eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.9هزار عکس
34هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
💢عادی‌سازی بی‌حجابی توسط شرکت رامک با کاشفان و ╭─── │ 📳 @Mabaheeth ╰──────────
مباحث
⭕ حمله چند لکاته هنجارشکن به یک خانم محجبه در یکی از بوستان های قم ✍️ گیرم که این کلیپ را هم منتشر
سخترین و جانگداز ترین قسمت این کلیپ گریه کردن دختر بچه هست که داد میزنه مامان! مامان! و مادرش رو جلوی چشمانش به زمین انداختن و کتک می زنن 😡 هر مسئولی در هر نهادی هست و بخاطر میز و تفکر غیر منطقی سکوت کرده باید جوابگو باشه / از ابتدای اغتشاشات تا کنون بارها تأکید کردیم که تسامح در مقابل این افراد چیزی جز پر رویی و پیشروی این جنبش نخواهد بود ... با و ╭─── │ 📳 @Mabaheeth ╰──────────
مباحث
#بند_میم وصیت امام راحل رضوان الله تعالی علیه ... و مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد به یکی از ام
🔴 کاری نکنید که جبهه انقلاب به بند میم وصیتنامه امام متوسل شود. ⏳ جبهه انقلاب منتظرند که دولت، مجلس، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و سایر نهادها، بساط پیش آمده در زمین را هر چه زودتر جمع کنند. ⌛ اگر آنها به وظیفه خود عمل نکردند، در اینجا جبهه انقلاب چیزی جز بندمیم وصیتنامه امام خمینی ره را پیش روی خود نمی بیند. ⚠️ بخشی از وصیتنامه امام خمینی ره: 📖 " از آزادی های مخرب باید جلوگیری شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است، به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند. و مردم و جوانان حزب‌ اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاه های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلّف به جلوگیری هستند. خداوند تعالی مددکار همه باشد" ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۳۷۰ 🏷️ به تقوا ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ رُوِيَ أَنَّهُ عليه‌السلام قَلَّمَا اِعْتَدَلَ بِهِ اَلْمِنْبَرُ إِلاَّ قَالَ أَمَامَ اَلْخُطْبَةِ و درود خدا بر او، فرمود: (نقل كردند كه امام عليه السّلام كمتر بر منبرى مى‌نشست كه پيش از سخن اين عبارت را نگويد:) ☜ أَيُّهَا اَلنَّاسُ اِتَّقُوا اَللَّهَ فَمَا خُلِقَ اِمْرُؤٌ عَبَثاً فَيَلْهُوَ وَ لاَ تُرِكَ سُدًى فَيَلْغُوَ اى مردم! از خدا بترسيد، هيچ كَس بيهوده آفريده نشد تا به بازى پردازد، و او را به حال خود وانگذاشته‌اند تا خود را سرگرم كارهاى بى‌ارزش نمايد. وَ مَا دُنْيَاهُ اَلَّتِي تَحَسَّنَتْ لَهُ بِخَلَفٍ مِنَ اَلْآخِرَةِ اَلَّتِي قَبَّحَهَا سُوءُ اَلنَّظَرِ عِنْدَهُ و دنيايى كه در ديده‌ها زيباست، جايگزين آخرتى نشود كه آن را زشت مى‌انگارند. وَ مَا اَلْمَغْرُورُ اَلَّذِي ظَفِرَ مِنَ اَلدُّنْيَا بِأَعْلَى هِمَّتِهِ كَالْآخَرِ اَلَّذِي ظَفِرَ مِنَ اَلْآخِرَةِ بِأَدْنَى سُهْمَتِهِ و مغرورى كه در دنيا به بالاترين مقام رسيده، چون كسى نيست كه در آخرت به كمترين نصيبى رسيده است. ┅───────────────┅ 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: روايت شده است كه امام عليه السّلام كمتر مى‌شد كه بر منبر نشيند مگر آنكه پيش از خطبه خواندن (دربارۀ پرهيزكارى) مى‌فرمود: (۱) اى مردم، از خدا بترسيد كه هيچكس بيهوده آفريده نشده تا بازى كند، و خودسر رها نگشته تا كار بيجا انجام دهد، (۲) و نيست دنياى او كه خود را برايش آراسته و نيكو نموده عوض و جا گير آخرتى كه آنرا بد نگريستن نزد او زشت وانموده است. (۳) و نيست مغرور و فريفته‌اى كه به بالاترين همّت و كوشش خود از دنيا فيروزى يافته باشد مانند ديگرى كه از آخرت به كمترين نصيب و بهرۀ خويش دست يافته (زيرا اگر شخص، پادشاهى روى زمين بدست آورد با كسيكه كار كوچك كم بهره‌اى براى آخرت انجام دهد يكسان و برابر نمى‌باشد چون فيروزى او با همۀ گرفتاريها و اندوه‌هاى بي‌شمار، بپايان رسيده و نيست گردد و فيروزى ديگرى هميشگى بوده هيچ غمّ‌ و اندوهى بآن راه نخواهد يافت). ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ‮امام عليه السلام در اين كلام نورانى به سه نكتۀ مهم اشاره مى‌فرمايد و جالب اين‌كه از آغاز اين كلام استفاده مى‌شود، مواقعى كه به منبر مى‌رفت غالباً در آغاز خطبه‌ها به اين نكته‌ها اشاره مى‌فرمود؛ (وَ رُوِى أَنَّهُ‌ عليه السلام قَلَّمَا اعْتَدَلَ‌ بِهِ‌ الْمِنْبَرُ إِلا قَالَ‌ أَمَامَ‌ الْخُطْبَةِ‌) 👇👇👇
📖 در نخستين نكته به هدف آفرينش انسان به‌صورت سربسته اشاره كرده، مى‌فرمايد: «اى مردم! تقواى الهى پيشه كنيد. هيچ‌كَس بيهوده و عبث آفريده نشده كه به لهو (و انواع سرگرمى‌ها) بپردازد و مُهمل و بى‌هدف رها نگشته تا پيوسته به كارهاى لغو مشغول شود»؛ (أَيُّهَا النَّاسُ‌، اتَّقُوا اللّٰهَ‌ فَمَا خُلِقَ‌ امْرُؤٌ عَبَثاً فَيَلْهُو، وَ لَا تُرِكَ‌ سُدًى فَيَلْغُو) 💡«سُدى» به معناى رها شده و بى‌هدف و بى‌برنامه است. به شترى كه ساربان، آن را در بيابان رها كند «ابل سدى» مى‌گويند. 🤔 تفاوت «لهو» و «لغو» كه در كلام بالا آمد اين است كه «لهو» به معناى سرگرمى است و انواع بازى‌هاى سرگرم‌كننده را شامل مى‌شود اما «لغو» بيهوده‌كارى است حتى اگر هيچ سرگرمى‌اى در آن نباشد. هنگامى كه به اين جهان پهناور با اين همه نظامات و اين همه بدايع نگاه مى‌كنيم و سپس به مواهب زياد و نعمت‌هاى گوناگونى كه در وجود ما به وديعت نهاده شده مى‌نگريم يقين پيدا مى‌كنيم كه آفرينندۀ آن دستگاهِ باعظمت و اين موجود عجيب هدف مهمى در نظر داشته است. هرگز نه اين عالم پهناور بيهوده آفريده شده است و نه خلقت اين اعجوبۀ جهان هستى كه نامش انسان است بى‌هدف مى‌باشد؛ بنابراين بايد آن هدف را پيدا كرد و در مسير آن گام برداشت و آن، چيزى نيست جز سير الى اللّٰه و پيمودن مسير تكامل و رسيدن به سعادت جاويدان كه همۀ پيامبران الهى به خصوص پيغمبر اسلام صلى الله عليه و آله از آن خبر دادند. ❔جالب اين است كه هرگاه از يك فيلسوف مادى‌گرا سؤال كنيم كه اين چشم انسان براى چيست‌؟ تمام اهداف چشم را برمى‌شمارد، گوش براى چيست‌؟ اهداف آن را نيز ذكر مى‌كند و همچنين زبان و دست و پا و حتى ابروها و مژه‌ها، براى هركدام اهداف مهمى ذكر مى‌كند؛ اما اگر از او سؤال كنيم: اين مجموعه كه جزء جزئش با هدف است براى چيست‌؟ در پاسخ آن فرو مى‌ماند و جوابى ندارد.