eitaa logo
محسن قنبریان
15.2هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
763 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✍🏻 لوازم این نظر را آیت الله نمی پذیرد! (صمیمانه با آیت الله محسن اراکی) مقدمه این طلبه کوچک هفته های قبل در بحث نقد و ابرام ها بر حکم محاربه و اعدام محسن شکاری و موج سواری بیگانه بر آن، ساکت بودم. بیش از یک ماه پیش تر و در اول شروع دادگاه ها یادداشت کوتاهی، درباره مجازاتهای محارب و فحّاش با دو واسطه برای رئیس قوه قضائیه فرستادم -که نمیدانم به دستش رسید یا نه؟- و دیگر ساکت ماندم. سخن اخیر استاد معظم آیت الله اراکی -که از حکم محارب و مفسد فی الارض به بغی هم ارتقاء دادند و تقریبا همه حاضران در اغتشاشات را شامل کردند- ناگزیرم کرد فقط دو پرسش از لوازم نظرشان بپرسم؛ که بعید می دانم دو لازمه را بپذیرند. • لازمه اول: جواز کشتار خیابانی! به پایان خطبه۱۷۲ نهج البلاغه درباره باغیان جمل استناد کرده اند که حضرت فرمود: "به خدا سوگند، حتی اگر به یک نفر از مسلمانان دست می یافتند و او را به عمد و بی هیچ گناهی می کشتند، کشتن همه آن لشکر (ذلک الجیش) برمن حلال بود، زیرا همه آنان در کشتن آن مرد حضور داشتند و این جنایت را منکَر نشمردند و به زبان و دست از او دفاع نکردند". نتیجه گرفته اند: "طبق این فرمایش امیرالمؤمنین؛ جمعی که برای براندازی قیام می‌کنند و اقدام به قتل مسلمان مظلومی می‌کنند، همۀ کسانی که در آن جمع حاضرند و بر این کار اعتراض نمی‌کنند شریک جرم و باغی به شمار می‌آیند و قتل آنان به جرم «بغی»، شرعا جائز است." بر قتل، جرائم دیگر مثل سوزاندن و نا امن شدن خیابان برای مغازه داران و تردد خانمهای چادری افزوده و بر عنوان افساد فی الارض و محارب هم عنوان بغی را افزوده اند و نتیجه گرفته اند: "باغی کسی است که برای براندازی حکومت اسلامی اقدام می‌کند هرچند موفق نشود، حتی اگر کسی را هم نکشد. همین اقدام عملی برای براندازی حکومت اسلامی ولو در زمان غیبت معصوم(ع)، بغی است و حکم باغی، قتل است حتی اگر کسی را نکشد، حتی اگر مستقیماً مرتکب جرمی نشود. همین که اقدام عملی برای براندازی بکند، حکم بغی را دارد" yun.ir/cmae9f ⬅️ سلمنا که بغی اعم از خروج بر معصوم و شامل دوره غیبت هم بشود۱؛ لازمه عنوان بغی را پرسش دارم: ❓اگر جمع های اغتشاشگران (حاضر و مجرم)، صدق عنوان "جیش" در این خطبه و "فئه" در کلمات فقهاء می کند؛ لازمه اش در چنین ارتکاب مشهودی چرا مثل همان جمل نباشد؟! چرا محاکمه و دادگاه؟! در همان معرکه(خیابان) چرا به جرم بغی کشته نشوند؟!! مگرحضرت امیر(ع) اهل جمل را شناسایی و شبانه دستگیر و بعدا برایشان دادگاه تشکیل داد؟! اگر شرکت در چنین تجمعاتی که افرادی در آن محاربه می کنند، در حکم بغی؛ و آن اجتماع، بمثابه جیش و لشکر باغیان جمل است؛ پس آیت الله بپذیرد نیروی نظامی-انتظامیِ نظام پس از یکی دو بار هشدار و ابلاغ با بلندگو، دستور آتش دهد و مثل جمل در همان معرکه آنها را بکشند! از اجرای حکم خدا هم به اتهام ژاله سازی و برچسب ۱۷شهریور پهلوی شدن نترسد! چون حتما ایشان جواب دارد که آن خروج بلکه اعتراض علیه جائر بود و این خروج علیه عادل! ❓اینرا طلبه ای در فیضیه می تواند پلاکارد کند اما آیا آیت الله چنین لازمه ای را می پذیرد؟!! رهبران انقلاب البته در ۴دهه گذشته قطعا خوانشی که چنین لازمه ای داشته باشد نداشته اند. ❗️اگر در رصد اطلاعاتی بودن و به تعبیر فقهاء "در قبضه ی امام بودن"، بی نیاز از اقدام در صحنه دارد؛ که باید گفت با این فرض (در قبضه بودن و جدا نشدن از مردم با رفتن به بیابان یا گرفتن یک شهر) اصلا حکم بغی درباره شان منتفی است: "و حکی عن الشیخ ایضاً و ابنی حمزه و ادریس، اشتراط الخروج عن قبضه الامام منفردین عنه فی بلد او بادیه فی جریان حکم البغاه اما لو کانوا معه و فی قبضته فلیسوا اهل بغی"۲ ادامه در صفحه دوم ☑️ @m_ghanbarian
✍🏻 لوازم این نظر را آیت الله نمی پذیرد! (صمیمانه با آیت الله محسن اراکی) لازمه دوم: پذیرش حکمیت بیطرفان، بین ولایت و اغتشاشگران! اگر حضور در بین اغتشاشگرانِ خیابان، بغی مثل جمل است و از نهج البلاغه می توان برای حکم بغی همه استفاده کرد، دعوت به حکمیت بین حکومت و باغیان را هم باید بر همان اساس پذیرفت! حضرت امیر(ع) به همین باغیان جمل در نامه۵۴ فرمود: "وَقَد زَعَمتُما اَنِّی قَتَلتُ عُثمانَ، فَبَینِی و بَینَکُما مَن تَخَلَّفَ عَنِّی وَ عَنکُمَا مِن اَهلِ المَدینَهِ ثُمَّ یُلزَمُ کُلُّ امرِئً بِقَدرِ مَا احتَمَلَ: پنداشتید که من عثمان را کشتم، میان من و شما از مردم مدینه کسانی هستند که با من بیعت نکرده و به شما نیز یاری نرسانده اند، اینان داوری کنند تا هرکس به هر اندازه دخالت داشته، گناه را بر گردن گیرد" یعنی بین آن امام معصوم و باغیان جمل مثل اسامة بن زید و عبدالله بن عمر و سعد ابی وقاص -که نه علی(ع) را پذیرفته اند و نه الان با باغیان اند- حَکَم شوند و هرچه حُکم کردند طرفین بپذیرند!۳ فقهای بزرگ شیعه هم در احکام بغات از حکمیت فرد یا جمعی بین آنها و امام سخن گفته اند.۴ (یجوز ان یستند الحکم الی الاثنین او اکثر مع ملاحظه الاجتماع بلاخلاف اجده فیه بل فی المنتهی الاجماع علیه) آیا آیت الله این قسمت از احکام مواجهه با باغیان را هم می پذیرد؟! یا فقط کشتن همه، عمل به سیره علی(ع) است؟!! آیا اگر معترضان در بدو امر پیشنهاد حکمیت کردند و حکمیت غیر شخص حاکم و نهادهای حکومتی (مثلا نهادهای بین المللی اسلامی یا حتی مرجعیت نجف) را بیان کردند، خود این پیشنهاد متهم به براندازی نمی شود؟!! بسیار بعید می دانم آیت الله اصل چنین پیشنهادی را مسموع و براندازانه نداند! ❗️نهج البلاغه علی(ع) هم مثل ذوالفقارش، دو لب است؛ تیز کردن یک لبه آن و کُند کردن لبه دیگرش، انتسابش به علی(ع) را مخدوش می کند! رهبران انقلاب اسلامی اگر در اعتراضات، حکمیت کسانی غیر از نهادهای قانونی را نپذیرفته اند؛ در مقابل معترضان خیابان را -ولو چیزی هم آتش زده و ناامنی موجب شده اند- باغی ندانسته اند. • موخره این قیل و قالها سر اعدام، در جمهوری اسلامی حکایت غریبی دارد. در جو انقلابی روزهای اجرا، سینه سپر دارد؛ ولی یکی دو دهه بعد در انتخابات ها و طلب رای از مردم هرکس گردن دیگری می اندازد و "آیت الله اعدام"، میشود یک فحش و کلی مربی بصیرتی برای اثبات نبودن در کمیته های سه نفره درست می شود! نه در جو دادن های حزب اللهی، بیشتر از حکم خدا گفتن، انقلابی گری است و نه در میتینگ و ستادهای های انتخاباتی انفعال از حکم خدا و صرفاً تبرئه کاندیدای خود جوانمردانه است. بهتر نیست همان قدر که حکم قطعی خداوند است اجرا و در جوانب یا تطبیقات مشکوک یا اختلافی، در دماء(کشتن) احتیاط کنیم و بعد همه محکم از کار دفاع کنیم؟!! خدا را شکر امام بزرگوار و رهبر انقلاب بسیار حساب شده تر در این موارد حکم کرده اند: - سال۶۷ امام خمینی در تطبیق حکم بغی بر زندانیان منافقین، باوجودی که بخاطر حملات گسترده منافقین به شهرهای مرزی، "شرایط رجوع به فئه" و تشکیلات کاملا سازمان یافته تا درون زندان داشت جدی می شد؛ به کمیته سه نفره توصیه احتیاط کرد. در تطبیق حکم، فقط هرکس بر همراهی با منافقین مصرّ بود و دونفر یا سه نفر از کمیته به این تشخیص می رسیدند، حکم اعدام درباره اش جاری می شد. - رهبر انقلاب نیز حاضران در اغتشاشات اخیر را چند بار دسته بندی کرده اند و به همه حاضران حُکم -چه رسد به حکم باغی- ندادند: "کسانی که در خیابان فساد و تخریب می کنند و کردند اینها همه یک حکم ندارند" بعد برای جوانان هیجانی که جوانان و بچه های خودمان می خوانند، به تنبیهی بسنده و بازمانده های عناصر ضربت خورده چهل سال گذشته راهم به میزان مشارکتشان در تخریب و ضربه به امنیت مطالبه مجازات می کند.۵ ................................... ۱. بسیاری از فقهاء بغی را منحصر در خروج بر امام معصوم می دانند ر.ک: ریاض المسائل ج۸ص۲۴/ لمعه ص۸۳/جواهر الکلام ج۲۱ص۴۶/و... ۲. جواهر الکلام ج۲۱ ص۳۳۲ ۳. https://b2n.ir/a36018 ۴. فقهاء حکمیت خواهی یا پناه بردن به قرآن را فقط پس از جنگ و کثرت کشته و مجروح آنها، آنهم وقتی اول کار به آن دعوت شده و نپذیرفته اند، رد می کنند (تحریر الاحکام ج۲ص۲۳۵/ جواهر الکلام ج۲۱ص۳۲۶و۳۲۷) ۵. رک: سخنان ایشان در ۱۴۰۱/۷/۱۱و۱۴۰۱/۸/۱۱ 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۱۰/۲ ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 فاطمه(س) زنِ نهضت محمدی ۱ • نهضت اسلام در یک کلام مقابل جاهلیت بود • زن در همه جاهلیت ها، کالاست؛ یا کالای غارت که زن را عار و عورت (نقطه ضعف) می کند؛ یا کالای مصرف که او را اهل تبرّج می کند. • نهضت اسلام برای این جاهلیت، زنی آورد بنام فاطمه(س) که نه عار بود و نه ابزار تبرج، نه کالای غارتی بود نه مصرفی؛ زن بود! * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/3577 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فاطمه(س) زنِ نهضت محمدی ۲ • فاطمه، وارث خدیجه است؛ زنی که نه عار است و نه متبرّج؛ در شهر تجارت، یک تاجر موفق است. فاطمه، ارتقاء و تعالی خدیجه است. °(در خطبه۱۷۲ حضرت امیر(ع) درباره زنی که در آیه۳۳ احزاب از تبرّج جاهلی نهی شده بود تعبیر عجیبی دارد: "به سوی جنگ بیرون شدند همسر پیامبر(ص) را مانند کنیزی که برای فروش به دنبال خود می کشانند با خود کشاندند!" ⬅️ تعبیر رسائی برای ادعای ماست: که زن در سیمای تبرّج هم کالاست اما کالای مصرفی!) * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/3577 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 فاطمه(س) زنِ نهضت محمدی ۳ • زهرا(س)، چادر نیاورد! چادر در عرب جاهلی و ایران هخامنشی هم بود! • فاطمه(س)، خاستگاه پوشش را از عار و عورت(نقطه ضعف) بودن عوض کرد؛ پوشش را برای تشخص و عامل حضور انسانی زن در جامعه قرار داد. • هر پوششی، حجاب نیست! * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/3577 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 فاطمه(س) زنِ نهضت محمدی ۴ • در همه جاهلیت ها زن، کالاست، کالای غارتی(جاهلیت اُولی)، کالای مصرفی(جاهلیت مدرن) • درکش منوط به درک این زنجیره است: - در دنیای کارِ دستی گذشته، مصرف تابع تولید بود. پس قناعت، یک ارزش می شد. - در دنیای صنعتی و تولید انبوه، تولید تابع مصرف است؛ مصرف کن، تا تولید شود! ⬅️ مصرف، پیشران اقتصاد ⬅️ مصرف متجمل و لوکس، پیشران مصرف ⬅️ تبلیغات(پروپاگاندا)، در خدمت مصرف متجمل ⬅️ زن، هم مصرف لوکس، هم تبلیغ لوکس! * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/3577 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نامه ۱۰ نهاد حوزوی و دانشگاهی فعال در زمینه معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی به رئیس جمهور محترم در خبرگزاری ها و بخش های مختلف خبری صدا و سیما. این ویدئو مربوط به انعکاس این نامه در بخش خبری ۲۰:۳۰ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۳ می باشد. همچنین خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) نیز این نامه را منتشر کرده است. لینک انعکاس خبر در خبرگزاری دولت (ایرنا): https://irna.ir/xjLkcx @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هنجار سازی مترفین! ❓از کجا باید شروع کرد؟! • آیه۱۶ اسراء فسق جوامع را سرریزِ شادخواریِ مترفین می خواند؛ که موجب هلاک اجتماعی میشود. • دهه۷۰ تهاجم فرهنگی صرفاً برون زا قرائت شد و به سهم درون زایش در طبقه نوکیسه، کمتر توجه شد. طبقه برخوردار که زد و بند با برخی لابی های حاکمیت هم بلد است، سبک زندگی خود را می خواهد: اتراف و شادخواری با فسق و پرده دری تلازم دارد. هم در همان ناقص الخلقه بودن، این طبقه را در شاپینگ مال ها و مظاهر دیگر اشرافیت، کاری نداشت و دختران خیابانها و پیاده شدگان مترو را کار داشت! • به اندازه ای که برخورد قضایی چاره است: - مالک کافه های اشرافی پیتزا و بستنی طلا و... را در مالش، ممنوع التصرف کردن.۱ - مالیات بر اشرافیت (پنت هاوس ها، ماشین های چند میلیاردی و...) - مقررات گذاری برای تبلیغات و کسب سلبریتی ها! - و... هم شرعی بود (برخی از قدماء هم فتوا داشت) و هم برخی در عرف دنیا نمونه دارد و هم برخی تا مرز قانونِ (البته بدون اجرا) در کشور رفته است! ❓شروع از اینجا شرعی تر است یا منع خدمات عمومی به مشتریان معمولی اما بی حجاب؟!! • بدون عدالت اقتصادی و اقلش عدالت توزیعی با قله تراشی از مترفین، اینبار هم موج حجاب و عفاف به سرانجام نمی رسد! ................................ ۱. https://eitaa.com/m_ghanbarian/703 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 فاطمه(س) زنِ نهضت محمدی ۵ • وقتی خواستند فاطمه(س) را ترور کنند! • اگر فاطمه نبود حرفهای نهضت درباره زن، نسیه می ماند. * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/3577 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | چرا مردم امیرالمؤمنین را یاری نکردند؟ 🔺️ پاسخ را از زبان علی علیه‌السلام بشنوید! 👤 حجت‌الاسلام قنبریان 🌐 🆔 @geraa_ir
• تحجر اگر حکمران جامعه ای شود چیزی از جنس طالبان می شود. کتاب نظام امارت اسلامی نوشته قاضی القضات طالبان با مقدمه هبه الله آخندزاده رهبر طالبان، مانیفست حکمرانی این گروهِ به حکومت رسیده است. • آنچه این روزها درباره منع زنان از کار و تحصیل در افغانستان می گذرد هم عمل به این کتاب است! • در جای جای کتاب زن، ضعیف و جای او در خانه معرفی شده است(ص۸۰و۸۱). نظام ربّانی درباره زن، بودن در خانه و تولد فرزند و سرپرستی اطفال است(ص۱۵۱و۱۵۲). تعلیم زنان باید در خانه و توسط محارم باشد. اگر ناگزیر به خروج از خانه شد، معلم، زن باشد. اگر این هم میسر نشد، بایستی میان دانشجویان زن و معلم پرده ای باشد(ص۲۵۴و ص۲۶۲) نویسنده برای فتوای به حرمت اختلاط به این شعر فارسی هم تمسک می کند: "زبیگانگان چشم زن کور باد/ چو بیرون شد از خانه درگور باد"! • نزدیک به این فتاوا در کنج حجره های ما هم پیدا میشود؛ لکن اسلامِ خمینی و متفکران انقلاب درباره زن نظرشان چیز دیگری بود. آن نظر، غیرِ شرعیت از اجتهاد روشمند، مقبولیت با رأی مردم را هم از آن خود کرد. • تحجری که امام(ره) تا روزهای آخر از آن نالید و در منشور حوزیان هم از آن حذر داد، بعیداست مشکلش، بودنِ خمینی بوده باشد و بعد از او به اصالت و زمانه شناسی برگشته باشد! ⚠️ توجه: هروقت در جامعه مظاهر غربزدگی -مثل کشف حجاب و...- بروز می کند، آن قرائت متحجر موجّه جلوه می کند! • گفتمان اصیل انقلاب اسلامی، نقطه وسط و ثبات حرکت پاندولی جامعه است؛ هرچه حرکت به جانب تحجر منحرف شود، از آنسو به سمت غربزدگی برمی گردد و بالعکس! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فاطمه(س)، دخترِ نظام! ۱ • دوره نهضت، دوره غرامت ها و دوره نظام، دوره غنیمت است؛ فاطمه(س) الگوی این دوره هم هست. • آیه ۲۸ و۲۹ احزاب تکلیف منتسبین حاکم در دوره نظام را بیان می کند(قاعده) • دانشجو، باید بر اساس قواعد دیده بان این ارزشها باشد. * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/3581 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فاطمه(س)؛ دخترِ نظام! ۲ • مهریه فقیرانه علی(ع) برای فاطمه(س) پس از رد کردن مهریه های بزرگ ثروتمندان توسط بانو • نزد او "درهم"، "دار هَمّ" است او مهریه دیگری می خواهد... • دختر نظام باشی و اینجور بیاندیشی میشوی مصداق: ان کُنتُنَّ تُردنَ اللهَ و رسولَهُ و الدّارَ الاخره! * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/3581 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فاطمه(س)؛ دختر نظام! ۳ • شناسنامه تسبیحات حضرت زهرا(س)! • یک ذکر و ورد تنها نیست؛ سرتاسر سیاست است؛ منشأش پتک زدن بر سر است! • نه او سودای آقازادگی دارد نه آقای حکومت جائی برای آقازادگی باز می کند! • توجیه آقازادگی در مجلس شورای اسلامی یا رسانه جمهوری اسلامی چه عیبی دارد؟! * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/3581 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 مردان خدا پرده پندار دریدند! • شهیدان، شاهدان غیب و مردان خدایند. خصوصیت مردان خدا این است که پرده پندار و مَجاز را می درند و حقیقت را آشکارا می بینند؛ بلکه می نمایانند. • در سنت عرفانی ما: همه دنیا و ماسوی الله، پرده پندار است؛ لکن در عرفانِ اجتماعیِ خمینی کبیر(ره) مَجاز بر مَجاز در جهان های اجتماعی هم نشان داده میشود. سیاست های شیطانی، مَجازی بر پندار دنیاست که مردان خدا در کسوت شهادت و مبارزه اینرا هم می درند. • استخوانهای متبرّک آنها بعد از قریب ۴۰سال هم که بیایند با همه گمنامی شان، پرده پندارِ براندازان و انقلاب ربات های مجازی را پاره می کنند! حقیقتِ مردم ایران را دوباره نشان می دهند. بدون آنها هیچ رسانه ای نمی تواند پرده مَجاز شیطنت ها را پاره کند! واقعاً مردان خدا پرده پندار دریدند!(خوش آمدند) • درصدی از این مردم، گله مند هم هستند، حتی معترض؛ اما زیر تابوت مردترین های ، با نظامشان هستند. و الحق براندازند! برانداز همه توطئه ها و دژخیمی ها (آفرین به شما مردم)! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📖 معرفی کتاب • چنانچه قابل پیش بینی بود بازگفتن قرائت شهید مطهری درباره حجاب و زن، مواجهه ای مثل همان دهه طرح شده توسط ایشان را -در مقیاسی کوچک تر- داشت: عموم جامعه استقبال می کنند/ طیف سنتی مذهبی بخاطر برخی روایات و فتاوا و سیره متشرعین مخالفت یا چالش می کنند! البته هردو پدیده مبارکی است و زمینه گفتگوی بیشتر و احیای نگاه اصیل و عمیق متفکران انقلاب اسلامی می شود. • متاسفانه فضای تبلیغی و ترویجی در دهه های گذشته در خدمت درخواست طیف سنتی و قرائتی در اصالت بخشی به خانه نشینی (نه فقط خانه داری -بهتر: شوهرداری- و مادری که ارزش مند است) بوده است. سیاست گذاری ها هم در حرکت پاندولی در برخی حوزه ها به این اصالت و در برخی حوزه ها، به جانب رقیب: تشابه مذموم زن با مرد (نه تساوی حقوق زن و مرد که مثل مطهری مدافع اش بود) منحرف میشده است! • چقدر خوب است جوانان و مبلغان عزیز یکبار دیگر دو کتاب: و شهید مطهری را بخوانند. دانشگاه امام صادق(ع) در دفتر ۴ خلاصه های آثار ایشان در ۱۵۰صفحه این دو و کتاب اخلاق جنسی در اسلام و غرب را خلاصه کرده است (برای آنها که حوصله مفصل خوانی ندارند). • بحثهای تفصیلی تر در پاسخ به شبهات و اشکالات بعد از این کتابها آسانتر می شود... محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فاطمه(س)؛ دخترِ نظام! ۴ • منتسبین ارزشی و با "سین" و "صاد" نظام باید در غرامت ها جلوی همه، در غنیمت ها آخر صف باشند! تا یدخلون فی دین الله افواجاً شود! • در فتنه ها چرا آقازاده ها ساکت اند؟! در آب نمک خوابانده شده اند برای کِی؟!! • سران دیروز راست و اصلاح طلب که خود را بین مردم و حکومت می دانند و بعضی نامه به رهبری هم می نویسند؛ چرا بین مردم نمی آیند؟!! • چون فقط در سیاست برکنار شده اند اما موقعیت اقتصادی شان برقرار است! * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/3581 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فاطمه(س)؛ دخترِ نظام! ۵ • حق، نباید کالا شود! آموزشِ حامل فرهنگ، بهداشت، امنیت، حق است نباید کالا شود! • اقتصادِ مجانی (خیریه، وقف و...) به کمک بیت المال برای تامین این حق هاست. این منبر و جلسه اگر جای خیّر، اسپانسر پیدا کرد...! • (قاعده مهم): اقتصاد مجانی، کوچک شود، حق ها کالا میشود؛ اینها را کالا کنی، اقتصاد مجانی کوچک میشود! * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/3581 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗣 صدای شریف ترِ شریف! • یکی دو دهه قبل منتظر صدای شریف بودیم! صدای شریف تری از شریف! • شریف آنجاست که هوش ایرانی آنجاست؛ اگر هوش سیستانی برتر است، شریف، سیستان است؛ چند درصد از بچه های آنجا به شریف راه می یابند؟! • مسأله آنها سلف مختلط و... نیست؛ عدالت است. صدای شریف برای تنسیق قلوب یک دهه زودتر برای عدالت باید شنیده می شد! 🎬 برشی کوتاه از شب دوم از فاطمیه دوم ۱۴۰۱ منتظر صوت کامل باشید! ☑️ @m_ghanbarian
🌐 سبک رهبر انقلاب در جمع کردن فتنه خیابانی یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید 👇 ☑️ @m_ghanbarian