eitaa logo
محسن قنبریان
14.9هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
756 ویدیو
102 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جاهلیت مدرن! • چگونه زن در دنیای جدید دوباره کالا میشود؟ برده خودخواسته! • دنیای جدید، اقتصاد پیشران سیاست و فرهنگ شد و مصرف متظاهرانه، پیشران اقتصاد؛ زن هم کالای متجمل و هم عنصر تبلیغات تعریف شد! • باید مراقب بود زن را به اجتماع نکشانیم اما طعمه نقش های فیک و مبتذل شود؛ راهبرد انقلاب اسلامی، نقش های اساسی بود. 🔰قسمت پنجم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠صدای خدا 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما * برای قضاوت فایل کامل صوتی این جلسه را اینجا بشنوید! ▫️ @alamaat_tv2 ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نقش اصیل زن در دیدگاه امام خمینی(ره)(۱) / زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت بکند. 🔰قسمت پنجم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠صدای خدا 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما * برای قضاوت بهتر فایل صوتی کامل این جلسه را اینجا بشنوید ۱) http://emam.com/posts/view/1361 ▫️ @alamaat_tv2 ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا زن مجتهدی در شورای نگهبان و خبرگان نیست؟! ❓سهم فعلی زنان در مقدرات اساسی کشور ❗️خاطره تلخ تنها زن حاضر در مجلس خبرگان قانون اساسی 🔰قسمت پنجم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠صدای خدا 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما * برای قضاوت بهتر فایل صوتی کامل این جلسه را اینجا بشنوید ▫️ @alamaat_tv2 ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 قیام و قنوت! • اولین معترض سیاسی در اسلام یک زن است؛ فاطمه(س). واقعا علیه دستگاه، کرد... • اما سردر خانه اش به شوهرش این جمله است: البیتُ بیتُک و الحرهُ اَمَتُک! تا دم در زن آزاد بودم حالا کنیز توام! این بودن است. * برشی از بحث: قیام و قنوت زن مسلمان حجت الاسلام قنبریان / ۵دی۱۴۰۲ هیات اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 قیام و قنوت زن مسلمان حجت الاسلام قنبریان / مراسم وفات حضرت ام البنین(س) هیات اصحاب الحسین دانشگاه تهران / ۵دی۱۴۰۲ • قنوت: اطاعت از سر رغبت و مستمر است - قنوت در مقابل خداوند، وصفی مردانه و زنانه در قرآن - جذابیت قنوت در علم حضوری و وجدانی • "قانتات"، وصف خاص زنان مومنه؛ هم درباره خداوند و هم شوهران • تناسب قیام و قنوت در سیمای زن مسلمان - فاطمه(س) اولین معترض سیاسی صدر اسلام در عین حال از قانتات (الحُرَّةُ اَمَتُک)! • نشوز مقابل قنوت - نشوز مردان به زدن زنان و منع نفقه/ نشوز زنان به عصیان در مقابل حقوق شوهر - نشوز اجتماعی-سیاسی ؛ زدن زیر ولایت اجتماعی مومنان و نهی ناپذیری • ام البنین های ایران - حلیمه مادر ۴شهید و همسر شهید سجادیان! ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مقاومت فئه ، مقاومت همه! • مقاومت حزب الله لبنان، مقاومت فئه (یک جماعت همدل) بود و مقاومت غزه، مقاومت همه؛ از همین جا بالاتر از جنگ ۳۳روزه است و نقطه عطف در اضمحلال اسرائیل خواهد شد! • مقاومت اینجور و انجام مسئولیت اجتماعی همه، در طول تاریخ زیاد نداریم؛ یکی دیگرش انقلاب اسلامی ایران بود که ۹۸٪ مردم، جمهوری اسلامی را در برگرفتند. حجت الاسلام / بحث: مسئولیت اجتماعی فاطمیه دوم / هیات اصحاب الحسین(ع) / دانشگاه تهران ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه سی و یکم/ ۸دی۱۴۰۲ ▫️ فراز وظایف شخصی حاکم - کارهایی که حاکم شخصا باید انجام دهد - تنظیم اوقات عبادت برای خود و مردم - منع احتجاب حاکم از مردم حجت الاسلام محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه سی و یکم/ ۸دی۱۴۰۲ حجت الاسلام محسن قنبریان ▫️ فراز وظایف شخصی حاکم (ثم امور من امورک لابد لک من مباشرتها...) ✔️ سه نکته این فراز: 1⃣ کارهایی که حاکم باید شخصا انجام دهد: الف) پاسخ به کارگزاران وقتی دبیران ناتوان از پاسخ اند. ب) حاجاتی از مردم که دستیاران در انجامش تنگنا دارند. • این بعد از تقسیم کار و تشکیلات است؛ چون در نامه۳۱ فرمود: اجعل لکلّ انسان من خدمک عملا تاخذه به فان ذلک احری ان لا یتواکلوا فی خدمتک. اگر خوب تقسیم کار نشود که مورد مواخذه معلوم باشد، گردن هم اندازی رخ می دهد. ⬅️ آن دو دستور برای فائق آمدن بر دیوان سالاری است. سالار شدن دیوان به این است که کارها تجزیه می شود، گاه همه وظیفه انجام داده اند اما خروجی نهایی حاصل نشده است؛ چون هرچقدر هم کارهای مردم دسته بندی شود، دست آخر نمونه هایی بیرون از آن ساختار و رویه است. ولایت برای فائق آمدن بر دیوان سالاری است. 2⃣ تنظیم اوقات عبادت برای خود و مردم • اختصاص بهترین و بیشترین وقت برای خود و خدا؛ تا وقتی با حسن نیت همه کارها برای خدا شود. • واجبات خاص خداوند است. در این قسمت باید از بدن در شب و روز به عبادت، اعطاء کند؛ بلغ ما بلغ! • اما در عبادت های جمعی مردم باید حال اضعف را در نظر بگیرد - صاحب وسائل الشیعه بابی اختصاص داده بنام: استحباب تخفیف الامام صلاته - حضرت امیر(ع) در نامه۵۲ _که آیین نامه حکومتی به فرمانداران است_ اوقات انجام نمازهای ۵گانه را معرفی و دستور می دهد نماز صبح را وقتی بخوانند که همدیگر را ببینند. 3⃣ منع احتجاب حاکم از مردم • می فرماید احتجاب و دیده نشدنت نباید طولانی شود. به تعبیر رهبر انقلاب "در برهه هایی باید حتما در میان مردم حاضر باشید"(۱۴۰۰/۶/۶) - حضرت در روایت دیگری فرمود: هر والی که از حوائج مردم احتجاب داشته باشد خداوند در قیامت از حوائجش در احتجاب است (بحار ج۷۲ص۳۴۵) - پیامبر(ص) فرمود: نزدیکترین تان روز قیامت به من... "اقربکم من الناس" نزدیک ترین به مردم( مردمی بودن) است. (امالی طوسی ص۲۲۹) • دو پیامد منفی احتجاب: - الف) در جانب مردم، موجب تنگی و کم حوصلگی می شود - ب) در جانب حاکم، علم به امور کم می شود. امور کوچک، بزرگ دیده میشود و بالعکس. می فرماید: "زمامدار انسانی است و آنچه مردم از او مخفی بدارند نخواهد دانست، و حق نشانه هایی ندارد که به وسیله آن راست از دروغ شناخته شود. ⬅️ "حق"(حقوق) مثل "حقیقت" نیست که از سر نشانه ها شناخته شود باید مستحقین را دید . • در نهی احتجاب می فرماید: بیشترین نیازهای مردم به تو چیزهایی است که برایت زحمت و رنجی ندارد و از قبیل شکوه از ستمی یا درخواست عدالت در معامله ای است. • احتجاب حاکمان از زمان خلیفه دوم شروع و در دوره امویان به اوج رسید؛ طوری که مراجعین گاه چندین ماه معطل می شدند! عبدالعزیز بن زراره یکسال بر باب معاویه چادر زد ! حضرت امیر(ع) غیر از بار عام (که نمونه اش در نامه ۱۹ هست) بیت القصص راه اندازی کرد که شکایت و درخواست مردم را بدون امضاء هم بگیرد بعدا عمربن عبدالعزیز در امویان و مهتدی در عباسیان هم ژست مردمی گرفتند. مهتدی ، قبة المظالم ساخت تا به شکایات رسیدگی کند. نکته حائز اهمیت آن است که نباید با جور و ظلم خود حاکم ، بشکل کلان مظالم تحقق یافته و برخی را با عوام فریبی با مثل قبه المظالم حل نماید. *تفصیل را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 این نزدن‌ها نشانه‌ی نمی‌توانیم‌ها نیست؛ نشانه‌ی تدبیر است. ▪️انتقاد از انتقام سخت حاج قاسم سلیمانی اگر نشانه‌‌ای از یاس و مرعوب شدن داشته باشد، بی‌انصافی است. نزدن، همیشه نشانه نتوانستن نیست. 🎙حجت‌الاسلام محسن قنبریان در محفل چهاردهم فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا 🌕 چهاردهمین گفت‌وگو محور فکرت با عنوان: ☑️ شهید سلیمانی؛ تجسم حرف نوی انقلاب اسلامی ✔️تبیین اندیشه مقاومت با رویکرد جهادی حاج باحضور: 👤حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبریان 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی @fekrat_net ☑️ @m_ghanbarian
سلبریتی های متخلف و خالف را چگونه مجازات کنیم؟! ✔️ در سیره پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) دو خط روشن و متمایز وجود دارد: 1⃣ با متخلفین یا منافقینی که به دشمن می پیوستند! مثل حنظلة بن ربیع۱، جریر بن عبدالله بجلی۲ (سفیری که به معاویه پیوست)، مصقلة بن هبیره۳ (کارگزاری که به معاویه پیوست)؛ پس از پیوستن به حزب اموی و جدایی از مومنان، خانه هایشان را ویران می کرد تا دیگر جایی و راهی برای برگشت نداشته باشند. 2⃣ اما کسانی که نه در مرتبه منافقین بودند و نه رسماً به دشمن می پیوستند، بلکه در "امر جامع" مومنان (مثل غزوه تبوک) شرکت نمی کردند؛ مجازاتی دیگر داشتند. کعب بن مالک شاعر معروف (از سلبریتی های آن روزگار) و مرارة بن الربیع و هلال بن امیه، "الذّین خُلِّفوا" (آیه۱۱۸ توبه) هستند. "مخلّفون" و "مع الخوالف" (۸۷توبه) اوصاف دیگر این صنف است. "خالفه" کسی است که پشت سر می ماند، وقتی همه در امر جامعی شرکت دارند آنها به چیز دیگری مشغولند. مجازات اینها، مدنی و بایکوت اجتماعی بود. بعد از پیامبر(ص)، مومنان و حتی خانواده اینها، تحریمشان کردند تا آنجا که مجبور به خروج از شهر شدند و زمینه توبه شان شد. ⬅️ برخی سلبریتی ها رسماً به دشمن ایران پیوسته اند و برخی دیگر دچار حباب های رسانه و غفلت های مستمرشان هستند؛ وقتی اکثریت مردم به امر جامعی (مثل شهادت هم وطنان و... ) مشغولند آنها در سکوت یا به امور پرتی می پردازند. اولی ها مجازات سیاسی و قضایی و دومی ها مجازات مدنی و اجتماعی لازم دارند. قدرت و پیوستگی اجتماعی ای که بتواند این مجازات مدنی را رقم بزند نیاز به تمهیدات و برنامه ریزی دارد. ...................... ۱. شرح ابن ابی الحدید ج۳ص۱۷۷ ۲.بحار ج۳۲ص۳۸۲ ۳. طبری ج۵ص۱۳۰ محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian