eitaa logo
محسن قنبریان
15.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
770 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه پنجم ▫️ بینش سوم: انتخابات۲: رجوع به آراء عمومی ❓آیا رجوع به آراء عمومی همان بیعت و یدالله فوق ایدیهم است؟! ❗️امام آنرا همان بیعت عهد رسول الله می دانست. • توضیح مبنای امام - صندوق رأی که در صدر اسلام نبوده است! - آیا گرفتن نظر اهل حل و عقد، حاضران و... اصالت و "موضوعیت" داشته یا "طریقیت" برای کشف نظر عموم؟ - اگر کاشف از رأی عموم باشد... - اگر بیعت کاشف از رأی همه نبوده و رجوع به آراء عمومی ارتکاز جدیدی باشد... • نامه۵۴ و خطبه۱۷۳ نهج البلاغه در اینباره چه می گوید؟! • پاسخ صریح امام خمینی به یک استفتاء در اینباره! • بیان آیت الله خامنه ای در اینباره! ▫️ خوانش مکتب سلفی تکفیری در اینباره: • فهد صالح العجلان، رجوع به آراء عمومی را ارتکاز تازه و غیر شرعی می داند! • رهبر انقلاب، داعش را شکل افراطی تر از مخالفین مردمسالاری دینی در جمهوری اسلامی خواندند! * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
🌐 تَتَرُس @ نت! مردم آبادان در جنگ روایتها بین بیگانگان با ج.ا ، ندید گرفته میشوند! اخبار پیرامون متروپل (متن و حاشیه) نه همه اش آن است که رسانه های رسمی روایت می کنند و نه آنچه رسانه های بیگانه! وسط این جنگ رسانه ای مردم آبادان خود نگاه از نزدیک و کاملا محسوس و ملموسی از پیرامون متروپل دارند؛ اما در آن جنگ سپر گرفته شده اند. دشمن خود را پشت اعتراضات پراکنده و مثل آتش زدن مغازه مالک و شایعات و ابهامات دائم نو به نو شده، مخفی کرده و اینها را بهانه زیر سؤال بردن نظام کرده! رسانه های رسمی هم فقط موکب ها، همکاری ها و تلاش گروه های امدادی را روایت می کنند. جای انعکاس گلایه و ایرادهای خانواده هایی که عزیزانشان یک هفته است زیر آوارند، جای ریشه یابی کردن تجمعات و اعتراض ها و... بیشتر دوست دارند از استانداردهای دوگانه ی رسانه های غرب و... بگویند! دو روز از نزدیک آبادان را دیدم و شنیدم، چیزی بین آن دو روایت است! در جهاد رسانه ای با دشمن تا میشود نباید اجازه داد مردم آسیب دیده و ناتوان سپر انسانی برای دشمن (تَترُس) شوند! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه ششم ▫️ بینش چهارم: ولایت و مردمهستی شناسی نظام ولایت مقدم بر پوسته فقهی-حقوقی آن - هستی و واقعیت ولایت، امری دو طرفه است؛ همه دارایی و استعدادهای متولی لحاظ و رعایت میشود • کمال چنین حقیقتی: امامتِ امت - جملات صریح امام خمینی در اینباره - این حقیقت، جامعه را مظهر و مجلای خواست و اراده حق می کند • به لحاظ فقهی-حقوقی - ولایت معصوم، منصوص و منصوب اما غیر تحمیلی/ فقیه؛ تعیینی هم نیست، شناختنی و انتخابی - نظام امامت و امت... • ولایت مطلقه فقیه - در نگاه شهید بهشتی: - اطلاق از چه؟ ۱. از تمایلات اکثریت! (اما منتخب اکثریت است) ۲. اطلاق از برخی احکام شرع موقتا - ۶مورد از زبان شهید بهشتی - در هردو، مقید به مصلحت مردم!/ جملات امام خمینی - سنجه ی مهم شهید بهشتی در هنگام تعارض تصمیمات حکمرانی با خواست عمومی! * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
🕸 زر امیر ابراهیمی و امرء القیس؛ معلقه بر کعبه یا بیت عنکبوت⁉️ ❓ مشکل انتخاب فیلم چیست؟! • اینکه به تحلیل بی بی سی فارسی: "آشکارا به دو مضمون ممنوع در سینمای ایران یعنی پورن و نقد مذهب می پردازد"؟! (صحنه هایی عریان و صریح از هردو در فیلم را گزارش می کند) • اینکه: بازیگر زن آن در حواشی سینمای ایران بخاطر مصور شدن رابطه ای غیر اخلاقی بدنام شد و از ایران گریخت؟! ❗️نه! هیچکدام! یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید 👇 ☑️ @m_ghanbarian
🕸 زر امیر ابراهیمی و امرء القیس؛ معلقه بر کعبه یا بیت عنکبوت⁉️ ❓ مشکل انتخاب فیلم چیست؟! • اینکه به تحلیل بی بی سی فارسی: "آشکارا به دو مضمون ممنوع در سینمای ایران یعنی پورن و نقد مذهب می پردازد"؟! (صحنه هایی عریان و صریح از هردو در فیلم را گزارش می کند) • اینکه: بازیگر زن آن در حواشی سینمای ایران بخاطر مصور شدن رابطه ای غیر اخلاقی بدنام شد و از ایران گریخت؟! ❗️نه! هیچکدام! • در هنر جاهلی قبل از اسلام (شعر) هم هردوی اینها بود. کسی مثل ، هم آدم هرزه و عیاشی بود و هم اشعارش در تصویر عشقبازی و روابط جنسی و...تباه بود؛ اما امیرالمومنین(ع) در گردهمایی رمضانی با اصحاب او را شاعرترین شاعر قبول کرد! در افطار ماه رمضانی از ابوالاسود دوئلی درباره موضوع بحث گردهم آمدگان پرسید. او گفت: درباره برترین شعرا گفتگو بود! وقتی نظر حضرت را درباره شاعرترین پرسیدند فرمود: "در یک دسته اسب مسابقه نتاخته اند تا پایان شان به ربودن نیِ گرو شناخته شود"(شعرشان به یک سبک نیست که بتوان مقایسه کرد)" اگر ناگزیر بوده و چاره نباشد جز برتری دادن، "پادشاه گمراه"(امرء القیس) برتر است!"(حکمت۴۵۵) حضرت اینجا صریحا با لقب "المَلِکُ الضِّلِّیل" مضمون اشعار امرء القیس را تباهی و گمراهی می داند اما به لحاظ صنعت ادبی، "اشعر الشعراء" می شمارد! • برتری هنری فیلمی با صحنه های خلاف عفت و حتی نقد مذهب اگر واقعا هنری باشد!(۱)، درون یک نظام ارزشی دیگر چیز عجیبی نیست و اسلام هم با آن برتری مشکلی ندارد! (با نظام ارزشی اش در نزاع فرهنگی است) • لکن تمام فرق در نکته دیگر است که را از امرء القیس جدا می کند: امیرالمومنین(ع) در همان گردهمایی معیار انتخاب خود غیر از صنایع ادبی را چنین بیان کرد: "ولکن ان یکن فالذی لم یقل عن رغبه و لا رهبه: اگر بنا شود انتخابی صورت گیرد برترین آنها کسی است که نه به دلیل رغبتی (مالی و...) و نه از ترس کسی، شعر سروده"(شرح ابن ابی الحدید ج۲۰ص۱۵۳ ذیل همان حکمت۴۵۵) یعنی امرء القیس ولو اشعارش تباهی است و فقط به لحاظ صنایع ادبی قابل تقدیر است اما همان اشعار را به سفارش کسی و به رغبت متاعی نسروده بود! آزاد از رغبت و ترس سروده و قصیده اش جزء ۷معلقه به کعبه در جاهلیت شده بود. از این غیر ایدئولوژیک تر؟: فقط هنرِ آزاد! 🔅 فرق زر (زهرا) و فیلم عنکبوت مقدس با امرء القیس و معلقه اش، نه پورن آن است نه نقد مذهبش، سفارشی بودن و غیر آزاد بودنش است. • دستگاه داوری آن() نه صرفاً بررسی هنری می کند و نه حتی هنر برای هنر را معیار می نهد؛ بلکه کاملا سیاسی و ایدئولوژیک برترهای خود را برمی گزیند. جزیی از پروژه ایران و اسلام هراسی را پیش می برد و از اینجا هنرمندان را به نخل طلایش رغبت و از هو شدن در رسانه های وابسته اش رهبت و ترس می دهد. از نقد ادبی و هنری مذهب به توهینِ مقدسات یک ملت می کشاند! • چنین رغبت و دوستی ای را قرآن، "بیت عنکبوت" و "اوهن البیوت"(سست ترین خانه) می خواند: "مثَل کسانی که غیر خدا برای خود اولیاء گرفتند مثل حال عنکبوت است که با تارهایش خانه ای ساخت! ای کاش می دانستند که سست ترین خانه ها، خانه عنکبوت است"(۴۱/عنکبوت) ................................................... ۱. تنیدگی فرم و مضمون و اسلامی شدن یا نشدن سینما بحثی است که جای خود باید بررسی شود. همچنین نمره هنری فیلم عنکبوت مقدس نزد منتقدین حتی اروپایی چند است؟ و آیا همه انتخاب بخاطر جهات سیاسی است یا چیزی از هنر هم در آن است؟ نیز مجال و حرفه دیگری طلب می کند. 📝محسن قنبریان ۱۴۰۱/۳/۹ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه هفتم ▫️ بینش پنجم: اقتصاد • استخلاف و جانشینی انسان از خداوند در اموال (ربط این بینش با توحید) • تقریر نظر شهید صدر در الاسلام یقود الحیاة - استخلاف نوعی انسان از خداوند - استخلاف افراد از جامعه اسلامی • بیان آیت الله خامنه ای در تفسیر سوره برائت(ص۲۳۴و۲۳۵) • فتوای امام خمینی درباره مالکیت انفال و انتفاع عموم مردم در زمان غیبت - رد پای آن در اصل ۴۵ قانون اساسی - فرق بین ولایت دولت با تولیت دولت - افق گشایی این فتوا در مسائل اقتصادی * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
🌀 ایضاح 1⃣ نجاشی و امرء القیس؛ و باز علی(ع) برخورد امیرالمومنین با شخص نجاشیِ شاعر و با شعر امرء القیس می فهماند سیره معصوم چند لایه و غیر بسیط و حکمرانی فرهنگی هم باید چنین باشد: • نجاشی، شاعر متعهد به نظام سیاسی اش -عملا رسانه او علیه اموی- را بخاطر شراب خواری در رمضان حد زد و سفارش بزرگان قبیله اش را نپذیرفت حتی به قیمت پناهنده شدنشان به دشمن! یعنی هنر مقدس، در حکومت علوی برای هنرمند مصونیت نمی آورد! • امرء القیسِ عیّاش با اشعار زن و شراب را به جهت فرم و قوت قصیده، اشعر الشعراء خواند؛ او را برای رهایی اش از رهبت و رغبت بهتر خواند، اما کماکان اشعار مبتذلش را بخاطر بدی مضمون در نظام اسلامی اش رواج نداد! یعنی سطحی از هنر، از هنرمند قابل تفکیک و مصون از فسق فعلی و فاعلی اوست! مثلا "فرم غزل" اگر برای "مضمون عشق"، مشروع و مجاز شد، یک غزل مستهجن، صناعت غزل را نجس نمی کند؛ بلکه استادی آن شاعر در غزل را هم باطل نمی کند! 2⃣ اشتراک در احکام و ارزش! مومن و کافر در تکالیف مشترکند. یعنی امرء القیس(مثلا) اگر در زمان اسلام بود، نماز بر او واجب و خمر و فحشاء بر او حرام بود! لکن نمازش بدون ایمان(اگر هم میخواند)، قبول نبود و ترک شرابش هم با وجود کفرش، کمکی به او نبود! اسلام اول "نظام جاهلی"(کفر) را از مثل او می گرفت و به "نظام ایمان و عمل صالح"(اسلام) دعوتش میکرد بعد به نماز و ترک شراب! جنگ و ستیزش با کفار بخاطر کفرشان نیست چه رسد به اینکه بخاطر فسقشان باشد؛ بخاطر ارزشهای انسانی است! می فرماید: "فَقاتِلوا ائِمةَ الکفرِ اِنَّهم لا اَیْمانَ لَهُم"(۱۲/ توبه): سرمداران کفر(نه عامه شان) را بکشید چون عهد و پیمان -اَیمان- ندارند (نه چون اِیمان و دین ندارند)! کَن و اُسکار، هالیوود و مدیای جهانی، وقتی چالش مسلمانی ما میشوند که "انهم لا اَیمان لهم" می شوند! خلاف عهد فطری و تعهدات بین المللی، توهین به مقدسات را بجای نقد مذهب، ضریب می دهند. تجاوز به فرهنگها را جای تصویر ارزشهای خود می نشانند(فرق هالیوود و بالیوود). هنرمندانی از کشورهای قربانی را به رغبت نخل طلا و از ترس هوشدن در مدیای جهانی از آزادی در آورده، سفارشی ساز می کنند! 🔺مرتبط با یادداشت: زر امیرابراهیمی و امرء القیس؛ معلقه بر کعبه یا بیت عنکبوت؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/3115 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
💠 مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا؛ اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) در بُعد عدالت 🔸 با حضور حجت الاسلام قنبریان، استاد حوزه و دانشگاه ⏰ زمان: چهارشنبه ۱۱ خرداد ساعت ۱۹:۳۰ 👈 پخش از تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو SNNTV http://snn.ir/fa/livetv 🆔 @www_snn_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه هشتم ▫️ بینش ششم: عدالت ❓عدالت چگونه شعبه ای از توحید است؟! - اگر شعبه ای از توحید بود، زود به زود با هر مصلحت جزیی قید نمی خورد! • توحید چگونه عدالت اجتماعی می شود؟! - تقریر آیت الله خامنه ای در اینباره ❓چگونه توحید نظام طبقاتی را منحل می کند؟! - غیر خدا و شرک شامل نظم اجتماعی طبقاتی و قانون غیر الهی هم میشود! - قانون غیر الهی آن است که خلاف عدالت باشد! • شیعه در عقاید از عدلیه اما در فلسفه اجتماعی و سنجه فقهی-حقوقی، امتداد عدالت را لحاظ نکرده است! - نظر شهید مطهری در اینباره * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه نهم ▫️ بینش هفتم: آزادیآزادی، شعبه ای از توحید! - تفاوت تفکر اسلامی و لیبرالیسم - تقریر آیت الله خامنه ای • آزادی در بیان امام خمینی - موهبت الهی/ امانت الهی/ امتحان الهی/ارزش حیات/ اعطا کردنی نیست! • تقریر حق فطری شهید مطهری • شعب آزادی - آزادی تفکر/ عقیده؟/ تفصیل شهید مطهری در اینباره - آزادی بیان و نقد/ بیان صریح شهید بهشتی در حق نقد حاکمان - بیان آیت الله خامنه ای • آزادی در قانون اساسی و... - فرمان ۸ماده ای امام خمینی - فصل ۷ قانون اساسی * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
25.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 گزیده ای از مصاحبه ۴۵ دقیقه ای حجت الاسلام قنبریان با خبرگزاری تسنیم گزارشی مشروح تر را اینجا بخوانید: https://tn.ai/2719746 • زنده بودن آرمانها در مردم نقطه اصلی امید است/ نقد برای بهسازی نظام فرصت است نه تهدید/ تندترین نقدها به نظام از موضع آرمان ها میشود یعنی انقلاب امام زنده است • اگر پیشرفت باشد عدالت نه! استقلال باشد آزادی نه! ناپلئون ها هم داشته اند، انقلاب اسلامی توازن اینها باهم را می خواست • اشرافیت مسئولین با نگاه تیز مردم گرفته میشود و این لازمه اش دسته دوم و نامحرم نشدن مردم است • صحیفه خوانی امروز چالش آفرین است. وقتی خواندیم امام فرموده اگر دولت و مجلس از طبقه مرفه شدند فاتحه جمهوری اسلامی خوانده است دچار چالش میشویم و ناچار زمین و آسمان می بافند تا حرف امام را توجیه کنند/ برخی حرفهای امام امروز به کمونیستی متهم میشود! • مفهوم مردمی بودن، دستمالی شده! به نفع سرمایه داری کاری می کنیم یک برچسب مردمی سازی هم رویش می زنیم! • حرف نو امام در اقتصاد و عدالت! ☑️ @m_ghanbarian
🌐 آسمان و زمین عدالت نزد امام خمینی مصاحبه با روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱/۳/۱۲ • مبانی حِکَمی-عرفانی عدالت - از فرد تا اسماء الهی: استقامت بر صراط مستقیم - اشراب معنویت به عدالت • قسط و عدالت اقتصادی - دخیل کردن توده های میلیونی در تولید نه فقط عدالت توزیعی • ولایت مطلقه برای مصلحت پابرهنگان! - امام ولایت مقیده را ولایت نمی دانست! - مطلقه، یعنی تعطیل موقت احکام بخاطر مصلحت! - مصلحت نزد امام یعنی مصلحت عموم بخصوص پابرهنگان! - دو نمونه مداخله ولایت مطلقه امام: ۱.زمین و مسکن محرومان ۲.دستمزد کارگر! - امتداد در سیاستهای کلی اصل۴۴(بند ب) • آقای حکمران بدان: - ٪۱ تورم اضافی= ۱۵هزارمیلیارد تومان رانت برای دارایان -٪۱۰ تورم = رشد ۲٪ نرخ فقر و دومیلیون فقیر * مطالعه این مصاحبه را به دغدغه داران عدالت توصیه کنید: http://fdn.ir/72095 ☑️ @m_ghanbarian
استادقنبریان--۱۲خرداد۱۴۰۱.pdf
363.1K
🌐 آسمان و زمین عدالت نزد امام خمینی مصاحبه با روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱/۳/۱۲ • مبانی حِکَمی-عرفانی عدالت - از فرد تا اسماء الهی: استقامت بر صراط مستقیم - اشراب معنویت به عدالت • قسط و عدالت اقتصادی - دخیل کردن توده های میلیونی در تولید نه فقط عدالت توزیعی • ولایت مطلقه برای مصلحت پابرهنگان! - امام ولایت مقیده را ولایت نمی دانست! - مطلقه، یعنی تعطیل موقت احکام بخاطر مصلحت! - مصلحت نزد امام یعنی مصلحت عموم بخصوص پابرهنگان! - دو نمونه مداخله ولایت مطلقه امام: ۱.زمین و مسکن محرومان ۲.دستمزد کارگر! - امتداد در سیاستهای کلی اصل۴۴(بند ب) • آقای حکمران بدان: - ٪۱ تورم اضافی= ۱۵هزارمیلیارد تومان رانت برای دارایان -٪۱۰ تورم = رشد ۲٪ نرخ فقر و دومیلیون فقیر * مطالعه این مصاحبه را به دغدغه داران عدالت توصیه کنید: http://fdn.ir/72095 ☑️ @m_ghanbarian
14.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 گزیده و برشی از مصاحبه خبرگزاری دانشجو (برنامه گرا) با حجت الاسلام قنبریان • دست مردم را می بندیم و میگوییم مردم باید لیقوم الناس بالقسط باشند! وقتی دولت ناعادلی سرکارآمد می گوییم مردم انتخاب کردند! شورای قسط فقط ۳٪ محقق شده! • امام می فرمود مردم رهبرند! می فرمود اگر دستگاه جباری(اداره یا شورا یا نهاد مستبدی) در جمهوری اسلامی پیدا شد مردم تذکر دهند به دستگاه قضایی شکایت کنند اگر کاری نکردند به دهان آن دستگاه بزنند! • شهید بهشتی -ناظم قانون اساسی- این آرمانها را آورد درون قانون اساسی؛ فصل۷، اصل۲۶،۱۰۴و... • اصل۲۷ آزادی تجمعات منهای حمل سلاح فقط مخل به مبانی اسلام نباشد/ یعنی علیه ضروریات مذهب(مثل لایحه قصاص) نباشد/ علیه این سیاست، ان دولتمرد حتی یک اجتهاد! • نمی گویم الان وضع اسفناک است بهتر خیلی جاهای دیگریم اما ما سوغات بزرگی برای دنیا آورده ایم هرچه در این اصول دزدیده شود به ماموریت جهانی انقلاب اسلامی خیانت می کنند. ➕پاورقی: منبع خاطره میرحسین موسوی: پا به پای آفتاب ج۵ص۲۲۵ 🔗فیلم کامل گفتگو را اینجا ببینید https://www.aparat.com/v/VJfsy ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه دهم ▫️ حوزه گرایش ❓آیا علماء در دوره غیبت وظیفه ی قیام دارند؟! - نظری که انقلابگران در زمان غیبت را مثل زید بن علی می داند! - نظری که آنها را طاغوت می داند! ❗️ بخشی از روایات قیام و انقلاب • جملات امام خمینی در اینباره ❓آیا انقلاب، یک پدیده مستمر است؟! - ثمره این نگاه - نظر مقابلش - جملات رهبر انقلاب در اینباره * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
⚠️ از مخاطبان عزیز عذر خواهیم برنامه جماران علیرغم اعلان تهیه کننده، امروز یک ساعت زودتر(۱۸:۳۰) پخش شد! برنامه نیمه شب دوشنبه ۹ خرداد ضبط شده بود! امیدواریم بتوانیم قطعه هایی از آن را بارگذاری کنیم ☑️ @m_ghanbarian
25.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ از نظام امت و امامت تا امامتِ امت! 🎬 گزیده و برشی از مصاحبه خبرگزاری دانشجو (برنامه گرا) با حجت الاسلام قنبریان/ ۷خرداد۱۴۰۱ • اسلام فقط ولیّ نیست؛ نظام امت و امامت است! • بدون مردم، خمینی یک نائینی و یک شیخ انصاری است ؛ مردمِ بدون خمینی هم به جایی نمی رسند! • ایندو به هم رسید و نظام امت و امامت تشکیل شد. منتهای آن را امام امامتِ امت می خواند(پیام ۱۲ فروردین ۵۸) همه مردم رهبر می شوند! • امام بینشی از اسلام به مردم داد که آرمانهای آنها (آزادی، استقلال، مردم سالاری و...) را ذیل اسلام تحقق می داد و برای آن کرد. • حق نقد و حتی تخطئه را هدیه خداوند می دانست! 🔗فیلم کامل گفتگو را اینجا ببینید https://www.aparat.com/v/VJfsy ☑️ @m_ghanbarian
27.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بخش اول برنامه جماران/ ۱۴خرداد۱۴۰۱/ شبکه یک/ ▫️ قبل از مردم سالاری، تعریف مردم! • به نظر امام، مردم: ۱. مظهر اراده حق هستند ۲. لسان و زبان خداوند هستند! • ایندو را از غرب عاریه نگرفته بود از حاق اسلام و تعالیم امیرالمومنین گرفته بود - ایندو در عهد نامه مالک اشتر... • ترجمان این تعالیم در جملات امام... • این رابطه به یکی شدن ولیّ با مردم می انجامد! - میفرمود با شما یکی شده ام، یکایک شما رهبرید! - جملات درخشان امام در اینباره 🔗فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید http://www.telewebion.com/episode/0x28afe59 ☑️ @m_ghanbarian
27.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بخش دوم برنامه جماران / ۱۴ خرداد۱۴۰۱/ شبکه یک/ ▫️ حرف نوی نهضت امام: جمع بین جمهوریت و اسلام • امام این جمع را از قرآن و عترت گرفته بود! - "شاورهم فی الامر"/"اطیعوا...و اولی الامر منکم" ؛ الامر یعنی حکومت، همان که ولایت دارد مشورت با مردم دارد - خطبه ۱۷۳ نهج البلاغه... • امام مشارکت را یکطرفه نمی خواند که: مردم مشارکت کنید! بلکه هرچه موانع مشارکت بود را از بین می برد! • برخی شاگردان امام، صندوق رای را از باب عدم وهن شریعت قبول دارند! و برخی "مردم داری اسلامی" را قبول داشتند نه "مردم سالاری دینی"! 🔗فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید http://www.telewebion.com/episode/0x28afe59 ☑️ @m_ghanbarian
27.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بخش سوم برنامه جماران/ ۱۴ خرداد۱۴۰۱/ شبکه یک/ ▫️ انتخاب حق همه آحاد نه نخبگان • "کلکم راع و کلکم مسئول" همه را سیاسی و مداخله گر در انتخاب می کرد • امام دو مانع مشارکت را جدی منع می کرد: ۱. جمع نخبگانی(حتی نخبه علمی و دینی) جای مردم بنشیند! - ۵۰۰ مجتهد جای مردم انتخاب کنند!/ امام این را خطرناک تر از جدایی روحانیت از سیاست می دانست! - شورای نگهبان موارد مخفی از چشم مردم را بررسی کند، جایی که در مرآی مردم است با تشخیص خودشان! ۲. گروه های سیاسی و لیست بندها بیش از بینه و شاهد عادل نباشند! - اینکه چون کیَّک گفته را می فرمود: نه در اسلام هست نه در جمهوری اسلامی باید باشد! 🔗فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید http://www.telewebion.com/episode/0x28afe59 ☑️ @m_ghanbarian
31.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بخش چهارم برنامه جماران/۱۴خرداد۱۴۰۱/ شبکه یک/ ▫️ ولایت مطلقه و جمهوریت! • ولایت بنظر امام همیشه مطلقه بوده! • معنای مطلقه؟ - یعنی حتی تعطیلی موقت احکام شرعی بخاطر مصلحت مهمتر/ مثل تعطیلی موقت دفترچه راهنمایی در یک مصلحت مهمتر توسط پلیس! • مصلحت چه کسی؟! - به تصریح امام: مصلحت عموم بخصوص پابرهنگان نه مصلحت ایادی داخلی و خارجی اسلام آمریکایی!/ نه مصلحت مسئولین و...! • دو نمونه عینی مداخله امام: ۱. مسکن محرومین/ ۲. دستمزد کارگری • دو آمار نگران کننده: ۱. ٪۱ تورم اضافی ۱۵ هزار میلیارد رانت به دارایان توزیع / و۱۰٪ تورم دو درصد نرخ فقر را افزایش می دهد(۲میلیون نفر)!⬅️ مراقب سیاستها باشیم! ۲. طبق آمار ایام کرونا میلیونرها ایران با بورس و رمز ارز از متوسط جهانی بیشتر رشد کردند در حالیکه کیک اقتصاد بزرگتر نشده بود!/ بخاطر دوبار تزریق از صندوق توسعه به بورس(دی و شهریور۹۹)! (دنباله را در بخش پنجم ببینید) 🔗فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید http://www.telewebion.com/episode/0x28afe59 ☑️ @m_ghanbarian
24.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برش پنجم برنامه جماران/۱۴ خرداد۱۴۰۱/ شبکه یک/ ▫️ ولایت نگهبان جمهوریت! • دو نمونه نگهبانی رهبر انقلاب از رای مردم: - انتخابات۷۶/ انتخابات۸۸ - یعنی جناحین کشور مشارکت را وقتی به نفع شان هست می خواهند! • می فرماید: "مردم سالاری یعنی بر اساس دین، سالار جامعه خود مردم اند" - این افزون بر نقش آفرینی در انتخاباتهاست - در عالم نظر، بقیه با ایشان فاصله معنادار دارند - در عمل نیز ساختارها و دستگاه ها باید در این سطح مردم سالاری را تامین کنند - چطور اتاق بازرگانی، پارلمان خود را فول تشکیل دهد اما شوراهای کارگری فقط ۳٪ تشکیل شود؟! - ساختار ها و دستگاه ها سهم محرومین و بیکاران از اقتصاد کشور و سیاستهای اصل۴۴ را علیرغم ابلاغ و قانون و... تامین نکرده اند! 🔗فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید http://www.telewebion.com/episode/0x28afe59 ☑️ @m_ghanbarian
🔶 انفال ملکه! فقط بخشی از اموال ملکه انگلیس که این روزها جشن ۷۰ سالگی سلطنت او برپاست: • بستر تمام آبهای بریتانیا و منابع آن! • تمامی معادن طلای اسکاتلند! • همه زمین های کانادا بعنوان دومین کشور بزرگ دنیا! هیچ شهروند کانادا مالک زمین نیست(بجز ۹/۷٪ زمین ها)! • ۵۰هزار هکتار در شمال شرق اسکاتلند و ۲۰ هزار هکتار در نورفالک • سرجمع: مالک یک ششم خشکی های کره زمین در سراسر دنیا!!! ! درباره بقیه اموال او تحقیق کنید! قوها، خفاش ها و...! شاید حالا بهتر فلسفه انفال در شریعت اسلام را بفهمیم که چنین اموالی را دست امین الله داده تا برای مصالح مردم استفاده کند و در زمان غیبت امام، انتفاع عموم مردم از آنها مباح است! (تحریر الوسیله امام خمینی) و حکومت اسلامی باید بمثابه تنظیم گری برای انتفاع عادلانه از آنها باشد. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
‼️ به علت مشکل دانلود جلسه چهارم کارگاه اسلامی که انقلاب کرد ، این جلسه مجدد بارگزاری می شود.