eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.4هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
606 ویدیو
66 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
صدا ۰۸۱.m4a
32.73M
امام حسینی که در کربلاست؛ امام حسینی که در ذهن ماست [ مولفه های هویتی شخصیت و نهضتی حسین بن علی ع ] پنجم( آخر): کربلا یک نهضت مردانه نیست 📆 شام غریبان/تهران،مرداد ۱۴۰۱ -جواب نامه یکی از خواهران پیرامون امر به معروف و نهی از منکر تفاوت اولویت های حاکمیت با مردم عدم تفرقه و ایجاد دودستگی اولویت های نهی از منکر در سیره امام حسین ع زنان و حضور در متن ماجرای کربلا نه حاشیه آن! دو نحوه حضور زنان در نهضت کربلا -الف: اقدامات تکمیلی همراه بودن قلبی زنان و دختران با کاروان کربلا تشویق کردن برای حضور  و مبارزه در کربلا حمایت عاطفی -ب: اقدامات مستقیم جهاد نظامی روایت کربلا ( جهاد تببیین و جنگ نرم) زنان کربلا ترکیب شور و عاطفه+ عاطفه خواندن و تفسیر خطبه فوق العاده فاطمه صغری ( فاطمه بنت الحسین) در گوفه -اقدام های حضرت زینب س در نهضت کربلا حمایت عاطفی حمایت از جان امام سجاد ع تبیین نهضت کربلا و برهم زدن روایت اموی از ماجرا 🎙 @m_amin_rezai
7.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اینقدر روضه های ضدجمهوریتی نخوانید! 🔻می‌گویند امام حسین ع را مردم کشتند! کدام مردم؟ همان اشراف و مترفین که جامعه طبقاتی خلق کردند همان ها چون حسین ع که کلید واژه اش"بازگشت به سیره جدم، رسول الله( آرمان های اول انقلاب)" بود را مانع سیاست های خود در ساحت و می‌دیدند لذا او را به طرز فجیعی در بیابانی به نام کربلا کشتند و از سر راه برداشتند! در این راه با تهدید و تطمیع و قطع یارانه( عریف)و...یک عده مردم معمولی را با خود همراه کردند و الا صحنه گردانان اصلی قتل ابی عبدالله ع اشراف و مترفین بودند. ▪️برشی از سخنرانی: زمینه های اقتصادی قیام کربلا(شب آخر) 🎙 @m_amin_rezai
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ ملئت بطونکم من الحرام دعوا شد سر کشتن امام ملئت بطونکم من الحرام دعوا شد سر غارت خیام ملئت بطونکم من الحرام تو سروصدا نمیرسه صدام أَلسَّلامُ عَلَى الْمُحامی بِلا مُعین سلام بر آن مدافعِ بى یاور أَلسَّلامُ  عَلَى الشَّیْبِ الْخَضیبِ سلام بر آن مَحاسنِ بخون خضاب شده أَلسَّلامُ عَلَى الْخَدِّ التَّریبِ سلام بر آن گونه خاک آلوده أَلسَّلامُ عَلَى الْبَدَنِ السَّلیبِ سلام بر آن بدنِ برهنه أَلسَّلامُ عَلَى الثَّغْرِ الْمَقْرُوعِ بِالْقَضیبِ سلام بر آن دندانِ چوب خورده أَلسَّلامُ عَلَى الرَّأْسِ الْمَرْفُوعِ سلام برآن  سرِ بالاى نیزه رفته أَلسَّلامُ عَلَى الاَْجْسامِ الْعارِیَةِ فِى الْفَلَواتِ سلام بر آن بدن هاى برهنه و عریانى که در بیابان هاىِ کربلاء تَنْـهَِشُهَا الذِّئابُ الْعادِیاتُ وَ تَخْتَلِفُ إِلَیْهَا السِّباعُ الضّـارِیاتُ گُرگ هاى تجاوزگر به آن دندان مى آلودند و درندگان خونخوار بر گِردِ آن مى گشتند... زیارت ناحیه مقدسه التماس دعا @m_amin_rezai
▪️همین دقایق بود که یکی از لشکریان دشمن فریاد زد: کار ح س ي ن‌ تمام شد😭 السلام علیک یا ابا عبدالله @m_amin_rezai
این گره ذهنی، این سوال بی جواب هیچ زمان برایم حل نخواهد شد چرا ما هر سال روایت قتل امام غریب مان، سید مظلوم مان، آقای سربریده را می‌شنویم و نمی‌کنیم؟! چرا هر سال زنده می مانیم؟ این جان سختی عجیب عذاب دهنده است... السلام علیک یا ابا عبدالله @m_amin_rezai
جلسه 7 زمینه های اقتصادی عاشورا.mp3
12M
زمینه های اقتصادی قیام کربلا 📆جلسه هفتم محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز فصل پنجم، عصر امیرالمؤمنین ع وضعیت اقتصادی جامعه ای که حضرت امیر ع تحویل گرفتند( خطبه۱۲۹) تفاوت جامعه طبقاتی با جامعه دارای طبقه نظر اسلام درباره جامعه طبقاتی اصلاحات اقتصادی امیرالمؤمنین ع ۱:تقسیم عادلانه بیت المال ۲:تسریع بر تقسیم بیت المال ۳:مصادره اموال نامشروع ۴:تغییر نگاه به بیت المال(مال برای مردم و کارگزار صرفا امانت دار است) شاخص بودن علی ع ۵:تجمیع نقش هاو نهی از کار تجاری کردن مسئولین ۶:تاسیس و نظارت بر بازار اصلاحات سیاسی امیرالمؤمنین ع تحمیل سه جنگ(دو جنگ مستقیم)از سمت اشراف به امیرالمؤمنین ع رفع فقر نسبی در حکومت علوی و طبقاتی ماندن جامعه 🔻خلاصه سخنرانی 🎙 @m_amin_rezai
شکاف طبقاتی یا استحاله فرهنگی؟ محمدامین رضایی: حسین‌بن‌علی علیه‌السلام کشته جامعه‌ای است که ساختار قدرت و ثروت از مسیر اصلی انقلاب خارج شده و جامعه طبقاتی شکل گرفته؛ آقازاده‌گان قدرت‌طلب و هنجارشکن صحابه و اکثریت مردمی که گرفتار حداقل‌های زندگی‌اند. اولین محصول جامعه طبقاتی ذبح ارزش‌ها و ارزشی‌هاست. نتیجه طبیعی جامعه طبقاتی عصر بنی امیه ذبح عدالت، اخلاق و حسین‌بن‌علی علیه‌السلام و یارانش بود. مهدی جمشیدی: ریشه‌ی حادثه‌ی عاشورا، وقوع «استحاله‌ی فرهنگی» در متن جامعه‌ی اسلامی بود. از این رو، حسین -علیه‌السلام- علاج را بازسازی انقلابی در قالب «اصلاح» و «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» معرفی کرد. نیروی پیشران استحاله‌ی جامعه‌ نیز نه مردم، بلکه «اکثریت خواص اهل حق» بودند که بی‌بصیرت یا دنیاطلب شدند. ▪️ این‌ها، دو نمونه از دو نوع نگاه و دو منطق تحلیلی متفاوت از مسائل اجتماعی هستند که در سال‌ها و کشورها و مسائل مختلف، مطرح می‌شوند؛ از صدر اسلام و قیام عاشورا تا انقلاب اسلامی و وقایع ۱۴۰۱. از فقر و فساد و تبعیض تا اعتیاد و مفاسد و طلاق. ▫️ به نظر شما کدام ایده و نگاه دقیق‌تر و کدام مسئله، علّی است؟ @edallat
🔸عایشه دخترطلحه و نوه ابوبکر در مدینه جلسات پارتی مختلط برگزار میکرد و ویلایی داشت برای خوش گذرانی؛مقایسه کنید باحضرت زینب س وفاطمه بنت الحسین ع دختر جوان امام که بعد از قتل پدر و برادرها در کوفه مستحکم آن خطبه طوفانی را خواند وابن زیاد را رسوا کرد. زنان منتسب به حسین ع داشتند،دیگران . 🔻۱: فاطمه بنت الحسین دختر ام اسحاق بنت طلحه است. در حقیقت عایشه خاله دختر امام حسین ع بوده، زندگی عایشه بنت طلحه را بخوانید که چگونه بواسطه ثروتی که از پدرش به او رسیده هنجارشکنی میکرده متوجه می‌شوید در آن روزگاری که بنی امیه به اسم آزادی فساد را در بین جوانان گسترش داده بود ابی عبدالله ع چگونه به زنان و دخترانش آزادگی و شخصیت آموخته بود. 🔻۲: خطبه فاطمه بنت الحسین که روز بعد عاشورا در کوفه قرائت شده را بخوانيد b2n.ir/b99169 ببینید چگونه در شکننده ترین حالت، زمانی که تمام عزیزانت را با آن وضعیت از دست دادی میتوانی چنان استوار، امیدوار و متوکل بمانی و دشمن را به خاک بکشی، این آن انسان بی قرار مستحکمی است که اسلام می‌خواهد. ✍ @m_amin_rezai
ج8 زمینه های اقتصادی قیام کربلا.mp3
11.98M
زمینه های اقتصادی قیام کربلا 📆جلسه هشتم محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز فصل ششم، عصر بنی امیه( آقازاده ها) -وضعیت سیاسی صحابه و فرزندان در عصر بنی امیه -وضعیت اقتصادی صحابه -قانون ارث و انتقال ثروت به آقازاده ها -تغییر در سبک زندگی(مسکن، لباس، غذا) صحابه و فرزندان -اقتصاد فرهنگ و سبک زندگی می سازد! -بررسی زندگی دختران و پسران صحابه در عصر بنی امیه -رفتارهای ضدفرهنگی-اخلاقی آقازاده ها -گسترش شراب خواری، مجالس مختلط در مکه و مدینه -اشراف عامل اصلی ترویج فسق و فجور در جامعه - گسترش فساد، بی تفاوتی و اقلیت بودن آرمانگرایان( حسین ع) در جامعه طبقاتی 🔻خلاصه سخنرانی 🎙 @m_amin_rezai
32.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 من منبر رسول الله را خرج هیچ اصولگرا و اصلاح طلبی نمیکنم! ▪️امام حسین در خطبه منا خطاب به علما و صاحبان اثر و رسانه در جامعه میگوید: و بالادهان و المصانعه عندالظلمه تامنون [شما با روغن مالی(ماست مالی) و ساخت و پاخت با ظالمان برای خود امنیت و رفاه کسب کردید!] 🔻بر اساس منطق خطبه منا ما از ارزش ها و انقلاب دفاع می کنیم اما کار هیچ شخصیت سیاسی را توجیه و ماست مالی نمی کنیم. 🔻خطبه منا به ما می‌گوید: اگر طلاب، انقلابی ها، مداحان اهل بیت ع و...به سکوت و توجیه دچار شوند جامعه ما هم به آن چیزی میرسد که سال ۶۰ در کربلا رقم خورد. و ارزش ها و ارزشی ها همه ذبح می‌شوند! 🎙 @m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
شکاف طبقاتی یا استحاله فرهنگی؟ محمدامین رضایی: حسین‌بن‌علی علیه‌السلام کشته جامعه‌ای است که ساختار
1⃣چگونه در یک جامعه طبقاتی وقتی ثروت در دست یک اقلیت قرار گرفت آن اقتصاد یک نوع فرهنگ و سبک زندگی خاصی می سازد؟ 🔻در جلسه هشتم سخنرانی زمینه های اقتصادی قیام کربلا eitaa.com/m_amin_rezai/3691 تصویری از زندگی آقازادگان صحابه را در عصر اموی ترسیم کردم که چگونه با ثروت های به ارث رسیده از پدرانشان با یک سبک زندگی لاکچری جامعه را به سمت فسادهای فرهنگی بردند و آرمان زدایی و بی تفاوتی را در جامعه گسترش دادند. طبیعی است در این جامعه حسین بن علی ع که معتقد به اصول و ارزش های صدر انقلاب بود در اقلیت باشد. ✍ @m_amin_rezai
14.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دعوت روح‌الله ایزدخواه برای ورود به مجلس، از آنها که ... ✳️ بسم‌الله بگویید و برای مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، و تحول اساسی در اداره کشور، به میدان بیایید... @dr_izadkhah