eitaa logo
محسن قنبریان
15.2هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
763 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
3⃣ احکام ویژه! -چرا اول انقلاب حکم اعدام رئیس بانک مرکزی بخاطر خیانت اقتصادی داریم اما حالا نه؟! -چرا رهبری مثل امام اموال مفسدان را به نفع فقرا مصادره نمی کند؟! ۱۵دقیقه @m_ghanbarian
❇️ چکیده ۳: احکام ویژه: 1⃣ احکام ویژه برای افراد! 🔺وقتی می گوییم مأمور ویژه و خلخالی نه! نه یعنی احکام ویژه و اعدام مطلقا نه! 🔺اینکه در وقت جنگ اقتصادی دشمن، اخلال اقتصادی متعمدانه حکم مفسد فی الارض را دارد، الان هم خط و نشان رئیس قوه قضاییه است هم اقلا یکی از مراجع تقلید اعدام آنها را خواسته است! پس کمبود حکمی نیست تا رهبری صادر کند. 🔺فرق خوش کیش(رئیس بانک مرکزی پهلوی و اول انقلاب) و خاوری(رئیس بانک ملی) در صدور حکم نیست(ولو بخاطر تنوع جرم حکم اولی سنگین تر بود)، در اجراست... 🔺یعنی باز ضعف دستگاه اجراء (اعم از دولت و قضاء) است. که باید هوشیارتر، انقلابی تر و کاراتر عمل کند. 🔺برای انقلابی تر و کاراتر کردن نظام اجراء در حکومت مردم سالار دینی ما سه مرحله است: الف)مطالبه انجام وظایف قانونی از سوی مردم و رهبر. ب)مطالبه تعویض مسئول و خواستن فرد کاراتر. اگر مسئول انتخابی بود، مردم مخیرند: یا بار بعد بهتر را برگزینند یا در حین مسئولیت او با اعمال حق نمایندگی، با سؤال و استیضاح او را عزل کنند. اگر مسئول انتصابی بود و تبادر عمومی ضعف کارآمدی او بود، مطالبه عزل او هرگز مطالبه ای نامشروع نیست.(شهید اول در قواعد آنرا تئوریزه کرده است) ج)اگر خدای نکرده رهبر، فرد فاقد صلاحیتی را در منصبی گماشته، چون این نصب مخل به شرط ولایت است مردم میتوانند از طریق خبرگان اقدام کنند... 2⃣ احکام ویژه اموال! این را دو قسم میکنم: 🔺الف)جایی که فقه ما هنوز گیر دارد: مثل مناقشاتی که بر سر احکام مصادره اول انقلاب شد. و مثل نامه تند یکی از مراجع وقت به امام بر سر الزام به فروش بیش از ۱۰۰۰متر زمین به مالکان به جهت ساخت خانه برای محرومان! نتیجه آن مناقشات این شد که از فهرست ۵۱نفری مصادره بسیاری برگشت بخورد! و خانه ها و مساجدی هم که از آن حکم ساخته شد هنوز به چشم غصب نظاره شود! اینجا وظیفه نخبگان حوزوی است که محدودیت در مالکیت را با حفظ اصل مالکیت خصوصی، قرائتی فقهی، مقبول و مشهور کنند و الا احکام دیگر هم همان سرنوشت را می یابد. 🔺ب)جایی که باز ضعف اجراست. مثلا معوقات بانکی و موسسات مالی ورشکسته طبق قواعد فقه از باب تقاص یا ضمان اموالشان قابل ضبط است. قانونهای موجود هم آنها را در قبال خسارت مسئول می داند. لکن می بینیم مثلا با اعتراضات خیابانی مالباختگان بجای اموال موسسات، ۱۱هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار از بودجه ملت (هرایرانی ۱۴۳هزار ۷۵۰تومان) برداشت میشود تا بخشی از دیون داده شود! این یعنی ضعف دستگاه اجرا که راه کاراتر شدنش عرض شد. و الا اگر قانون نارسایی داشت و دستگاه اجرایی دستش بسته بود مثل ماجرای وقف اموال دانشگاه آزاد رهبری خود مستقیما ورود میکند. چنانچه موجب حفظ ۴۰هزار میلیارد(۴برابر پرداختی به مالباختگان و ۱۰،۱۱برابر اختلاسی که خاوری معینش بود) شدند... [برای رفع ابهامها کلیپ صوتی این بخش را گوش دهید] ادامه دارد... @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
4⃣زمان بندی ویژه! چگونه رهبری برای محو داعش واسرائیل یک زمانبدی دارد وبه نتیجه هم میرسد امااین زمانبندی پس از۱۶،۱۷سال از فرمانشان برای مبارزه با مفاسداقتصادی دیده نمیشود؟! @m_ghanbarian
❇ چکیده۴: زمان بندی ویژه! 1⃣ تا اینجا معلوم شد رهبری اهداف انقلاب رادر دوره نظام از طریق "ساختارهای قانونی موجود" پیش می برند. 2⃣ موقعیت ایشان در بخشی از نظام و ساختار موجود، "مدیریت مباشر" و یک فرمانده کل است. اما در بخشهای دیگر "ناظر"، "هماهنگ کننده" و مدیر با واسطه است. در بخش نظامی ایشان فرمانده کل و مدیر مستقیم است لذا در تهدید داعش برمرزهای ما و دعوت سوریه از ما، قرارگاه صفین تشکیل و فرماندهان را وارد و نتیجه می گیرند. یا برای تهدیدات دائمی آمریکا، فرماندهان دریایی را احضار و برای مقابله با ناوگان آمریکا یا مثلا بستن تنگه از آنها طرح عملیاتی میخواهد و تبدیل به دستور میشود. اما در بخش اقتصادی، مدیر مستقیم دولت و مجلس است و ایشان آن نسبت که با قوای مسلح دارد را اینجا ندارد مثلا راسا نمی تواند رئیس جمهور و حتی یک وزیر را عزل کند یا مجلس را از کار بیاندازد... 3⃣ مبارزه با مفاسد اقتصادی بخاطر جنبه های سیاسی اش از اول در کمیسیونی ۱۲نفره متشکل از سه قوه رفت... از همین جا دچار جنگ اراده ها شد گاه بخاطر اختلاف قوا بیش از یکسال این کمیسیون اصلا تشکیل نشد و گاه وضع بهتر شد... 4⃣ البته این بدان معنا نیست که کش و قوس بین سه قوه ممکن باشد به کلی مبارزه با فساد را منحل کند! نه. زمان بندی و افت و حرکت را تأثیر می نهد اما از اساس رها نمیشود. چرا که رهبری در جایی تصریح دارند که اهداف انقلاب را در سه مرحله مطالبه و پیگیری می کنند: 🔺الف)بسیج مردم و مطالبه عمومی که در نظامهای مردم سالار نقش بی بدیل در تسریع دارد. 🔺ب)مطالبه جدی خودشان از مسئولین و ساختارهای قانونی که بقول خودشان دهها برابر مطالبه علنی وتلخ تر از علنی ها انجام می شود. 🔺ج)در صورت ناکارآمدی نهادی و...خودشان وارد می شوند. این در جایی است که دیگر امیدی به آن دستگاه نباشد و قانونا هم رهبری نتواند رئیس آنرا عزل یا آنرا منحل کند. ظاهرا درمساله مبارزه با فساد اقتصادی ایشان هنوز از ساختارها و مسئولین ناامید نیست و با مطالبه خود و مردم آنرا قابل تحقق می داند... [برای تفصیل و رفع ابهامها فایل صوتی این قسمت را گوش دهید] ادامه دارد... @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
5⃣ کار ویژه! پس کار ویژه ی رهبری در مشکلات اقتصادی و بن بستهای آن چیست؟! مدت زمان: ۱۷دقیقه @m_ghanbarian
❇چکیده۵: کار ویژه! 1⃣ برای نتیجه گرفتن از مجموع دستورات مکتب اقتصادی اسلام و رسیدن به اهداف آن، نیازمند یک "نظام اقتصادی" هستیم. مثلا همانطور که مجموع دستورات سیاسی اسلام مثل کفر به طاغوت، اطاعت از ولی، حق تعیین سرنوشت توسط خود مردم و... در "ظرف زمانه معاصر" موجب پیدایش "نظام سیاسی جدیدی" بنام جمهوری اسلامی شده است، مجموعه دستورات اقتصادی اسلام هم در ضرب زمانه و شرایط معاصر میتواند "نظام اقتصادی خاصی" پدید آورد. پس نظام اقتصادی از انعکاس تعالیم اقتصادی اسلام در ظرف و شرایط و مقتضیات زمانه شکل می گیرد... 2⃣ زمانه ما در خصوص اقتصاد دو ویژگی دارد: الف)خصومتهای خارجی(جنگ اقتصادی و تحریم ها) ب)موانع داخلی مثل ناکارآمدی و رفتارهای نامطلوب در بخشهای تولید و مصرف و هم اجزاء حاکمیتی. البته "اقتصاد تحریم" و مفاهیمی مثل "تاب آوری اقتصادی"، "اقتصاد پایدار یا متداوم" و مانند اینها در عرف علم اقتصاد شناخته شده اند. در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در۲۰۱۳به مسأله "شکنندگی اقتصاد" پرداخته شد... 3⃣ رهبر انقلاب از سویی بالاترین مقام دینی است و "باید حافظ مکتب اسلام(اینجا مکتب اقتصادی اسلام)باشد". و از طرف دیگر بالاترین مقام سیاسی و حاکمیتی است و "باید حافظ مملکت و انقلاب باشد" لذا هم باید اسلام شناس(فقیه) و هم زمانه شناس باشد. پس وظیفه او "به روز رسانی نسخه نظام اقتصادی اسلام در ظرف شرایط موجود است". از سال ۸۶ به جنگ اقتصادی دشمن توجه و از ۸۹ از لزوم یک الگوی مقاوم از اقتصاد گفتند. سه سال مطالعه (کارگروهی دانشگاهی/کارگروهی در مجمع تشخیص) سر این الگو انجام شد، ۲۱۵تحریم اقتصادی در دنیا دیده شد و... سال ۹۱ به "یک نظریه منسجم" رسید. پایان ۹۲در ۲۴سیاست کلان ابلاغ شد(طبق اصل ۱۱۰قانون اساسی). رهبر بعنوان تنظیم کننده قوا، جلسه ای توجیهی یک هفته بعد ابلاغ با سران سه قوه گرفت اندکی بعد جلسه توجیهی با مسئولین نظام(۴۵۰نفر کشوری و لشکری) صورت داد و قوا را به سمت اجرا گسیل کرد. متاسفانه از این نظریه منسجم ما فقط چند بنر تبلیغی و چند روز کادری بالای تلویزیون بعنوان شعار سال می دانیم! 4⃣از باب مثال مجموع دستورات اقتصادی اسلام که در اصل عزت اقتصادی قابل تجمیع است بعلاوه شرایط مخاصمه موجود حکم به خودکفایی یا اقلا خود اتکایی در کالاهای اساسی و هم امنیت غذایی دارد. و سیاست ۶و۷نظام اقتصاد مقاومتی بدین می پردازد. یا مثلا وقتی کشور خود را با شاخص ها می سنجیم می بینیم کشوری مسرف هستیم. و این شکنندگی اقتصادی بخصوص در شرایط سخت و تحریمها می آورد. سیاست ۸اقتصاد مقاومتی به این می پردازد. رانتی بودن اقتصاد ما بخاطر نفتی بودن و... عامل دیگر شکنندگی بخصوص در شرایط تحریم میشود که نسخه به روز نظام اقتصادی باید برایش فکری بکند و سیاست ۱۹اقتصاد مقاومتی بدین پرداخته است... [برای رفع ابهامها فایل صوتی این بخش را گوش کنید] تمام شد! @m_ghanbarian
✅ معرفی کتاب دوستان و پژوهش گرانی که مایلند درباره کار ویژه رهبری در حوزه اقتصادی و بن بستهای آن تفصیلی تر بدانند را توصیه می کنیم کتاب ارزشمند اقتصاد میاومتی اثر دکتر حجت الله عبدالملکی را بخوانند. ایشان که خود استاد اقتصاد و با روحیه جهادی است توانسته در این کتاب با وضوح بیشتری ارزش نظریه منسجم اقتصاد مقاومتی را تببین کند. تهیه اینترنتی کتاب https://bookroom.ir/book/25187
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی دهه ۹۶ ⭕️نسل مستشهد جلسه سوم @m_ghanbarian
⭕️گزیده جلسه سوم سخنرانی نسل مستشهد ۹۶ ✅ قاعده 3: 🔺اباة الضیم بی کله گی و تهور نیست. کاری حکیمانه وعقلانی ومنطقی وخردپذیر است. شما امروز تمام حرکات اباعبدالله را میتوانید با عقل و تدبیر بسنجید و نمره عالی دهید. ✅ یک معما 🔺در ماجرای غصب خلافت وهجوم به خانه امیرالمومنین (ع) هم ظلم بود وهم ضیم چون به همسر ایشان هم جسارت شد. چرا حضرت امیر مثل اباعبدالله (ع) نکرد مگر او اهل الاباء نبود؟! عجیب اینکه ابوسفیان هم در این ماجرا به ایشان کنایه پذیرش ضیم زد! ✅ حل معما 🔺ماجرای حضرت امیر ظلم بود. استضعاف حضرت و توهین به او هم بود اما ضیم نبود . حضرت امیر وادار شد یا استضعاف و استخفاف خود را بپذیرد یا ذلت وشکست اسلام والبته اولی را برگزید واین گزینش ضیم نیست نشانه اش این است که امروز به آن انتخاب افتخار میکنی. 🔺شاهد بر این دو راهی ادامه گفته همان ابوسفیان است که به حضرت گفت :مدینه را برایت پر از سواره وپیاده میکنم! راست هم میگفت مکه طرفداران بسیار داشت وقریش زخم خورده به فرمانش می آمدند. اما کمی درنگ! علی برای چه باید برای حقش قیام کند؟ لابد بخاطری که حکومت دست نااهلان نرسد فردا معاویه ها ویزیدها جای پیامبر ننشینند! حال اگر درخواست ابوسفیان را اجابت کند که خود آن ناهلان را سرکار آورده وزودتر از خلفاء کار را به بنی امیه می دهد! در این شرایط هم کس دیگر به یاری برنمی خیزد. پس جواب کوبنده به ابوسفیان داد: "مدتی طولانی است که با اسلام واهل آن دشمنی داری اما نتوانسته ای به آن ضربه بزنی..."(طبری ج2ص237) یعنی تحقیر خود را پذیرفت تا اسلام بماند. 🔺اما در ماجرای اباعبدالله اگر سکوت میکرد خودش محترم می ماند اما اسلام از بین میرفت خودش گفت : وعلی الاسلام والسلام ان دعیت الامه براع مثل یزید. فاتحه اسلام خوانده است اگر کار دست یزید افتد. 🔺اگر سکوت میکرد ننگ بود .امروز سر ما پایین بود بعکس سکوت امام علی. خودش هم همین را میفرماید: "این بدنام پسر بدنام مرا بین دوچیز قرار داده :بین شمشیر وذلت و هیهات منا الذله اینرا خدا برای ما نمی پذیرد که ذلت بپذیرم رسول الله ومومنان وسینه های پاک وآدمهای باغیرت و نفوس ابیه(جانهای ننگ ناپذیر)از من نمی پذیرند." خود را در پیشگاه خدا وتاریخ می بیند که جوانمردان وغیرتمندان وآزادگان عالم در فرداها از من پذیرش یزید را نمی پذیرند. ✅ معمای دوم: 🔺چرا زن و بچه را با خود آورد؟ آیا این کار زمینه ضیم نشد؟! چون اولین بار بعد از قیام حسین است که زنان اهلبیت به اسارت برده میشوند واین ننگی بزرگ است! ✅ حل معما 🔺اگر نمی آورد موجب ضیم وننگ بود حالا که آورد عامل عزت شد! دقت کنید اگر زن وبچه ها را جا میگذاشت وبه یزید نه میگفت بنی امیه با اهلبیتش چه میکردند؟ آیا دور از ذهن است آنها را زندانی وگروگان بگیرند وبدین وسیله برحسین فشار بیاورند؟!مگر گزارش برخی از کوفیان لشکر یزید غیر از این است که ترسیدیم خانه مان را خراب کنند یا دخترانمان را به یغما برند؟!مگر در زندان حجاج (بعدها) 300 هزار زندانی زن ومرد نبود؟ 50 هزار مرد و 30 هزار زنش مردند و 12000 آنها برهنه بودند! اگر زن و بچه دست این قماش گروگان میشدند آنوقت حسین بخاطر ننگ مجبور به تسلیم یا مذاکره وچانه زنی با حکومت محلی مدینه بود بجای نه به یزید! اما وقتی آورد تا زنده بود اجازه نداد نگاهی به آنها شود بعد شهادت چنین مردی حالا زن وبچه اسارت روند ننگ بنی امیه هست اما ننگ آن آزاد مرد نیست بگذریم که اهلبیتی را تربیت کرد که در اسارت امیر بودند. 🔺"نه"بزرگ حسین به یزید را همه جا فریاد کردند وذره ای سازش نپذیرفتند. خود حضرت هم در جواب عبدالله بن عباس همین را جواب می دهد: "اینان امانت های رسول خدایند واز هیچ کس برآنان ایمن نیستم وآنان نیز از من جدا نمیشوند"(مدینه المعاجز ج3ص454) ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️چرا به امام جواد(ع) ، "تقی" گفته میشود? @m_ghanbarian
✅طلاب و دانشجویان مؤمن و انقلابی اگر صلاح دیدند جهت اثرگذاری بیشتر، این کانال را به دوستان دیگر معرفی نمایند. ☑️ @m_ghanbarian
💠 به مناسبت روز ازدواج #محسن_قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی دهه ۹۶ ⭕️نسل مستشهد جلسه چهارم @m_ghanbarian
⭕️ گزیده جلسه چهارم سخنرانی نسل مستشهد ۹۶ ✅ حس رولیسیونی! 🔺آنچه این شبها اباء از ضیم و نفس ابیه خوانده شد را ماربین آلمانی و جوزف فرانسوی در کتاب ۺسیاست حسین یا رولیسیون کبیر ، حس رولیسیونی می خوانند که "تن ندادن به زیر ظلم وستم است" و از شریفترین شعارها ونیکوترین سعادت وصفات پسندیده است . 🔺اینان می نویسند "حس رولیسیونی در این قوم(شیعیان) بواسطه عزاداری حسین پیدا شده وتا وقتی که این عمل را ملکه خود داشته باشند پستی وزیر دستی را قبول نتوانند کرد".(سیاست حسین/ص37) ✅ سرانه ی اباء در جامعه؟! 🔺در جوامع پیشرفته برای هر 500 نفر یک پزشک ولابد سطحی از امکانات بیمارستانی تعریف میشود تا ضریب سلامت جامعه را بالا ببرند . 🔺برای اینکه جامعه مرفه باشد سرانه ملی را 30000دلار در سال تعریف میکنند . یعنی در کشور آنقدر ثروت تولید شود که بنا به فرض اگر بین مردم تقسیم شود به هر نفر اینقدر برسد. 🔺حال بپرسید برای اینکه جامعه "سر افراز " باشد وحقارت نپذیرد چند در صد باید اهل اباء باشند؟! متاسفانه این شاخص بسیار مهم تعریف نشده وصرفا به موعظه ومنبر گذاشته شده است در حالی که فارغ از هر دینی همه جوامع دوست دارند سربلند باشند وضیم بر آنها تحمیل نشود. 🔺کسی فکر نکند این سرانه از سرانه پزشک وثروت و... بیشتر وتحصیلش سخت تر است. فکر میکنید ضیم تجاوز حزب بعث به کشور با چند درصد جامعه دفع شد؟! درصد شهدای دفاع مقدس به جمعیت کشور 38صدم درصد است! یعنی مستشهدینی که ننگ را از ما دور کردند به نیم درصد هم نمیرسند! اگر کل رزمندگان را هم شریک دفع این ضیم کنیم باز 6 درصد جامعه میشود یعنی به ازاء هر 100 نفر 6 نفر اهل الاباء کفایت کرد تا دچار ننگ وسر افکندگی نشویم. ✅ حدیث دفع ضیم 🔺امام صادق (ع) برای خداوند خلقی را میشمارد که چشم خدا میشوند (تا تجاوزها وضیم ها ببینند) گوش خدا میشوند (تا داد مظلومان را بشنوند) وزبان او میشوند(تا خوابها را بیدار وبر اهل ظلم فریاد کنند). امام میفرماید بوسیله اینان ضیم دفع میشود...(التوحید /صدوق) ☑️ @m_ghanbarian
✅۴شنبه ها ویژه ی طلاب و دانش پژوهان فقه: کارگاه فقه تراز انقلاب ⏪دوستان اهل فقه خود را دعوت کنید @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مراقب هیاهوی مفسدان باشید! @m_ghanbarian
🔴مراقب هیاهوی مفسدان باشید در این کلیپ می شنوید: 🔺چگونه مقابل مصلحت واقعی مردم و نظام، کانونهای قدرت و ثروت مصلحت می سازند! 🔺تجربه برخورد با یک دانه درشت اقتصادی و هیاهوهایی که تیغ را کند کرد! [تجربه ای برای امروز و حکم جدیدی که رئیس قوه قضاییه از رهبری گرفت] بریده ای از سخنرانی :"مواجهه امام خمینی بامصلحت یابی،مصلحت بافی ومصلحت سازی"(۱۴خرداد۹۷) @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚پیش در آمد کارگاه فقه تراز انقلاب ☑️ @m_ghanbarian
✅باتوجه به پراکندگی اعضاءدر شهرهای مختلف،قرارشد برای تعقیب مباحث کارگاه فقه و گرفتن نمونه کار از فقه پژوهان وتصحیح وجمع بندی،گروهی مجازی دریکی از پیامرسانها تشکیل وهمه شرکت کنندگان این کارگاه فقهی در آن حضور یابند.لذا مشتاقان میتوانند با ارسال شماره خودبرای ادمین منتظر تشکیل گروه وحضور در طرح وتعقیب بحث باشند. ازفضلای علاقمند به فقه کاربردی در رصد وحل مسائل انقلاب برای شرکت دعوت کنید @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی دهه ۹۶ ⭕️نسل مستشهد جلسه پنجم @m_ghanbarian
⭕️ گزیده جلسه پنجم سخنرانی نسل مستشهد ۹۶ ✅ شبهه! 🔺از اباعبدالله ضیم وننگ دور شد اما از جامعه نشد! پس از او واقعه حره اتفاق افتاد سه روز زنان مدینه برلشکر یزید مباح شد!پس از او به کعبه حمله شد!درحالیکه دیشب گفته شد "بهم یدفع الضیم" با آنها ظلم ننگین از سر مردم دفع میشود! ✅ حل شبهه 🔺 "فتح" یک چیز است "دفع ضیم" چیز دیگر . با تنها گذاشتن حسین ،فتح صورت نگرفت و جرثومه فساد باقی ماند وطبیعتا از اوجنایت سر میزند اما ننگ پذیری از امت دور شد.توجه کنید: وقتی پیامبر برای مبارزان بدر دعا کرد که: "خدایا اگر اینها شکست بخورند دیگر روی زمین پرستش نمیشوی"! داشت از نصاب فتح وپیروزی میگفت. وقتی امیر المومنین درباره بنی همدان فرمود:اگر عددشان به 1000برسد خدا به حقیقت پرستش میشود. از نصاب فتح میگفت چون با آدمهای راسخ الایمانی مثل آنها به تعداد کافی ریشه شجره خبیثه کنده واسلام ناب حاکم میشد. 🔺دیشب از نصاب وسرانه اباء میگفتیم اگر بخواهد پیروزی اتفاق افتد باید سرانه افزایش یابد . در ماجرای کربلا نصاب اباء تکمیل اما نصاب فتح محقق نشد لذا یزید وامویان فوری سقوط نکردند وباز جنایت آفریدند لکن با "نه" بزرگ حسین ویاران، ننگ پذیری از جامعه رفت ونه های بسیاری به یزید شروع شد از جمله قیام حره در مدینه که باز به خون کشیده شد.اما از زیر ننگ درآمدند. ✅ اگر همین ها یاری میکردند... 🔺اگر همین قیامها دعوت حسین را اجابت ویاری اش میکردند فتح اتفاق افتاده بود اما امان از دیر رسیدن . رهبرقیام حره عبدالله پسر حنظله غسیل الملائکه دوسال بعد از عاشورا با هیئتی به تفحص از خلافت یزید برخاست وقتی از شام برگشت مردم را به قیام خواند:"به خداسوگند بریزید خروج نکردیم جز آنکه ترسیدیم اگر خروج نکنیم آسمان سنگ برما ببارد!او مردی است که با مادر ودختر وخواهران خود ازدواج میکند شراب مینوشد ونماز نمیخواند..."! 🔺گرچه اینها بوقت متوجه نشدند تا نصاب فتح تامین شود اما خون حسین واباء از ضیم او آنها را بیدار واز زیر ننگ در آورد همین قیامها نشانه ی یدفع بهم الضیم است. ✅ عاقبت سازشکاران 🔺آنهایی که حسین را به صلح وامان و... دعوت میکردند دچار ننگ شدند! 🔺محمد حنفیه وعبدالله بن عباس و24 تن از بنی هاشم گرفتارعبدالله بن زبیر شدند که کنار زمزم جمعشان کرد تا زنده آتششان بزند! اباعبدالله از مکه با آنها اتمام حجت کرد که: اگر از همراهی با من تخلف کردید هرگز پیروز نمیشوید. 🔺عبدالله بن عمر با نامه بیعت و بعدها با پای حجاج بیعت ذلیلانه کرد! ✅ عراق معاصر 🔺اگر مردم عراق خودشان علیه صدام برمیخواستند چند کشته میدادند؟انتفاضه شهید صدر اگر یاری می شد آیا صدام بیش از شهدای ما از آنها شهید میگرفت؟! بفرض محال چقدر بیشتر؟ بیش از 500 هزار؟! خود برنخواستند آمریکا آمد به قیمت یک میلیون کشته صدام را برایشان برداشت !آنهم با منت وننگ. که وزیر دولت عراق را سگ آمریکائی تفتیش کند تا وارد کابینه شود! همین ملت در تجاوز داعش به فریاد مرجعیت برخواست دارید می بینید با چه هزینه کمتری داعش وحشی را از عراق بیرون کرد ☑️ @m_ghanbarian
چله اخلاص 3⃣ #محسن_قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
✅ سوره برائت روح الله! حضرت آقا در دیدار اخیر در مقابل شیفتگی برخی ترسوهای داخلی در مقابل پیشنهاد مذاکره توسط آمریکا به این نکته توجه دادند که آمریکا همیشه پیشنهاد مذاکره داشته و امام و ایشان رد کرده اند. بعد به نمونه فرستاده ریگان(مک فارلین) اشاره کردند که با او مذاکره نشد. نمونه دیگری هم در زمان کارتر(قبل از ریگان) بود که پس از اشغال سفارت، کارتر چند نماینده فرستاد و حضرت روح الله با پیامی بدون بسم الله آنها را در راه دست خالی برگرداند. سیداحمدآقا این را تنها بیانیه بدون بسم الله امام و بمثابه سوره برائت می خواند. رضوان خدا بر آن مرد الهی.(بعد از آن نوبت به سوره فیل و تأویل "ترمیهم بحجاره من سجیل" رسید. کاش ترسوها باور کنند: خدا باماست!) آن پیام در جلد ۱۰صحیفه امام چنین است:👇 @m_ghanbarian
💠اتاق های خالی جای اتاق های فکر در ساختمان جدید بعثه! نوشته جدید حجت الاسلام قنبریان را بخوانید👇 ☑️ @m_ghanbarian