
eitaa.com/m_amin_rezai/2905
🎙 #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
⚫️فاطمه س و سطح منازعه!
🔻فاطمه س و فاطمیه را به یک مساله عاطفی و فردی تقلیل ندهیم. حتی مساله صرفا اجتماعی و حتی سیاسی در سطح خرد هم نیست، سطح منازعه در فاطمیه یک سری #مسائل_کلان است. فاطمه س در خطبه هایش از اهمیت ولایت و عدالت در جامعه گفت و از انحرافی خبر داد که پنجاه سال بعد فرزندش حسین ع در منا نتیجه آن انحراف را گزارش داد: وَ الْعُمْی وَ الْبُکْمُ وَ الزُّمْنُ فی الْمَدائِنِ مُهْمَلَة، لا ترْحَمُون....و بالادّهانِ وَ الْمُصانَعَةِ عِنْدَ الظَّلَمَةِ تَأمَنُونَ. (کوران، گنگان و بیماران زمینگیر در شهرها به حال خود رها شدهاند و به حال آنان رحم نمیکنید....و شما باتوجیه گری و زد و بند با ستمگران برای خود امینت ایجاد کردهاید.)
🔻 وقتی در صدر اسلام عدل سیاسی(ولایت) کنار گذاشته شد و به تدریج بواسطه فتوحات ثروت کثرت یافت، تجمل گرایی و اشرافی گری ترویج و توجیه شد و در نتیجه عدل اقتصادی در جامعه اسلامی ذبح شد. نسب و نسبت در حقوق و سهم افراد از بیت المال و مسئولیت گرفتن موئثر شد. آقازاده گی و#طبقه_خاص خلق و بین مسئولین و مردم فاصله و شکاف طبقاتی ایجاد شد. در چنین لحظه ای لحظه از تاریخ است که دین ناکآرامد و خنثی جلوه میکند و در حد مناسک تقلیل می یابد. آرمان ها به مسلخ میرود و پنجاه سال بعد از پیروزی انقلاب، در کنار شهر کوفه جایی که روزگاری محل حکمرانی عدل و تحقق عدالت بود سر بزرگ مدافع آرمان های انقلاب پیامبر ص در کربلا بریده میشود.
🔻 فاطمه س در تاریخ در ابتدای یک شاهراه بزرگ ایستاد و از انحرافی عمیق خبر می داد. فاطمه س سطح منازعه را نه در حد مواجهه و تقابل با چهار مسئول میانی که در حد #حلقه_اصلی_حاکمیت بالا آورد، تاریخ بعدا فهمید فاطمه س به عنوان یک دختر جوان چقدر جلوتر از زمان درست تحلیل و اقدام کرد و پیرمردهای مصلحت گرا را برای همیشه ی تاریخ رسوا کرد. مساله فاطمیه در این حد کلان و جدی است و همین امر موجب میشود فاطمه س الگو و مادر تمام انقلابیون و نهضتی های عالم قرار گیرد. الگوی آنهایی که مساله شان تحقق عدالت سیاسی(ولایت) و عدالت اقتصادی و فرهنگی و مواجهه با خلق رویه هایی است که به سرمایه داری افسار گسیخته و فاصله طبقاتی ختم میشود. همان چیزی که در نیم قرن در صدر اسلام رقم خورد و خیلی از آرمان های انقلاب پیامبر ص را عملا ذبح کرد و امروز نیز مساله ماست....
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔸اگر قرار بود یک مناظره اقتصادی چالشی برگزار کنیم برای مهمان میشد از دو نفر در #تیم_اقتصادی_دولت استفاده کنیم! مثلا آقای محسن رضایی و آقای خاندوزی دو طرف میز باشند!حالا با این حد اختلاف اینها یک تیم هستند!
جناب آقای رئیسی اقتصاد سیاست نیست که برای حل مسائل همه را دور هم جمع کنیم.
✍ #محمدامین_رضایی
🔻ن: آن قدرت جمع کنندگی افراد که نقطه قوت بود وقتی اشراف نباشد در حوزه تصمیمات اقتصادی به نقطه ضعف مبدل میشود؛ امری که قابل پیش بینی بود و حالا آثارش یک به یک نمایان میشود.
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
فاطمه س زن زندگی، زن انقلاب ج3.mp3
9.63M
فاطمه س، زن زندگی، زن انقلاب
#جلسه سوم
مشهد، هیئت نخبگانی یاسین، دی۱۴۰۱
-جایگاه انسان در نظام انديشه دینی
-خلافت نوعیه انسان ها اعم از مؤمن و کافر
-تبیین نظریه استخلاف شهید صدر
-آثار سه گانه مستخلف( انسان)،مستخلف ( خدا)، مستخلف عنه (طبیعت و زمین)
-مساله اصالت فرد-جامعه و جانشینی انسان به مثابه یک کل( حیثیت مجموعی)
-آثار نظریه استخلاف در اقتصاد
-تفاوت بازار در اقتصاد اسلامی و بازار آزاد
-زن و مرد هر دو جانشین خدا روی زمین هستند
🔻خلاصه متن سخنرانی
eitaa.com/m_amin_rezai/2911
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai