eitaa logo
محسن قنبریان
17.6هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
903 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
👊 به خشم آوردن آمریکا از نظر قرآن! 🔅 به خلاف قرائت برخی دیپلماتها، در فرهنگ قرآن، خشمگین کردن کفار مستکبری مثل آمریکا، "فی نفسه یک ارزش" است و هر عملی که چنان کند "عمل صالح" نوشته میشود(۱۲۰/توبه) 🔅قرآن در توصیف عصبانیت و خشمگینی آنها، "به هم خوردن دستگاه محاسباتی شان" را تصویر می کند که: -"سر انگشتان خود را به دندان می گزند"(۱۱۹/آل عمران). -یا نزدیک به انتحار می شوند: "از خشم باید ریسمانی به آسمان کشند سپس خود را بدان حلق آویز کند وآنگاه بنگرد آیا این کار خشم او را از بین می برد؟" (۱۵/حج). پس این خشمگین کردن، "کاری استراتژیک" است و بیجا نیست که عمل صالح تلقی میشود. 🔅قرآن بر چند عمل -که موجب آن خشم است-تٲکید بیشتر دارد: -خود اتکائی و بالندگی(۲۹/فتح) -حضور در سرزمین هایی که حضورتان لازم است(۱۲۰/توبه) از حضور مدبرانه در سوریه وعراق و کمک به یمن وفلسطین پشیمان نباش وبه فکر بالندگی و خوداتکائی ایران باش که "کفر عصر" را خشمگین و محاسباتش را به هم می ریزد و برای شما "عمل صالح" نوشته می شود. (آیات مورد اشاره را ببینید) ☑️ @m_ghanbarian
23.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 بخش دوم آینده پژوهی اماکن زیارتی/ برنامه شب معماری۹٨/۸/۱ 🔺رابطه فقیه و معمار؟ 🔺کاش بجای مرحوم هاشمی و واعظ، یک شیخ بهائی داشتیم! 🔺بنائی بسازیم و بگوییم زیارت کنید یا براساس زیارت، بناء بسازیم؟ 🔺نه مطلا سازی ضروری مذهب است و نه فتوای به جواز شیعه صفوی! 🔺تفاوتی در تکالیف غیبت با حضور امام. ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
💠 بخش دوم آینده پژوهی اماکن زیارتی/ برنامه شب معماری۹٨/۸/۱ 🔺رابطه فقیه و معمار؟ 🔺کاش بجای مرحوم هاش
✏️پیوست۲: انسداد پژوهشی ! 🔅 از طرفی مطلق عمارت سازی های مجلل وبخصوص طلا کاری حرمها از سوی برخی روشنفکران و نویسندگان، "تشیع صفوی" و مقابل تشیع علوی خوانده می شود؛ از سوی دیگر در فضای مذهبی و حوزوی با طلاکاری حرمها معامله "ضروری مذهب "میشود و مستشکل مارک وهابی می خورد! در حالیکه هردو افراط بوده و موجب انسداد پژوهش در عناصر مادی وصوری معماری اسلامی می شود. نه فتوای جواز استفاده از طلا در تزیین سقف ودیوار(تزیین الحیطان والسقوف بالذهب)اگر با متد فقاهت شیعی انجام شده باشد، موجب خروج از تشیع علوی است؛ ونه مطلا سازی گنبد و دیوار ضروری مذهب تشیع است که منکر آن وهابی و... لقب گیرد. 🔅فقهاء از دیرزمان درباره برخی مواد در عمارت مشاهد بحث کرده اند مثل گچ کاری(تجصیص) ونقره وطلاکاری(تذهیب) 🔸روایات نهی از گچ کاری قبور را عمدتا حمل برکراهت کرده اند. برخی مثل محقق ثانی مشاهد را بخاطر تعظیم شعائر وتحصیل مصالح دینی، استثناء شمرده اند(جامع المقاصد ج۱ص۴۵۰و هم ریاض المسائل ج۱ص۴۴٨و۴۴۹). وبرخی دیگرمثل ملااحمدنراقی استثناء کراهت برای مشاهد معصومین را نپذیرفته اند چون بناء بدون آن هم میشود ودر آن تعظیم ومصلحت دینی قبول نکرده اند(مستند الشیعه ج۳ص۲۷۹و هم جواهرالکلام ج۴ص۳۴۰و۳۴۱). 🔸در استفاده از طلا در عمارت مشاهد با تذهیب سقف و دیوار نیز بین فقهاء اختلاف است. ابن ادریس حلی از قدیمی ترین مخالفین وشیخ طوسی از قدمای موافق است.(در حالیکه آنروز هنوز چنین چیزی باب نشده بود). -دلیل مخالفین: تعطیل مال و انفاق، شکستن قلوب فقراء و اسراف است. -دلیل موافقین: فقدان نص بر حرمت واصل برائت و اباحه است بعلاوه که تعظیم شعائر و مایل شدن قلوب مردم به حرمها را غرضی عقلایی شمرده اند که با وجود آن عنوان اسراف صدق نمی کند.(جواهر الکلام فی ثوبه الجدید ج۳ص ۵۱٨). 🔹جالب اینکه از موافقین، یکی جناب محقق اردبیلی است که با حکومت صفویه میانه ندارد هیچ یک از مناصب حکومتی آنها را نپذیرفت و به مقدس اردبیلی ملقب شد؛ برخی آراء سیاسی محقق کرکی در خراج و جوایز سلطان را رد می کند اما در تذهیب دیوار وسقف حرمها فتوای جواز دارد.(مجمع الفائده ج۱ص۳۶۳و۳۶۴). البته تصریح دارد بفرض حرمت ،فرقی بین مشاهد و غیر آن نیست چون دلیل تعظیم و مایل کردن قلوب صلاحیت تخصیص دلیل منع-اگر باشد-را ندارد.(ر.ک:همان) -از سوی دیگر فقیهی مثل ملامهدی نراقی(۱۲۰۹ق)پس از صفوی پیدا میشود که باز فتوای مخالفت با تذهیب دیوار وسقف مشاهد را با همان ادله سابق علم می کند(لوامع الاحکام ص۲۲۰). ⬅️ پس نه هرکه فتوای جواز داده هم عصر یا موافق صفویه ومتٲثر از آن بوده، ونه هرکه مخالفت کرده از تشیع علوی بیرون بوده است. فضای علمی حوزه ها باید آزاد اندیشی در این قبیل مسائل که هم به مسائل اجتماعی- سیاسی زیادی ربط دارد وهم به معماری و هنر اسلامی ؛را تشویق کند نه اینکه بامارک ومهر وهابیت انسداد پژوهش را منجر شود. فضای روشنفکری، عدالتخواهی و نقدگرائی نیز باید متدعلوم را پاس دارد واگر فتوایی بر اساس متد فقاهت بود حتی اگر با نتیجه موافق نباشد آنرا با هتاکی از تشیع اصیل نراند. راهی برای شناخت فروعات تشیع علوی جز فقاهت روشمند واصیل نیست که باید پاس داشته شود. ☑️ @m_ghanbarian
18.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 بخش سوم آینده پژوهی اماکن زیارتی/ برنامه شب معماری ۹٨/۸/۱ 🔺آینده پژوهی روایی شهر و حرم 🔺 یک الگوی جدید شهری، "حرمشهر" در پیش رو داریم. 🔺سازه های جدید برای ۳۰۰تا ۵۰۰سال آتی است؛ نباید با نگاه به مختصات ظهور باشد؟ 🔺شهربازی بزرگ موجهای آبی وسط موکبها!!! 🔺روایات طرح جامع مذهبی حضرت را در همین منطقه عتبات معین می کند. ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
💠 بخش سوم آینده پژوهی اماکن زیارتی/ برنامه شب معماری ۹٨/۸/۱ 🔺آینده پژوهی روایی شهر و حرم 🔺 یک الگو
✏️پیوست ۳: حرمشهر! 🔅آینده پژوهی روایی از شهرهای زیارتی عراق : 1⃣ الگوی توسعه شهری حرم تابعی از شهر است نمی شود شهر براساس الگوئی توسعه یابد و حرم بر اساس الگوئی دیگر! لذا در عصر غیبت (چه باشهرهای باشکوه عباسیان، چه الگوهای مدرن) موظف به عریش(چوب پوش) کردن مساجد نیستیم. 🔸غربی ها با توجه به غایتی که از شهر منظور داشته اند؛ الگوهای "شهر درخشان"(بلند مرتبه سازی)، "ترانزیت محور"(شهرهای تجاری)، "اکوویلیج"(بوم شهر) و... را تجربه کرده اند. 🔸 در روایات مستفیض و زیاد: "امام ملکه کندوی مومنین" معرفی شده است.(۱) در دوره غیبت شهرهای شیعی گرد مشاهد ومساجد شکل گرفته اند ودر دوره حضور گرد خود امام(عج). کوفه، "مجمع المومنین"(۲) میشود وهمه مومنان به شکل زائر یا مجاور بدان اقبال می کنند(۳). خانه های کوفه به خانه های کربلا می رسد(۴). 2⃣ الگوی توسعه حرم به حسب روایت شیخ طوسی امام عصر(ع) در جمعه بعد از استقرار در کوفه، حدود مسجدی بزرگ با ۱۰۰۰درب را در اراضی نجف معلوم می کند. از پشت قبر سیدالشهدا به سمت کوفه ونجف، نهری کشیده که آبش به نجف می ریزد. روی نهر پل ها و آسیاب هایی دایر میشود(۵). -این مسجد بعدا در دوره رجعت به ۲۰۰۰درب توسعه می یابد(۶). 🔅بیس وماده این عمارت بزرگ: چنانچه در پیوست ۱ گذشت عنصر مادی عمارت اسلامی فقط زمین نیست، مجموعه بقعه های مقدس در این قطعه بزرگ قرار دارد: -روایات متعدد تا عصر امام کاظم(ع) -که قبر حضرت امیر مخفی بوده- با آدرسهایی آن قبر را نشان کرده اند؛ که همان آدرسها دقیقا آدرس مسجد بزرگ عصر ظهور نیز هست. این بدان معناست که حرم جزئی از آن مسجد خواهد شد. برای نمونه نشان های "الغری"، "ذکوات البیض"(تپه های سفید) ،"بعد از الثُّوَیَّه"(آغل شترها وگوسفندان شهر کوفه، قبر کنونی کمیل ،نزدیک حنانه) (۷)؛برای مدفن امیرالمومنین به خواص آن روز معرفی شده است؛ ومسجد بزرگ ظهور هم در همین منطقه معرفی شده است:"فیخرج الی الغریّ فیخط مسجدا له الف باب"(۸)،" یبنیان بالثُّّوَیَّه مسجدا له اثنان الف باب"(۹)،"موضع خلواته(ع) الذکوات البیض" (۱۰)و... ⬅️ طرح جامع مذهبی حضرت، منطبق بر همین عتبه به سمت کربلا خواهدبود. 🔅صورت وشکل عمارت: به حسب روایت مسجد کوفه کنونی ویران وبربناء اولش ساخته میشود؛ خانه های جبابره پیرامونش ویران می شود(۱۱). طبرسی و مجلسی و سیدنعمت اله جزایری ویران کردن مساجد ومشاهد را در طرح امام، به دو علت محتمل می دانند:بخاطر انگیزه های غیر الهی سازندگان وبخاطر انگیخته وخلاف موازین الهی بودن سازه(۱۲). -در روایتی برای آن مسجد هزار درب تعبیر "علیه ٲصیص"آمده که یا بمعنای بنای مستحکم است ویا بمعنای رواق های چسبیده به هم می باشد. ⬅️ گرچه به همه کارهای ظهور در عصر غیبت موظف نیستیم ؛اما برای سازه های جدید شاید لازم باشد آینده پژوهی این اماکن را لحاظ کنیم واموال اماکن وخیرین را در جهت وگونه ای مصرف نکنیم که درعصر ظهور تلف شود یا در معرض ویرانی قرار گیرد. ........................................... پی نوشتها: ۱.امالی طوسی، الاختصاص، الخصال ، معانی الاخبار و... ۲.الهدایه الکبری ص۴۰۰ ۳.بحار ج۵۲ص۳٨۵ ۴. الغیبه طوسی ص۴۶٨خصائص الائمه ص۱۱۴بحارج۹۷ص۳٨۵ ۵.الغیبه طوسی ص۴۶۹ ۶.مختصرالبصائر ص۴۹۰ ۷.شهید اول ، الثویه را تلی نزدیک حنانه(المزارص۳۲)ومحدث قمی آنرا قبر کنونی کمیل می داند(سفینه البحار ج۱ص۵۲٨) ۸.الغیبه طوسی ص۴۶۹ ۹.مختصرالبصائرص۴۹۰ ۱۰.الهدایه الکبری ص۴۰۰ ۱۱.مختصرالبصائرص۴۷۳والهدایه الکبری ص۳۹۹ ۱۲.ر.ک:اعلام الوری ص۴۷۷/مرآه العقول ج۴ص۳۰۳وبحارج۵۲ص۳٨۲/ریاض الابرارج۳ص۲۰۷ ☑️ @m_ghanbarian
🔰علوم اجتماعی را رنجورتر نکنیم! ✔️از جنجال چندهمسری تا سخنان جنجالی دکتر فیاض! ✅یک مرکز مشاوره وبرگزاری کارگاه های آموزشی برای حدود ۱۰۰هزار خانواده چند همسری، یک نیاز طبیعی این گروه اجتماعی است؛ اما راه حل خواندن چند همسری برای معضلاتی مثل ۴ ،۵میلیون زن بی همسر یا ۳میلیون سرپرست خانوار بدون همسر وپدر سخنی دیگر است. https://life.irna.ir/news/83540755 حواشی سیاسی و غیرسیاسی این سوژه ومساله اصلی شدنش در چند روز مجازی هم خود قصه دیگری است. 🚹این دغدغه ها ودلسوزی های به جا، چقدر از مطالعات میدانی و علوم اجتماعی برخوردار است؟! از کجا معلوم شده فرهنگ چند همسری "در ایران امروز"، آن مردان متمکّن را سراغ زنان بیوه یا ۳۵تا۴۹سال می برد؟! و با چند همسری، بیوه سازی تشدید نمی شود؟! 🚺 افزایش طلاق(هر ۱۹ثانیه یک پرونده، تا سال۹۳!) و ۷۰٪ به درخواست زنان بودنش، واقعیتی تکان دهنده است که مطالعات شاخه های مختلف علوم اجتماعی را می طلبد؛ که آیا فرهنگ شدن چندهمسری، بدان کمک می کند یا از آن می کاهد؟! 🚻 علت اصلی طلاق ها تا سال٨۹ عمدتا به عواملی مثل اعتیاد و... مستند بود؛ اما از ۹۴، "خیانت" عامل اصلی طلاقها ثبت شده است! متٲسفانه تا سال ۹۰مردان، بیشتر؛ و از ۹۴زنان به تساوی و فزونی بر مردان می رسند! ایده چند همسری چه اثر مثبت یا منفی ای بر این معضل خانواده ها می گذارد؟! 🚹🚺 به حسب آمار سازمان ثبت احوال ۳۰٪ جوانان ۲۰تا۳۵ساله(حدود ۱۲میلیون) ازدواج نکرده اند! وبه حسب گزارش مرکز پژوهش های مجلس(۱۹خرداد۹۳)، ۷۴/۳٪ دانش آموزان رابطه غیر مجاز با جنس مخالف دارند! ازدواج سفید و هم باشی و... ، به تبع این واقعیت راه میانبر طبیعت تلقی ورایج میشود! آیا در این وضعیت، "ازدواج اوّلی ها" و "تسهیل و تحکیم ازدواج اوّل" ضرورتِ یک جامعه نیست؟! آیا گران شدن ازدواج وارزانی روابط غیر مجاز تا حد رایگان بخشی، یکی از عوامل اصلی این پدیده شوم نیست؟ دکتر فیاض پر بیراه می گوید که ازدواج دارد مختص به اشراف جامعه می شود؟! با این وضع، چند همسری ازدواج را گرانتر و شیء لوکس تر برای همان طبقه بهره مند نمی کند؟! چه جامعه ای ساخته ایم که عده قلیلی (به تعبیر مروجین: سوپر میلیاردر) بتوانند چند همسر اداره کنند و بیش از ۱۲میلیون نتوانند یک همسر برگزینند؟ ودرصدی از آنها راهی غیر ازدواج را برای نیازهایشان بپذیرند؟! ❓آن دسته ی ۴ ،۵میلیونی ۳۵تا۴۹ ساله، چند سال قبلش جزء دسته ۱۲میلیونی ۲۰تا۳۵ساله مجرد نبوده اند؟ بهتر بگویم: این دسته ۱۲میلیونی چند سال دیگر آن دسته ۴ ،۵میلیونی را چند برابر نمی کند که باید اقلا دخترانش در صف انتخاب شدن برای زن دوم وسوم بنشینند؟! ❓آیا مانند این پرسش ها، مورد پژوهش کافی متخصصان شاخه های علوم اجتماعی با مبانی درست واقع شده است؟ ✅ این وسط در جستجوی اظهار نظرهای متخصصین علوم انسانی بودم که سخنان دکتر ابراهیم فیاض(جامعه شناس ومردم شناس) جنجالی شد! کنار ردّ شعار گونه ی چند همسری، شیوع فاحشه ها در قم را گزارش می کرد که ۴تا۴تا کنار خیابان...! عجیب تر، علت آن را صیغه کردن های "آقایان" می خواند! https://aftabnews.ir/fa/news/620114 ❗️نه گزارشش متکی به آماری عالمانه یا اقلا کار میدانی یکی از دانشجویانش بود! ونه تحلیلش -که شیوع این فاحشه های ادعائی بخاطر کثرت صیغه موقت در قم باشد- شواهد علمی و مقبول داشت! ‼️اصلا سلّمنا که فاحشه محجبه در قم روبه ازدیاد و علتش هم صیغه کردن آقایان روحانی قم است؛ ایشان بعنوان یک جامعه شناس متدین -که سالهایی هم در قم طلبگی کرده اند- از خود نمی پرسند: چگونه یک حکم منصوص اسلام وقرآن(اولین آیه جزء۵ و روایات متکثر شیعی) -که ذاتا برای مقابله با سفاح و زنا جعل شده- در عمل فاحشه و فحشاء ساخته است؟!! ❓آیا همیشه چنین بوده وخواهد بود یا بخاطر عوارض وشرایطی در این دوره چنین شده است؟! آن عوارض دقیقا کدامند؟ ❓آیا در اینباره ایشان اقلا پایان نامه ای ترتیب داده یا سلسله تشکیک و تعریض باید به آیه قرآن وجعل وتشریع الهی هم سرایت کند؟! ⬅️ اینها بیشتر به ما خبر می دهد که علوم اجتماعی در جامعه ی علمی ایران ضعیف و رنجور است. برخی ناآگاه وبی اعتناء به آن از مباحات شرعی(مثل اجازه چند همسری به مردان) می خواهد با کبرا، صغرا کردنی ساده "نظم اجتماعی" بسازند؛ https://eitaa.com/hayat_hosna/876 وبرخی -که متخصص علوم اجتماعی اند- با ادعاهای سبک و بی مدرک و فرضیات خام، جور دیگر رنجوری آنرا موجب شوند! 🔅امام معصوم جامع علوم انسانی واسلامی است که هم "نظاماً للمله"(نظام بخش دین) است وهم تبعیتش "نظاماًللامه" (نظام بخش اجتماع)است ؛ ولی ما با گسست بین علوم اسلامی وانسانی، هم نظم وهندسه آموزه های دین را به هم میریزیم وهم نظم اجتماعی مطلوب را موجب نمی شویم! علوم انسانی-اسلامی یک ضرورت است. 📝محسن قنبریان ۹۸/۸/۱۸ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚧 قصه ی "کارهای بی شٲن" و "شٲن های بی کار"❗️ نوشته حجت الاسلام قنبریان را در زیر بخوانید⏬ ☑️ @m_ghanbarian
🚧 قصه ی "کارهای بی شٲن" و "شٲن های بی کار"❗️ 🔅درطول کمتر از یک ساعت در متروی تهران با تعویض دو خط از جنوب تا شمال بیش از ده جوان زیر ۳۰سال، "سر کار" بودند! یکی جاکارت میفروخت، یکی مسواک و ژیلت، یکی... آنکه بیشتر متٲثرم کرد جوانی بود که وسط واگن می ایستاد و درز گیر زمستانی را به سقف می چسباند و با آب وتاب تبلیغ می کرد. آخر تبلیغش از خجالت سرم را پایین انداختم که چشم در چشم نمانیم. درز گیر را کَند و به واگن دیگر رفت! 🔻یک گدائی شرافتمندانه ؛ کاری بدون شٲن! نمی دانم شاید مقامی با چهل سال سابقه امنیتی، این کارها را "پوششی" بخواند!شغل اصلی اینهارا فروش شیشه وکراک بخواند!!! اما من طلبه ی زود باور آنروز تا غروب به هم ریختم سر کلاس هم تا حد گریه نالیدم. ❓برای جوان ایرانی چه کرده ایم؟! 🔅کار منهای شٲن، برای توده جوان بیکار در طبقه فرودست اینهاست؛ البته شاید برای ولنجک نشین ها، چند حکم مشاور و عضو هیئت مدیره برای آقا زادگان و دامادها و... کار منهای شٲن باشد! 🔻کار منهای شٲن در مصادیق پایین شهری، "گدائی شرافتمدانه" است. جوانی که هیکلش ده مدیر پرمدعا می ارزد؛ اما بخاطری که کارش او و زن وبچه ی احتمالی اش را نشکند، باید در کلانشهری شلوغ وناشناس چنین کند؛ شهرستانی بیچاره همین فرصت را هم ندارد! 🔅اگر "کلاس پیامبر" معیار باشد -که انقلاب "اسلامی" برایش بوده- اصلا کارگری و اجیر کسی شدن، شٲن انسان نیست! وباید خود صاحب سرمایه وکسب باشد. مجامع روائی بابی بنام "کراهة اجارة الانسان نفسه" دارند. اضطرارهای ساختاری جامعه الان رافع این کراهت می شمارند!(ر.ک:فقه الامام جعفر الصادق ج۴ص۲۵٨/شهید مطهری به این اضطرارهای خودساخته ایرادات فقهی جدی داشت). 🔻 خوانش اجتماعی این روایات در نظام اقتصادی ایران، یعنی مکروه و ناپسند بودن اینکه: بیش از ۱۱میلیون انسان(نصف خانوارهای ایران)، اجیر و کارگر حدود ۲۰۰هزار صاحب سرمایه باشند! 🔻آنها که کارگر مجتمع های دولتی اند باید از رانت وپارتی برخوردار باشند. بقول نمایندگانی از مجلس، ٨هزار سفارش شده فقط از سوی نمایندگان و فقط در شرکت ایران خودرو وجود دارد! https://www.farsnews.com/13971106000458 🔻آن روایات این وضع اجتماعی را موجب "حبس رزق بر کارگران" می خواند چون دستاورد کارشان مال صاحب سرمایه میشود(ر.ک:وسائل الشیعه باب ۲کتاب الاجاره). 🔻نگویم ۹۰٪ این کارگران قراردادی اند وحق هیچ اعتراضی ندارند! وقتی چندماه همان ۲میلیون حقوق شان را نمی دهند، حق مصاحبه با دانشجویان ورسانه ها را هم ندارند واگر چندنفری (کارگران هفت تپه) برای دیدار(نه تجمع)با نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس عازم تهران شوند؛ در راه دستگیر میشوند! برای اعتراض هایشان زندان وشلاق هم خورده اند(معدن آق دره و...)! ⬅️این های یعنی "کار منهای شٲن"؛ که با "شٲن های بی کار" فراوان عاید جوان ایرانی شده است! 📝محسن قنبریان ۹۸/۸/۲۰ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢دوستان انقلابی را از مرجفون بدانیم یا ارکان ولائی نظام را از مدهنون⁉️ نوشته حجت الاسلام قنبریان را در زیر بخوانید⏬ ☑️ @m_ghanbarian
📢دوستان انقلابی را از مرجفون بدانیم یا ارکان ولائی نظام را از مدهنون⁉️ 🚷 این ویدئوی آقای حسن عباسی امر را منحصر در پذیرش یکی از این دو گزینه می کند: ۱.اینها سخنانی ثابت نشده و "تکانه ساز" در جامعه(=رجفه- اراجیف به تعبیر قرآن) است که قرآن گوینده اش را از "مرجفون"(۶۰احزاب) وقانون مجازات تشویش اذهان عمومی می خواند! ۲. یا اگر سخنان درستی است؛ نهادهای نظارتی ای مثل شورای نگهبان و دستگاههای اطلاعاتی-امنیتی و قوه قضائیه جزء سازشکاران و اهل ساخت وپاخت با مجرمان وجاسوسان وبه تعبیر قرآن از "مدهنون" اند!(٨۱واقعه و۹قلم) 1⃣ اگر نقل ایشان از دنیس رایس مبنی بر زد وبند آقای روحانی با اسرائیلی ها صحت داشته و اینقدر ارزش حقوقی دارد که مطالبه محاکمه او شود؛ پس چرا شورای نگهبان ایشان را برای فرد اول اجرایی کشور تٲیید صلاحیت می کند؟! ❓زدوبند با اسرائیل وصلاحیت ریاست جمهوری انقلاب اسلامی -یعنی دشمن شماره یک اسرائیل- چگونه قابل جمع است؟! ایشان رجفه می گوید یا آنها ساخت وپاخت کرده اند؟! 🔺بدتر اینکه به تصریح سخنگوی شورای نگهبان، آقای روحانی فقط ۵رٲی از ۱۲رٲی شورای نگهبان را داشته وبا وساطت آیت الله جنتی وشهادت ایشان مبنی بر تدین و مفید بودن آقای روحانی، رٲی لازم تٲمین وتٲیید صلاحیت می شود!(مصاحبه کدخدائی با روزنامه شرق ش ۱۷۹۲شنبه ۵مرداد۹۲) http://www.sharghdaily.ir/fa/main/detail/16299 🔻غیر از دستگاه های اطلاعاتی متعدد -که نفوذشان در موساد اسرائیل هم ادعا می شود- اقلا همین کتاب ادعائی ایشان سال۹۴منتشر شده است؛ چرا باز سال ۹۶یک جاسوس -به زعم ایشان- تٲیید صلاحیت می شود؟! ❓زد و بند با اسرائیل از سن مرحوم هاشمی کم اهمیت تر بود؟! یا رد صلاحیتش هزینه دارتر بود؟! 2⃣ می گویند: نظام دارد با روحانی از در "رٲفت" برخورد می کند! ❓با چه منطقی تٲیید صلاحیت واجازه نشستن یک اهل زدوبند با اسرائیل در رٲس هرم قدرت، رٲفت نام می گیرد؟!! ❓اگر همین معیار و میزان در رٲفت را لحاظ کنیم؛ آیا هیچ مجرم امنیتی وسیاسی ای در زندان می ماند؟! 🔻تازه برآن اساس جاسوسها وفتنه گرها فقط از زندان آزاد می شوند؛ و این رٲفتی بسی ناچیزتر از نشاندن آنها بر مناصب مهم کشور است! 🔻لازمه حرف جناب عباسی یا ساخت وپاخت دستگاه قضائی با رئیس جمهور مرتبط با اسرائیل است! یا تبعیض نسبت به سایر زندانیان سیاسی و امنیتی! آیا این لازمه را می پذیرند؟! 🔻اگر جای "رٲفت"، "مصلحت" قرار دهند هم میوه نوبری از مصلحت عرضه کرده اند. ❓در کدام تعریف از مصلحت، یک اهل زد وبند با اصلی ترین دشمن انقلاب می تواند در بالاترین منصب اجرائی کشور بنشیند؟! ⬅️ بنده ترجیح می دهم اقلا تنفیذ مقام ولایت را پای یک جاسوس تصویر نکنم وسخنان این دوستان انقلابی را رجفه بخوانم. دوستان حزب اللهی و هورا کش وکف زن را هم به تٲمل در لوازم منطقی این سخنان دعوت می کنم. 3⃣ موارد ادعائی دیگر(اعتقاد روحانی به مکتب اقتصادی نئوکینزی، جهل به مبانی علم دینی و...) نیز -گرچه در همه موارد مثل ایشان منتقد آقای روحانی ام- اما برای هیچکدام قانون یا فتوایی سراغ ندارم که به اتکاء آن، اینها جرم قابل پیگرد باشد! آری باید آقای روحانی را برای این موارد وادار به مناظره با اهل علم و پاسخگویی در محافل حوزوی و دانشگاهی کرد؛ اما پیگرد قضائی و محاکمه برای چنین "مسائل نظری"، دقیقا تفتیش عقاید قرون وسطائی است! ❓اینکه بگوییم هرکه (حتی رئیس جمهور) تفاوت مبانی تثلیثی علم مدرن را از مبانی توحیدی علم اسلامی نداند یا اصلا قائل به تفاوت علم دینی وغربی نباشد؛ باید محاکمه شود؛ اسلام مناظره وبحث در نظریات را به اسلام محاکمه وپیگرد در عقاید ومسائل نظری تنزّل نداده ایم؟! 🔻خدا را شکر بهشتی ومطهری و خامنه ای و مجتهدان انقلابی اما بصیر پی ریزان قانون اساسی ونظام قضائی بودند نه مثل آقای عباسی! 🔻 شاید منظور برادر دینی ام از "محاکمه"، محاکمه در مجلس -که همان استیضاح و رٲی به عدم کفایت سیاسی است- باشد. در آنصورت هم اینها مثالهای خوبی نیستند. دهها دلیل بهتر از اینها "در سیاستها واجرای رئیس جمهور" برای استیضاح می شود فهرست کرد: -اجرا نکردن درست سیاستهای اقتصاد مقاومتی -شوک دست ساز ارزی ۹۷برای جبران کسری بودجه که غیر از کاهش ارزش پول ملی وکاهش ذخایر طلا با آثار تورمی اش صاحبان سرمایه را داراتر و بدهکاران آن سرمایه داران را بدهکارتر کرد وظرف ۹ماه بیش از ۶۲۰هزار نفر را بر مددجویان کمیته امداد افزود! -سیاستهای تورمی ای که ۱درصد تورمش ۱۵هزار میلیارد تومان رانت به نفع صاحبان سرمایه وبرضد اقشار متوسط ومحروم تولید می کند! -سیاستهای خارجی عقیم ومعطل کردن کشور به توافقات اروپایی-آمریکایی -و... ✅ دراینباره یادداشت "مشکل ترین درس، سخت ترین عبرت" را در همین کانال لطفا مطالعه فرمایید.‌ 📝محسن قنبریان۹۸/۸/۲۲ ☑️ @m_ghanbarian
تحسس از یوسف.mp3
3.66M
🔰تحسس از یوسف محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔅امان از عاجز الرٲی! 🔸امام صادق(ع) فرمود: "انّا لانخلو من کذّاب ٲو عاجز الرٲی" ما(شیعیان) خالی از دروغگویان و بی تدبیران نیستیم! (رجال الکشی ص۳۰۵) 🔸امیرالمومنین حکمیّت تحمیلی و نتیجه مذاکراتش را یکی از مصادیق "عجز رٲی" و "ضعف تدبیر" خواند(شرح ابن ابی الحدیدج۲ص۲۶٨). ⬅️با نگاه پسینی به عملکرد برخی امیران و مدیران شیعه، نمونه های این سست تدبیری را می بینیم. یکی از آخرین نمونه هایش را این سالها و این روزها تجربه می کنیم که متٲسفانه با جار و جنجال تدبیر هم قالب شده است! 🔸امام صادق(ع) بدترین[خواص] شیعه را همین "سست تدبیرانی" خواند که به قصد طرفدار سازی و ریاست طلبی چنین می کنند(ر.ک:الکافی ج۲ص۲۹۹). ⬅️ سست تدبیری که خود از ریاست کنار کشد یا کنارش نهند، به مکتب و ملت خدمت کرده است. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian