eitaa logo
کانال محمدرضا کرم رضایی
91 دنبال‌کننده
35 عکس
72 ویدیو
7 فایل
مدرس سطوح عالی حوزه علمیه تهران جهت ارتباط، انتقاد یا پیشنهاد: @Mrkrezaei
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹از دنیا چشم پوشیدن اگر چه هنر است، ولی از دنیا و آخرت هر دو چشم پوشیدن خیلی هنر است. 📜 از رسول الله روایت شده است که: الدّنیا حرام عَلی اهل الاخرة ، والاخرة حرام عَلی اهل الدّنیا ، والدنیا و الاخرة حرام عَلی اهل الله ( دنیا حرام است بر اهل آخرت ، و آخرت حرام است بر اهل دنیا ، و دنیا و آخرت حرام است بر اهل الله) ✏️ در این معنی بفارسی چه نیکو گفته شده است: دنیا و آخرت به نگاهی فروختیم سودا چنان خوش است که یکجا کند کسی 🔺 و دیگری گفته است: دو عالم را به یکبار از دلِ تنگ برون کردیم تا جای تو باشد 📚 ، نکته۴۴. ✍️ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
🔰 درباره می‌فرماید: محمد بن ابراهیم شیرازی از بزرگترین و مؤسس قواعد الهیه و مجدد مابعدالطبیعه. 🔹 او اول کسی است که: 🔺 مبدا و معاد را بر یک اصل بزرگ خلل ناپذیر بنا نهاد؛ 🔺 اثبات معاد جسمانی با برهان عقلی کرد؛ 🔺 خلل‌های را در علم الهی روشن کرد؛ 🔺 و شریعت مطهره و را با هم ائتلاف داد. ✅ ما با بررسی کامل دیدیم هر کس درباره او چیزی گفته از قصور خود و نرسیدن به مطالب بلند پایه اوست. 📕 ، ص۶۲. ✍️ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍁 او با که نشیند که یاران همه رفتند. 🥀 و امّا ؛ میراثی از علی بود، که به سیدعلی رسید... ✍️ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
🔰 یک علت مهم دل‌ها تکثیر در کلام‌هاست. ✍️ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
🔰 اقل مراتب این است که انسان یک دور را بداند. 📕 خمینی، ص472. ✍️ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
🔅آيه ١٤ سوره مبارکه ملک: ألا يَعْلَمُ مَنْ خَلَقَ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ 🔰 در تفسیر این آیه شریفه، اکثر مفسرین بحث مربوط به آن را در مورد علم خدا به دیگران مطرح نموده و توضیح داده‌اند ولی می‌توان با بیان ذیل آیه شریفه را دلیلی بر نیز دانست؛ 🔺 لطیف بودن در این آیه شریفه به معنای مجرد بودن است و خبیر بودن به آگاهی مجردات از خودشان اشاره دارد، به عبارت دیگر آیه می‌فرماید مجرد است پس به خودش علم دارد. ➖صغرا: حق تعالی مجرد است. ➖کبرا: هر مجردی به ذات خود علم دارد. ➖نتیجه: حق تعالی به ذات خود علم دارد. ✍️ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
🔰 مقام معظم رهبری: 🔸حالا كتاب زَهرُ الرّبیع هم با اینكه یك كتابی است كه در حوزه‌های علمیّه به عنوان یك و اینها معروف شده، لكن نشان‌دهنده‌ی این است كه فقهای ما، بزرگان ما، علمای ما، در عین كارهای عمیق علمی و فقهی به این جور مسائل هم توجّه داشتند. 🌀یعنی ایشان در اوّل زهر الرّبیع می‌گوید كه دیدم طلبه‌ها احتیاج دارند به یك تفنّنی و تفكّهی، این كتاب را برای آنها نوشتم؛ یعنی كتابی است كه ایشان نوشته برای اینكه طلبه‌ای كه حالا غرق در كارهای علمی در مدرسه و در حجره و این‌ها است، یك وسیله‌ای برای تفكّه داشته باشد؛ یعنی غافل از این چیزها نبودند. ⚡️حالا ما اینجا خشك بنشینیم، تا یك كسی آن طرف یك شوخی‌ای كرد فوراً به ما بربخورد! این‌جوری نبودند علمای ما؛ آن هم عالمی مثل سیّد نعمت‌اللّه كه اخباری و متصلّب و این‌ها است دیگر؛ امّا این چیزها را هم داشتند. 📚بیانات در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش محدّث کبیر علّامه سیّد نعمت‌اللّه جزایری ۱۳۹۱/۱۲/۰۷ ✍️ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
🔰 إلهی؛ چه جویم که غایت نشان از تو بی نشانی است و چه گویم که نهایت عرفان به تو سرگردانی است. ✍️ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
🔹 دین و شریعت برای همه است؛ اما را به همه کس ندادند و آن را که دادند، خیر بسیار دادند؛ چون را با دریافت. 📚مقدمه بر اسرار الحکم، ص۲. ✍️ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
🔺 به صحرا بنگرم، صحرا تو بینم 🔺 به دریا بنگرم،‌ دریا تو بینم 🔺 به هر جا بنگرم، کوه و در و دشت 🔺 نشان از قامت رعنا تو بینم ✍️ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
❓سوال: آیا همه احکام عقل حجیت داشته و باید به همه آن‌ها عمل کرد؟ 🔰 پاسخ: اکثر علما قائل به حجیت عقل هستند اما پر واضح است منظور از آن، عمل به هر حکمی از احکام عقل نیست بلکه در صورت وجود شرایط ذیل الذکر باید بدان پایبند بود وگرنه عالمی از عالمان اهل تشیع قائل به حجیت مطلق احکام عقل نیست به عبارت دیگر برای جلوگیری از خطای عقل و جلوگیری از جهل مرکب و قطعی و یقینی بودن حکم عقل شرایط و ضوابطی هست که باید رعایت شوند، زین پس به شرایط مذکور می‌پردازیم: 🔺 انسان اشرف أكوان است هر چند در بدو بودنش در مرتبه‌ای سافل و ناقص بود اما ذاتاً دارای قوه ترقی به حد کمال و ارتقا سوى حضرت مبدأ متعال می‌باشد. 🔺 کمال او در ادراک و رسیدن به معارف والای عقلی است، البته مشروط به چند امر: ➖ یکی جدایی از محسوسات مادی؛ ➖ دیگری دوری از پستی‌های دنیوی؛ ➖ سومی خلاصی از شر خواهش‌های نفسانی و رهایی از قید و بند شهوانی و غضبانی. ✅ این امور جز با چند امر به دست نخواهد آمد؛ ➖ هدایت به سوی الله تبارک و تعالی؛ ➖ تعلیم مسائل فرستاده شده از سوی حضرت الله جل و علا؛ ➖ تهذیب و تربیت نفس طبق سنن عملی اسلام؛ ➖ تقویم و تقویت ارتباط با مبدأ تعالی ✍️ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام