فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شادی مردم شیعه و سنی زاهدان پس از برد تیم ملی
برعنداز آتش بگیرر😁
#جام_جهانی
#برای_ایران
#لبیک_یا_خامنه_ای
┅┅✿💠❀🇮🇷❀💠✿┅┅
☫کانال جهاد تبیین
https://eitaa.com/jahad_14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تشویق ایسلندی تیم ملی فوتبال توسط یگان ویژه پلیس
#جام_جهانی
#برای_ایران
#لبیک_یا_خامنه_ای
┅┅✿💠❀🇮🇷❀💠✿┅┅
☫کانال جهاد تبیین
https://eitaa.com/jahad_14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوشحالی مردم قم امروز بعد پیروزی تیم ملی :)
#جام_جهانی
#برای_ایران
#لبیک_یا_خامنه_ای
┅┅✿💠❀🇮🇷❀💠✿┅┅
☫کانال جهاد تبیین
https://eitaa.com/jahad_14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همین ویدیو که اینترنشنال سعودی منتشر کرده به خوبی نشون میده جز همین سه نفر مزدور دیگه کسی شعار نمیده و هیچ کس هم باهاشون همراهی نمیکنه
#جام_جهانی | #برای_ایران
#لبیک_یا_خامنه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دم همه شما بچهها گرم، ممنونیم، متشکریم، خدا به حق این روز جمعه و به همون خدایی که در این چند روز دعای میلیونها ایرانی را مستجاب کرد و باعث این پیروزی شیرین شد پشت و پناهتان باشد که اینگونه نشان دادید ایرانیها چگونه فکر میکنند، ملت ایران چه کسانی هستند و در اندیشه زیبای آنها چه می گذرد... بله فلسطین در قلب ما مردم ایران جای دارد و صهیونیستها باید بدانند با چهار وطنفروش اجارهای چند خائن بی شرف و نامرد نمی توانند حقیقت را تغییر دهند. آفرین به شما، خداوند بزرگ یاریگر همه شما در بازی های بعدی باشد.
@jahad_14
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#برای_ایران 🇮🇷
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقدام تحسین برانگیز تماشاگران ایرانی
جمعی از تماشاگران ایرانی حاضر در استادیوم محل بازی ایران و ولز پس از پایان بازی اقدام به تمیزکردن ورزشگاه و جمع کردن زباله ها کردند.
#جام_جهانی
#برای_ایران
#لبیک_یا_خامنه_ای
┅┅✿💠❀🇮🇷❀💠✿┅┅
☫کانال جهاد تبیین
https://eitaa.com/jahad_14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عصبانیت عجیب مجریان اینترنشنال از برد ایران
کارشناس شبکه سعودی اینترنشنال:
🔸به تیم ملی تبریک نمیگویم. حتی نمیتوانم خسته نباشید بگویم به بازیکنان تیم ملی. من به هیچ وجه بازی ایران را نمیبینم یعنی میبینم اما فقط به این دلیل که ببینم چه عکسالعملی نشان میدهند
#جام_جهانی | #برای_ایران
#لبیک_یا_خامنه_ای
@jahad_14
🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ذوقزدگی و گریه یک ایرانی مقیم دانمارک از همخوانی سرود جمهوری اسلامی ایران توسط بازیکنان تیم ملی 🇮🇷🎶
#جام_جهانی | #برای_ایران
#لبیک_یا_خامنه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️بغض رهبر انقلاب اسلامی برای امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف..😭♥️
#امام_زمان علیه السلام
#جمعه 🔅
#لبیک_یا_خامنه_ای ✋
مباحث
نهج البلاغه | #نامه_ها ✉️ نامه 20 - نامه به زياد بن ابيه در مورد مصرف بیت المال ┄┄┅┅┅
نهج البلاغه | #نامه_ها
✉️ نامه 21 - نامه به زياد بن ابيه در سفارش به ميانه روى
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
✉️ و من كتاب له عليهالسلام إلى زياد أيضا
📃 فَدَعِ اَلْإِسْرَافَ مُقْتَصِداً وَ اُذْكُرْ فِي اَلْيَوْمِ غَداً وَ أَمْسِكْ مِنَ اَلْمَالِ بِقَدْرِ ضَرُورَتِكَ وَ قَدِّمِ اَلْفَضْلَ لِيَوْمِ حَاجَتِكَ
اى زياد، از اسراف بپرهيز، و ميانه روى را برگزين. از امروز به فكر فردا باش و از اموال دنيا به اندازۀ كفاف خويش نگهدار و زيادى را براى روز نيازمنديت در آخرت پيش فرست.
أَ تَرْجُو أَنْ يُعْطِيَكَ اَللَّهُ أَجْرَ اَلْمُتَوَاضِعِينَ وَ أَنْتَ عِنْدَهُ مِنَ اَلْمُتَكَبِّرِينَ وَ تَطْمَعُ وَ أَنْتَ مُتَمَرِّغٌ فِي اَلنَّعِيمِ تَمْنَعُهُ اَلضَّعِيفَ وَ اَلْأَرْمَلَةَ أَنْ يُوجِبَ لَكَ ثَوَابَ اَلْمُتَصَدِّقِينَ
آيا اميد دارى خداوند پاداش فروتنان را به تو بدهد در حالى كه از متكبّران باشى؟ و آيا طمع دارى ثواب انفاق كنندگان را دريابى در حالى كه در ناز و نعمت قرار دارى؟ و تهيدستان و بيوه زنان را از آن نعمتها محروم مىكنى.
وَ إِنَّمَا اَلْمَرْءُ مَجْزِيٌّ بِمَا أَسْلَفَ وَ قَادِمٌ عَلَى مَا قَدَّمَ؛ وَ اَلسَّلاَمُ
همانا انسان به آنچه پيش فرستاده، و نزد خدا ذخيره ساخته، پاداش داده خواهد شد.
با درود.
═══════❖•° 𑁍 °•❖═══════
♻️ ترجمه فیضالاسلام: از نامههاى آن حضرت عليه السّلام است نيز بزياد ابن ابيه (كه در آن او را به اقتصاد و ميانه روى و تواضع و فروتنى امر مىفرمايد):
پس (در صرف مال) زياده روى مكن، ميانه رو باش (بيشتر و كمتر از آنچه نيازمندى صرف مكن) در امروز بياد فردا باش و باندازۀ نيازمندى خود از دارائى پس انداز نما و زيادۀ (بر آن) را بجهت روز نيازمنديت (آخرتت) پيش فرست (در راه خدا به درويشان و مستمندان ببخش)
...
... ادامه
آيا اميدوارى كه خدا پاداش فروتنان (كه بدنيا و كالاى آن دل نبسته و بدستور او رفتار ميكنند) را بتو بدهد و حال آنكه تو نزد او از گردنكشان (كه دل بدنيا بسته و خلاف دستور او را انجام مىدهند) هستى؟ و آيا آزمندى كه پاداش صدقه دهندگان (كه از بينوايان دست مىگيرند بدون بزرگى و خود نمائى) را براى تو واجب و لازم گرداند در حاليكه تو در عيش و خوشگذرانى غلطيده ناتوان و بيچاره و بيوه زن و درويش را از آن بهره نمىدهى؟
و جز اين نيست كه مرد پاداش داده ميشود بكار پيش كرده و وارد مىگردد بر آنچه پيش فرستاده است، و درود بر آنكه شايستۀ درود است
(ابن ابى الحديد در اينجا مىنويسد: خدا خير و نيكوئى را از زياد دور گرداند؛ زيرا نعمت و نيكوئى و تعليم و تربيت علىّ عليه السّلام را نسبت بخود تلافى كرد به چيزى كه حاجت ببيان آن نيست از قبيل كردارهاى زشت دربارۀ پيروان و دوستان آن حضرت و زياده روى در ناسزا گفتن و تقبيح كردار آن بزرگوار و كوشش در اين امور بآنچه را كه معاويه به كمى از آن راضى بود، و اين براى بدست آوردن رضاء و خوشنودى معاويه نبود؛ بلكه اين كارها را طبعا انجام مىداد و در ظاهر و باطن با آن حضرت دشمنى مىنمود و خدا نمىخواست مگر آنكه به مادرش باز گشته، معلوم نبودن پدرش را هويدا نمايد، و از هر ظرفى آنچه در آنست تراوش ميكند، و پس از او فرزندش «عبيد اللّٰه كه براى كشتن حضرت ابا عبد اللّٰه الحسين عليه السّلام از كوفه لشگر به كربلا فرستاد» آمده بد كرداريهاى پدر را باتمام رسانيد، و بازگشت كارها بسوى خدا است؛ يعنى ايشان را به بدترين عذاب و كيفر خواهد رسانيد.
فهرست نامههای نهجالبلاغه
از تاريخ يعقوبى استفاده مىشود كه امام عليه السلام در آغاز اين نامه چنين مرقوم داشت: « ان رسولى اخبرنى بعجب زعم انك قلت له فيما بينك و بينه: ان الاكراد هاجت بك فكسرت عليك كسيرا من الخراج و قلت له: لا تعلم بذلك امير المؤمنين ؛ فرستادۀ من چيز تعجب آورى را به من خبر داد او مىگويد: تو اين سخن را به عنوان يك راز به او گفتهاى كه كردهاى منطقه سركشى كردند و از پرداختن بسيارى از خراج خوددارى ورزيدند و گفتهاى: اين سخن را به امير مؤمنان عليه السلام نگو (شايد به گمان اينكه امام عليه السلام از مقدار خراج كه قرارداد شده دقيقا خبر نداشته باشد و هر چه براى او بفرستند مىپذيرد)». از اين قسمت نامه به خوبى استفاده مىشود كه زياد براى تقليل خراج توطئه كرده بود و به عنوان اينكه اكراد از پرداختن خراج به طور كامل خوددارى كردند مىخواست بخشى از خراج را به نفع خود بردارد و براى بيت المال نفرستد. امام عليه السلام از توطئۀ او آگاه شد و اين نامۀ شديد اللحن را براى او فرستاد و فرمود: «صادقانه به خداوند سوگند ياد مىكنم اگر به من گزارش رسد كه از بيت المال مسلمين چيزى كم يا زياد به خيانت برداشتهاى آنچنان بر تو سخت مىگيرم كه در زندگى تو را كمبهره، سنگينبار و حقير و ذليل سازد. والسلام»؛ (وَ إِنِّي أُقْسِمُ بِاللّٰهِ قَسَماً صَادِقاً، لَئِنْ بَلَغَنِي أَنَّكَ خُنْتَ مِنْ فَيْءِ الْمُسْلِمِينَ شَيْئاً صَغِيراً أَوْ كَبِيراً، لَأَشُدَّنَّ عَلَيْكَ شَدَّةً تَدَعُكَ قَلِيلَ الْوَفْرِ، ثَقِيلَ الظَّهْرِ ضَئِيلَ الْأَمْرِ، وَ السَّلَامُ). تعبير امام عليه السلام به اينكه قسمى را ياد مىكند كه قسم صدق است مفهومش اين نيست كه ممكن است كه قسم غير صادقانهاى از امام عليه السلام صادر شود، بلكه نوعى تأكيد بر جدى بودن اين قسم است. نكتۀ ديگر اين است كه امام عليه السلام به او صريحا نفرمود تو خيانت كردهاى، بلكه سخن را به نحو مشروط بيان كرد كه «اگر به من برسد كه مرتكب چنين خيانتى شدهاى» زيرا در اين گونه موارد اگر پرده را از روى كار شخص متخلف كنار بزنند او جسورتر مىشود
#نهج_البلاغه | #حکمت
🏷️
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
❁•
┅───────────────┅
☜
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─
♻️ ترجمه فیضالاسلام: امام عليه السّلام (دربارۀ خداشناسى) فرموده است: خداوند سبحان را شناختم ببهم خوردن ارادههائى كه شخص در آنها پايدار است و بباز شدن گرهها (ى انديشهها و كارها؛ پس بهم خوردن ارادهها دليل است كه آدمى را مالك و آفرينندهاى است كه عنان اختيار او در چنك خود دارد و اينكه گاهى ارادۀ شخص انجام ميشود براى آنست كه يك باره از تصميم گرفتن دست نكشد).
🇯 🇴 🇮 🇳
📖 امام عليه السلام در اين كلام نورانىاش به يكى از دلايل توحيد اشاره كرده مىفرمايد: «خداوند را بهوسيلۀ بَر هم خوردن تصميمها، فسخ پيمانها و نقض ارادهها شناختم»؛ (عَرَفْتُ اللّٰهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ العَزَائِمِ، وَ حَلِّ الْعُقُودِ، وَ نَقْضِ الْهِمَمِ)
اشاره به اينكه، بسيار مىشود انسان تصميم محكمى به انجام كارى مىگيرد؛ اما ناگهان ارادۀ او تغيير پيدا مىكند بىآنكه عاملى براى آن تغيير بشناسد! اين نشان مىدهد كه ارادهاى از بيرون به آن تعلّق گرفته بود كه ارادۀ اين شخص فسخ شود وگرنه دليلى ندارد كه انسان با داشتن تصميم قوى بر كارى ناگهان منصرف شود.
اين تفسير مطابق همان روايت صدوق است كه در شرح سند اين حكمت آمده است.
تفسير ديگرى نيز براى اين كلام نورانى شده است كه بسيار مىشود انسان تصميم محكمى بر كارى مىگيرد؛ ولى تقديرات الهى مانع از آن مىگردد و انسان ناچار عقبنشينى مىكند و از آن چنين مىفهمد كه مافوق ارادۀ او ارادۀ ديگرى است كه اگر تعلق به چيزى گيرد هرچه برخلاف آن است دَرهم مىريزد و از بين مىرود.
كوتاه سخن اينكه اگر انسان، فعّالٌ ما يَشاء بود و هرچه مىخواست، مىتوانست انجام دهد، ممكن بود در وجود خدا شك كنيم؛ اما اينكه مىبيند مافوق ارادۀ او، ارادهاى است كه در بسيارى از مواقع ارادۀ او را بَر هم مىزند يا مانع تحقق مراد او مىشود مىفهمد عالَم، مدبّر قادر و توانايى دارد كه آن را بر طبق ارادۀ حكيمانهاش تدبير و اداره مىكند.
در اينكه آيا واژههاى «عزائم» و «عقود» و «همم» مترادف است و همه به معناى ارادۀ انسان است يا با هم تفاوت دارد، در ميان شارحان نهجالبلاغه اختلاف نظر است؛ بعضى هر سه را به يك معنا مىدانند و بعضى معتقدند «عزائم» ارادههاى بسيار قوى است و «عقود» مرحلهاى پايينتر و «همم» مرتبۀ نازله است.
در بعضى از منابع لغت، «عزم» را به معناى تصميم محكم گرفتهاند در حالى كه «همم» جمع «همت» را به معناى تصميمى كه انسان گرفته و آن را عمل نكرده ذكر نمودهاند و «عقود» معناى وسيعى دارد كه مىتواند تصميم و غير تصميم را شامل شود؛ بنابراين بعيد نيست كه تفاوت اين سه واژه با يكديگر بر حسب درجات قوت و ضعف باشد و امام عليه السلام مىخواهد بفرمايد گاهى مىشود ارادههاى عادى و يا ارادههاى قوى بر انجام كارها، بدون عامل شناخته شدهاى فسخ مىشود و اين نشانۀ وجود ارادۀ قوىترى بالاتر از ارادۀ ماست.
ادامه مطالعه ...
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────