eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
549 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج دوست دار فقه، عدالت و کتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال، انتقاد، پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام: ‏instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر: twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻ده عکس نوشته از جملات امام و رهبرانقلاب درباره مقوله جمهوریت 🔹این جملات را بخوانید و مقایسه کنید با بعضی اهل اندیشه و مدعیان انقلابی که به بهانه های مختلف من جمله ولایت مداری جایگاه جمهوریت را تضعیف می کنند. مردم در اندیشه و عملکردشان هیچ جایگاهی ندارند. برخوردشان با این امر مهم نیز به صورت مقطعی و تاکتیکی است! ✍ @m_amin_rezai
42.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فایل تصویری از نجف،حرم امیرالمومنین ع 📚جلسه هفتم،جزء هفتم، رمضان۱۴۴۴ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ( ۹۰ مائده) ▪️قران؛ اقتصاد و طاهر بودن! 🔻خلاصه متن جلسه هفتم eitaa.com/m_amin_rezai/3215 🎙 @m_amin_rezai
🔸روزی ده بار هم تاکید کنیم بر اهمیت گزافه گویی نکردیم. اگر قرار بود حکومتی صرفا با نیروهای امنیتی حفظ شود خب ساواک، شهربانی، رکن دوم و‌....رژیم پهلوی را حفظ می کردند. حقیقت این است جز هیچ راهی نداریم. رضایت مردم هم عامل مشروعیت است هم عامل بقا جمهوری اسلامی. ✍ 🔻بازخوانی چند جمله از امام و رهبر انقلاب درباره جمهوریت eitaa.com/m_amin_rezai/2488 @m_amin_rezai
رابطه تعیین حق سرنوشت با ولایت.pdf
505.9K
🔘 مبانی فلسفی-فقهی جمهوریت 1⃣جمع ولایت با حق تعیین سرنوشت 2⃣جمع ولایت و تنفیذ با قانون اساسی 3⃣نسبت قانون اساسی و حق تعیین سرنوشت 4⃣جمهوریت و ولایت ☑️ @m_ghanbarian
🔸اولین جلسه "نظریه استخلاف شهید صدر" با این ویو ارائه شد تا مضاعف بشود این لذت ناب که ترکیبی از علم و عشق است. ان شاءالله صوت جلسات منتشر خواهد شد. 📷 نجف اشرف،دهم رمضان۱۴۴۴ @m_amin_rezai
🔺 چرا کسانی که به حجاب اعتقادی نداشتند به جمهوری اسلامی «آری» گفتند؟ 🔺حجاب یک امر سیاسی است و باید سیاسی بماند. ممنون می‌شوم تا انتها بخوانید و برای دوستان و مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. 🔻متن کامل یادداشت @Jazveh_fatemedadashi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻در خانه اگر کس است یک حرف بس است! همین کلام کوتاه چقدر بلند است. به وسعت یک زندگی! اگر این جمله را با جان و دل می فهمیدیم که "این دنیا اعتبار محض است؛ دل نبندید؛حقایق جای دیگری است" به گمانم روزگار و حال بهتری داشتیم. @m_amin_rezai
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚جلسه نهم،جزء نهم، رمضان۱۴۴۴ يَسأَلونَكَ عَنِ الأَنفالِ ۖ قُلِ الأَنفالُ لِلّهِ وَالرَّسولِ(1 انفال) ▪️انفال و عدالت اقتصادی 🔻خلاصه متن جلسه نهم eitaa.com/m_amin_rezai/3239 🎙 @m_amin_rezai
✅خلاصه_سخنرانی تفسیر کوتاه و کاربردی آیات اقتصادی قران جلسه نهم،جزء ۹؛ رمضان۱۴۴۴ق 🔻صوت و فیلم جلسه نهم تفسیر 🎙eitaa.com/m_amin_rezai/3238 🎥 يَسأَلونَكَ عَنِ الأَنفالِ ۖ قُلِ الأَنفالُ لِلّهِ وَالرَّسولِ(1 انفال) ▪️انفال و عدالت اقتصادی ♦️انواع مالکیت در اسلام 1⃣: اموال عمومی؛ سرزمین های که مسلمین در جهاد فتح کردند( مفتوح العنوه) این ها برای عموم مردم است تولیت آن دست امام و جانشینی اوست 2⃣: اموال امام( دولتی) مثل انفال،فی؛ خمس و...مخصوص شان حاکمیتی امام است 3⃣: اموال شخصی؛ مساله مهم این است ملکیت شخصی و حق تصرف در منابع طبیعی به واسطه حیازت و کار به دست می آید 🔹چند نکته مهم اقتصادی پیرامون انفال 🔻نفل به معنای زیادی مثل نمازهای نافله؛مالی که اضافه بر مخارج مرسوم است 🔻صاحب جواهر: بدون شک انفال ملک رسول خدا و جانشین اوست.ثم إنه لا كلام في كون الأنفال ملكا للنبي ص كما يدل عليه الكتاب و السنة و الإجماع، ثم من بعده للقائم مقامه( جواهر الکلام ج ۱۶ ص ۱۳۳) 🔻مجموع روایات انفال را مخصوص پیامبر ص و جانشین او دانستند( مقاله ولی امر و مالکیت انفال) 🔻بنابر نظر مشهور فقها در زمان غیبت انفال برای عموم شیعیان حتی مسلمانان مباح است و به و واسطه کار و حیازت میشود تصرف کرد 🔻 انفال در غیبت امام برای عموم مردم است صاحب حدائق: ظاهر المشهور هنا هو تحليل ما يتعلق من الأنفال بالمناكح و المساكن و المتاجر خاصة و أن ما عدا ذلك يجري فيه الخلاف على نحو ما تقدم في الخمس. و ظاهر جملة من متأخري المتأخرين القول بالتحليل في الأنفال مطلقا و هو الظاهر من الأخبار. (الحدائق الناضرة :الشيخ يوسف بحرانی،ج12 ص 481) 🔻انفال برای غیر شیعیان هم هست امام خمینی: الأقوى حصول الملك أيضا بحيازة ما في الأنفال من العشب و الحشيش و الحطب و غيرها، بل و حصول الملك لهم أيضا للموات بسبب الاحياء كالشيعي.‌( تحرير الوسيلة، سید روح الله الخميني، ج۱ص369) در نتیجه بنابر نظر مشهور انفال در زمان غیبت برای عموم مردم است. علاوه بر انفال مباحات عامه و اموال عمومی که بخش قابل توجهی از ثروت در جامعه اسلامی را شامل میشود هم برای عموم مردم است 🔸مصادیق انفال: زمین ها موات؛ زمین های بی مالکه مثل جنگل و دریا و کوه و... معادن(ظاهری) بعضی همه معادن را میگویند و..... 🔹عدالت بنیادین در دو ساحت1: منابع مثل انفال و... 2:درآمدهاست که طبیعتا اولی مهم تر است. اصل 45 قانون اساسی انفال در اختیار حاکمیت برای مصالح عمومی مردم معرفی کرده است 🔸مساله مسکن که یکی از بزرگترین مشکلات کشور است بنا بر گزارش ها %50 تا70% قیمت آن برا زمین است که با تقسیم عادلانه زمین های موات که بخشی از انفال است تا حد زیادی قابل حل است. امروز انفال در اختیار بعضی سازمان ها و ادارات دولتی است و تبدیل به کالای سرمایه داری شده وفئودالیسم باز تولید شده در حالی که اگر به قواعد فقهی عمل میشد زمین از سرمایه ای بودن خارج و عدالت اجتماعی محقق میشد 🔸 تفصیل در صوت و کلیپ ✍ @m_amin_rezai
📚 نادر ابراهیمی بدون شک به معنای درست و اصیل آن جز انسان های متفکر و آزادی طلب و عدالتخواه در روزگار ما بود. مردی که با قلمش معجزه می کند. او به زیبایی اندیشه و نثر زیبا را ترکیب و جهانی آرمانی را خلق کرده است. امروز سالروز ولادت او بود؛ به روح بلندش فاتحه ای نثار کنید. امسال قصد دارم بخشی از کتابهایش را بخوانم و اینجا معرفی کنم.این جمله حماسی او را بخوانید؛ این جهان بینی یک انسان مبارز است؛ ما برای تغییر جهان آمده ایم... ✍ @m_amin_rezai
🔻از شهیدمطهری نقل است من بعد از پیروزی انقلاب و تثبیت میخواهم برگردم به کارهای علمی و طلبگی، اما اگر بخواهم جایی را انتخاب کنم آموزش وپروش یا صداسیماست! به عنوان راهبردی ترین وزارتخانه کشور که مسئولی چون شهیدمطهری وبهشتی میخواهد؛ در دهه اخیر انگار رها شده است! ✍ @m_amin_rezai
✅ امشب متن بیشتری خوندیم نسبت به شبهای قبل، وسط مباحثه خیلی احساس ضعف کردم؛ یک دینار دادم هم مباحثه ای رفت دهین گرفت؛ داخل حرم نمیذارند رفتیم بیرون نشستیم خوردیم؛ دیدیم خیلی زیاده دادیم امانت داری بقیه ش بمونه برا فردا شب؛ اگر حیاتی بود و جایگاهی نمیخوام این لحظه های که با لذتهای ساده و ناب طلبگی همراهه فراموش کنم؛ می نویسم تا بدونید درسته ما طلبه ها از خیلی مواهب مادی بی بهره ایم و رنج های زیادی را تجربه میکنیم، این روزها از جهات مختلف طلبه موندن سخت شده ولی من طلبگی و این لحظه ها را به همه دنیا نمی فروشم! دنیای ما همین سادگی های عجین شده با عشق هست؛ معنای زندگی ما همین کتاب و بحث در جوار امیرالمومنین ع است با طعم دهین نجفی؛ مستدام باد این عشق... ✍ @m_amin_rezai
✅امروز در کشور یک جریان قوی و اصیل در حوزه در حال شکل گیری است. جریانی که هم اقتصاد سیاسی می فهمد هم با مکاتب اقتصادی دنیا آشناست هم اقتضا میدان و اجرا را متوجه است و بدور از بازی های سیاسی و قدرت مساله اش است. این یکی از نقاط امیدبخش ایران امروز است. ✍ @m_amin_rezai ✅ در این زمینه این چند مورد را ببینید و بخوانید 🔻یادداشت پرفسور درخشان https://b2n.ir/d51459 🔻بیانیه اساتید اقتصاد اسلامی www.hawzahnews.com/news/1079036 🔻ارائه دکتر جبرائیلی www.aparat.com/v/TIJrL eitaa.com/syjebraily/2111 🔻راه کارهای دکتر ایزدخواه eitaa.com/dr_izadkhah/216 🔻سلسه جلسات اندیشکده قصد eitaa.com/qasdway
✅امروز در کشور یک جریان قوی و اصیل در حوزه در حال شکل گیری است. جریانی که هم اقتصاد سیاسی می فهمد هم با مکاتب اقتصادی دنیا آشناست هم اقتضا میدان و اجرا را متوجه است و بدور از بازی های سیاسی و قدرت مساله اش است. این یکی از نقاط امیدبخش ایران امروز است. ✍ @m_amin_rezaiدر این زمینه این چند مورد را ببینید و بخوانید 🔻یادداشت پرفسور درخشان https://b2n.ir/d51459 🔻بیانیه اساتید اقتصاد اسلامی www.hawzahnews.com/news/1079036 🔻ارائه دکتر جبرائیلی www.aparat.com/v/TIJrL eitaa.com/syjebraily/2111 🔻پیرامون اقتصاد مردمی(حجت الاسلام قنبریان) eitaa.com/m_ghanbarian/2436 🔻راه کارهای دکتر ایزدخواه eitaa.com/dr_izadkhah/216 🔻سلسه جلسات اندیشکده قصد eitaa.com/qasdway و جمع قابل توجهی از دغدغه مندان که در یادداشت های بعدی معرفی خواهد شد @m_amin_rezai
🔻آنهایی که پیرامون این روزها تفسیرهای وسیع و غریب می‌نویسند عموما نه فقیه هستند و نه آنقدر فقه خوانده! اصل فرض جعل اصطلاح و تطبیق آن بر مصداق هم که پذیرفته شود (البته مثل سایر نظرات فقهی امکان بحث طلبگی و علمی پیرامونش در محافل علمی وجود دارد) اما این توصیف و تحلیل هایی که مساله را بسط و عمق میدهد و به توصیه و راهبرد نیز می انجامد بیشتر ناشی از ذوق است تا علم؛ لذا خیلی قابل اعتنا نیست. 🔻فضای مجازی اقتضاء اظهار نظر پیرامون امور مختلف را ایجاد کرده؛ ظاهرا مثل سابق قول بلاعلم هم دیگر قبیح نیست؛ خرج کردن کلمه نیز امری مباح بلکه مستحب است در همه امور بایِ نحو کان! آنچه معیار است کیف مستعمع است و رفع عطش مخاطب که الحمدلله همه استادیم در این امر، روزگار ذوقیات است و بساطش به راه، کاش بیاموزیم اگر سکوت امری مبارک است برای هر دو است، هم برای فَم هم برای قلم؛ دومی را نیز رعایت کنیم البته اگر اولی را عاملیم. ✍ @m_amin_rezai