eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.5هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
591 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻اگر سیاست دولت " است باید شاهد افزایش به مردم هم باشیم. نمی‌شود از یک طرف از مردم مالیات گرفت از طرفی دیگر بی محابا سیاست های نئولیبرالیسم را اجرا کرد و آموزش و درمان و...را به بازار واگذار کرد! این رویه بدون شک ظلم سیستماتیک به مردم است که دودش به چشم همه خواهد رفت. ✍ @m_amin_rezai
🔻شهید بهشتی را در حد"حجاب خوب است"و"عاشق شوید"خلاصه میکنند! اصولگرایان سابقه بلندی در لجن مال کردن آرمانهاو متفکران انقلاب دارند.یا سانسور می‌کنند یاتحریف؛ اگر کسی دو خط بهشتی خوانده‌ باشد می‌داند این انقلاب واسلام کاریکاتوری که بعضی از اصولگرایان معتقدو مروج آن هستند منتقد صف اول آن است. ✍ @m_amin_rezai
🔻کارکرد هم اندیشی ها در قم پیرامون مساله بیشتر "آرام کردن قشر متدین" است و الا در سطح اجرا اگر نگوییم کار تقریبا رها شده حداقل به وضوح شاهدیم حتی سیاستگذار حیران و بی ایده است‌. نه تجمعات خرد از پایین و نه اولتیماتوم های صوری از بالا هیچ کدام حلاّل نیست. دولت و مجلس دارند سیاسی کاری می‌کنند! virasty.com/m_amin_rezai @m_amin_rezai
🔴 مصلحت گرایی موردی، مصلحت گرایی ساختاری! [طرح مساله ای ضروری به بهانه فیلم مصلحت] 🔹فیلم مصلحت را دیدم؛ شور انگیز و آرمان خواه بود؛ تبریک به آقایان حسین دارابی و محمدرضا شفاه؛ به همه مردم به ویژه اعضای تشکل های دانشجویی، طلاب و بزرگان حوزه، نمایندگان مجلس، مسئولین دولتی و با تاکید بیشتر سرداران سپاه، اعضا و فقهای شورای نگهبان و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد می‌کنم حتما فیلم را ببینند؛ حدالمقدور با خانواده تماشا کنید. 🔻برای من آنجا که در بحبوحه انقلاب همه در نهایت به طلبه ای به نام شهیدبهشتی پناه می آوردند جذاب ترین بخش های فیلم بود و تلخ ترینش این دیالوگ: ببین کار عدالت به کجا کشیده که در پستو درباره آن سخن می گوییم! 🔸جایگاه مصلحت در کلام و فقه شیعه را نمی‌توان نفی کرد به تبع در حکمرانی نیز جایگاه مهمی دارد. مساله همین جاست چنانکه که فیلم هم نشان می‌دهد مصلحت یک تیغ برّان است که استفاده بد و حداکثری از آن منجر به عملکرد سلیقه ای و بی ضابطه و در نهایت ذبح کردن ارزش های بنیادینی چون عدالت میشود. 🔹این فیلم بهانه ای است تا مساله ای مهم را اینجا یادآوری کنم. پرداختن به آسیب های مصلحت گرایی بسیار ضرورری است ولی ای کاش بجای پرداختن به جزئی به سیر قانون گذاری و در حوزه مصلحت هم پرداخت شود. 🔹انحراف اصلی از اینجا رقم خورده که ما به بهانه مصلحت چند قدم برداشتیم. 🔻۱: برای حفظ جان شخصیت‌های اصلی انقلاب مصلحت اقتضا کرد تیم حفاظت شکل بگیرد، کم کم این سرایت پیدا کرد تا مسئولین جز سازمان ها تا جایی که مسئول قبلی شورای عالی امنیت گفت بیش از ۹۰٪ این تیم های حفاظت ضرورت ندارد . 🔻۲: از "حفظ جان" رسیدیم به "حفظ حیثیت و آبرو" و با تصویب قانون ۶۰۹ جرائم اسلامی توهین به مسئولین جرم به حساب آمد، محکومیتش هم ۷۴ ضربه شلاق و چند ماه زندان تعیین شد. البته در مقام تطبیق و اجرا در بعضی موارد یحتمل انتقاد و حرف تند هم توهین تلقی شده و اجحافی مضاعف رقم خورده است. 🔻۳:در گام سوم بعد از حفظ جان و شخصیت روند مصلحت گرایی ما را به اینجا رساند به مصوبه ای عجیب در مجمع تشخیص مصلحت نظام در مهر ۹۴ که بر اساس آن انتشار دارایی های مسئولین نیز جرم خوانده شد! mshrgh.ir/487570 اینجا دیگر فاصله و به تعبیر دقیق تر حجاب بین مسئولین و مردم به اوج رسید و مردم از قبل نیز غریبه تر شدند! همان حجابی که شهید بهشتی آن را "از منظر فقه حرام مطلق می‌دانست". 🔸مساله این است که ما هر چه جلوتر آمدیم بعضی ها به اسم مصلحت گرایی و به کام جناح ها و سازمان ها حضور مردم در عرصه حکمرانی-نظارتی کمررنگ کردند و از "حکمرانی جمهوریتی" به"حکمرانی محفلی"رساندند و جمهوریت را در حد انتخابات تقلیل دادند این خود زمینه ای شد برای ذبح آرمان های بزرگی چون عدالت، جمهوریت، آزادی و...شکی نیست اگر کار به طور کل دست بعضی ها بود تا حالا انتخابات را هم تعطیل میکردند. 🔻امروز همه شاهدیم رسماً مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرخانه اش قوه چهارم حکمرانی را شکل داده، مجمعی که از طرفی حاضر نیست به شفافیت تن دهد و از سمتی دیگر بخشی از تصمیم های خوب مجلس به عنوان تجلی اراده مردم که حتی از سد شورای نگهبان گذشته توسط یک اقلیت با عناوین کلی تفسیرپذیر معطل و بعضاً وتو می‌شود! ✍ @m_amin_rezai
هدایت شده از رویش🌱
📌 🔷️ زن، زندگی، آزادی [بررسی الگوی سوم زن در اندیشه شهید بهشتی] 🔸️با حضور: حجت السلام محمد امین رضایی ⏳زمان: چهارشنبه، ۷ تیر ماه|ساعت ۲۱ 🔸️به صورت مجازی در بستر اسکای روم 📍لینک جلسه: http://skyroom.online/ch/rafda/khaharan ✔️ورود عموم آزاد است. 🔅منتظرتون هستیم :) ┅═══✼❉💠❉✼═══┅ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان واحد سلمان فارسی شیراز ┅═══✼❉💠❉✼═══┅ ☑️ @rouyesh_fars
☑️ ان شاالله فردا میرم اصفهان حدود ۱۰ روز اونجا هستم؛ از دوستان طلبه و دانشجوی ساکن اصفهان اگر کسی مایل بود بحث علمی داشته باشیم به آیدی @R_m_am پیام بده @m_amin_rezai
🔻حدود۲۴هزار سرمایه دار برای خودشان پارلمان دارند‌. مسائل شان را در سطح سران قوا از این طریق پیگیری می‌کنند.بیش از ۱۵ میلیون کارگر کمتر از۵٪ تشکل کارگری دارند وعملا صدایی ندارند. دوستانی که به مواضع سیاسی رئیس جدید اتاق بازرگانی معترضند چند نفر قبلا به این وضعیت ظالمانه اعتراض کردند؟ 🔻اگر آقای یک حضرت آقا میگفت و دو جمله از رهبری نقل میکرد آن وقت غلیظ ترین سیاست های سرمایه داری ضد مردمی را اجرا میکرد چند نفر از معترضین فعلی اصلا صدایشان در می آمد؟ در حالی که خطر و آسیب‌ها برای مردم و مسئولین بیشتر هم بود. مشکل این است جبهه انقلاب عمیقا دچار شده است. ✍ @m_amin_rezai
{دکتر ِ متفکر ِ آیت‌الله ِ مظلوم ِ شهید، بهشتی} در آستانه هفتم تیرماه، سلام می‌گویم به آقای بهشتی؛ سلامی پُرحسرت به مردی فُرم‌شکن که به "یک ملت" شُهره بود و دیگر نداریمش. مردی جهانی‌اندیش که هرساله در سالگردش، بسیاری از حوزویان، حاکمان، متحجران و روشنفکران برای جمال ِ مُرده‌اش کَف می‌زنند چراکه زنده‌ او برای‌شان هزینه‌زاست. مَردی اهل ِ جمهور که بوی ِ اندیشه‌‌ و عملش، خوش‌عطرتر از دیگر هم‌صنف‌هایش بود. به یکی از مردان ِ شماره یک ِ ایده جمهوری‌اسلامی، که وقتی رفت، لنگ زدیم و دیگر جایش پُر نشد. و حتی اَدایش هم نتوانستیم دربیاوریم. چه عرق‌های فکری‌‌یی که برای این قانون‌اساسی ِ عزیز نریخت چه فریادها که برای آزادی ِ تجمعات ِ اعتراضی نزد چه ایستادگی‌ها که برای "شکنجه ممنوع" کرد چه تلاش‌ها که برای کادرسازی انجام نداد چه خون‌جگرها که برای ارتقای سطح جمهوریت در ایران نخورد او مدام در حال ِ چکش‌کاری مملکت بود و هم به‌هنگام ایرادها را می‌دید و نقد ِ اول را به مملکت می‌کرد، هم به وقتش آستین‌‌همت را بالا می‌زد و به‌هنگام وارد گود می‌شد و عمل ِ اول را انجام می‌داد. او به داشتن ِ ذهن ِ منظم معروف بود؛ یعنی هم آن‌ دوردورها را می‌دید و بلندمدت می‌اندیشید و هم حال را با تفکرانتقادی تحلیل می‌کرد. هم در نظر صاحب‌نظر بود و هم در عمل اهل ِ عمل. او هم به مصدق نقد داشت و هم به کاشانی، روش برخورد مصباح و حتی مطهری را با شریعتی نمی‌پسندید، مخالف طریقه برخورد ِ کمیته با مردم بود و مخالف صریح ‌ِ عملکرد ِ خلخالی و برخورد انقلابیون با هویدا را نکوهش می‌کرد و وجود دادگاه ویژه روحانیت را به صلاح نمی‌دانست. او نیم‌قرن زیست، جنبش‌وار. و نیم‌قرن در بی‌قراری استقرار داشت. او عصیانگری خونسرد بود در وسط ِ التهابات ِ تاریخی. مشی ِ بهشتی گفت‌وگو بود. مشی ِ بهشتی اعتراض‌پروری بود. مشی ِ بهشتی مدارا برای جذب بود. مشی ِ بهشتی این بود که کمتر بر عقیده‌های زاویه‌دار، مهر ِ خیانت بزند. مشی ِ بهشتی این بود که مخالفان را می‌دید؛ می‌دید و به رسمیت می‌شناخت، می‌دید و انکارشان نمی‌کرد. حتی معتقد بود نباید برای جلوگیری از نشریاتی که مبارزه فکری با اسلام می‌کنند، راه ِ قهر را درپیش گرفت. او آنقدر اهل گفت‌وگو بود که حتی منتقد ِ شیوه افشای اسناد لانه جاسوسی بود و می‌گفت افرادی که از آن‌ها سندی افشا شده باید حق داشته باشند تا در رادیو و تلویزیون از خودشان دفاع کنند. با این همه راست‌ها نامردانه او را زدند چپ‌ها ناجوانمردانه و روحانیت نامردانه‌تر و انقلابیون ناجوانمردانه‌تر او حتی در بیت امام هم مظلوم بود. و فحش ِ راسپوتین‌انقلاب را هم منتظری به او داده بود. و در آخر جسمش را زدند، زدند و دیگر حتی فرسنگ‌ها نزدیک ِ به مثلش هم نیامد که نیامد. ✍ سیدحسام الدین جنید @mahfeleghalamhesamedinjd @m_amin_rezai
🔻حسین بن علی ع در ۹ذی الحجه با آن شکوه عرفان،معنویت و عبودیت را به تصویر کشید و در ۱۰ذی الحجه(۱)(سال۵۸یا۶۰ق)در سرزمین منا را خواند و فقر،بی عدالتی را فریاد زد؛حکمرانی را نقد کرد وبزرگان را بخاطر سکوت وتوجیه کردن به چالش کشید. غیر مخدّر با پیوند و پایانش است. ✍ 🔻۱:خطبه منا در حضور تعداد زیادی از صحابه و تابعین و چهره های سرشناس جهان اسلام در سرزمین ع منا قرائت شده، حاجیان از صبح عید قربان تا روز بعد در این مکان اعمال خود من جمله رمی جمرات، قربانی و حلق را انجام می‌دهند. @m_amin_rezai
🌱مولوی در نی نامه انسان را بسان نی تشبیه می‌کند که از نیستان، از حقیقت خود، از آنجا که ریشه و حیاتش از آنجاست جدا شده و هبوط کرده؛ حالا در نشئه دنیا گرفتار محدودیت ها و محرومیت هاست. اگر غبار غفلت از ابصار و "اصر و اغلال" از دست و پایش برداشته شود خواهد فهمید که تمام جست و خیزها و همه بی قراری هایش از برای رسیدن به وصال و اصل خویش در عالم بالاست. 🌱آخر کار نیز همه بدان کاروان ملحق خواهیم شد. و دو فرصت بی نظیر و سکوی پرتابی است از برای سرعت بخشیدن در جهت وصال به حضرت حق و لمس حقیقت عشق و نوشیدن از جام می ناب است. و البته که چنین وصال و عیشی در این عالم یافت نشود. 🌱در روایات ما نیز تصریح شده قدم گذاشتن در عالم شناخت از خود شروع و به خدا منتهی می‌شود اگر چه ابتدا و انتهای همه چیز اوست"هو الاول و الآخر"و آن کس که خود را شناخت او را یافت و پای در بحری گذاشت که از طرفی طاهر و مطّهر است و از سمتی دگر همه چیز را در خویش غرق می‌کند تا جز خود هیچ نباشد که از ابتدا نیز جز بودن او همه توهم بودن بود "لامُوثِّرَفي الوجود اِلّا الله" و رسیدن به این مقام فنا برای انسان اوج بقاست و صدالبته که این حرف ها برای ما لفاظّی است و مع الحسره خود دانیم که "دست ما کوتاه و خرما بر نخیل". ✍ @m_amin_rezai
هدایت شده از عماریار
📣 او یک ملت بود؛ زیست و اندیشه شهید بهشتی در قاب فیلم ⭕️ در سالروز واقعه هفتم تیر و شهادت «سیدمحمدحسین بهشتی» و 72 تن از یاران انقلاب بر اثر انفجار بمب در مقر حزب جمهوری اسلامی، با تماشای این آثار با زیست و اندیشه بیشتر آشنا شوید👇 🔸 مستند بهشتی برای ملت 🔹 مستند او یک معلم بود 🔸 مستند سرچشمه 🔹 داستانی کیف 🔸 داستانی پیغام 🔹 داستانی پانزدهم 🔸 موشن‌گرافیک ای انسان 🔹 موشن‌گرافیک ضربه سهمگین 🔸 کومیک موشن سناریو تزویر 🎥 برای تماشای آثار روی نام آن بزنید و وارد شوید. ✅ عماریار، مرجع عرضه آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 🆔 eitaa.com/joinchat/1460338702C7e130ac336
بازگشت || محمدامین رضایی
فاطمه س زن زندگی، زن انقلاب #جلسه اول 🔹مشهد، هیئت نخبگانی آل یاسین، دی ۱۴۰۱ -الزامات خوانش سنتی از
🔹در جلسه امشب پیرامون (الگوی سوم زن در اندیشه شهید بهشتی) بحث بیشتر به صورت سوال و جواب جلو رفت. سال گذشته ایام فاطمیه در هییت نخبگانی یاس در پنج جلسه مبسوط از مبانی تا مسائل جزئی بحث با تکیه به سیره حضرت زهرا س را بحث کردم. عنوان جلسات "فاطمه س، زن زندگی، زن انقلاب" بود. 🔸صوت و متن اجمالی جلسات از اینجا، جلسه اول شروع می‌شود 🔻صوت جلسه اول eitaa.com/m_amin_rezai/2902 🔻متن جلسه اول eitaa.com/m_amin_rezai/2904 @m_amin_rezai
📚این روزها که بحث حجاب و مسائل زنان مطرح است مطالعه این کتاب "موقعیت زن از نظر اسلام" را پیشنهاد می‌کنم. شهید بهشتی بدون اینکه از گفتمان فقهی و اصیل اسلام بخواهد عقب نشینی کند با منطقی استوار مسائل و چالش‌های حوزه زنان من جمله حجاب را به خوبی تبیین کرده است. جایی در این کتاب خانمی در مسجد هامبورگ به مخالفت با شهید بهشتی در بحث تعدد زوجات بر می‌خیزد و بحث دو طرفه می‌شود حتی به حرفهای غیر منطقی از طرف آن خانم من جمله خدا باید کاری میکرد یک بچه را مرد به دنیا بیاورد یکی را هم زن تا اینجور ظلم نشود هم می‌رسد :) 🔻 با متانت و حوصله گفتگو را ادامه میدهد، یکی از میان جمع بلند می‌شود و می‌گوید بگوییم حرف خداست و تمام؛ شهید مخالفت می‌کند که نه ما آمده ایم که حکم خدا را بفهیم( نه صرفا تعبدی محض بپذیریم و تحمیل کنیم). شهید بهشتی را حقیقتا باید نامید، آنچه ما امروز بسیار نیاز داریم همین منطق و روش است. همه به ویژه روحانیت باید خودش را ملتزم به گفتگو با نسل نو بدانند، تریبون های یک طرفه باید به حداقل برسد و اصل بر گفتگو و رفت و برگشت بین حرفها باشد. ما اگر حرفی برای گفتن داشته باشیم چون بهشتی و مطهری خواهیم توانست حرفمان را در همین تریبون های دوطرفه و چند طرفه بزنیم. در مساله حجاب در عدالت در...‌امروز اصل باید بر گفتگوی آزاد باشد. ✍ @m_amin_rezai
📸چهل ستون 💠 این روح لطیف انسان ایرانی است که با هنرش"بنا" را به "معّما"مبدل کرده، آنگونه که هر صاحب اندیشه و ذوقی را به تعجب و تحسین وا میدارد 🔻از آنجا که اصفهان را عمیقا دوست دارم در این مدت که اینجا ساکنم از جاهایی که دیدن میکنم با علاوه بر صفحه اینستاگرامم در کانال ایتا نیز عکس هایی از اماکن تاریخی به همراه جملات توضیحی ثبت خواهم کرد. حوصله کنید ان شالله مفید خواهد بود. ✍ @m_amin_rezai
📸دیروز جلسه ای صمیمی با تشکل جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان داشتم. بحث دوستان این بود چگونه فعالیت اثرگذار داشته باشیم؟چند نکته را گفتم 🔻۱: در جامعه ما خصوصا بعد از حوادث سال گذشته باید تلاش مضاعف کرد بجای فعالیت های مذهبی با مخاطب خاص حدالامکان به سمت فعالیت‌هایی رفت که زبان مشترک و مخاطب عام تری داشته باشد 🔻۲:پنج مساله و آسیب اول دانشگاه تان را پیدا کنیدمثال زدند هویت،امید و‌..مخاطب تان را کامل مشخص کنید و به هیچ عنوان فعالیت کور انجام ندهید مثلااگر قرار است افراد را تقویت کنید بجای همایش های شعاری جلسات ترویجی حافظ و مولوی خوانی یا بعضی متون فاخر مثل تاریخ بیهقی یا جلسات گفتگو محور موضوعی مدل ترکیبی فیلم-کتاب برگزار کنید.حرفهایتان را آنجا بزنید 🔻۳:نسبت "تشکل دانشجویی" با "شهر" باید مشخص شود. آموزش در کشور ما کالایی و طبقاتی شده، اگر یک تشکل دانشجویی بتواند بخشی از دانش آموزان محروم شهرش را تحت پوشش آموزش های فوق برنامه قرار دهد چند فایده دارد الف: بخشی از این دانش آموزها بعدا جز تشکل شما خواهند شد ب: "احساس نامفید بودن" که در خیلی از دانشجوها شکل گرفته بواسطه این جنس فعالیت کم میشود. مثلا دانشجویی مهندسی که در کنار درسهایش خود در ۸ ترم هفته ای چند ساعت برای نوجوان های محروم از آموزش وقت بگذارد خودش حس مفید بودن و اثرگذاری خواهد داشت ج:با این کار بجای اینکه همه وقتتان را صرف دانشجویان غیر بومی بشود بخشی از وقتتان برای بچه های شهر خودتان صرف شده که بعدا جز سرمایه های شهر می‌شوند د:قدم بزرگی برای عدالت آموزشی برداشتید ✍ @m_amin_rezai
✅ چرا با «ترمیم مزد» مخالفت می‌شود؟ 🔻از رد شکایت کارگران تا جوابیه به رسانه‌ها؛ 🔹 «۶۴ درصد افزایش دستمزد کارگران فقط در سه ماه»؛ این اتفاقی‌ست که در ترکیه رخ داده است. در فروردین ماه سال جاری، دولت ترکیه حداقل حقوق کارگران را برای دومین بار در طول سال، ۳۰ درصد افزایش داد و بار دیگر در روزهای پایانی خردادماه خبر آمد که «وزیر کار و تامین اجتماعی ترکیه اعلام کرد که از اول ماه جولای ۲۰۲۳(۱۰ تیرماه ۱۴۰۲)، حداقل حقوق و دستمزد در این کشور با ۳۴ درصد افزایش، به ۱۱ هزار و ۴۰۲ لیره معادل ۴۸۳ دلار افزایش خواهد یافت». 🔹 به این ترتیب، در طول سه ماه، مزد کارگران ترکیه دوبار و مجموعاً به میزان ۶۴ درصد ترمیم شد؛ این در حالیست که در طول یکسال، مزد کارگران این کشور سه بار و حداقل ۱۰۰ درصد افزایش یافته است؛ این ترمیم‌های مزدیِ متوالی به یک دلیل واضح اتفاق افتاده است: رشد تورم و کاهش ارزش لیر – پول ملی ترکیه-. 🔹دولت ترکیه در سال گذشته میلادی نیز در پی افزایش نرخ تورم، سه بار دست به افزایش حقوق زد؛ در آخرین بار که هم اکنون نیز در حال اجراست، حداقل حقوق و دستمزد را به هشت هزار و ۵۰۰ لیره ترک معادل ۳۶۰ دلار آمریکا رسانده بود. در حالت کلی، در شرایط بروز تورم، مزد کارگران در ترکیه حداقل دو بار در عرض یکسال ترمیم می‌شود. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=33684 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
الگوی سوم زن در اندیشه شهید بهشتی.mp3
21.39M
🔻زن، زندگی، آزادی [بررسی الگوی سوم زن در اندیشه شهید بهشتی] -چهار نوع زن در اندیشه شهید بهشتی -الگوی سوم، جمع بین خانه و جامعه‌ -پرسش و پاسخ ها عقل زنان، احکام و لوازم غلبه عاطفه در زنان، بیشتر بودن استقامت زنان از مردان، حجاب قانونی آری یا نه؟ و‌‌‌... 📆 ۷تیر۱۴۰۲/ارائه مجازی برای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان؛ واحد سلمان فارسی شیراز 🔻این جلسه به صورت پرسش و پاسخ جلو رفت، درباره با عنوان فاطمه س، زن زندگی زن انقلاب از مبنا تا مسائل قبلا پنج جلسه بحث شده، پیشنهاد می‌شود آن جلسات را بشنوید و بخوانید eitaa.com/m_amin_rezai/2902 🎙 @m_amin_rezai
📸مزار حکیم و عارف قرن دوازدهم مرحوم آیت‌الله بیدآبادی، قبرستان تخت فولاد 📚بخشی از توصیه نامه مرحوم آیت الله بیدآبادی به میرزای قمی ▪️زینهار از طلب ریاست، مبادا در خیالت ریاست جاگیر شود، زیرا کسی که بدون داشتن صلاحیت، ادعای ریاست کند از رحمت خدا به دور است و همچنین کسی که در آرزوی رسیدن به آن باشد باز از رحمت الهی به دور است. ریاست جز برای کسانی که شایستگی آن را داشته باشند روا نیست و کسانی که شایستگی آن را دارند مؤمنانی هستند که خواهش های نفسانی را مهار نموده و نفس خود را رام ساخته و دل های خود را به یاد آخرت و با ذکر و یاد الهی زنده نموده، و ضمیر خود را از غیر خدا پالایش کرده و لحظات زندگی خود را در جلب رضای حق صرف کرده اند چندان که قلب ها و دل های آنان محل جلوه مشیت و خواست الهی گردیده و جز خواست خدا چیزی نمی خواهند. ▪️آگاه باش که انسان لذت ایمان را وقتی خواهد چشید که به دنیا بی اعتنا باشد و دوستی آن را از دل بیرون کند و به این فکر نباشد که دنیا به کام چه کسی شد و نیز نشستن در حلقه شاگردان و تفاخر به آنان و یاد مدرسه و شاگردان آن را فراموش کند. بعد از آن هم در تمام کارهایی که انجام می دهد یا ترک می کند نیت پاک و اخلاص کامل داشته باشد. و وقتی که ترک دنیا و خارج نمودن دوستی آن از دل، برای کسی حاصل شد، آن وقت است که اشک ها از چشم ها جاری خواهد گردید و دل به یاد خدا نرم خواهد شد. 🔻متن کامل نامه mr-farzi.blog.ir @m_amin_rezai
📚جمع خوانی کتاب تکامل نهادها و ایدئولوژی های اقتصادی [ و نقد آن ] 🔹با حضور: حجت الاسلام محمدامین رضایی 🕔عصرها ساعت: ۱۷:۳۰ تا ۱۹ 🔸مکان: اصفهان، خیابان میرداماد خیابان ظهیرالاسلام کوچه شهید حیرت بن بست اول مجتمع سها 🔻جهت هماهنگی با شماره ی ۰۹۰۳۶۰۰۷۵۱۰ کربلایی و یا آیدی @Hamahangi_jalase ارتباط برقرار کنید جلسه به صورت حضوری است برای افرادی که اصفهان نیستند امکان شرکت به صورت مجازی نیز فراهم است @m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
📚جمع خوانی کتاب تکامل نهادها و ایدئولوژی های اقتصادی [ #تاریخ_سرمایه_داری و نقد آن ] 🔹با حضور: حجت
در این جلسه قرار است به صورت جمعی این کتاب را بخوانیم؛ و هر کس نکته توضیحی داشت طرح کند. جلسه به صورت حضوری است اما برای افرادی که اصفهان نیستند دوستان امکان شرکت به صورت مجازی را نیز فراهم کردند. برای حضور در جلسه به صورت حضوری یا مجازی هماهنگ کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ موفقیت دولت در دیپلماسی اقتصادی، چرا به بهبود اوضاع معیشتی منجر نشده است؟ یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم بوده و توانسته با حرکت‌های تحول آفرین در این بخش توفیقات خوبی داشته باشد، اما این است که چرا تاثیر این نقاط مثبت، بر وضعیت اقتصادی مشخص نیست، ما کجای راه را اشتباه می‌رویم و کجاها به ما آدرس غلط می‌دهند؟ ❗️برخی از اندیشکده‌ها و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس، دلیل تورم را دولت قلمداد می‌کنند! ▫️میانگین کسری بودجه ایران درطول 10سال گذشته 1.5درصدِ تولید ناخالص داخلی، در انگلستان 5/5 درصد، ژاپن 5/5درصد، هند 7/7درصد و فرانسه 4/4درصد بوده است اما در آن کشورها از تورم‌های سرسام‌آور خبری نیست! 🔻بیش از 85درصد واردات کشور و کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای است لذا افزایش نرخ ارز به افزایش منجر می‌شود. از سوی دیگر با افزایش نرخ ارز، حقوق ورودی گمرک، مزیت دلار برای حفظ ذخیره ارزش و هزینه‌های عمرانی دولت نیز افزایش پیدا می‌کند که خود یکی از عوامل کسری بودجه می‌شود. 🔻بانک‌های خصوصی 160 هزار میلیارد تومان تکلیفی داشتند که تنها 6.5 هزار میلیارد آن را عملی کردند، یعنی فقط 4درصد از تعهداتشان! ⚠️ این درحالیست که سهم به تنهایی برابر 22 درصد رشد پایه پولی کشور در 9ماه ابتدای سال 1401 بوده است! حال محاسبه کنید تأثیر این تخلفات در تورم چیست؟ ▫️انتظار داشتیم دولت در برنامه هفتم به این گلوگاه‌های اصلی بپردازد تا این امر پیشران تحول درکشور شود. 🇮🇷 کرج، اشتهارد و فردیس 🔗 @MahdiAsgari133
🔰همه پوشش برای دیده شدن است. ✍سید یونس فاطمی اصل 📝یادداشت شماره یک 🔸بعد از تحولات عظیم در پوشش و دگرگونی بنیادین در نحوه پوشیدگی زن غربی و زن شرقی علی رغم پمپاژ کلیشه های دائمیِ چشم و دل سیر بودن و عادی شدن مسئله، آمارها و مطالعات نشان می دهد نرخ تجاوز و آزار و اذیت های مربوط به زنان در آمریکا و کشورهای اسکاندیناوی و غرب اروپا خیلی بالاتر از سایر نقاط جهان است. •دانمارک پایتخت خشونت جنسی جهان است(+) •آمریکا بالاترین نرخ تجاوز جهان را دارد(+) •سوئد پایتخت تجاوز در غرب است(+) •بزرگ ترین اجتماع زنان درکره جنوبی دراعتراض به نقض حریم خصوصی شان توسط مردان شکل گرفت(+) •آزار و اذیت ۹۷٪زنان و دختران جوان ۱۸تا ۲۴ ساله بریتانیایی که ۸۰٪ آن در مکانهای عمومی صورت گرفته است(+) •٪۶۰فرزندان نامشروع در فرانسه(+) •اعتراض علیه زن کُشی در پرتغال(+)و... این لیست بیشتر از اینهاست و بنظرم تا اینجا کافیست. ⁉️منظور از تهیه این فهرست بلند صرفا تکرار حرفهای پر تکرار نبوده بلکه ایجاد یک سوال بزرگ بوده که زنان در این شرایط چه ایده و راه حل هایی برای امنیت و تامین حضور اجتماعی خود دارند؟! 🌐طبق آمار و ارقام ها، در فرانسه ۱۰۰٪زنان در حمل و نقل عمومی مورد آزار قرار گرفته اند(+) و دغدغه شماره یک آنها هم امنیت در اماکن و حمل و نقل عمومی و خیابانها و... است(+)در سطح حکمرانی نیز امانوئل مکرون آنرا معضلی در بدنه حکومت خواند. 🔚جالب است که درمیان کارهای متفاوت مانند تنها بیرون نرفتن/دیروقت بیرون نماندن و پویش اطلاع رسانی شوک، بیش از ۶۰٪زنان فرانسوی گفته اند که لباس و ظاهر خود را تغییر داده و پوشیده تر شده اند.(+) ✅ @ali_samimi71