#کتاب
📙 کنزُ الْعِرْفان فی فِقْه القُرْآن
🗨 موضوع: آیات الاحکام و آیات فقهی قرآن کریم
✍ مقداد بن عبدالله سیوری حلی (متوفای ۸۲۶ق) معروف به فاضل مقداد.
❇️ این کتاب که در زمره تفاسیر موضوعی است بر شیوه کتب فقهی نوشته شده است. مؤلف، در این کتاب تنها آیات فقهی را بررسی کرده و در بیان اقوال علما و نقل احادیث و شان نزول آیات، از تفسیر مجمع البیان استفاده کرده است.
📥 دریافت مجلداتِ کتاب، از لینک های زیر :
📗1⃣ http://www.mediafire.com/?b1kmaw1a4bsqxdb
📗2⃣ http://www.mediafire.com/?604y8h40xuwz4k6
#نرم_افزار
💽 صحیفه امام خمینی ره
📢 امکانات نرم افزار:
🔸#صحیفه_امام (ره) در ۲۱ جلد
🔸امکان جستجو و فهرست درختی
🔸متن کامل قرآن با امکان جستجو
📥 دریافت از لینک زیر : [حجم؛ 44 مگابایت]
http://dl.islamdownload.org/files/software/Sahifeh-Emam[www.islamdownload.org].rar
7بهمن.ppsx
503.5K
#اصول 33
🗓یکشنبه ؛ 7 بهمن 97
📕 اصول ؛ ج 70
📢 #عناوین_بحث
🔸تنبیه سوم [حجیّت ظواهر ِکتاب بنا بر تحریف]
🔸تنبیه چهارم [فرمایش میرزای قمی ره]
🌐 @mabahes_7
7بهمن-مکاسب.ppsx
480.4K
#فقه 13
🗓یکشنبه ؛ 7 بهمن 97
📕 فقه ؛ ج 69
📢 #عناوین_بحث
🔸قسم سوم اعتقادِ منجمین
🔸قسم چهارم اعتقادِ منجمین
🌐 @mabahes_7
#برنامه_اندروید
📱نرم افزار " الهادی "
✔️ شامل سخنان و بیانات حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر #ناصری می باشد که در سال های قبل در پیام رسان های داخلی و خارجی منتشر گردیده است.
📎 http://bonyadhad.ir/datahad/narmafzarha/HS.apk
تفصیل.ppsx
490.3K
#اصول 34
🗓سه شنبه ؛ 9 بهمن 97
📕 اصول ؛ ج 72
📢 #عناوین_بحث
🔸تفصیل بین مقصودین به إفهام و غیر مقصودین
🔸توجیه توسط شیخ ره
🌐 @mabahes_7
#کتاب
📘 القوانین المحکمة فی الاصول
✍ میرزای قمی(۱۱۵۰-۱۲۳۱ق)
🔍 محتوای کتاب :
✔️مقدمه؛ تعریف و موضوع علم اصول و پارهای از مباحث الفاظ (حقیقت و مجاز، معانی الفاظ، تعارض احوال، مشتق و...)
✔️ ۱- امر و نهی
✔️ ۲- مفهوم و منطوق
✔️ ۳- عام و خاص
✔️ ۴- مطلق و مقید
✔️ ۵- مجمل و مبین
✔️ ۶- ادله شرعیه (کتاب، سنت، اجماع، عقل و...)
✔️۷- اجتهاد و تقلید
✔️خاتمه کتاب؛ درباره تعارض .
❇️ برخی دیدگاههای میرزای قمی ره؛
1⃣ موضوع علم اصول نفس ادله میباشد.
2⃣ یکی از علائم حقیقت و مجاز تبادر است و لو بضمیمه أصالة عدم قرینه .
3⃣ وضع الفاظ برای معانی، یک امر توقیفی میباشد.
4⃣ مطلق ظنون ، حجت است . مهمترین دلیل = انسدادِ باب علم
5⃣ اگر مدرک استحصاب اخبار و روایات باشد در این صورت استصحاب داخل در سنت خواهد بود و اگر مدرک آن دلیل عقلی ظنی باشد، داخل در عقل خواهد بود.
6⃣ اجتهاد، استفراغ وسع در تحصیل علم شرعی از ادله معتبر توسط کسی است که آشنا به ادله و احوال آن بوده و دارای قوه قدسی باشد که به واسطه آن قادر بر رد فروع بر اصول گردد.
📥 دریافت مجلداتِ کتاب، از لینک های زیر :
📔http://www.mediafire.com/?wusmm7rt0miam9q
📔http://www.mediafire.com/?ctqp1528yq773re
📔http://www.mediafire.com/?qjomxyjmkxbk5ux
مقالات.rar
1.83M
#مطالعه
📢 مقالاتی در رابطه با عدم تحریفِ قرآن کریم
1⃣ روایاتِ فصل الخطاب نوری ره
2⃣ بررسی دیدگاه محدث نوری ره
3⃣ کتابشناسی عدمِ تحریف قرآن کریم
4⃣ تحریف ناپذیری قرآنِ از دیدگاه امام خمینی ره
🌐 @mabahes_7
#حدیث 11
📢 امام صادق علیه السلام:
«أحبُّ إخوانی إلیّ مَن أهدَی إلیَّ عُیُوبی»
محبوب ترین برادرانم نزد من، کسی است که عیبهایم را به من هدیه کند.
❇️ دوستان؛ اگر انتقاد یا پیشنهادی داشتند، بفرمایند .
@ali_Shamabadi
#تلنگر
📢 حضرت آیت الله العظمی بهجت ره:
شیخ ما (آیت الله حاج شیخ محمد حسین اصفهانی ره) از آقای سید صدر ره پرسید:
منظور از علما در آیه ی إنّما یَخشَی اللهَ مِن عباده العلماءُ (سوره فاطر، آیه28) چیست؟
🔸ایشان فرمود: علمای بالله مراد است، نه عالم به چند اصطلاح، زیرا در آیه کلمه ی إنّما آمده است.
💠 وای بر ما اگر روزی بیاید که اسرار پنهان ما زیرو رو شود و معلوم گردد که از اهل علم و اهل دین نیستیم، و تنها دنیای خود را آباد کرده ایم، و با این هیکل و لباس و مقام، اعمال و رفتار و اقوال ما به صورت غیر مستقیم سبب انحراف دیگران شده و حال این که فرموده اند:
📣کونُوا دُعاةً للنّاسِ بغَیرِ ألسِنَتکُِم
با غیر زبانتان مردم را (به سوی دین و خدا) دعوت کنید.
زیرا اگر به قیامت یقین نداشته باشیم، معذور نیستیم، زیرا به ما گفته می شود:
🔸أفلا تعلَّمتَ؟[چرا یاد نگرفتی؟]
و اگر به آن یقین داشته باشیم ولی به مقتضای آن عمل نکنیم، باز معذور نخواهیم بود و به ما گفته می شود:
🔸أفلا عَمِلتَ؟[چرا عمل نکردی؟]
در روایتی از امیرمؤمنان علی (علیه السلام) آمده است: عالم بی عمل، وقود النار، یعنی آتشگیره و هیزم آتش جهنم خواهد بود.
📚در محضر آیت الله بهجت ره / ج1 / ص 122
🌐 @mabahes_7
#یاد_شهدا
#معجزه_انقلاب
#سالروز_شهادت
🌹 سردار شهید #حسن_باقری؛
✔️ بیتعارف بگویم؛ آن نیرویی که #نماز ش را #اول_وقت نمیخواند، خوب هم نمیتواند بجنگد.
🌐 @mabahes_7
وصیت نامه شهدا.pdf
4.5M
#یاد_شهدا
🌹وصیت نامه تعدادی از #شهدا
📢 حضرت #امام_خمینی ره :
📝 این #وصیت_نامه هایی که این عزیزان می نویسند مطالعه کنید، پنجاه سال عبادت کردید و خدا قبول کند ،یک روز هم یکی از این وصیت نامه ها رو بگیرید و #مطالعه کنید و فکر کنید.
🌐 @mabahes_7
فرج المهموم في تاريخ علماء النجوم.pdf
6.86M
#کتاب
📘 فرَجُ المَهموم فی تاریخ عُلَماءِ النُجوم
✍ سید بن طاووس ره (۵۸۹-۶۶۴ق)
🗨 موضوع: بیان موارد حلال و حرام از ستارگان و شرح حال موافقین و مخالفین با این علم و کسانی که عالِم به این علم بودهاند و اثبات اینکه ستارگان مؤثر در این عالم نیستند؛ بلکه تنها نشانههایی هستند از طرف خداوند بر حوادث.
🔍 محتوا و ابوابِ کتاب :
0⃣ علم نجوم و احکام آن قطعی نیست و موارد خطا در آن فراوان است و مالک و مؤثر اصلی خداست.
1⃣ نجوم و علم به آن از آیات الهی و معجزات پیامبر(صلی الله علیه و آله) است.
2⃣ رد سخن کسانی که میگویند ستارگان قدرت مستقلی هستند در دنیا و با اختیار خود کار میکنند و تأثیر میگذارند.
3⃣ روایاتی از معصومین(علیهم السلام) پیرامون صحت علم نجوم
4⃣ روایتی از امام هفتم(علیه السلام) در دفع مرگ از کسانی که مرگشان به حساب نجوم، رسیده باشد.
5⃣ اسامی علمای شیعه که به علم نجوم آگاهی داشتهاند.
6⃣ علمای دیگر فرقههای اسلامی در علم نجوم
7⃣ عدهای از علمای نجوم که قبل از اسلام احکامی داشتهاند.
8⃣ احکام علمای نجوم پس از اسلام، چه آنها که مسلمان بودهاند و چه غیر مسلمانها.
9⃣ منکرینِ صحت احکام نجوم و ادله آنها و اقسامِ آنها.
🔟 کسانی که تمام علم نجوم را دانسته و در عین حال بینیاز از آن بودهاند که عبارتند از پیامبران و ائمه (علیهم السلام) و روایاتی از خبر دادن آنها به وقایع.
🌐 @mabahes_7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#متفرقه
⚠️ دفاع رفیق دوست از حقوق نجومی رئیس بنیاد مستضعفان!
🔇 حرفهای عجیب عضو هیئت مدیره بنیاد مستضعفان در برنامه تلویزیونی:
زندگی معمولی دارم/ ماشین شاسیبلند لکسوس سوار میشم، ۱۰ سال پیش ۲۰۰ میلیون تومان خریدم/ حقوق ۱۹ میلیونی حق برخی مدیران (رئیس بنیاد مستضعفان) است، چون برای آبادی مملکت کار میکنند!
📢 چی شده که برخی از مسئولین اینگونه وقیحانه از کارهای غلط خود دفاع میکنند؟
#نکته
#اصطلاحات
ظن نوعی؛ مقابل ظن شخصی است .
📖 به معنای ظنّی است که به اعتبارِ سببش برای نوع عقلا و بیشتر مردم پدید می آید، مانند: ظنّ به دست آمده از اماراتِ معتبر[خبر واحد عادل، خبر ثقه، اجماع منقول و شهرت]
✅ بنابراین، امارات معتبر، اسبابی است که شأنیت و صلاحیت دارد برای اکثر مردم و نوع عقلا، افاده ظن نمایند.
✔️ حجیت ظنِّ نوعی، به سبب همین اعتنایی است که نوع مردم به آن نموده و به آن ترتیب اثر می دهند.
🌐 @mabaheeth