33.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 امارة الصبیان و حکمرانی آقازادگان چگونه شکل می گیرد؟
• حکومت ولایت فقیه هم مثل مالک اشتر خطاب آن هشدارهاست!
• نیم طبقه آقازادگان و دامادها و سه فساد آنها
• ازدواج های در هم تنیده حاکمیت و آفرینش آن نیم طبقه
• روابط ثروت و قدرت اینان به کجا می کشد؟
• در نبودن عدالتخواهان و آزادگان با هم مشترک المنافع اند !
• طومار آقازادگان علیه حُجر کار ضابط قضایی کرد !
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
۸-یک مرد در منا عرفه کربلا.mp3
13.07M
🔘 یک مرد در منا ، عرفه ، کربلا
جلسه هشتم
حجت الاسلام قنبریان
#محرم۱۴۰۰
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔘 یک مرد در منا ، عرفه ، کربلا جلسه هشتم حجت الاسلام قنبریان #محرم۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
🔘 گزیده جلسه هشتم "یک مرد در منا، عرفه، کربلا"
•وضع مطلوب و ساختِ درست جامعه این است که "علمای امین و نگهبانِ احکام خدا" در مَصدَر کار باشند یا اعمال از مجرای علم آنها انجام بشود مانند دوره ی صفویه.
•گله مندی اباعبدالله از برهم زدنِ این ساخت اجتماعی ست که "منزلت های فردی و صنفی را دارید" اما در این میان، جایگاه علم تحقیرشده و شما را به عنوان "یک مجتهد آزاد اندیش" تکریم نمی کنند. بدتر، برخی علمای درباری شدند.
•از دست رفتن جایگاه علمای بالله در ساخت جامعه بزرگترین مصیبت است چون مصدر احکام و امور به غیر سپرده شده.
_ماجرای شلاق خوردن ابوحنفیه
•و ریشه این مصیبت و جایگاهِ سلب شده به خاطر "تفرّق و پراکنده شدن در حق" و "اختلاف نظر در سنت"(منبع دین) آن هم بعد از "بیّنه واضح" است.
.البته این تفرُّق، یک تفرقه علمی نیست. تفرقه سرِ منافع بود که از حق دورشان کرد.
•اگر جای دنبال گرفتن منافع فردی و صنفی، "هزینه ای را تحمل می کردید در راه خدا"، مصدر امور می شدید و دستگاه ظلمه بر این مصدر تسلط پیدا نمی کردند.
•و دوباره چرا این کوتاهی را کردید و هزینه ای برای اسلام ندادید؟!
.جان کلام در این است، شما از "مرگ" ترسیدید.
• چرا اباعبدالله نترسید؟!
_چون از غضب الهی فراری ست و خدا،"رهبت بزرگ" اوست.
_علت بعدی نیز، درست فهمیدن "معنای مرگ" بود.
•خطبه "پنجاه و یک نهج البلاغه، مادر عاشوراست".
•حضرت علی اکبر، هزینه بزرگ اباعبدالله.
#خطبه_منا
#دعای_عرفه
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
25.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌐 بدعت ولایت اداری!
• موجودی جان سخت از دهه ۶۰ تا ۹۰ که مانع اعتراض به دستگاه اداری و بروکراسی است!
• چندین بار از رهبران انقلاب درباره اش استفتاء شده، نفی شده اما کما کان ذهنیتش باقی است!
• ۸۰درصد حزب اللهی ها قبولش دارند یا به سکوت درباره اش راضی می شوند!
• مرگش چیست که خود را ولایت بنامد؟!
تا حلال حرام کند تا خود را جای نظام جا بزند!
• ولایت مال فقیهِ علم تمام ، تقوا تمامی است که مردم قبولش کرده اند نه مال مسئولین اداری و منسوبین و منصوبین!
📎صوت کامل این جلسه را اینجا بشنوید
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔰دوره فکری اعتراض چرایی و چگونگی 🎙فایل صوتی #قسمت_اول #حجت_الاسلام_محسن_قنبریان با تشکل مردمی فتیه
اعتراض؛_چرا_و_چگونه؟_حجت_الاسلام_قنبریان.pdf
444.8K
🔰 جزوه "اعتراض؛ چرا و چگونه؟"
📌 بیانات #حجت_الاسلام_قنبریان در دوره دانشجویی اعتراض؛ چرا و چگونه؟
🗓 ۸ مرداد ۱۴۰۰
▫️اعتراض حق برای دگر اندیشان و تکلیف برای حزب اللهیها
▫️موقف و جایگاه اعتراض در منظومه تفکر انقلابی:
• این نظریه مانع دو آسیب است: ماله کشی/ انتقاد اپوزیسیونی
• دگم شهید بهشتی بر نقد حاکمان از آلمان تا قانون اساسی
• اعلام شرائط اضطراری هم منوط به مصوبه مجلس و فقط تا ۳۰ روز است نه چهل سال
▫️روش اعتراض:
• روش میتی کومانی نه ممکن است نه مطلوب
• ذهنیت میتی کومانی، مطلوب امنیتیهاست
▫️فن آوری اجتماعی اعتراض مردمی:
• ظرفیتهای لزوم مشورت، حق افشاگری، حق تقاص و...
• لزوم بازتولید حلف الفضول در جمهوری اسلامی/ توضیح ایده
• سه دوره ارزشخواهی حزباللهیها: هیاتها، جهادیها، مطالبهگری/ بدون مطالبهگری پت و مت میشویم
• ظرفیت حرمها برای بستنشینیهای اعتراضی
📎پیوست ۱: نظام دیوانی؛ خودبنیادی یا مردم داری؟
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2257 (صوت)
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2258 (pdf)
📎پیوست ۲: دگم نقد حاکمان؛ شهید بهشتی
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2276 (pdf)
☑️ @m_ghanbarian
✅➡️ @fetye_ir
۹-یک مرد در منا عرفه کربلا.mp3
16.32M
🔘 یک مرد در منا ، عرفه ، کربلا
جلسه نهم
حجت الاسلام قنبریان
#محرم۱۴۰۰
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔘 یک مرد در منا ، عرفه ، کربلا جلسه نهم حجت الاسلام قنبریان #محرم۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
🔘 گزیده جلسه نهم "یک مرد در منا، عرفه، کربلا"
•علمای بالله که باید مجرای امور، علم آنها باشد، فقط عالمان دین نیستند؛ علوم دیگر هم هستند.
•توقیر عالم به شارژ کارت او و ساختن حوزه های مجلل و خیریه بازکردن نیست، به علم و جایگاه دانش اوست.
•بی نظمی و جابه جایی در ساخت جامعه، موجب آسیب های فراوانِ اجتماعی و فرهنگی می شود.
_مراجع تقلید، بیش از یک سال مقلّد وزارت بهداشت اند!
_رویکرد امنیتی در مسائل فرهنگی به جای عملکرد فرهنگی، یک آسیب جدی.
•تحقیر شدن علم در ماجرای کشتن حُجر بن عدی
• خطبه منا می گوید این بنظمی چه بر سر جامعه آورد؟!
_ضعفا را تسلیم شاهان کردید؛ بدین گونه که یک دسته "مستعبد مقهور" و بی اراده شدند و دسته دیگرهم در معیشت شان دچار ضعف و "مستضعف مغلوب" شدند.
_النَّبِيُّ أَوْلَىٰ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ ۖ را پیغمبر چگونه معنا کرده است؟!
_انحصار مثل یک سیاه چاله طبقه اموی را بالا برد و بیت المال را چاق و چله کرد.
•در این جامعه مجرای امور، آرا و هوا و غضب پادشاهان می شود و ملوک به اشرار اقتدا می کنند.
_رضاخان راهزن بزرگ
•غلبه هم فقط با جنگ سخت و جبرِ سلطانی نبود، جنگ نرم و تئوری سازی و جعل حدیث هم بود.
•با این دو سیاستِ "زور" و "تزویر" مردم برده آنها شدند.
•مردم برده شده بین زورگویان تندخو و اهل حمله به ضعفا گیر افتادند. اطاعت شونده یعنی حاکمان هم خدا را نمی شناخت و کارگزارانش نیز بر مومنین رحم نمی کرد.
_ماجرای آیین نامه عبدالملک بن مروان برای مسلمانانی که پیشتر اهل ذمه بودند.
_ماجرای اعتراض اهل ذمه در زمان امیرالمومنین/ معاویه می گفت: ابالحسن دهن مردم را باز کرد.
.نامه۱۹ نهج البلاغه را هم نگاه کنید.
•نزاع ما سر مستضعفان و قاضی ما هم خدای متعال است.
•ثمره خون حسین،زینب را به اسیری برد اما دین را از اسارت، آزاد کرد.
•اباعبدالله این انسان معنوی معنای مرگ و حیات را عوض می کند.
_ابن ابی الحدید سنی، نرم خویی را از خصوصیات پیروان علی می داند/ذلت و ستم ناپذیری هم از خصوصیات فرزندان عاشوراست.
•عوض شدن معنای مرگ و حیات، همه چیز را در خدمت جان خواهد برد نه جان را در خدمت امکانات و رفاه.
_مردانگی را فروختن از تن فروشی بدتر است./ اگر مردانگی فروخته شد، زن بودن معنایش را از دست می دهد.
•بهره مند شدن از همه اعضا و جوارح، خواسته یک انسان معنوی ست.
_مژگان چشم چگونه شهادت می دهند و عتیق العَشَرَه چه کسانی هستند؟!
#خطبه_منا
#دعای_عرفه
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
27.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀عکس هوایی و اضمحلال داخلی
•"۵۰سال بعد از رسول الله وزیران و امیران و سرداران و عالمان، جگرگوشه رسول الله را با آن وضع فجیع کشتند!
جامعه ما مگر از آن جامعه قرص تر و محکم تر است؟! چه کنیم آن اتفاق تکرار نشود؟! اگر جلوی اینکار را نگیرید ممکن است جامعه ما هم به آنجا برسد!
اگر حرف حق زدن را بخاطر مقام و ثروت و نزدیکان ترک کردند و عده اینها زیاد شد آنوقت یزید ها سرکار می آیند!"
• ۲۵سال بعد از این هشدار ها الان ما چه بیمه ای گرفته ایم که آن نگرانی ها محقق نشود؟!!
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
💡یک ایده خام! پس از انتخابات۱۴۰۰ می خواستم این ایده علمی را تعقیب و به دستگاه زیر نظر آقای زاکانی(م
⚖موازنه عادلانه!
پیام اجتماعی این بی قراری ها در سمت ها، بخصوص نمایندگی مردم را کاری ندارم!
پیام سیاسی منصب گیری های چند کاندیدای ریاست جمهوری هم فعلا محل بحث نیست!
چنانچه درمورد آقای زاکانی هم عرض کردم باید قانون، موازنه عادلانه ای را تدارک کند:
۱. یا به اتمام رساندن دوره نمایندگی شرط ضمن رای وکالت شود ؛ یا اگر نماینده مردم میتواند نیمه کاره آن شهر را تا انتخابات بعد بدون نماینده کند، مردم هم بتوانند "در شرایطی"، نمایندگی خود را از مظنونین پُست بیقرار در میاندوره پس بگیرند!(شرایط را قانون معلوم کند)
۲. نمایندگان مردم در مجلس هم بتوانند زودتر از پایان موعد، رای خود به حقوق دان شورای نگهبان را پس بگیرند. در فرض برخی شوائب از او توضیح بخواهند و از رای داده شده تا پایان دوره ، منعزل نباشند!
#مردمسالاری_دینی
#ایده_خام
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
۱۰-یک مرد در منا عرفه کربلا.mp3
10.23M
🔘 یک مرد در منا ، عرفه ، کربلا
جلسه دهم(آخر)
حجت الاسلام قنبریان
#محرم۱۴۰۰
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔘 یک مرد در منا ، عرفه ، کربلا جلسه دهم(آخر) حجت الاسلام قنبریان #محرم۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
🔘 گزیده جلسه دهم "یک مرد در منا، عرفه، کربلا"
•خدا، تکیه گاه یک انسان سالک و معنوی است که طی سال ها تجربه معنوی به باور یقینی رسیده؛ به این باور که خدا اجر محسنین را ضایع نمی کند و اگر کسی پی تکلیفی را گرفت و خالصانه انجامش داد، خدا آن حرکت را می رویاند.
_نگاه ها فقط به آمارها و نمودار ها نیست(که با بالا و پایین شدنش، امید ها کم و زیاد شود.)
•کمبود امید از کمبود این نگاه اصیل است و دعای عرفه پر از این درک خوشبینانه از نظام هستی است.
•ساخت درونی ائمه بر کرم و جود است و آنها معتاد به احسان کردن هستند و اگر ریالی خرج کنید چند برابرش را برمی گردانند.
.ایمان هم شرط احسان نیست.
•رابطه اخلاص و عمل، رابطه آب و کوزه نیست. رابطه لفظ و محتواست.
_اگر انسان خالص نشد، حرکت سیاسی او نیز مخلصانه نیست و اگر حرکت مخلصانه نبود با شیطنت درونی شروع می شود و بندگان خدا را به دره می برد.
•در جامعه اسلامی هر عمل اجتماعی حتما نیازمند این نیت خالصانه است تا هم فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ بشود و هم بندگان خدا را در کوچه های تنگ منیات نبرد.
•حسین، نه اشِراً وَ بَطِراً و برای تبرج های سیاسی و مثل این تبرج های مجازی و خودنمایی که از سر احسان و برای خدا بودنش قیام می کند.
•خدا هم این عمل تک و خالص را بلند کرد و خون خواه حسین شد و آن را بی اثر رها نکرد.
_می گفتند: آنکه کشته شد حسین نبود و این تفکر تا امام رضا آمد.
•خصوصیات روح بزرگ
•حسین چگونه شهادت می دهد و چگونه از اعضا و جوارح بهره می برد؟!
_در هیچ دعایی از هیچ معصوم دیگری اینجور ریزه کاری در شهادت توحید نداریم.
•مناجات حسین در قتلگاه
#خطبه_منا
#دعای_عرفه
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
27.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀جامعه مقدس!
#دوگانه_اعتراض_و_امنیت
• با وجود دشمن و سوء استفاده رسانه ای اش، اعتراض چرا؟!
• چرا رسانه های خودی با پوشش خبری، اعتراض را علامت جمهوریت و مردمسالاری دینی نکنند ؟!
• امیرالمومنین(ع) در بحبوحه صفین هم مطالبه حق گویی و نقد میکرد!
• جامعه مقدس جامعه ای نیست که حرم دارد و نذری می دهد، جامعه ای است که ضعیف بدون لکنت حرفش را بزند!
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian