eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
566 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
رهبر انقلاب در سخنرانی عید نوروز درباره اقتصاد دونکته گفتند 1⃣:دولت بایدتصدی گری را کم و نظارت را زیادکند 2⃣:به مسئولین توصیه میکنم راههای مشارکت مردم در اقتصادرا پیدا کنند. ⬅️ از فرداخواهیم دید جمله دوم فراموش وعموما به دنبال تحقق جمله اول خواهند بود! آقای مخبر هم پروژه به یک اقلیت سرمایه دار را کلید خواهد زد. 🔻یادداشت کامل eitaa.com/m_amin_rezai/3144 @m_amin_rezai
☑️ کم شدن تصدی گری دولت و فقیرتر شدن مردم! رهبر انقلاب درباره اقتصاد دونکته گفتند 🔻۱:دولت باید تصدی گری را کم و نظارت را زیادکند 🔻۲:به مسئولین توصیه میکنم راههای مشارکت مردم در اقتصادرا پیدا کنند. ⬅️ از فرداخواهیم دید جمله دوم فراموش وعموما به دنبال تحقق جمله اول خواهند بود! آقای مخبر هم پروژه به یک اقلیت سرمایه دار را کلید خواهد زد eitaa.com/m_amin_rezai/3143 🔸کیست که نداند در فضای فعلی جملات به نفع جریانات مصادره میشود؛ هر کدام نماینده جدی تری داشته باشد همان محقق میشود. قرار بود تا پایان برنامه پنجم توسعه( ۱۳۹۳) ۲۵٪ اقتصاد تعاونی شود و ۳۰٪ از واگذاری ها برای سه دهک پایین جامعه اختصاص پیدا کند انجام نشد اما خصوصی سازی که دیرتر ابلاغ شد زودتر محقق شد البته انحراف زیاد چرا؟ چون خصوصی سازی در حکمرانی صدا و مدافع و منتفع دارد در دولت قبل که رئیس جمهور، معاون اول و بعضی وزار کامل سمت سرمایه دارها و خصوصی سازی بودند بعضی هم منتفع بودند! 🔹همه آمارها نشان میدهد علی رغم رشد اقتصادی ما در جامعه ایران شاهد تبعیض های عمیق و بعضا ساختاری هستیم که این مساله موجب میشود هر روز فاصله طبقاتی بیشتر شود! مثلا ۹۰٪ سپرده های بانکی برای ۵٪ مردم ایران است! چرا هر روز بخشی از مردم مثل کارگران فقیرتر میشوند؟ میشود مفصل بحث کرد اما صریحش این است چون کارگران و طبقات محروم نماینده و صدای بلندی در حاکمیت ندارند. 🔸امروز برای همه روشن شده سیاست و افرادی برنده است که در مناسبات پیچیده حکمرانی و در بین مدیران میانی نماینده داشته باشند.میشود ده ها مثال زد که چطور صدا نداشتن و بی نمایندگی و تعارض منافع یک اکثریتی را فقیرتر و اقلیتی را پولدار میکند! در این وضعیت مساله کم شدن تصدی دولت در اقتصاد هم به اینجا ختم میشود. تجربه دولت آقای هاشمی در این زمینه خواندنی است. شبیه خصوصی سازی شبیه مولدسازی اموال عمومی به یک اقلیت واگذار میشود و این به طور طبیعی بر طبقاتی شدن جامعه می افزاید! این وضعیت عوارض پر هزینه ای هم در دو سال پیش رو خواهد داشت. درد اصلی جامعه ایرانی این نقطه است. 🔻روزگار بی تعارف حرف زدن است.در این دولت آن کسی که نماینده اقلیت سرمایه دار است و سیاست ها را به سمت سرمایه دارها خم میکند آقای مخبر است.( در سایر نهادها هم این طیف نماینده دارند) در حقوق دستمزد هم ظاهرا مدافع حقوق بالای مدیران ایشان هست! تا این لحظه که رئیس جمهور نشان داده که تابع محض نظرات معاون اولش بوده، با این دست فرمان کم کردن تصدی گری از دولت هم به ضد طبقه مستضعف تمام خواهد شد مگر یک نهضت بزرگ ملی رقم بخورد، راه های مختلف حضور مردم در اقتصاد کشف و اعمال شود و به معنای واقعی کلمه اقتصاد مردمی شکل بگیرد در آن صورت ورق برخواهد گشت. این مساله نیاز به یک تغییر جدی نه یک نفر بلکه جمعی از مدیران و سیاست ها در سطوح مختلف است. ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
تفسیر کوتاه و کاربردی آیات اقتصادی قران کریم 🎙حجت الاسلام محمدامین رضایی 🔻ان شاءالله مباحث به صورت (تصویری-صوتی) در ماه مبارک رمضان از نجف اشرف و کربلای معلی ضبط میشود و در شبکه های اجتماعی ذیل قرار خواهد گرفت. ✅ایتا eitaa.com/m_amin_rezai ✅ بله ble.ir/m_amin_rezai ✅اینستاگرام instagram.com/M_amin_rezai1 ✅تلگرام t.me/m_amin_rezai
2FilesMerged_۲۳۰۳۲۰۲۳.mp3
5.07M
📚جلسه اول، جزء ۱، رمضان۱۴۴۴ق أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ(۱۰۷بقره) ▪️مساله مالکیت و آثار فردی- اجتماعی آن در اسلام 🔻خلاصه متن جلسه اول eitaa.com/m_amin_rezai/3148 🎙 @m_amin_rezai
42.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚جلسه اول، جزء ۱، رمضان۱۴۴۴ق 🎥 فایل تصویری از نجف،حرم امیرالمومنین ع أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ(۱۰۷بقره) ▪️مساله مالکیت و آثار فردی- اجتماعی آن در اسلام 🔻خلاصه متن جلسه اول eitaa.com/m_amin_rezai/3148 ⭕️متاسفانه موقع ضبط سرصدا در حرم حضرت امیرالمومنین ع زیاد بود، سعی میکنم مواقع خلوت تر بحث را ضبط کنم. دوستان برای روز اول فایل صوتی گوش بدند کیفیت بهتری دارد. 🎙 @m_amin_rezai
تفسیر کوتاه و کاربردی آیات اقتصادی قران 1⃣جلسه اول،جزء ۱؛ رمضان۱۴۴۴ق 🔻صوت و فیلم جلسه اول تفسیر 🎙eitaa.com/m_amin_rezai/3146 🎥eitaa.com/m_amin_rezai/3147 أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ(۱۰۷بقره) مساله مالکیت یکی از بنیادین ترین مسائل هر مکتب است ۱: لیبرالیسم: مالکیت فردی محض و حذف مصالح اجتماعی ۲: سوسیالیسم؛ مالکیت جمعی و حذف مالیت شخصی ۳: اسلام: مالکیت اعتباری، مالک اصلی خدا و انسان بالتبع مالک است ⬅️الف:جایگاه انسان درنظام اقتصادی اسلام إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً (۳۰بقره) نوع انسان خلیفه خدا( اعم از زن و مرد، مومن و غیر مومن ) وَأَنْفِقُوا مِمَّا جَعَلَكُمْ مُسْتَخْلَفِينَ فِيهِ (۷حدید) انسان جانشین اقتصادی خدا روی زمین است. مال اصالتا برای خداست و مالکیت انسان با قیودی پذیرفته شده است. ⬅️ب: آثار جانشینی اقتصادی انسان ۱: ایجابی: چون ثروت اصالتا برای خداست انفاق، زکات، خمس و...درحقیقت بخشی از مال خدا را برگرداندن است که در دست ما امانت است نه از مال خود دادن( تغییر ذهنیت) ۲: سلبی: اسراف، تبذیر، تجمل گرایی و اشرافیت حرام است( در اسلام نسبت به مصرف مال چهاردیواری اختیاری، مال خودمه هر طور بخوام خرج میکنم نداریم) چون "المال مال الله" است و در خلاف مسیر الهی مصرف کردن در حقیقت عمل نکردن به روح جانشینی است. 🔻نکته: شهیدصدر در نظریه استخلاف معتقد است مال اصالتا برای خداست، کلیت جامعه جانشین او است، مالکیت شخصی در حقیقت نمایندگی از طرف مردم در مصرف کردن است. ( در حقیقت اسراف و تبذیر در حقیقت تجاوز به مال همه مردم(جامعه) و در مرتبه بالاتر مال خداست) 🔸نکات تفصیلی در صوت یا فیلم 🎙 @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیدن این فیلم به انقلابی‌ها برای تمرین بصیرت اقتصادی توصیه جدی میشود! میخواهید تبلور نگاه لیبرال‌ها به مردم را بدانید؟! این بخشی از گفتگوی اقتصادی هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری اوست. لاریجانی میگوید: من از طرفداران سرسخت سیاست تعدیل اقتصادی در برنامه توسعه هستم! و یارانه و خدمات بهداشتی و.. به مردم در جهت عدالت اجتماعی باعث کندشدن حرکت اقتصادی شده و مثل بستن وزنه به هواپیمای در حال صعود است!!! هاشمی پاسخ میدهد که بالاخره باید حدی از عدالت اجتماعی را داشت و مثل اضافه بار مسافران این هواپیماست!! فیلم را ببینید و بدانید فارغ از جناح‌های سیاسی، انقلابی و غربگرا، در اقتصاد این نگاه غالب سیاسیون و برنامه‌های توسعه و سیاست‌های اقتصادی است و ریشه نارضایتی‌های اقتصادی در دولت‌های مختلف از اینجا نشات میگیرد. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
🔸حلقه مطالعاتی افق اندیشه جوان مسلمان برگزار می‌کند. [ ارائه کتاب عدل الهی شهید مطهری در ماه مبارک رمضان ] 🎙ارائه: حجت‌الاسلام محمدامین رضایی 🔻جلسات به صورت مجازی برگزار خواهد شد. 👈برای ثبت‌نام به آیدی @Of_andisheh درایتا و تلگرام پیام دهید @m_amin_rezai
جرعه جرعه شبانه مینوشم تاکِ انگور، جامی از ضریح شماست مستیِ ما مدام خواهد بود تازه این ابتدای قصه ماست عشق واژه نحیفی هست تا که این ربط را روایتی بکند خواهشم عین الربط تان شدن است کاش ساقی عنایتی بکند... ✍ 📷 نجف اشرف، شب دوم رمضان ۱۴۴۴ @m_amin_rezai
تفسیر آیات جلسه دوم.mp3
2.67M
📚جلسه دوم، جزء دوم، رمضان۱۴۴۴ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلَالَةَ بِالْهُدَىٰ وَالْعَذَابَ بِالْمَغْفِرَةِ (۱۷۵بقره) ▪️توسعه مفهوم خرید و فروش در قران 🔻خلاصه متن جلسه دوم eitaa.com/m_amin_rezai/3154 🎙 @m_amin_rezai
43.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فایل تصویری از نجف،حرم امیرالمومنین ع 📚جلسه دوم، جزء دوم، رمضان۱۴۴۴ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلَالَةَ بِالْهُدَىٰ وَالْعَذَابَ بِالْمَغْفِرَةِ (۱۷۵بقره) ▪️توسعه مفهوم خرید و فروش در قران 🔻خلاصه متن جلسه دوم eitaa.com/m_amin_rezai/3154 @m_amin_rezai
تفسیر کوتاه و کاربردی آیات اقتصادی قران 2⃣جلسه دوم،جزء ۲؛ رمضان۱۴۴۴ق 🔻صوت و فیلم جلسه دوم تفسیر 🎙eitaa.com/m_amin_rezai/3152 🎥eitaa.com/m_amin_rezai/3153 ▪️توسعه مفهوم خرید و فروش در قران أُولَٰئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلَالَةَ بِالْهُدَىٰ وَالْعَذَابَ بِالْمَغْفِرَةِ (۱۷۵بقره) مصداق این آیه را بعضی از علمای یهود ثل کعب بن اشرف و..نامیدند که توقع داشتند پیامبرص از انها باشد لذا کتمان ما انزل الله کردند و خدا میگوید با این کار [یشترون به ثمنا قلیلا] (آیه ۱۷۴ بقره) یک حداقلی به دست آوردند و در حقیقت آتش نوشیدند! ♦️نکات تفسیری ۱: خرید و فروش در قران با واژه های مختلف آمده است. تجارت، کسب، ربح،بیع و شرا-اشتری ۲: کلمه اشتری در سه معنی استفاده شده الف: خریدن وَقَالَ الَّذِي اشْتَرَاهُ مِنْ مِصْرَ ب: فروختن بِئْسَمَا اشْتَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ(۹۰بقره) ج: معنای استعاری مثل همین آیه۱۷۵،۱۶بقره و.. در حقیقت ضلالت و هدایت، عذاب و مغفرت قابل خرید و فروش نیست و خدا تشبیعه معقول به محسوس کرده برای فهم مخاطب و رساندن یک مفهوم تربیتی-معرفتی و آن توسعه مفهوم خرید و فروش از کالاهای مادی به سایر امور است ۳:خرید و فروش یعنی "سود و ضرر"، ضرر به دست آوردن چیزی و ضرر از دست دادن آن است. جهان سرمایه داری اصرار دارد ما این مفهوم را صرفا در امور مادی بفهمیم! قران اصرار دارد معنای خرید و فروش را توسعه دهد بگوید عوض کردن اخرت با دنیا، ایمان با کفر، هدایت با ضلالت اینها هم خرید و فروش هست نه به معنای کالایی شدن به این معنی که مصداق سود و ضرر است. حضرت علی ع: لَيْسَ لِأَنْفُسِكُمْ ثَمَنٌ إِلَّا الْجَنَّةَ فَلَا تَبِيعُوهَا إِلَّا بِهَا . هیچ قیمتی براى جان شما جز بهشت نيست، پس به كمتر از آن نفروشيد. (حکمت۴۵۶ نهج البلاغه) ۴: در خرید و فروش عرفی ما ۴ عنصر داریم بایع( فروشنده) مشتری( خریدار) ثمن( پول) مثمن( کالا) در معاملات مهم دو تا اصافه میشود، سند و شاهد؛ قران این مفاهم را توسعه و تبدیل میکند الف: بیع( معامله) و بایع یکی میشود اشترو انفسهم ب: ثمن و مثن توسعه غیر مادی پیدا میکند اشترو الضلاله بالهدی ج: سود و ضرر در تجارت عادی بر کالا و خدمات( معامله) بنا میشود در قران گاهی میگوید خود بایع( انسان) هم ضرر میشود علاوه بر اصل معامله و... 🔸تفصیل در صوت یا فیلم ✍ @m_amin_rezai
🔻اگر با "اقتصاد دولتی" عدالت مجقق نشده بدون شک با سپردن همه منابع به دست یک اقلیّت سرمایه دار عدالت اجتماعی محقق نخواهد شد. راه همان است که شهیدصدر، بهشتی و مطهری میگفتند: 🔻علاوه بر درآمدها(توزیع ثانویه) منابع( توزیع اولیه) را به مردم بدهید. کارگران را در کارخانه ها و مردم مناطق محروم را در معادن شریک کنید، تعاونی های بزرگ راه بیندازید، به همه مردم زمین بدهید تا زمین از سرمایه ای بودن خارج شود و... جز این کردید به اسم اسلام "قارون های اقتصادی" را تکثیر خواهید کرد و هر روز در جامعه فقیرها و گرسنه ها بیشتر خواهند شد. تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد. ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
📚 شبها تا سحر در حرم امیرالمومنین ع از می ناب ضریح مولا مینوشیم و این دو کتاب فقهی را با یکی از دوستان در جوار قله های فقاهت شیعه بحث میکنیم. شرایع که از آن به"قران فقه" نام می برند و اهمیتش بر کسی نهفته نیست. قواعد فقهیه که میان بری است برای آگاهی از مباحث مختلف فقهی، برای شروع القواعد آقای مصطفوی را انتخاب کردیم. مستدام باد این عاشقی...نایب الزیاره همه دوستان همراهم در این کانال هستم. ✍ @m_amin_rezai
تفسیر آیات جلسه سوم.mp3
3.9M
📚جلسه سوم، جزء سوم، رمضان۱۴۴۴ مَنْ ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَيُضَاعِفَهُ لَهُ أَضْعَافًا كَثِيرَةً (۲۴۵بقره) وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ خَيْرٍ فَلِأَنْفُسِكُمْ( ۲۷۲بقره) ▪️قران و اقتصاد تبرعی( درباره قرض انفاق) 🔻خلاصه متن جلسه سوم eitaa.com/m_amin_rezai/3160 🎙 @m_amin_rezai
تفسیر کوتاه و کاربردی آیات اقتصادی قران جلسه سوم،جزء ۳؛ رمضان۱۴۴۴ق 🔻صوت و فیلم جلسه سوم تفسیر 🎙eitaa.com/m_amin_rezai/3159 🎥eitaa.com/m_amin_rezai/3161 ▪️قران و اقتصاد تبرعی( درباره قرض انفاق) مَنْ ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَيُضَاعِفَهُ لَهُ أَضْعَافًا كَثِيرَةً (۲۴۵بقره) وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ خَيْرٍ فَلِأَنْفُسِكُمْ( ۲۷۲بقره) ♦️انواع اقتصاد: 1⃣:اقتصاد مبادله ای: کالا و خدمت خرید و فروش میشود. اجاره، تجارت و... در این بخش قرار میگیرد در دنیای امروز به واسطه پول اعتباری این مساله تخصصی تر شده و اقتصاد مالی-پولی مطرح است. دنیای سرمایه داری تلاش دارد تمام اقتصاد را در همین خلاثه کند حال آنکه در قران و روایات از نوعی دیگر از اقتصاد هم سخن گفته شده است 2⃣: اقتصاد تبرعی: بذل مال و منفعت به صورت رایگان بدون چشم داشتی برای برگشت آن مثل وقف و نذر، صدقه و قرض بخشی از اینها مصرف عام دارد بخشی مصرف خاص، بعضی واجب است بعضی مستحب اما همه این ها مبتنی بر "اقتصاد رایگان" است 🔻در "جامعه قرانی" در کنار تجارت ومضاربه و... بخش از کیک اقتصاد آن را اقتصاد تبرعی شکل میدهد. در چنین جامعه ای اربعین که کلا اقتصادش تبرعی است شکل میگیرد. بر خلاف "جامعه قارونی" که همه چیز پولی و مادی است 🔹اسلام به لحاظ اقتصادی نمیخواهد دو اتفاق درجامعه رقم خورد 1:همه امور مادی و مبتنی سود و پول شکل بگیرد لذا بر انفاق و قرض و.. تاکید میکند 2: نمیخواهد همه چیز کالا بشود که بتوان با پول خرید مث واجبات عبادیه و بعض واجبات کفایی که تبرعی باید رقم بخورد 1⃣: جایگاه قرض به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد تبرعی در روایات 1:پیامبر ص: وَمَـنْ اَقْرَضَ اَخاهُ الْمُـؤْمِنَ بِـكُلِّ دِرْهَمٍ اَقْرَضَهُ وَزْنَ جَبَلِ اُحُدٍ وَجَـبَلَ رِضْـوانٍ وَطُورِ سَيْـناءَ حَسَنـاتٍ. فَاِنْ رَفَقَ بِهِ فِـى طَلَبِهِ يَعْبَـرُبِهِ عَلَى الصِّراطِ كَالْبَرْقِ الْخـاطِفِ الّـلامِعِ بِغِيْـرِ حِسابٍ وَلاعَذابٍ. [ ثواب الاعمال ج۱ص 414.] كسى كه به برادر مسلمان خود قرض دهد، در برابر هر درهمى كه قرض داده هم وزن كوه احد و كوه رضوان و كوه سينا، حسنات خواهد داشت. و اگر براى وصول آن مدارا كند، از پل صراط همچون برق جهنده بدون حساب و عذاب خواهد گذشت. 2:پیامبر ص مَنِ احتاجَ إلَيهِ أخوهُ المُسلم في قَرضٍ فلَم يُقرِضْهُ ، حَرَّمَ اللّه ُ علَيهِ الجَنّةَ يَومَ يَجزي المُحسِنينَ .[ثواب الأعمال ج۱ص 339] هر كس برادر مسلمانش به او نيازمند وامى شود و وامش ندهد، خداوند در آن روزى كه نيكوكاران را پاداش مى دهد، بهشت را بر وى حرام گرداند. در بعضی روایات ارزش قرض از صدقه بیشتر 🔻دانستند به عللی من جمله اینکه بر خلاف صدقه که یک نفر مصزف میکند قرض الحسنه در جامعه دست به دست میشود و برکتش به افراد بیشتری میشود. 🔻از مجموع آیات و روایات درباب اهمیت قرض الحسنه میشود فهمید باید پول در جامعه اسلامی ارزش ثابت داشته باشد و تورم نباشد تا قرض دهنده اگر سود مادی ظاهری گیرش نمی آید حداقل ضرر نکند. اینگونه افراد برای قرض دادن انگیزه بیشتر پیدا میکنند 2⃣: جایگاه انفاق به عنوان یک عنوان عام و حقیقت اقتصاد تبرعی در روایات 🔻انفاق و مشتقات او 70 دفعه در قران آمده است که به سه نکته اشاره میکنیم 1: انفاق بخش واجب است مثل زکات و کفارات و.. وبخش مستحب مثل صدقه و قرض و.. 2:انفاق در قران در حقیقت ضرر و از دست دادن مال نیست و عایدی آن برای خود شخص است وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ خَيْرٍ فَلِأَنْفُسِكُمْ علاوه بر این قران انفقا را تجارت میداند آن هم تِجَارَةً لَنْ تَبُورَ(35 فاطر) تجاری که کسادی و ضرر در آن نیست 3: یکی از فلسفه های تاکید زیاد قران بر انفاق( اعم از واجب و مستحب) و تشکیل اقتصاد تبرعی تحقق عدالت و توازن اجتماعی است تا جایی خدا به اشرافی که انفاق نمیکنند و کنز میکنند وعده عذاب داده است وَالَّذِینَ یکنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا ینفِقُونَهَا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَبَشِّرْ‌هُم بِعَذَابٍ أَلِیمٍ(34 توبه) انفاق های .اجب و مستحب برای این است بواسطه تحقق اقتصاد تبرعی در جامعه فاصله طبقاتی و فقر به حداقل برسد. 🔸تفصیل در صوت و فیلم ✍ @m_amin_rezai
46.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فایل تصویری از نجف،حرم امیرالمومنین ع 📚جلسه سوم، جزء سوم، رمضان۱۴۴۴ مَنْ ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَيُضَاعِفَهُ لَهُ أَضْعَافًا كَثِيرَةً (۲۴۵بقره) وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ خَيْرٍ فَلِأَنْفُسِكُمْ( ۲۷۲بقره) ▪️قران و اقتصاد تبرعی( درباره قرض انفاق) 🔻خلاصه متن جلسه سوم eitaa.com/m_amin_rezai/3160 @m_amin_rezai
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ان شاءالله توفیق باشه هر شب حوالی ساعت ۰۰:۰۰ لایو کوتاهی روبه روی گنبد امیرالمومنین ع در نجف میرم خودتون با حضرت صحبت کنید... نایب الزیاره ام
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
پالایشگاه‌های کشور مبنای محاسباتی خود را از دلار ۲۸ هزار تومان در اسفند ۱۴۰۱ به دلار ۳۵ هزار تومان در فروردین ۱۴۰۲ تغییر داده‌اند. تا زمانی که مواد اولیه تولید در این کشور به قیمت جهانی و نرخ دلار محاسبه و به داخل فروخته می‌شود، مهار تورم محال است. @syjebraily
🔸متاسفانه در تولید مطلب همیشه دچار وسواسم؛ این اذیت کننده است برای خودم اگر چه تهش خوب میشه؛ سعی میکنم در این کلیپ های کوتاه که پیرامون تولید میکنم مطالب مفیدی گفته بشه؛ الان نشستم داخل مسجدغرویه داخل حرم امیرالمونین ع براتون مینویسم، در حالی که داره بارون میاد و بر حس خوب حرم افزوده شده؛جلسه چهارم حتما گوش کنید نکات خوبی تولید شد. 🔻ن.پ: چون در کانال هم اهل فضل هستند هم بعضی دوستان که در ابتدای راه علم هستند مجبورم وسط را بگیرم. نایب الزیاره ام. ✍ @m_amin_rezai
صوت جلسه چهارم.mp3
3.65M
📚جلسه چهارم،جزء چهارم، رمضان۱۴۴۴ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَأْكُلُوا الرِّبَا أَضْعَافًا مُضَاعَفَةً( 170 آل عمران) ▪️حرمت ربا و ارزش کار در اسلام 🔻خلاصه متن جلسه چهارم eitaa.com/m_amin_rezai/3171 🎙 @m_amin_rezai