eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.5هزار عکس
32.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
مباحث
#نهج_البلاغه | #نامه_ها ✉️ نامه ۶۴ - نامه به معاویه در جواب نامه اش ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 🗞️
| ✉️ نامه ۶۵ - نامه به معاویه در افشاى علل گمراهى او ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 🗞️ و من كتاب له عليه‌السلام إليه أيضا 📜 أَمَّا بَعْدُ فَقَدْ آنَ لَكَ أَنْ تَنْتَفِعَ بِاللَّمْحِ اَلْبَاصِرِ مِنْ عِيَانِ اَلْأُمُورِ فَقَدْ سَلَكْتَ مَدَارِجَ أَسْلاَفِكَ بِادِّعَائِكَ اَلْأَبَاطِيلَ وَ اِقْتِحَامِكَ غُرُورَ اَلْمَيْنِ وَ اَلْأَكَاذِيبِ وَ بِانْتِحَالِكَ مَا قَدْ عَلاَ عَنْكَ پس از ياد خدا و درود! معاويه! وقت آن رسيده است كه از حقائق آشكار پند گيرى، تو با ادّعاهاى باطل همان راه پدرانت را مى‌پيمايى، خود را در دروغ و افكندى، و خود را به آنچه برتر از شأن تو است نسبت مى‌دهى وَ اِبْتِزَازِكَ لِمَا قَدِ اُخْتُزِنَ دُونَكَ فِرَاراً مِنَ اَلْحَقِّ وَ جُحُوداً لِمَا هُوَ أَلْزَمُ لَكَ مِنْ لَحْمِكَ وَ دَمِكَ مِمَّا قَدْ وَعَاهُ سَمْعُكَ وَ مُلِئَ بِهِ صَدْرُكَ فَمَا ذَا بَعْدَ اَلْحَقِّ إِلاَّ اَلضَّلاَلُ اَلْمُبِينُ وَ بَعْدَ اَلْبَيَانِ إِلاَّ اَللَّبْسُ و به چيزى دست دراز مى‌كنى كه از تو باز داشته‌اند، و به تو نخواهد رسيد. اين همه را براى فرار كردن از حق، و انكار آنچه را كه از گوشت و خون تو لازم‌تر است، انجام مى‌دهى، حقايقى كه گوش👂🏻 تو آنها را شنيده و از آنها آگاهى دارى، آيا پس از روشن شدن راه حق، جز گمراهى آشكار چيز ديگرى يافت خواهد شد؟ و آيا پس از بيان حق، جز اشتباه كارى وجود خواهد داشت؟! فَاحْذَرِ اَلشُّبْهَةَ وَ اِشْتِمَالَهَا عَلَى لُبْسَتِهَا فَإِنَّ اَلْفِتْنَةَ طَالَمَا أَغْدَفَتْ جَلاَبِيبَهَا وَ أَغْشَتِ اَلْأَبْصَارَ ظُلْمَتُهَا از شبهه و حق پوشى بپرهيز، فتنه‌ها دير زمانى است كه پرده‌هاى سياه خود را گسترانده، و ديده‌هايى را كور كرده است. وَ قَدْ أَتَانِي كِتَابٌ مِنْكَ ذُو أَفَانِينَ مِنَ اَلْقَوْلِ ضَعُفَتْ قُوَاهَا عَنِ اَلسِّلْمِ وَ أَسَاطِيرَ لَمْ يَحُكْهَا مِنْكَ عِلْمٌ وَ لاَ حِلْمٌ نامه‌اى از تو به دست من رسيد كه در سخن پردازى از هر جهت آراسته؛ امّا از صلح و دوستى نشانه‌اى نداشت، و آكنده از افسانه‌هايى بود كه هيچ نشانى از دانش و بردبارى در آن به چشم نمى‌خورد. أَصْبَحْتَ مِنْهَا كَالْخَائِضِ فِي اَلدَّهَاسِ وَ اَلْخَابِطِ فِي اَلدِّيمَاسِ وَ تَرَقَّيْتَ إِلَى مَرْقَبَةٍ بَعِيدَةِ اَلْمَرَامِ نَازِحَةِ اَلْأَعْلاَمِ تَقْصُرُ دُونَهَا اَلْأَنُوقُ وَ يُحَاذَى بِهَا اَلْعَيُّوقُ در نوشتن اين نامه كسى را مانى كه پاى در گل فرو رفته، و در بيغوله‌ها سرگردان است، مقامى را مى‌طلبى كه از قدر و ارزش تو والاتر است، و هيچ عقابى🦅 را توان پرواز بر فراز آن نيست و چون ستارۀ ⭐️ دور دست «عيّوق» از تو دور است. وَ حَاشَ لِلَّهِ أَنْ تَلِيَ لِلْمُسْلِمِينَ بَعْدِي صَدْراً أَوْ وِرْداً أَوْ أُجْرِيَ لَكَ عَلَى أَحَدٍ مِنْهُمْ عَقْداً أَوْ عَهْداً پناه بر خدا كه پس از من ولايت مسلمانان را بر عهده گيرى، و سود و زيان آن را بپذيرى، يا براى تو با يكى از مسلمانان پيمانى يا قراردادى را امضا كنم. فَمِنَ اَلْآنَ فَتَدَارَكْ نَفْسَكَ وَ اُنْظُرْ لَهَا فَإِنَّكَ إِنْ فَرَّطْتَ حَتَّى يَنْهَدَ إِلَيْكَ عِبَادُ اَللَّهِ أُرْتِجَتْ عَلَيْكَ اَلْأُمُورُ وَ مُنِعْتَ أَمْراً هُوَ مِنْكَ اَلْيَوْمَ مَقْبُولٌ وَ اَلسَّلاَمُ از هم اكنون خود را درياب، و چاره‌اى بينديش، كه اگر كوتاهى كنى، و براى در هم كوبيدنت بندگان خدا برخيزند، درهاى نجات بروى تو بسته خواهد شد، و آنچه را كه امروز از تو مى‌پذيرند فردا نخواهند پذيرفت، با درود. ═══════❖•° 𑁍 °•❖═══════ ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
🗞️ ترجمه و شرح فیض الاسلام: 🪶 از نامه‌هاى آن حضرت عليه السّلام است نيز به معاويه (در پاسخ نامه‌اى كه در آن درخواست نموده بود حكومت شام را باو واگزارد و او را ولىّ‌ عهد و جانشين خود قرار دهد، و بحضور نطلبد، امام عليه السّلام نادرستى گفتار و شايسته نبودنش را براى آنچه درخواست كرده گوشزد مى‌فرمايد): (۱) پس از حمد خدا و درود بر پيغمبر اكرم صلی‌الله علیه وآله، ترا وقت آن رسيده كه با بدقّت نگريستن از كارهاى آشكار سود برى (درستى و استوارى خلافت مرا يقين و باور كنى) پس به راههاى (گمراهى) پيشينيانت (خويشانت) رفتى (و از راه راست دورى گزيدى) بسبب اينكه نادرستيها (حكومت شام و ولىّ‌ عهد شدن) ادّعا نمودى، و بى‌پروا خود را در (وادى گمراهى) دروغها انداختى (و عذاب رستخيز را در نظر نگرفتى) و آنچه از مرتبۀ تو برتر است (خلافت و حكومت بر مسلمانان) به ادّعا و بخود بستى، و آنچه () را كه نزد تو سپرده‌اند رُبودى از جهت دورى نمودن از حقّ‌ (دستور خدا و رسول) و انكار و زير بار نرفتن چيزى را (خلافت مرا) كه از گوشت و خونت براى تو لازمتر است (چون گوشت و خون هميشه در تغيير و تبديل است و وجوب طاعت امام ملازم شخص است كه تغيير و تبديل در آن راه ندارد) از آنچه را (فرمايشهاى حضرت رسول در غدير خمّ‌ و بسيار جاهاى ديگر دربارۀ من) كه گوش👂🏻 تو آنرا نگاه‌داشته (نمى‌توانى بگوئى نشنيدم) و سينۀ تو با آن پر شده (نمى‌توانى بگوئى آگاه نيستم). (۲) پس چيست بعد از حقّ‌ و راستى مگر گمراهى آشكار، و بعد از هويدا ساختن حقّ‌ مگر اشتباه كارى و آميختن بباطل‌؟ (بعد از دانستن حقيقت امر و آشكار بودن حقّ‌ چيزى نيست كه شخص بجويد مگر نادرستى كه بخواهد آنرا بصورت حقّ‌ جلوه دهد) پس از شبهه و آميختن آن حقّ‌ و باطل را با هم بترس؛ زيرا تباهكارى (كه شبهات پيش آورده) چندى است پرده‌هاى خود را آويخته (آماده گشته) و تاريكيش ديده‌ها را تار و نابينا نموده است. (۳) و از جانب تو بمن نامه‌اى رسيده كه در آن گفتار در هم است و (بيكديگر ربطى ندارد، و) از صلح و آشتى (دم زدى، ولى) قواى آن (سخنانت) سُست و ناتوان و داراى افسونهائى بود كه دانائى و بردبارى از جانب تو آنها را نبافته و گِرد نياورده است (بلكه از نادانى و بى‌باكى و بى‌خردى آنها را فراهم آورده‌اى) تو با اين سخنان نادرست بكسى مى‌مانى كه در زمين هموار شنزار فرو رفته و مانند خبط‍‌ كننده در جاى تاريك (كه پيش پاى خود را نمى‌بيند) و خود را بُرده‌اى بجاى بلندى (از من درخواست ولىّ‌ عهدى و جانشينى كرده‌اى و انتظار آن دارى) كه رسيدن بآن دور و نشانه‌هايش بلند است، عقاب 🦅 (مرغ تيز چنگ بلند پرواز كه در قلّه‌هاى كوههاى بلند كه در دسترس كسى نيست آشيان مى‌گيرد) بآن نمى‌رسد، و با آن عيّوق ⭐️ (ستاره‌ايست در نهايت بلندى خرد و روشن و سرخ رنگ بسمت راست كهكشان پيرو ثريّا است و بر آن پيشى نمى‌گيرد) برابر ميشود (خلاصه به حقيقت اين مقام و مرتبه بشر بدون خواست خدا دسترسى نيابد). (۴) و پناه مى‌برم بخدا كه تو پس از من براى مسلمانان در حلّ‌ و عقد كارهايشان حكمرانى، يا بتو بر يكى از ايشان از جهت عقد (نكاح و بيع و اجاره و مانند آنها) يا عهدى (همچون بيعت و امان و زنهار) مقام و منصبى دهم! (زيرا تو شايسته نيستى و من هرگز بخلاف حقّ‌ و دستور خدا و رسول كارى انجام نمى‌دهم و به افسونهاى تو از راه نمى‌روم) (۵) پس اكنون خود را آماده ساخته بينديش؛ زيرا اگر تقصير و كوتاهى كردى تا هنگاميكه بندگان خدا بسوى تو برخيزند (لشگر ما بجنگ تو آيند) درها به رويت بسته شود و كارى كه امروز از تو پذيرفته است پذيرفته نگردد (امروز اگر توبه و باز گشت نموده از ما پيروى كردى آسوده مى‌مانى ولى پس از شروع بجنگ و خونريزى چاره از دست مى‌رود) و درود بر شايستۀ آن. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶۵ نهج‌البلاغه 👇👇👇 https://eitaa.com/ghararemotalee/2481 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
همان گونه که از عنوان نامه پیداست امام(علیه السلام) این نامه را در جواب نامه اى نوشته است که از سوى معاویه به آن حضرت بعد از جنگ نهروان و کشتن خوارج خدمت آن حضرت فرستاده شد. به گفته ابن ابى الحدید امام(علیه السلام) در این نامه تلویحا اشاره به حدیث معروف (صلى الله علیه وآله) مى کند که به آن حضرت فرمود: «أُمِرْتُ بِقِتَالِ النَّاکِثِینَ وَ الْقَاسِطِینَ وَ الْمَارِقِینَ; من مأمور شدم به پیکار با پیمان شکنان و ظالمان و از دین خارج شدگان».(۲) و در بیان دیگرى آمده است: «أَمَرَ رَسُولُ اللهِ عَلِىّ بن ابى طالب بِقِتَالِ النَّاکِثِینَ وَ الْقَاسِطِینَ وَ الْمَارِقِین».(۳) بنابراین معاویه که از این حدیث باخبر بود با دیدن جنگ هاى جمل و نهروان مى بایست از خواب غفلت بیدار مى شد، چرا که سخن پیامبر درباره على(علیه السلام)و جنگ هاى او کاملا به وقوع پیوسته بود و از این رو امام نامه را چنین آغاز مى کند، مى فرماید: «اما بعد از حمد و ثناى الهى زمان آن فرا رسیده است که تو از مشاهده حقایقِ روشن با چشم بینا بهره مند گردى (و ادعاهاى باطل خود را کنار بگذارى)»; (أَمَّا بَعْدُ فَقَدْ آنَ(۴) لَکَ أَنْ تَنْتَفِعَ بِاللَّمْحِ(۵) الْبَاصِرِ(۶) مِنْ عِیَانِ الاُْمُورِ، فَقَدْ سَلَکْتَ مَدَارِجَ(۷) أَسْلاَفِکَ بِادِّعَائِکَ الاَْبَاطِیلَ). منظور از «مَدَارِجَ أَسْلاَف» همان برنامه هاى ابوسفیان در مقابله با پیغمبر اسلام و مسلمین و برافروختن آتش هاى جنگ هاى متعدد بر ضد مسلمانان است و همچنین جد مادرى معاویه «عتبة بن ربیعه» و دایى اش «ولید بن عتبه» است که همه از سران کفر، شرک، بُت پرستى🗿 و بوده اند. «ولى (مع الاسف) تو همان مسیر گذشتگان خود را با ادعاهاى باطل و ورود در دروغ و فریب افکنى و اکاذیب مى پیمایى و آنچه بالاتر از شأن توست به خود نسبت مى دهى و به آنچه بدان نباید برسى (و شایسته آن نیستى) دست مى افکنى»; (وَ اقْتِحَامِکَ(۸) غُرُورَ الْمَیْنِ(۹) وَ الاَْکَاذِیبِ، وَ بِانْتِحَالِکَ(۱۰) مَا قَدْ عَلاَ عَنْکَ، وَ ابْتِزَازِکَ(۱۱) لِمَا قَدِ اخْتُزِنَ(۱۲) دُونَکَ). منظور از ادعاى باطل همان ادعاى خلافت است که معاویه در شام براى خود بیعت گرفت و منظور از ورود در دروغ، فریب افکنى و اکاذیب، ادعاى خون خواهى عثمان و مظلوم بودن طلحه و زبیر و عایشه است و منظور از نسبت دادن چیزى که در شأن او نیست به خود و دست انداختن به آنچه حق او نیست همان حکومت مصر و شام است که انتظار داشت امام آن دو را به او واگذار کند و آن را شرط بیعت قرار داده بود. و جمله «وَ ابْتِزَازِکَ ...» به گفته بعضى از شارحان نهج البلاغه مى تواند اشاره به بیعتى باشد که معاویه براى خود براى خلافت از اهل شام گرفت.(۱۳) طبرى در کتاب خود در حوادث سال ۶۰ هجرى نقل مى کند که معاویه از اهل شام در این سال در ماه ذى القعده بعد از پایان کار حکَمین به عنوان خلافت پیامبر بیعت گرفت در حالى که قبلاً براى مطالبه خون عثمان از آنها بیعت گرفته بود.(۱۴) این احتمال نیز داده شده که منظور امام بیعت گرفتن معاویه نسبت به مطالبه خون عثمان باشد؛ زیرا این کار در حد او نیست; این گونه خون ها را صاحبان خون (در درجه اوّل فرزندان) از امام مسلمانان مطالبه مى کنند; معاویه 😈 نه از اولیاى دم بود و نه امام المسلمین و در واقع همان طور که امام مى فرماید همه اینها براى فرار از پذیرش حق; یعنى بیعت با امیرمؤمنان على(علیه السلام) بود. این تعبیراتِ گویا و حساب شده پرده را از روى مغالطه کارى هاى معاویه در نامه اش برمى دارد و هدف نهایى او را که رسیدن به حکومت به ناحق مصر و شام یا حکومت بر قاطبه مسلمانان است برمى دارد. امام نیّات فاسد واقعى او را آشکار مى سازد، هرچند بر خردمندان نه در آن زمان و نه در این زمان مخفى و پنهان نبوده و نیست. آن گاه امام دلیل این ادعاى باطل را چنین بیان مى کند و مى فرماید: «همه این کارها براى فرار از حق و انکار چیزى بود که پذیرش آن از گوشت و خونت براى تو لازم تر بود و نیز براى این بود که از چیزى که گوش تو شنیده و سینه ات از آن پر شده فرار کنى»; (فِرَاراً مِنَ الْحَقِّ، وَ جُحُوداً لِمَا هُوَ أَلْزَمُ لَکَ مِنْ لَحْمِکَ وَ دَمِکَ، مِمَّا قَدْ وَعَاهُ سَمْعُکَ وَ مُلِئَ بِهِ صَدْرُکَ). منظور از فرار از حق و انکار چیزى که از گوشْت و خون براى معاویه لازم تر بوده است همان بیعت عمومى مهاجران و انصار و توده هاى مردم با على(علیه السلام)بود به اضافه مطالبى که معاویه با گوش خود درباره آن حضرت از پیغمبر شنیده بود؛ زیرا او در ماجراى غدیر حضور داشت و نص بر امامت على را از پیغمبر شنید و نیز در غزوه تبوک حاضر بود و حدیث معروف نبوى «أنْتَ مِنّی بِمَنْزِلَةِ هارُونَ مِنْ مُوسى; تو نسبت به من همچون هارون برادر موسى نسبت به موسى هستى» و سخنان دیگرى درباره على(علیه السلام) ادامه دارد ...
هدایت شده از 📚📖 مطالعه
۱۹ - توسل به و فرج قریب ـــــــ ــ ـــ ـ ـــ ـــ ـــ ــ ـ ــ ــ ـــ ـ ـ جناب حاج محمد حسن ایمانی گفتند زمانی امر تجارت مرحوم پدرشان آقای علی اکبر مغازه ای مختل شد و گرفتار مُطالبات بسیار و نبودن قدرت بر ادا شدند، در آن اوان جناب عالم ربانی مرحوم حاج شیخ محمد جواد بیدآبادی که در داستان اول و چهارم از ایشان ذکری شد از اصفهان به قصد شیراز حرکت نمودند و چون آن بزرگوار مورد علاقه و ارادت مرحوم والد بودند در شیراز منزل ما وارد می شدند. به مرحوم والد خبر رسید که آقای بیدآبادی به آباده رسیده اند. مرحوم والد گفت: در این هنگامِ شدتِ گرفتاری، آمدن ایشان مناسب نبود. چون ایشان به زرقان می رسند، پنج تومان اضافه می دهند و مَرکب تندروی کرایه می نمایند تا اینکه قبل از ظهر روز جمعه به شیراز برسند و را بجا آورند ( چون آن بزرگوار سخت مواظب مستحبات بودند خصوصاً غسل جمعه که از سُنن أکیده است ) و خلاصه پیش از ظهر جمعه وارد منزل شدند و هنگام ملاقات مرحوم والد با ایشان، فرمودند بی موقع و بی مناسبت نیامدم، شما از امشب با تمام اهل خانه سرگرم خواندن سوره مبارکه انعام شوید به این تفصیل که بین الطلوعین مشغول قرائت شوید و آیه : ﴿ وَ رَبُّکَ اْلغَنِیُّ ذُوالرَّحْمَهِ ﴾ را تا آخر، 202 مرتبه تکرار کنید به عدد اسماء مبارکه رب و محمد و علی علیه السلام پس به حمام رفته و غسل جمعه را بجا آوردند و به منزل مراجعت فرمودند و ما از همان شب شروع به خواندن کردیم؛ پس از دو هفته فرج شد و از هرجهت رفع گرفتاریها گردید و تا آخر عمر مرحوم والد، در کمال رفاه و آسایش بودیم. https://eitaa.com/mabaheeth/45812 ╭═══════๛- - - ┅┅╮ │📳 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 به هرکجا برویم آسمان همین رنگ است همیشه بین حسین و یزیدیان جنگ است 🔸 دوباره در وطنم فتنه جدیدی هست 🔸 به هرطرف که نظر میکنم شهیدی هست 🎙 حاج ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗣 یک نفر داد زد: «چرا غزه؟ نان ما واجب است یا غزه؟ جنگ آنها به ما چه مربوط است؟ خاک ایران کجا، کجا غزه؟ خودمان بدتر از فلسطینیم چقدَر هی عزا عزا غزه؟» حاج قاسم بلند شو از جا بگو از اصل ماجرا غزه حاج قاسم بگو هدف ماییم خورده موشک بجای ما غزه همه‌ی کفر یک طرف هستند تک و تنهاست با خدا غزه میزنندش به جرم آزادی از زمین غزه از هوا غزه بس که هشتاد سال ناله زده در گلویش نمانده تا غزه همه ملت امام حسین علیه‌السلام با تو هستیم هم‌صدا غزه ... ┅─────────── 🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج 🇵🇸 💔 ✌️ ‌ ‌ ‌╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔 عاشقانه ای تلخ از گروه سرود به رنگ آسمان و گروه رسانه ی دهه هشتادی رافا 🥀 روایتی تلخ از مادری مهربان که خیلی زود پیر شد:) بــالـا و پـــایـیـن داره دنــیا مـگه نــه؟ •°•°•°•°•°•° 🎙 با صدای سید امیرارسلان میرهاشمی نسب 🏴 به مناسبت تماشای نماهنگ با کیفیت بالاتر: https://aparat.com/v/PYVEL سلام الله علیها ╭────๛- - - - - ┅╮ │🥀 @Mabaheeth ╰───────────
HAZRATE ZAHRA sorod haji seyyed02 (1).mp3
12.96M
🎧 سرود تلخِ | ماه‌ و‌ در🥀 🎶 سرودی سوزناک به مناسبت 🖤 🎙 با صدای سید امیر ارسلان‌میرهاشمی نسب 🎤 و همخوانی گروه سرود به رنگ آسمان سلام الله علیها ╭────๛- - - - - ┅╮ │🥀 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای علیه‌السلام خود چه کردیم؟ ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
هدایت شده از مباحث
🔥 این خوش تیپی نیست، این جنایته!!! 🔞⛔ https://eitaa.com/mabaheeth/75767 💅💄 مسئله آرایش و https://eitaa.com/mabaheeth/76221 🔥 مشاهده وضعیت برزخی یک توسط تجربه گر مرگ https://eitaa.com/mabaheeth/76223 🎞️ روایت تجربه گر از شب اول قبر و اثرات حق الناسی که از برادرش به گردن داشت ... https://eitaa.com/mabaheeth/76341 🎞️ بازخواست تجربه گر بخاطر توهین به دیگران https://eitaa.com/mabaheeth/76345 ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
سه دقیقه در قیامت 29.mp3
36.7M
🏷️ جلسه بیست و نهم 🔊 شرح و بررسی کتاب * ماجرای گرفتن ثواب حسینیه وقفی به دلیل تهمت زدن * ماجرای شنیدنی میرزای شیرازی و امین‌التجار * با تاریخ انقضا * آزار رساندن مجاهدان راه خدا * سفارش هایی از آیت‌الله حق‌شناس * آزار دادن شوهر و * آزار رساندن به مسلمان ⏰ مدت زمان: ۱:۳۴:۲۹ 📆1399/12/29 @Aminikhaah_Media 📖 متن کتاب https://eitaa.com/mabaheeth/78510 🏷 فهرست جلسات https://eitaa.com/mabaheeth/78511 ⏪ مستند صوتی شنود https://eitaa.com/mabaheeth/45666 ⏪ آن سوی مرگ https://eitaa.com/mabaheeth/43072 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
هدایت شده از مباحث
یا صاحِبَ الزَّمانْ أغِثْنِی علیه‌السلام ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 | دومین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۲/۹/۲۴ 🔹دومین شب مراسم عزاداری حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از محبان اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. 🔹در این مراسم حجت‌‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان بخش‌هایی از زندگانی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به‌عنوان الگو و شاخص مجاهدان عالم، به تبیین عوامل و زمینه‌های «رشد و سقوط» و «سعادت و خسران» انسان پرداخت و مجاهدت و کار و تلاش با نیت الهی را یکی از عوامل رشد برشمرد. 🔹در این مراسم هم‌چنین آقای سید رضا نریمانی در رثای حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کرد. 💻 Farsi.Khamenei.ir