eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
567 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻جناب آقای رئیسی ابلاغ افزایش حداقلی۲۷٪حقوق کارگران در این وضعیت تورمی یک ظلم آشکار از سمت دولت علیه محرومان بود. و زمینه ساز تابستان داغی است که دشمن هم میخواهد!هر چند گوش شنوایی نیست؛گفتیم که حجتی باشد..چرا سیاست های دولت مردمی شما هر روز مردم را فقیر تر میکند؟چه عنوان بی مسمایی است این eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
نجف نشینی علامه ها به ما فهماند خدا شناس نشد کس، مگر کنار علی(ع) 📷 صبح روز هفتم رمضان۱۴۴۴، نجف اشرف @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻فقیه و مجتهد کیست؟ او که چهار دهه پیش اینگونه مناسبات و معادلات سرمایه داری را فهم کرده بود و هشدار میداد که گویا بعد از چهار دهه از مسیر رفته دارد به ما گزارش میدهد یا آنها که امروز هم با این تبعیض، شکاف اجتماعی و تشکیل "جامعه سیرها و گرسنه ها"هنوز به زور متوجه میشوند چه بر سر ما آمده و چگونه فقه و فتوایشان ماشین امضای سرمایه داری بوده؟! 🔻همه میدانیم اسناد توسعه، لوایح دولتی و طرح های مجلس و...تهش مهر فقهی خورده است و پای ما هم نوشه شده! در مسائل کلان اجتماعی هم تمسک شد به حجیت داشتن و نداشتن های فقه فردی؛ بی توجه به اینکه واقعیت داشتن پس چه؟ اگر خروجی قانون های مصوب شما که به مثابه "فتوای اجتماعی" است واقعیت جامعه را طبقاتی کرد آیا میشود با "حجیت اصولی" یا "مخالف شرع نبودن نه موافقت آن" توجیه کرد؟! 🔻آن روز که شهیدمطهری گفت: "بعضی فقهای عصر گمان کردند تجارت در زمان شارع و امروز یکی است فقط مسائلی مستحدثه مثل بانک و بیمه رقم خورده ولی توجه ندارند كه رأس و رئیس مسائل مستحدثه خود سرمایه داری است که باید درباره آن اجتهاد کرد" این فریادهای بهشتی و مطهری یا کمونیستی خوانده شد یا جدی گرفته نشد و "داشتن بصیرت و دید اقتصادی" که امام ره میگفت دغدغه نشد تا امروز به وضعیتی برسیم که "وضعیت عدالت مطلقا راضی کننده نیست!" ✍ @m_amin_rezai
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
چرا سیاست ارز ۴۲۰۰ موفق نشد؟! ارز ۴۲۰۰ در سال ۹۷ و به‌نام سیاست تثبیت متولد شد؛ در حالی که هیچ ارتباطی به سیاست تثبیت نداشت. لازمه این سیاست آن بود که دولت همه صادرکنندگان را مکلف کند تمام ارز حاصل از صادرات خود را به قیمت ۴۲۰۰ تحویل بانک مرکزی دهند و بانک مرکزی با همین قیمت، آن را برای واردات نیازهای اولویت‌دار کشور، به واردکنندگان تخصیص دهد(پیمان‌سپاری ۱۰۰درصد). همین نرخ نیز مبنای قیمت‌گذاری محصولات داخلی یعنی فولاد و پتروشیمی و... در بورس کالا باشد. اما هیچ کدام از این تدابیر اتخاذ نشد. دولت آقای روحانی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها را رها کرد تا بخشی از ارز خود را در بازار نیما و بخشی دیگر را در بازار آزاد به قیمت‌های بسیار بالاتر بفروشند. مهر ۹۷ نیز هیئت دولت با مصوبه‌ای به پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها اجازه داد که قیمت محصولات خود را نه با دلار ۴۲۰۰ که با دلار نیما محاسبه کرده به داخل بفروشند (یعنی قیمت‌های جهانی ضربدر دلار نیما). عدم اجرای پیمان سپاری ۱۰۰درصد و تغییر نرخ تسعیر ارز از ۴۲۰۰ به نیما توسط دولت برای قیمت‌گذاری‌های داخلی، باعث شد این سیاست شل شده و از رسمیت بیفتد و اساسا مرده به دنیا بیاید. نتیجه این شد که فقط ارز حاصل از صادرات نفت به نرخ ۴۲۰۰ به متقاضیان داده شد. اشتباه دیگر این بود که به هر کس، برای هرچیزی و به هرمقداری ارز ۴۲۰۰ نفتی داده شد. این بود که چنانکه انتظار می‌رفت، منابع نفتی دولت کفاف اینهمه تقاضا را نداد و دولت شروع کرد به حذف ۴۲۰۰. برای همه کالاها این ارز حذف شد جز اقلام مرتبط با سفره مردم. با آغاز به کار دولت جدید، بجای اینکه سیاست غلط گذشته اصلاح شود و تمام صادرکنندگان مکلف شوند ارز خود را به نرخ ۴۲۰۰ -که نرخ رسمی کشور بود- در اختیار دولت قرار دهند و دولت به اولویت‌های کشور تخصیصش دهد، نئولیبرال‌های مرتبط با ذینفعان گرانی ارز جنجال کردند که ارز ۴۲۰۰ محل رانت و فساد است و باید حذف شود. در واقع، ارز ۴۲۰۰ برای این حذف شد که مبادا دولت تصمیم بگیرد همه صادرکنندگان را ملزم کند ارز خود را به ۴۲۰۰ بفروشند و این ارز معیار قیمت‌گذاری برای محصولات فولادی و پتروشیمی و... قرار گیرد. به عبارت روشن‌تر، نفع فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها در حذف ارز ۴۲۰۰ بود. دولت را دوره کردند و فریاد رانت و فساد و قاچاق سردادند و گفتند روحانی شجاعت حذف ۴۲۰۰ برای اقلام غذایی را نداشت و آقای رئیسی باید با شجاعت از آبرویش بگذرد و این جراحی لازم برای اقتصاد را انجام دهد. لذا ارز ۴۲۰۰ برای غذا هم حذف شد و دولت نهایتا پذیرفت از نرخ پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها تبعیت کند و ارز نفتی خود را که قبلا ۴۲۰۰ می‌فروخت، به قیمت نیما بفروشد. این بود که تورم مواد غذایی سر به فلک کشید. در آن سو، این تبعیت و دنباله‌روی دولت از نرخ تعیین شده توسط فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها، به آنها شجاعت داد که بازهم نرخ ارز را بالاتر ببرند و بردند و بردند و بردند... امروز در نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم که باز هم دولت زورش به این شرکت‌ها نمی‌رسد. دولت مجددا تصمیم گرفته ارز نفت را به قیمت ۲۸۵۰۰ به اقلام غذایی تخصیص دهد، اما پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها دلارشان را به قیمت‌های بالاتر بفروشند! ابتدای سال هم دیدیم که اینها نرخ دلار برای قیمت‌گذاری محصولاتشان را از ۲۸۵۰۰ به ۳۶ هزار تومان تغییر دادند و این داستان ادامه دارد... باید منتظر باشیم که به زودی از فساد و رانت ارز ۲۸۵۰۰ بگویند! نتیجه اینکه اولا بدانیم سیاست تثبیت در ۴۲۰۰ سیاست غلطی نبود، اما واقعیت این است که در عمل، سیاست تثبیت ارز در یک نرخ و پیمان‌سپاری ۱۰۰درصد اجرا نشد. بلکه دولت چند نرخ را به رسمیت شناخت و نرخ ۴۲۰۰ را صرفا به ارز نفتی محدود کرد. ثانیا رانت واقعی، نه در ارز ارزان ۴۲۰۰، که در ارز گران بود که ذینفعان گرانی ارز، ماجرا را برعکس تعریف کردند و کار را به اینجا کشاندند. حرف آخر اینکه هیچ راهی جز این نیست که همه ما ملت یکصدا فریاد بزنیم که سیاست تثبیت ارز روی ۱۵ هزار تومان به همراه الزامات آن که عبارتست از پیمان‌سپاری ۱۰۰درصد و ملاک بودن همین نرخ برای قیمت‌گذاری‌های داخلی (در گام بعدی باید قیمت‌‌گذاری‌ها کاملا ریالی و غیردلاری باشد)، با قدرت اجرا شود. امروز دولت آقای رئیسی نیازمند این فریاد مطالبه و حمایت از سوی مردم است. کمکش کنیم. این فیلم را که شرح مفصل ماجرای تورم و راهکارهای مهار تورم است، ببینید و تا می‌توانید پخش کنید؛ مردم را آگاه و همراه سازید. https://www.aparat.com/v/TIJrL @syjebraily
هدایت شده از خانه علم و مهارت طه
🔰توضیحات تکمیلی در مورد درس‌گفتار کلان روایتی از نظریه بنیادی خلافت انسان؛ ✅ به روایت:حجه الاسلام محمد امین رضایی؛ 📌لینک ثبت نام: https://formafzar.com/form/qbtf9 چشم‌ انداز آفاق اندیشه https://eitaa.com/joinchat/3280928965C37d1129dcb
جلسه ششم.mp3
3.46M
📚جلسه ششم،جزء ششم، رمضان۱۴۴۴ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ(۸مائده) ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ،ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ [ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺍﻣﻮﺭ ] ﻗﻴﺎم ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍ ﻭ ﮔﻮﺍﻫﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﺪﻝ ﻭ ﺩﺍﺩ ﺑﺎﺷﻴﺪ. ▪️عدالت اقتصادی و عدالت خواهان در قران 🔻خلاصه متن جلسه ششم eitaa.com/m_amin_rezai/3204 🎙 @m_amin_rezai
تفسیر کوتاه و کاربردی آیات اقتصادی قران جلسه ششم،جزء ۶؛ رمضان۱۴۴۴ق 🔻صوت و فیلم جلسه ششم تفسیر 🎙eitaa.com/m_amin_rezai/3203 🎥eitaa.com/m_amin_rezai/3205 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ(۸مائده) ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ،ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ [ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺍﻣﻮﺭ ] ﻗﻴﺎم ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍ ﻭ ﮔﻮﺍﻫﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﺪﻝ ﻭ ﺩﺍﺩ ﺑﺎﺷﻴﺪ. ▪️عدالت اقتصادی و عدالت خواهان در قران 1⃣ جایگاه عدالت در قران اِن اللّه‏ یامربالعدل(نحل90) یا داود انّا جعلناک خلیفة فی الارض فاحکم بین الناس بالعدل(ص26) اعدلوا هواقرب للتقوی»(مائده8) و لقد ارسلنا رسلنا بالبیّنات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط(حدید25) 🔸در حقیقت عدالت آن ارزشی است که سایر ارزش ها را با آن می سنجند؛ در قران هدف ارسال رسل تحقق عدالت نامیده شده؛ در آیه ۱۸ آل عمران شهدالله انه لا اله الا الله، قائما بالقسط) از میان صفات الهی اسم عدل خدا در کنار محوری ترین شعار و مانیفست اسلام آمده است. در روایات نیست توحید و عدالت قرین شده تا حدی که شیخ صدوق در کتابش توحید بابی درباره "التوحید و العدل" ذکر کرده است. البته در این موارد منظور بخشی از احادیث عدل کلامی است 📚شهید مطهری قرانی بودن مساله عدالت را به خوبی طرح کرده است [ از نظر ما ريشه اصلي و ريشه ريشه‏هاي طرحهاي علمي و عملي مسأله عدل را در جامعه اسلامي، در درجه اول، در خود قرآن کريم بايد جستجو کرد. قرآن است که بذر انديشه عدل را در دلها کاشت و آبياري کرد و دغدغه آن را چه از نظر فکري و فلسفي و چه از نظر علمي و اجتماعي در روحها ايجاد کرد. اين قرآن است که مسأله عدل و ظلم را در چهره‏ هاي گوناگونش: عدل تکويني، عدل تشريعي، عدل اخلاقي، عدل اجتماعي طرح کرد] عدل الهی ص۵۹ 🔻در حقیقت میتوان تحقق و امتداد توحید را روی زمین عدالت اجتماعی دانست. البته انبیا به دنبال تحقق عدالت به واسطه جمهوریت بودند؛ ( لقوم الناس بالقسط) در حقیقت مردم پایه بودن از لوازم تحقق عدالت اجتماعی مطلوب است. 2⃣ عدالت خواهی در قران إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ حَقٍّ وَيَقْتُلُونَ الَّذِينَ يَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ(۲۱آل عمران) 🔻الف: علاوه بر آیات امر به معروف و نهی منکر که شامل عدالت میشود ویژه از عدالت خواهی"یامرون بالقسط" نام برده شده است 🔻ب: کشتن عدالت خواهان در کنار پیامبران به عنوان نشانه کفر نام برده شده و بشارت به کسانی که این جنایت را میکنند وعده عذاب داده شده است  شأن و نزول از ابوعبيدة بن جراح روايت كند كه گفت: از رسول خدا ص پرسيدم چه كسانى داراى عذاب سخت تر و شديدترى خواهند بود. فرمود: كسانى كه پيامبران را بكشند و يا آمرين به معروف و ناهين از منكر را به قتل رسانند، سپس فرمود: اى ابوعبيدة قوم بنى‌اسرائيل در يك روز و در يك ساعت، چهل و سه پيامبر را به قتل رسانيدند و در همان روز هم 112 نفر از بندگان خداى را كه امر به معروف و نهى از منكر مي‌نمودند كشتند( تفسیر کشف الاسرار) 3⃣عدالت اقتصادی در قران 🔻۱: اقدامات ایجابی منابع اقتصادی نه به صورت طبقاتی که برای همه مردم است. وَٱلۡأَرۡضَ وَضَعَهَا لِلۡأَنَامِ(۱۰ الرحمن) شهید مطهری مساله زمین را به کارخانه های بزرگ توسعه داده که در اصل ۴۴ هم آمده است. برای تحقق عدالت دو راه بنیادین قران پیشنهاد میدهد الف: توزیع اولیه( توزیع منابع) مثل زمین و‌.‌‌.. که ملکیت آن با حیازت-کار و نه صرف داشتن سرمایه محقق میشود ب: توزیع ثانویه( درآمدها) مثل زکات، انفاق، فی[ آیات زیادی دارد] 🔻۲: اقدامات سلبی مبارزه با تکاثر و ثروت اندوزی افسار گسیخته مثل قارون و... الهاکم التکاثر مبارزه با کنز ( تجمیع مال زیاد) وَالَّذِینَ یکنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا ینفِقُونَهَا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَبَشِّرْ‌هُم بِعَذَابٍ أَلِیمٍ(۳۴توبه) ◀️ ترکیب توزیع اولیه و ثانویه (اقدامات ایجابی) و قله تراشی ها و مالیات بر سرمایه ها( اقدامات سلبی) موجب تحقق عدالت اقتصادی در جامعه را فراهم میکند. 🔸توضیح بیشتر در صوت و فیلم ✍ @m_amin_rezai
48.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فایل تصویری از نجف،حرم امیرالمومنین ع 📚جلسه ششم،جزء ششم، رمضان۱۴۴۴ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ(۸مائده) ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ،ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ [ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺍﻣﻮﺭ ] ﻗﻴﺎم ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍ ﻭ ﮔﻮﺍﻫﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﺪﻝ ﻭ ﺩﺍﺩ ﺑﺎﺷﻴﺪ. ▪️عدالت اقتصادی و عدالت خواهان در قران 🔻خلاصه متن جلسه ششم eitaa.com/m_amin_rezai/3204 @m_amin_rezai
🔸میرزای نائینی که در میان اهالی تاریخ شهره دارد به نقش پررنگش در مشروطه و در بین حوزوی ها به آرا اصولیش،بسیاری از قله های علم و فقهات در عصر اخیر شاگردی او را کردند. میرزای نائینی کتابی که درباره مدل حکمرانی، جمهوریت و آزادی، یک اثر بی نظیر فقهی-اجتماعی است که متاسفانه در حوزه خیلی غریب است! اگر این کتاب متن درسی بود بی شک بخشی از این تحجر و دگم اندیشی که در بین بعضی ها دچارش هستیم کمتر میشد! 🔻با هم بحثی م قرار گذاشتیم هر شب بحثمان کنار قبر یکی از علما باشد. نمیدانید درس خواندن حتی کنار قبر این قله های علم و عمل چه لذت مضاعفی دارد. سر قبر میرزا با خودم قول دادم ان شاءالله امسال تنبیه الامه را در حلقه مطالعاتی بحث کنیم. ان شاءالله تابستان. ✍ @m_amin_rezai
در۱۴۰۲ سال سختی پیش رو داریم. متاسفانه مجموع سیاست های دولت مردم را فقیرتر، زندگی را گران تر و دلسوزان را نامیده کرده!طبیعتا فشارها را فعال خواهد کرد! از سمتی بخاطر کنار گذاشتن عملی قانون حجاب توسط حاکمیت در جامعه(مردم-مردم/گروهای خودجوش-حاکمیت) را شاهد خواهیم بود! ✍ 🔻صفحه ویراست من virasty.com/m_amin_rezai @m_amin_rezai
✍محمد حق شناس امشب وقت گذاشتم و قیمت مجموعه ای از کالاهایی که یک فرد معمولی در زندگی به آن نیاز دارد را در فروردین ماه ۱۴۰۱ با فروردین ماه سال جاری مقایسه کردم. تقریبا همه کالاها (به جز قیمت نان، سوخت، حمل و نقل و تعدادی کالای جزئی دیگر) در عرض یکسال بیشتر از دو برابر شده است(از قیمت گوشت و لبنیات گرفته تا حبوبات، میوه ها و نهایتا قیمت خودرو و مسکن)! بعد با این افزایش بیش از صد درصدی قیمت نیازهای متعارف مردم، حقوق کارمندان از فرودین ماه ۱۴۰۱ تا فروردین سال جاری تنها ۲۰ درصد و حقوق کارگران تنها ۲۷ درصد افزایش یافته است! به نظرتان چه چیزی می تواند این شکاف گسترده بین هزینه ها(بیش از صد درصد) و افزایش درآمد کارمندان و کارگران را پر کند؟! مطمئنم دولت با این تصمیمات نسنجیده در مورد حقوق و دستمزد بخش عمده ای از مردم جامعه که تهیدست ترین مردم هستند و به جز مستمری ماهانه منبع درآمدی دیگری ندارند در سال ۱۴۰۲ دچار بحران های عظیمی خواهد شد. این تله مشابه خسارت و زیان غیرقابل جبرانی را به بار خواهد آورد! به هنر حکمرانی و توسعه بپیوندید👇 @hokmraniirani
🔻من وقتی به تلخی فقیر شدن فکر میکنم باز آن را "جمعی"میفهمم نه فردی! نه تنها خودم؛ نگاه میکنم و می بینم همه آنهایی که در اطراف من هستند همه داریم هر سال فقیرتر می‌شویم و این روح مرا آزار میدهد. در روزگاری که " تو گلیم خودت را از آب بکش" دغدغه "امر جمعی" داشتن رنج مشکلات فردی را بیشتر هم میکند اما من فقط به فکر خود بودن، موفقیت های شخصی و رها کردن دردهای جامعه را بلد نیستم! سرمایه داری میخواهد این را یک"امر غیرعقلانی"بداند؛ اگر نشود به همه این را توصیه کرد حداقل میشود از انسانی بودن و اصیل بودن این نگاه همچنان دفاع کرد virasty.com/m_amin_rezai @m_amin_rezai
صوت جلسه هفتم.mp3
2.61M
📚جلسه هفتم،جزء هفتم، رمضان۱۴۴۴ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ( ۹۰ مائده) ▪️قران؛ اقتصاد و طاهر بودن! 🔻خلاصه متن جلسه هفتم eitaa.com/m_amin_rezai/3215 🎙 @m_amin_rezai
تفسیر کوتاه و کاربردی آیات اقتصادی قران جلسه هفتم،جزء ۷؛ رمضان۱۴۴۴ق 🔻صوت و فیلم جلسه هفتم تفسیر 🎙eitaa.com/m_amin_rezai/3214 🎥eitaa.com/m_amin_rezai/3230 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ( ۹۰ مائده) ▪️قران؛ اقتصاد و طاهر بودن! 1⃣نجاست خوردن حرام است مخالف طبع انسانی هم هست. مال حرام خوردن حتی اگر نجس هم نباشد حکم نجاست را دارد. شراب نجس است و عامل زایل کردن عقل، قمار راه کسب اقتصادی که در کنار آن آمده و عامل زوال زندگی پاک 2⃣ ما همان طور که باید مال طاهر بخوریم( نجس نخوریم) باید مال حلال و پاک هم بخوریم(حرام نخوریم). گاهی کیفیت معامله حرام است مثل معامله ربوی، قمار، کم فروشی و... گاهی بعضی جنس ها خرید و فروشش حرام است مثل شراب؛ در روایت آمده: ملعون ملعون من جلس على مائدة ، یشرب علیها الخمر( کافی ج۶ص ۲۶۸) 🔻در آیه۹۰ مائده شراب به عنوان طعام، انصاب به عنوان بت مقابل توحید پرسیتی از یک نوع راه کسب درآمد( قمار) نام برده شده و رسما آن را عمل شیطانی خطاب کرده است! 3⃣ قمار را میسر نامیدند چون آسان و بدون زحمت به دست می آید! دلایل بسیاری داریم کار در کسب مال اصالت دارد میشود یکی از دلایل حرمت قمار همین باشد که کاری انجام نمیشود. 🔻از فلسفه های حرمت قمار را این گفتند: در کسب مالی که با قمار به دست می آید علاوه بر مشکلاتی روحی و...دشمنی و کینه ( یوقع بینکم العداوه و البغضا) بخاطر باخت دادن و به دست آوردن دفعی ثروت شکل میگیرد و همبستگی اجتماعی را از بین می برد. 4⃣ دستورات اسلام برای اقتصاد طاهر دو جنس دستور هست؛ ۱:بعضی قبل و حین کسب ۲:بخشی بعد از اینکه کسب مال مثل زکات و انفاقات واجب و مستحب؛ زکات در لغت به معنای تطهیر و پاک شدن است( پاک شدن مال و نفس) بنا بر قول مشهور به ۹ کالا زکات تعلق میگیرد ۱: کشاورزی؛ غلات(گندم، جو، کشمش، خرما) ۲: دامداری؛ اغنام( گوسفند،گاو، شتر) ۳: تجارت؛ نقدین( طلا و نقره) اسلام استخراج بخشی از اموال با عنوان زکات ( نفقه واجبه به فقرا) را عامل اقتصاد طاهر میداند 🔸تفصیل در صوت و تصویر ✍ @m_amin_rezai
هدایت شده از علی علیزاده - جدال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آیا واقعا آمریکا در خطر فروپاشی است؟ 🔹رسانه های آمریکایی از تورم بی سابقه و وحشتناک در آمریکا و فروپاشی قدرت سیاسی و اقتصادی می گویند... این برنامه را در کانال یوتیوب جدال ببینید. 📺 youtube.com/watch?v=dSR5RiZ6gu4&t=4s
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸《رهبر انقلاب: خلاصه انقلاب ما این است؛ خدا و مردم》 🔻 بدون یعنی طالبان و سعودی! 🔻 بدون یعنی آمریکا و انگلیس! ✔️ حرف نوی انقلاب بود. نگذاریم متجددین و متحجرین در تهران و قم و...این حرف نو که هویت انقلاب خمینی ره بود را از ما بگیرند ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔻ده عکس نوشته از جملات امام و رهبرانقلاب درباره مقوله جمهوریت 🔹این جملات را بخوانید و مقایسه کنید با بعضی اهل اندیشه و مدعیان انقلابی که به بهانه های مختلف من جمله ولایت مداری جایگاه جمهوریت را تضعیف می کنند. مردم در اندیشه و عملکردشان هیچ جایگاهی ندارند. برخوردشان با این امر مهم نیز به صورت مقطعی و تاکتیکی است! ✍ @m_amin_rezai