eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.9هزار عکس
34هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 های منتظران واقعی حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام ✍️ استاد بزرگوار محمد تقی قادری حفظه الله تعالی ✔️ هر چه از زمان غیبت بیشتر می گذرد ″موعود گرایی″ در مقابله با ″منتظران و مهدی باوران واقعی″ شعله ور تر می شود؛ به گونه ای که گاهی شعله آن نه تنها دامن عوام بلکه خواص را هم گرفته و می گیرد. راهکار مقابله با چنین فتنه‌ی فکری، آشنا سازی جامعه مهدوی با مشخصه های ″مهدی باوران واقعی″ است. از همین رو در این یادداشت، چند اصل کلیدی که بیان کننده ویژگی منتظران واقعی است توضیح داده شده است که با در دست داشتن چنین ملاک هایی می توان رصد کرد که چه جریان فکری و اشخاصی، همسو و هم فکر با مهدوی باوران واقعی و چه جریان و کسانی طلب و در مقابل مهدوی باور واقعی قرار دارند و در ما نیز چه مشخصه هایی وجود دارد ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اول ۱- باورمندان فکری و عقیدتی مهدی باوران واقعی کسانی اند که از نظر باور فکری وایمانی معتقدند که : اولاً: به حکم آیه (۵) سوره قصص: ″وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ: ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم!″  که در آخرالزمان منجی نجات بخش وجود دارد که بشر را از وضعیت موجود ظلم و تباهی نجات می بخشد. ثانیاً: آن نجات بخش و منجی کلی، بدون مصداق نیست که بسیاری از ادیان توحیدی و غیر توحیدی به آن باوردارند؛ بلکه وی از ذریه رسول الله (صلی الله علیه و آله) و از نسل حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است؛ چرا که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمودند: ″ الْمَهْدِيُّ مِنْ عِتْرَتِي ( أي من نسبي و أهل بيتي ) مِنْ وَلَدِ فَاطِمَةَ: سنن أبي داود ۱۱/۳۷۳ آن منجی فرزند حضرت امام حسن (علیه السلام) است که در سال (۲۵۵ ه‍) متولد شد (الغیبه/ ص۲۳۱) و در سال ( ۲۶۰ ه‍) به رسید و تا سال (۳۲۹ ه) به مدت هفتاد سال غیبت صغرا و از آن سال تا کنون درپشت پرده غیبت کبرا قرار دارد،(الغیبه،ص۱۳۹؛ النجم الثاقب ص۴۸-۴۹) 👈 بنابراین هرکس چنین باوری را داشته باشد مهدوی باور واقعی است و گرنه نمی تواند مهدوی باور باشد؛ هرچند در برخی از این ملاک های معرفتی همسو با مهدوی باوران باشد. 🌐 @Mabaheeth
1_876672901.mp3
10.29M
منتظری که ما برگردیم
دوم ۲- معرفت به امام علیه السلام مهدی باوران کسانی اند که هر روز بر سطح شناختشان نسبت به امام (علیه السلام) می افزایند؛ چراکه تاریخ ۲۵۰ ساله حیات ائمه اطهار و دوره غیبت کبرا، تجربه مهمی است که می تواند چراغ راه باشد؛ چون پیوسته چه در زمان حضور معصوم و چه در زمان غیبت، مدعیانی بودند که از جهل مردم استفاد کرده و خود را امام یا نایب امام معرفی می کردند. مذهب زیدیه، اسماعلیه، واقفیه، فتحیه در زمان حضور و بابیه در زمان غیبت، سند روشن بر چنین لغزش و انحراف هستند که اگر نسبت به امام نباشد ممکن است هرکسی در این تور  پهن شده گرفتار و خواسته یا ناخواسته، گرفتار چنین گرداب فکری شود. از همین رو (علیه السلام) در بیان ضرورت معرفت امام فرمودند: ″ أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ اللَّهَ جَلَّ ذِكْرُهُ مَا خَلَقَ الْعِبَادَ إِلَّا لِيَعْرِفُوهُ فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ فَإِذَا عَبَدُوهُ اسْتَغْنَوْا بِعِبَادَتِهِ عَنْ عِبَادَةِ مَنْ سِوَاهُ فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي فَمَا مَعْرِفَةُ اللَّهِ قَالَ مَعْرِفَةُ أَهْلِ كُلِّ زَمَانٍ إِمَامَهُمُ الَّذِي يَجِبُ عَلَيْهِمْ طَاعَتُهُ ✔️ ای مردم! خداوند عزّوجلّ بندگان را نیافرید مگر برای این که بشناسند و هنگامی که او را شناختند عبادتش کنند، وقتی او را عبادت کنند به برکت این عبادت از عبادت غیر او بی نیاز شوند. مردی پرسید: ای پسر رسول خدا! پدر و مادرم به فدایت، شناخت خدا چیست؟ حضرت فرمودند: این است که اهل هر دوره، امام زمان خودش که اطاعت از او واجب است را بشناسند. 📚 بحار، مجلد۲۴، صفحه ۸۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_290438328644274422.mp3
9.99M
✅ ماه دل آرا بیا ، از پشت ابرا بیا
سوم ۳- حضور بدون مهدوی باوران واقعی بر این عقیده اند هر چند حضرت مهدی(علیه السلام و عجّل الله تعالی فرجه الشریف) در عصر غیبت ظهور ندارد؛ ولی حضور دارد؛ چون غیبت به معنای ″عدم ظهور″ است نه به معنای ′′عدم حضور″. از همین رو بر همه اموری که در جامعه می گذرد به حکم وظیفه ذاتیِ امامتش با تکوینی خود، جامعه را به صورت نامرئی و می کند، نظیر إعمال ولایت نبی علیه السلام که کشتی را سوراخ می کرد تا حاکم ظالم استفاده نکند و دیوار مخروبه را بالا می برد تا گنج آن، برای بچه های یتیم محفوظ بماند و آن جوان را به قتل می رساند که والدینش را منحرف نکند که چنین تصمیمی برای موسی کلیم (علی نبینا و آله و علیه السلام) شگفت آور بود (سوره کهف ایه ۶۶تا ۸۴). علیه السلام در زمان غیبت نیز همانند خورشید، در پشت ابر در روز نور افشانی کرده و وجودش به همه می رسد، ازهمین رو رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: ″ وَالّذي بَعَثَني بِالنُّبُوَّةِ إنَّهم يَستَضيئونَ بِنورِهِ و يَنتَفِعونَ بِوِلايَتِهِ في غَيبَتِهِ كَانتِفاع الشَّمسِ وَ إن تَجَلَّلَها سَحاب ″ / کافی، ج۱، ص۱۹۴. 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
18.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 🌸 🎼 همه دنیا کجا و لطف دستات.... 🎤 حاج 🌙 عجل الله تعالی فرجه الشریف ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌐 @Mabaheeth
11.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سخنان شنيدنی (ره) در مورد مشهور ماه شعبان 📖 » را خواندید؟ آقا! ✅ @shenakhte_rahbari 🌐 @Mabaheeth