eitaa logo
محسن قنبریان
15هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
762 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ از موءودة تا محرّرة سخنرانی فاطمیه دوم هیات صاحب العصر اراک/ دی۱۴۰۱/ حجت الاسلام قنبریان جلسه اول • جعل تشریعی آزادی برای انسان • دو بردگی بر سر راه آزادی: - رقیّت - برده مناسبات جاهلی • زن در مناسبات جاهلی: یا مووده یا متبرّج • دو آزادی: - عتق - تحریر ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ از موءودة تا محرّرة سخنرانی فاطمیه دوم هیات صاحب العصر اراک/ دی۱۴۰۱/ حجت الاسلام قنبریان جلسه دوم • مُعتِق و مُحَرِّر • زن در جاهلیت کالاست: - غارتی - مصرفی تعبیر جالب خطبه ۱۷۲ نهج البلاغه • مُحَرَّر از مریم تا فاطمه(س) - از تعهد های طبیعی - از تعهدهای صناعی • فاطمه(س)، مُحَرِّر زن از مناسبات جاهلی ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ از موءودة تا محرّرة سخنرانی فاطمیه دوم هیات صاحب العصر اراک/ دی۱۴۰۱/ حجت الاسلام قنبریان جلسه سوم • رسالت برای تحریر نه فقط عتق! • تجاوز در متروی شیکاگو، مایکل کوک را با امر به معروف و نهی از منکر اسلام آشنا کرد • فرق امر به معروف و امداد؟ - امداد فقط وقتی که قربانی هست - نهی از منکر، دفع گناهان حتی از روی رضایت • مایکل کوک، ریشه را ندید! - ولایت طرفینی زن و مرد در جامعه - این ولایت، زن را پیشران فرهنگ و فرهنگ را پیشران اقتصاد و سیاست می کند ☑️ @m_ghanbarian
🔰 معرفی کتاب  • شامگاه روز پنجشنبه 22سپتامبر1988 در ایستگاه قطار شهری شیکاگو در حضور جمعی از مردم، زنی مورد تجاوز قرار گرفت. گزارش کوتاهی از این حادثه، بر اساس گفته های پلیس در روز جمعه در روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه به چاپ رسید. نکته شایان توجه در آن گزارش، این بود که هیچ کس برای کمک به قربانی از جای خود حرکت نکرد، با وجود آن که این تجاوز در ساعت‌های پر رفت و آمد روز انجام شد. فریادهای زن بی پاسخ ماند. به طوری که کارآگاه دیزی مارتین بیان کرده «چندین نفر به آن صحنه می ‌نگریستند و زن از آنها کمک خواست، اما هیچ کس پاسخی ندارد». • پس از آن مروری بر اخبار ارائه شده از این رویداد در برخی از نشریات آن روز کرده و از این که کسی برای دخالت در این رویداد زشت احساس «وظیفه» نکرده، و حتی خبر آن هم چندان اهمیتی نداشته، شروع به تحلیل مبانی اجتماعی و فرهنگی این بی احساسی می‌کند: «فرهنگ ما تعریف خاصی برای این ادراک ندارد. درست است که حقوقدانان و فیلسوفان ما بحث هایی دارند که ما در چه مواردی وظیفه ای برای «امداد و نجات» داریم، اما این بحث مهجورتر از آن است که به عنوان فرهنگ ما به تفصیل توصیف شود.» • این مسأله مایکل کوک را که روی فرهنگ اسلامی کار می کند، به فکر آن می اندازد که در حقوق اسلامی، چه تدارکی برای این مسأله دیده شده است. از اینجاست که به سراغ این بحث آمده و یک کتاب دوجلدی مجموعا 1100 صفحه تألیف می‌کند. • وی در ادامه بحث بالا می‌نویسد:‌ «اسلام، بر عکس، نام و تعالیمی ویژه برای چنین وظیفه اخلاقی گسترده‌ای دارد. نام آن امر به معروف و نهی از منکر است». ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وقتی حاج قاسم، فرهنگ تشریفاتی امروز را به چالش می‌کشد! 🔸 در روزگاری که اختلاف حقوق ده‌ها برابری توجیه و تبدیل به قانون می‌شود؛ در دنیایی که مدرک و درجه و مقام، ملاک منزلت و برتری‌ست و برخی برای رسیدن به مادیات مسابقه می‌دهند؛ 🔹 از روزهایی می‌گوید که خبری از القاب و عناوین و تشریفات نبود. روزهایی که همه برادر بودند و برابر... 🔸 او از روزهای زیبای جنگ می‌گوید؛ جایی که تجلی بود... 🎬 @Mostazafin_TV
ده کارویژه سیاسی-اجتماعیِ عدالت.pdf
466.9K
🔆 ده کارویژه سیاسی-اجتماعیِ عدالت • تقریری از سه جلسه سخنرانی حجت الاسلام محسن قنبریان/ فاطمیه ۹۹ ☑️ @m_ghanbarian
🎙 فاطمیه ۱۴۰۱ در هیات الزهراء دانشگاه شریف در دو محور: • عدالت در رابطه مردم-مردم • عدالت در رابطه مردم-حاکم چند کارویژه این جزوه با تقریر جدید و مثالهای تازه تبیین شد. فایل آن ۳جلسه ۱۴۰۱ تقدیم میشود👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ عدالت پردازیِ فاطمه(س) جلسه اول • عدالت اجتماعی، دوبار در خطبه فدکیه: - برای تصحیح رابطه مردم-مردم: تنسیقاً للقلوب - برای تحکیم رابطه مردم-حاکم: ایناساً للرعیه • عدالت اول موجب قوام و سرپایی مردم می شود - خوانش تاریخی از این کارکرد • بعد موجب همگنی و پیوستگی مردم می شود حجت الاسلام قنبریان - هیات الزهرا دانشگاه شریف ۱۴۰۱/۱۰/۱ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ عدالت پردازیِ فاطمه(س) جلسه دوم • بزرگترین گسل اجتماعی، شکاف فقر و غنی است - مشکل اصلی وقتی است که حقوق اساسی (آموزش، بهداشت، امنیت و...) کالا و طبقاتی شود! • شریف آنجاست که هوش ایرانی آنجاست! هوش سیستانی چقدر به شریف می رسد؟! - دهه قبل منتظر صدای شریفتری از شریف برای عدالت اجتماعی بودیم! • خوانش تاریخی از اثر مخرب این شکاف اجتماعی • عدالت و تربیت: ۱. تنزیه از مظالم(پاکی از حق الناس): - با تنسیق قلوب، عامل درونی ظلم رفع می شود. - با توزیع عادلانه فرصتها و منابع، ابزار بیرونی ظلم زایل می شود. ۲. تنزیه از آثام(پاکی از گناهان): - بسیاری از گناهان یا از سر اتراف و شادخواری است(فسق مترفین) - یا از سر فقر و نداری است عدالت بر هردو اثر می کند! • مثالهای معاصر از خلق پول تا قاچاق حجاب! حجت الاسلام قنبریان - هیات الزهرا دانشگاه شریف ۱۴۰۱/۱۰/۲ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ عدالت پردازیِ فاطمه(س) جلسه سوم • عدالت در حکمرانی موجب انس مردم با حاکم می شود • عدالت و عمران شهرها - خوانش تاریخی از حکومتهای صدر اسلام - خوانش معاصر: ❓نسبت توسعه و عدالت؟: - قرائت لیبرالیستی: راه عدالت از توسعه می گذرد! - نقد این مشهور غلط! - قرائت اسلامی: پیشرفت را عدالت صورت بندی نهایی می کند(صورت نوعیه اخیرِ پیشرفت) - پیشرفت مردم پایه، ملازم با عدالت است! • مخالف و معترض هم با عدالت مقهور می شود! (بالسیرة العادله یُقهر المُناوی) - ایرانِ قوی، باید ایران مُقسط هم باشد! • اینجور عدالت: سپر دولتها / موجب ثبات آنها می شود - عدالت، ضابطه مندی است؛ پس اقناع افکار عمومی را آسان می کند. - شورش مظلومین و محرومین را از بین می برد! حجت الاسلام قنبریان - هیات الزهرا دانشگاه شریف ۱۴۰۱/۱۰/۳ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 انتقاد آیت‌الله از نحوۀ تقسیم اَنفال ⚡️ انفال نباید براساس «الگوی توسعۀ سرمایه‌داری» توزیع شود. 🖇 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4921 ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ پاکسازی اشرار با توزیع عادلانه انفال! • پس از جنگ، مناطق شرقی بخاطر اشرار و ترانزیت مواد مخدر حتی برای محلی ها نا امن بود. حاج قاسم بدان جا لشکرکشی نکرد. ائمه جمعه و جماعات و بزرگان قبایل را گردآورد و "طرح فراگیر برای برقراری امنیت پایدار در شرق ایران" را تصویب کرد. • با استاندار و مسئولین کشاورزی و سازمان آب و مقامات محلی قرار گذاشت که اشرار را از کوه ها پایین آورد اینها هم برایشان زمین و آب کشاورزی تهیه کنند. "شما برای آنها کار مهیا کنید تا بیچاره و فقیر نمانند". • زمین های دولتی [بایر منابع طبیعی] را تقسیم بندی کرد و همراه نیروهایش اشرار را محاصره و مهلت ۷۲ساعته داد... ۲۴ساعت نگذشته بود که شروع به پایین آمدن کردند. اسلحه تحویل دادند و امان نامه گرفتند و در زمین هایی که به آنها تعلق گرفت ساکن شدند و شروع به کشاورزی کردند! • پاکسازی اشرار در منطقه به وسعت ۱۰۰۰کیلومتر از ایرانشهر تا بشاگرد انجام شد... برای تامین آب کشاورزی آنها کمک هزینه حفر۳۲۰۰ چاه را داد و مشکل آب حل شد. • انواع خدمات مربوط به کشاورزی حتی برنامه آموزشی برای تولید بیشتر را سامان داد... یکی از آن روستاها بخاطر او نام گرفت. (گزیده ای از ص۹۷و۹۸/۱۰۲و۱۰۳/ ۱۰۷ کتاب سرباز مکتب) * پ.ن: ۱.نکته دوم ویدئوی تودیع بی ارتباط با این کارها نیست ۲. او نه استاندار بود نه وزیر؛ فرمانده سپاه و مسئول امنیت و پاکسازی اشرار بود اما در پاکسازی اینجور است! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🌐 حکمرانی مردمی! • بعد از دفاع مقدس مامور شد در طول حدود ۱۰۰۰کیلومتر مرز شرقی با اشرار و قاچاقچیان انسان و مواد مخدر مقابله کند. ص۹۷ • حاج قاسم برای برگردندان امنیت به منطقه با مردم بومی هماهنگی می کرد و همراه با رضایت و خشنودی آنها اقدامات را پیش می برد. ص۱۰۱ • عملیات آورتین در سال۷۴ به منظور پاکسازی و حذف گروههای مهم اشرار در منطقه ای به وسعت ۱۰۰۰کیلومترمربع از ایرانشهر تا بشاگرد صورت پذیرفت و یک ماه کامل طول کشید. ص۱۰۲ • (زندانی شروری می گوید): من شنیدم که حاج قاسم می خواهد با قبایل گوناگون گفتگو کند و گروه های زندانی را -که مقصودش ما اشرار بودیم- آزاد کند و به اهالی قبیله ها گفته اگر ما آنها را آزاد کنیم، آنها را در خانه هایشان مورد مراقبت قرار دهید تا دوباره به آن کار دست نزنند. بعد هم باکوشش آنها تعداد زیادی از زندانیان بخشوده شدند و از جمله آنان من بودم. هنگامی که از زندان آزاد شدم از درون انگیزه ای نداشتم که در مکانهای عمومی و در میان مردم بروم ولی آن بزرگان قبیله نزد من آمدند و به من کمک کردند برای من یک مغازه برپا کردند و کار شروع کردم. اکنون سالهای زیادی گذشته است که از محبت و لطف حاج قاسم کاری را آغاز کردم و آبرومندانه زندگی می کنم. ص۱۰۵ • پ.ن: روش سردار در زندان زدایی و سپردن تعهد به سران قبایل، نزدیک به در فقه اسلامی است. مبتنی برآن، ورود حکومت بعد از نهادهای مدنی و مردمی است. سالار امور جامعه خود مردمند. این رکن مردمسالاری را هم تجربی کرد. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بزنگاه منتشر شد 🔺مرکز موسیقی مأوا ‼️ درباره این کار جدید () نظر خواستند، اینجا بخوانید 👇 ☑️ @m_ghanbarian
✔️ اتحاد و عدم تفرقه دو حد و دامنه دارد: ۱. تنزل به حداقل ها مثل: داشتن دشمنِ مشترک. ۲. تعالی به حداکثرها مثل: "کلمه سواء"(ایده مشترک) ▪︎ دشمن مشترک، سلبی است: دشمنی باهم نباشد، چون دشمن داریم! اتحادی در سرحد دشمنی داعش و اسرائیل است؛ تفرقه و واگرایی داخلی را حل نمی کند: - احتمالا برخی از حزب اللهی ها درباره همین ویدئو به شما گفته باشند برخی از اینها که حاج قاسمِ ماوا دست نیروی انتظامی را مقابل آنها می خواباند، امتداد داعش اند! بنظرشان اینان داعشجویند! و... - رقیب اصلاح طلب اینان هم سالها پیش از جان کین، "دموکراسی برون زا" نقل و با "دموآمریکاکراسی" اشغال عراق را تئوریزه کرد و پرسید: باید بیاندیشیم که آیا اخلاقی است بخاطر دموکراسی، استقلال را نقض کنیم(و اجازه اشغال دهیم)؟! ⬅️ از اینرو تا بر سر ایده ایجابی توافق نشود، سلب دشمن عامل اتحادِ پایدار نمی شود. • دشمنِ مشترک برای نهضت خوب است اما برای نظام کافی نیست. آیت الله خامنه ای در زندان پهلوی با هم سلول کمونیست -آنهم خبیث اش- از قول سوکارنو می گوید: ملاک اتحاد ملتهای عقب مانده وحدت نیاز است نه وحدت دین.۱ اما کمتر از او الان براندازِ نظام و عمله دشمن تلقی می شود. ▪︎اما کلمه سواء و ایده مشترک، ایجابی است و همگرایی داخلی را هم میتواند تامین کند. • کلمه سواء در تطور تاریخی دو قرن اخیر ایرانیان: استقلال، آزادی، مردمسالاری، پیشرفت، عدالت و معنویت، و البته همه ذیل اسلام بوده است؛ که همیشه در شعارهایش تجلی کرده است. • نسبت ولایت فقیه با این آرمانهای مشترک، باید نسبت پیغمبر اسلام با کلمه سواءِ توحید برای اتحاد با تکثر مدینه باشد! (آیه۶۴آل عمران کثرت واقعیِ مسلمان_اهل کتاب را مخاطب می کند: بگو ای صاحبان کتاب آسمانی، بیایید در عمل به سخنی که میان ما و شما یکسان است(کلمه سواء) گرد آییم، و آن اینکه جز خدای یکتا را نپرستیم و چیزی را شریک او قرار ندهیم و برخی از ما برخی دیگر را به جای خدا صاحب اختیار(ارباب) خود نگیرد...) - این از اعتصام به حبل اللهِ جامعه مسلمان(آیه۱۰۳ آل عمران) هم فراگیر تر و کثرت پذیرتر است./ این آرمانها نیز خوانشی اجتماعی در دنیای معاصر از همان کلمه سواء است. - ولایت فقیه در نظر امام خمینی، فقط "مجری احکامِ فقه" نبود بلکه "ولیّ بر فقه" برای رسیدن به آرمانهای اسلام(عدالت و آبادانی و مردم سالاری) است۲ از اینجا بود که امام آنرا حتی برای جوامع غیر مسلمان هم نسخه می دانست.۳ چنین ولایتی بنظر سردار شهید برای غیر شیعیان و غیر مقلدان هم یک اعتقاد عقلی است.۴ همین ولایت بود که بار اول در قانونی کردن حجاب، خلیفه گری ارامنه ایران را برانگیخت بیانیه دهد به احترام خمینی، اهل کتاب هم حجاب را رعایت کنند.۵ • فاصله اندازی عینی_ساختاری یا ذهنی_رسانه ای بین عدالت و ولایت، جمهوریت و ولایت، آزادی و ولایت، پیشرفت و ولایت ؛ نتیجه اش ایستادن بخشی از مردم در جانب آرمانهای ۲۰۰ساله و تنزل به اتحاد حداقلی در مواجهه با دشمن خارجی است. ⬅️ تصویر کردن سردار سلیمانی در این ایده ی اثباتی جذاب تر و از قضا غنی تر است او نمونه ای از امتداد ولایت فقیه خامنه ای بود که شیعه و سنی، باحجاب و بدحجاب، این جناح و آن جناح، ملی و امتی او را کارآمد و مورد وفاق می دیدند. - فرمانده نظامی بود اما در سیل و محرومیت کنار خوزستان و سیستان و کرمان بود. - پاسداری بود که هیچوقت در جناح بندی ها و انتخاباتها مداخله نکرد و سر صبحگاه معروف ایام انتخابات ۲خرداد وصیتنامه امام را بر ابلاغ نمایندگی ولی فقیه در سپاه ترجیح داد! - خط روشن در فتنه ها -از جمله۷۸و۸۸- داشت اما این مانع نمی شد کتاب حاج آخوند یکی از اعضای اتاق فکر جنبش سبز در لندن را نخواند و حتی زمینه زیارت او در سوریه را فراهم نکند! - دقیقا همو بود که اگر کمکی به غزه و لبنان میشد، متصدی اش او بود؛ "جانم فدای ایران" هم بیشتر از همه برازنده همو بود! ⬅️ جمهوری اسلامی ای که او نماینده و مجسمه اش بود جمع بین عالی ترین سطح ولایت پذیری با جمهوریت و آزادی و عدالت و پیشرفت بود. جمع بین ملی ترین و امتی ترین آموزه ها بود. در فهم برین او چنین معجونی -از تجلی عالی ترین ارزشهای انسانی با ولایت- از همه حرم ها مهمتر بود. ان شاء الله در اثر بعدی این وجه ایشان تصویر شود. ........................................... ۱. خون دلی که لعل شد. ص۲۴۶تا۲۵۱ ۲. کتاب البیع ج۲ص۶۳۲: ...بل یمکن ان یقال الاسلام هو الحکومه بشوونها و الاحکام قوانین الاسلام و هی شان من شئونها بل الاحکام مطلوبات بالعرض و امور آلیّه لاجرائها و بسط العداله... ۳.منشور حوزیان ۳ اسفند۶۷: یک مجتهد باید زیرکی و هوش و فراست هدایت یک جامعه بزرگ اسلامی و حتی غیر اسلامی را داشته باشد ...(صحیفه امام ج۲۱ص۲۷۳تا۲۹۳) ۴. وصیتنامه سردار سلیمانی ۵. تیرماه۵۹ 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ☑️ @m_ghanbarian
چکیده ای از 📌 سلسله جلسات با علی(ع) در انقلاب محمد(ص) ▪️سخنران: حجت‌الاسلام والمسلمین 🕰 پنج شنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۱ 🕌 مسجد هیئت اصحاب الحسین(ع) [ASHABOLHOSSEIN.IR] [@ashabolhossein_ir ]
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سلسله جلسات "با علی(ع) در انقلاب محمد(ص)" جلسه اول / ۸دی۱۴۰۱ مسجد دانشگاه تهران • بعثت یک انقلاب عمیق؛ هم "ثوره" و هم "اثاره" • سلولهای بنیادین جامعه دینی: شاهد غیب/ مومن غیب • چرخه مهم: تغییر رویکرد و عملکرد شاهد غیب ⬅️ پیروی مومنان(سنت شدن) ⬅️ یک دنیای اجتماعی جدید - از آنسو عمل به سنن، مومن غیب را شاهد غیب می کند. • شکل گیری سه جهاد: ۱. اصغر: سر مرزهای جغرافیایی ۲. کبیر: سر مرزهای فرهنگی و حفاظت از سنت ۳. اکبر: سرمرزهای معرفت و رساندن ایمان به ایقان • علی(ع) مومن و شاهد غیب نبوی! ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه سیزدهم/ ۹دی۱۴۰۱ ▫️ روابط اجتماعی حاکم • تا اینجا از عیب جوی مردم، بخیل و ترسو و حریص منع و به حقگو ولو تلخ گو دستور داد • اینجا به همنشینی با اهل ورع و صدق دستور می دهد - ریاضت دادن آنها که اهل مدح و ستایش کردن نشوند! - آنچه موجب عجب و کبر حاکم میشود؟! - در صورت ستایشگر خاک بپاشید! • محسن و مُسیئ نزدت مساوی نباشد - تسویه بین بدکاران (از اشراف یا فقرا) - تئوری پردازی برخی در جبهه انقلاب که: عیب خودی را پنهانی ولی عیب غیر خودی را علنی بگویید! حجت الاسلام محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔆 خدا را شکر که هستی! • صدا (سرود دختران بالغ)، رنگ (روسری و حجاب برخی بانوان حاضر) و مهمتر سخنان حکیمانه، همه پیام بود؛ برای دو جانبِ افراطی و تفریطی نسبت به گفتمان اصیل انقلاب اسلامی: • ضرورت شرعی خواندن حجاب، ناظر به نواندیشانی بود که از رد الزام تا انکار اصل وجوب و حجاب عرفی رفته اند. به سیاسیونی که اهمیت حجاب را دست چندم کرده اند، هم بود. • دختر خود خواندنِ کم حجاب و رد اتهام بی دینی و ضد انقلابی، خط روشنی مقابل جریان دیگر است که بیشتر از خشونت رفتاری، دچار درشت گویی زبانی درباره اینان است. یکبار شریک مفسدان اقتصادی خطاب می کند و یکبار برانداز! جالب اینکه فرمودی قبلا به علماء دراینباره تذکر هم داده ای! • بخصوص این جمله پدرانه بسیار دلکش بود که: "من حسرت می خورم به آنجور اشک ریختن. می گویم ای کاش من می توانستم اینجور مثل این زن جوان اشک بریزم اینرا چطور میشود متهمش کرد؟"فن آوری اجتماعیِ تصحیح حجاب، عمده اش با تأثیر و تأثر متقابل مردم بر هم انجام می شود و اندکی از برخورد با ناهنجاری ها، گردن حکومت می افتد. این تأثیر و تأثر متقابل جز با این نگاه حاصل نمیشود. باید محجبه و متشرع در بد حجاب هم فضیلتی قائل باشد و حتی امر و نهی او بر خود را بپذیرد تا زمینه اثر گذاری بر او هم فراهم شود. بی دین و برانداز دیدن بد حجاب، قفل کردن این فن آوری اجتماعی و رفتن به سمت برخورد صرفاً خشن است! (دقت کنید) • خدارا شکر که از نسل مطهری و بهشتی تو برای ما ماندی! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نوشتم اول خط بسمه‌ تعالی سر بلندمرتبه پیکر، بلندبالا سر   فقط به تربت اعلات سجده خواهم کرد که بندۀ‌ تو نخواهد گذاشت هرجا سر   قسم به معنی «لا یمکن الفرار از عشق» که پر شده است جهان از حسین سرتاسر   نگاه کن به زمین! ما رایت الا تن به آسمان بنگر! ما رایت الا سر   سری که گفت من از اشتیاق لبریزم به سرسرای خداوند می‌روم با سر   هرآنچه رنگ تعلق، مباد بر بدنم مباد جامه، مبادا کفن، مبادا سر   همان سری که یَُحّب الجمال محوش بود جمیل بود جمیلا بدن جمیلا سر   سری که با خودش آورد بهترین‌ها را که یک به یک همه بودند سروران را سر   زهیر گفت حسینا! بخواه از ما جان حبیب گفت حبیبا! بگیر از ما سر   سپس به معرکه عابس «اجننی» گویان درید پیرهن از شوق و زد به صحرا سر   بنازم ام وهب را به پارۀ تن گفت: برو به معرکه با سر ولی میا با سر   خوشا به حال غلامش، به آرزوش رسید گذاشت لحظۀ آخر به پای مولا سر... ▪︎شب سالگرد حاج قاسم مهمان دانشگاه بودم. شعر سحرگونه سید حمید رضا را دانشجوی جوان مداحی(امین ) بسیار دلنشین خواند؛ شب جمعه با شما اشتراک می گذاریم. التماس دعا ☑️ @m_ghanbarian