eitaa logo
محسن قنبریان
17.6هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
887 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ ستیز لاکچری ها! (چکیده سخنرانی اعیاد شعبانیه ۹۷ شیراز/ جلسه 1⃣) 🔶قرآن در سوره قصص از "بغی قارون" و "خروج در زینت او" می گوید. یعنی تجاوز و ستیزی بدون خونریزی و با ! امام سجاد(ع) هم میفرماید: "ای مومنان مصیبت شما طاغوتهای از اهل رغبت به دنیا هستند که به دنیا مایلند و مفتون آن شده بدان روی آورده اند"(أمالی/مفید/ص۱۱۷). این چه معمایی است؟ "طاغوت اقتصادی"، "قارونها"، "مترفین"، "مرفهین" و "لاکچری ها" چگونه به ستیز با مردم می آیند؟! دارندگی است و برازندگی! دارند، کیف اش را می کنند چرا این بغی باشد؟! اینکه یکی در دارایی اش غلط بزند(مترف) یا مانور تجمل در مصرف دارایی اش بدهد، را قرآن چرا "بغی و تجاوز" خوانده است؟! 🔶توجه: در سیاسی میگویند لاکچری لایف و زندگی لوکس عمدتا در این سه طبقه پیدا میشود: 1⃣ستاره های سینما و موسیقی و فوتبال 2⃣صاحبان ثروت بادآورده 3⃣قاچاقچیان. جامعه ای که رکود اقتصادی دارد و چرخ تولید لنگ است، بنظرتان اگر مدیر تولیدی رقم میلیاردی ای داشته باشد، پورشه می خرد تا بچه اش دور دور کند یا تولید کارخانه اش را احیاء میکند؟! پس معلوم است پورشه سوارها عمدتا تولید کنندگان و صاحب سرمایه های در چرخش نیستند اگر از ستاره ها نباشند عمدتا از دومی ها هستند. 🔶ضرر اول ها به جامعه: اداری و اقتصادی قرآن ۸بار از اتراف و لاکچری لایف مذمت کرده است. کسی که شاهانه خرج میکند باید بی حساب هم کسب کند. کسب بی حساب -بخصوص در وضع اقتصادی غیر مطلوب- از طریق قانونی و اخلاقی نیست. با کارچاق کنی و پارتی بازی، جعل سند و فریب و اختلاس و...است. پس این تیپ اولین ضربه خود را به نظام اداری و روال اقتصادی کشور میزنند. نمونه ای تابلو شده، صرفا از باب مثال: اولین کسی که چک بلا محل در ایران کشید گوگوش خواننده زمان طاغوت بود. لاکچری ای که شاهانه میخرید و چک میداد تا بعدا وصول شود. تحقیق کنید هم اساتید اقتصاد و هم حقوق به این مساله صحه نهاده اند که این رویه از او شروع شد. حتی سال۵۵ قانون چک به نفع این رویه تصحیح شد که چکی که سفید امضاء یا مشروط است پیگرد کیفری ندارد معروف شد به قانون گوگوش! رویه، به بحران رسید. اصلا خلاف فلسفه چک است! چک بجای پول نقد داده میشود که برود وصول کند اگر به ازاءاش پولی نباشد این خلق اعتبار فاجعه بار است. لاکچری های الان بدترند حالا اعتبار چند ده یا چند هزار میلیاردی میگیرد پس نمی دهد. بدهکاران بانکی را نگاه کنید اقلی تولید کنندگانند اغلب یا ستاره ها و حواشی فوتبال اند یا نوع دوم. خوش حسابش آن اعتبار را در بانک دیگر یا بخش دلالی بازار گذاشته، قسط بانک اول را -که با سود نازل است- می دهد! با این پولها پورشه سواری و لاهی کشی می شود. 🔶ضربه دوم لاکچری ها به نظام جامعه است: این کاری تر و مخرب تر است. آیه ۷۹قصص میگوید در مقابل مانور تجمل قارون، کسانی که زندگی دنیایی را دوست داشتند می گفتند: یالیت لنا مثل ما اوتی قارون: کاش به ما هم مثل آنچه به قارون داده شده می داد! انه لذو حظ عظیم: او چه کیفی می کند! همین "ای کاش" پدر نظام اخلاقی را در می آورد. هنوز فرمول همین است برای توسعه اقتصادی بنگلادش آمدند، اول تجویزشان ویدئو بود! زندگی های قارونی را ببینند تا بگویند: ای کاش... بعد شروع می شود. بعد دیگر برای آن مقدار مصرف کردن باید صبح تا شب کار کرد، حلال و حرام را قاطی کرد و یکسره هم و غم خود را پول قرار داد. دو چیز یکباره فوت میشود: 1⃣رسیدن به خود: توجه به فضایل، علوم نافع، ارتباط با خدا و... 2⃣نیکوکاری و کارهای تبرعی: دیگر چرا رایگان بخشی؟ از همه چیز پول میگیرد و فقط کاری میکند که پول داشته باشد! آیا این از بین بردن تمام نظام اخلاقی جامعه نیست؟ حالا معلوم شد چرا لاکچری ها را قرآن اهل بغی می شمارد؟ 🔶مقابله با قارونها، با نمادهایی مثل امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) و ابالفضل(ع) در جامعه است. دقیقا مقابل آنها به سادگی و زندگی در حد متوسط بسنده و همه وقت و کار خود را در همان دو قسم مصرف می کنند: توجه به خود و رابطه با خدا/نوع دوستی و خدمت رایگان. امام سجاد شبانه روزی ۱۰۰۰رکعت نماز می خواند. ۱۰۰خانواده را هم تحت پوشش داشت. شبها از دسترنج خود انبان میگرفت و در خانه از کار افتادگان میرفت. خودش و پدرش سید الشهدا از این مداومت شانه شان اثر زخم کهنه برداشت. می نویسند هیچ مالی به حسین(ع) نمی رسید مگر اینکه بین محرومان تقسیم میکرد.(ر.ک:راه روشن ج ۴). ابالفضل و علی اکبر هردو این سیره را داشتند که شب بر کوهی آتش می نهادند تا جاماندگان و در راه ماندگان پیدایش کنند. و رایگان سر سفره هرشب آنان بنشینند. آیا نمی توانستند این خرجها را پس انداز و زندگی لوکس تری برای خود بسازند؟ تکثیر این الگوها در جامعه راه مقابله با بغی قارونها و ستیز لاکچری هاست. ☑️ @m_ghanbarian
❇️ ستیز لاکچری ها (چکیده سخنرانی اعیاد شعبانیه ۹۷ شیراز/ جلسه2⃣) 🔶 در فرهنگ قرآن "بغی" خوانده میشود. روایات "مانور تجمل" مشروط به تهاون به مردم و حقوقشان و تحقیر آنان را ملعون میخوانند(روضه المتقین ج۹ص۳۵۷) فقهاء نیز فتوای به حرمت آن دارند. رهبری ۷۷/۱۲/۴ پیدایش این طبقه جدید را مساله اصلی و خطر اصلی خواندند. و این سالهای اخیر از های پایتخت، هشدار دادند 🔶چنانچه گفته شد این سبک زندگی کمتر در کارآفرین ها و سرمایه های در گردش و بیشتر در ستاره ها(سینما، فوتبال، موسیقی یا حتی مذهبی!) و صاحبان ثروت بادآورده پیدا میشود 🔶لاکچری لایف و مانورهای تجمل غیر از فساد اداری و اقتصادی جامعه،موجب زوال نظام اخلاقی جامعه میشود. مانور تجمل آنها، میل به دنیا و رویاهای قارونی بشر غیرمهذب در هم گره خورده، "یا لیت" و ای کاش ی میسازد که همه جامعه را پی کار بیشتر برای مصرف بیشتر و زندگی لوکس تر می دواند. دیگر نه وقتی برای خود و خدا میماند و نه برای نیکوکاری ورسیدگی به هم نوع 🔶راه مقابله: جلوه ی ثواب الله در جامعه راه مقابله اسیدپاشی روی ماشینهای لوکس و زدن لاکچری ها نیست. راه همان است که دارایان علم(الذین اوتوا العلم) در مقابل قارون زدگی جامعه خود گفتند: "ویلکم ثواب الله خیر...: وای برشما ثواب الهی برای مومنان و آنان که عمل صالح انجام می دهند بهتر است"(۸۰/قصص) ثواب الله همان پاداش الهی در مقابل است. اعمال تبرعی، اعمال دلبخواه و رایگانی است که به قصد قربت انجام میشود. این جلوه ها را مقابل مانور تجمل قارونها و لاکچری ها باید در جامعه به رخ کشید 🔶لازمه شیوع ثواب الله و کارهای تبرعی: "اجمال در طلب رزق" مرحوم کلینی در کافی(ج۵ص۸۰تا۸۳) ۱۱روایت در بابی بنام "الاجمال فی الطلب" آورده است. ۴روایت این عبارت را دارد: "أجملوا فی الطلب: در طلب رزق و روزی نیکو و به اجمال بسنده کنید"(دو روایتش صحیح السند است) 🔶معیار اجمال در طلب: در همین باب روایتی از امام صادق(ع) است: "باید در طلب معیشت بالاتر از کسب کسی باشی که کار را ضایع میکند و مادون کسی که در طلب مال حریص است، راضی به دنیا و مطمئن به آن است. خود را از چنین تیپی تنزل بده به یک منصف عفت پیشه(که حرام نمیخواهد) و از جایگاه آدم سست و ضعیف(بی عرضه) بالاتر باش..." همینقدر دنبال پول درآوردن باش بقیه را خرج خود و خدا و نیکوکاری کن 🔶اگر دستور "اجمال در کسب مال است" پس چرا از تجمل گفته اند؟! ان الله یحب الجمال و التجمل! جواب: در همین روایات جمال را مقابل، "البؤس" و تجمل را مقابل، "التباؤس" قرار داده اند. خدا جمال و تجمل را دوست دارد و این دو را دشمن می دارد(ر.ک:کافی ج۶باب التجمل واظهار النعمه) تبأس یعنی کردن، گریه و زاری از فقر، خود را ذلیل کردن. جمال و راحتی و تجمل و خود را به زیبایی زدن را دوست دارد 🔶دقت: تجمل در عربی غیر از تجمل در فارسی است! درفارسی یعنی اسباب و اثاث لوکس داشتن، جمع آن تجملات است. همین لاکچری لایف که محل بحث است. اما درعربی یعنی آراستگی لذا با فقر هم میسازد. یک پیراهن دارد اما نظیف و اتو کرده، میشود تجمل. لذا در فقه(باب زکات) دارند که زکات چارپایان را به "ذوی التجمل من الفقراء" بدهید یعنی فقیری که ظاهرش آراسته است واظهار نداری نمیکند ولو محتاج است. صاحب وسائل الشیعه در جلد۵ بابی بنام "استحباب آشکار کردن بی نیازی -ولو واقعا نباشد- وقتی که گمان فقر به او می برند" دارد. از قضا روایتی آورده که از شدت حال ظاهری امام سجاد(ع)برخی گمان فقر بردندو پچ پچ در مدینه افتاد که حضرت فقیر است امام ۱۰۰۰درهم معین و به آنان فرستاد وگفت این زکات من است! ببینید اجمال در طلب دارد، متوسط به پایین زندگی میکند ولو دارد. آن مازاد را نه پس انداز میکرد نه لوکس می گشت با آن کارهای تبرعی میکرد. سراغ محمد بن اسامه رفت که مریض بود او از قرضی که توان پرداختش را در این وضع نداشت گریست فرمود چقدر است؟ گفت ۱۵۰۰۰دینار(نزدیک ۱۵۰۰۰سکه بهار آزادی!) فرمود:برعهده من! با این پول چقدر میشد زندگی را لوکس کرد؟! اما نیکوکاری میکند. این موج نیکوکاری در جامعه پدید می آورد. وقتی کسی رابا ماشینت رساندی و جای پول گرفتن یک صلوات گرفتی او هم جای دیگر چنین میکند وزنجیره ادامه می یابد. این سد اصلی مقابل قارونها و لاکچری هاست 🔶از ائمه یاد نگرفتید اقلا از کارآفرینان و ثروتمندان(با سرمایه در گردش) یاد بگیرید. "وارن بافت" جزء دو سه سرمایه دار اصلی دنیاست اما خانه اش را از ۱۹۵۷ تاکنون عوض نکرده وماشین قدیمی اش را سوار میشود شعارش "من سادگی را بیشتر می پسندم" است. 🔶نیازهای زندگی ات را در حد متوسط فهرست کن برای "خرج" آن ببین چند ساعت کار لازم است.مابقی "برج" است یعنی پولهایی که صرف غیر ضروری وتجملات میکنیم. قرار بگذار "برج" را حذف و پول و وقتش را صرف نیکوکاری کنی ☑️ @m_ghanbarian
ستیز لاکچری ها1.mp3
11.31M
❇️ستیز لاکچری ها جلسه اول اعیاد شعبانیه۹۷ ☑️ @m_ghanbarian
ستیز لاکچری ها2.mp3
12.3M
❇️️ ستیز لاکچری ها جلسه دوم اعیاد شعبانیه۹۷ ☑️ @m_ghanbarian
👇مطلب مرتبط با ستیز لاکچری ها👇
💎علی(ع) و بغی قارونی! (سخنرانی شب میلاد امیرالمومنین(ع) ۹۷/۱/۱۰) ✅ سوره قصص چشم ما را به حقیقت تازه ای باز میکند: بغی ! بغی یعنی تجاوز و تعدی. صورت سیاسی اش را میشناسیم: شورش و آشوب طلبی و... اما قرآن از نمونه دیگری حرف میزند: ان قارون من قوم موسی فبغی علیهم: قارون از قوم موسی -نه فرعونها- بود که بر آنان بغی کرد! یا میفرماید: فخرج علی قومه فی زینته: بر مردم خروج کرد در زینتهایش! یعنی خروجش با شمشیر نبود با و به رخ کشیدن گنجهایش بود! او عده و لشکری نداشت(۸۱قصص) خون کسی را هم نریخت اما قرآن او را میخواند. این بغی را باید شناخت. ✅ باغی اقتصادی را در دو مرحله و صورت باید بررسی کرد: 1⃣مرحله جمع آوری و تکاثر ثروت 2⃣مرحله مصرف ثروت و اتراف و اسراف او. فعلا با مرحله دوم کار داریم: آیا مانور تجمل حرام است؟! ✅روایات: 🔺۱.روایت صدوق در الفقیه ج۴ص۱۱تا۱۳ (معروف به نواهی): در این روایت -که منشأ فتوا هم شده- دو فقره مربوط به بحث است: الف)کسی که بنایی از روی ریا وـخود نمایی بسازد. که پیامبر فرمود به طبقه هفتم زمین که آتش است حمل میشود و طوقی در گردن صاحبش میشود. پرسیدند: چگونه بنایی ریایی میشود؟ فرمود: وقتی زیاده از کفایت و برای برتری جویی بر همسایه و مباهات بر برادران باشد! ب)نهی از پوشش برای تفاخر که فرمود: هرکس لباسی بدین منظور بپوشد خسف به جهنم شده و قرین قارون قرار میگیرد. 🔺۲.روایت صدوق در عقاب الاعمال ص۲۵۵از امیرالمومنین(ع): هرکس چیزی برای مفاخره بسازد خداوند سیاه محشورش میکند. ✅فتاوا 🔺شیخ حرعاملی در جلد ۵وسائل ص۴۳عنوان باب را "تحریم الاختیال و التبختر" نهاده است. 🔺کاشف الغطاء در کشف الغطاء(ج۳ص۳۳و۳۴) در لباس و آنچه شبیه آن است(فرش و حال و مال و...) در قسم حرام آنها از جمله این را میشمارد: "لباس التبختر و الخیلاء" و به همان احادیث اشاره میکند. 🔺سید جزایری در التحفه السنیه(خطی) ص۲۴ (ر.ک:الجامع للشرایع ص۶۳۴) و محقق اردبیلی در زبده البیان (ص۴۰۸) حکم به حرمت دارند. 🔺آیت الله سیستانی در الفتاوی المیسره ص۳۸۵ و حواریات الفقیهه ص۳۲۰ و۳۲۱ ✅شرط حرمت مانور تجمل 🔹در صحیحه عمر بن یزید هست که به امام صادق(ع) عرضه میدارد: من غذای خوب میخورم و عطر خوب میزنم و مرکب خوب سوار میشوم غلام هم دنبالم روان است آیا چیزی از تجبّر در اینها هست که ترکش کنم؟ امام سرش را پایین می اندازد و سپس میفرماید: جز این نیست که جبار ملعون آن است که غمص الناس کند و حق را نشناسد! عمر میپرسد حق را میشناسم، غمص الناس چیست؟ میفرماید: کسی که مردم را تحقیر و بر آنان تکبر کند(الکافی ج۲ص۳۱۱) 🔹معانی الاخبار غمص الناس را به تهاون به مردم و حقوقشان معنا میکند. فقط یک نیت نیست، حرکت بگونه ای باشد که حقوق مردم ضایع شود (در مواجهه علی(ع) توضیح خواهد یافت) ✅مسأله دیگر: حکم تحسین و تعظیم این قارونها؟ 🔹رسول الله(ص) فرمود هرکس صاحب دنیایی را تعظیم و او را بخاطر طمع به دنیا دوست بدارد خداوند بر او غضب کرده و در درجه او با قارون در تابوتی در پایین جهنم قرینش میکند!(وسائل ج۱۷ص۱۸۱) فقها فتوای بر حرمت تعظیم و تکریم اینها دارند. متاسفانه خوی قارون پرستی در مستضعفین بسیار است. ✅علی (ع) و بغی قارونی نامه های ۳ و ۲۱ و ۴۰ و ۴۱ و ۴۵ و ۷۱ نهج البلاغه در اینباره است. 🔹نامه ۳ درباره خانه ۸۰دیناری شریح قاضی اوست. امام هم قباله ای برای آن خانه مینویسد خواندنی: خریده از مرده، یک طرفش آفات و بلاهاست یک طرفش مصیبتها و طرف سومش هواها و هوسها و چهارمش شیطان گمراه کننده... 🔹نامه ۷۱ درباره منذر بن جارود است. قارون صفتی که در شمارگان کارگزاران علی قرار گرفته است. دو برد گران قیمت میپوشید و از روی خود پسندی دائم چپ و راست خود را نگاه میکرد و کفش هایش را فوت میکرد! به او مینویسد: اگر آنچه از تو برایم نوشته اند درست باشد شتر خانواده و بند کفشت از تو بهتر است! این بهترین مواجهه با این تیپ آدمهاست یاد بگیرید و عمل کنید. 🔹در نامه ۴۵ از فرماندار دیگری سخن است که خود ندارد اما سر سفره دارایان میرود و در مانور تجمل آنها شریک است: ای پسر حنیف خبر یافتم که یکی از جوانان بصره تو را به مهمانی خوانده و تو نیز بدان جا شتافته ای. سفره ای رنگین برایت گشوده و ظرفهای پیاپی طعام برایت آورده گمان نمیکردم بر سفره ی کسی بنشینی که نیازمندشان را به جفا می رانند و توانگرشان را به آن فرا میخوانند! ببینید این معنای غمص الناس است. فقط نیت تفاخر و...نیست همین لژ نشینی خود آن را مصداق تکبر ملعون میکند 🔹امروز در جامعه و حکومتمان هم مثل منذر داریم هم مثل ابن حنیف که عذر می آورند مال ما که نیست دعوت بودیم! سوارمان کردند! هدیه دادند! و... وظیفه دارید کلمات علی را بر اینان بخوانید. حتما توجیه میکنند توصیه میکنم بحث را که بی ثمر دیدید محترمانه بگویید: ولی قانع نشدم! ☑️ @m_ghanbarian
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن17.mp3
9.95M
💠طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن موضوع سخنرانی استاد قنبریان ظهر های ماه رمضان 1437 🔴جلسه هفدهم : گروه های معارض @m_ghanbarian
💠طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن-جلسه هفدهم "گروههای مُعارِض" در این مبحث به بررسی گروههایی میپردازیم که با پیامبران و پیام توحیدی آنان مبارزه میکنند. 🔆 وقتی شعار توحید،همه ی زندگی فرد و اجتماع را در برمیگیرد باید انسان از خود بپرسد این پیامِ پاکیزه ی متناسب با فطرت را چه مرضی در کار است که افراد و جوامعی در طول تاریخ از پذیرفتن آنها سرباز زده اند. ✳️ مقام معظم رهبری در این باره که جامعه ی توحیدی،جامعه ای بی طبقه است،میفرمایند: اساساً در اسلام فرض نشده که حالتی پیش آید که فردی بدلیل ضعیف و ناتوان بودن،نتواند حق مشروع خود را بگیرد. 📌 پیامبر ص فرمودند:مقدس نمی شود(آراسته به فضائل نمیشود،به کمال نمیرسد)امتی که ضعیف در آن نتواند بدون لکنت زبان،حق خود را بگیرد. ✳️ بعنوان مثال اگر فرزندی در خانه تقاضای غذا داشته باشد،آیا با تردید و دلهره به آشپزخانه میرود یا کسی به او نگاهِ چپ میکند؟ ⚠️ درجامعه ی توحیدی هم مانند همین مثال، همه ی افراد باید بتوانند آزاد و بدون واهمه حقِّ خود را طلب کنند و حق را بگیرند.این وعده ی پیامبران بوده است و در هر مقطعی که مجال یافته اند،آنرا عملی کرده اند. ____________________________ 📌جامعه ای که دین اسلام میخواهد بسازد، جامعه ای است که در آن قلدر مآبی و تجمع ثروت در کنار محرومیت نیست. امام علی ع:یک نعمت وافری را جایی ندیدم جزآنکه کنار آن حقی تضعیف شده بود. ❓این نغمه ی آسمانی توحید را که رشحه هایی از آن در روی زمین انجام شده و خاطرات آن در حافظه ی بشریّت مانده و حتی غاصبان آن هم نتوانستند یک شبه آنرا مُندَرِس کنند،مردم با آن چه مشکلی داشتند که آنرا نپذیرفتند؟ 🔹 ۴ طیف با پیامبران و پیام توحیدی آنان مبارزه میکنند: 1⃣طاغوت:راس مخروط حکومت که در مقابل خداوند،قد عَلَم میکند و میخواهد لاالهَ الّااللّه در جامعه تحقق پیدا نکند؛اولین کسانی که با پیامبران مبارزه میکنند همین ها هستند که با اختلاف طبقاتی زنده اند.فراعنه ها و نمرودها هستند،جنود دارندو قرن ها تعارض کرده اند،اینها سرمایه های بشر را بلعیده اند. 2⃣ثروت اندوزان:قارون ها خداوند متعال میفرماید:«ما در هیچ شهری،هیچ پیامبری را نفرستادیم مگر اینکه مرفهین شهر از اطاعت،سر باز زدند.» 👈مُتْرَفین:مرفهین،مُتْرَفْ یعنی مبتلا به تٌرْفْ= سرخوشی افرادی هستند که خوشی زیر دلشان زده(دارندگی و برازندگی) 🔴همیشه مبارزه با توحید،یک مبارزه سیاسی بوده است نه اعتقادی،هیچ کس علیه توحید، حجتی نیاورده است فقط منافع در خطر بوده که درآخر گوینده( پیامبران)را زیر سؤال برده اند نه مسئله ی توحید را؛به گوینده نسبت دیوانه، شاعر و ساحر دادند ولی اصل مسئله ی توحید را نتوانستند زیر سؤال ببرند. 3⃣مَلَعْ : هامان ها مردان سیاسی که موقعیتهای بزرگ اجتماعی دارند،اینها شاید بزرگترین ثروتمندان جامعه نباشند اماکلامشان نفوذ بیشتری دارد؛امرشان مُطاع است. ✔️ مَلَعْ از یَمْلَعونَ الْعَیْن برمی آید و این عبارت یعنی کسانی که چشمها را پر کنند،چشمگیر، دلفریب. 4⃣ علمای درباری؛اَحٌبار و رُهْبان: مراد از اَحٌبار،علمای یهودی و مراد از رُهْبان، علمای مسیحی است و علمای درباری هم مربوط به مسلمانان است. رسول گرامی اسلام فرمود: دین خود را از مسلمانِ اهل کتاب نگیرید.یعنی امام جماعت نشوند چون دانسته یا ندانسته احکام را قاطی میکنند.کَعْبُ الْاَحْباراین یهودی مبلّغ احکام اسلام و مشاور عثمان شده بود.سخن همیشگی وی این بود که کسی که زکات مالش را داد،دیگر هرچه ثروت بیاندوزد متعلق به خود اوست. ✅نباید زمان که میگذرد قرائت عده ای از دین همان باشد که قرائت کَعْبُ الْاَحْبار و امثال او بود و ابوذر در تبلیغ این عده، آدمی تندرو، متعصب و انقلابی باشد که محکوم به تبعید یا خانه نشینی باشد. 🔰 این گروه که به ظاهر،سردمداران مذهب و در باطن، سردمداران مذهبِ خرافی هستند،دین مردم و به تَبَع آن عقل مردم را در دست دارند،اینها موجب شده اند که پیام پاکیزه ی انبیا در نزد و نظر مردم بشکند. ✅حضرت علی ع به این دلیل که نمیخواست عالمان جامعه ای که خود،حاکم آن بود،اَحبار و رُهْبان نشوند و وزرا و وکلا، هامان نشوند،برای اینکه قوم و قبیله اش،قارون نشوند،سخت میگرفت. ‼️نامه ۴۵ نهج البلاغه به عثمان بن حُنَیْف: ...آگاه باش که هرپیروی راپیشوایی است که بدو اقتدا میکندواز نور دانش او،روشنایی میگیرد،آگاه باش که پیشوای شما از این دنیا به دو جامه ی کهنه وازطعام آن به دو قرص نان بسنده کرده است،بدان که شما نمیتوانید چنین کنید و لیکن با وَرَع و کوشش و پاکدامنی و درستکاری مرا یاری نمایید،به خدا سوگند از دنیای شما زری نیاندوخته ام... ☑️ @m_ghanbarian
ناز و نیاز7|مناجات المطیعین.mp3
9.92M
🍀ناز و نیاز 🔺شرح مناجات 7⃣مناجات المطیعین ☑️ @m_ghanbarian
🍀ناز و نیاز 🔺شرح مناجات 7⃣مناجات المطیعین ____________________________ 1⃣حال طاعت 💠تاکنون حال اطاعت و خدمت نسبت به کسی را تجربه کرده ای؟ نه وقتی دستوری از بیرون و بالا می رسد و ملزم به انجام هستی آن حال "کره" و اکراه است. 💠وقتی جذبه محبتی به کسی در درون خود یافتی وبرای نزدیک شدن به او پی دلخواه و فرمانش می گردی که انجام دهی این حال اطاعت است. 💠حال اطاعت نیازمند یقظه محبت است (إِلَهِي لَمْ يَكُنْ لِي حَوْلٌ فَأَنْتَقِلَ بِهِ عَنْ مَعْصِيَتِكَ إِلا فِي وَقْتٍ أَيْقَظْتَنِي لِمَحَبَّتِكَ : خدایا توان انتقال خود از معصیت به اطاعت را در خود نمیبینم الا در وقتی که جذبه محبتت بیدارم کند_مناجات شعبانیه) 2⃣تحصیل این حال چگونه است؟ 💠اگر منتظر "حصول" این حال در خود بنشینیم کار خیلی به تعویق می افتد راهی برای "تحصیل" این حال وجود ندارد؟ 💠یکی از راههای ایجاد این حال خویش و به فرمان شدن از قلب و آماده خدمت شدن نگاه به زندگانی بندگان برگزیده است. نیکوکارانی که در مقامات عالی سبقت گرفته اند و در خیرات سرعت گرفته اند و برای درجات عالی سعی وافر کرده اند: ☘إِلَهِي اجْعَلْنِي مِنَ الْمُصْطَفَيْنَ الْأَخْيَارِ وَ أَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ الْأَبْرَارِ السَّابِقِينَ إِلَى الْمَكْرُمَاتِ الْمُسَارِعِينَ إِلَى الْخَيْرَاتِ الْعَامِلِينَ لِلْبَاقِيَاتِ الصَّالِحَاتِ السَّاعِينَ إِلَى رَفِيعِ الدَّرَجَاتِ... 💠وقتی بیوگرافی این آدمها را برای خود قوت غالب کنی در تو تحرک می زایند. جذبه مقام آنها حال اطاعت در شما پدید می آورد. 3⃣حال و هوای اهل طاعت ☘وقتی حال اطاعت پیدا شد دغدغه های اهل طاعت هم پیدا می شود. 💠مطیع-یعنی همان کسی که به جذبه محبتی کسی به خدمت او اقدام کرده تا خود را مقرب و نزدیک کند و برگزیده شود- همیشه نگران تشخیص اطاعت و انجام آن است. آنجور که ابتدا فکر می کرد هم آسان نیست. بیرون اهل اطاعت گمان می کنیم اطاعتها همه معلومند فقط مرد انجامش نیست، حال طاعت که آمد این دغدغه می آید که این لحظه اینجا کدام عمل مورد رضایت است. اطاعت اصلی در کدام است؟ 💠اهل اطاعت خود را محتاج "الهام" میبینند گاه ممکن است لازم باشد از راه حج برگردی! گاه ممکن است طاعت در سکوت باشد!... لذا دغدغه اصلی جمله اول است: 💠اللَّهُمَّ أَلْهِمْنَا طَاعَتَكَ وَ جَنِّبْنَا مَعْصِيَتَكَ وَ يَسِّرْ لَنَا بُلُوغَ مَا نَتَمَنَّى مِنِ ابْتِغَاءِ رِضْوَانِكَ خدا فرمانبری ات را به ما الهام فرما و ما را از نافرمانیت دور کن و راه رسیدن به آنچه از خشنودی ات آرزومندیم را آسان کن" 4⃣شک و حجاب مانع اهل طاعت 💠ابزار شیطان ایجاد شک و تردید است. مطیع هنوز واصل تام نیست از پس حجاب با محبوب دوستی میکند تا به او نزدیک شود همین حجاب خواست محبوب را در لحظات و اعمال می پوشاند و جا برای شک و تردید فراهم می کند.واقعاً الان وظیفه است؟ اینجا باید چنین کنم؟ رضای محبوب در این کار است؟! لذا این شک و تردید و ابتدایی باتوسل و پناه به محبوب حل می شود: 💠"از برابر دیدگان و دلهایمان ابرهای شک و دودلی را بزدای و از قلوبمان پرده های تردید و کوردلی را کنار بزن و از نهادمان باطل را زایل کن و حق را درون ما استوار گردان زیرا شک ها و گمانها بارورکننده ی آشوب ها و فتنه ها تیره کننده هدایا و توفیقات زلال و بی آلایشند". 💠واقعا مطیع برای اطاعت و کسب رضایت محبوبش محتاج دستگیری اوست تا با هر قدم اطاعتی لذت همنشینی با خدا را درک کند بر دوستی اش بیافزاید و این فقط به وسیله عنایت الهی ممکن است: 💠 خدایا ما را برکشتی های نجاتت بنشان و از لذت راز و نیازت بهره مند گردان و به حوض های دوستی ات وارد کن و شیرینی محبتت و مقام قربت را به ما بچشان. 💠اجْعَلْ جِهَادَنَا فِيكَ وَ هَمَّنَا فِي طَاعَتِكَ وَ أَخْلِصْ نِيَّاتِنَا فِي مُعَامَلَتِكَ کوششمان را در راهت و همتتان را در طاعتت قرار ده و نیتهایمان را درمعامله با خود خالص گردان  فَإِنَّا بِكَ وَ لَكَ وَ لا وَسِيلَةَ لَنَا إِلَيْكَ ما از تو و برای تو وسیله ای جز تو بسوی تو نیست." 💠اگر حال طاعت را درخود یافتی می بینی اصلی ترین در خواست های طاعت همین هاست سرتاپای وجود اهل طاعت و حال طاعت را همین دغدغه ها گرفته است و امام سجاد(ع) چه زیبا و کامل اینها را به زبان آورده و دهان ما گذاشته است. ☑️ @m_ghanbarian
✅ با توجه به درخواست مخاطبین و ایام ولادت امام عصر(عج) ، صوت و متن سخنرانی عقوبت تیه در اختیار مخاطبین قرار میگیرد⬇
عقوبت تیه.pdf
489K
فایل pdf متن سخنرانی 🔴 "عقوبت تیه" ☑️️ @m_ghanbarian
🔴از رسول الله(ص) نشد اقلا تأسی از پاپ...! ✅مطلبی مهم به مناسبت احضار حجت الاسلام قنبریان به دادگاه. ✅در کانال ایتا و سروش بخوانید http://sapp.ir/m_ghanbarian http://eitaa.com/m_ghanbarian
🔴از رسول الله(ص) نشد اقلا تأسی از پاپ...! 🔺میخواستم این مطلب را قبل از احضار به بخاطر یک -که از روز های اول به شکایت شدم- بنویسم. چون بعد آن شاید گدایی ترحم و خواهش عفو معنا میشد، لکن و اثاث کشی به سروش و ایتا کار را به تاخیر انداخت. فردا بخاطر آن نقد و حواشی اش به دادگاه احضار شده ام پس امشب با شما درمیان می گذارم: 🔺۱۳مارس۱۹۸۱ پل ژان پل دوم در میدان سن پیتر رم توسط محمد علی آقجان ترکیه ای تبار مورد سوءقصد قرار گرفت. ضارب دستگیر و به حبس ابد محکوم شد. دوسال بعد در ۲۷دسامبر۱۹۸۳ پاپ ۲۰دقیقه محرمانه با او در زندان ملاقات کرد و او را بخشید! به اصرار پاپ در سال ۲۰۰۰ رئیس جمهور ایتالیا نیز رسما او را بخشید و ضارب پس از ۲۰سال آزاد شد! این برخورد ضارب مسلمان زاده را به اینجا رساند که اعتراف کند: "عیسی مسیح بهترین انسانی است که قدم بر زمین نهاده است"! ۳۳سال بعد ترور با دسته گل روی قبر پاپ بیاید و با گریه از او تجلیل کند. 🔺اینجا اما -که اسلام به ذات خود ندارد عیبی و هر کژی هست از مسلمانی ماست- "برخی" که با شناسنامه "العلماء ورثه الانبیاء" و "الفقهاء خلفاء الرسول" و... بالادست مردم نشسته اند نه با عامل ترور خود بلکه با ناقد مکتبی و انقلابی خود چه نمی کنند؟! ۴دانشجوی شیرازی بخاطر انتقاد از در تبلیغات انتخابات خبرگان امام جمعه، دادگاهی و محکوم میشوند. طلبه ایلامی بخاطر اعتراض به امام جمعه مرکز استان احضار می شود و... آیا وراثت و جانشینی از رسولی مهربان تر از مسیح با آن صفح جمیل این است؟! ائمه جمعه توجه دارند آن کار پاپ موجب جذب به مسیحیت و این کار آنان موجب دفع از اسلام است؟ حتی اگر صحنه گردانی این پیگردها نه با خودشان و توسط متملقان و بادمجان دور بشقاب چین ها باشد! مدعی پاپ هم خودش نبود! 🔺تازه مصیبت اینجاست که این جوانان مکتبی و نه بقصد ترور بلکه بخاطر حفظ ارزشهایی که خمینی بزرگ -وارث اصیل انبیاء- برایمان آورد نه دست به سلاح که دست به قلم شدند و در شعاعی کوچک حرف حق را بگوش عده ای رساندند. آیا النصیحه للائمه المسلمین(واجب) و ترور(حرام) بالسویه است؟! اگر بود و اینان غیر هم کیشی مثل ضارب پاپ بودند هم انتظار از این ائمه جمعه بیش از پاپ بود. 🔺حاشا که همه سازمان روحانیت اصیل شیعه چنان باشد. آنانکه "مرزداران عقیده" و "فریادگر گرسنگی مظلومان مقابل سیری ظالمانند"، کجا قابل مقایسه با نهاد دنیوی کلیسایند که مهر "مال مردم خواری" و "راه آنان بر هدایت بستن" از سوی خداوند بر تارکشان حک شده است(۳۴/توبه) جای برخی از آن نام بردگان مثل دستغیبی نشسته بود که علیرغم پاکی وقتی مظلومانه هتک و فحش نامه ها نثارش میشد، ماهی یک گونی دوخته شده از این نوشته ها را برای امحاء به فرد امینی می داد تا نام هتاک و فحاشی لو نرود! و دستغیب یک استثناء نبود و نیست. 🔺اما احضار و دادگاه و حکم و زندان و... برای جوان انقلابی شیرین است وقتی می بیند نقدها و انتقادها بی اثر نیست. از گیلان و شیراز خبرهای استعفای معنادار پس از این مطالبات می رسد و گمان نکنم مرحوم آقای ایمانی آخرین باشد. 🔺بنده هم فردا ظاهرا بخاطر نقدی که بر یک نظر یکی از ائمه جمعه مرکز استانی نوشته ام یا حواشی آن به دادگاه احضار شده ام. برایم متوقع بود. وقتی برخی منسوبین یا منصوبین حکمی سنگین تر از حکم هر دادگاه برایم نوشتند و قلمم را اسلحه ی فردا خواندند، دیگر احضار به دادگاه و حتی حکم -هرچه باشد- خیلی غیر قابل تحمل نیست. اما حیف بود یکی اقلا پاپ نشود، لذا کنار بارگاه امیرالمومنین(ع) به آن عزیز پیام دوستی دادم و از خدا خواستم :ربنا لا تجعل فی قلوبنا غلا للذین آمنوا... 🔺اگر احضار فردا توضیحی برای مومنین لازم داشت و به صلاح بود عرض خواهم کرد. ✏محسن قنبریان ۹۷/۲/۱۸ ☑ @m_ghanbarian _________________________________ 🔗مطلب مرتبط: نقد موضع آیت الله جزایری درباره مجلل سازی حرم امام خمینی(ره) https://t.me/m_ghanbarian/1841
✅ برای مومنین و دوستانم! 1⃣دوستان همشهری ام دیده اند اندازه پرکوچک خود سالهاست به آب و آتش می زنم تا ایمان جوانان را نسبت به انقلاب و اسلام ارتقاء و شبهه ای را از ذهنشان بزدایم. حالا نمی خواهم دادگاهی یا حتی محکوم شدنم ایمان کسی را بلرزاند و نسبت به نظام عزیز اسلامی بدبین اش کند. پس مومنین یاری ام کنند و هرچه نزد بعضی جوسازی تلقی می شود را رها کنند. باید فرقی بین دادگاه رفتن یک سینه چاک انقلاب و رهبری با زوایه دارها و فتنه گرها باشد. مثل آنها نباید به نفع بنده، خدای نکرده دستگاه قضاء، نظام، شاکی یا طرف نقد و... زیر سؤال برود. 2⃣حتی اگر برخی دوستان اهوازی بالاصاله از خود نقد ناراحت و ناخشنودند و حتی به زبان هم می آورند که نباید می شد اما فعلا برای عنوان مجرمانه به عکس نوشته ای در کانال تلگرامی دست یازیده اند، که قبل از نوشتن آن نقد از سخنرانی ۱۳رجب تهیه شده است. علیرغم مات بودن تصویر، عنوان سخنرانی طبق روال بالای عکس نوشته ها اینجا هم هست و موهم تطبیق آن عنوان بر افراد شده است که منظور تهیه کنندگان و بنده نبوده است. بخاطر همین قبل از رؤیت زیاد با فاصله ای اندک قبل از تذکر و دادگاه و... برداشته شد. اگر اینها دال بر حسن نیت و عدم قصد تخریب و توهین بنده و دوستان کانال تلقی نشد، بنده شجاعانه از بابت آن عنوان بالای آن عکس نوشته ولو برای همان چندین ساعت و چند بازدید عذرخواهی می کنم تا فردای قیامت مدیون ایشان و جده اش زهرا(سلام الله علیها) و در دنیا شرمنده مخاطبانی که امر به معروف پاک و بی شائبه حتی یک مکروه سیدالشهداء(ع) را همواره برایشان گفته ام نباشم. رهاشدن و بی جواب گذاشتن اصل نقد و تمرکز بر این اتفاق رسانه ای و غفلت کوتاه حتی اگر مورد گله برخی دوستان و مومنان باشد، اغماض و صفح را برطرف مقابل واجب نمی کند و می تواند حقش را از طریق دادگاه مطالبه کند. 3⃣همانطور که به تصریح از آیت الله جزایری بخاطر آن عکس نوشته -که مثال سخنان بنده نبوده و صرفا ارزش آرشیوی داشته است- عذر می خواهم، بر مفاد نقد خویش بر فرمایشات ایشان درباره مجلل سازی حرم امام بخصوص قسمت پایانی که به احترام ایشان علنی نکرده و خصوصی تقدیمشان شد پا می فشارم. الهی لا تخلنا من حمایتک و لاتعرنا من رعایتک. 📝محسن قنبریان ۹۷/۲/۲۰ ☑️ @m_ghanbarian
‼به بهانه بررسی قانون پولشویی در مجلس. نقدهای مرتبط: 1⃣ امام باقر(ع) و تحریم پولی امپراطوری روم 2⃣ حزب اللهیزه کردن ولایت فقیه در ایران
tahrim poli1.mp3
9.91M
⭕️امام باقر(ع) و تحریم پولی امپراطوری روم ۹۵/۶/۱۸ مدت زمان: ۴۱ دقیقه @m_ghanbarian
🔴امام باقر(ع) و تحریم پولی امپراطوری روم🔴 1⃣ اصل ماجرا 🔸حفظ استقلال فرهنگی جهان اسلام موجب شد خلیفه اموی دستور دهد برخی اجناس فرهنگی رومی تحریم شود و به تبع انحصار آن اجناس در بازار از دست مسیحیان جهان اسلام درآید. 🔸در مقابل این تصمیم امپراطوری روم تهدید به تحریم گردش پولی کرد.پول رایج آن روز سکه های رومی بود که تهدید شده بود توهین به پیامبر(ص) بر آن حک می شود تا مسلمانان نتوانند استفاده کنند. 🔸خلیفه به ناچار از باقرالعلوم(ع) چاره خواست.چاره ی امام تأسیس "نظام پولی واحد اسلامی" و حکم به منع کردن پول های رایج دیگر در معاملات بود.خود برای ضرب سکه و دقایق آن وارد شد. به این طریق هم استقلال فرهنگی حفظ شد و هم تهدید، فرصتی شد تا استقلال اقتصادی جهان اسلام هم به دست آید. 2⃣ تشابه دوران ما 🔸 برای حفظ استقلال علمی، اقتصادی و فناوری و ارتقای آن با غربی ها دچار چالش شدیم.مقاومت بر سر حق مسلم خویش و زورگویی طرف های غربی کار را به تحریم های اقتصادی از جمله " تحریم پولی"(ارزی) کشاند. 3⃣ راه حل باقری(ع) 🔸یک گزینه رفتن به سمت " پول واحد مشترک اسلامی" و هم " بازار مشترک اسلامی" بود. چیزی از جنس راه حل امام باقر(ع) که برای حفظ استقلال مسلمین حاضر شد با سلطان جوری مثل عبدالملک مروان همکاری کند. 🔸این پیشنهاد را اولین بار ناجی اقتصاد مالزی مهاتیر محمد-سال ها قبل از تحریم ها- طرح کرده بود. 🔸نبودن بازار مشترک اسلامی موجب شده فقط 9% معاملات کشور های اسلامی با هم و 91% با بازار های غربی باشد در حالیکه اقلاً تا 50% می توانند بین خود داد و ستد کنند و با داشتن پول مشترک هیچ آسیبی از ناحیه ی تحریم دلار نبینند. 🔸نبود این دو، تحریم های مالی برای ایران رافشل کننده کرد.و حالا پس از تحریم، اقتصاددانان و مرکز پژوهش ها یکی از راه های اصولی را پول مشترک اسلامی مطرح کردند! 4⃣ راه حل دیپلمات ها 🔸گزینه ی دیگر راه حل سیاست مداران بود: مذاکره با دشمن! 🔸محصول مذاکرات طولانی پس از بیش از 6 ماه روی زمین نیاز به توضیح ندارد.عقب نشینی های ما از پیشرفت های علمی و فناوری مان عینی اما تحریم های آن ها کماکان باقی! 🔸 حتی به خود تحریمی هم برسیم که دو بانک داخلی هم سپاه را تحریم کند و نائب رئیس مجلس بگوید: برای تعامل با دنیا باید قواعد بازی در دنیا را بپذیریم و سپاه هم برود با بانک های خودش کار کند! 5⃣ فرق دوران ما با امام باقر(ع) 🔸اموی ها علی رغم همه ی خباثت شان، برای استقلال فرهنگی-اقتصادی کشور اسلامی در مقابل امپراطور روم غیرت نشان دادند اما برخی از آل مروان در زمان ما – که بزرگترین تولید کنندگان نفت و گاز و ثروت مند ترین کشور مسلمان اند- در مقابل برخی تحریم های برخی کشور های مسلمان توسط بیگانگان موزی گری می کنند و حتی کمک کار غربی ها می شوند و این راه حل امام باقر(ع) را مشکل می کند. 🔸در پاسخ می توان گفت مذاکرات اگر همین ها را نشانه می گرفت و بسی زود تر بازار مشترک و پول مشترک اسلامی تعقیب می شد بهره ی کمتری از مذاکره با دشمن اصلی عاید نمی شد. _________________________ برای تفصیل به سخنرانی شب شهادت امام محمد باقر(ع) مراجعه کنید. ۹۵/۶/۱۸ @m_ghanbarian
tahrim poli2.mp3
12.11M
⭕️امام باقر(ع) و تحریم پولی امپراطوری روم ۹۵/۶/۱۹ مدت زمان: ۵۰ دقیقه @m_ghanbarian
🔴رویکرد امام باقر(ع) و FATF !🔴 1⃣ابتکارامام بستری برای مقابله باپولشوئی جلوه قانونی دادن به پول نامشروع ومخفی نگه داشتن منبع اصلی آن(اعمال مجرمانه) راپولشوئی وآن پول را پول کثیف میخوانند.ابتکار امام باقر (ع)درتأسیس نظام واحد پولی بستری برای مقابله با پولشوئی هم بود. 🔸یک مثال:حکومت اموی پولهای متفاوتی ازمردم میگرفت:خراج،جزیه،عشریه(مالیات۱۰درصد)و...از سوی دیگرکشور بزرگ اسلامی دونیمه شرقی(بلاد ایران)وغربی(سوریه ومصر)داشت.درشرق باسکه نقره(درهم فارسی)ودرغرب اسلام باسکه های طلا(دینار رومی)تبادلات مالی میشد.بودن دونظام پولی(بلکه بیشترمثل درهم یمنی و...) زمینه رابرای پول کثیف فراهم میکرد. 🔸جرجی زیدان درتاریخ تمدن خود آورده که وقتی این زمان دهقانان مالیات خود راباوجه نقد میدادند مقداری از آن به بهانه صرافی و...توسط ماموران به جیب زده میشد! فقط رقم خراج عراق۶۶۵میلیون درهم بود ببینید چه پول کثیفی حاصل میشد. 🔸نظام پولی واحد زمینه برای برچیدن اینها هم بود. 2⃣پولشوئی در زمان ما: 🔸وقتی پول کثیف حاصل از قاچاق(مواد مخدر،ارزیاکالا)وکلاهبرداری و...باپنهان کاری وارد فعالیتهای قانونی اقتصادی میشود آثار زیانباری مثل اختلال دربازار،بی ثباتی اقتصادی،تخریب بخش خصوصی،کاهش اثربخشی سیاستهای دولت و...رادرپی دارد. وزیر کشورقبل از انتخابات از آمدن این پولهای کثیف به سمت انتخابات گفت(اسفند۹۴)بعد درمجلس حرف خود را پس گرفت وگفت صرفا هشدار بوده! 🔸یکی ازموارد پولشوئی درمسأله تروریسم است مثلا فروش نفت عراق توسط داعش وسرازیر شدن آن پولها علیه مردم این کشورها از مصادیق بارز پول کثیف است. 🔸یاپولهائی که قطروعربستان برای تسلیح گروههای تروریستی در عراق وسوریه هزینه میکنند پولهای کثیف زمان ماست. 3⃣FATF : 🔸گروه کاری اقدام مالی زیر نظر ۷کشوربزرگ صنعتی است که مأموریتش مقابله باپولشوئی وتأمین مالی تروریسم درنظام مالی جهانی است ، اعضای مختلفی دارد وعربستان واسراییل هم عضوناظرند❗️ 🔸اهمیت این نهادآنجاست که نهادهای مالی وبانکی بزرگ دنیا درانجام مراودات مالی،اعلامیه های این گروه رادرنظر میگیرند وبا متهمین مراوده مالی نمیکنند. اگرکشوری به کلی عضوچنین نهادی نشود درلیست سیاه قرارمیگیرد واگر عضو شدباید توصیه های آنرا بپذیرد. از جمله آنکه افراد یانهادهای ذی نفع مالی درکشورهای عضو نباید کمک دهنده به تروریسم باشند.وافراد وشرکتهای تحریم شده باقطعنامه های شورای امنیت را نمیتوان از خدمات سیستم بانکی بهره مند کرد! 🔸حال فکر کنیددر معیارهای این گروه، حماس،حزب الله،سپاه قدس و...تروریسم باشند طبیعی است هرفرد یا نهادی که بواسطه او بدین ها کمک رسانی میشود درتحریم قرار میگیرد. 🔸آمریکائی ها میگویند حاضرند پول نفت به ایران برگردداما باید مطمئن باشنددرسپاه یاوزارت دفاع هزینه نمیشود! و چاره این FATF است. توگوئی این گروه در مبدلات مالی کاری شبیه آژانس انرژی هسته ای درمسأله هسته ای بازی میکند. 4⃣ماو FATF : 🔸لایحه مقابله با پولشوئی از دولت قبل کلید خورد ودر این دولت تصویب شد اما برای FATF پول کثیف مواد مخدر و خرجش درانتخابات و دلالی های بازارچندان مهم نبوده نگرانی اصلی آنها کمک به حزب الله ومقاومت است لذا لوایح داخلی که گروه های آزادی بخش راتروریسم نمیداند، برایشان رضایت بخش نبوده است. لذاخبراز پذیرش استاندارهای این گروه توسط دولت درقبال خارج کردن ایران از لیست سیاه توسط آنان است . 🔸اثرخارجی اش هم تحریم سپاه توسط دو بانک داخلی بوده یعنی راستی آزمائی هم شروع شده!(مثل همان سناریو برجام)❗️ 🔸پدران معنوی دولت هم تئوری پرداختند که مثل ژاپن وآلمان پس از جنگ بشویم پولها در اقتصاد برود نه در نظامی❗️ 🔸حالا غیر از عقب گرد هسته ای ،از حمایت مظلومین عالم هم به اتهام پولشوئی باید عقب نشینی کنیم❗️ 🔵آیا مقاومت در مقابل این تحریمها وتعقیب رویکرد باقرالعلوم بهتر از پله پله تنزل به خواست دشمن نیست❓ _________________________ برای تفصیل به سخنرانی شام شهادت امام محمدباقر(ع) مراجعه کنید. ۹۵/۶/۱۹ @m_ghanbarian
پروژه آمریکایی حزب اللهیزه کردن ولایت فقیه در ایران.mp3
13M
🔶 سخنرانی: پروژه آمریکایی حزب اللهیزه کردن ولایت فقیه در ایران ۹۷/۱/۹ @m_ghanbarian
🔶پروژه آمریکایی حزب اللهیزه کردن ولایت فقیه در ایران! ۹۷/۱/۹ 🔷ولایت فقیه در ایران، شخص اول و مافوق سه قوه و رهبر انقلاب است تا همه امکانات مادی و معنوی کشور را بسیج کند تا همزمان هم آرمان انقلاب تعقیب و هم وضعیت جاری کشور اداره شود. مثلا حضور نظامی در منطقه همزمان هم یاری مظلوم است هم تامین امنیت مرزها. 🔷حزب الله لبنان اما جنبشی شیعی در یک کشور است در کنار احزاب و جنبشهای سنی، مسیحی، دروزی و... دولت و همه قوای کشور تحت تصرف او نیست و بسته به توفیق سیاسی اش کرسی هایی از پارلمان و برخی وزرای دولت را تصاحب میکند. البته توفیقات او در شکست دادن اسراییل اقبال عمومی به او را که در جریان ۸مارس بروز کرده نشان می دهد اما مخالفین (جریان ۱۴مارس) به بهانه ترور حریری و جوسازی رسانه ای علیه حزب الله، خلع سلاح او را میخواهند. ❓آمریکا و اسراییل با حزب الله چه میکنند؟ وقتی مبارزه با اسراییل و آمریکا در کسوت یک جنبش مثل حزب الله باشد، دشمن با فشار بر دولت لبنان خلع سلاح آنرا مطالبه میکند: 🔸سعدحریری (نخست وزیر لبنان) برای جلوگیری از تحریم آمریکا علیه دولت لبنان برضد حزب الله چنین موضع میگیرد: "حزب الله مشکل منطقه ای است و باید این مشکل را از طریق جامعه جهانی و نه لبنان حل کرد ما با حزب الله مخالفیم ولی دولت من به دلیل ثبات و امنیت لبنان خود را بیطرف نگه داشته است". 🔸انگلیس هم کمک های خود به ارتش لبنان را در صورت هماهنگی با حزب الله قطع میکند! 🔸بانک مرکزی لبنان هم به استنادFATF (قانون جهانی مبارزه با پولشویی) در بخشنامه ای از فعالیتهای مالی و داد و ستد تجاری حزب الله با بانکهای لبنان ممانعت کرد! 🔶حزب اللهیزه کردن ولایت فقیه! حال اگر آمریکایی ها بتوانند ولایت فقیه را از آن کلیت به ولی فقیه و سپاه تقلیل دهند و جامعه جهانی و حتی جامعه ایران وذدولت ودمجلس برآمده از آن را مقابلش قرار دهند، حاکمیت ولایت فقیه را در حد یک جنبش مقاومت مثل حزب الله کاسته و از تحریم آن نتیجه دلخواه را میگیرند. ⁉️سئوال اساسی: چرا در قطعنامه های تحریمی این سالها در کنار تحریم ایران و دولت ایران، تحریم سپاه ذکر میشود؟!صرفا برای تاکید است؟! یا نقشه ای برای تفکیک؟ که با دولت ایران برای رفع تحریم هایش وارد مذاکره شوند اما شرط نتیجه دادن یا ابقای برجام را تحریم سپاه قرار دهند و بخواهند دولت تهران هم با سپاه همان کند که سعد حریری و بانک مرکزی لبنان با حزب الله میکنند! تلاشها در اجرای قانون کاتسا و هم FATF از سوی آمریکایی ها همین را نشان می دهد. پدیده ترامپ این فرضیه را جدی تر کرد او از طرفی خود را ضد برجام نشان می دهد و از سوی دیگر شرط بقایش را تحریم سپاه از سوی دولت ایران می شمارد! پیام نوروزی امسالش جالب بود گفت داریوش کبیر ۲۵قرن پیش از خداوند خواسته بود که ایران را از سه خطر محافظت کند: دشمن[دشمن ایران]، خشکسالی و دروغ! امروز سپاه پاسداران تجسم این سه خطر است! یعنی دشمن مردم ایران و حتی باعث خشکسالی ها! اینها یعنی تفکیک و ایجاد شکاف بین ولی فقیه و سپاه با مردم ایران و نهادهای برآمده از رأی شان. یعنی جامعه جهانی و جامعه ایرانی و دولت و مجلس یکطرف، ولی فقیه و سپاهش یکطرف! 🔶آنچه به این پروژه کمک میکند: 1⃣سیاست ها و موضع گیری های دولت و مجلس میتواند این پروژه را منحل یا تسریع کند. حرف زدن از "دولت با سلاح"، ابلاغ اجرای FATF به بانکها و... کمک به این ماجراست... 2⃣تقلیل ولایت به حزب الله توسط خود نیروهای حزب اللهی! همسر شهید حججی گفت: "محسن سرش رفت تا روسری نرود"! یک هفته بعد سردار سلیمانی موضع گرفت: "چرا دائما از القاب بی حجاب، بدحجاب، اصولگرا یا اصلاح طلب استفاده میکنید؟ پس چه کسی می ماند؟!..." حزب الله لبنان یک گروه از دهها گروه سیاسی لبنان است با حسن تدبیر دارد فراگیر میشود. سنی و مسیحی های بسیاری ۸ مارسی و طرفدار او میشوند ما ولایت فقیه فراگیر و انقلاب ۹۸درصدی را داریم ذره ای میکنیم! فقط بسیجی ها و حزب اللهی ها با سپاه و ولایت باشند! این خیانتش از برخی حرفها و مواضع سیاسیون بیشتر است. همانطور که ائمه، تشیع را روی نماز و روزه و حجاب و... ننهادند و روی تولّی و تبرّی نهادند انقلابی گری هم باید روی همین دو اصل باشد و البته حجاب و نماز و احکام دیگر هم حسن و کمال آن باشد مثل تشیع. (تفصیل مطلب را در صوت این سخنرانی بشنوید) ☑️ @m_ghanbarian
✅به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان 💠افزایش حریم رمضان با گسترش سفره افطاری ساده 🔽در کانال زیر بخوانید🔽 ☑️ @m_ghanbarian
💠افزایش حریم با گسترش سفره 🔸وقتی چیزی منتسب به خداوند شد "شریف" می شود و "تشریفات" می یابد. "خانه اش" تشریفاتی یافته تا با هر خانه و هر شهر فرق کند. هیچکس وارد مکه نمی شود مگر اینکه اقلا برای یک عمره باید مُحرِم شود. احرام به تن کند چند ساعت از اموری اجتناب و امساک کند، طواف و سعی کند و با چیدن مو یا ناخن از احرام در آید. این تجربه شیرین درآمدن به خانه ی خداست. 🔸"ماهش" نیز تشریفاتی دارد. "رمضان" که بر ما وارد شد، آدابی لازم می شود. به طور کلی تشریفات ماه خدا دو بخش است: امساک روز - افطار شب. روزه دار امساک[اجتناب] اش به نخوردن و نیاشامیدن است. و او که به هر دلیل نیست، باید از "تظاهر به روزه خواری در علن" امساک کند. 🔸افطار، وقت مغرب است. روزه دار و غیر روزه دار(چه معذور چه غیر معذور) می توانند با افطار دادن، شرافت این ماه را به رخ کشند. اولین بار رسول خدا(ص) از "افطاری ساده" گفت(وسائل الشیعه ج۴ص۹۹). ثواب یک شب و یک نفر افطاری ساده: ثواب آزاد کردن یک برده از نسل حضرت اسماعیل، کفاره گناه یک سال و... است. ثواب یک ماه افطاری ساده: ثواب آزاد کردن۳۰برده و محفوظ بودن یک دعای مستجاب برای افطار دهنده و... است. 🔸روایات مکرر می گویند: افطار افضل از روزه و امساک است(همان ص۱۰۰). برخی مومنان هرسال نگران شکسته شدن حریم ماه خدایند که نکند عده ای امساکش را رعایت نکنند و تظاهر به روزه خواری کنند. نهی از منکر جای خود، به اینان پیشنهاد می شود با "تظاهر به افطار" حریم رمضان را افزایش دهید. افطاری ساده در "معابد و معابر"، فضای شهر را رمضانی تر می کند. نقصان حریم شکنی بخش امساک را می پوشاند و کفاره روزه خواری می شود. و شهر را شهرخدا نگه می دارد. اهالی هر کوچه، مسجد، تکیه، اداره، مجتمع تجاری و... هرشب یک سفره افطاری ساده و زیبا برای عابران بکشند. کنار صمیمیت ها جای جدل ها و جدال ها، سادگی ها جای تجمل ها و اسراف ها، حریم و حرمت ها هم جای بی حرمتی ها می نشیند. 📝 محسن قنبریان ۹۷/۲/۲۶ ☑️ @m_ghanbarian