eitaa logo
محسن قنبریان
14.9هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
761 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه اول ▫️ مقدمه • الگو بودن شاگردان حلقه تهران امام • مهمترین مشاهده اسلام اینان/ امتداد بخشی اجتماعی آن/ گرایش انقلابی شان ▫️ قدم اول؛ سطح دانش • مهمترین مشاهده از اسلام - در بیان علامه طباطبایی و امام خمینی - در بیان آیت الله خامنه ای - در بیان شهید بهشتی • چند مثال و افق گشایی * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه دوم ▫️ گستردگی و پیوستگی آموزه ها: - در انسان و جامعه انسانی - در علوم نافع - در دین ▫️ ظهور توحید در ساحات سه گانه ی دین و انسان و علم! • دلیل قرآنی بر این ادعا ❓چگونه معارف و اخلاق و اعمال همه توحیدند؟! ❗️شواهد سیاسی_اجتماعی از امام خمینی * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه سوم ▫️ بینش اول: مردم در امتداد توحیدی 1⃣ مجرای اراده حق • تبیین های امام خمینی... • مبنایی روایی این بینش 2⃣ زبان خداوند! • در بیانات امام خمینی... • مبنای روایی این بینش ⬅️ نتیجه این بینش: امامتِ امت! • جملات صریح امام خمینی در رهبریِ مردم! ❗️دواشکال! ❓۱- اکثرهم لایعقلون ها و لایعلمون ها چه؟! - دو پاسخ! ❓۲- عارف همه چیز را مظهر خدا می داند؛ مردم هم مثل همه چیز! - پاسخ: فرق وحدت شهود در تکوین با کشف اراده تشریعی خداوند! * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
🔷 امیرجان این استوری، بلندترین تمجید از نظام جمهوری اسلامی بود! وقتی "دیگریِ" (رقیب) نظام را تتلو میدانی، نه اپوزیسیون های متعدد سکولار و نه هیئت های مذهبی غیر انقلابی و نه قرائت های عدالتِ ضد ساختار موجود و نه ...و نه...؛ با صدای بلند می گویی هیچکدام از اینها برای دهه نودی ها و نسل جدید، قدرت رقابت با جمهوری اسلامی را ندارند! یعنی جمهوری اسلامی ارزشهای بنیادین خود را به نسل جدید داده فقط اگر کسی بتواند رقابت کند، تتلو است! حالا نسبت تتلو با آن رقبای نظام سیاسی ج.ا چیست؟! با شما! تتلوی ما، جاستین بیبر آمریکاست؛ آنجا هم جمع آوری امضا برای اخراج بیبر کاری دموکراتیک است. اینجا هم -غیر از ارزشهای شرقی و اسلامی- ۲۳۰هزار امضاء برای راه ندادن تتلو بخاطر تاثیر منفی اش بر فرزندان پیدا میشود! پ.ن: کمپین والدین آمریکایی بر سایت وزارت خارجه آمریکا علیه بیبر: "ما می خواهیم بیبر به دلیل رواج کارهای مخرب و خطرناک بی پروایی و استعمال مواد مخدر از کشورمان اخراج و گرین کارتش باطل شود او نه تنها امنیت ما را به خطر می اندازد بلکه تاثیر بدی بر جوانان کشور ما دارد"! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه چهارم ▫️ بینش دوم: انتخابات۱: حق رأیحق رأی در سه مکتب: ۱.مکتب لیبرالیسم - نظریه حق طبیعی مبتنی بر اصالت علت فاعلی ۲. مکتب سلفی های تکفیری - بیاناتی از جزوات و تالیفات داعش! - مساوی نبودن عالم و جاهل! ۳.اسلامِ خمینی • بیان شهید مطهری و فرق مهم آن با نظریه حق طبیعی لیبرالیسم • سه نقد بر نظریه داعش (اسلام تحجر)! - حق فطری بودن ! - تساوی عالم و جاهل در احکام اسلام غیر از تفاضل عندالله است! - تساوی در تقسیم بیت المال، دیه، محکمه و..‌. رای هم مثل آنها - حق رای مقابل حکم خدانیست، تعیین وکیلی برای اجرای احکام و امور است؛ در وکالت، عالم و جاهل مساوی اند! * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
🔰پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام با همکاری مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار میکند: 💠آیین رونمایی از مجموعه دو جلدی 📖حکمرانی نوین کنکاشی پیرامون هویت و کارکرد حلقه های میانی 🔸با حضور حاج سید احمد عبودتیان دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت 🗓زمان: یکشنبه مورخ هشتم خرداد ماه ساعت 17 📌مکان: سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی قم —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰سلسله عکس نوشتهای 💠حجت الاسلام و المسلمین —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه پنجم ▫️ بینش سوم: انتخابات۲: رجوع به آراء عمومی ❓آیا رجوع به آراء عمومی همان بیعت و یدالله فوق ایدیهم است؟! ❗️امام آنرا همان بیعت عهد رسول الله می دانست. • توضیح مبنای امام - صندوق رأی که در صدر اسلام نبوده است! - آیا گرفتن نظر اهل حل و عقد، حاضران و... اصالت و "موضوعیت" داشته یا "طریقیت" برای کشف نظر عموم؟ - اگر کاشف از رأی عموم باشد... - اگر بیعت کاشف از رأی همه نبوده و رجوع به آراء عمومی ارتکاز جدیدی باشد... • نامه۵۴ و خطبه۱۷۳ نهج البلاغه در اینباره چه می گوید؟! • پاسخ صریح امام خمینی به یک استفتاء در اینباره! • بیان آیت الله خامنه ای در اینباره! ▫️ خوانش مکتب سلفی تکفیری در اینباره: • فهد صالح العجلان، رجوع به آراء عمومی را ارتکاز تازه و غیر شرعی می داند! • رهبر انقلاب، داعش را شکل افراطی تر از مخالفین مردمسالاری دینی در جمهوری اسلامی خواندند! * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
🌐 تَتَرُس @ نت! مردم آبادان در جنگ روایتها بین بیگانگان با ج.ا ، ندید گرفته میشوند! اخبار پیرامون متروپل (متن و حاشیه) نه همه اش آن است که رسانه های رسمی روایت می کنند و نه آنچه رسانه های بیگانه! وسط این جنگ رسانه ای مردم آبادان خود نگاه از نزدیک و کاملا محسوس و ملموسی از پیرامون متروپل دارند؛ اما در آن جنگ سپر گرفته شده اند. دشمن خود را پشت اعتراضات پراکنده و مثل آتش زدن مغازه مالک و شایعات و ابهامات دائم نو به نو شده، مخفی کرده و اینها را بهانه زیر سؤال بردن نظام کرده! رسانه های رسمی هم فقط موکب ها، همکاری ها و تلاش گروه های امدادی را روایت می کنند. جای انعکاس گلایه و ایرادهای خانواده هایی که عزیزانشان یک هفته است زیر آوارند، جای ریشه یابی کردن تجمعات و اعتراض ها و... بیشتر دوست دارند از استانداردهای دوگانه ی رسانه های غرب و... بگویند! دو روز از نزدیک آبادان را دیدم و شنیدم، چیزی بین آن دو روایت است! در جهاد رسانه ای با دشمن تا میشود نباید اجازه داد مردم آسیب دیده و ناتوان سپر انسانی برای دشمن (تَترُس) شوند! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه ششم ▫️ بینش چهارم: ولایت و مردمهستی شناسی نظام ولایت مقدم بر پوسته فقهی-حقوقی آن - هستی و واقعیت ولایت، امری دو طرفه است؛ همه دارایی و استعدادهای متولی لحاظ و رعایت میشود • کمال چنین حقیقتی: امامتِ امت - جملات صریح امام خمینی در اینباره - این حقیقت، جامعه را مظهر و مجلای خواست و اراده حق می کند • به لحاظ فقهی-حقوقی - ولایت معصوم، منصوص و منصوب اما غیر تحمیلی/ فقیه؛ تعیینی هم نیست، شناختنی و انتخابی - نظام امامت و امت... • ولایت مطلقه فقیه - در نگاه شهید بهشتی: - اطلاق از چه؟ ۱. از تمایلات اکثریت! (اما منتخب اکثریت است) ۲. اطلاق از برخی احکام شرع موقتا - ۶مورد از زبان شهید بهشتی - در هردو، مقید به مصلحت مردم!/ جملات امام خمینی - سنجه ی مهم شهید بهشتی در هنگام تعارض تصمیمات حکمرانی با خواست عمومی! * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
🕸 زر امیر ابراهیمی و امرء القیس؛ معلقه بر کعبه یا بیت عنکبوت⁉️ ❓ مشکل انتخاب فیلم چیست؟! • اینکه به تحلیل بی بی سی فارسی: "آشکارا به دو مضمون ممنوع در سینمای ایران یعنی پورن و نقد مذهب می پردازد"؟! (صحنه هایی عریان و صریح از هردو در فیلم را گزارش می کند) • اینکه: بازیگر زن آن در حواشی سینمای ایران بخاطر مصور شدن رابطه ای غیر اخلاقی بدنام شد و از ایران گریخت؟! ❗️نه! هیچکدام! یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید 👇 ☑️ @m_ghanbarian
🕸 زر امیر ابراهیمی و امرء القیس؛ معلقه بر کعبه یا بیت عنکبوت⁉️ ❓ مشکل انتخاب فیلم چیست؟! • اینکه به تحلیل بی بی سی فارسی: "آشکارا به دو مضمون ممنوع در سینمای ایران یعنی پورن و نقد مذهب می پردازد"؟! (صحنه هایی عریان و صریح از هردو در فیلم را گزارش می کند) • اینکه: بازیگر زن آن در حواشی سینمای ایران بخاطر مصور شدن رابطه ای غیر اخلاقی بدنام شد و از ایران گریخت؟! ❗️نه! هیچکدام! • در هنر جاهلی قبل از اسلام (شعر) هم هردوی اینها بود. کسی مثل ، هم آدم هرزه و عیاشی بود و هم اشعارش در تصویر عشقبازی و روابط جنسی و...تباه بود؛ اما امیرالمومنین(ع) در گردهمایی رمضانی با اصحاب او را شاعرترین شاعر قبول کرد! در افطار ماه رمضانی از ابوالاسود دوئلی درباره موضوع بحث گردهم آمدگان پرسید. او گفت: درباره برترین شعرا گفتگو بود! وقتی نظر حضرت را درباره شاعرترین پرسیدند فرمود: "در یک دسته اسب مسابقه نتاخته اند تا پایان شان به ربودن نیِ گرو شناخته شود"(شعرشان به یک سبک نیست که بتوان مقایسه کرد)" اگر ناگزیر بوده و چاره نباشد جز برتری دادن، "پادشاه گمراه"(امرء القیس) برتر است!"(حکمت۴۵۵) حضرت اینجا صریحا با لقب "المَلِکُ الضِّلِّیل" مضمون اشعار امرء القیس را تباهی و گمراهی می داند اما به لحاظ صنعت ادبی، "اشعر الشعراء" می شمارد! • برتری هنری فیلمی با صحنه های خلاف عفت و حتی نقد مذهب اگر واقعا هنری باشد!(۱)، درون یک نظام ارزشی دیگر چیز عجیبی نیست و اسلام هم با آن برتری مشکلی ندارد! (با نظام ارزشی اش در نزاع فرهنگی است) • لکن تمام فرق در نکته دیگر است که را از امرء القیس جدا می کند: امیرالمومنین(ع) در همان گردهمایی معیار انتخاب خود غیر از صنایع ادبی را چنین بیان کرد: "ولکن ان یکن فالذی لم یقل عن رغبه و لا رهبه: اگر بنا شود انتخابی صورت گیرد برترین آنها کسی است که نه به دلیل رغبتی (مالی و...) و نه از ترس کسی، شعر سروده"(شرح ابن ابی الحدید ج۲۰ص۱۵۳ ذیل همان حکمت۴۵۵) یعنی امرء القیس ولو اشعارش تباهی است و فقط به لحاظ صنایع ادبی قابل تقدیر است اما همان اشعار را به سفارش کسی و به رغبت متاعی نسروده بود! آزاد از رغبت و ترس سروده و قصیده اش جزء ۷معلقه به کعبه در جاهلیت شده بود. از این غیر ایدئولوژیک تر؟: فقط هنرِ آزاد! 🔅 فرق زر (زهرا) و فیلم عنکبوت مقدس با امرء القیس و معلقه اش، نه پورن آن است نه نقد مذهبش، سفارشی بودن و غیر آزاد بودنش است. • دستگاه داوری آن() نه صرفاً بررسی هنری می کند و نه حتی هنر برای هنر را معیار می نهد؛ بلکه کاملا سیاسی و ایدئولوژیک برترهای خود را برمی گزیند. جزیی از پروژه ایران و اسلام هراسی را پیش می برد و از اینجا هنرمندان را به نخل طلایش رغبت و از هو شدن در رسانه های وابسته اش رهبت و ترس می دهد. از نقد ادبی و هنری مذهب به توهینِ مقدسات یک ملت می کشاند! • چنین رغبت و دوستی ای را قرآن، "بیت عنکبوت" و "اوهن البیوت"(سست ترین خانه) می خواند: "مثَل کسانی که غیر خدا برای خود اولیاء گرفتند مثل حال عنکبوت است که با تارهایش خانه ای ساخت! ای کاش می دانستند که سست ترین خانه ها، خانه عنکبوت است"(۴۱/عنکبوت) ................................................... ۱. تنیدگی فرم و مضمون و اسلامی شدن یا نشدن سینما بحثی است که جای خود باید بررسی شود. همچنین نمره هنری فیلم عنکبوت مقدس نزد منتقدین حتی اروپایی چند است؟ و آیا همه انتخاب بخاطر جهات سیاسی است یا چیزی از هنر هم در آن است؟ نیز مجال و حرفه دیگری طلب می کند. 📝محسن قنبریان ۱۴۰۱/۳/۹ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه هفتم ▫️ بینش پنجم: اقتصاد • استخلاف و جانشینی انسان از خداوند در اموال (ربط این بینش با توحید) • تقریر نظر شهید صدر در الاسلام یقود الحیاة - استخلاف نوعی انسان از خداوند - استخلاف افراد از جامعه اسلامی • بیان آیت الله خامنه ای در تفسیر سوره برائت(ص۲۳۴و۲۳۵) • فتوای امام خمینی درباره مالکیت انفال و انتفاع عموم مردم در زمان غیبت - رد پای آن در اصل ۴۵ قانون اساسی - فرق بین ولایت دولت با تولیت دولت - افق گشایی این فتوا در مسائل اقتصادی * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
🌀 ایضاح 1⃣ نجاشی و امرء القیس؛ و باز علی(ع) برخورد امیرالمومنین با شخص نجاشیِ شاعر و با شعر امرء القیس می فهماند سیره معصوم چند لایه و غیر بسیط و حکمرانی فرهنگی هم باید چنین باشد: • نجاشی، شاعر متعهد به نظام سیاسی اش -عملا رسانه او علیه اموی- را بخاطر شراب خواری در رمضان حد زد و سفارش بزرگان قبیله اش را نپذیرفت حتی به قیمت پناهنده شدنشان به دشمن! یعنی هنر مقدس، در حکومت علوی برای هنرمند مصونیت نمی آورد! • امرء القیسِ عیّاش با اشعار زن و شراب را به جهت فرم و قوت قصیده، اشعر الشعراء خواند؛ او را برای رهایی اش از رهبت و رغبت بهتر خواند، اما کماکان اشعار مبتذلش را بخاطر بدی مضمون در نظام اسلامی اش رواج نداد! یعنی سطحی از هنر، از هنرمند قابل تفکیک و مصون از فسق فعلی و فاعلی اوست! مثلا "فرم غزل" اگر برای "مضمون عشق"، مشروع و مجاز شد، یک غزل مستهجن، صناعت غزل را نجس نمی کند؛ بلکه استادی آن شاعر در غزل را هم باطل نمی کند! 2⃣ اشتراک در احکام و ارزش! مومن و کافر در تکالیف مشترکند. یعنی امرء القیس(مثلا) اگر در زمان اسلام بود، نماز بر او واجب و خمر و فحشاء بر او حرام بود! لکن نمازش بدون ایمان(اگر هم میخواند)، قبول نبود و ترک شرابش هم با وجود کفرش، کمکی به او نبود! اسلام اول "نظام جاهلی"(کفر) را از مثل او می گرفت و به "نظام ایمان و عمل صالح"(اسلام) دعوتش میکرد بعد به نماز و ترک شراب! جنگ و ستیزش با کفار بخاطر کفرشان نیست چه رسد به اینکه بخاطر فسقشان باشد؛ بخاطر ارزشهای انسانی است! می فرماید: "فَقاتِلوا ائِمةَ الکفرِ اِنَّهم لا اَیْمانَ لَهُم"(۱۲/ توبه): سرمداران کفر(نه عامه شان) را بکشید چون عهد و پیمان -اَیمان- ندارند (نه چون اِیمان و دین ندارند)! کَن و اُسکار، هالیوود و مدیای جهانی، وقتی چالش مسلمانی ما میشوند که "انهم لا اَیمان لهم" می شوند! خلاف عهد فطری و تعهدات بین المللی، توهین به مقدسات را بجای نقد مذهب، ضریب می دهند. تجاوز به فرهنگها را جای تصویر ارزشهای خود می نشانند(فرق هالیوود و بالیوود). هنرمندانی از کشورهای قربانی را به رغبت نخل طلا و از ترس هوشدن در مدیای جهانی از آزادی در آورده، سفارشی ساز می کنند! 🔺مرتبط با یادداشت: زر امیرابراهیمی و امرء القیس؛ معلقه بر کعبه یا بیت عنکبوت؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/3115 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
💠 مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا؛ اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) در بُعد عدالت 🔸 با حضور حجت الاسلام قنبریان، استاد حوزه و دانشگاه ⏰ زمان: چهارشنبه ۱۱ خرداد ساعت ۱۹:۳۰ 👈 پخش از تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو SNNTV http://snn.ir/fa/livetv 🆔 @www_snn_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه هشتم ▫️ بینش ششم: عدالت ❓عدالت چگونه شعبه ای از توحید است؟! - اگر شعبه ای از توحید بود، زود به زود با هر مصلحت جزیی قید نمی خورد! • توحید چگونه عدالت اجتماعی می شود؟! - تقریر آیت الله خامنه ای در اینباره ❓چگونه توحید نظام طبقاتی را منحل می کند؟! - غیر خدا و شرک شامل نظم اجتماعی طبقاتی و قانون غیر الهی هم میشود! - قانون غیر الهی آن است که خلاف عدالت باشد! • شیعه در عقاید از عدلیه اما در فلسفه اجتماعی و سنجه فقهی-حقوقی، امتداد عدالت را لحاظ نکرده است! - نظر شهید مطهری در اینباره * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه نهم ▫️ بینش هفتم: آزادیآزادی، شعبه ای از توحید! - تفاوت تفکر اسلامی و لیبرالیسم - تقریر آیت الله خامنه ای • آزادی در بیان امام خمینی - موهبت الهی/ امانت الهی/ امتحان الهی/ارزش حیات/ اعطا کردنی نیست! • تقریر حق فطری شهید مطهری • شعب آزادی - آزادی تفکر/ عقیده؟/ تفصیل شهید مطهری در اینباره - آزادی بیان و نقد/ بیان صریح شهید بهشتی در حق نقد حاکمان - بیان آیت الله خامنه ای • آزادی در قانون اساسی و... - فرمان ۸ماده ای امام خمینی - فصل ۷ قانون اساسی * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 گزیده ای از مصاحبه ۴۵ دقیقه ای حجت الاسلام قنبریان با خبرگزاری تسنیم گزارشی مشروح تر را اینجا بخوانید: https://tn.ai/2719746 • زنده بودن آرمانها در مردم نقطه اصلی امید است/ نقد برای بهسازی نظام فرصت است نه تهدید/ تندترین نقدها به نظام از موضع آرمان ها میشود یعنی انقلاب امام زنده است • اگر پیشرفت باشد عدالت نه! استقلال باشد آزادی نه! ناپلئون ها هم داشته اند، انقلاب اسلامی توازن اینها باهم را می خواست • اشرافیت مسئولین با نگاه تیز مردم گرفته میشود و این لازمه اش دسته دوم و نامحرم نشدن مردم است • صحیفه خوانی امروز چالش آفرین است. وقتی خواندیم امام فرموده اگر دولت و مجلس از طبقه مرفه شدند فاتحه جمهوری اسلامی خوانده است دچار چالش میشویم و ناچار زمین و آسمان می بافند تا حرف امام را توجیه کنند/ برخی حرفهای امام امروز به کمونیستی متهم میشود! • مفهوم مردمی بودن، دستمالی شده! به نفع سرمایه داری کاری می کنیم یک برچسب مردمی سازی هم رویش می زنیم! • حرف نو امام در اقتصاد و عدالت! ☑️ @m_ghanbarian