eitaa logo
محسن قنبریان
14.8هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
754 ویدیو
102 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ فاطمه سلام الله علیها و مردم 🎙 حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قنبریان 🗓شب دوم فاطمیه ۱۴۴۵ 📌 دانشگاه رازی کرمانشاه 💠 هیئت دانشجویی محبان اهل بیت علیهم السلام ✅@heyat_razi ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ این کلمات حضرت آقا مطلقا سر منبرهای غدیر و محرم و رجب و فاطمیه نرفته و نمیره و نمیره و نمیره... ‼️ 🔸 مبلغ تراز انقلاب اسلامی باید درک کنه اسلام یک دستگاه واژگانی خاص انقلابی دارد... 📣 صوت کامل را اینجا بشنوید بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوة علی بن موسی الرضا(ع) حجت‌الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📢 *در آستانه ایام فاطمیه منتشر شد* 🔰 *صوت و فیلم کامل نشست تبلیغ مُحَرِک در مقابل تبلیغ مُسَکِن* 🎙 *حجت‌الاسلام والمسلمین قنبریان* 🎞 مشاهده *فیلم کامل نشست در صفحه آپارات* بسیج مشکوه : *https://aparat.com/v/uJLtv * 🎞 دانلود مستقیم *فیلم کامل نشست* (۵۴۰مگابایت): *https://my.uupload.ir/dl/BvmQE6X0 * 🔈 دانلود مستقیم *صوت کامل نشست* با کیفیت متوسط (۲۳مگابایت) : *https://my.uupload.ir/dl/aGXgLgDV * 🔈 دانلود مستقیم *صوت کامل نشست* با کیفیت عالی (۹۰مگابایت) : *https://my.uupload.ir/dl/yoOxwbQ7 * *بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوه علی بن موسی الرضا علیه السلام* 🆔 *https://ble.ir/basij_meshkat*
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه سی ام/ ۱۷آذر۱۴۰۲ ▫️ فراز مربوط به طبقه سفلی! ❓آیا طبقه فرودست لابد منه است؟! ❗️تعریف و تقسیم این صنف • یک اصل مهم درباره فرودستان! ❗️بار عام برای حاجت مندان! • حرمت مطلق حجاب حاکمان • قاعده مهم تقدس جامعه! ❗️تقدس جامعه غیر از تقدس مقدسات! حجت الاسلام محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ سی ام/ ۱۷آذر۱۴۰۲ حجت الاسلام محسن قنبریان ▫️ فراز مربوط به طبقه سفلی • اول بحث طبقات ۷گانه گذشت که معنای طبقه در این نامه چیست؟ چه نسبتی با طبقات اجتماعی و نظام طبقاتی دارد؟ آیا وقتی از طبقه سفلی می گوید، یعنی بودن این طبقه در جامعه لابد منه است؟ پس سیاست های ریشه کنی فقر و عدالت گستری چگونه عمل کرده که باز طبقه سفلی هست؟! اجمالا قبلا گذشت که طبقه اجتماعی مدرن، "جایگاه تثبیت شده براساس عوامل اقتصادی و سیاسی" است. معمولا هم به طبقه برخوردار و طبقه نابرخوردار تقسیم میشود. در نامه۵۳ ، طبقه بدین معنا نیست و به معنای صنف و قشر است. ساختارهای اقتصادی و سیاسی در نظام علوی ، فقر ساز و طبقه سفلی ساز نیست؛ اما تفاوت های طبیعی ناچارا کسانی را از بازار و درآمد داشتن می راند. برخی از کار افتاده یا سالخورده می شوند، برخی نیروی کار و سرپرست از دست می دهند و... حضرت این فراز را برای این قشر می گوید. • تعریف طبقه سفلی: "لا حیلة لهم" است، حیله یعنی حائل، یعنی کسانی که چاره ای ندارند. و چند قسم اند: مساکین، محتاجین، اهل سختی و بینوا، زمین گیران. برخی زبان درخواست دارند(قانع) و برخی ندارند و زبان حالشان گویاست(معتر) درباره این طایفه می فرماید باید سهمی از بیت المال و سهمی از غلات اراضی خالصه را اختصاص دهی. دور و نزدیکشان هم فرقی نکند. • اصلی مهم برای حاکمان در اینباره: امور اینها معمولا خرد است، ای بسا ماهم وقت به رخ کشیدن امور اینها بگوییم: مسائل کلان و راهبردی مهمترند! بطور کلی چشم ماهواره ای و میکروسکوپی باید منتظم شود نه امور کلان دیده نشود و نه امور کوچک اینان فراموش شود. اصل: "وَلاَ يَشْغَلَنَّکَ عَنْهُمْ بَطَرٌ، فَإِنَّکَ لاَ تُعْذَرُ بِتَضْيِيعِکَ التَّافِهَ لاِِحْکَامِکَ الْکَثِيرَ الْمُهِمَّ: نشاط و سرخوشی تو را از توجه به آنان باز ندارد زیرا پرداختن به کارهای مهم و بزرگ تو را از ضایع کردن امور کوچک آنان معذور نمی سازد" این اصل بعضا از سوی حاکمان نقض می شود و توجه به مسائل مهم و بزرگ، غفلت از امور کوچک اینان را موجب می شود؛ چنانچه در روایت یاسر خادم از امام رضا(ع) پیداست که امام، مامون را از سرخوشیِ فتح کابل و... در قبال غفلت از فقر و تنگدستی مردم مدینه مذمت می کند! • مواجهه با اینان را تاکید دارد که با "اهتمام" ، "رو بر نگرداندن"، "تفقد غیر حاضرین" و... باشد. مامور رسیدگی را می فرماید اهل خشیت(نسبت به خدا) و اهل تواضع(نسبت به اینان) باشد. اینان محتاج ترین به انصاف اند. یتیمان و سالخوردگان از این قشر را ویژه مورد خطاب قرار می دهد که امور آنان را بر عهده بگیر. • بخشی از اینان "ذو الحاجات" است درباره اینان غیر از رسیدگی خود، دستور مجلس عمومی و بار عام دارد؛ مجلسی خالی از محافظان که اینان راحت بتوانند حرفشان را بزنند. پیشاپیش می فرماید سخن گفتن اینان ممکن است با "خُرق" (درشت گویی ،مقابل رفق و مدارا) و "عی" (ناتوان در رساندن منظور) باشد. می گوید باید بخاطر خدایت تواضع کنی و تحمل نمایی. شهید بهشتی از مثل این فراز و و خطبه۶۲ استفاده کرده که: حجاب حاکمان حرام مطلق است. یعنی از واجباتی است که حکم ثانوی نمی پذیرد و در هیچ شرایطی نباید از مردم دور شوند. بعد قاعده طلایی را از زبان پیامبر(ص) نقل می کند که:" لَنْ تُقَدَّسَ أُمَّةٌ لاَ يُؤْخَذُ لِلضَّعِيفِ فِيهَا حَقُّهُ مِنَ الْقَوِيِّ غَيْرَ مُتَتَعْتِع: یک امت (جامعه) مقدس نمی شود تا وقتی که ضعیف نتواند حقش را بدون لکنت از قوی بگیرد." تقدس جامعه به این است. جامعه ای که مقدساتی مثل حرم و اربعین و... دارد الزاما جامعه مقدس نیست؛ آن تقدسِ مقدسات است؛ خود جامعه با حرم طلا مقدس نمی شود با انجام این قاعده مقدس می شود. *تفصیل را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 آیا از انتخاب های مردم ضرر کردیم؟! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
هدایت شده از کانال رسمی شبکه دو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا، فصل ششم برنامه علامت روی آنتن می‌رود 🔹 این فصل از علامت با عنوان «صدای خدا!» در پنج قسمت از حرم مطهر حضرت معصومه (س) روانه آنتن خواهد شد. عناوین موضوعاتی که در این پنج قسمت به آنها پرداخته خواهد شد عبارتند از: «همیشه مظلوم!»، «صدای خدا برای زن!»، «حجاب مردم سالار!»، «تقلب در انقلاب محمد(ص)!» و «جاهلیت مدرن مقابل انقلاب اسلامی!» 🔹 قسمت اول به موضوع دخترکشی (مووده) و تبرج همزمان در جاهلیت پرداخته؛ قسمت دوم به توازن حق و تکلیف زن در اسلام؛ قسمت سوم توضیحی بر فرایند حجاب در جامعه نبوی؛ قسمت چهارم دو خط انحراف درباره زنان مورد واکاوی قرار می‌گیرد؛ قسمت پایانی به کالا شدن دوباره زن در این عصر جدید پرداخته است 🔹 کارشناس این فصل نیز، حجت‌الاسلام قنبریان است که با دانشجویان پیرامون الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا(س) در زمینه حضور اجتماعی و تکالیف محوله و... به گفت‌وگو و مباحثه می‌نشیند 📺 فصل ششم | پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر ساعت ۲۲:۱۵ 🔁 بازپخش روز بعد حوالی ساعت ۱۳:۳۰ 🆔️ بله، ایتا، روبیکا، سروش @tv2_irib 🌐 سایت شبکه دو سیما www.tv2.ir
هدایت شده از فرهنگراه
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️مدرسه فاطمه سلام الله علیها هنر معلمی که فقط از سیره تربیتی حضرت می‌توان یاد گرفت. 🔸️ سخنران حجت‌الاسلام والمسلمین قنبریان 🔹️ هیئت جامع دانشگاه فرهنگیان استان تهران 🗓 سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۲ 🌐 بله | ایتا | تلگرام ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @farhangrah_news
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉فایل صوتی برنامه تلوزیونی «علامت» | قسمت اول 💠صدای خدا 🔹همیشه مظلوم! 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸 پنجشنبه ۲۳ آذر | شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 استیساق نظام دین (سامان و انسجام گرفتن نظام دین) شرحی بر فراز عبارت: "استوسق نظام الدین" جلسه اول - ۲۱آذر۱۴۰۲ ❓یک "نظام" چگونه "نظام دین" و یک "دین" چگونه "نظام و به استیساق" می رسد؟ • توضیح ۴گام در ضمن تاریخ تشکیل جامعه نبوی بر اساس خطبه قاصعه: ۱. فَعَقَدَ بِمِلّتِه طاعَتَهُم: عقد طاعت مردم به آیین ۲. وَ التَفَّتِ المِلّةُ بِهم فی عوائِدِ برکتَها؛ پیوند اجتماعی مردم توسط آیینی که برکات و منافع اش به بار می نشیند. ۳. تَرَبَّعَت الامورُ بِهم فی ظِلّ سلطان قاهر؛ چارزانو و جاگیر شدن "امور مملکت" در ذیل این قدرت. ۴. تَعَطَّفَتِ الامورُ علیهم فی ذُرَی مُلک ثابت؛ منعطف شدن "امور جاری" برآنها در بلندی این حکومت با ثبات. ⬅️ اینگونه دین، نظام گرفت و سامان و انسجام یافت و آثاری به بار آورد: • مسلمانان را حاکمان زمین و امضاء کننده احکام کسانی کرد که تا دیروز آنها امضاء کننده احکامشان بودند... 🗒 چکیده جلسه اول را اینجا بخوانید حجت الاسلام قنبریان هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | 🔰 استیساق نظام دین در جامعه ای که دائما اطاعتی علیه اطاعتی است، آن چیزی که همه بتوانند دور آن جمع شوند، دین خداست. 👤 حجت‌الاسلام 📌 برگرفته از شب اول مراسم هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف ☑️ @m_ghanbarian