eitaa logo
محسن قنبریان
17.6هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
897 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ برنامه علامت فصل دوم: کوفه؛ نقطه، سرخط! با حضور حجت الاسلام قنبریان/ از شنبه(۱۹ فروردین) بمدت ۷ شب ساعت ۲۲ تکرار: - هر روز ساعت ۱۴:۰۵ - یک شب در میان ساعت ۱:۲۰ ✔️ قسمت هفتم: امیرالمومنین(ع) و شورش اقلیت های مذهبی/ ارتدادهای جمعی! ☑️ @m_ghanbarian
۶-برنامه علامت فصل دوم.mp3
26.25M
⭕️ برنامه علامت جلسه ششم: علی(ع)؛ اعتراضات، نا آرامی ها، حملات تروریستی! حجت الاسلام قنبریان/ شبک دو/ ۲۴فروردین۱۴۰۲ با سه مفهوم مواجه ایم: 1⃣ اعتراض و انتقاد 2⃣ الهائشات: نا آرامی ها 3⃣ الغارات: حملات تروریستی و غافلگیرانه ▫️ اعتراضات ❗️فرق بین حکومت علوی و اموی در اینباره؟ • خلیفه سوم اعتراضات را سرکوب می کرد: - زندانی کردن معترضین به اشرافیت مذهبی (بازسازی اشرافی مسجدالنبی) - تبعید ابوذر و... • امیرالمومنین به اعتراضات بهاء داد: - تاسیس بیت القصص و خانه شکایات - دستور بارعام به مالک اشتر، بدون محافظان، با ذوالحاجات ⬅️ حتی کلمات نسنجیده و درشتگویی شان را تحمل کن! - جرات دادن به مردم، حتی زنان (ماجرای سوده همدانی) و ذمی ها(نامه۱۹)و... ▫️ الهائشات • نا آرامی هایی که در ازدحام ها پدید می آید و گاه حتی کسی کشته می شود! - روایت امام باقر(ع) از یک ازدحام جمعه در دوره امیرالمومنین...(کافی ج۷ص۳۵۵) و... ⬅️ امیرالمومنین آیین نامه کرد در هائشات جبران خسارت با بیت المال است نه قصاص هست و نه گردن عاقله است(کافی ج۷ص۳۵۵) ▫️ الغارات • حملات تروریستی ای مثل آنچه فرستادگان معاویه در شهرها پس از حکمیت و نهروان موجب می شدند... ⬅️ جای اقتدار/ حضرت از "تواکل و تخاذل" گله داشت(خ۲۷) * توضیح و تکمیل ارائه در ضمن گفتگو و پرسشها صورت می گیرد: ❗️کشته های آبان۹۸!/❓مثل قتل شهید عجمیان کدامیک است؟! و... ❗️پیشنهادی جدید برای دیدارهای رهبری... ❗️روشهای جدید اعتراض در دنیای مدرن!... 📺 مشاهده فیلم کامل برنامه ☑️ @m_ghanbarian
36.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ برنامه علامت بخش ارائه جلسه ششم: علی(ع)؛ اعتراضات، نا آرامی ها، حملات تروریستی! حجت الاسلام قنبریان/ شبک دو/ ۲۴فروردین۱۴۰۲ با سه مفهوم مواجه ایم: 1⃣ اعتراض و انتقاد 2⃣ الهائشات: نا آرامی ها 3⃣ الغارات: حملات تروریستی و غافلگیرانه ▫️ اعتراضات ❗️فرق بین حکومت علوی و اموی در اینباره؟ • خلیفه سوم اعتراضات را سرکوب می کرد: - زندانی کردن معترضین به اشرافیت مذهبی (بازسازی اشرافی مسجدالنبی) - تبعید ابوذر و... • امیرالمومنین به اعتراضات بهاء داد: - تاسیس بیت القصص و خانه شکایات - دستور بارعام به مالک اشتر، بدون محافظان، با ذوالحاجات ⬅️ حتی کلمات نسنجیده و درشتگویی شان را تحمل کن! - جرات دادن به مردم، حتی زنان (ماجرای سوده همدانی) و ذمی ها(نامه۱۹)و... ▫️ الهائشات • نا آرامی هایی که در ازدحام ها پدید می آید و گاه حتی کسی کشته می شود! - روایت امام باقر(ع) از یک ازدحام جمعه در دوره امیرالمومنین...(کافی ج۷ص۳۵۵) و... ⬅️ امیرالمومنین آیین نامه کرد در هائشات جبران خسارت با بیت المال است نه قصاص هست و نه گردن عاقله است(کافی ج۷ص۳۵۵) ▫️ الغارات • حملات تروریستی ای مثل آنچه فرستادگان معاویه در شهرها پس از حکمیت و نهروان موجب می شدند... ⬅️ جای اقتدار/ حضرت از "تواکل و تخاذل" گله داشت(خ۲۷) * توضیح و تکمیل ارائه در ضمن گفتگو و پرسشها صورت می گیرد: ❗️کشته های آبان۹۸!/❓مثل قتل شهید عجمیان کدامیک است؟! و... ❗️پیشنهادی جدید برای دیدارهای رهبری... ❗️روشهای جدید اعتراض در دنیای مدرن!... 🎵 صوت کامل برنامه 📺 مشاهده فیلم کامل برنامه ☑️ @m_ghanbarian
🦋 و أنّ الراحل إلیك قریب المسافة 🤲🏻 مراسم مناجات‌خوانی شب‌های 🎙 سخنران حجت الاسلام‌ و المسلمین 🎙 قرائت مناجات حاج میثم حاج امیر حاج امیر 🕰 شنبه تا چهارشنبه، ۲۶ تا ۳۰ فروردین ساعت ۲۲‌ تا ۲۴ 🕌 مسجد دانشگاه تهران هیئت اصحاب الحسین(ع) [@ashabolhossein_ir]
25.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بیانات رهبر معظم انقلاب اسلام آمد، انقلاب آمد، امام آمد و زن را در مرکز فعالیت های سیاسی قرار دادند، پرچم انقلاب را به دست زن سپردند درحالیکه زن درهمان حال می‌تواند حجاب و وقار ومتانت اسلامی و دین و عفاف و تقوای خود را حفظ کند. ✍ پ.ن: • همانوقت و هم اکنون اجتهاد دیگری هم بوده و هست که "خانه نشینی زن" را "واجب" می داند و خروج از خانه را فقط "به ضرورت" می داند. ضرورت را هم به "دینی" (مثل تعلیم احکام مورد نیاز و مجالس ذکر و ماتم اهلبیت) و ضرورتِ "دنیوی" (مثل خروج برای درمان یا صله رحم) منحصر می کند. ✔️ سؤال اساسی این است: ❓انقلاب و امام با این بیان که زن را "در مرکز فعالیت سیاسی قراردادن" و "پرچم انقلاب را دست او دادن" و "در میادین مختلف وارد کردن"؛ از اسلام و احکام شرع عدول کرد؟!! یا اجتهاد دیگری را محقق کرد؟!! ❗️اگر کسی همه این میادین (کسب و کار و رشته های مختلف دانشگاهی و فعالیتهای سیاسی و هنری و ورزشی و... که مورد حمایت رهبر انقلاب هست) را هم محلق به همان ضرورات دینی یا دنیویِ اجتهاد گذشته می کند(!)؛ از اساس دعوا منتفی است و انقلابیون هم همین را قبول می کنند. ❓یا اینکه انقلاب اسلامی، زمانه ای نو ساخت تا زن بتواند به همه حقوق و تکالیفش (مصرح در قرآن و روایات) برسد بدون اینکه خوف فتنه، دوری از حجاب و عفاف و... برای او باشد؟!! ❗️این صورت هم به جهاتی ملحق به اجتهاد دیگر است چون اقلا "اطلاق ازمانی و احوالی وجوب خانه نشینی زن" را قبول نمی کند و البته خود هم در "تغییر زمانه و مناسبات صالح" می کوشد. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
23.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دختر طلحه با سالی ۱۰۰۰۰ دینار پول توجیبی، مرزهای حجاب و عفاف را جابجا می کرد! / پیشرانی آقازادگان اشراف در سبک جدید زندگی 🔰قسمت چهارم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠کوفه؛ نقطه، سرخط! 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙هرشب ساعت ۲۲ | تکرار هرروز ساعت ۱۴:۰۵ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
۷-برنامه علامت فصل دوم.mp3
20.63M
⭕️ برنامه علامت جلسه هفتم: علی(ع)؛ شورش اقلیت های مذهبی/ ارتداد های جمعی حجت الاسلام قنبریان/ شبکه دو/ ۲۵فروردین۱۴۰۲ • سیاست خلفای قبل: کوچ دادن اقلیت ها از مدینه/ منع توقف بیش از سه روز ▫️ سیره امیرالمومنین: • سه تابلوی مشهور: دفاع از زن ذمی(خ۲۷)/ دادگاه رفتن با اهل کتاب/بدرقه همراه خود • جزیه گرفتن: - اجحاف نکرد و از صاحبان حرفه، جنس هم قبول کرد - در مقابل خدمات شهری هم داد (نامه به قرظه بن کعب درباره نهر اهل ذمه)/ شنیدن شکایت اهل ذمه(نامه۱۹)/ فرستادن ۱۰۰ مامور برای رسیدگی مطالبات ❓ پس چرا شورش برخی از آنها یا ارتداد جمعی برخی مسلمان شده در دوره او را شاهدیم؟! ❗️همه سیاسی و به تحریک خروج کرده های مسلمان بود! - ماجرای خریت بن راشد و تحریک اهل ذمه/ فریب مرتدین - فرستاده امام با عرضه اسلام همه جز یکی از ارتداد برگشتند! • ارتداد و تکفیر محدود: - مستورد عجلی - کولی های هند که امام را خدا می دانستند! * توضیح و تکمیل ارائه در ضمن گفتگو و پرسشها صورت می گیرد. ❓محدودیت فرهنگی و اقتصادی ای برای اهل ذمه! 📺 مشاهده فیلم کامل برنامه ☑️ @m_ghanbarian
34.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ برنامه علامت بخش ارائه جلسه هفتم: علی(ع)؛ شورش اقلیت های مذهبی/ ارتداد های جمعی حجت الاسلام قنبریان/ شبکه دو/ ۲۵فروردین۱۴۰۲ • سیاست خلفای قبل: کوچ دادن اقلیت ها از مدینه/ منع توقف بیش از سه روز ▫️ سیره امیرالمومنین: • سه تابلوی مشهور: دفاع از زن ذمی(خ۲۷)/ دادگاه رفتن با اهل کتاب/بدرقه همراه خود • جزیه گرفتن: - اجحاف نکرد و از صاحبان حرفه، جنس هم قبول کرد - در مقابل خدمات شهری هم داد (نامه به قرظه بن کعب درباره نهر اهل ذمه)/ شنیدن شکایت اهل ذمه(نامه۱۹)/ فرستادن ۱۰۰ مامور برای رسیدگی مطالبات ❓ پس چرا شورش برخی از آنها یا ارتداد جمعی برخی مسلمان شده در دوره او را شاهدیم؟! ❗️همه سیاسی و به تحریک خروج کرده های مسلمان بود! - ماجرای خریت بن راشد و تحریک اهل ذمه/ فریب مرتدین - فرستاده امام با عرضه اسلام همه جز یکی از ارتداد برگشتند! • ارتداد و تکفیر محدود: - مستورد عجلی - کولی های هند که امام را خدا می دانستند! * توضیح و تکمیل ارائه در ضمن گفتگو و پرسشها صورت می گیرد. ❓محدودیت فرهنگی و اقتصادی ای برای اهل ذمه! 🎵 صوت کامل برنامه 📺 مشاهده فیلم کامل برنامه ☑️ @m_ghanbarian
📎پیوست قسمت۷ برنامه : علی(ع)؛ شورش اقلیت های مذهبی/ ارتدادهای جمعی! حجت الاسلام قنبریان 🔘 دادگاه رفتن حضرت امیر(ع) با اهل کتاب! • نقل مشهوری که زره خود را دست یک اهل کتاب دید و ...( در ارائه هم همین بیان شد) درکتاب الغارات ج۱ص۱۲۴ از شیعه و منابع متعددی از اهل سنت آمده است. فقهای شیعه نیز در دو جا از بحثهای کتاب القضاء به آن استناد می کنند.۱ • نقل دیگر در روایات اهل بیت و مجامع روایی شیعه هست که تفاوتهایی با آن نقل مشهور دارد: عبد الرحمن بن حجاج میگوید: روزی حکم بن عیینه و سلمة بن کھیل بـر امـام بـاقر علیه السلام وارد شدند و از (قضاوت با) یک شاھد و یک سوگند سـؤال کردنـد. امـام فرمـود : رسول خدا صلی االله علیه و آله و سلم با آن ( یک شاھد و یک سوگند) قضـاوت کـرد و علـی علیه السلام در نزد شما در کوفه نیز با آن قضاوت کرد. حکم و سلمه گفتند: این خـلاف قـرآن است. امام فرمود: از کجا پیدا کردید که خلاف قرآن اسـت؟ گفتنـد: خداونـد تبـارک و تعـالی میفرماید: «و أشھدوا ذوي عدل منکم» . امام به آنھا فرمود آیـا «و أشـھدوا ذوي عـدل مـنکم » یعنی یک شاھد و سوگند را قبول نکنید؟ سپس فرمود: علی علیه السلام در مسجد کوفه نشسته بود که عبدالله من قفل التمیمی بر آن حضرت گذشت در حالی که زره طلحه ھمـراھش بـود. علی علیه السلام فرمود: این زره طلحه است که در بصره (جنگ جمل) قبل از تقسیم غنائم بـه سرقت رفته است. عبدالله بن قفل به حضرت گفت: بین مـن و بـین خـودت قاضـی ای را کـه برای مسلمانان قبول داری قرار بده. پس بین او و حضرت، شریح بـه عنـوان قاضـی قـرار داده شد. علی علیه السلام فرمود: این زره طلحه است که در بصره ( جنـگ جمـل) قبـل از تقسـیم غنائم به سرقت رفته است. شریح گفت بر آنچه میگویی بیّنه بیاور. حضرت، امام حسن علیـه السلام را آورد و شھادت داد که: این زره طلحه است که در بصره (جنگ جمل) قبل از تقسـیم غنائم به سرقت رفته است. شریح گفت این یک شـاھد اسـت و مـن بـا یـک شـاھد قضـاوت نمیکنم مگر اینکه شاھد دیگری با او باشد. حضرت قنبر را خواستند و قنبر شـھادت داد کـه: این زره طلحه است که در بصره (جنگ جمل) قبل از تقسیم غنائم به سرقت رفته است. شریح گفت این برده است و من با شھادت برده قضاوت نمیکنم. علی علیه السلام غضـبناک شـده و فرمودند: زره را از او بگیرید. این شخص سه بار به جور قضاوت نمود. شریح حـالش خـراب شد و گفت: دیگر بین دو نفر قضاوت نمیکنم مگر اینکه به من بگویی کجا سه بـار بـه جـور قضاوت کردم؟ حضرت فرمودند: وای بر تو زمانی که خبر دادم که: این زره طلحه است که در بصره ( جنگ جمل) قبل از تقسیم غنائم به سرقت رفته است، گفتی: بر آنچـه مـی گـویی بیّنـه بیاور. در حالی که رسول خدا صلی االله علیه و آله و سلم فرمود: ھرگاه غلولی یافتید بدون بیّنـه آن را بگیرید، گفتی: کسی این حدیث را نشنیده است. این بار اول. سپس حسـن را بـه عنـوان شاھد نزد تو آوردم و شھادت داد. گفتی: این یک شاھد است و مـن بـا یـک شـاھد قضـاوت نمیکنم مگر اینکه شاھد دیگری با او باشد. در حالی که رسول خـدا صـلی الله علیـه و آلـه و سلم با یک شاھد و سوگند قضاوت کرد، این بار دوم. سپس قنبر را نـزد تـو آوردم و شـھادت داد که: این زره طلحه است که در بصره (جنگ جمل) قبل از تقسـیم غنـائم بـه سـرقت رفتـه است. گفتی: این برده است و من با شھادت برده قضاوت نمیکنم. در حالی که اگر برده عـادل باشد شھادتش اشکالی ندارد. سپس علی علیه السلام فرمود: وای بر تـو! امـام مسـلمانان امـین است بر کارھای مردم حتی در کارھای عظیمتر از این.» (الکافی ج۷ص۳۸۵/من لایحضره الفقیه ج۳ص۱۰۹/استبصارج۳ص۳۴/ التهذیب ج۶ص۲۷۴) ⬅️ اختلافات دو نقل حاوی نکات خاص خود است اما حضور حضرت با یک ذمی اهل کتاب در دوره خلافت خود نزد قاضی ، وجه مشترک است که در این بحث به همان مقدار کار داشتیم. 🎵 صوت کامل برنامه 📺 مشاهده فیلم کامل برنامه ......................... ۱. یکی در بحث تسویه خصمین : المبسوط ج۸ص۱۴۹/ الدروس ج۲ص۷۵/جواهر الکلام ج۴۰ص۱۴۳ یکی هم در بحث اهل صیانات و مروات : المبسوط ج۸ص۱۵۴/مختلف الشیعه ج۸ص۴۱۱ و... ☑️ @m_ghanbarian
۱-خداشناسی در نهج البلاغه.mp3
17.52M
💠 خداشناسی در نهج البلاغه جلسه اول/ ۲۶فروردین۱۴۰۲ مسجد دانشگاه تهران حجت الاسلام قنبریان • دو نحو خداشناسی: - بک عرفتک.../ فلسفی عرفانی، مجرد از حوادث - بها تجلی صانعها للعقول(خ۱۸۶)/ در متن حوادث، خدای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی! • یک معرفت بنیادین: - خ۱: "مع کل شیء لا بمقارنه و غیر کل شیء لا بمزایله"/ یک تمثیل! - جمع بین "سبح اسم ربک الاعلی" و "ان الله یحول بین المرء و قلبه"! - خ ۸۳: الحمدلله الذی علا بحوله و دنا بطوله. • امتداد این دو بُعد بسیار سازنده در خطبه۱۰۹: - لا ینقص سلطانک من عصاک و لایزید فی ملکک من اطاعک... - قوه کل ضعیف و مفزع کل ملهوف... ⬅️ در نزدیکی اش با مخلوقات، هرجا متناسب با وضعیت با اسمی خاص ظاهر است! - یومن الخائفین/ یرفع المستضعفین/ یضع المستکبرین/ یُهلک ملوکا/... ⬅️ براین اساس برای خود جا یابی در حوادث کن: - خدا کنار مستضعین برای رفعت و کنار مستکبرین برای زمین زدن است؛ ببین کجا ایستاده ای! لذا حضرت فرمود: کونا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً(نامه۴۷) * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian
12.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تقسیم بیت المال به صورت هفتگی در دوران حکومت امیرالمومنین و مزیت آن نسبت به تقسیم سالیانه 🔰قسمت چهارم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠کوفه؛ نقطه، سرخط! 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙هرشب ساعت ۲۲ | تکرار هرروز ساعت ۱۴:۰۵ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
۲-خداشناسی در نهج البلاغه.mp3
17.56M
💠 خداشناسی در نهج البلاغه جلسه دوم/ ۲۷فروردین۱۴۰۲ مسجد دانشگاه تهران حجت الاسلام قنبریان • سلطان امتناع! در ادامه درک "علا بحوله": خَرَجَ بِسُلطانِ الامتناعِ مِن اَن یُوَثِّرَ فیه ما یُوَثِّرُ فی غَیرِه!(خ۱۸۶) - چیزی در او اثر نمی کند حتی دعا و روضه زیر قبه! / اینها علت استجابت نیست(رابطه علیّ ندارد) و لو حتما اجابت شود! - فرازی از خطبه۹۰... • ظهور رنگانگ! در "دنا بِطولِه" با احسان و صفات فعل به همه نزدیک است لکن هرجا با اسمی ظاهر است: قاهِرُ مَن عازَّه/ مُدَمِّرُ مَن شاقَّه...(خ۹۰) ⬅️ کانال و مدار انتخاب آن ظهور با ماست: ایقَنتُ انَّکَ انتَ ارحمُ الراحمین فی مَوضعِ العفو و الرحمه و اَشَدُّ المُعاقبینَ فی مَوضعِ النَّکالِ و النَّقِمه • موعظه حضرت: اقبال الهی را تجسم کن! فرازی از خطبه۲۲۳ * تفصیل و نکات را در فایل صوتی بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian